Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: TOMASZ KOZIOŁ w Maj 05, 2017, 18:38:04
-
Witam, mam problem przetarł się (pękł) przewód hydrauliczny cienki przy baku, czy jest jakaś metoda naprawy a nie wymiany bo nowy w aso 750pln i trzeba demontować bak bo idzie nad nim. Jakie ciśnienie tam jest
-
W warsztatach poza ASO dorabiają mosiężne
-
Jak to przewód zasilający tylni rozdzielacz (regulator) to max180bar, jak powrót z regulatora to znikome ciśnienie ale wtedy auto by tak nie siadło od razu.
-
tylko czy tu są jakieś standardowe końcówki i czy ewentualnie stare ori da się ponownie zarobić tak żeby to wszystko działało. Na lawetę nie wjadę i na takim zawieszeniu na kołach z tego miejsca gdzie stoję nie wyjadę bo są dziury i kocie łby. Jak podnieść zawieszenie żeby można się ewakuować do warsztatu?
-
JAK tył siadł a przód stoi normalnie to mogę spokojnie odkręcić ten przewód, czy trzeba spuścić ciśnienie też z przodu. Teraz mam odpięty bezpiecznik od pompy ten F1 40A w tej skrzyneczce koło aku.
-
Pracuj z zabezpieczeniami typu kobyłki itd, z przodu nie musisz spuszczać ciśnienia. F1 jest od silnika pompy a od sterowania zaworami upustowymi i zasilającym jest inny G39 chyba.
-
Spróbój lutować :) żeby tylko wjechać na lawete
-
A czym lutować?
-
Cyną
-
Mam taką gazową
-
proboj , tylko nie przypal czegoś ,i daj tej cyny grubo ,a najpierw kwasem solnym przetrzyj rurke
-
Dzięki za sugestię, spróbuję
-
Lutować przewód gdzie jest 180 bar? ???
-
Nie wypowiem sie o lutowaniu, 180 bar to max ciśnienie które pompa może wytworzyć powyżej otwiera się zawór bezpieczeństwa, ciśnienie z przodu i tylu auta są różne i zależne od masy jaką poszczególne siłowniki maja podnieść, dlatego pusty tył podnosi sie szybciej (potrzeba mniejszego cisnienia). W naszych autach brak jest czujnika cisnienia bo i po co skoro ciśnienie jest zmienne więc zostało zastąpione czujnikiem wysokości.
-
Jeśli zamówisz odpowiednią lawetę z platformą hydrauliczną to spokojnie nawet na opuszczonym zawieszeniu się da się załadować.
Coś takiego:
-
Lutować przewód gdzie jest 180 bar? ???
W bx lutowałem przewody hydrauliczne wytrzymywały chwile.........
-
Nie polecam i nie namawiam ale w drodze silnej potrzeby moze podnieść nadwozie lewarkiem i włożyć drewniane klocki pod baranki aby móc wjechać na lawetę, trochę szalony i niebezpieczny pomysł dlatego nie namawiam, stosować tylko podczas wojny.
-
Autko jutro jedzie na lawecie do osławionej Zielonki pod Warszawą. Laweta będzie gratis z ubezpieczenia specjalna pod tak niskie auta
-
Autko jutro jedzie na lawecie do osławionej Zielonki pod Warszawą. Laweta będzie gratis z ubezpieczenia specjalna pod tak niskie auta
A czemu ta Zielonka tak osławiona....bo jakoś mi umknęło?
-
Autko jutro jedzie na lawecie do osławionej Zielonki pod Warszawą. Laweta będzie gratis z ubezpieczenia specjalna pod tak niskie auta
A czemu ta Zielonka tak osławiona....bo jakoś mi umknęło?
Jakość i fachowość roboty, przystępne ceny, terminowość i specjalizacja PSA
https://www.facebook.com/pages/Just-Service/1389075164705548
-
a po co mają ją opuszczać?
-
Wcześniej pisałem o drewnianych klockach które można podłożyć pod bałwanki, w załączniku orginalne podpórki na przód i tył.
-
I już w Zielonce
-
Będzie zakładana złączka
-
Panowie tak na pocieszenie i na Wasze cackanie to powiem Wam, że kilka lat temu mój brat z "glebniętym" tyłem przyjechał z Berlina do domu (Olsztyn) to jest ponad 600 km i nie narzekał. Przewód główny wymieniałem sam osobiście.
-
nie wiem jak mniejsze koła ale na 19 karoseria leży na kołach i nie da się jechać
-
A ile Cię mają skasować w Zielonce za dorobienie tej złączki i obsługę samochodu?
-
nie wiem jak mniejsze koła ale na 19 karoseria leży na kołach i nie da się jechać
wielkość felgi nie ma znaczenia.Średnica jest taka sama nawet przy 16".Może nie masz odboji na wahaczu skoro blokuje koła?
-
I już w Zielonce
Powiem Ci, że nic bym nie kombinował. Fajnie wygląda taki zglebiony
A tak na serio napisz jak po naprawie.
-
Wczoraj byłem u kumpla, któremu pękła rurka nad zbiornikiem paliwa. Będziemy dzisiaj próbować ją wymienić. Jest to do ogarnięcia w garażu z kanałem? Dużo rozkręcania?
-
z tego co widać trzeba się będzie zawczasu przyjrzeć w tych miejscach przy zbiorniku skoro występuje to też u innych i może zapobiec u siebie.
-
u mnie była rozpięta spinka i podczas drgań przetarła się o nią. Mi założą złączkę, była z mojej strony propozycja wymiany całej na miedzianą ale nie da się w niej zarobić takich końcówek jak to sobie wymyślił citroen. Nowa w aso rurka 770pln.
