Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Mariusz Stańczyk w Grudzień 04, 2016, 19:46:56

Tytuł: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Stańczyk w Grudzień 04, 2016, 19:46:56
Witam. W mojej cytrynce padły przeguby. i tak jak wszyscy na forach pisali ze w serwisie kupa kasy , ze trzeba całe przeguby wymieniac,regenerować  i już myslałem ze mnie to do zawału doprowadzi. Prawdą jest ze w sklepach i hurtowniach przegubów sie nie dobierze. Dobierałem 4 rodzaje i jak nie zęby to jakies kołnierz nie taki , po nr vin i nic nie pasuje.... Wiec wszyscy co pisali ze jest z tym problem mieli racje. Ale słuchajcie trafiłem na magika który zajmuje sie przegubami i po telefonie umówiłem sie z nim na wizyte. Stwierdził ze wie o co chodzi z tymi cytrynkami , ze robił juz i bym przyjechał następnego dnia na robote. Facet wytłumaczył mi ze w hurtowniach nie ma do naszych cytrynek przegóbów bo chińczycy jeszcze ich nie podrabiaja i dlatego ich sie nie kupi . On wie jakie mają być i zrobi. Faktycznie!!!   2 przeguby , obie strony kompletne z manżetami koszt jeden przegób 280 zł plus wymiana 50 zł za strone. Cztery godzinki i auto do odbioru. Mistrzostwo świata!!!
Podaje namiar na faceta. Jesli nawet mieszkacie daleko to facet wam kupi i przyśle poczta za drobna opłatą a w miejscu zamieszkania sobie wymienicie.
Wygooglujcie sobie - naprawa przegubów Warszawa ul Rezdowa
Naprawde wszystkim polecam
W razie pytań... [email protected]

Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: TOMASZ KOZIOŁ w Grudzień 04, 2016, 21:18:26
http://przegubyipolosie.pl/

REZEDOWA 15
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Marek Bor w Grudzień 04, 2016, 21:46:16
Ameryki nie odkryłeś. U mojej żonki sam przegub wymieniałem jakieś dwa miesiące temu. Zapłaciłem znacznie mniej niż Ty.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Leszek komenda w Grudzień 05, 2016, 19:32:24
Ameryki nie odkryłeś. U mojej żonki sam przegub wymieniałem jakieś dwa miesiące temu. Zapłaciłem znacznie mniej niż Ty.
Pochwal się jak to zrobiłeś? Na pewno sie nam przyda.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Niedziółko w Grudzień 06, 2016, 20:14:56
Ameryki nie odkryłeś. U mojej żonki sam przegub wymieniałem jakieś dwa miesiące temu. Zapłaciłem znacznie mniej niż Ty.
Ale przynajmniej powiedział o tym głośno i ta informacja na pewno przyda się forumowiczom :) .
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Marek Bor w Grudzień 06, 2016, 21:13:03
Jutro zapytam mojego zaprzyjaźnionego sprzedawcę części do francuzów. To on mi powiedział co mam zrobić, czyli zdjąć przegub, policzyć ilość frezów i podać mu tę informację. Tak też uczyniłem i na drugi dzień miałem przegub.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Leszek komenda w Grudzień 09, 2016, 11:35:02
Jutro zapytam mojego zaprzyjaźnionego sprzedawcę części do francuzów. To on mi powiedział co mam zrobić, czyli zdjąć przegub, policzyć ilość frezów i podać mu tę informację. Tak też uczyniłem i na drugi dzień miałem przegub.
Czekamy na wieści...

