Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?  (Przeczytany 9423 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
(Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« dnia: Luty 14, 2010, 20:35:02 »
Witam,
mam problem bo prawy spryskiwacz zaczął psikać na sam dół szyby zamiast na jej środek.

Nie wiem jaka jest zasada regulacji "wysokości" psiku. Czy możecie mi podpowiedzieć?
W poprzednich samochodach wystarczyła szpilka i regulowałem końcówkę dyszy. W C5 sprawa (chyba) jest inaczej rozwiązana bo grzebanie igłą skończyło się brakiem poprawy (na szczęście nie pogorszyłem :))

Michał

Offline Mikołaj Kostusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 218
  • Skąd: Kusowo
  • Posiadany samochód: citroen c5 xsara picasso
  • Miejscowość: Kusowo
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2010, 20:58:48 »
Jeżeli użyłeś już szpilki to kup nowe dysze.W C5 dysze są stałe i jedyne co można to przedmuchać sprężonym powietrzem.Używając szpilki na pewno rozkalibrowałeś wylot i już nic nie pomoże.

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2010, 21:16:14 »
Mikołaj,
Dzięki za info.
Za bardzo tą szpilką nie grzebałem szpilką i może miałem farta. Pogrzebałem tak samo też w sprawnej dyszy i nadal jest ona sprawna. Podjadę na stację podmuchać.

Czy wymiana samej dyszy jest wymaga dużo demontażu i czy znasz może jej koszt?

Michał

Offline Mikołaj Kostusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 218
  • Skąd: Kusowo
  • Posiadany samochód: citroen c5 xsara picasso
  • Miejscowość: Kusowo
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 14, 2010, 21:27:06 »
Dysza kosztuje w serwisie 32,26zł.Wymiana nie jest skomplikowana .Poradzisz sobie.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 15, 2010, 11:32:37 »
W mk1 były dwa typy dysz. Te pierwsze dawały słaby strumień. Aby wymienić należy odkręcić tę plastikową nakładkę na maskę silnika. Dwa motylki.

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 15, 2010, 16:32:51 »
Jestem po czyszeniu sprężonym powietrzem - chyba raczej bez znacznej poprawy.

Stan na dziś mam taki:
- Jak samochód stoi to płyn sika mi na tyle dobrze, że wycieraczki ładnie ładnie rozprowadzają i potem zbierają płyn z szyby.
- jak jadę to już od 50 km/h sika mi znacznie niżej niż jak samochód stoi i na górze szyby "brakuje" płynu do jej wyczyszczenia.

Tomku,
kojarzysz od kiedy wprowadzono nowe dysze?
A jeżeli nie znasz dokładnie zmiany w roku modelowym to czy jest sensowne założyć, że 2002 to pierwsze lata produkcji stąd jest w nim stary typ spryskiwacza?

Michał

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 15, 2010, 17:06:07 »
Ja w MK II miałem to samo. Kupiłem dysze od C3. Wyglądają tak samo, tylko wylot mają ustawiony inaczej niz w te z C5.
Przy kupnie zapytałem Pana w ASO czy moge najpierw wypróbować, czy działaja prawidłowo. Teraz tak dobrze psika, że jakbym miał jedną dyszę na środku maski to by wystarczyło.
A o cenę polecam pytać w różnych ASO. Ja zapłaciłem coś koło 30 zł za 2 szt.

Offline Marcin Suszczewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi Break
  • Zainteresowania: moto, media
  • Miejscowość: Warszawa
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 15, 2010, 23:15:52 »
U siebie miałem dokładnie tak samo leniwie działające dysze. W ASO zakupiłem nowe, chyba właśnie w takiej cenie jak kolega wyżej podawał. wymiana wcale nie wymaga demontażu tego plastiku tylko od spodu wyjmujesz gumowe kołeczki i naciskając na plastik dysze wypychasz uprzednio odłączywszy wężyk płynu. nową wciskasz na miejsce, gumka, wężyk. banalna naprawa, efekt natychmiastowy. obecnie jest tylko jeden typ dysz, od nowszego C5/ stare moze i ladnie wygladały (czarny błysk a nowe mat) ale te nowe działają.
AX, BX, XM a teraz C5
Wyszukane Samochody

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 16, 2010, 07:41:49 »
Cytuj

...

Tomku,
kojarzysz od kiedy wprowadzono nowe dysze?
A jeżeli nie znasz dokładnie zmiany w roku modelowym to czy jest sensowne założyć, że 2002 to pierwsze lata produkcji stąd jest w nim stary typ spryskiwacza?

