Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Artur Sznajder w Grudzień 15, 2016, 08:47:37

Tytuł: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Artur Sznajder w Grudzień 15, 2016, 08:47:37
Witam serdecznie, szukałem wątku podobnego do mojego lecz nie  mogłem znaleźć. Panowie jaki olej wlać do benzyny 3.0 v6 2001r po przebiegu 225tyś km? widzę że wcześniej był 10w40 a teraz delikatnie mi cieknie spod pokrywy zaworów tej pierwszej od chłodnicy.
Nie wiem jaki markowy olej wlać, shell 10w40 chyba sie nie nadaje? kusi ceną ale chyba lepiej jakiś markowy zalać? jaki polecacie?
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Jarzębski w Grudzień 15, 2016, 09:10:54
Uszczelnij pokrywy zaworów. Zmiana oleju nic Ci nie da przy tym. Często puszczają pokrywy w tych V6. A mam auto z tym silnikiem po raz trzeci. C5 I, Laguna II i teraz znowu C5 II. Ja mam olej 5W/40 i tylko takim zawsze zalewałem. Marka to drugorzędna sprawa. Ja Total.
Inna sprawa to, że masz zalany 10W/40 i czy możesz zmienić na inną klasę lepkości. Ogólnie zalecany jest 5W/40 Totala do tego motoru.
Ja bym poszedł w zmianę klasy i zalał lepszym i po 5 tys znowu zmienił. Osady z półsyntetyka się wypłuczą i dlatego tylko 5k na oleju.

Jeśli auto oleju nie bierze, to zmiana jest bezpieczna. A wycieki będą niezależnie od oleju. Te motory nie mają gotowych uszczelek i musisz silikonem uszczelnić.
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Grudzień 15, 2016, 11:45:06
Dokładnie tak. uszczelnij pokrywy. Zmień na olej 5W40 i po 5-7kkm wymień jeszcze raz.
U mnie na 18kkm jazdy na 5W40 miałem dolewkę 2x500ml czyli tylko Litr.....co uważam za sukces.
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Piotr Kola w Grudzień 15, 2016, 13:08:38
Ja używam Totala 5w40. W stosunku do tego co był zalany poprzednio temperatura w jeździe autostradowej spadła o ok. 10 stopni :)
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Jarzębski w Grudzień 15, 2016, 13:53:06
Czasem Lotos lepszy od Castrola. Podróbek jest masa i to wszystkiego. Na warsztatach płacą po 10 zł za bańkę od Castrola i nie może być wyciągnięta szyjka do nalewania. Lotos za tani by podrabiać.
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Paweł Konowalczyk w Grudzień 15, 2016, 15:16:18
Polecam Total 5w40.
Najważniejsze jest źródło zakupu. Nie handluje olejami od razu zaznaczam aby nie zostać posadzone o reklamę.
Polecam sprawdzić na stronie Totala gdzie blisko Ciebie jest stacja w/w stacja. Mają w sprzedaży oryginalny olej
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Dawid Jarecki w Grudzień 18, 2016, 08:36:26
Panowie przecież olej syntetyczny zaleca się do nowych aut,  te starsze, z dużym przebiegiem powinno no się zalewac gestrzymi olejami.  Żeby nie było to dzwoniłem w tej sprawie do ASO i to samo potwierdzili w Katowicach.

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Marcin Mainek w Grudzień 18, 2016, 09:03:51
Panowie przecież olej syntetyczny zaleca się do nowych aut,  te starsze, z dużym przebiegiem powinno no się zalewac gestrzymi olejami.  Żeby nie było to dzwoniłem w tej sprawie do ASO i to samo potwierdzili w Katowicach.

