Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKII] Pilny problem - hamulce  (Przeczytany 2699 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
[MKII] Pilny problem - hamulce
« dnia: Styczeń 18, 2017, 13:44:48 »
Hej,
sprawa bardzo pilna. Dałem do mechanika do wymiany zaciski na regenerowane plus prowadnice plus linki ręcznego. Problem jest taki, że mechanik pierwszy raz robił c5 i mam wrażenie, że coś schrzanił - on twierdzi, że zaciski są złe, choć nie wie, co.

Problem polega na tym, że po wymianie zacisków pedał hamulca stał się baaaaardzo miękki i łapie na samym dole. Po drugim czy trzecim nadepnięciu zaraz po sobie pedał się utwardza, ale przy długotrwałym mocnym hamowaniu znów wchodzi do samego dołu . Hamuje, ale prawym kołem mocniej i nie wiem, co się dzieje. Zaciski kupione z profesjonalnej firmy trudniącej się regeneracją. Co robić, jak sprawdzać?

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKII] Pilny problem - hamulce
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 18, 2017, 13:57:07 »
może źle odpowietrzył układ?
Hamulce jak hamulce wszędzie takie same tylko że w tym C5 ręczny na przód

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MKII] Pilny problem - hamulce
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 18, 2017, 13:57:57 »
Pewnie pompa ABS się zapowietrzyła. Trzeba miec lexię żeby to odpowietrzyć teraz.

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Odp: [MKII] Pilny problem - hamulce
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 18, 2017, 14:03:28 »
Artur - piszesz poważnie? Jest możliwość zapowietrzenia pompy abs bez możliwości jej odpowietrzenia bez lexii?

ps. ręczny wyregulowałem sam, bo twierdził, że jest samoregulator przy zacisku...:(

Offline Kamil Komodziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 123
  • Skąd: Osiek / Toruń
  • Posiadany samochód: Peugeot 307SW FL 1,6HDI, Xsara II 1,4HDI
  • Miejscowość: Osiek / Toruń
Odp: [MKII] Pilny problem - hamulce
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 18, 2017, 14:09:17 »
Obstawiam, że w ogóle nie odpowietrzył hebli...
Spróbuj to zrobić i zobaczysz czy się poprawi...

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Odp: [MKII] Pilny problem - hamulce
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 18, 2017, 14:12:55 »
odpowietrzali hamulce, tak pracowicie, że na koniec dolali 400ml płynu.

Czy jest ktoś z POznania z Lexią, kto mógłby mi odpowietrzyć pompę abs?

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKII] Pilny problem - hamulce
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 18, 2017, 14:29:43 »
Chyba ESP nie ABS,
Bardziej wygląda to jednak na spraprane odpowietrzanie, Jak na koniec dodał 400ml płynu

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MKII] Pilny problem - hamulce
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 18, 2017, 14:36:23 »
jak poszło powietrze do pompy ABS to bez lexii z tego co wiem nie da się tego odpowietrzyć, ale zawsze można spróbować. W lexii jest procedura odpowietrzania pompy.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKII] Pilny problem - hamulce
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 18, 2017, 17:01:05 »
Jeśli podczas odpowietrzania nie pilnowali ilości płynu w zbiorniczku to niestety mogli zapowietrzyć pompę ABS, oby nie, spróbuj jeszcze raz sam odpowietrzyć hamulce. W Lexii jest procedura odpowietrzenia, ale trzeba z nią uważać, znam przypadki że procedura się zacięła i zanim zdążyło się zareagować to wywaliło płyn ze zbiorniczka.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Odp: [MKII] Pilny problem - hamulce
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 18, 2017, 17:36:52 »
Chłopaki, dzięki za pomoc. Prawy zacisk nie był prawidłowo odpowietrzony, a dodatkowo klocek w nim był starty idealnie na skos - jedna prowadnica nie chodziła. W innym zakładzie złapali się za głowę, rozruszali prowadnicę, odpowietrzyli i założyli nowe klocki, niestety, strasznie drogie ATE, ale przynajmniej wszystko już w porządku. Pojawił się za to nieco inny problem - mam wrażenie, że po naprawie strasznie mocno przenosi wszystkie wstrząsy na kierownicę, a jak włącza się kontrola trakcji albo abs to słychać straszny terkot i czuję to na kierownicy. mam nadzieję, że ja zwykle będzie to przejściowe wariactwo zawieszenia po kilkukrotnym podnoszeniu auta i że minie:(