-
Wczoraj byłem u kumpla, któremu pękła rurka nad zbiornikiem paliwa. Będziemy dzisiaj próbować ją wymienić. Jest to do ogarnięcia w garażu z kanałem? Dużo rozkręcania?
Myślę że trzeba zdemontować bak a na pewno go opuścić
-
Zapominjcie o wymianie tego przewodu na nowy. Nieswiadomy przedsiewziecia kupilem taki przewod za 750 zl w ASO. Podczas wymiany okazalo sie ze aby go poprawnie zamontowac nalezy zdjac zbiornik, tylna belke, przednia belke i przewody klimy. Niestety auto bylo z Danii, wiec mocno skorodowane i sruby zaczely sie urywac. Dlatego tez postanowilismy jednak zamontowac go uzywajac magicznych sztuczek i nie demontujac tego wszystiego. Zeby to zrobic musielismy przewod niemilosiernie powyginac. Na koniec wygladalo to fatalnie, a na dodatek nowy przewod pekl za tylna belka z powodu naszych magicznych stuczek (czlowiek ktory to montowal ma ponad 20 lat doswiadczenia w hydraulice Citroena, wiec wiedzial co robi). Zeby to uratowac zamontowalismy zlaczke taka jak na zdjeciu kupiona w hydraulice silowej i wszystko hula. Zaluje tylko ze nie zrobilem tego od razu, zaoszczedzilbym duzo pieniedzy i czasu.
-
Tomek, tego właśnie potrzebuję. Próbowaliśmy dzisiaj rozeznać sytuację i rzeczywiście wymiana łatwa nie będzie. Za chwilę jadę do firmy zajmującej się hydrauliką siłową i spróbuję zdobyć taką złączkę.
U kumpla akurat rurka siedziała w uchwycie, nic się nie wypięło. Uchwyt posiada także miękką gumową tuleję, w której siedzi rurka. Wygląd na to, że to korozja, chociaż nie było jej tam wiele.
-
Paweł Cynamon powiedz koledze że witam go w klubie zglebowanych !
-
Panowie a w jaki sposób zarobić/założyć tą złączkę do starego przewodu ?
-
Zeby to uratowac zamontowalismy zlaczke taka jak na zdjeciu kupiona w hydraulice silowej i wszystko hula. Zaluje tylko ze nie zrobilem tego od razu, zaoszczedzilbym duzo pieniedzy i czasu.
Możesz dać namiary na sklep w którym kupiłeś tą złączkę? i dokładne jej wymiary lub kod produktu.
-
Na złączkę czeka też moja cytryna, ma być dopiero w poniedziałek.
-
Panowie proszę mi napisac jakiej średnicy jest ten przewód. Znalazłem sklep który sprzedaje takie rzeczy
http://www.gacol.pl/m,340,a,366,laczniki-rurowe-gwintowe.html
-
Panowie a w jaki sposób zarobić/założyć tą złączkę do starego przewodu ?
Przecinasz przewód i przeciągasz na niego elementy w tej kolejności co na zdjęciu: nakrętka, beczułka, nypel.
Z drugiej strony tak samo. Skręcając nakrętkę z nyplem deformujesz beczułkę, która uszczelnia połączenie.
-
Panowie a w jaki sposób zarobić/założyć tą złączkę do starego przewodu ?
Przecinasz przewód i przeciągasz na niego elementy w tej kolejności co na zdjęciu: nakrętka, beczułka, nypel.
Z drugiej strony tak samo. Skręcając nakrętkę z nyplem deformujesz beczułkę, która uszczelnia połączenie.
Dzięki bardzo za wyjaśnienie.
Panowie dajcie proszę namiar na jakiś sklep online z tą konkretną złączką. Warto coś takiego mieć...
-
Nie trzeba obcinaka do rurek i praski...?
-
To jest miękka tulejka i się zaciska w trakcie dokręcania. Uciąć żagą prosto, aby rurka nie straciła kształtu, wygładzić pilnikiem z wew i zew, no i zewnętrznie rurka w miejscu gdzie przyjdzie tulejka musi być czyściutka i bez skaz. Nie puści do śmierci :-D
-
Rozmawiałem z ludzikiem z serwisu hydrauliki siłowej. Mają takie złączki po 5 PLN. Mówił, że wytrzymuje 300 bar. Podobno dobrze jest oczyszczoną rurkę pocynować lutownicą. Lepiej się zespoli i jednocześnie będzie to zabezpieczenie antykorozyjne.
-
Jaka jest dokładna średnica tej rurki?
-
Rozmawiałem z ludzikiem z serwisu hydrauliki siłowej. Mają takie złączki po 5 PLN. Mówił, że wytrzymuje 300 bar...
Pasowałoby mieć taki zestaw w bagażniku na wszelki wypadek. Jaka średnica tej rurki?
-
Tylko, że jest problem, bo ta rurka ma 3,5 (lub 3,2 mm), a złączki są 4 lub 6 mm.
-
Tylko, że jest problem, bo ta rurka ma 3,5 (lub 3,2 mm), a złączki są 4 lub 6 mm.
Jakby rurkę przy naprawie pocynować to będzie miała prawie fi4 i może wystarczy. Trzebaby spróbować .
...Zeby to uratowac zamontowalismy zlaczke taka jak na zdjeciu kupiona w hydraulice siłowej i wszystko hula...
Chłopakom się jakoś udało .
-
Też czekam na jakieś konkrety co do tych złączek... Bo na razie niby istnieją, ale nikt ich nie widział :P
-
Są na pewno. W fabryce skręcaliśmy takimi popękane przewody hydrauliczne. Trzymają bardzo dobrze, tylko po rozkręceniu trzeba baryłki powymieniać bo się deformują
-
Zmierzyłem dokładnie. Przewód ma prawie 5 mm razem z lakierem. Wychodzi, na to że złączka musi być na rurkę 4 mm. Zamówiłem, będzie we wtorek.
