Klub Cytrynki

Samochody => Xsara Picasso => XP - Silnik i przeniesienie napędu => Wątek zaczęty przez: Emil Flasza w Listopad 15, 2016, 15:49:42

Tytuł: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Emil Flasza w Listopad 15, 2016, 15:49:42
Witam.
 Ostatnio wymieniałem chłodnice wody na nowa ze wzgledu na dziure.
Zamontowałem nowa oraz napełniłem płynem chłodzącym.
Następnie odpalilem silnik do zagrzania i powoli odkręciłem korek od wlewu plynu i dopełniłem brakujący plyn.
 Teraz mam dziwna przypadłość ponieważ podczas jazdy ubywa plynu chłodzącego i wyskauje komunikat na desce rozdzielczej. Gdy odkrece korek na ciepłym silniku słychać bulgoczenie i poziom płynu sie automatycznie podnosi do góry. Tak samo płyn się podnosi jak auto wystygnie po podróży.
 Zastanawiam sie co moze byc tego przyczyna i jak prawidłowo odpowietrzyć uklad w 2.0hdi.
Rury od chłodzenia są twarde ale nie aż tak aby nie dało się ich ścisnąć.

Dodam jeszcze taką informację bo dziś wykonałem prawie 200km i wyglada to tak jakby płyn chłodzący uciekał przez korek tzn jakby ciśnienie wypychało go. Cały zbiorniczek był mokry i poniżej widziałem na łączeniu blach płyn chłodzący.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Dawid Jarecki w Listopad 15, 2016, 16:45:27
Zapowietrzony

wyklepane z telefonu x mi note

Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Karol Chyla w Listopad 15, 2016, 16:51:43
Musisz odpowietrzyc.
Ja robilem to przy pomocy lejka do paliwa wetknietego szczelnie w zbiorniczwk wyrownawczy. Chodzi o to aby poziom plynu byl dużo wyzej jak caly silnik. Lejek ma rurke w ksztalcie stozka. Uszczelni sie w szyjce zbiorniczka i dzieki temu nie bedie ci uciekal plyn z lejka.
Zalewasz lejek do pelna i odkrecasz odpowietrznik przy termostacie i na przewodzie do nagrzewnicy. Najpierw ten nizszy czyli chyba wlasnie na termostacie Jak nie leci i powietrze tylko plyn to ok. Jak poleci powietrze to czekasz az poleci plyn.
Uruchamiasz auto i na biegu jalowym rozgrzewasz. W miare nagrzewanianauta zacznie sie bulgotanie w lejku. Plyn zacznie opadac to trzeba dolac. W okolicy otwarcia termostatu ubedie go jeszcze ok 1 l.
Jak zakonczysz odpowietrzanie czyli wystartuja wentylatory i przestanie babelkowac w lejku gasisz silnik. Nadmiar plynu z lejka mozesz wypuscic do butelki jakims wężykiem grawitacyjnie. Przy rozgrzanym silniku spuścić plyn do poziomu korka zbiorniczka.
I tyle. U mnie zadzialalo pieknie.
Przed uzyciem lejka zawsze robila się piana i weze bardzo twardnialy.
Po odpowietrzeniu z lejkiem od roku bezproblemowo.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Emil Flasza w Listopad 21, 2016, 13:48:01
Czy jak zostanie plyn do korka zbiorniczka to nie bedzie za duzo? Na zbiorniczku jest min i max.
Dzisiaj postanowilem pobawic sie z ttm ukladem chlodzenia i tak wlalem plyn na pod korek zbiorniczka i uruchomilem silnik. Odkrecilem zaworek przy termostacie i przez chwile slychac bylo syczenie i wyplynal plyn. Tak samo bylo przy zaworku nagrzewnicy.
Tak wygladaja przewody po otwarciu termostatu
https://youtu.be/fSyQHpLCin0

Po zagrzaniu silnika i zgaszeniu slychac takie cos z okolic korka zbiorniczka
https://youtu.be/RzXePQNvHk0

