Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Rafał Stolarz w Styczeń 11, 2018, 18:08:43

Tytuł: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 11, 2018, 18:08:43
Koledzy chciałbym w Waszych odpowiedziach poznać Wasze przygody z komputerem komfortu, może naprawialiście,  może wymienisliście - interesują mnie jakie objawy związane z elektryką mogą wskazywać na uszkodzenie BSI lub kwalifikują go do wymiany.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Julian Gonet w Styczeń 11, 2018, 18:14:59
Napisz co się dzieje . Uszkodzone BSI to m.in : brak oświetlenia we w/zew, nie odpala silnik, zegary, wyświetlacze nie pracują i mnóstwo innych rzeczy. BSI zarządza całą elektryka. Ja osobiście wyciagalem pin z pamięci na wszelki wypadek.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 11, 2018, 18:50:19
Napisz co się dzieje . Uszkodzone BSI to m.in : brak oświetlenia we w/zew, nie odpala silnik, zegary, wyświetlacze nie pracują i mnóstwo innych rzeczy. BSI zarządza całą elektryka. Ja osobiście wyciagalem pin z pamięci na wszelki wypadek.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Heh, trochę tego jest  :'( pewien czas temu po wyłączeniu silnika nie gasły mi światła mijania, musiałem odpinać kleme od aku aby zgasly. Potem chcąc jechać podłączyłem kleme i z powrotem się od razu zapaliły . Gdy auto odpaliłem to nie mogłem włączyć świateł pozycyjnych tylko ciągle mijania, nawet długich nie mogłem załączyć chodź na zegarach zalaczała się kontrolka od drogowych. Stawiałem na zespolony wyłącznik ale pomogła wymiana BSM pod maską, ale nie na długo. Po bardzo krótkim czasie zaczął pojawiać się błąd na wyświetlaczu który w tłumaczeniu oznaczał problemy z ciśnieniem oleju i w pakiecie nie gasły światła mijania i nie działał wentylator w środku, dodatkowo świecił się STOP na zegarach. Czyli błąd olejowy, światła i wentylator występują w pakiecie. Po kilku dniach wszystko wróciło do normy, dziś znów wszystko w pakiecie, błąd olejowy, brak gasnących świateł mijania i brak wentylatora w środku. Do tego nie działa sygnał dźwiękowy, a jak zadziała to się zwiesi i chwilę trąbi bez przerwy. Dziś chciałem to wszytko przyobserwować i wyglądało to tak: palą się światła mijania na zgaszonym aucie,  odpalam i od razu błąd olejowy i brak nawiewu ( w komplecie)  przełączam na światła pozycyjne i zero zmian - po chwili zginął błąd olejowy i zgasly mijania i palą się tylko pozycje i działa wiatrak, siedzę dalej i co kilkanaście sekund blyskaly mijania ale zaraz gasły i po kilku chwilach słyszę sygnalizację błędu olejowego i przestał chodzić wiatrak zapali się STOP i oczywiście światła mijania na przełączniku w pozycji na pozycyjnych. Nie jest to normalne jak kilka rzeczy występuję razem i wszystkie takie ze sobą nie związane w codziennym działaniu. Teraz mi te usterki ustały ale za dzień lub dwa znów będą te dolegliwości.  Nawet zauważyłem że dziś zmienił się sygnał,  który występuje gdy zamyka się drzwi z pilota a jedno z drzwi nie są zamknięte,  kiedyś był taki świst a teraz takie trąbnięcie.  Ogólnie mam problemy ze światłami drogowymi: gdy chcę załączyć drogowe to na chwilę się zapalą i zaraz gasnął co chwilę błyskową bo są załączone a i czasem wyłączyć ich nie mogę.  Czasem też sygnał dźwiękowy się zawiesi i trąbi kilka sekund a czasami nie zadziała wogóle.  Być może i zespolony i BSI do wymiany. 
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 11, 2018, 19:21:11
Jak dla mnie, masz gdzieś zwarcie w instalacji. Kolejne BSI też może Ci bardzo szybko paść.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 11, 2018, 20:11:16
Jak dla mnie, masz gdzieś zwarcie w instalacji. Kolejne BSI też może Ci bardzo szybko paść.
Kolejny raz mi to powtarzasz kolego i pewnie Masz rację tylko jak to znaleść.  Prxepatrzylem tak jak Mówiłeś te przedody ale nic nie znalazłem, oczywiście te co były bardziej na wierzchu, bez demontażu nie których podzespołów nie da się wszystkiego przepatrzeć. Mój elektryk stawia na BSM a od nośnie wypadania zapłonów podejrzewa sterownik
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 11, 2018, 20:54:08
Te, co są w miarę na wierzchu, zazwyczaj są OK. Nie ma lekko. Trzeba powypinać wtyczki z wszystkich czujników, porozpinać klipsy i mocowania trzymające wiązki, wszystko wytargać przed oczy, porozcinać peszle osłonowe, i wtedy sprawdzać. Robiłem to w swoim HDi, zajęło mi to całe dwa dni.
Lista rzeczy , jaką rzekomo trzeba wymienić w komorze silnika przyprawiała o zawrót głowy.
A winnym było zwarcie dwóch przewodów jednego z czujników pod listwą wtryskową.
BSM możesz też mieć uszkodzone, ale chwilę po wymianie przecież było OK
Jak nie znajdziesz przyczyny, to tą "czarną skrzynkę" możesz wymieniać co chwilę.
Lepiej znajdź takiego elektryka (najlepiej dobrze znającego PSA), który będzie wiedział gdzie szukać,
a nie miał podejrzenia. Zaoszczędzisz sporo pieniędzy, że o nerwach nie wspomnę.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 11, 2018, 21:22:50
Te, co są w miarę na wierzchu, zazwyczaj są OK. Nie ma lekko. Trzeba powypinać wtyczki z wszystkich czujników, porozpinać klipsy i mocowania trzymające wiązki, wszystko wytargać przed oczy, porozcinać peszle osłonowe, i wtedy sprawdzać. Robiłem to w swoim HDi, zajęło mi to całe dwa dni.
Lista rzeczy , jaką rzekomo trzeba wymienić w komorze silnika przyprawiała o zawrót głowy.
A winnym było zwarcie dwóch przewodów jednego z czujników pod listwą wtryskową.
BSM możesz też mieć uszkodzone, ale chwilę po wymianie przecież było OK
Jak nie znajdziesz przyczyny, to tą "czarną skrzynkę" możesz wymieniać co chwilę.
Lepiej znajdź takiego elektryka (najlepiej dobrze znającego PSA), który będzie wiedział gdzie szukać,
a nie miał podejrzenia. Zaoszczędzisz sporo pieniędzy, że o nerwach nie wspomnę.
wiem o czym Mówisz, zastanawiam się tylko czy jezeli wywala błąd olejowy i są problemy ze światłami to czy winna może być instalacja od czujnika ciśnienia oleju i świateł czy tylko akurat takie objawy są całkiem innego zwarcia gdzie indziej. Być może i to wypadanie zapłonów gdzieś jest z tym powiązane.  No właśnie potrzeba dobrego elektryka i najlepiej od C5,  być może wtedy miałby już podobny przypadek ;/
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 11, 2018, 21:34:59
Rafale, dopisz w swoich danych forumowych rocznik i silnik swojej "szczepionki".
Nie trzeba się wtedy domyślać/dopytywać jakiego motoru tyczy problem.

