Klub Cytrynki

Samochody => Xsara Picasso => XP - Klubowe wozidełka => Wątek zaczęty przez: Tomasz Basta w Maj 05, 2016, 20:04:00

Tytuł: Witam
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Basta w Maj 05, 2016, 20:04:00
Witam.

Otto nowy nabytek Xsara Picasso z listopada 2005 silnik 1.6 16V zmieniłem z Peugeota 307 więc zostałem przy francuzach ;D . Jak narazie jestem zachwycony pojemnością i ilością schowków tego samochodu.
Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: Artur Kudełka w Maj 07, 2016, 10:38:16
ładny  :)
jajko fajne  ;)
Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Basta w Maj 10, 2016, 20:51:37
fajne i coraz bardziej mi podoba przede wszystkim ilość miejsca i ilość schowków  ;D 
Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: Gruszecki Michal w Maj 10, 2016, 20:59:14
To masz prawdopodobnie pierwszy wypust tego silnika.
Gratuluję zakupu i życzę jak najmniej inwestycji.
Za ile wyrwałeś i w jakim jest stanie?

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Basta w Maj 10, 2016, 21:11:18
kupiony za 13000, stan samochodu znałem bo kupiłem od kuzyna bo musiał się go pozbyć. W ciągu ostatniego roku (w sumie to pierwszy rok tego samochodu w Polsce)zrobił sprzęgło, rozrząd, regenerację alternatora, rozrusznika oraz tylnej belki + konserwacja podwozia. Jak by było małego tego założył instancję LPG. Miał to być jego samochodu na wycieczki rodzinne ale wyszło inaczej i musiał się go pozbyć a wolał go sprzedać swojemu. 


Ja mam do zrobienia 2 rzeczy:
- naprawa szklanego dachu urwane są 2 zaczepy które ciągną szybę (na szczęście urwały się gdy dach się zamknął)
- dokupienie kulki haka bo nie ma jej a jest to hak firmy brink
Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: Jacek Welz w Maj 11, 2016, 23:17:29
Odnośnie ceny - tak żeby sie można było pośmiać - dziś ubezpieczałem swojego, wycena wg Eurotax - 13500...
Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Basta w Maj 12, 2016, 09:01:41
Cóż Eurotax rządzi się swoimi prawami  ;) . Koledzy nie wiecie gdzie mógłbym dostać mechanizm szyberdachu albo cały dach? Sprawdzałem allegro ale wszystkie dachy są daleko a nie chce kupować z wysyłką tylko samemu podjechać i sprawdzić czy działa, bo chciałbym wymienić te urwane zaczepy od dachu żeby można było korzystać w pełni z szyberdachu.


Dysponuje ktoś może schematem jak rozebrać cały dach + mechanizm, do Peugeota miałem dostęp do takich schematów i było to duże ułatwienie.  :)
Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: Jacek Welz w Maj 14, 2016, 11:50:15
Na stronie serwisowej patrzyłeś?
Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Basta w Maj 14, 2016, 13:23:19
Tzn?  Jakie stronie?

Wysłane z mojego AMOI A920W przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Basta w Czerwiec 22, 2016, 08:59:50
Od wczoraj mogę się cieszyć działającym szyberdachem wymieniony został mechanizm szyberdachu.  Czas naprawy około 5 godz
Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Czerwiec 23, 2016, 18:21:19
Radość potrwa krótko w lecie szumi w zimie trzeszczy  :D
Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Basta w Czerwiec 23, 2016, 20:44:01
Szumiec szumi powyżej 120 ale da się to przeżyć
Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Czerwiec 24, 2016, 04:02:58
szumią przednie narożniki na styku ramki szyberdachu a blachy, jak się dobrze przyjrzysz zauważysz tam  niewielką szczelinę,
u mnie w tych miejscach można było włożyć kartkę z zeszytu.
Radą na to jest uszczelnienie silikonem tej szczeliny.
Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Basta w Czerwiec 24, 2016, 12:25:37
szumią przednie narożniki na styku ramki szyberdachu a blachy, jak się dobrze przyjrzysz zauważysz tam  niewielką szczelinę,
u mnie w tych miejscach można było włożyć kartkę z zeszytu.
Radą na to jest uszczelnienie silikonem tej szczeliny.
ak jedzie się do 100 to szumu nie słychać,  na autostradzie przy 140 słychać jak wiatr odbija się od owiewki :)  Mam pytanie twój szyberdach trzeszczy na nierównościach?

Wysłane z mojego P6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Czerwiec 24, 2016, 17:32:41
Trzeszczy tylko w zimie przy mrozie poniżej -10 C.
Ale szum miałem dokładnie tak jak ty przy 120 - 140 km/h lub przy silnym wietrze.
po doszczelnieniu cisza nawet przy 170 km/h

Spróbuj umyć dokładnie prowadnice najlepiej wodą a po wysuszeniu benzyną ekstrakcyjną.
Zabezpiecz konstrukcję tzw. suchym smarem w spreju, który nie pozostawia tłustej warstwy.
Preparaty wielofunkcyjne wykluczone, ponieważ lepka warstwa przyciąga kurz.
Który z kolei powoduje tarcie i niszczenie prowadnic, do smarowania używaj np.  sylikon w spreju,
zmniejsza on tarcie i nie chłonie kurzu i piachu.
Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: Artur Kudełka w Czerwiec 24, 2016, 18:29:22
tak szczerze powiedziawszy to te nasze cytryny sa ładniejsze w środku niż na zewnątrz  :P

Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Basta w Czerwiec 24, 2016, 21:48:51
Na zewnątrz to takie jajko
Prowadnice dokładnie  wyczyszczone  + smar w sprayu do przekladni przy wymianie mechanizm

Co do trzeszczenia to chwyciłem za tą czarna uszczelke która jest na zewnątrz oraz stelarz mechanizmu i poruszalem nim to słychać trzeszczenie.  Mechanizm jest dobrze dokręcony.  Ogólnie podczas jazdy trzeba wjechać w duże nierówności to słychać trzeszczenie.
Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Basta w Sierpień 05, 2016, 21:04:02
Kula haka kupiona i zamontowana przez głównego mechanika (zdjęcie) ;D . Koszt kuli 350zł u producenta bo w sklepie wołali 650zł(marża sklepu jedyne 300zł  ??? )

Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Basta w Wrzesień 09, 2016, 21:09:39
10 tys za nami a w sumie to 188888 :D
Tytuł: Odp: Witam
Wiadomość wysłana przez: Jacek Welz w Wrzesień 10, 2016, 11:20:36
Pogratulować :) u mnie podobnie tylko bez  jedynki z przodu. ;) Zreszta od początku użytkowania auta robię zdjęcia wszystkim "okrągłym" przebiegiem, czyli pełne 10-tysiące oraz wszystkie cyfry takie same.

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160910/6711e02424f8a75ec55a48900dad5e4c.jpg)