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Leszek Wielańczyk w Grudzień 13, 2016, 12:54:58
Jeśli mowa o przegubach zewnętrznych to przeguby są wymienne.Można je dostać w sklepach motoryzacyjnych tylko małe ale... do mojego auta(C5,2008 2.0 HDI 135KM sedan)są dostępne 3 modele przegubów... najlepiej mechanik po demontażu niech policzy ile zębów ma przegub i tyle.U mnie były najmniej spotykane czyli 28/26 zębów ale spokojnie...są dostępne na popularnym portalu aukcyjnym dobrej firmy ;)
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Radosław Królak w Grudzień 13, 2016, 19:23:38
Witam podpinam się pod temat dzisiaj przy zmianie opon zauważyłem że pękła osłona przegubu z prawej strony zawieszenie hydro. Czy da się wymienić samemu ewentualnie jaki jest koszt proszę jakieś wskazówki co robić.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Radosław Królak w Grudzień 13, 2016, 20:00:29
Panowie ktoś pomoże???
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Leszek Wielańczyk w Grudzień 13, 2016, 21:29:55
Jest trochę dłubania,kwestia doboru osłony też ważna ale wszystko do zrobienia dla kogoś,kto ma dosyć wiedzy i umiejętności w majstrowaniu.Pomocne będą takie jakby "lejki" do wciągania osłon-można to zobaczyć na popularnym portalu a także zaopatrzyć się na portalu aukcyjnym.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Radosław Królak w Grudzień 13, 2016, 21:39:28
Właśnie widziałam te lejki tylko się zastanawiam czy warto samemu zabierać się za to. A ktoś wymieniał i ma jakieś rady. Jutro zadzwonię do aso i spytam o cenę.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Lech Sulikowski w Grudzień 13, 2016, 22:04:28
Użycie tego lejka do osłony uniwersalnej podejrzysz tu http://tiny.pl/gdhbg (http://tiny.pl/gdhbg) . Wygląda, że użycie lejka nie jest  skomplikowane. Ale by dojść do tego etapu, trzeba uwolnić półoś z wieloklinu w piaście. Ja nie wymieniałem osłon nigdy, ale niedawno wymieniałem samodzielnie siłowniki w X7, a robota przy siłowniku ma dużo wspólnego z wymianą osłony. Dłubania rzeczywiście dużo, trzeba odkręcić nakrętkę półosi, podnieść przód samochodu, spuścić ciśnienie z układu. Jak patrzyłem na układ zawieszenia z przodu, to wydaje mi się, że aby uwolnić całkowicie półoś z piasty konieczne jest rozpięcie drążka kierowniczego, wyjęcie łącznika stabilizatora, a co za tym idzie rozpięcie dolnego mocowania siłownika. No i chyba też rozpięcie przegubu łączącego dolny wahacz ze wspornikiem piasty (do wymiany siłownika, rozpinałem górny wahacz i jest to w miarę proste, ale z rozpinaniem dolnego wahacza nie mam doświadczenia i tu nie mogę służyć radą, zresztą do wymiany siłownika nie trzeba było całkowicie ściągać piasty z wieloklina półosi, wystarczy tylko trochę, a do wymiany osłony trzeba całkowicie).
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Radosław Królak w Grudzień 14, 2016, 11:39:36
Panowie dam rade sam wymienić ta osłonę macie jakieś konkretne rady
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Leszek Wielańczyk w Grudzień 14, 2016, 12:12:05
Dobór kluczy plus prawidłowa osłona to podstawa a jak masz umiejętności to na pewno sobie poradzisz.Delikatność przy wybijaniu przegubu wskazana ;) Powodzenia
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Lech Sulikowski w Grudzień 14, 2016, 12:45:36
macie jakieś konkretne rady
Np.taką, że do odkręcenia nakrętki półosi potrzebna solidna nasadka i przedłużka 0,5 m na rączkę klucza. I najlepiej zruszyć tę nakrętkę jak auto jeszcze stoi na kołach, przy zaciągniętym hamulcu i klinach pod kołami. A jak nie masz solidnego klucza dynamometrycznego do 35 kGm, to do przykręcenia po robocie tej nakrętki weż przedłużkę 0,5 m na klucz i niech osoba o wadze 70 kg stanie na końcu tej przedłużki. A jak nie masz interfejsu, to ciśnienie z przodu możesz spuścić przez odpowietrznik na prawym siłowniku. Ja to zrobiłem tak, że uniosłem auto najpierw na własnej hydraulice w pozycję górną serwisową, potem podniosłem przód auta dwoma podnośnikami hydraulicznymi typu żaba, tak aby koła zwisały.Potem powoli odkręciłem odpowietrzenie i przez wężyk zeszło 0,8 litra LDS. Można płyn łapać do butelki, albo koniec wężyka wsadzić do otworu zbiornika LDS.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Leszek komenda w Grudzień 14, 2016, 13:15:26
A po co spuszczać ciśnienie do wymiany przegubu? Przecież siłownik nie będzie demontowany ani rozszczelniany? W citroenie tego nie robiłem ale w innych autach wiele razy i zwykle trzeba tylko odkręcić nakrętkę półosi, dolny sworzeń i końcówkę drążka. Potem ciągnąc za piastę/tarczę hamulcową uwolnić przegub z półosią i tyle.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Marc Waldemar w Grudzień 14, 2016, 13:25:45
A po co spuszczać ciśnienie do wymiany przegubu? Przecież siłownik nie będzie demontowany ani rozszczelniany? W citroenie tego nie robiłem ale w innych autach wiele razy i zwykle trzeba tylko odkręcić nakrętkę półosi, dolny sworzeń i końcówkę drążka. Potem ciągnąc za piastę/tarczę hamulcową uwolnić przegub z półosią i tyle.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Dolne mocowanie siłownika musisz odkręcić aby wyjąć łącznik stabilizatora bez tego przegubu nie wyciągniesz. O wiele łatwiej jest manewrować gdy zawieszenie nie jest napięte.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Leszek komenda w Grudzień 14, 2016, 13:29:48


