Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Ryszard Daroszewski w Sierpień 07, 2017, 17:43:25
-
Witam,
od strony obudowy rozrządu na wolnych obrotach słychać takie łit łit łit - ale tylko na wolnych obrotach. Czy to może oznaczać potrzebę wymiany rozrządu?
auto sprawdzałem u niezłego speca i potwierdził mi że albo mistrzu przekręcał licznik albo jest oryginalny przebieg ok 170 tys. to chyba wcześnie na wymianę rozrządu?
-
A pasek i napinacz do osprzętu silnika był zrzucany by go wyeliminować? On lubi sobie czasami ćwierkać lub wydawać podejrzane odgłosy.
Koła pasowe też wydają odgłosy jak padają.
-
Na razie nic nie było robione - zastanawiam się tylko czy to możliwe że to rozrząd wydaje ten hałas i jak się przygotować do naprawy.
Jeżeli miałbym wymieniać napinacze (zakładając że to one hałasują) to wymieniać tez resztę?
-
Sprawdź czy to się dzieje na zimnym, czy ciepłym silniku. Jeżeli po rozgrzaniu na wysokości środka prawego, przedniego koła jest słyszalne stukanie na wolnych obrotach i po chwili ostygnięcia zanika to stawiam na pompę oleju, która w 2.7 HDI często daje podobny objaw.
-
Na zimnym i ciepłym tak samo. Dodatkowo od dwóch dni w czasie jazdy słyszę takie jakby dzwonienie które nasila się przy przegazowaniu - nie wiem czy to ma coś wspólnego
-
I to słyszysz z dołu silnika, czy raczej z góry? Po tym co piszesz ja stawiam na sprzęgło alternatora. Zdejmij pasek osprzętu, zablokuj alternator i pokręć rolką. Czy dzwonienie zmienia swoją częstotliwość jak włączasz/wyłączasz światła?
-
Czy to by się mogło zbiegać z tym ciągłym econo mode? Jeżdżę codziennie po 100km po trasie i ciągle mam niedoładowany akumulator...
-
Sztuka nówka 75 Ah
-
Sprawdziłem i rzeczywiście jakby odgłos dzwonienia pochodzi od strony paska.
Tymczasem niestety wyjaśniła się sprawa ubywającego płynu chłodzącego - pękła obudowa termostatu. Czy ktoś zna namiar na tanią sztukę?
Jaki tam jest termostat - może warto przy okazji wymienić?
-
Sprawdziłeś czy zmienia się częstotliwość dźwięku jak włączasz/wyłączasz światła?
-
Sprawdzę jak rozwiążę problem z obudową termostatu.
Aby to zrobić muszę zdemontować przepustnicę?
Czy ma ktoś jakąś instrukcję zdejmowania przepustnicy?
TEMAT PILNY!
-
Jestem już po wymianie termostatu - w sumie całkiem prosta czynność a że wykonywałem ją pod okiem mechanika to pamiętał o dolaniu płynu chłodniczego i odpowietrzeniu ;)
co do dzwonienia to nie zaobserwowałem większenia dzwonienia przy włączeniu świateł :(
-
Ja u siebie w 3.0 hdi też miałem taki trochę metaliczny dźwięk przypominający jakby szuranie z okolic rozrządu. Było to słyszalne tylko na wolnych obrotach i po nagrzaniu silnika. Jako, że miałem w planach wymienić rozrząd to "przy okazji" wymieniłem też pompę oleju bo słyszałem, że w silnikach 2,7hdi był z nimi problem. Mój jest z 2011r więc teoretycznie nie powinno z tym być już problemu, ale przecież tam idą te same pompy...Po wymianie pompy i rozrządu dźwięk zniknął więc chyba to była jednak pompa bo wszystkie rolki rozrządu oraz osprzętu były w dobrym stanie bez oznak zużycia jakkolwiek wszystko włącznie z pompą wody wymieniłem żeby mieć pewność, że wszystko jest nowe. Teraz silniczek chodzi jak nowy i mam nadzieję, że tak już zostanie :-) bo jeździ się nim super.
-
U mnie to dzwonienie jest słyszalne cały czas - na wolnych obrotach jest bardzo delikatne ale przy przegazowaniu staje się silniejsze.
-
Na początek zdejmij pasek osprzętu i posłuchaj silnika bez tego. Jeśli dźwięk nie ustąpi to niestety coś z silnikiem. Dźwięk dochodzi z góry czy z dołu? Z góry może być któryś łańcuszek a z dołu pompa oleju lub coś z rozrządem, oby nie panewki...
-
Zaczynam się trochę denerwować bo podczas wymiany termostatu polało mi się trochę płynu chłodniczego i po odpaleniu próbnym zauważyłem że wokół jednej z świec żarowych bombluje płyn - musi tam coś uciekać.
-
Temat był nie zamknięty.
Więc aby to zamknąć poinformuję tylko że wymieniłem rolkę prowadzącą, napinacz oraz łożysko (rolkę) alternatora i jest już OK!