-
Zmierzyłem dokładnie. Przewód ma prawie 5 mm razem z lakierem. Wychodzi, na to że złączka musi być na rurkę 4 mm. Zamówiłem, będzie we wtorek.
Link daj. Też zamówię :)
-
I ja jak będę odbierał auto to spytam się gdzie kupił i jaka to dokładnie.
-
Ja akurat zamówiłem na miejscu, w sklepie stacjonarnym w Krośnie.
Sklep internetowy:
https://domtechniczny24.pl/przedłużka-skręcana-do-rurki-4-mosiądz-niklowany.html?cPath=4_1337_1338 (https://domtechniczny24.pl/przedłużka-skręcana-do-rurki-4-mosiądz-niklowany.html?cPath=4_1337_1338)
Mają też w sklepie Tubes International, który ma oddziały w wielu miastach. https://sklep.tubes-international.pl (https://sklep.tubes-international.pl)
-
Ja akurat zamówiłem na miejscu, w sklepie stacjonarnym w Krośnie....
Dzięki, też tam zamówię.
-
Ja akurat zamówiłem na miejscu, w sklepie stacjonarnym w Krośnie.
Sklep internetowy:
https://domtechniczny24.pl/przedłużka-skręcana-do-rurki-4-mosiądz-niklowany.html?cPath=4_1337_1338 (https://domtechniczny24.pl/przedłużka-skręcana-do-rurki-4-mosiądz-niklowany.html?cPath=4_1337_1338)
I to jest dokładnie ta złączka, która idealnie pasuje ? Nie jest za mała ?
Ponadto przy fi 4 wytrzymuje 148bar, wystarczy do hydro ?
-
I to jest dokładnie ta złączka, która idealnie pasuje ? Nie jest za mała ?
Ponadto przy fi 4 wytrzymuje 148bar, wystarczy do hydro ?
Jeszcze jej nie montowałem więc na 100% nie wiem czy pasuje. Z pomiarów wychodzi że tak. Może Tomasz Nowak potwierdzi, bo on już ją zakładał.
148 bar wystarczy. Z tego co pamiętam pompa pompuje do max 130 bar, później już działa zabezpieczenie i wyłącza pompę. Poza tym odporność 148 bar jest znamionowa. W rzeczywistości na pewno wytrzymuje więcej.
-
I to jest dokładnie ta złączka, która idealnie pasuje ? Nie jest za mała ?
Ponadto przy fi 4 wytrzymuje 148bar, wystarczy do hydro ?
Jeszcze jej nie montowałem więc na 100% nie wiem czy pasuje. Z pomiarów wychodzi że tak. Może Tomasz Nowak potwierdzi, bo on już ją zakładał.
148 bar wystarczy. Z tego co pamiętam pompa pompuje do max 130 bar, później już działa zabezpieczenie i wyłącza pompę. Poza tym odporność 148 bar jest znamionowa. W rzeczywistości na pewno wytrzymuje więcej.
Rozumiem. Kiedy planujesz montaż ? Mam nadzieję jak i inni, że zdasz pełną relację ;)
-
Rozumiem. Kiedy planujesz montaż ? Mam nadzieję jak i inni, że zdasz pełną relację ;)
Złączka ma dotrzeć we wtorek po południu. Mam zamiar od razu robić.
-
I to jest dokładnie ta złączka, która idealnie pasuje ? Nie jest za mała ?
Ponadto przy fi 4 wytrzymuje 148bar, wystarczy do hydro ?
Jeszcze jej nie montowałem więc na 100% nie wiem czy pasuje. Z pomiarów wychodzi że tak. Może Tomasz Nowak potwierdzi, bo on już ją zakładał.
148 bar wystarczy. Z tego co pamiętam pompa pompuje do max 130 bar, później już działa zabezpieczenie i wyłącza pompę. Poza tym odporność 148 bar jest znamionowa. W rzeczywistości na pewno wytrzymuje więcej.
Zawór nadciśnienia -180bar
-
Ja akurat zamówiłem na miejscu, w sklepie stacjonarnym w Krośnie.
Sklep internetowy:
https://domtechniczny24.pl/przedłużka-skręcana-do-rurki-4-mosiądz-niklowany.html?cPath=4_1337_1338 (https://domtechniczny24.pl/przedłużka-skręcana-do-rurki-4-mosiądz-niklowany.html?cPath=4_1337_1338)
I to jest dokładnie ta złączka, która idealnie pasuje ? Nie jest za mała ?
Ponadto przy fi 4 wytrzymuje 148bar, wystarczy do hydro ?
148bar to jest ciśnienie robocze tej złączki a wytrzyma znacznie więcej.
-
Napsialem juz PW do Pawla, ale widze ze temat goracy wiec pozostalym kolegom tez napisze :)
Sa rozne typy tych zlaczek zaleznie od srednicy, nie pamietam w tym momencie mojej srednicy (na jutro sprawdze, po prostu zmierze). Wiem ze nie mieli jej na miejscu i musieli sprowadzic na nastepny dzien. Kupilem w Hydraulice Silowej, ktora naprawia rampy zaladowcze, koparki, dzwigi itp. Pasowala idealnie. Kupilem kilka na zapas, jak koledzy wczesniej napisali warto miec zawsze w aucie. Ratuje tylek za grosze w podbramkowej sytuacji. Kanal sie zawsze gdzies znajdzie, a jak bedzie kanal to i brzeszczot i klucz plaski pewnie tez. Montaz jest banalny, bez zadnych cudow.