A po co spuszczać ciśnienie do wymiany przegubu? Przecież siłownik nie będzie demontowany ani rozszczelniany? W citroenie tego nie robiłem ale w innych autach wiele razy i zwykle trzeba tylko odkręcić nakrętkę półosi, dolny sworzeń i końcówkę drążka. Potem ciągnąc za piastę/tarczę hamulcową uwolnić przegub z półosią i tyle.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Dolne mocowanie siłownika musisz odkręcić aby wyjąć łącznik stabilizatora bez tego przegubu nie wyciągniesz. O wiele łatwiej jest manewrować gdy zawieszenie nie jest napięte.
Ok. Dzięki. Będę pamiętał, bo niedługo mam przegub do wymiany.


Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Lech Sulikowski w Grudzień 14, 2016, 13:37:27
Ja, jak pisałem, nie wymieniałem osłony, ale przy wymianie siłownika oglądałem dokładnie jak jest to zawieszenie skomponowane i zdecydowanie podzielam pogląd Waldemara. Tam nie ma jak odciągnąć samej piasty. Tam trzeba odciągnąć piastę z całym wspornikiem, czyli tą aluminiową golenią. A tego się nie zrobi bez spuszczenia ciśnienia, bez wyjęcia łącznika stabilizatora, który to łącznik przechodzi przez dolne ucho siłownika. Nie są to arcytrudne operacje, te śruby łatwo idą, ja wymieniając siłownik robiłem to pierwszy raz i bez większych problemów. Stożek końcówki drążka kierowniczego wybija się podstawiając solidną podstawkę pod gwint śruby i uderzając młotkiem z góry obok przegubu. Wystarczy jedno uderzenie.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Radosław Królak w Grudzień 14, 2016, 19:05:43
Właśnie zdjąłem koło i oglądałem to wszystko  myślę ze da się to zrobić przynajmniej teoretycznie. A sam przegub to ciężko się zbija w serwisie powiedzieli mi 630zł masakra
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Lech Sulikowski w Grudzień 14, 2016, 19:39:20
Np. na tym filmie http://tiny.pl/gdqn3 od minuty 3:30 jest moment zbijania samego przegubu w passacie. Dla mnie dość masakrycznie i chyba trzeba wprawy by tym młotkiem nie rozwalić przegubu. Pewnie dlatego wymyślono te rozciągliwe osłony wkładane przez lejek, bez demontażu przegubu.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Lech Sulikowski w Grudzień 14, 2016, 20:05:11
A na tym filmie http://tiny.pl/gdqk5 masz zastosowany ściągacz do przegubów. Wygląda to bardzo cywilizowanie w porównaniu z waleniem młotem. Taki ściągacz na znanym portalu aukcyjnym kosztuje 67 zł, wysyłka gratis. Myślę, że warto zainwestować, za jakiś czas przyda się do drugiej osłony.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Lech Sulikowski w Grudzień 14, 2016, 20:26:38
Radosław, a tu http://tiny.pl/gdq2h masz dyskusję forum mechaników na ten temat. Poczytaj, jest tam sporo o osłonach elastycznych i problemach ze zbijaniem przegubów.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Radosław Królak w Grudzień 14, 2016, 21:18:29
Wielkie dzięki za podpowiedzi to myślę że w sobotę za to się zabiorę a czy do tego czasu można jeździć
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Lech Sulikowski w Grudzień 14, 2016, 21:28:33
Napisz koniecznie jak pójdzie robota - dla potomnych. Pamiętaj, na etapie  skręcania elementów metalowo -gumowych, zawieszenie nie może zwisać. W pozycji zwisającej możesz poprzekładać wszystkie śruby, ale dociągasz gwinty odpowiednim momentem po uniesieniu wahaczy mniej więcej jak w pozycji do jazdy, a nawet bardziej. Wg moich obliczeń zawieszenie trzeba unieść np. podnośnikiem trapezowym do momentu aż odległość środka półosi do krawędzi błotnika będzie około 38-39 cm. Możesz do soboty jeździć, wyrzuci trochę smaru, który i tak musisz uzupełnić, bo przedtem musisz umyć przegub wewnątrz z ew. piasku i wody.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Radosław Królak w Grudzień 14, 2016, 21:35:27