Michał

W ASO są  tylko nowe referencje do starszych cytrynek. Nic nie trzeba kombinować tylko pojechać i kupić. Ja wymieniałem stary typ na nowy. Na starych mogłem spryskiwać tylko na postoju.

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 16, 2010, 14:12:02 »
Cytuj

Michał Suchecki napisał:
Ja w MK II miałem to samo. Kupiłem dysze od C3. Wyglądają tak samo, tylko wylot mają ustawiony inaczej niz w te z C5.
Przy kupnie zapytałem Pana w ASO czy moge najpierw wypróbować, czy działaja prawidłowo. Teraz tak dobrze psika, że jakbym miał jedną dyszę na środku maski to by wystarczyło.
A o cenę polecam pytać w różnych ASO. Ja zapłaciłem coś koło 30 zł za 2 szt.


Dzwoniłem do ASO Citroen Polska na Puławskiej w W-wie.
Koszt jednej dyszy spryskiwacza do C5 to 30 PLN, a do C3 jedyne 14 PLN.
Sprzedawca jednak nie wierzy w możliwość podmiany dysz na te z C3.
A ja bardziej wierzę Michałowi Sucheckiemu :)


Pozdrawiam,
Michał

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 16, 2010, 19:47:35 »
Michale S.
jak zamontowałeś dysze? Czy zastosowałeś dodatkowe podkładki?

Mam już wersję dysz od C3 i po ich wsadzeniu w miejsce starych latają (tzn  dzyndzelki w dyszach od C3 są na tyle małe, że się nie blokują o krawędź dziury i cała dysza wypada).

Oprócz różnic w mocowaniu dodatkowo dysze od C5 mają coś w rodzaju zaworu zwrotnego co ma zapewnić szybsze podanie płynu na szybę niż w wersji bez zaworu (jak np w C3)


Michał

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 24, 2010, 10:07:10 »
Nie kombinowałem tylko zwróciłem dysze od C3 i mam nowe od C5.

Michał

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 25, 2010, 01:39:53 »
Nie wiem jak... ale u mnie śmiga bez niczego. :)
Płyn od razu leci, i 100 razy lepiej z jednej dyszy od C3 niż z dwóch oryginalnych od C5.

Offline Henryk Myka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Abramów,Lublin
  • Posiadany samochód: XsaraII, MKI, C5, 2,0 HDi, 2003
  • Miejscowość: Abramów,Lublin
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 25, 2010, 12:14:41 »
Wiem że koledzy tego sposobu nie pochwalicie, ale ja też miałem problemy z zapychającymi się dyszami spryskiwaczy(mam nowy typ,dysz które psikają mgiełka).Przedmuchiwanie dawało efekt na krótką metę, więc się wkurzyłem i przepchnąłem je cieniutkim stalowym drucikiem, tak że drucik wyszedł na drugą stronę dyszy. Następnie dużą strzykawką z wężykiem odessałem z dyszy zanieczyszczenia i podłączyłem do pompki. Jakie było moje zdziwienie gdy po uruchomieniu zaczęła psikać mgiełką na środek szyby i działa już dwa lata. Nie polecam tego patentu choć w moim przypadku okazał się skuteczny. Pozdrawiam.

  • Gość
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 25, 2010, 20:08:59 »
hej!
a czy ktos sie orientuje ,w ktorym dokladnie miejscu ,jest zawor powrotny od tylnego spryskiwacza?
musze czekac pol godziny zanim poleci plyn...

Offline Michał Michalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 2,2 HDI automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 16, 2010, 11:01:11 »
Witam, to ja podepnę sie pod temat.
Chodzi mi o samo spryskiwanie. Pociągam normalnie za dźwigienkę i po pierwsze piszczy mi service (że niby nie ma płynu). To mnie jednak tak nie wkurza jak druga rzecz. Mianowicie nie chce mi psikać do przednią szybę! Zawsze psiknie na lampy z przodu, a na szybę jak mu sie spodoba. Zauważyłem tez że przy tym psikaniu leje mi płyn na tylnią szybę (liftback) i to całkiem spore ilości. A na przód nawet po kilku próbach nie zawsze uda się przyczyna? Przełącznik czy może usterka mechaniczna?