Jutro konkrety jak wezme do reki suwmiarke :)
-
Jutro konkrety jak wezme do reki suwmiarke :)
Tylko nie zapomnij
-
Otwor dokladnie 5mm, dla niedowiarkow zalaczam fotke :)
-
Otwor dokladnie 5mm, dla niedowiarkow zalaczam fotke :)
Czyli ten 4mm z linku wyżej nie podejdzie... Z tego co widzę mają jeszcze na stronie 6mm. Dramat, 5mm nie widać :(
-
złączka, tylko że ona jest do ciśnienia pracy 100bar,
jakoś drogo--- http://hydromarket24.pl/171/Zlaczka-prosta-TN98---korpus.html
-
Cisnienie w tylnym zawieszeniu C6 to 80-100 bar (odczytane DiagBoxem w parametrach), w C5 podejrzewam ze jest podobnie, lub mniej. W koparkach jest kolo 300 bar. Wedlug Hydrauliki Silowej w koparkach ta zlaczka daje rade wiec raczej bym sie o nia nie obawial w Cytrynie.
-
Oczyściłem dzisiaj rurkę i zmierzyłem dokładnie. Rzeczywiście jest równe 5 mm.
-
Czyli pupa z tą 4mm... Macie namiar na tą właściwą złączkę ?
-
Trzeba kupić złączkę TN98-05 LL
-
Raczej taką TN98-5LL :)
http://www.madejski.com.pl/pl,oferta,zlacza-Zlacze_proste_typ__TN_98,59,1308.html
-
Dzwoniłem dzisiaj do nich, mają na stanie, cena 15 PLN.
-
Raczej taką TN98-5LL :)
http://www.madejski.com.pl/pl,oferta,zlacza-Zlacze_proste_typ__TN_98,59,1308.html (http://www.madejski.com.pl/pl,oferta,zlacza-Zlacze_proste_typ__TN_98,59,1308.html)
to to samo
-
Dzwoniłem dzisiaj do nich, mają na stanie, cena 15 PLN.
Do kogo ? Możesz podać dokładny namiar ?
-
do madejskiego z linku kolegi Roberta
-
Konkretnie do tego gościa:
Mateusz Pieczonka
tel.: +48 12 683 96 15
e-mail: [email protected]
Wysyłka jest możliwa :) , ale ja mam szwagra w Krakowie i jutro kupi mi 2 sztuki ( na zapas i w razie czego ).
Tomek, a Twój C5 już naprawiony?
-
Tak naprawiony ale jeszcze stoi u nich i obserwują czy wszystko szczelne. przy odbiorze wezmę namiary na te złączki bo kupował po 5pln/szt.
-
przy odbiorze wezmę namiary na te złączki bo kupował po 5pln/szt.
to dla potomnych bedzie
-
Zamówiłem w sklepie Madejski, ale odpisali mi że nie ma nakrętek i że będę dopiero za 2 - 3 tygodnie.
-
No właśnie, szwagier dzisiaj kupił, ale bez baryłek i nakrętek. Przez telefon nie wspomniał nawet o tym, sądziłem, że to komplet jest - tak wynika z rusunku technicznego owej części. Wkurzylem się na maxa.
Dzwoniłem jeszcze raz do tego gościa i powiedziałem co myślę na ten temat, odpowiedział mi, że nie wiedział, że będę coś łączył, więc zadalem mu pytanie do czego służy taka złączka, odpowiedział, do łączenia przewodów, reszta była milczeniem. Pozostał duzy niesmak. Nakrętka kosztuje 3 pln, baryłka też 3 pln netto - przeginają z cenami.
Tomek daj koniecznie namiar na te złączki bo Madejski jest nie kompetentny.
-
Czyli jak widać w tym temacie namierzenie właściwej i kompletnej złączki graniczy z cudem :P
Trzeba liczyć na Tomka K. - ostatnia nadzieja ;)
-
Bardziej kwestia poszukania w hydraulice siłowej np taki zestaw do 320bar:
Pewnie inny producenci mają swoje oznaczenia więc pewniejsza metoda dzwonić lub podjechać do punku z hydrauliką siłową.
-
Czyli jak widać w tym temacie namierzenie właściwej i kompletnej złączki graniczy z cudem :P
Trzeba liczyć na Tomka K. - ostatnia nadzieja ;)
TN 98-5LL jest właściwa częścią lecz poszczególnych cząści brak w magazynie, będą za ok 2 lub 3 tygodnie.
Tomka mechanik tez tą złaczkę gdzieś zamawiał i czekał jakiś czas, ale Tomek napisał, że da namiar gdzie nabył te złączki.
-
jadę odbierać 205pln, czyli 100pln robota i 3l LDS po 35pln + 1l mojego LDS z bagażnika.
Dopytam sie o tą zlączkę
-
Bardzo tanio, chodzi mi o robotę, 100 PLN. Musiało to im zając 1 godzinkę i po sprawie.
-
http://www.wotkta.pwpnet.pl/ (http://www.wotkta.pwpnet.pl/)
Złączka kosztowała go trochę więcej bo kupił 4szt (3 na przyszłość) i zapłacil 70pln+kw. tak czy siak ja zapłaciłem za wszystko 205pln. 100pln za robotę ale w tym też była wliczona złączka.
-
Kurczę Tomku coś nie widzę tej złączki na podanej przez Ciebie stronie... :/
-
Produkty-drobne elementy-łączniki do rur - Ł-150
Średnica 4,8mm
-
http://www.wotkta.pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=pro&f=del&z=ldr
Jest, jutro tam dzwonię, serdeczne dzięki Tomaszu.
-
http://www.wotkta.pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=pro&f=del&z=ldr (http://www.wotkta.pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=pro&f=del&z=ldr)
Jest, jutro tam dzwonię, serdeczne dzięki Tomaszu.
Niby tylko do rury miedzianej... Wytrzyma w hydro ?
-
Pośmigam to zobaczę. Na razie sucho.
-
No bardzo ciekawe czy ta złączką wytrzyma próbę czasu... Tomku wiesz może jakie ta złączka do rur miedzianych ma max ciśnienie ?