Oki na pewno zdam relacje dzięki. Ps.fajnie że macie taką wiedzę i jeszcze się nią dzielicie.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Lech Sulikowski w Grudzień 14, 2016, 21:52:15
Nasza wiedza nie jest niestety 100% bo sami się ciągle uczymy na własne potrzeby. Mogę ci jeszcze podpowiedziec zestaw gratów potrzebny do wystartowania: nasadka 35 mm, nasadka na łeb koronkowy E18, nasadka 18, 19, 24 mm oraz klucze oczkowe 18, 19, 24 mm. Mały torx i mały imbus nie pamiętam rozmiaru, może być z zestawu marketowego. Dwa podnośniki najlepiej żaby i jeden najlepiej trapezowy, może być z koła zapasowego. Klucz dynamometryczny. Przedłuzki z jakiejś rurki na trzonki klucza. Dwie kobyłki, albo pnie drewniane do zabezpieczenia podniesionego nadwozia. Kliny pod koła. Dość solidny młotek do zbicia przegubu końcówki drążka kierownicy, Wężyk gumowy do spuszczania LDS. Małe klucze np. do odpowietrznika, do zdjęcia klem z akumulatora i inne drobiazgi. Jak stawiasz po robocie auto na koła - korek LDSu musi byc odkręcony, bez tego, jak będziesz miał pecha, to może pęknąć zbiornik.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Marc Waldemar w Grudzień 15, 2016, 08:28:41
Całe zamieszanie wokół półosi to sposób montażu różnych dostawców:
• GKN
• PSA
• NTN
z dwoma ostatnimi nie ma problemu natomiast w GKN czasza półosi napędowej od strony koła nie jest demontowalna. Wymiana osłony mieszkowej półosi napędowej od strony koła wymaga demontażu osłony mieszkowej od strony skrzyni biegów.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Lech Sulikowski w Grudzień 15, 2016, 09:20:39
A jak rozpoznać, od którego dostawcy mam półoś - czy jest gdzieś wybite jego oznaczenie, logo? Czy był jeden dostawca na montaż fabryczny? No i tak myślę - jeśli mamy element nierozbieralny, to czy zamiast dużego demontażu dla wymiany osłony,  nie rozważyć założenia osłony rozciągliwej przez lejek czyli stożek?
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Marc Waldemar w Grudzień 15, 2016, 09:39:31
A jak rozpoznać, od którego dostawcy mam półoś - czy jest gdzieś wybite jego oznaczenie, logo? Czy był jeden dostawca na montaż fabryczny? No i tak myślę - jeśli mamy element nierozbieralny, to czy zamiast dużego demontażu dla wymiany osłony,  nie rozważyć założenia osłony rozciągliwej przez lejek czyli stożek?
Połoski maja naklejki z oznaczeniem dostawcy. A jeżeli juz nie maja to czasza PSA i NTN jest bardziej półokrągła wieczorem moze wrzucę jakieś foty, rysunki różnice jak znajdę.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Marc Waldemar w Grudzień 15, 2016, 21:36:40
Pierwsza czasza PSA lub NTN, druga GKN
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Marek Bor w Grudzień 17, 2016, 20:01:04
Mój sprzedawca nabrał wody w usta. Zasłania się niepamięcią i znowu każe liczyć zęby ponadto twierdzi, że jak ten przegub, który mi sprzedał pasował do mnie, nie znaczy, że będzie pasował do innej C5.
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Piotr Leśniak w Grudzień 21, 2016, 11:57:44
Witam
Co myślicie o przegubach DRIVESHAFT PARTY. Warto kupić czy lepiej dać sobie spokój?
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Michał Nowakowski w Grudzień 21, 2016, 13:08:57
Nazwa brzmi jak reklama imprezy dla małolatów ścigających się na ćwiarę w Texasie :)
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Mateusz Leśniak w Kwiecień 13, 2017, 07:35:57
Witam
Co myślicie o przegubach DRIVESHAFT PARTY. Warto kupić czy lepiej dać sobie spokój?


