Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Tomasz Hałys w Listopad 21, 2016, 09:44:09
-
Witam,
moje autko to C5 X7 w automacie 2.0 163KM. Samochód posiadam od 3 tygodni i wszystko na początku było OK. Jednak około tydzień temu zauważyłem w trakcie jazdy po mieście, że chcąc przyśpieszyć, w momencie dodawania gazu auto przez 1-2 sekundy miało "zwiechę" i dopiero po chwili reagowało na wciśnięcie gazu. Na następny dzień objawy się pogorszyły. Auto reaguje na wciśnięcie pedału gazu dopiero po chwili, po mocniejszym wciśnięciu pedału - przez co jazda nie jest płynna. Przy zmianie biegów nie występują szarpnięcia, ale mam wrażenie jakby biegi były zmieniane na wyższych obrotach (np. dzisiaj przy spokojnie jeździe na 3 biegu doszedł do 3 tysięcy obrotów). Mam wrażenie też jakby ciągnęło sprzęgło, bo zmiana biegów nie jest tak dynamiczna jak wcześniej, a bardziej "rozlazła" :). Przy obrotach około 1 tys po lekko mocniejszym wciśnięciu gazu, wskazówka obrotomierza potrafi momentalnie skoczyć na 2 tysiące, ale reakcja samochodu następuje dopiero po chwili. Jazda samochodem stała się męcząca
Na wstępnie, poczytawszy forum pomyślałem, że pomoże dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni, którą i tak planowałem (przejechane 172 tysiące bez wymiany), ale w sobotę wymieniłem olej (jeszcze nie skasowałem licznika), a objawy nie ustąpiły.
W czym może być problem? Ma ktoś jakiś pomysł?
-
Dzisiaj zamierzam zmierzyć się z instalacją Lexia - kabel już kupiony. Tylko jeszcze doświadczenia przy diagnostyce i obsłudze Lexia brakuje :(
Co powinienem w takim razie sprawdzić? Zrobić jakąś ogólną diagnostykę w Lexia, czy sprawdzić konkretne parametry (które w tej sytuacji)?
-
Chyba potrzebny Ci jest DB....patrząc na rocznik wozu.
-
Ludzie Lexią nazywają komplet bez względu na oprogramowanie :P
To jest forum techniczne, więc wymagam "dokładności" w operowaniu językiem ....co innego na forum o gotowaniu.
Co powinienem w takim razie sprawdzić? Zrobić jakąś ogólną diagnostykę w Lexia, czy sprawdzić konkretne parametry (które w tej sytuacji)?
Odczytać "błędy" sterowników skrzyni i silnika...na początek. Potem poszukamy w "parametrach" czytanych z czujników....
-
Chyba potrzebny Ci jest DB....patrząc na rocznik wozu.
Lexia też obsługuje mk3.
-
Ludzie Lexią nazywają komplet bez względu na oprogramowanie :P
To jest forum techniczne, więc wymagam "dokładności" w operowaniu językiem ....co innego na forum o gotowaniu.
Słabe porównanie, w gotowaniu też trzeba być dokładnym, bo potem ludzie dają do tatara sardynki zamiast sardeli, albo do Tagine kmin zamiast kuminu i mówią że niedobre... :)
-
No dobra, tak mi "gotowanie" przyszło na szybko....ale musicie się zgodzić aby tutaj sensownie dyskutować trzeba rozumieć "zgodnie" słowa i terminy.
Lexia też obsługuje mk3.
Czy to sprawdzone, każdy kalkulator prawidłowo czytany? Nigdy nie dobierałem się Lexią do nowych modeli po 2008-2009.....
-
A u mnie dobierales się do licznika oleju db?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
A u mnie dobierales się do licznika oleju db?
Była Lexia, a nie sprawdzałem/pamiętam co z pozostałymi kalkulatorami....A Ty masz który rocznik?
Dobierałem się do modelu 2014 przez DB 7,57 i tam miałem nierozpoznane kalkulatory. D.upa blada trzeba było szukac pomocy w ASO. A Ty masz który rocznik?
-
Lexia odczytywała mi wszystkie kalkulatory w MK3 2010. Diagbox nie radził sobie z zaprogramowaniem czujników ciśnienia w kołach, w Lexii poszło od strzała. Na chińskiej Actii.
-
2008
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
2008
O Panie.....to stary model.... :P Nie myślisz o młodszym? ;D
Przyjmuję, że roczniki do 2009-2010 można "podejść" Lexią, młodsze już mają nowsze kalkulatory, z którymi Lexia nie dogada się (bo jest nie rozwijana)
-
Po dwóch wieczorach walki z instalacją i aktywacją DiagBox'a udało mi się zczytać błędy. Zdiagnozowano 2 błędy: dotyczące czujki ciśnienia w oponach i pamięci foteli - żadnych dla silnika i skrzyni. Czy macie pomysł co dalej?
-
Ponieważ skrzynia "współpracuje" z silnikiem, poszukaj nieprawidłowości w sterowaniu silnikiem, odczyty czujników, pedału gazu, sterowania np turbo, odczyty momentów żądanych(pedałem gazu) i generowanych w silniku (obliczony przez sterownik silnika).... Zła praca silnika może popieprzyć pracę skrzyni.
W sterowniku skrzyni sprawdź prawidlowe odczyty obrotów skrzyni (na wejściu i wyjściu), temperatury oleju.
-
Ludzie Lexią nazywają komplet bez względu na oprogramowanie :P
To jest forum techniczne, więc wymagam "dokładności" w operowaniu językiem ....co innego na forum o gotowaniu.
Co powinienem w takim razie sprawdzić? Zrobić jakąś ogólną diagnostykę w Lexia, czy sprawdzić konkretne parametry (które w tej sytuacji)?
Odczytać "błędy" sterowników skrzyni i silnika...na początek. Potem poszukamy w "parametrach" czytanych z czujników....
Boszzz, to ja już więcej nie podepnę żadnego auta pod lekcje tfu lexie... wszystko odeślę do Ciebie...
Nazewnictwo i rodzaj oprogramowania najważniejszy. A czy w głowie olej czy fiu bździu to nieważne.
-
Nazewnictwo i rodzaj oprogramowania najważniejszy. A czy w głowie olej czy fiu bździu to nieważne.
Rozumię, że sie kolega "wzburzył" na moje wypociny. Ależ nie potrzebnie... poprosimy o właściwe rady.
Zwątpiłem w swoje "mądrości", idę się upić....żegnajcie na tydzień.