Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Artur Winczewski w Luty 28, 2017, 21:39:21
-
Od jakiegoś czasu słyszałem podczas ruszania i hamowania dziwne odgłosy, jakby delikatnie przelewającej się wody. Jakoś nie zastanawiałem się skąd może pochodzić. Dziś podczas sprzątania dosyć gwałtownie otworzyłem tylne prawe drzwi i znowu "chlupnęło". Pomachałem drzwiami i już byłem pewien, że wewnątrz jest woda. Zatkane dolne odpływy, cienkim drucikiem udrożniłem i o zgrozo wyleciało z 1,5 l wody. Na szczęście w pozostałych drzwiach wszystko ok. POLECAM SPRAWDZIĆ !!!
-
Miałem to samo i tez w prawych tylnich drzwiach
-
Standard ;)
-
Dzięki za info,teraz Cytrynką jeździ żona ale jutro idę sprawdzić. :)
-
Ja miałem w tylnych lewych i pomimo odtykania otworów nadal się zatykały i trzeba było regularnie je udrażniać.
-
Panowie,
Zauważyłem że w tylnych lewych drzwiach ewidentnie chlupie mi woda. Obejrzałem całe drzwi i nie potrafię zlokalizować odpływów.... Znalazłem jedynie dwie małe dziurki w uszczelce ale nic pod nimi nie ma, a uszczelka sama w sobie jest klejona. Czy może mi ktoś podpowiedzieć gdzie dokładnie szukać tych odpływów ?
-
Obstawiam że te żabojady uszczelkę nakleili tak że odpływy są pod nią ja tak miałem w poprzedniej cytrynie, musiałem je odkleić dać nowe przyklejając je bliżej krawędzi drzwi.
-
(...)Zauważyłem że w tylnych lewych drzwiach ewidentnie chlupie mi woda. Obejrzałem całe drzwi i nie potrafię zlokalizować odpływów.... Znalazłem jedynie dwie małe dziurki w uszczelce ale nic pod nimi nie ma, a uszczelka sama w sobie jest klejona. Czy może mi ktoś podpowiedzieć gdzie dokładnie szukać tych odpływów ?
Jeśli masz dolną uszczelkę, to może przykrywa jedyny odpływ. U mnie - na zdjęciu - już jej nie instalowano. Od dołu, w tylnym dolnym narożu jest wgłębienie i w nim dwa otwory: do przodu i do tyłu. Do przetykania dobrze się nadaje odpowiedniej szerokości pasek plastikowej opaski zaciskowej ("trytytki").
Oryginalne drzwi z rocznika 2008 powinny mieć uszczelkę na zapinki, a nie przyklejaną.
-
czyli muszę zdjąć uszczelkę dolną żeby dojśc do tych kanalików?
-
Jesli jest to wystarczy ją odchylić.
-
U mnie też jest ten problem w drzwiach pasażera i tylnych lewych, dlatego co jakiś czas parkuję na pochyłości i szeroko otwieram drzwi. Początkowo obwiniałem te trójkątne okienka, ale subtelne uszczelnienie silikonem nie pomogło. W sumie to jakiś kosmos bo w żadnym z moich poprzednich aut tego nie było, no chyba że w Syrence 105 z 1976 roku. Jakiś czas temu napisałem o tym na Forum i ktoś mi odpisał że to normalne. To nie jest normalne według mnie.
-
Nie no, to normalne. W każdym aucie przez drzwi się leje woda. Tylko nie w każdym odpływy są tak małe jak tu. Ewidentnie proszą się o powiększenie wiertarką. :D
-
Są standardowe. Przynajmniej w porównaniu do tego co miałem wcześniej. Nigdy w Cytrynie nie miałem z nimi kłopotów.
-
Są standardowe. Przynajmniej w porównaniu do tego co miałem wcześniej. Nigdy w Cytrynie nie miałem z nimi kłopotów.
Nie miałeś kłopotów bo jesteś z Warszawy. Wystarczy kilka lat eksploatacji na drogach gruntowych i będą zapchane. Zresztą wystarczy popatrzeć na Berlingo i pokrewne z drugiej serii i na tylnych drzwiach widać korozję. Właśnie przez identyczne odpływy które niemal zawsze są zapchane.
-
Jeżdżę po budowach więc auto ciągle brudne niestety i z żadnym autem w tym temacie nie miałem kłopotów. Kalosze i drugie obuwie robocze wożę zawsze ze sobą. Odpływów przez 7 lat w C5 nie udrażniałem.
-
otwory w drzwiach drożne...chyba trzeba jechać na myjnię z kimś i dokonać obserwacji gdzie leci woda do wnętrza auta..jeszcze niby w drzwiach odkleja się jakaś folia ale trzeba rozebrać tapicerkę
-
Nawet jak wygłuszenie przyklejone do otworów w blasze jest odklejone, to woda nie powinna tamtędy lecieć, bo nie ma jak. Musi być jakaś inna przyczyna. Zweryfikuj porządnie obie uszczelki wokół drzwi i na drzwiach.
-
Każde dzwi od wewnątrz mają zaklejone otwory techniczne jakąś "membraną" kiedyś była to folia później zaczęli stosować piankę. Jeśli ktoś kiedyś naprawiał czy zamek czy może mechanizm szyby to musiał ją odkleić a mógł rozerwać. Jeżeli po naprawie nie przykleił to woda może zaciekac na boczek drzwi a po nim na podłogę auta
-
Owszem przy "cienkich" drzwiach tak bywa. Ale przy "grubych" szyba jest na tyle daleko od membrany, że bardzo rzadko to się zdarza. W C5 miałem luźne membrany z przodu, bo klej już nie trzymał od wielokrotnego demontażu i nigdy z wodą nie miałem kłopotów. Woda najczęściej kapie wewnątrz drzwi z dolnej krawędzi opuszczanej szyby lub z prowadnic. I w zasadzie całość idzie na dół razem z ew. błotem, które się tam dostanie. Po zdjęciu membran są one czyste po stronie mechanizmu podnoszenia szyby więc nie leci tam woda z błotem.
-
a czy z tyłu tak jak z przodu są jakieś odpływy które mogę się zatkać?
-
Skoro są odpływy, a są, to z pewnością mogą się zapchać.
-
jeżeli są to gdzie bo właśnie o to pytałem?
-
Dolny rant, pod uszczelką.
-
te sprawdziłem i są drożne i przy okazji wielu znawców odkleiłem dolną uszczelkę na złączu bo tak sugerowali przedmówcy że często są zaklejone uszczelką a one są poniżej uszczelki
-
Nie pisałem żebyś ją odklejał tylko żebyś pod nią sprawdził.