Stety/niestety to nie 2CV. Przy instalacjach van i can mogą być różne "kwiatki", i niekoniecznie problem wywołuje
to, co nie działa. Ja miałem problem z obrotami (np. ustawiały się na 1200, i brak reakcji na gaz), nieraz falowały,
przechodził w tryb awaryjny, wyświetlał różne dziwne komunikaty, "straciły" się światła drogowe,
nie chciał działać centralny, itp. Innym razem jechał w miarę normalnie (troszkę słabszy), tylko
z "choinką" na desce. Nieraz tydzień-dwa jeździł normalnie.

Swego czasu szukając w PL sporego wana, poważnie rozważałem zakup Żuka lub Lublina.
Właśnie ze względu na brak elektroniki.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Julian Gonet w Styczeń 11, 2018, 22:39:00
Tak, mi się jeszcze nasuwa - wilgoci nie masz ? nie kapie na moduły ? Reflektory, klakson - załącza BSM, ale inf. o włączeniu dostaje z BSI.  Aaa masa na silniku dobra (wypadające zapłony), inne punkty masy nie są pordzewiały?
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 11, 2018, 23:46:55
Rafale, dopisz w swoich danych forumowych rocznik i silnik swojej "szczepionki".
Nie trzeba się wtedy domyślać/dopytywać jakiego motoru tyczy problem.

Stety/niestety to nie 2CV. Przy instalacjach van i can mogą być różne "kwiatki", i niekoniecznie problem wywołuje
to, co nie działa. Ja miałem problem z obrotami (np. ustawiały się na 1200, i brak reakcji na gaz), nieraz falowały,
przechodził w tryb awaryjny, wyświetlał różne dziwne komunikaty, "straciły" się światła drogowe,
nie chciał działać centralny, itp. Innym razem jechał w miarę normalnie (troszkę słabszy), tylko
z "choinką" na desce. Nieraz tydzień-dwa jeździł normalnie.