DRIVE SHAFT PARTS to chińczyk niestety ale dobrej jakości trzeba przyznać :)
jeżeli chodzi o przeguby do Citroena C5 III to wystepują trzy rodzaje :
1) 28x34 zębów  ( 1.6 HDI i 2.0 benzyna )
2) 28x26 zębów  ( 2.0 HDi )
3) 28x39 zębów  ( 1.6 THP VTi  2.0 HDi 2.7 HDi 3.0 HDo 3.0 V6 )


 albo wyciagamy przegub i liczymy albo NUMER VIN :) jak cos moge pomoc
[email protected] wystarczy vin


a taka ciekawostka , jeżeli państwu w drzewku " napęd koła " wyskakuje gołe pole czyli nie istnieje przegub a macie państwo 2.0 HDi silnik
to na 100 % jest to 26x28 :D




pozdrawiam
siedze w przegubach wszystkich xD
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Piotr Leśniak w Kwiecień 13, 2017, 13:15:36
Zabrakło jeszcze 2.2 HDI 170  PRZEGUB 28x26 zębów

Bracie...
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Mateusz Leśniak w Kwiecień 13, 2017, 14:26:32



do 2.2 HDi nie jestem pewny bo nigdzie takiego nie montowaliśmy ale może ktos mnie rzeczywiscie oświeci iż do 2.2 HDi tez 28x26 pasuję :)

