Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Radosław Królak w Styczeń 03, 2017, 20:12:03
-
Witam nie mogę znaleźć informacji ile wchodzi płynu hamulcowego do c5lll. Będę wymieniał tarcze i klocki z przodu to czy warto też płyn wymienić.
-
Jak to robiłem u siebie w garażu to jedna flaszka 500 ml było za mało, a z drugiej zostało jeszcze sporo, więc myślę że weszło ok. 700 ml. Ja wymieniałem najprościej jak można: wyssałem stary płyn ze zbiorniczka, zalałem nowy do pełna, zakręciłem zakrętkę z wklejonym wentylem od roweru (mam taką zakrętkę jako sprzęt "warsztatowy"), odkręcałem kolejno odpowietrzniki przy kołach, podając niewielkie ciśnienie pompką rowerową do wentyla w zakrętce. Czekałem aż w wężyku na odpowietrznikach pojawi się nowy, jasny płyn i tak kolejno każde koło. Poziom nowego płynu w zbiorniku trzeba było stale obserwować i dolewać, tak aby nie wtłoczyć powietrza do układu, bo pewnie byłby kłopot z zapowietrzeniem abs. Tam w zbiorniczku odchodzi jeszcze w połowie jego wysokości jakiś wężyk z boku, nie wiem co to jest, chyba powrót z bloku abs. Na czas wymiany płynu zdejmowałem go i zaślepiałem otwór w zbiorniku, aby podawane ciśnienie nie wydostawało się. Przez cały proces wymiany nie dotykałem w ogóle hamulca. Końce wężyków nałożonych na odpowietrzniki były oczywiście zanurzone w płynie w słoiczku.
-
To ja też tak zrobię a jaki zalewać płyn tarcze i klocki zamówiłem ate.
-
Tam w zbiorniczku odchodzi jeszcze w połowie jego wysokości jakiś wężyk z boku, nie wiem co to jest, chyba powrót z bloku abs. Na czas wymiany płynu zdejmowałem go i zaślepiałem otwór w zbiorniku, aby podawane ciśnienie nie wydostawało się. Przez cały proces wymiany nie dotykałem w ogóle hamulca. Końce wężyków nałożonych na odpowietrzniki były oczywiście zanurzone w płynie w słoiczku.
Ten wężyk w połowie wysokości zbiornika to zasilanie dla sprzęgła hydraulicznego. Proponuje kupić 1l i zmienić płyn tez ten od sprzęgła.
-
Ja zmieniłem na taki jak poniżej. Zresztą tarcze i klocki też TRW.
-
A ten od sprzęgła jak zmienić?
-
A ten od sprzęgła jak zmienić?
Tutaj dobra metoda Lecha sie nie sprawdzi a to dlatego ze zbiornik przy odpowietrzaniu musi powtarzam musi być pełny po brzegi dlatego ze wewnętrzne zakończenie rurki o której mowa wcześniej wcale nie jest w połowie zbiorniczka lecz znacznie wyżej. Wynika to z bezpieczeństwa w razie wycieku w obwodzie sprzęgła hamulce cały czas sa zasilane. Odpowietrzasz na wysprzegliku podnosząc i opuszczając pedał ręka co chwile dolewając na maxa plynu, zrozumiesz przy robocie. Po robocie odciągasz płyn do kreski max. Niektórzy robią odpowietrzanie grawitacyjnie.
-
Dzięki Waldemar za podpowiedzi, to ja też sobie tak wymienię płyn sprzęgła, bo też nie wiedziałem jak ono jest zasilane płynem, a teraz wszystko już kumam. Może zrobię to grawitacyjnie, trochę to trwa, ale w sprzęgle jest tylko jeden odpowietrznik, to da radę. W kołach też można grawitacyjnie, ale to długo trwa, zaś wytworzenie ciśnienia w zbiorniku pompką rowerową powoduje, że nowy płyn pojawia się w odpowietrznikach już po chwili, trzeba tylko nie przegapić momentu dolewki do zbiornika.
-
Lech, nie lepiej od pompki wykręcić wentyl w korku i podłączyć kawał węża do opony zapasowej nabitej do 1bar, komfort pracy przy odpowietrzaniu nieoceniony.
-
Na pewno można z wykorzystaniem opony też, idea pozostaje ta sama, tylko trzeba baczniej patrzeć na poziom nowego płynu w zbiorniku, żeby nie przegapić dolewki.
-
Mozna tez Lexia, DB odpowietrzyć.
-
Poproszę jeszcze o wskazówki gdzie dokładnie jest ten odpowietrznik od sprzęgła
-
Mozna tez Lexia, DB odpowietrzyć.