Teraz mam kilka pytan czy podczas odpalania i gaszenia poziom plynu bedzie sie zmniejszal i zwiekszal?
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Karol Chyla w Listopad 21, 2016, 14:56:12
Poziom oznaczony na zbiorniczku tyczy się zimnego silnika. Czyli jak ma te 15-20 st.C. Jak na zimnym nalejesz pod max to po rozgrzaniu ma jeszcze w zbiorniczku poduszkę powietrzną i może się pomieścić.
Twardość przewodu to względne. Na pewno było by niedobrze gdyby nie dało się go ugiąć w ogóle.
To szyczenie/siorbanie to może być  dźwięk wydawany przez korek jak zasysa powietrze. Rozgrzany płyn stygnie i zmniejsza objetośc. Wtedy korek puszcza powietrze do zbiornika. No żeby próżni nie było.
Jak sam piszesz po otwarciu odpowietrzników syczało i dopiero potem poleciał płyn.
Tak powinno sie zrobić na zimnym i zgaszonym silniku , oraz odkreconym korku.
Sprawdź patent z lejkiem.
To działa. Zobaczysz róznicę.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Emil Flasza w Listopad 22, 2016, 07:28:10
Jednak teraz jest już dobrze tak sądzę.
Poziom płynu obniża się przy odpalaniu silnika a później wraca do poziomu takiego jaki był nalany.
Przewody nie są super twarde tak aby nie dało się ich dotknąć. Jest możliwość ich ugięcia.
Syczenie to występowało jak silnik był rozgrzany i zgaszony.

Nie zauważyłem aby po rozgrzaniu uciekał płyn przez korek chłodzący.

Na rozgrzanym silniku jak odkręcę korek przy termostacie to leci płyn i tak samo dzieje się na przewodzie od nagrzewnicy.

Tylko teraz pytanie jak najlepiej napełnić zbiornik pod kreskę max czy między max a min?
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Karol Chyla w Listopad 22, 2016, 19:03:48
Miedzy max a min. Możesz bez problemu nalać max. Ale na zimnym silniku.
W dziale Xantia w temacie  "silnik V6 24valve" jest podany link do serwisówki jak wymienić płyn. https://www.petrila.net/repair/2/406d9/info/pl/b1gi05kc.htm
Zasada z naczyniem do napełniania dotyczy wszystkich silników psa.
Mój sposób z lejkiem to dokładne odwzorowanie. Zamiast specjalnego naczynia używałem lejka do paliwa. Bo akurat mi pasował idealnie. O takiego (https://www.bricoman.pl/media/catalog/product/cache/all/image/568x/602f0fa2c1f0d1ba5e241f914e856ff9/2/7/271548-666736-image1---1444308094-666736.jpg)
Przeczytaj tam jest wszystko według prawidła Citroena.
Ja tylko mogę napisać ze lejek jest super.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Emil Flasza w Listopad 26, 2016, 11:05:15
Na zimnym silniku mam tak ze poziom plynu jest miedzy max a min. Jak silnik sie zagrzewa plyn opada tak ze czasami zalacza sie czujnik o niskim stanie plynu. Jak ostygnie poziom plynu sie podnosi nie wiem cxy tak powinno byc.
Dodatkowo na zagrzanym silniku jak odkrece korek od wlewu plynu to od razu podnosi sie stan plynu chlodzacego i standardowo dzwiek powietrza.
Dodatkowo przy cieplym jak odkrece sam korek przy termostacie rowniez slychac syczenie i dopiero leci plyn.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Karol Chyla w Listopad 26, 2016, 12:21:10
ciągle zapowietrzony.jest gdzieś bąbel powietrza.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Emil Flasza w Listopad 26, 2016, 16:49:22
Dzisiaj zrobilem z tym urzadzeniem. Stworzylem swoje z wykorzystaniem butelki po plynie oraz gumy od zatykajacej balon na wino.
Spuscilem plyn chlodzacy poprzez odczepienie dolnego weza od chlodnicy i dodatkowo odkrecilem korek od termostatu oraz nagrzewnicy.
Nastepnie podlaczylem dodatkowe urzadzenie pod wlew plynu i nalewalem.
Pierw wyplynal plyn przez korek od nagrzewnicy wiec go wkrecilem. Pozniej wyplynal z termostatu tez go zakrecilem. Nalalem wiecej plynu do urzadzenia i idoalilem silnik.
Auto przy temperaturze troszke sie nagrzewalo. Po okolo 30 minutach moze wiecej pokazaly sie dwie kreski ale gorny przewod od termostatu do chlodnicy zrobil sie cieply dopiero po pewnym czasie.
Jesli chodzi o wentylator chlodnicy to tak cicho chodzi ze wcale go nie slychac wiec nie wiem kiedy sie zalacza. Musialbym lezec przy zderzaku i pilnowac.
Zauwqzylem takie cos ze jak auto sie nagrzalo i zaczalem dodawac gazu(wyzsze obroty) to poziom plynu w urzadzeniu sie podnosil i po odjeciu gazu powoli obnizal.

