Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Robert Zglinicki w Listopad 29, 2017, 22:12:47
-
Dobry wieczór
Panowie, dzisiaj odebrałem samochód po wymianie rozrządu i po odpaleniu autka czuć spaliny z nawiewu. Wcześniej takiego objawu nie było. Jaka może byc przyczyna, dodam, że plecionka została wymieniona w tym roku, jakoś 9-10 miesięcy temu. Kupiłem sobie prepareat do sprawdzenia UPG, zobaczę czy uszczelka jest cała. Denerwuje mnie to, poniewać przed oddaniem auta było wszystko w porządku, widzę, że jest porozlewany w koło płyn chłodniczy, może to on tak capi. Ten smród trwa kilka sekun po odpaleniu auta, a potem już go nie ma.
-
Robert, a zgłaszałeś to mechanikom którzy robili rozrząd? Przy jego wymianie jest trochę roboty - trzeba też sporo płynu upuścić (jak się wymienia razem z pompą wody) - może przy próbie podniesienia silnika (aby poluzować poduszkę) za mocno szerpneli i poszedł spraw przy plecionce? Odpal auto nocą (w ciemmnym miejscu) i świeć mocną latraką LED - jeśli gdzieś jest przedmóch to będziesz go pięknie w nocy widział.
Powodzenia.
-
Dzisiaj byłem na reklamacji, ale nic nie znaleźli. Wszystko szczelne. Rozrząd wymieniałem w ASO Citroen w Szczecinie.
-
Dopiszę się do wątku.
Od jakiegoś czasu, gdy auto stało z zapalonym silnikiem wyczuwałem spaliny z nawiewu.
Ostatnio udało się wykryć nieszczelność. Pod plastikową osłoną komory wtryskiwaczy jest pełno syfu, jakiś zestarzały olej czy coś. Nie da się tego zmyć zmywaczem przemysłowym. Ze środka komory, między 2 i 3 wtryskiwaczem wylatują spaliny. Widać to na filmie, 31 sekunda. Podejrzewacie grubą sprawę? I czym zmyć ten syf?
https://drive.google.com/file/d/1J60Hg2ahE-8VKh2J5RLZ-NvBSW7dPqtF/view?usp=sharing
-
Mariusz, na 99% to podkładki pod wtryskami lub uszkodzone/poluzowane widełki trzymające wtryski. Radzę się szybko przyjrzeć sprawie bo można sobie narobić wydatków... Ta maź na pokrywie to mgła z częściowo spalonego paliwa, która u ciebie wydobywa się spod wtryskow, rozpuszcza się dobrze w ropie.
Widzę, że masz RHH więc poszukaj sobie w moich postach wątku o wymianie łapek wtrysków. Są tam między innymi momenty dokręcenia itd gdybyś brał się za to sam, w razie czego pisz na PW.
-
Dzięki!
Raczej oddam do mechanika, bo zakładam, że wtryskiwacze łatwo się nie poddadzą. Na szczęście mam już umówiony termin na poniedziałek.
-
Mi jak mocowanie wtrysku pękło to mało wtrysk przez maskę nie wystrzelił, zatrzymał się na rurce paliwa. Polecam się tym szybko zająć. Robota łatwa i prosta tylko klucz dynamometryczny by się przydał. Odkręcić wszystkie mocowania jak dwa już luźne i sprawdzić przy okazji czy nie popękane, wyczyścić komory wtrysków i wtryski z nagaru, wymienić miedziane podkładki i dokręcić mocowania odpowiednim momentem
-
Problemy z podkładkami pod wtryskami były w 1.6 ale może to nie jest regułą,jak będziesz wyciągał wtryski to wymień też te tulejki z tworzywa bo koszt nie wielki a będziesz miał spokój.
-
Miałem coś takiego w 1.6 hi. Zajmij się tym jak najszybciej i będzie dobrze
-
Dzisiaj byłem na reklamacji, ale nic nie znaleźli. Wszystko szczelne. Rozrząd wymieniałem w ASO Citroen w Szczecinie.
A w którym ASO byłeś??
Ja miałem analogicznie- przyczyną podkladki pod wtryskami.
https://www.youtube.com/watch?v=bmTrbgrlDro (https://www.youtube.com/watch?v=bmTrbgrlDro)
Zdejmij pokrywe nad wtryskami, uruchom i obserwuj....
-
Problem usunięty.
Łapki całe, wymieniona uszczelka pod wtryskiwaczem i wiązka do niego prowadząca. Wszystko było tak polepione, że ropa nie pomogła. Dopiero moczenie w specyfiku do czyszczenia kominków poprawiło sytuację na tyle, że udało się dokończyć robotę.
Oczywiście mechanicy się nie popisali i zostawili pod maską syf (chyba spłukiwali myjką i wszystko wokół zalane tłustym osadem), a na dodatek ułamali króciec od przewodu przy pompie podciśnienia (sam sobie to zdiagnozowałem, bo oni tylko błędy potrafili skasować)... >:(
Co ciekawe, w sierpniu 2018 pod pokrywą było jeszcze suchuteńko. Sprawdzajcie od czasu do czasu co się tam dzieje, żeby w porę móc zareagować.
-
Ja jak miałem 1.6 hdi w 308-ce i C5 to co trzecią wymianę oleju mechanik sprawdzał czy wtryski nie są poluzowane.