Po pierwsze jaka jest definicja "starszego auta"? 10 lat czy może 25? A "dużego przebiegu"? 150.000 czy może blisko milion km? :) Po drugie to jest trochę 'bezedura' bo jak z silnika się leje to należy go uszczelnić, a nie męczyć mazutem. Ten mit "gęsty olej bo duży przebieg" zapewne wziął się stąd, że w Polonezach czy Dużych Fiatach taki mazut faktycznie uszczelniał silnik, a nalanie nowoczesnego oleju spowodowało rozpuszczenie nagarów w luźno spasowanym silniku i pod autem lało się jakby był druszlak.
A jeśli już koniecznie coś ma się lać to jaka jest różnica między 5W40, a 10W40 skoro oba oleje mają taką samą lepkość w temperaturze pracy (40)? Za to 5W jest płynniejszy w zimie i szybciej zaczyna smarować silnik.
W Xantii przy ~240.000 km przeszedłem z Total'nego 10W40 na 5W40 (na stronie Totala były takie zalecenia). Nic mi się nie lało, nic nie dymiło... Za to motor ciszej chodził i lepiej kręcił w mrozy. Xsarę trzymam na 10W40 bo... tak każe producent. Małe Clio z przelotem ponad 185.000 km dostało dwa miechy temu pełny syntetyczny 5W40 Elf bo brak było danych na czym latało wcześniej.
Minusem takiej zmiany jest fakt, że 5W jest droższy niż 10W ;)
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Walczyński w Grudzień 18, 2016, 10:04:32
Panowie przecież olej syntetyczny zaleca się do nowych aut,  te starsze, z dużym przebiegiem powinno no się zalewac gestrzymi olejami.  Żeby nie było to dzwoniłem w tej sprawie do ASO i to samo potwierdzili w Katowicach.

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka


No właśnie tak jak Marcin napisał, 10W40 jest gęstszy tylko na zimno a to akurat wada. Na rozgrzanym silniku 10W40 i 5W40 są takie same.
Więc ta porada którą dostałeś w serwisie jest wewnętrznie sprzeczna.
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Gniewko Stachura w Grudzień 18, 2016, 22:27:21
Panowie przecież olej syntetyczny zaleca się do nowych aut,  te starsze, z dużym przebiegiem powinno no się zalewac gestrzymi olejami.  Żeby nie było to dzwoniłem w tej sprawie do ASO i to samo potwierdzili w Katowicach.

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka


Bzdura. Mit. Tak się utarlo ze wzgledu na oszczędności. W końcu 10w40 jest tańszy. Ja przeszedłem z 10w40 (poprzedni właściciel taki lał) na 5w40 i nic się nie dzieje. A auto ma 13 lat i prawie 300kkm
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Jarzębski w Grudzień 19, 2016, 07:49:21
Zmieniaj kolego olej na 5w/40. Wyjdzie na plus autko. A wycieki i tak musisz zrobić.
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Ferdek w Grudzień 19, 2016, 11:27:11
Swoje V6 kupiłem przy przebiegu 214 tys. km i od razu wymieniłem olej w silniku i skrzyni na oleje Motula. W silniku olej wymieniam między 10 a 15 tys. km. W skrzyni rzadziej.
Auto 2 razy w miesiącu leci trasę Warszawa-Wrocław-Warszawa (cała trasa to ekspresówki i autostrady więc prędkości spore). Przelatałem już 110 tys. km na tych olejach.
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Kuba Grochowski w Luty 14, 2017, 12:31:07
Uszczelnij pokrywy zaworów. Zmiana oleju nic Ci nie da przy tym. Często puszczają pokrywy w tych V6. A mam auto z tym silnikiem po raz trzeci. C5 I, Laguna II i teraz znowu C5 II. Ja mam olej 5W/40 i tylko takim zawsze zalewałem. Marka to drugorzędna sprawa. Ja Total.
Inna sprawa to, że masz zalany 10W/40 i czy możesz zmienić na inną klasę lepkości. Ogólnie zalecany jest 5W/40 Totala do tego motoru.
Ja bym poszedł w zmianę klasy i zalał lepszym i po 5 tys znowu zmienił. Osady z półsyntetyka się wypłuczą i dlatego tylko 5k na oleju.

Jeśli auto oleju nie bierze, to zmiana jest bezpieczna. A wycieki będą niezależnie od oleju. Te motory nie mają gotowych uszczelek i musisz silikonem uszczelnić.

Witam,
Kupiłem moją cytrynke 2 lata temu i sprzedający poinformował mnie, że były drobne wycieki spod pokrywy i że było silikonowane ale żebym się nie przejmował bo te modele tak mają .. mówił, że przez rok będzie OK a później będe musiał go znowu zasilikonować ..
Koleś nie kłamał bo po mniej więcej roku zauważyłem jakiś dym spod maski i okazało się, że paruje olej, który nakapał na silnik (myśle sobie aha wiem co jest i jak to naprawić). Pojechałem do mechanika i za uszczelnienie 3 uszczelek (bo podobno z trzech kapało) zapłaciłem 240zł ..