Na koniec po zgaszeniu auta plynu zostawilem nad kreska max (do zagiecia zbiorniczka).

Zobaczymy czy to cos dalo. Gorzej jak cos mam z termostatem.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Karol Chyla w Listopad 26, 2016, 23:39:24
Druga kreska na wskazniku temp zapala się przy 75 st. Termostat otwiera sie przy 83st. Więc chwile potrzeba zeby sie zagrzalo. Pierwszy bieg wentylatora startuje przy 96 st. Wylacza sie w okolicy 92. Drugi bieg wlacza sie przy ok105 a wylacza przy ok 99.
Ja swoj rozgrzewalem do prawie 110 st.  Wiem bo sprawdzalem odczyt z czujnika temp. Za pomoca aplikacji na obd2. 3 kreska wskaznika temleratury wskakune powyżej 100st mniej więcej rowno z włączeniem 2 biegu wentylatora.
Właśnie taki jest problem przy odpowietrzaniu tych silnikow. Ich nie idzie zagrzac szczególnie przy terazniejszych temperaturach. Ja sie wiem co trzeba by zrobić zeby go przegrzac.
Plyn zaczal cieknac przez odpowietrzniki i nalales plyn do lejka. Ile go wiecej nalales i ile wciagnelo do ukladu po otwarciu ternostatu? Wg moich obserwacji oraz z wytycznymi z instrukcji jaka Ci podeslalem powinno wciagnac prawie litr więcej.
Płyn ma dużą rozsezalnosc twmperaturowa. To przegazowanie trochę podniesie plyn. Ale zakrecony korek i cisnienie w układzie powinno ustabilizować poziom. Ok 1 bar powinno trzymać. Na tyle korki sa robione.
Ja aby nagrzac silnik ponad 100 st trzalem gaz na ok 3-4 tys obr/min. I mimo ze wentylator wył a wskaznik wreszczie pokazal 3 kreskę nadal mu gazowalem.  Dopiero jak w lejku przestalo sie pienic to odpuscilem mu.
Zarzekam sie i daje sobie malego palca przyszczypac :)  ze dzieki temu mam 100% odpowietrzony ukalad chłodzenia. Od tego momentu nie mam ani jednej banki powietrza w zbiorniku wyrownawczym. Wcześniej zawsze troche piany było.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Emil Flasza w Listopad 27, 2016, 09:41:17
Ja również gazowałem ostro ale 3 kreski mi się nie pojawiły :) nawet ojciec mówiłe bo to jego auto że nigdy 3 kresek nie widział.
W zbiorniczku ile płynu wciągneło jak zaczął się przewód za termostatem a chłodnicą robić ciepły to nie wiem.
Bo jak płyn się podnosił po dodatniu gazu i odpuszczeniu to dolewałem co trochę. Myślę że około mniej więcej litra wciągneło do środka.

Teraz mam jeszcze pytanie jak wygląda sprawa z płynem gdy odpala się auto na zimnym silniku to czy poziom się obniża i po zgaszeniu się podnosi czy jak?

Jeszcze takie pytanie Panie Karolu jak u siebie mam zagrzany samochód i odkręciłbyś korek od wlewu płynu to stan automatycznie podnosi się do góry?
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Karol Chyla w Listopad 27, 2016, 10:35:55
Poziom plynu po odkreceniu korka gdy silnik jest rozgrzany zawsze wzrosnie. To uklad cisnieniowy wiec gdy odkrexisz korek nastepuje rozprezenie.  Przy odkrecaniu korka trzeban uwazac bo mozna sie niezle poparzyc.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: fridayek81 w Grudzień 12, 2016, 23:21:23
Koledzy a jaki płyn chłodniczy stosujecie, ja nie wiem dokładnie jaki mam kolor płynu u siebie a chciałbym wymienić, producent PSA zaleca jakiś konkretny do naszych XP , bo to że benzyna a diesel nie ma najmniejszego znaczenia
Pozdrawiam
Przemek
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Karol Chyla w Grudzień 12, 2016, 23:58:35
Wlej coś co jest przeznaczone do aluminiowych układów chłodzenia. Kolor i koszt to twoja osobista sprawa.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Marek Konopka w Grudzień 26, 2016, 22:30:31
Ciekawe jak się skonczyło. Ja przez rok walczylem z podobnymi problemami aż wreszcie ostatecznie padła uszczelka pod głowicą. Dodam że byly problemy z ogrzewaniem tj,było słabsze i szyba byla zaparowana mocniej niż normalnie. Teraz przy podobnych warunkach jest normalnie.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Emil Flasza w Maj 18, 2017, 18:01:41
Jutro będe dalej walczył z tematem.
Kupiłem nowy termostat bo ten co jest jest od nowości :/ nikt go nigdy nie wymieniał.
Zobaczymy jak po wymianie będzie się wszystko zachowywać.