Zabrakło jeszcze 2.2 HDI 170  PRZEGUB 28x26 zębów

Bracie...
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Piotr Leśniak w Kwiecień 13, 2017, 15:12:41
Ja montowałem i już cię oświeciłem....
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Przywara w Październik 12, 2017, 19:39:29
Odkopie trochę temat, bo dopadła ,mnie stukanie przy skręconych kołach w lewo i prędkości do max 30km/h, jednak z wszystkiego co czytałem to wskazuje na prawy przegub zewnętrzny , a wydaje się że ten dźwięk dochodzi z lewej strony jest to możliwe że lewy wysiadł?? ii jeszcze zastanawiam się czy kupić całą półoś czy tylko przegub zewnętrzny?? Są te krzyżaki wewnętrzne awaryjne czy raczej nie wysiadają??
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Leszek komenda w Październik 12, 2017, 19:45:30
Przeguby masz z obydwu stron więc tak prawy jak i lewy może paść. A czy wymienisz sam przegub czy kompletną półoś to już zależy od portfela... Półoś ok. 1400pln a sam przegub 150pln.
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Przywara w Październik 12, 2017, 20:01:19
No wiadomo wołał bym sam przegub, ale zastanawiam się co z tymi krzyżakami wewnętrznymi jaką mają trwałość, żeby się nie okazało że za 100tyś i tak będę musiał wymienić całe półośki.
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Leszek komenda w Październik 12, 2017, 20:04:54
No wiadomo wołał bym sam przegub, ale zastanawiam się co z tymi krzyżakami wewnętrznymi jaką mają trwałość, żeby się nie okazało że za 100tyś i tak będę musiał wymienić całe półośki.
Za 100tys to nie wiadomo kto będzie tym autem jeździł. Poza tym w cenie wymiany jednej kompletnej półosi masz ok. 5 wymian przegubu, więc chyba rachunek prosty.
No ale ostatecznie " jak stryjenka uważa" .
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Przywara w Październik 12, 2017, 20:12:11
No wiem ale głównie chodzi mi o to że jest problem z wymianą tego przegubu wewnętrznego, zobaczę jaką ofertę mi jutro zrobi motostacja.
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Leszek komenda w Październik 12, 2017, 20:13:47
No wiem ale głównie chodzi mi o to że jest problem z wymianą tego przegubu wewnętrznego, zobaczę jaką ofertę mi jutro zrobi motostacja.
A po co wymieniać ten przegub wewnętrzny? Nie rozumiem....
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Przywara w Październik 12, 2017, 20:21:24
Bo w poprzednim aucie miałem taką przygodę po wymianie zewnętrznych przegubów po 3 latach wysiadły wewnętrzne , w tedy jeszcze mechanik nasmarował mi je i trochę pojeździły, ale finalnie i tak je musiałem wymienić.
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Przywara w Październik 13, 2017, 18:53:45
Znalazłem takie coś firma ruville http://allegro.pl/przegub-citroen-c5-iii-rd-1-6-2-0-2-7-3-0-28x39-i6790783268.html
sprzedawca pisze że pasuje ale w katalogu jest to przegub do 407 sw, próbował może ktoś taki przegub??
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Leszek komenda w Październik 13, 2017, 19:15:21
Brałem przegub od tego gościa, wszystko pasowało jak należy. Żeby była pewność trzeba rozebrać i policzyć zęby.
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Przywara w Październik 13, 2017, 19:30:56
Mateusz Leśniak sprawdził mi po vinie że mam 28/39 motostacja też mi wysłała ofertę po vinie z  takim przegubem,  tylko że z firmy pascal za 120zł ale za bardzo nie znam takiej firmy. Skoro brałeś od tego sprzedawcy to wyślę mu zapytanie , czy podejdzie, a ty jakiej firmy montowałeś przeguby??
zdjąłem koło żeby zrobić rozeznanie i okazało się że, osłona gumowa pękła, w koło pełno smaru felga też zaklejona od środka smarem
odkleiłem naklejkę z półośki mam tam PSA reszta ciężko czytelna, przynajmniej mam pewność że coś się posypało w zewnętrznym przegubie :)
Tytuł: Odp: Przeguby citroen c5 III 2009r Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Jakub Nawara w Styczeń 16, 2018, 09:47:06
Nasza wiedza nie jest niestety 100% bo sami się ciągle uczymy na własne potrzeby. Mogę ci jeszcze podpowiedziec zestaw gratów potrzebny do wystartowania: nasadka 35 mm,

