Klub Cytrynki
Samochody => Xsara Picasso => XP - Silnik i przeniesienie napędu => Wątek zaczęty przez: Mateusz Rogowski w Maj 14, 2016, 12:06:49
-
Witajcie.
Chciałem ostatnio wymienić olej w Pikusiu, jednak jak wszedłem pod spód aby zobaczyć jakiego klucza potrzeba do korka zauważyłem, że miska olejowa jest zapocona w kilku miejscach.
Nie leci mocno, nigdzie nie kapie. Jednak chciałbym to uszczelnić tym bardziej, że chce przepłukać silnik preparatem Liqui Moly Engine flush pro line a następnie wlać świeży olej. Wiadomo w misce zawsze coś oleju zostaje no i wypłukanego syfu przez to zdjęcie miski i wylanie wszystkiego byłby dobrym zabiegiem przy okazji wymiany uszczelnienia.
Z tego co zauważyłem to nie powinno być problemu z wyjęciem miski. Jedynie co to przebiega przez nią układ wydechowy ale przy odkręcaniu śrub nie powinien on stanowić problemu. Czy smok olejowy nie przeszkadza przy wyjęciu jej bez demontażu układu wydechowego? Może ktoś z was już to robił?
Z tego co zauważyłem to miska jest położona na uszczelkę w płynie (białą). Czy to jest oryginalne uszczelnienie? W sklepie z oryginalnymi częściami peugeot/citroen dowiedziałem się, że w tym modelu uszczelek litych nie było tylko w płynie. Sklep forda również to potwierdził.
To prawda?
Jeżeli tak to co zakupić do uszczelnienia? Jedni radzą silikon wysokotemperaturowy inni jakieś inne specyfiki. Co polecacie?
Jeżeli nie ma problemu z wyjęciem miski to chciałbym ten zabieg zrobić samemu. Po założeniu nowego uszczelnienia samochód sobie postoi spokojnie 24 godz aby masa się utwardziła a nie wiem czy mechanik będzie skłonny aż tak dokładnie się w to bawić. Klucz dynamometryczny mam. Jaki moment dokręcania śrub i kolejność?
Z góry dzięki za cenne porady.
-
nie przeszkadza smok
silikon wystarczy
-
Silikonem to sobie możesz brzeg wanny uszczelnić... Do misek olejowych są odpowiednie szczeliwa odporne na temp i chemie.
-
najlepiej jedź do ASO
tam ci dobiorą ;)
-
http://www.van-cafe.com/shop/images/000.043.203.73.jpg Zastanawiam się nad tym produktem. Dobre opinie i cena akceptowalna. W ASO cena pewnie z kosmosu bo uszczelka będzie ze znaczkiem Citroena...
A znacie może moment dokręcania śrub?
-
A może ktoś podpowie, czym uszczelnić korek spustowy w misce olejowej? Nowa miska, a z korka kapie. Mój mechanik próbował już z różnymi podkładkami i nic to nie dało.
-
Jeżeli plaszczyzna przylegania korka na misce jest prosta to nie kombinujcie i po prostu kup nowy korek z odpowiednią uszczelka. Kilka do kilkunastu zł i problem rozwiazany.
-
Silikonem to sobie możesz brzeg wanny uszczelnić... Do misek olejowych są odpowiednie szczeliwa odporne na temp i chemie.
W pełni zgadzam się z Jackiem ostatnio widziałem jak w Lupo była zrobiona miska na silikon ,po zdjęciu okazało się że sitko przy smoku jest całe zalepione silikonem przez co typek stracił smarowanie. Nie polecam silikonu w to miejsce
-
nowy korek + nowa podkładka miedziana ;)
-
Jestem po demontażu miski. Miałem problem z jej odklejeniem bo stary silikon tam gdzie nie leciało dobrze trzymał. Już ktoś ruszał ją po fabryce bo jest lekko przytarta i wgięta. Kupiłem uszczelkę w płynie Reinzosil firmy Victor Reinz. Po przyklejeniu dałem jej 12 godz na schnięcie. Po kilku jazdach próbnych sucho. Polecam ten produkt bo nie pachnie jak silikon, fajną ma konsystencję.