@Paweł Cynamon - jesteś już po montażu ? Pisałeś coś o wtorku... ?
-
niestety nie wiem jakie ciśnienie wytrzymuje
-
niestety nie wiem jakie ciśnienie wytrzymuje
3 ludzi na tylną kanapę, bagażnik wypełnić wódka weselną i można przetestować :-)
-
Złączki Ł-150 sa dostępne w Inter Cars - ie, ale sa 2 razy droższe niż te z linku podanego przez Tomka, a ta firma zaopatruje właśnie Inter Cars. Koszt 1 sztuki to nie całe 15 PLN ( kompletne z nakretkami i baryłkami )+ 18 PLN przesyka ( kurier ), kupiłem 2 sztuki, jutro będą u mnie. Z tym ciśnieniem to przesadzacie Panowie, Tomek dał auto do gościa, który doskonale zna Citroeny i wie co robi. Ta złączka pewnie przeżyje auto.
-
czytam właśnie że w układach hamulcowych dochodzi do ciśnienia 100bar a sama złączka musi wytrzymać dużo wiecej
-
No bardzo ciekawe czy ta złączką wytrzyma próbę czasu... Tomku wiesz może jakie ta złączka do rur miedzianych ma max ciśnienie ?
@Paweł Cynamon - jesteś już po montażu ? Pisałeś coś o wtorku... ?
Był trochę poślizg. Jeżeli złączka dojedzie do mnie jutro, to będę jutro wieczorem robił.
-
Do mnie przyszły dzisiaj, a zamiawiałem wczoraj ok 12.
Paweł, a Ty skąd wziąłeś złaczkę?
-
Robert daj fotkę zobaczę czy taka sama, moja na tych zewnętrznych nakrętkach ma takie nacięcia.
-
Wszystko się zgadza.
Baryłka jest jakoś tak wprasowana w nakrętkę, że nie wypada z niej - jest zamontowana na stałe.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/47da220bbde674e0 (http://www.fotosik.pl/zdjecie/47da220bbde674e0)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/fa63ed84d7c60b26 (http://www.fotosik.pl/zdjecie/fa63ed84d7c60b26)
-
Dokładnie to ta złączka
-
Do mnie przyszły dzisiaj, a zamiawiałem wczoraj ok 12.
Paweł, a Ty skąd wziąłeś złaczkę?
Mi złączkę kupił Tomek Nowak, chyba w Gorzowie. Zrobiłem dzisiaj i śmiga. Jest problem z górną pozycją, bo nie pokazuje jej ustalenia (kwestia korektora, będę robił jutro). Dość mocno pompuje aż do zadziałania zabezpieczenia, więc złączka wytrzymuje wysokie ciśnienie.
-
Do mnie przyszły dzisiaj, a zamiawiałem wczoraj ok 12.
Paweł, a Ty skąd wziąłeś złaczkę?
Zamawiałeś przez neta czy stacjonarnie gdzieś w sklepie?
-
U mnie sucho, złączka trzyma.
-
Zamiawiałem przez telefon, link do tych zlaczek dał Tomek. Poczytaj kilka postów wyżej- Wszystko jest napisane.
Tomek ta złączka przezyje Twoje auto.
-
Paweł opisz jak Ty to zrobiłeś, przyda się dla potomnych.
-
Szkoda że bez fotorelacji
-
Za często zaglądałem do tego tematu :( Dzisiaj po powrocie z pracy zobaczyłem delikatny ślad za samochodem. Zaglądam pod spód, a tam po baku ciurkiem olej płynie.... Ehhh Samochód klapł. Jutro muszę zaprowadzić do jakiegoś mechanika. Niestety z moich "zaufanych" nikt tego jeszcze nie robił.
-
Zaciekawil mnie temat tej złączki. To ma za zadanie uszczelnic sztywny przewód od hydro przy wycieku? Są dostępne na różne srednice? Prosił bym o link lub fachowa nazwę dzięki
-
Trzeba wyciąć pękniętą część stalowego przewodu i połączyć tą złączką. Linki do złączek wyżej trzeba trochę się wysilić i poczytać temat.
-
Ech ludziska macie wszystko podane jak na tacy, ale nie chce sie poczytać nawet
-
Przepraszam dużo stron przeczytam wieczorem na lapku teraz w telefonie patrzyłem chwilkę. :)
-
Zamówiłem właśnie w inter-cars'ie w Stalowej 2 kpl tych złączek Ł150. 1 kpl kosztuje 27zł, 1L oleju 39,50. Zamówiłem o 18:00 mają być na jutro 8 rano.
Prawdopodobnie mechanik będzie to robił pierwszy raz.
Z góry przepraszam jeżeli takie pytania już były:
1. Ile płyny LDS mam kupić?
2. Czy trzeba spuścić ciśnienie przed podniesieniem samochodu w "górę"? Odłączyć aku?
3. Po złączeniu przewodu, jaka jest procedura uzupełniania płynu? Trzeba jakoś układ odpowietrzać?
4. Może macie jeszcze jakieś inne wskazówki?
5. Jutro przyjeżdża laweta, czy mogę normalnie zapalić auto i wjechać na nią?
-
dysponujecie numerem katalogowym IC ?
Siedzę przy katalogu ale po nazwie ciężko coś znaleźć.
EDIT.
Juz znalazłem.Gdyby ktoś szukał to numer IC: WP L-150
-
Gdyby ktoś szukał to numer IC: WP L-150
Tak tylko chłopak z Intercars powiedział, że średnica 4,75 mm ale to na 99% jest to to.
Proszę odpowiedzcie na moje poprzednie pytania.