Lechu - ta nasadka to pewne, że 35 ? Nie żebym nie wierzył, ale byłem w 3 sklepach i nie mają - 36 i owszem. Chyba, że masz pomysł gdzie zakupić.
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Hudy w Lipiec 11, 2018, 07:31:02

Trochę odkopię temat - od kilku dni poszukuję przegubu zewnętrznego. Niestety w przypadku automatów zakup samego przegubu chyba nie wchodzi w grę ponieważ jest inna średnica przegubu po stronie koła - być może mam ten niedemontowalny przegub o którym pisał Waldemar. W/g informacji z service.citroen numer OE półosi to 3273TP
Według wszelkich informacji które zebrałem to przegub który posiadam na pewno ma 28 zębów po stronie zewnętrznej i prawdopodobnie 39 po stronie wewnętrznej, jednak średnice po stronie koła się różnią - do manualnej skrzyni ma on 95 mm w automacie 92 mm.
Pisałem do wielu sprzedawców na all jak i sklepów internetowych i potwierdzają się moje przypuszczenia - większość z nich twierdzi że w grę wchodzi jedynie cała półoś - której notabene nikt nie ma - niektórzy twierdzą że powinien pasować przegub o numerze OE 3273NP - ale z naciskiem na "powinien" - jednak ten przegub ma właśnie średnicę 95 mm a ja 92mm.
Jeszcze wysłałem zapytanie do zagranicznych sprzedawców i czekam na odpowiedź.
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Gidziński w Sierpień 24, 2018, 16:08:19
Witam czy udało się tobie znaleźć przeguby u mnie ponoć też tylko całe półosie może ktoś na forum mógł pomóc w znalezieniu i dopasowaniu przegubu mój przegub wygląda i ma wymiary jak na zdjęciu z rysunku.
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Marek Bor w Sierpień 24, 2018, 17:09:17
Witam czy udało się tobie znaleźć przeguby u mnie ponoć też tylko całe półosie może ktoś na forum mógł pomóc w znalezieniu i dopasowaniu przegubu mój przegub wygląda i ma wymiary jak na zdjęciu z rysunku.

Jak chcesz to mogę Twoje wypociny dać dla mojego znajomka, który handluje częściami tylko do francuzów. Do jednej C5 X7 znalazł mi sam przegub.

Prześlij mi na PW swój vin to ważne.
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Gidziński w Sierpień 24, 2018, 17:44:22
A co z wymiarem 286 we wszystkich jest 586 to jest grubość półosi.
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Gidziński w Sierpień 24, 2018, 18:06:49
Ja mam 1.8 benzyna a co z średnicą półośki u mnie jest 30.
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Barczyński w Sierpień 16, 2019, 18:19:43
Panowie, niestety też mam problem. Dałem dziś samochód do kolejnego nowego mechanika, zadzwonił i powiedział, że obie półosie do wymiany, ponieważ nie da się zmienić osobno przegubów.
Efekty, szczególnie na autostradzie, od 130km/h w górę zaczyna telepać kierownicą, jeszcze bardziej na wzniesieniach.