  • Gość
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 16, 2010, 14:43:35 »
poszukaj -bylo juz o tym,niestety nie pamietam co bylo przyczyna...
wracajac do regulacji dysz:dzisiaj wymianilem jedna.
"sika"wyzej ale weziej i nie robi takiej ladnej mgileki tylko wyraznie kropelkuje.
zakupilem tez zaworek powrotny /6pln aso/i zalozylem zamiast lacznika przy masce.
teraz plyn leci od razu i wycieraczkom nie zdazaja sie przebiegi na sucho.

Offline Dariusz Snarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: C5 2002 2.0 16v break - kombi
  • Zainteresowania: gram na saxie!!
  • Miejscowość: Białystok
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 16, 2010, 20:56:39 »
co do dysz to już pewne doświadczenie mam  -wymieniałem 2 razy w ASO - koszt właśnie koło 30 PLN ale po jakimś czasie znowu to samo...przytykanie się i tp. w końcu dostrzegłem gdzieś w Carrefourze czy leroy Merlin - nieźle prezentujące się wizualnie i w miarę nieodbiegające od oryginału, wymieniłem i nie mam problemu od pól roku. Nie są to dysze mgiełkowe lecz zwykłe dwupunktowe - czyli 4-ry strumienie na szybę, sikają tam gdzie skieruje strumień i z głowy. pozdrawiam
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenie i nie ubierają tego faktu w słowa.

Offline karol poznański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: dąbrowa górnicza
  • Posiadany samochód: citroen c5 2 l 16V 2003
  • Miejscowość: dąbrowa górnicza
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 16, 2010, 22:13:56 »
Cytuj

Mikołaj Kostusiak napisał:
Dysza kosztuje w serwisie 32,26zł.Wymiana nie jest skomplikowana .Poradzisz sobie.


Bardzo przepraszam, że się wtrącam- w serwisie opla dysza spryskiwacza do  insigni kosztuje 8,01 PLN a całe auto 110 tys. - to daje dużo do myślenia.
kp

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 17, 2010, 07:17:07 »
Potwierdzam pomaga przepchanie szpilką wcześniej odpinając wężyk.

  • Gość
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 18, 2010, 14:01:59 »
witam
w przypadku mojego auta dysze nie byly zabrudzone,pompka nowa a sikanie slabe.

Offline Filip Makowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Pontefract
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HPI Exclusive
  • Miejscowość: Pontefract
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 18, 2010, 18:49:13 »
a ja jakieś 3 tygodnie temu miałem irytujący problem, w dyszy od strony pasażera zaczęła psikać słabo, po pewnym czasie zmieniała kąt pryskania, a poźniej pracowała normalnie. Okazało się, że jakiś biały kamyczek, ziarenko wpadło do dyszy i tam się kotłowało. Próbowałem to naprawić szpilką, ale kamień był zbyt twardy, więc wkurzyłem się i zdjąłem całą dyszę i ją wypłukałem od strony wylotu wodą, kamyczek wypadł i psika ładnie.
Aha dysze są metalowe, więc uszkodzić się ich raczej nie da, no chyba że ktoś używa mięśni zamiast głowy....

pozdro
Citroen C5 HPi 2.0 - 2002 - Exclusive
Citroen Xsara 1.6i break special edition - estate

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 02, 2011, 19:35:06 »
Cytuj

Gość napisał:
poszukaj -bylo juz o tym,niestety nie pamietam co bylo przyczyna...
wracajac do regulacji dysz:dzisiaj wymianilem jedna.
"sika"wyzej ale weziej i nie robi takiej ladnej mgileki tylko wyraznie kropelkuje.
zakupilem tez zaworek powrotny /6pln aso/i zalozylem zamiast lacznika przy masce.
teraz plyn leci od razu i wycieraczkom nie zdazaja sie przebiegi na sucho.


A w którym miejscu znajduje się zaworek powrotny, bo i  u mnie niestety troche czasu musi minąć zanim poleci płyn na tylną szybę ??

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 03, 2011, 01:43:31 »
Jeden jest nad słupkiem między pasażerem a tylnią kanapą, a drugi również gdzieś przy dachu - dokładnie nie pamiętam niestety. Bodajże w wątku o naprawie tylniej wycieraczki też to było, choć pewności nie mam.
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Rafał Liszkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 523
  • Skąd: Łask
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2008 2.0 16v
  • Miejscowość: Łask
Re: (Mk I) jak wyregulować dysze spryskiwacza?
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 03, 2011, 19:33:45 »
Ja u siebie zaworki rozwierciłem i zrobiłem przelotowo i sika mi z przodu mgiełką a na tyl równiez przelotówka i szybko tylna szyba(kombi) jest spsikana
Diagnostyka L.E.X.I.A   Łask i okolice