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MKII] Pilny problem - hamulce
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 18, 2017, 18:24:41 »
A jak go dzwigali do góry to zawieszenie było w pozycji serwisowej?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Odp: [MKII] Pilny problem - hamulce
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 18, 2017, 18:28:33 »
tak, u pierwszego ja pilnowałem, drugi znał się na rzeczy, bo tylko cytryny robi. Mam wielką nadzieję, że to "glitch" - czasem przez pół dnia po podnoszeniu miałem sztywniejsze zawieszenie, by potem wróciło do normy. może jutro będzie dobrze.

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: [MKII] Pilny problem - hamulce
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 18, 2017, 19:30:50 »
Spróbuj odkręcić korek od zbiornika lds. Krążą legendy że wysokie ciśnienie panujące w zbiorniku powoduje zmniejszenie komfortu. A po podniesieniu i opuszczeniu takie ciśnienie może się wytworzyć. A i jak coś to mam lexie i jestem z Poznania.

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: [MKII] Pilny problem - hamulce
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 18, 2017, 20:57:00 »
Ja profilaktycznie rozwierciłem ta dziurkę w korku.

Wyklepane z urządzenia zdalnego nadawczego Xiaomi

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Krzysztof Kreczko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 395
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 1.8
  • Zainteresowania: podróże / fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKII] Pilny problem - hamulce
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 18, 2017, 21:06:19 »
W innym zakładzie złapali się za głowę, rozruszali prowadnicę, odpowietrzyli i założyli nowe klocki, niestety, strasznie drogie ATE, ale przynajmniej wszystko już w porządku.


to sprawdź sobie w katalogu ATE http://www.ate-hamulce.pl/www/ate_pl_pl/themen/21_kataloge/kataloglink_tecdoc_de.html numer klocków i zweryfikuj ile kosztują, a ile Ciebie za nie skasowali - daje to pogląd na to jak się ceni warsztat. U siebie mam na obu osiach komplety (klocki i tarcze) od ATE - komplet kosztował około 300pln porównując do tanich marek, uważam, że te nie były "strasznie" drogie.

Offline Michał Jelonek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 655
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 2.0 16v '07 Exclusive + LPG: KME Nevo Pro
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKII] Pilny problem - hamulce
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 19, 2017, 02:00:34 »
Pojawił się za to nieco inny problem - mam wrażenie, że po naprawie strasznie mocno przenosi wszystkie wstrząsy na kierownicę, a jak włącza się kontrola trakcji albo abs to słychać straszny terkot i czuję to na kierownicy. mam nadzieję, że ja zwykle będzie to przejściowe wariactwo zawieszenia po kilkukrotnym podnoszeniu auta i że minie:(

Podejrzewam, że na podnośniku skręcali kołami przy wyłączonym silniku :) To taka typowa przypadłość niektórych C5, z biegiem czasu a właściwie przejechanych km minie :) Swoją drogą nie znam mądrego, który potrafi wyjaśnić to zjawisko - tym bardziej (wedle zeznań znanych mi mechaników), że ten objaw nie każdej C5 występuje...
Xantia II Berline 1.8 16V '98 + sekw. LPG (06.2006-06.2007 (R.I.P.)
Xantia II Berline 2.0 16v '99 + sekw. LPG (08.2007-07.2012)
Renault Laguna II Grandtour 1.8 16v + sekw. LPG (08.2010-09.2010)
C5 mk2 2.0 16v '07 Exclusive + sekw. LPG (06.2012-...)
BMW E38 735i '98 + sekw. LPG (06.2016-...)