Muszę Wam powiedzieć, że to jest mój pierwszy samochód, na motoryzacji nie znam się wogóle i nawet nie wiem czy 240zł za taką usługe to dużo czy mało. Z racji tego, że przeprowadziłem się na niezłe zadupie to i tak nie miałem wyjścia.
Uważam to forum za bardzo cenne i dzięki waszym poradom dowiedziałem się wielu rzeczy o których nie miałem pojęcia. Troche poszperałem i znalazłem na necie uszczelki do mojej cytryny, zadzwoniłem do nich podałem model, rok itd. i wesoły Romek powiedział mi, że nie ma żadnego problemu, że uszczelki pasują i będą dobre i że nie rozumie dlaczego się dziwie i dopytuje. Możecie zerknąć okiem na to i dać znać czy warto kupić coś takiego czy co rok płacić 240 ??
Z góry dziękuje za odpowiedź ..
http://www.iparts.pl/auto-czesci/uszczelka-glowicy,citroen,c5-i-dc_-2001-03-2004-08,3-0-v6-dcxfxc-dcxfxf-207km,21-4749-15913-100225.html (http://www.iparts.pl/auto-czesci/uszczelka-glowicy,citroen,c5-i-dc_-2001-03-2004-08,3-0-v6-dcxfxc-dcxfxf-207km,21-4749-15913-100225.html)
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Luty 14, 2017, 12:38:06
Ale to są uszczelki pod głowicę, a nie uszczelki pod pokrywy zaworów. A to  znacząca różnica.
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Kuba Grochowski w Luty 14, 2017, 12:48:33
 :o Już wszystko jasne .. teraz rozumiem dlaczego tam się śmiali i tam się śmiali ..

Pozdrawiam !
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Marcin Foltin w Luty 18, 2017, 19:15:43
Co do oleju to ja leje 5W40 a jak kupiłem to był zalany 10W40 Total. I nie ma co się obawiać przed zmianą oleju z 10W na 5W a wręcz przeciwnie to tylko pomoże. Druga sprawa to cieknace pokrywy zaworow, ja przerabialem kilka silikonow i uszczelniaczy ( byly Pulsar, Erling, i kilka innych do wysokich temperatur) az w koncu udalo sie znaleźć konkretny a mianowicie Victor Reinz ( kolor antracyt) i nie jest to silikon (nawet nie ma zapachu octu) a masa uszczelniajaca i trzyma jak beton. A tak poza tematem to ile wam do V-ki wchodzi oleju? Niektórzy piszą że ok.6L, bo u mnie po trzeciej już wymianie oleju wchodzi około  zawsze ok.4.2L. Co prawda ten nasz bagnet jest trochę dziwny bo jak auto stoi i po nocy sprawdzam poziom to jest tak jakby ponad max a jak sprawdzam na rozgrzanym (po odczekaniu ok. 20min) to jest pomiędzy min. a max.
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Kuba Grochowski w Luty 19, 2017, 19:34:33
Victor Reinz - zanotowane, zakodowane

ja po wymianie oleju mam castrol magnatec 5W40 - 5,25litra
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Marcin Foltin w Luty 20, 2017, 11:15:53
Udało mi się znaleźć info na UK forum Peugeota ile oleju powinno być, zamieszczam dla potomnych.
B1FB0CK1 - 406D9 ES9J4S ENGINE ES9J4 ENGINE ES9J4S ENGINE
DATA- IDENTIFICATION- LUBRICATION
1 - OIL CAPACITY
IMPERATIVE : engine, always check the oil level using the dipstick .

engine   ES9J4 - ES9J4S
special features   without
oil capacity with replacement of the oil filter   4.75 litre(s)
oil capacity, drainage by suction with replacement of filter cartridge   5.25 litre(s)
oil capacity without replacement of the oil filter   -
capacity between min and max on the dipstick   -
always check the oil level using the dipstick
Czyli tłumacząc na nasz ojczysty język wychodzi na to że jak spuszczamy  olej grawitacyjne to wejdzie 4.75L oleju, a jak odsysarką to 5.25L. I zastanawia mnie fakt dlaczego u mnie weszło tylko 4.3L.
Tytuł: Odp: C5 mk1 3.0 v6 olej po 200tyś km przebiegu
Wiadomość wysłana przez: Marcin Foltin w Luty 28, 2017, 21:23:03
A tak przy okazji to skoro nasze v-ki lubią się grzać (chodzi o olej)  to zastanawiam się żeby na lato zalewac 10W60 Shell helix ultra Racing (pełen syntetyk) a zimą Millers Oils Trident 5W40 również syntetyk wykonany w technologii PAO.