Kilka osób odradzało odpowietrzanie komputerowo, zdarzyło się że program się zaciął i wywalił cały płyn i był większy problem z zapowietrzonym blokiem ABS (ESP). Bezpieczniej manualnie.
-
To ja też tak zrobię a jaki zalewać płyn tarcze i klocki zamówiłem ate.
Możesz też wziąć płyn ATE
-
Mozna tez Lexia, DB odpowietrzyć.
Kilka osób odradzało odpowietrzanie komputerowo, zdarzyło się że program się zaciął i wywalił cały płyn i był większy problem z zapowietrzonym blokiem ABS (ESP). Bezpieczniej manualnie.
Którędy ten płyn wywaliło? Odpowitrznik mozna zamknąć w każdej chwili.
To ja też tak zrobię a jaki zalewać płyn tarcze i klocki zamówiłem ate.
Możesz też wziąć płyn ATE
Wazne aby DOT5 nie mieszać z 5.1, 4, 3
Odpowitrzaj w koła w odpowiedniej kolejności.
Poproszę jeszcze o wskazówki gdzie dokładnie jest ten odpowietrznik od sprzęgła
Przy skrzyni biegów na dole, na wysprzegliku.
-
Poproszę jeszcze o wskazówki gdzie dokładnie jest ten odpowietrznik od sprzęgła
Tutaj http://tiny.pl/gddjh masz foto wysprzęglika, ten element pionowy z nałożonym kapturkiem to odpowietrznik.
-
Witam tarcze klocki i płyn hamulcowy wymieniony i nie było większego problemu tylko u mnie ten wyprzęgnik niema tego pionowego odpowietrznika i ze sprzęgła nie spuściłem płynu. Cztery godziny mi to zajęło było warto a i niewiem czy w 100% cały stary płyn z układu mi zleciał bo po koloru ciężko było odróżnić.
-
Witam tarcze klocki i płyn hamulcowy wymieniony i nie było większego problemu tylko u mnie ten wyprzęgnik niema tego pionowego odpowietrznika i ze sprzęgła nie spuściłem płynu. Cztery godziny mi to zajęło było warto a i niewiem czy w 100% cały stary płyn z układu mi zleciał bo po koloru ciężko było odróżnić.
Bo sa 3 lub 4 rodzaje wysprzeglikow. Skoro nie było wyraźnej różnicy w kolorze to musiał być w miarę świeży.
-
Panowie, w ASO koszt wymiany płynu to 99 zł. (promocja) Zawsze wymieniłem sam ale w przy tej kwocie wraz z płynem jakoś mi się odechcialo...
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
Promocja ogólnopolska czy lokalna? Jakieś ograniczenia rocznikowe?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
Michał, oferta była w katalogu Citroena ... wymieniałem 30 listopada.
Informacyjnie gdyby ktoś nie wiedział ... dla samochodów powyżej 5 roku "Życia", na części z robocizną jest 25% rabatu.
-
Mozna tez Lexia, DB odpowietrzyć.
Kilka osób odradzało odpowietrzanie komputerowo, zdarzyło się że program się zaciął i wywalił cały płyn i był większy problem z zapowietrzonym blokiem ABS (ESP). Bezpieczniej manualnie.
Ale jak zapowietrzy się pompa (bo np. zejdzie płyn przez uszkodzony wąż / zbiornik / itp.) to inaczej nie zrobisz jak przez komputer. Sam przez to przechodziłem - żadne tradycyjne metody nie działają. Niby powietrza już nie ma, a pedał wpada w podłogę...
-
Mozna tez Lexia, DB odpowietrzyć.
Kilka osób odradzało odpowietrzanie komputerowo, zdarzyło się że program się zaciął i wywalił cały płyn i był większy problem z zapowietrzonym blokiem ABS (ESP). Bezpieczniej manualnie.
Ale jak zapowietrzy się pompa (bo np. zejdzie płyn przez uszkodzony wąż / zbiornik / itp.) to inaczej nie zrobisz jak przez komputer. Sam przez to przechodziłem - żadne tradycyjne metody nie działają. Niby powietrza już nie ma, a pedał wpada w podłogę...
w listopadzie wymieniałem pompę ABSu w tatowym pugu i odpowietrzałem wszystko tradycyjnie, bez żadnego kompa. do dziś żadnych problemów, pedał od razu po zakończeniu operacji był i jest "normalny"
-
w większości serwisów co wymieniają oleje wymiana płynu to ok 70zł z materiałem
a jak lepszy serwis to mają urządzenie które ciśnieniem wypycha stary płyn i wtłacza nowy.
odkręcają odpowietrzniki tył wężyki do pojemników podają nowy płyn jak uleci stary zakręcają i przednia oś tak samo. trwa to może pół godziny