Można wiedzieć ile płaciłeś za wymianę uszczelki pod głowicą i jakie były jej objawy?


Bo u mnie ani nie ma masła pod korkiem ani biały dym nie leci z wydechu tym bardziej jak ustawie ciepłe powietrze to w aucie jest piekło.


Jedynie co zauważam to przewody mocno twardnieją ale nie wiem czy tak powinno być czy też nie - w sensie nie aż tak aby nie dało się ich zgnieść. Druga rzecz że podczas rozgrzanego silnika przez korek było słychać syczenie i przez korek wylatywał płyn chłodzący zalewając zbiorniczek. Wymieniłem na korek od Citroena C8 i na tą chwilę syczenia nie zauważyłem.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Emil Flasza w Maj 19, 2017, 18:40:32
Jednak nadal potrzebuje pomocy.

Dzisiaj postanowiłem wymienić termostat na nowy firmy Vernet.
Opróżniłem układ chłodzenia z cieczy poprzez dolny przewód od chłodnicy.
Umieściłem patent z obciętym spodem butelki umieszczoną w zbiorniczku wyrównawczym.
Nalałem płynu chłodzącego do poziomu maks i odpaliłem silnik - nawiew na maks ciepłe powietrze z możliwościa dmuchania z prędkością na połowie siły.
Odkręciłem korek upustowy od termostatu i odpaliłem silnik.
Po pojawieniu się 2 kresek na desce rozdzielczej z odpowietrznika z termostatu zaczęła lecieć ciepła para a po pewnym czasie wypadały krople płynu chłodzącego razem z widoczną parą. Zakręciłem korek upustowy.
Silnik pracował tak około godziny i ani razu nie załączył się wentylator.
Po otwarciu termostatu dolałem płynu do poziomu maks.

Wyjąłem butelkę oraz zakręciłem korek od zbiornika wyrównawczego. Wówczas zauważyłem że poziom płynu chłodzącego opadł poniżej kreski minimum. Po pewnym czasie przewody (te grubsze) zaczęły robić się twardę i po dodaniu gazu przez jakiś czas poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku podniósł się do poziomu maksimum.
Gdy odkręciłem powoli korek od zbiorniczka wyrównawczego poziom w zbiorniczku gwałtownie się podniósł tak że płyn chłodzący zaczął wypływać przez korek.

Zrobiłem również test na szczelność uszczelki i czynnik przez cały czas pracy silnika nie zmienił koloru na zielony.
Cały czas pozostawał koloru niebieskiego.

Zastanawiam się już sam co jest nie tak.

Dodatkowo odłączyłem wtyczkę od czujnika płynu chłodzącego i na desce rozdzielczej pojawiły się wszystkie kreski od temperatury i informacją o przegrzaniu silnika i stop. Po przekręceniu stacyjki na zapłon automatycznie załączył się wiatrak na drugim biegu.
Włączając klimatyzację wentylator od chłodnicy załącza się na pierwszym biegu.

Sprawdziłem opornik/rezystor koloru białego omomierzem i dotykając dwóch końców termika pokazywał przepływ i tak samo gdy sprawdziłem dwa końce sprężyny.



Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Karol Chyla w Maj 19, 2017, 22:51:38
Nie odpowietrzyles ukladu.
Wsystko zrobiles zle.
Z butelką dobrze ale tylko tyle.
Najpierw odkrecasz odpowietrzniki przy termostacie i nagrzewnicy. Przez zamocowany lejek POMAŁU napelniasz układ. Jak zaczyna wyciekac przez odpowietrzniki to zakrecasz je. Lejesz plyn do pelna w lejek i uruchamiasz silnik. Ustawiasz obroty na 2000-2500 i grzejesz silnik az wentylator wystartuje przynajmniej 3 razy. Oczywiście w międzyczasie dolewasz plynu jesli potrzeba.
Odpowietrzniki trzeba odkrecic przy zalewaniu ukladu. Tylko tak płyn dotrze do termostatu i pozwoli mu się otworzyć gdy przyjdzie na to czas.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Emil Flasza w Maj 22, 2017, 21:46:21
Wczoraj na noc zostawiłem odkręcony korek od zbiorniczka gdzie poziom płynu był na wysokości gwintu (tak że płyn mógł wejść przez wężyk górny od chłodnicy - powrotny).
Dzisiaj podłączyłem pod komputer i tak:
Przy 77-78'C pojawia się druga kreska na wyświetlaczu.
Przy 82-83'C otwiera się termostat i widać jak pompowany jest płyn przez cienki wężyk od chłodnicy.
Przy 98'C załącza się wentylator na pierwszym biegu i schładza silnik do 91'C
Wentylator załącza się przy każdym razem gdy temperatura osiąga 98'C.

Przetestowałem Lexia wentylator na pierwszym i drugim biegu.
Podczas testów temperatura paliwa była 40'C
Temperatura na dworze 30'C
Temperatura płynu chłodzenia przeważnie pokazywała 0,5'C różnicy od temperatury wody (np. chłodzenia 91,5'C, wody 92'C)

Węże przez ten cały czas udawało się nagnieść bez większego oporu - na pewno lżej niż wcześniej.
https://youtu.be/nc2EJENsjJc (https://youtu.be/nc2EJENsjJc)

Jedyna rzecz jaka zauważyłem to że słychać syczenia z korka od zbiorniczka i po ostygnięciu czasami jakaś kropla pojawi się na zbiorniku.

Przy testowaniu na zimnym silniku poziom płynu był między kreską maks a minimum. Po odpaleniu auta poziom spadł poniżej kreski minimum ale tak że czujnik nie wykrywał że jest za mało płynu.
Gdy termostat się otworzył poziom płynu się zwiększył do stanu takiego jak przed testowaniem.

Jeśli otworzy się termostat i będzie pompowany płyn przez cienki wężyk od chłodnicy to czy w zbiorniczku będą pojawiać się jakby bąble albo spieniony płyn?
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Karol Chyla w Maj 23, 2017, 14:29:22
W zbiorniczku nie ma prawa byc bombelkow czy piany.
U mnie pojawiala sie delikatna pianka gdy sillnik rozgrzalem.
Po odpowietrzeniu układu jak wczesniej pisalem z uzyciem lejka problem przestał występować.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Emil Flasza w Maj 25, 2017, 19:17:57
Udało się odpowietrzyć układ.
Dziękuje bardzo koledze Karol Chyla - metoda pomogła.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Karol Chyla w Maj 25, 2017, 20:12:10
I gitara.
Prawda że proste i skuteczne rozwiazanie? Samo sie robi.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Emil Flasza w Październik 24, 2017, 19:48:02
Temat dalej powrócił jak bumerang.


Od pewnego czasu przeważnie podczas porannego odpalenia wyskakuje komunikat top up water level.
Pojawi się on czasami podczas normalnej drogi.


Płyn chłodniczy jest nad poziomem minimum. Po zagrzaniu auta poziom ten się zwiększa.
Przewody są twarde ale można je ścisnąć - na pewno są twardsze niż na zimnym :D


Dodatkowo słychać po nagrzanym silniku syczenie z korka wlewu płynu.


Nie wiem co już może być - przez pewien czas był spokój teraz problem znowu wrócił.


Zastanawiam się jednak nad tym czy to nie uszczelka pod głowicą (jaki koszt wymiany z robocizną).

Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Kujawa w Październik 25, 2017, 19:39:25
Wymień korek zbiorniczka wyrównawczego jeśli padł może również dawać takie objawy jak opisujesz.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: janek10 w Październik 25, 2017, 22:43:09
Witam. Jeśli chodzi o koszt wymiany uszczelki pod głowicą to robiłem w sierpniu . Za wszystko ( czyli robocizna plus to co potrzebne ) zapłaciłem 840 pln . Silnik ten sam co u kolegi . O ile licznik nie był korygowany to miałem wtedy 250 kkm.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Gruszecki Michal w Październik 26, 2017, 07:01:04
Witam. Jeśli chodzi o koszt wymiany uszczelki pod głowicą to robiłem w sierpniu . Za wszystko ( czyli robocizna plus to co potrzebne ) zapłaciłem 840 pln . Silnik ten sam co u kolegi . O ile licznik nie był korygowany to miałem wtedy 250 kkm.
Możesz podać co dokładnie było zrobione i za ile? Mi wydaje się trochę wysoka ta cena? Może jeszcze gdzie to było robione.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: janek10 w Październik 26, 2017, 08:08:29
Witam. Jeśli chodzi o koszt wymiany uszczelki pod głowicą to robiłem w sierpniu . Za wszystko ( czyli robocizna plus to co potrzebne ) zapłaciłem 840 pln . Silnik ten sam co u kolegi . O ile licznik nie był korygowany to miałem wtedy 250 kkm.
Możesz podać co dokładnie było zrobione i za ile? Mi wydaje się trochę wysoka ta cena? Może jeszcze gdzie to było robione.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wiem że planowanie i sprawdzenie głowicy, nowe śruby, a dokładnego wykazu nie mam w tej chwili. A czy drogo? Nie pytałem w innych warsztatach.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Gruszecki Michal w Październik 27, 2017, 17:14:03
Witam. Jeśli chodzi o koszt wymiany uszczelki pod głowicą to robiłem w sierpniu . Za wszystko ( czyli robocizna plus to co potrzebne ) zapłaciłem 840 pln . Silnik ten sam co u kolegi . O ile licznik nie był korygowany to miałem wtedy 250 kkm.
Możesz podać co dokładnie było zrobione i za ile? Mi wydaje się trochę wysoka ta cena? Może jeszcze gdzie to było robione.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wiem że planowanie i sprawdzenie głowicy, nowe śruby, a dokładnego wykazu nie mam w tej chwili. A czy drogo? Nie pytałem w innych warsztatach.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Jak będziesz miał wykaz to wrzuć poszczególne koszty. Z ciekawości popytam ile u mnie w okolicy sobie krzyczą.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Emil Flasza w Listopad 04, 2017, 20:59:01
Mi się wydaje że cena jest w miarę ok jak na wymianę z planowaniem.
Ciekawe czy zawory trzeba też wyjmować czy nie? tzn czy są wyżej czy raczej niżej.

Uszczelka powinna kosztować jakieś 100zł.

Mnie chyba też to czeka bo po wymianie korka efekt taki sam.

Dodatkowo czuć zapach płynu chłodzącego z nawiewu oraz z rury wydechowej.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Emil Flasza w Styczeń 11, 2018, 06:29:13

Temat rozwiązany i udało się bez wymiany uszczelki.
Po użyciu preparatu K-Seal efekt ciśnienia zniknął - może nie od razu jak przedstawia to producent ale po dwóch dniach intensywnej jazdy.


Tak że jestem zaskoczony po użyciu tego środka - działanie potwierdzone w dwóch samochodach Citroen Saxo 1.1 oraz Xsara Picasso 2.0HDI.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Styczeń 11, 2018, 09:05:51
Druciarstwo wcześniej czy później się zemści.
Nie jestem w stanie zrozumieć co skłania ludzi do takich pseudo napraw ?
Przecież wszystkie części są dostępne na rynku to po co robić kuku !
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Gruszecki Michal w Styczeń 11, 2018, 09:13:28
Druciarstwo wcześniej czy później się zemści.
Nie jestem w stanie zrozumieć co skłania ludzi do takich pseudo napraw ?
Przecież wszystkie części są dostępne na rynku to po co robić kuku !
Za kilka dni będzie temat : czemu nie działa  ogrzewanie lub słabo grzeje? Jest jeszcze opcja że auto pójdzie do żyda.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 11, 2018, 10:55:22
Temat rozwiązany i udało się bez wymiany uszczelki.
To tak, jakbyś syfilis leczył pudrem... :)
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Emil Flasza w Styczeń 12, 2018, 05:53:54
Preparat użyłem dla przykładu i z ludzkiej ciekawości bo niczym nie ryzykowałem podczas gdyby nie zadziałał.
Tym bardziej opinie na zagranicznych forach są bardzo pozytywne.
Dodatkowo środek ma duże wzięcie w USA jeśli chodzi o naprawę wycieków w bardzo starych autach.