-
Na 100% to ta złączka. Tomasz pisał, potrzeba 4 litry LDS. Cisnienia nie potreba spuszczać bo wyciekł plyn. Po naprawie nalezy zalać plynem i przyciskiem dać góra dół i kręcić kierownicą aby odpowietrzyć układ.
-
Na 100% to ta złączka. Tomasz pisał, potrzeba 4 litry LDS. Cisnienia nie potreba spuszczać bo wyciekł plyn. Po naprawie nalezy zalać plynem i przyciskiem dać góra dół i kręcić kierownicą aby odpowietrzyć układ.
OK. Pozostaje kwestia lawety. Jak tam się "wdrapać" :)?
-
Są zdjęcia w tym wątku, warto się cofnąć ze 2 strony. Wszystko jest napisane.
-
Są zdjęcia w tym wątku, warto się cofnąć ze 2 strony. Wszystko jest napisane.
Tomek napisał tylko, że zabrała go specjalistyczna laweta, ktoś wspominał o podkładkach, a jeszcze ktoś o lutowaniu tymczasowym.
Ja pytam czy można te kilka metrów podjechać na lawetę w takim stanie jak jest teraz, czyli tył na glebie a przód w miarę w powietrzu. Czy trzeba wyciągać bezpiecznik od pompy itd....
-
Wjechać delikatnie przodem na lawetę to kilka metrów wjedziesz (o ile nadkola nie trą o opony)...tylko ze zjazdem tyłem możesz mieć problem . Dlatego (jak to już Tomek przetestował ) najlepsza jest laweta z tą platformą. Najwyżej przy zjeżdzaniu z lawety po dwóch ludzi do nadkoli i delikatnie trzymać do góry aby troszkę odciążyć tył. Ale chyba tam odbojniki też trochę trzymają (jak ktoś również w tym wątku pisał).
-
Adam ja bym sobie darował mechanika, zrób to sam. Prościzna jak cholera. Podnies auto na lewarku, podłóż jakiś kołek, wejdź pod auto, wytnij to co pękło i załóż złączkę. Ja bym tak zrobił, nawet gdybym miał zainwestować w dobry lewarek, np taki
http://allegro.pl/podnosnik-samochodowy-lewarek-niski-zaba-2-5t-pro-i6757411449.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24ANDIzMzUxOTIAMjgxNDY1AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=fd219dbc-be90-4ff3-a252-77e55f6d303c (http://allegro.pl/podnosnik-samochodowy-lewarek-niski-zaba-2-5t-pro-i6757411449.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24ANDIzMzUxOTIAMjgxNDY1AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=fd219dbc-be90-4ff3-a252-77e55f6d303c)
-
Już jestem po zabiegu. O 12 już wracałem od mechanika. Na lawetę wjechałem bez problemu ponieważ mimo utraty sporej ilości płynu podniósł się z gleby. Weszło jakieś 2,7 l. Pojeżdżę 2 dni i sprawdzę czy na pewno jest poziom.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170520/9e3ff6772375d207da7bd4cc0d6281b9.jpg)
-
Adam ile Cię skasował mechas za robociznę? Czym wyciął ten uszkodzony kawałek? Wiesz jak sprawdzić poziom LDS-u?
PS
Fajna sprawa te złączki, co? Na dobrą sprwę naprawę można zrobić pod blokiem ;D . Takie małe gówienko, a jak życie ratuje, Wymiana całego przewodu jest bardzo droga i kłopotlowa.
-
Mechanik "skasował" 50zl. Przewód wyciął brzeszczotem. Poziom lds sprawdzasz spuszczając ciśnienie lexią z układu.
Jeżeli ktoś trafił tutaj, a jeszcze tego nie przerabiał to dobrze by było zajrzeć w miejsce gdzie zdarza się to przetarcie. Jak widać dosyć często się to zdarza. Można by było to w jakiś sposób to zabezpieczyć.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170522/3ae11f8890e1c4a47d0aa2e1e22c6f3d.jpg)
-
Mechanik skasował 50zl. Przewód wyciął brzeszczotem. Poziom lds sprawdzasz spuszczając ciśnienie lexią z układu.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Jak słyszę takie ceny, że mechanik skasował 50zł. to po prostu zazdroszczę. W "stolycy" to o takich kwotach w ogóle nie rozmawiają :(. Tylko pogratulować, że mechanikowi się za tyle "chce"....
-
Nie zrobiłem fotorelacji, jakoś tak wyszło że pomyślałem już po fakcie.
Nie do końca jest to takie szybkie i ciężko zrobić bez kanału. Trzeba trochę opuścić zbiornik paliwa (wcześniej wypompować paliwo) i odkręcić osłony plastikowe. Przy osłonach mogą się urwać śruby (mi się urwały).
Wycinałem skróconym brzeszczotem (kątówką ani dremelem nie dało się sięgnąć tak, aby ciąć prostopadle) około 15 mm uszkodzonej rurki. Wyczyściłem kilka cm rurki papierem ściernym. Oczyściłem prowizorycznym wyciorem wnętrze rurki z opiłek i zacisnąłem złączkę z wyczuciem, tak aby oliwki (beczki) się zmiażdżyły. Na koniec konserwacją w spreju zabezpieczyłem złączkę i rurkę w miejscu czyszczenia papierem ściernym. Z uchwytu który trzymał rurkę wyciągnąłem gumowy element, tak aby zmieściła się złączka. To ten gumowy element jest winowajcą. Niby ma zapewnić elastyczne połączenie z uchwytem ale powoduje też korozję. Najprawdopodobniej zbiera się tam wilgoć albo drgania w połączeniu z piaskiem powodują uszkodzenie warstwy antykorozyjnej.
-
\Poziom lds sprawdzasz spuszczając ciśnienie lexią z układu.
Zgadza się.