Nie mam narzędzi i czasu, żeby to robić samemu i nie wiem co się zmieniło na dzień dzisiejszy od 2018 roku, jeżeli chodzi o zamienniki, bo jeśli istnieje jakiś polecony, bardzo dobry zamiennik, to chyba wymienię obie całe półosie, moja cytryna 2.0 HDI 163 jest z 2010 roku.
Mieszkam w Katowicach i mam tu problem z mechanikami, bo nie potrafią działać przy hydroactive, albo mają to po prostu w d*pie i nie chce im się sprawdzać instrukcji serwisowych, albo nie chce im się robić przy francuzach, tylko że mnie to nie interesuje, czy ktoś lubi naprawiać francuskie auta czy nie, płacę za usługę i wymagam poprawnego wykonania i też mam w d*pie, co oni lubią naprawiać a co nie, jakie piwo lubią a którego nie. Już jestem wściekły na tych głąbów i mam dość.
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Michał Peszko w Listopad 20, 2019, 05:54:19
Witam.
Odgrzeję i ja. Czy udało się Wam odnaleźć pasujące półosie? Również, wg VIN, mam założone 3273TP i 3273SZ. Szukam od dawna i rozkładam ręce. Znacie może wymiary półosi o tych oznaczeniach?
Z góry dziękuję za pomoc.
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Marcin Opyrchał w Listopad 20, 2019, 07:28:59
Witam.
Odgrzeję i ja. Czy udało się Wam odnaleźć pasujące półosie? Również, wg VIN, mam założone 3273TP i 3273SZ. Szukam od dawna i rozkładam ręce. Znacie może wymiary półosi o tych oznaczeniach?
Z góry dziękuję za pomoc.

odpowiednik 3273SZ to w intercars PNG72617-całą półoś(Półoś napędowa przód długość 881mm) cena 500zł-lecz czy to napewno jest w Twojej C5?

odpowiednik 3273TP to metelli 15-1648...jednak nie widzę dostępności musiałbyjm pytać.
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Michał Peszko w Listopad 20, 2019, 09:32:07

odpowiednik 3273SZ to w intercars PNG72617-całą półoś(Półoś napędowa przód długość 881mm) cena 500zł-lecz czy to napewno jest w Twojej C5?

odpowiednik 3273TP to metelli 15-1648...jednak nie widzę dostępności musiałbyjm pytać.
Racja - błąd z mojej strony. Chodziło mi o 3272SZ, czyli półoś lewą.
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Marcin Opyrchał w Listopad 20, 2019, 10:56:52

odpowiednik 3273SZ to w intercars PNG72617-całą półoś(Półoś napędowa przód długość 881mm) cena 500zł-lecz czy to napewno jest w Twojej C5?

odpowiednik 3273TP to metelli 15-1648...jednak nie widzę dostępności musiałbyjm pytać.
Racja - błąd z mojej strony. Chodziło mi o 3272SZ, czyli półoś lewą.


3272SZ to odpowiednik meyle 40-14 498 0043 cena 410zł

lub
maxgear 49-1844-cena 340zł
Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Maciej Dudziak w Czerwiec 13, 2020, 23:26:12
Mam problem z doborem półosi do swojej Cytryny. Wyciągnąłem starą, ma 968 długości, zęby wew 37, zew 28. Szukam całej nowej i znajduje tylko takie w których zgadzają się te trzy wymiary. Inne takie jak średnica pierścienia uszczelniającego(u mnie uszczelniacz 35x50x10) , średnice przegubu po stronie koła i skrzyni mają podane wymiary których ja nie mogę nigdzie dopasować do mojej starej półosi. Ktoś jest w stanie podpowiedzieć na jakie wymiary powinienem zwrócić uwagę żeby to dobrać?

https://allegro.pl/oferta/polos-prawa-citroen-c5-iii-rd-2-0-hdi-manual-8223045574?utm_medium=app_share&utm_source=facebook


Tytuł: Odp: [MK III]Przeguby citroen Nie trzeba całych półoś
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Czerwiec 14, 2020, 16:17:10
W innym wątku ktoś pisał że zwrotnica była zawsze taka sama i pasuje nawet od 1.6 HDI więc zostaje ci tylko dopasowanie długości i parametrów przy skrzyni.