Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Wojciech Jarzynka w Listopad 08, 2017, 19:10:58
-
Witam .
Mam problem z rozciągniętym łańcuchem w C5 III HDI 163 . Wymieniłem rozrząd przy 185 tyś. ale jeszcze nie wiedziałem że dobrze jest wymienić łańcuch . Usłyszałem go przy 200 tyś. Postanowiłem go wymienić na dobry zamiennik ale okazało się że nie był taki dobry
a w dodatku nie pamiętam nazwy firmy i to był mój błąd bo okazało się ze własnie znowu go słyszę a przejechałem na nim około 4 tyś . Czy ktoś go wymienił i z jakiej firmy żeby być pewnym żeby znowu nie mieć problemu.
Dzieki za pomoc. :'( :'(
-
A podobno się tego nie wymienia.
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
A napinacz wymieniłeś czy sam łańcuch?
U mnie też słychać łańcuch. 205kkm teraz ma
-
z drugiej strony żeby to wymienić to pół silnika do rozebrania i jeszcze demontaż wałków rozrządu
-
A gdzieś czytałem że bez wyciągania wałków da się to zrobić, ten łańcuch nie jest przypadkiem zapinany na jakimś oczku jak taki do roweru?
-
Na pewno nie macie cofanych liczników? Spotykałem się z opiniami, że jego się zmienia pierwszy raz po drugiej wymianie rozrządu bo zaczyna się odzywać przy 350-400tys :P U mnie na blacie 222tys i cisza.
-
A gdzieś czytałem że bez wyciągania wałków da się to zrobić, ten łańcuch nie jest przypadkiem zapinany na jakimś oczku jak taki do roweru?
raczej to nieprawdziwa informacja, wg zdjęć w necie nie widać opcji rozpinania a z drugiej strony to chyba byłoby zbyt słabe ogniwo tego łańcucha
-
Wymieniłem ze ślizgaczem , przebieg jest jak najbardziej prawdziwy , chodzi mi czy ktoś go wymieniał i jakiej firmy a dla dobrego mechanika nie jest problemem wymienić sam łańcuch po prostu jest czasochłonny
-
Ja narazie będę sam wymieniał napinacz i ślizgi, a przy okazji wyczyszczę kolektor dolotowy ;)
-
Jeżeli wytrzymał Ci 4000 km i nie przekroczyłeś roku użytkowania to przecież masz gwarancję na towar. Serwis w którym wymieniałeś powinien Ci pomóc i opisać całą sprawę, bo oni się podpisują pod robocizną.
-
Witam . Te 4 tyś zrobiłem w 4 miesiące i szczerze powiedziawszy nie sadziłem że tak szybko się rozciągnie, nie mam paragonu więc po reklamacji ale chodzi mi przede wszystkim o nazwę jakiej firmy powinien być łańcuch.
-
Czy przy wymianie łańcucha trzeba zdejmować całą gorę razem z kolektorem?
-
Czy przy wymianie łańcucha trzeba zdejmować całą gorę razem z kolektorem?
Tak i wałki rozrządu. Zdemontować pompę WC, zdjąć magistralę CR i rozrząd
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
https://www.youtube.com/watch?v=sCLco1BFtxM
Tak wygląda mój łańcuch po 265tyś km, chciałem wymieniać ale w ASO Opole powiedzieli mi że jeszcze w życiu nie wymieniali tego łańcucha a jak zapytałem o cenę to zaśpiewali 3500zł na starym pasku rozrządu, bo był niedawno wymieniany.
-
A z napinaczem to jak wygląda ?
Mając tyle rozebrane nie wymieniłeś go ?
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Krzysiek a Jesteś pewien że to łańcuch tak hałasuje ? Przed wymianą rozrządu również tak było ?
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
https://www.youtube.com/watch?v=9ADhrWWNiMs&lc=z23cuxzgbzi3xl53sacdp43be3nkrz0gil4h1gsbgqtw03c010c
Ogólnie to u mnie to ustało ale że padło podejrzenie na łańcuch, to przy okazji wyczyszczenia dolotu sprawdziłem go wydaje się że nigdzie o nic nie obciera, ale jak mówię u mnie to ustało.
