Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Artur Juchniewicz w Październik 01, 2017, 20:32:35
-
Hej,
Czy ktoś wie do czego jest ten przycisk? Start-stop?
-
Przed chwilą przeglądałem aukcję na alledrogo z tym przyciskiem i też się zastanawiałem
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
Chyba jest od wyłączania systemu start stop w 1.6 hdi, bynajmniej w takim go widziałem;)
-
Hej,
Czy ktoś wie do czego jest ten przycisk? Start-stop?
Tak.
"W dowolnym momencie nacisnąć
przycisk "ECO OFF", aby wyłączyć system.
Sygnalizuje to zapalenie kontrolki przełącznika,
któremu towarzyszy wyświetlenie komunikatu."
Na przykład ostatnia instrukcja (http://service.citroen.com/ddb/index.html?lang=pl_pl&_ga=2.173390883.1894852127.1506884324-1937969921.1506884324#/112)strona 110 i następne. :)
-
Dzięki, tak mi się wydawało bo słyszałem, ze niektóre C5 miały ten system.
-
Witam,
Panowie mam takowy guzik "ECO OFF" ale nie wiem jak on działa, po wejściu do auta i włożeniu kluczyka pokazuje się na wyświetlaczu komunikat o Start and Stop ale dalej nic się nie dzieje, na światłach nie wyłącza silnika...
-
System ten żyje swoim życiem czyli działa wtedy gdy są spełnione wszystkie jego zachcianki choćby np. zapięte pasy, oraz sprawny i naładowany akumulator, spróbuj go doładować prostownikiem a zobaczysz że zacznie działać.
-
Kolego, ja dopiero dziś ten samochód odebrałem i dopiero zaczynam go rogryzać, z pewnością wiele zagadek przede mną. Do tej pory nie mogę sobie wytłumaczyć dlaczego Citroen, może dlatego że jest bardzo wygodny, może dlatego że design inny niż wszystkie inne auta. Spodobał mi się po jeździe próbnej i klamka zapadła...
-
Ad. Akumulatora, zrobiłem dziś ze 150km po Wawie, więc napewno jest naładowany, o tym S&S pisze tylko z ciekawości bo cały ten system mnie drażni i nie będę go używał
-
Ja mam ten system w jednej z moich C5 (180KM, BlueHDI). Jest to zwykły Start- Stop.
A tym przyciskiem po prostu można ten system wyłączyć...
Niestety po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu domyślnie system się włącza...
-
Wczoraj, nie wiem w jakich okolicznościach, próbowałem je powtórzyć, włączył się system S&S i towarzyszył mi przez całą podróż do pracy. Jak wracałem do do domu migała tylko ikona eco na desce jak stałem na światłach, faktycznie działa to swoim życiem.
-
Z tego co zauważyłem S&S rano po nocy na ujemnych temp. Eko od razu się świeci jako wyłączone , po pracy wsiadam i kiedy złapie temp. silnika system zaczyna pięknie działać, nawet na ujemnych temp.
Może aku jest słaby, ma 3 lata varta 780
-
Ten system działa jeśli spełnionych jest dużo warunków. Jednym z nich jest temperatura zewnętrzna, wody, oleju, stan naładowania akumulatora i jeszcze kilka innych. Tak samo jest w samochodach innych marek. Jeżdżę XC60 i tam jest podobnie. Po dłuższym postoju w ujemnej temperaturze nie działa od razu. Podobnie jak jest bardzo gorąco to też nie załącza się póki klima nie schłodzi wnętrza samochodu.
-
A można dodać sobie tę funkcję + przycisk jeśli go się nie miało ? Proszę tylko nie piszcie dlaczego....
-
Nie jest to możliwe. Musiałbyś zmienić BSI z dawcy który miał Stop Start, wiązki elektryczne, rozrusznik i dodać parę innych gratów.
-
Wczoraj, nie wiem w jakich okolicznościach, próbowałem je powtórzyć, włączył się system S&S i towarzyszył mi przez całą podróż do pracy. Jak wracałem do do domu migała tylko ikona eco na desce jak stałem na światłach, faktycznie działa to swoim życiem.