-
A czy taka złączka 4 mm spełni swoje zadanie na przewodzie 3.5 mm ? To się zaciska jakoś wewnątrz ? Wg mnie pewnie nie spełni ale spytam.
https://domtechniczny24.pl/przed%C5%82u%C5%BCka-skr%C4%99cana-do-rurki-4-mosi%C4%85dz-niklowany.html?cPath=4_1337_1338
Nie moge znaleść takich złączek na rurki średnicy 3.5 i 4.5 [mm] oczywiście też przystosowane do prawie 200 bar.
-
A czy taka złączka 4 mm spełni swoje zadanie na przewodzie 3.5 mm ?
Niestety nie, baryłka musi mieć nominalny wymiar, czyli 3,5 mm, wtedy zadziała poprawnie.
-
Tak myślałem szukam dalej może znajde rozmiar pomiędzy jak bym potrzebował.
-
Zauważyliście że była cisza z tymi przewodami i nagle jest tego wysyp. Widzę że wszystkim nam przewód uszkodził się dokładnie w tym samym miejscu. U mnie dalej suchutko- mam taką teraz manię zerkania tam co jakiś czas.
-
U mnie dalej suchutko- mam taką teraz manię zerkania tam co jakiś czas.
Ja też zaglądam kilka razy dziennie :P Właśnie przed godziną spuszczałem ciśnienie lexią. Płynu jest dokładnie tyle ile wlane było po założeniu złączki. Na razie też mam sucho :) Lęk przed widokiem zglebionego auta pozostał. ???
PS. Wychodząc z intercars po zakupie złączek i płynu, sprzedawca zaczepił mnie i poinformował, że otrzymał telefon z zapytaniem o ten sam zestaw. Faktycznie - jakieś fatum z tą usterką.
-
Czy mógłby ktoś z Was zapodac fotkę ( ale z daleka i z bliska, ew zaznaczyć kółeczkiem ) gdzie dokładnie jest to miejsce. Chcę wjechać na kanał i zabiezpieczyć owy przewód i przy okazji zobaczyć w jakim jest stanie. Będę zobowiązany.
-
Patrząc na fotkę Adama widać dwa przewody jeden zapewne zasilanie pod ciśnieniem drugi powrót z regulatora, wszystkim puszcza ten ciśnieniowy?
-
PS. Wychodząc z intercars po zakupie złączek i płynu, sprzedawca zaczepił mnie i poinformował, że otrzymał telefon z zapytaniem o ten sam zestaw. Faktycznie - jakieś fatum z tą usterką
Może i nie fatum, tylko forumowicze czytają, to ku przestrodze za niewielkie pieniądze chcą mieć już w zanadrzu pakiet awaryjny :)
-
Czy mógłby ktoś z Was zapodac fotkę ( ale z daleka i z bliska, ew zaznaczyć kółeczkiem ) gdzie dokładnie jest to miejsce. Chcę wjechać na kanał i zabiezpieczyć owy przewód i przy okazji zobaczyć w jakim jest stanie. Będę zobowiązany.
Jak będziesz stał z tyłu auta to nad bakiem widać ten uchwyt i w nim 2 rurki. Tam zbiera się błoto i on powoduje przetarcie rurki.
jeden zapewne zasilanie pod ciśnieniem drugi powrót z regulatora, wszystkim puszcza ten ciśnieniowy?
Teraz sobie ręki nie dam uciąć, ale wydaje mi się, że ten przewód po lewej stronie był "miękki".
-
TSB
-
TSB
Tak z ciekawości. 7,7h czas fakturowania - to jaka kwota w serwisie?
-
- przewód 750zł
- Olej 3lx40zł - 120 zł
- naprawa w ASO 1835 zł
- ewentualne holowanie koło 200 zł
3 tyś taka przyjemność w ASO. Pewnie jakby pojawiły się jakieś problemy to więcej by skasowali :)
-
A myślał ktoś nad wymianą/zamianą tego przewodu na miedziany?
10 mb przewodu miedzianego kosztuje na Alle…. ok. 65 zł (można na metry)
1szt. końcówka mosiężna-10zł, stalowa-1zł
Zestaw do zarabiania przewodów - najtańszy 32zł
Konieczne jest ustalenie jakiej średnicy i skoku jest ten gwint na oryginalnym przewodzie. Myślę, że warto byłoby wymienić ten przewód przed wystąpieniem awarii koszty nieporównywalnie mniejsze (3l. LDS więcej kosztuje)
Przykład:
RURKA RURA MIEDZIANA NA PRZEWODY HAMULCOWE 10m
Bezszwowa rurka miedziana o długości 10m produkowana wg normy: PN-EN 12449.
Rurka sprawdzona ciśnieniowo w zakresie do 550atm (55,7 MPa).
PARAMETRY TECHNICZNE:
średnica zewnętrzna: 4,76mm
grubość ścianki: 0,90mm
Końcówka przewodu hamulcowego M10x1 KPS-2M MOSIĄDZ
Wymiary:
Gwint: M10x1 M10x1,25
Sześciokąt: 10mm
Stożek: SF
Średnica rurki: 4,75-4,8mm
Mosiądz klasy MO58
Piszcie co o tym sądzicie.
https://www.youtube.com/watch?v=xAGm3LhSaZQ
-
Podobno z miedzianego nie zarobisz takiej końcówki jaką wymyślił sobie citroen
-
natknąłem się na takie coś
http://www.ebay.com/itm/Repair-kit-hydraulic-main-pipe-9807562180-9800142780-for-citroen-C5X7-/262830986758
To jest przewód zasilający tylne zawieszenie w X7
-
na allegro też są:
https://allegro.pl/listing?string=rurka%20zawieszenia%20citroen%20c5&buyNew=1&order=p&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-aut-1-4-0511
-
W tej na ebay'u i na Allegro ktoś zrobił to na przewodzie hamulcowym dodając jeszcze przejściówkę do wejść Citroena. także temat do ogarnięcia. Jak rusek może... potrzebna jest ta końcówka z uszkodzonego przewodu, może ktoś ma?