-
No właśnie oglądałem ten film. Dlatego pytałem czy przed wymianą rozrządu również tak było.
Ustało samo z siebie ?
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
no teraz tego nie słyszę nic z tym nie robiłem jedynie co to wymieniałem sprzegiełko alternatora le to raczej nie miało nic do tego.
-
Tak zapytam. Możesz opisać trochę jak zdjąć ten dolot i ew obejrzeć przy okazji ten łańcuch ?
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Raczej nie ma tam nic skomplikowanego. Imbus 6albo 5, i musisz odkręcić przepustnice od kolektora, i później wszystkie śrubki na kolektorze dolotowym, jak się nie mylę to od tyłu trzeba było odpiąć 4spinki od przewodu do podgrzewania świec, i możesz zdjąć pokrywę, żeby zobaczyć luz łańcucha trzeba jeszcze zdjąć napinacz łańcucha.
-
Uszczelki dałeś nowe ?
Ile Ci to zajęło ? Po czyszczeniu jakaś różnica ?
Pytam bo ostatnio z nudów czyściłem dozownik i było sporo syfu więc wyżej pewnie podobnie
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Uszczelki stare, kontrolowałem to ostatnio i nigdzie nie ma wycieków, kolektor miałem dosyć czysty w poprzednim aucie średnica była połowę mniejsza ,a ty całkiem przyzwoicie to wyglądało. Z czyszczeniem to max 3h. Tam gdzie uszczelka można lekko silikonem do wysokich temperatur pociągnąć.
-
Witam. Bardzo podobna sytuacja w 1.6 hdi. Dziwne jakby obcieranie łańcucha o obudowę. Tzn oprócz silnika słychać jeszcze dodatkowe odgłosy. Sytuacja sie uspokaja na 3 tyś km po wymianie oleju. I od nowa. Zakupiony z przebiegiem 45 tys km.
Teraz 115 tys. Olej wymieniam co 10 tys.
-
U mnie występuje trochę inne brzęczenie, od dołu silnika a wręcz jakby włączony wibrator leżak w misce olejowej, po przyłożeniu dłoni do miski czuć nawet delikatne drgania. Możecie sprawdzić czy występuje coś podobnego u was.
-
spróbujcie dolać 0,5l oleju 2t do ropy, ja też myślałem że u mnie łańcuch hałasuje, luz jakiś tam ma ale to nie go było słychać, po dodaniu oleju i przeczyszczenia wtrysków środkiem liqui moly hałas zniknął.ps. pytałem w serwisie ASO o cenę wymiany, to powiedzieli mi że jeszcze tego samego z siebie nie wymieniali.
-
Witam. Bardzo podobna sytuacja w 1.6 hdi. Dziwne jakby obcieranie łańcucha o obudowę. Tzn oprócz silnika słychać jeszcze dodatkowe odgłosy. Sytuacja sie uspokaja na 3 tyś km po wymianie oleju. I od nowa. Zakupiony z przebiegiem 45 tys km.
Teraz 115 tys. Olej wymieniam co 10 tys.
w c4 picasso 1,6 hdi wyciągnał mi się łąńcuch między wałkami ( dzwonił o obudowe) ale auto miało najechane 270 tys km....cos te 40 tys to słabo trochę albo łańcuch do kitu albo przebieg.....
Dzwonienie łańcucha uspokaja się po wymianie oleju bo olej gęściejszy i napinacz utrzymuje naciąg łańcucha...
-
Warto zdjąć pokrywę i zobaczyć czy faktycznie gdzieś ociera.
-
Odgrzeje kotleta , chyba u mnie zaczął brzęczeć łańcuszek wałków i zastanawiam sie nad wymianą? Wypowie się ktoś kto przeprowadzał tą operację? Jakie koszty i w co oprócz zestawu łańcucha , prowadnicy i napinacza trzeba sie zaopatrzyć?
-
Na pewno w uszczelniacz albo uszczelniacze. Nie pamiętam ile ich tam wchodzi...
A łańcuch to tylko ’SWAG’ kup. Jest dużo lepszy niż oryginał z PSA.