Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Tomasz Adamek w Grudzień 31, 2017, 11:46:18

Tytuł: Wymiana kierownicy C5 na tradycyjną
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Adamek w Grudzień 31, 2017, 11:46:18
Cześć koledzy i koleżanki. Już prawie rok jeżdżę swoją c5 III, ale wciąż nie mogę przyzwyczaić się do nieruchomego środka. Irytuje mnie to do tego stopnia że zacząłem się zastanawiać nad jej wymianą. Czy ktoś  was próbował kiedys, bądź słyszał o takim przypadku,  abyskutecznie udało się  wymienić kierownice na klasyczną?
Od jakiego auta pasuje?
Od Peugeota 508? DS5?

Proszę o konstruktywne opinie, a nie typu "a po co ci to?", "Bez sensu" etc.
Tak jestem w stanie za to zapłacić jeśli tylko się da!

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Tytuł: Odp: Wymiana kierownicy C5 na tradycyjną
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Fryckowski w Grudzień 31, 2017, 17:32:22
Teoretycznie mogło by się to udać, jeśli średnica wieloklina(w zasadzie to chyba wielowpustu, czy jak to tam się nazywa fachowo) od np. 508 byłaby taka sama. Sterowanie w kierownicy na pewno bez problemu dało by się zaadaptować, kwestia przeprogramowania w radiu na odpowiedni typ, podobnie jak i klakson, natomiast pozostaje kwestia poduszek powietrznych w kierownicy. Na pewno jest ona z 2 ładunkami, pytanie, jak auto się zachowa mając podpiętą poduchę od 508. Czy rezystancje zapalników, itp. są podobne. No i zapewne obudowa kolumny kierownicy tez by była do przełożenia to nie wydaje mi się, aby było możliwe do przeprogramowania. Manetki i reszta zapewne zostają bez zmian, ale wg mnie było by to wykonalne, żeby całość uruchomić, tyle, że będziesz miał logo peugeota na kierownicy, lub DSa :)
Tytuł: Odp: Wymiana kierownicy C5 na tradycyjną
Wiadomość wysłana przez: Hubert Lizak w Grudzień 31, 2017, 17:37:42
A może cała kolumna od C6?
Tytuł: Odp: Wymiana kierownicy C5 na tradycyjną
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek Pabis w Styczeń 01, 2018, 17:31:18
Obawiam się, że poza dużym problemem z poduszką powietrzną, problemy mogą być też spore przy montażu wiązki do przycisków w kierownicy. Wszystko będzie musiało iść przez taśmę - teraz połączenie na stałe. Pytanie, czy jest tam miejsce na taką taśmę, czy znowu trzeba rzeźbić.
IMO nieopłacalne.
PS. Ja uwielbiam  nieruchomy środek.
Tytuł: Odp: Wymiana kierownicy C5 na tradycyjną
Wiadomość wysłana przez: Lech Sulikowski w Styczeń 01, 2018, 20:15:12
Z poduszką będzie problem wielorakiego rodzaju. Ta montowana w nieruchomej kierownicy w c5 jest inna gabarytowo i ma inny kształt. Ponieważ zawsze odpala w jednej pozycji  nie ma po napełnieniu kształtu okrągłego  tylko bardziej prostokątny, ma większą szerokość niż wsokość, jakby obejmowała głowę nieszczęśnika po bokach.  To ważne zwłaszcza przy kolizjach skośnych - głowa nie ześlizgnie się z niej  np. w lukę między poduszką a przednim lewym słupkiem albo odwrotnie - w stronę radia. Jest skuteczniejsza, jest pojemniejsza, ale zapewne przez to ma nieco inny czas odpalenia, a tu liczą się milisekundy. Nie ryzykowałbym podłączenia poduszki z puga do sterownika pirotechnicznego z C5. PS. uwielbiam ten nieruchomy środek.
Tytuł: Odp: Wymiana kierownicy C5 na tradycyjną
Wiadomość wysłana przez: Bogusz Naglewicz w Styczeń 01, 2018, 20:37:13
Temat dotyczy wymiany kierownicy na tradycyjną. Uwagi czy kolega ma zmienić samochód czy nie proszę zostawić dla siebie lub wysyłać na PRIV. Posprzątalem ...