-
Panowi a mogę prosić o zdjęcie z dalszej perspektywy gdzie to ustrojstwo się znajduje. może ktoś z Was ma
-
Jak zdejmiesz prawe tylne koło i popatrzysz na dwa stalowe przewody nad bakiem przymocowane do karoserii obejmami plastikowymi to znajdziesz to miejsce. Z dalszej perspektywy nie da się zrobić zdjęcia bo nie będzie widać.
-
Koledzy jak złączki się sprawdzają. Domyślam się że nikt nie pisze to dobrze? :)
Teraz pytanie naprawialiscie przewód o średnicy 5 mm, stosując złączke o średnicy wewnętrznej 4.8 mm. I ta różnica 0.2 mm nie wpływa na nic negatywnie? Wszystko szczelne?
-
Już ponad rok jeżdżę ze złączką. Nie ma żadnych zapoceń w miejscu łączenia. Od momentu uzupełnienia płynu po naprawie nie widzę ubytku LDS. Kontroluję co jakiś czas. Nie odczułem żadnych negatywnych skutków naprawy przy pomocy złączki.
Koledzy jak złączki się sprawdzają. Domyślam się że nikt nie pisze to dobrze? :)
Teraz pytanie naprawialiscie przewód o średnicy 5 mm, stosując złączke o średnicy wewnętrznej 4.8 mm. I ta różnica 0.2 mm nie wpływa na nic negatywnie? Wszystko szczelne?
-
Także u mnie ciekło z przewodu nad bakiem paliwa. U mnie dorabiali cały przewód plus zakuwanie końcówek. Całość jeden dzień roboczy koszt 400 zł.
-
Witam kolegów
Montowalem u siebie właśnie te zlaczke z IC.
Napełnilem zbiornik plynem lecz tył nie chce się podnosić. Gdy podniose tyl lewarkiem za hak w pewnym momencie odcxyta chyba pozycje normal i potem mastepuje podnoszenie przodu. Zapewne jest problem pojiewaz z wężyka zasilania tyłu wyciekl cały płyn. Jak moge usunac tą usterke?
-
Witam Czy dolegliwość przetarcia tej ferelnei rurki dotyczy tylko kombi czy sedana także.
-
Witam,
jakiś pomysł jak to zabezpieczyć? wyciąć tą rurkę z tego plasitku? tylko czy wtedy drgania nie będą za silne.
Pojawiły się takie złączki:
https://allegro.pl/oferta/zlaczka-przewodow-rurki-bez-zakuwania-cu-3-50-mm-11409171586 (https://allegro.pl/oferta/zlaczka-przewodow-rurki-bez-zakuwania-cu-3-50-mm-11409171586)
-
Odkopię trochę temat.
Byłem dziś na przeglądzie i stan przewodu 9807562180 budzi mój najwyższy niepokój:( Korozja nie wielu odcinkach , zgrubienia..
Nic o dziwo nie przecieka ale chyba rozsądnym byłoby go wymienić - w całości.
Czy ktoś z Was montował przewody miedziane i ma jakieś uwagi, porady z tym związane?
Np. takie:
LINK1 (https://allegro.pl/oferta/przewod-hydr-citroen-c-5-x7-cp-m10x1-25-cuni-4-5-13170435762?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax&ev_campaign_id=17996333742&gclid=CjwKCAjwscGjBhAXEiwAswQqNADmvdbfoHI4C7IBwDgzl7z5M6qXzz5znL_X8S8Bt_1pqcdl_3K07xoCZSUQAvD_BwE)
LINK2 (https://allegro.pl/oferta/przewod-hydr-citroen-c-5-centr-p-fi-3-5-m10x1-25-10656948806?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax&ev_campaign_id=17996333742&gclid=CjwKCAjwscGjBhAXEiwAswQqNOLeD768a5cES8T5uOGtVmpTqyYU5HPOyZF_76sLEML6-NM1PRqOxxoCyxsQAvD_BwE)
Czy rozmiary gwintów faktycznie bywają różne? od czego zależą? rocznika, wersji?
-
Miedź "pracuje" tzn. jest za miękka i zbyt elastyczna a CuNi pękają jeśli coś w nie uderzy (np. jakiś kamień spod koła). Nie polecam.
-
Od dawna jako zamiennik były stosowane miedziane przewody, możesz spokojnie zakładać.
-
Skonsultowałem temat z mechanikiem. serwisuje cytryny, w tym moją. Nie polecał miedzi. temat ferelnego przewodu zna. kwestia wymiany nie budzi lęku i niechęci więc.. z bólem serca i kieszeni chyba wezmę oryginał . Swoją drogą jak to jest, że przewód powrotny, który biegnie równolegle do zasilającego jest w bardzo dobrym stanie i nawet farba się zachowała Oryginalna a zasilający, skorodowany i spuchnięty...
Wysłane z mojego SM-N986B przy użyciu Tapatalka
-
Skonsultowałem temat z mechanikiem. serwisuje cytryny, w tym moją. Nie polecał miedzi. temat ferelnego przewodu zna. kwestia wymiany nie budzi lęku i niechęci więc.. z bólem serca i kieszeni chyba wezmę oryginał . Swoją drogą jak to jest, że przewód powrotny, który biegnie równolegle do zasilającego jest w bardzo dobrym stanie i nawet farba się zachowała Oryginalna a zasilający, skorodowany i spuchnięty...
Wysłane z mojego SM-N986B przy użyciu Tapatalka
Bo powroty zwykle były z tworzywa... Nie wiem jak tam jest akurat.
Twoja decyzja, osobiście bym się miedzi nie bał.