[/t]dizelek
Czytelnik
Dołączył: 02 Paź 2015 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Citroen C5 X7 2,0HDi 2010r. Piwa: 0 (http://citroen.auto.com.pl/forum/beer.php?mode=user_beers_got&u=204279)/0 (http://citroen.auto.com.pl/forum/beer.php?mode=user_beers_given&u=204279) [/t]Wysłany: Pią 02 Paź 2015, 09:13 Temat postu: Re: ( Citroen C5 ) Citroen C5 III rzuca tyłem-zawieszenie zwykłe. | [/t][/t]Witam, również miałem problem z niestabilnym tyłem, tj. na nierównościach miałem wrażenie, że przez ułamek sekundy koła na tylnej osi dostawały inny tor jazdy, było takie bujnięcie na bok, strasznie nieprzyjemne uczucie.
Byłem na szarpakach w dwóch stacjach, w dwóch firmach oglądano zawieszenie i nic – żadnych luzów. W końcu problem został rozwiązany: przyczyną bujania na boki była PRAWIDŁOWO ustawiona zbieżność. Prawidłowo to znaczy zgodnie z zaleceniami producenta. Otóż producent zaleca ustawienie zbieżności kół tylnych w zakresie od kilkunastu minut do ok. 30 minut (w zależności od modelu C5, te wartości mogą nieznacznie się różnić). I okazuje się, że to porażka, bo w tych modelach przy tak zbieżnych kołach rzeczywiście na nierównościach koła na tylnej osi dostają nieco inny tor jazdy, co objawia się charakterystycznym bujnięciem.
Zbieżność kół tylnych trzeba na ZERO, wbrew zaleceniom producenta! Dlatego sugeruję Wam, jeśli przeszliście szarpaki (koszt 20 zł) i nie znaleziono luzów, to na 99% to będzie zbieżność. Koniecznie spróbujcie ustawić tylne koła na zero i problem zniknie. Tylko poszukajcie w miarę pewnego warsztatu, bo w zależności od sprzętu jaki mają wyniki wychodzą „nieco” inne. Koszt geometrii wszystkich kół to ok. 110-130 zł – ale warto.
PS dajcie znać czy pomogło |
|
|
|