Tematu takiego na pewno nie będzie że nie działa ogrzewanie bo uważam że od razu jakby miał zakleić to by zakleił.


Ja np. nie rozumiem użytkowników którzy zaraz we wszystkim widzą jakaś spartaczoną robotę.
Ale jakby np było coś do przetestowania dla przyszłości to pewnie każdy by chciał ale nie na swoim aucie ;)


Tak że Panowie nie ma co na mnie najeżdżać bo zadziałała ludzka ciekawość a że miałem możliwość ściągnięcia preparatu ze Stanów.
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Emil Flasza w Styczeń 12, 2018, 05:54:59
Druciarstwo wcześniej czy później się zemści.
Nie jestem w stanie zrozumieć co skłania ludzi do takich pseudo napraw ?
Przecież wszystkie części są dostępne na rynku to po co robić kuku !
Za kilka dni będzie temat : czemu nie działa  ogrzewanie lub słabo grzeje? Jest jeszcze opcja że auto pójdzie do żyda.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Akurat Twojej metody nie stosuje ;)
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Gruszecki Michal w Styczeń 12, 2018, 08:47:26
Druciarstwo wcześniej czy później się zemści.
Nie jestem w stanie zrozumieć co skłania ludzi do takich pseudo napraw ?
Przecież wszystkie części są dostępne na rynku to po co robić kuku !
Za kilka dni będzie temat : czemu nie działa  ogrzewanie lub słabo grzeje? Jest jeszcze opcja że auto pójdzie do żyda.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Akurat Twojej metody nie stosuje ;)
Metoda nie jest moja. Ludzie często tak robią że nie wymieniają chłodnicy lub nagrzewnicy tylko sypią uszczelniacze i auto do sprzedania i to jest ogólnie znany fakt. A później nowy właściciel  ma ekstra koszty do poniesienia.
Podchodząc  obiektywnie do płynu którego nalałeś to jeżeli masz szczęście że masz tylko mikro dziurkę i uda się ją zalepić to i tak tylko przesuniesz w czasie właściwą  naprawę. Jeżeli płyn zalepi dziurę w uszczelce to i w nagrzewnicy też  może się odłożyć.
Nie zapomnij podzielić się efektami za jakiś czas. Ogólnie to dobrze że są ludzie którzy decydują się na takie testy.
Kto nie ryzykuje nie pije szampana.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Styczeń 12, 2018, 10:04:33
Ludzie w Polsce nie rozumieją idei takich środków !
To nie jest mechanik w puszce tylko  ratownik, środek ma duże wzięcie w USA czy Kanadzie, bo ratuje dupę w razie awarii,
do tego został stworzony ( ze względu na znaczne odległości,i żeby nie zostać przez tydzień w polu kukurydzy )
Spray tez zaklei dziurę w kole ale czy naprawi oponę  ;D
Reasumując są to tymczasowe środki zaradcze pozwalające dojechać do najbliższego serwisu gdzie po usunięciu ich
powinna nastąpić naprawa uszkodzonych elementów !!!!
 
Tytuł: Odp: Układ chłodzenia problem.
Wiadomość wysłana przez: Emil Flasza w Styczeń 12, 2018, 10:30:36
Dlatego ja się odważyłem i zastosowałem go po raz drugi.
Dziwne do zrozumienia dla mnie było najechanie że co ja zrobiłem - auta nie sprzedaje. Tym bardziej większość rzeczy ma nowych.
Spróbowałem i zobaczymy jaki będzie tego efekt.

Głównym czynnikiem zastosowania jest to że nie mogę zostać bez auta - na tą chwilę drugie jest restaurowane.

Będę jeździł i o efektach jak coś z wielką chęcią podzielę się na forum.

Pierwsze auto które dostało ten środek był i jest Citroen Saxo 1.1 + gaz który jest katowany i to ostro. Środek miał zalany w czerwcu i w tym przypadku od razu "zakleił" ubytek. Do dnia dzisiejszego nie ma powrotu wywalania płynu chłodzącego.

Do dnia dzisiejszego ogrzewanie ustawiona na 23'C i jak się silnik zagrzeje w aucie ciepło.

Nie wiem czy to efekt placebo czy co ale odczucie mam że auto mniej pali - możliwe żę wcześniej przez przedmuch paliło więcej?