Klub Cytrynki
Samochody => Xsara Picasso => XP - Pogadajmy => Wątek zaczęty przez: robert alechandrowski w Kwiecień 12, 2016, 17:40:46
-
Witam ciekaw jestem jakie przebiegi uzyskują silniki HDI ?
Moja 2.0 ma przejechane 330Kkm. Bez żadnych napraw,
przy 300Kkm padł alternator reszta w originale fabryka,
wykonuję coroczne przeglądy i to wszystko.
Wymianę rozrządu czy sprzęgła nie kwalifikuję jako naprawę.
-
U mnie dopiero 135kkm .
W ASO,którym robiłem przegląd przedzakupowy mieli auto z 2.0 hdi i przy przebiegu 770kkm trafiło na szrot,ale nie z powodu awarii silnika tylko ogólnego stanu mechaniczno-blacharskiego.
-
Ja mam 1.6 hdi i 226k na liczniku. Rozrząd wymieniany dwa razy, dwa razy wymiana dwumasu, przy czym za drugim razem wrzuciłem sztywne koło, w którym łożysko oporowe zaczęło piskać już po kilku dniach.. Silnik ok, wymiany oleju co 15k, wtryski oprócz wymiany dwóch podkładek ok. Ogólnie byłbym szczęśliwszy gdyby fotel kierowcy był w lepszej formie (podłokietnik urwany a tapicerka siedzenia wiadomo). Okno panoramiczne trzeszczy niezależnie od pogody...i raczej niedługo zamienię picasso na c4 mk2
-
powiedz mi kolego po jakim przebiegu wymieniales pierwszy i drugi rozrzad. Ja swoj wymienilem od razu po zakupie auta, zalozylem pasek dayco i rolki ina, pompa wody tez wymieniona, pojezdzilem 2 lata z hakiem zrobilem 60 tkm i mechanik mowi, zeby co 60 wymieniac rozrzad, co wydaje mi sie spora przesada w 1.6 HDI i tak sie teraz zastanawiam ile mozna przejechac na drugim rozrzadzie. Pozdrawiam
-
Pierwsza wymiana była przy około 160k, druga 220k. Nazw marek nie pamiętam, natomiast druga wymiana nastąpila dość szybko z powodu hałasującej pompy wody albo rolki napinacza. W paieprach stoi , że rozrząd wymieniamy co 260k ale jeśli przemieszczasz się dużo po mieście , radziłbym skrócić interwał.
-
ja tylko trasy dlatego wydaje mi sie, ze 60 tkm na rozrzadzie w moim przypadku to malo. To za pierwszym razem pompy wody nie wymieniales?
-
Za pierwszym razem pompa też była wymieniana, natomiast dobiegał z tamtąd jakiś hałas dlatego wymienilem cały komplet ponownie. Potem okazało się, że to rolka napinacza się wyrobiła. Przy samych trasach 60k to bardzo mało. Ja robię 50/50.
-
No tak ale mimo wszystko u ciebie po 60 tkm szumiala rolka to widac trwalosc zamiennikow jest naprawde kiepska. Ciekawe jak doswiadczenia u innych, szkoda, ze nikt sie nie wypowiada.
-
U mnie (2.0 hdi) przy 81kkm w 2009r był wymieniany .Teraz mam 135kkm i zastanawiam się kiedy myśleć o wymianie?
-
z racji wieku mysle, ze powinienes sie zainteresowac wymiana juz teraz.
-
mam kolegę który miał w peugeocie silnik 2,0 HDi i pracował jako kurier
zrobił 1300000 km i dalej jeździł ;)
ten co kupił dalej jeździ
więc dlatego kupiłem auto z tym silnikiem 8)
-
Ja mam trzeci rozrząd przy 320 kkm wymieniłem pełny komplet ( BOSCH )
co 10tys wymieniam olej i filtr oleju ( VALVILINE MAX LIFE 5 W40 ) do tego markowy filtr oleju np ( FILTRON )
Oczywiście filtr powietrza też.
Przed zimą co rok wymieniam filtr paliwa i robię kontrole świec Żarowych.
-
Myślę, że interwał 120-150k km byłby optymalny dla rozrządu w 1.6 hdi, chyba że jest hałas to wtedy wiadomo, wymiana.
-
Myślę, że interwał 120-150k km byłby optymalny dla rozrządu w 1.6 hdi, chyba że jest hałas to wtedy wiadomo, wymiana
Pod warunkiem markowych części zamiennych.
-
No rolki ina, pasek dayco, mechanik dobry i doswiadczony, pompa wody airtech. Dociagne do 100 tkm jesli nie bedzie slychac, wiecej nie bede ryzykowal bo koszt nie jest jakis duzy