Warunki działania systemu możesz znaleźć w instrukcji. Ostatnimi dniami bywa zimno, a zauważyłem, że u mnie system ten wyłącza się jak jest mniej niż -4*C na zewnątrz (świeci się pomarańczowa dioda na przycisku). Jak jest chłodno, nie wiem czy w zależności od nagrzania silnika, ale raczej chodzi o nagrzewanie kabiny, to przez pierwszy kilometr/kilka minut system też się nie włącza.
Dodatkowo po zakupie mimo że jak mi się wydawało akumulator działał w porządku (w miarę normalnie kręcił), to ostatecznie się okazało że jest już zepsuty (około 50% sprawności) i system w ogóle się nie włączał przez to - bardzo szybko też wchodził w economy mode na starym akumulatorze. Niestety nowy akumulator (AGM do S&S) kosztuje tak 2x więcej, ale faktycznie wymiana pomogła.
-
Może aku jest słaby, ma 3 lata varta 780
Ciekawe, jeżeli ma 3 lata i od Varty to dziwna sprawa.
Gdzie kupiłeś auto? Może handlarz wsadził używkę? 3 lata temu auto było na gwarancji, i powinien być fabryczny, w moim przypadku tak jest, fabryczny Exide, i tak samo mam w C4 żony z tego samego rocznika.
A co do działania S&S - jest we wspomnianym wyżej C4, ogólnie działa, chociaż w "zimowych" temperaturach na krótkich przejazdach się tego nawet nie widzi bo owe warunki nie są spełnione.
W lecie działało częściej. Generalnie fajna i trochę śmieszna sprawa, przed wjechaniem do garażu się zatrzymasz 4 razy to 4 razy zgaśnie :) . Ale działa całkiem fajnie i prawie niezauważalnie - chyba że trafisz że się silnik włączy wraz z żądaniem włączenia sprężarki klimatyzacji - wtedy niestety szarpie dość mocno. Ten temat uważam że skopali francuzi, powinna być zwłoka startu sprężarki od włączenia silnika.
BTW - też mam ten przycisk, tylko u mnie służy do wyłączenia Parktronic ;)
-
U mnie też tak działa, że poniżej -4 °C wyłącza ten system ECO.
Może kiedyś ktoś znajdzie sposób, aby go programowo wyłączyć na stałe albo chociaż, aby po włączeniu silnika domyślnym stanem był „system ECO wyłączony”.
A jak ktoś chce - to niech sobie włączy...
-
Nie jest to możliwe. Musiałbyś zmienić BSI z dawcy który miał Stop Start, wiązki elektryczne, rozrusznik i dodać parę innych gratów.
dziękuję za odpowiedz.
-
Może aku jest słaby, ma 3 lata varta 780
Ciekawe, jeżeli ma 3 lata i od Varty to dziwna sprawa.
Gdzie kupiłeś auto? Może handlarz wsadził używkę? 3 lata temu auto było na gwarancji, i powinien być fabryczny, w moim przypadku tak jest, fabryczny Exide, i tak samo mam w C4 żony z tego samego rocznika.
Na aku jest data 2015.11.09
A czy w ogóle to mądre auto informuje jakoś o słabej baterii?
Auto kupiłem poliseangowe z komisu, auto z Francji, wszystko udokumentowane z całą historią serwisową do 174 tys przebiegu.
Mam wykupiony gwarancję na rok/30tys.
Na elektronikę, silnik, dwumase, skrzynie biegów i wiele innych rzeczy dosyć sporo jest tego w zestawieniu. Polisę wpłacił komis i mi ją wręczył. Za auto zapłaciłem tyle ile chcieli.
-
A ta Varta nie jest sygnowana logiem Citroena? Jak nie, to wstawili używkę, zapewne handlarz. Co do "wiedzy" auta o stanie akumulatora to można pisać wiele, dużo jest w moim wątku o niedoładowanym aku.
Z tą gwarancją, to życzę Ci żebyś nie musiał z niej skorzystać, bo myślę że za kolorowo z tym nie jest, a z ciekawości- jak się nazywa ten gwarant/ubezpieczyciel?
-
O ile pamiętam to PZU, a logo citroena poszukam na aku bo wydaje mi się że widziałem, ale to po waszych sugestiach...