Swego czasu szukając w PL sporego wana, poważnie rozważałem zakup Żuka lub Lublina.
Właśnie ze względu na brak elektroniki.
tak jak Mówisz - wszystko dobre jak działa.  Mój elektryk chce rozebrać BSI i sterownik i przyjrzeć się co tam się dzieje. No zajmuje się tym i zna się na tych sprawach więc może najpierw tam niech zajrzy skoro podejrzewa,  od czegoś trzeba zacząć
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 11, 2018, 23:51:45
Tak, mi się jeszcze nasuwa - wilgoci nie masz ? nie kapie na moduły ? Reflektory, klakson - załącza BSM, ale inf. o włączeniu dostaje z BSI.  Aaa masa na silniku dobra (wypadające zapłony), inne punkty masy nie są pordzewiały?
z wypadaniem zapłonu to jest historia taka że wyskoczył jakieś pół roku temu błąd AF i praktycznie błąd silnika pali się cały czas i często pod czas jazdy szarpie,cewka podmieniona i nadal to samo. Podczas jazdy najpierw wzrasta napięcie na sondzie Lambda do 3 V za katalizatorem a po chwili komputer rejestruje wypadanie zapłonu, sonda również podmieniona i zero poprawy - ot takie to rzeczy mnie nękają. Rzadko ale jednak czasem błąd zniknie i wyedy jest ok, zero szarpania,  ale jak już błąd powraca to szarpie. Często błąd się pojawia podczas przyśpieszenia
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 12, 2018, 00:15:59
Uuuu, po roczniku widzę, że masz prototypa tego typa.
W "extra pakiecie" wszystkie bolączki i choroby "wieku dziecięcego". :)

Mnie też mechanicy/elektrycy cuda wymyślali. A moja krowa zaczęła dokazywać 2000 km
od mojego wieloletniego moto-znachora. Po przesłaniu mu zrzutów błędów w ciemno i
bez zastanowienia powiedział - pruj wiązki, masz zwarcie. Miał, jak zwykle, rację.
Pamiętasz, co napisałeś w pierwszym swoim poście? Podpinałeś krówsko pod lexię? Jakie są błędy i ich opis?
Nikt Ci nie powie, na którym kabelku jest "bobol", ale nadal twierdzę, że jest.


Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 12, 2018, 08:18:35
Uuuu, po roczniku widzę, że masz prototypa tego typa.
W "extra pakiecie" wszystkie bolączki i choroby "wieku dziecięcego". :)

Mnie też mechanicy/elektrycy cuda wymyślali. A moja krowa zaczęła dokazywać 2000 km
od mojego wieloletniego moto-znachora. Po przesłaniu mu zrzutów błędów w ciemno i
bez zastanowienia powiedział - pruj wiązki, masz zwarcie. Miał, jak zwykle, rację.
Pamiętasz, co napisałeś w pierwszym swoim poście? Podpinałeś krówsko pod lexię? Jakie są błędy i ich opis?
Nikt Ci nie powie, na którym kabelku jest "bobol", ale nadal twierdzę, że jest.
Posluchaj Darku,to auto było kupione w Polskim salonie, pierwszy właściciel miał go 6 lat, drugi również 6 lat a następnych 4 właścicieli mieli go po roku, jestem siódmym właścicielem ( wielki błąd że dowiedziałem się o tym jak już kupiłem)  więc z tym autem były jakieś problemy skoro przechodził z rąk do rąk. Wpakowałem w niego 11 tysięcy złotych aby mechanicznie był w porządku, rozrząd, sprzęgło,hamulce przód tył, regeneracja pół osi, uszczelnienie silnika,skrzyni,układu hydro oraz nowe gruszki 6 sztuk - nawet kropla na niczym nie wisi,  wszystko bez zarzutu, nic tylko jeździć więc nie opłaca mi się sprzedać teraz tylko muszę jeszcze i to zrobić.  Nie mogę zostać z 10 cioma tysiącami do tyłu po roku czasu bo była by to ogromna porażka.  Co to jest ta lexia?  podpinany był pod komputer ale jaki program nie pamiętam, na kod błędów nie patrzyłem, bardziej interesowała mnie ich treść. Podpinał mechanik więc zdałem się na jego doświadczenie.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 12, 2018, 08:27:17
A jak w ASO podchodzą do spraw elektroniki? Czy nawet nie patrzeć w strone ASO?  W końcu tam powinno się rozwiązywać rzeczy nie możliwe
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 12, 2018, 08:54:48
Lexia to interfejs diagnostyczny dedykowany do aut PSA.
ASO bym odpuścił, zbyt drogo Cię wyjdzie, o ile znajdą przyczynę.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 12, 2018, 11:43:26
Z ostatniej chwili: auto zostawiłem wieczorem bez żadnych błędów,  dziś rano otwieram z pilota i pyk zaświeciły się światła mijania, więc myślę napewno i błąd olejowy będzie po odpaleniu i brak wentylatora, nie myliłem się, wszystko w pakiecie. Przejechałem tak 10 km i nagle zaczął działać wentylator w środku no i jednocześnie zginął błąd olejowy i normalnie gasnął mijania po wyłączeniu silnika.  Ni cóż, chciałem tylko potwierdzić że nadal jest ciekawie  8)
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Janusz Jarosz w Styczeń 12, 2018, 11:54:37
W jakim stanie jest akumulator?
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 12, 2018, 12:30:05
W jakim stanie jest akumulator?
ogólnie aku jest w dobrym stanie, ma trzy lata, mam go od nowości, z innego auta. Parametry też odpowiadają Cytrynie,  jakiś miesiąc temu byłem na badaniu ładowania, wszystko było ok, jedynie stwierdzili że napięcie ładowania wychodzące na alternatorze było o 0,2 V mniejsze, jednak nie było powodów by się czegoś czepiać
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Julian Gonet w Styczeń 12, 2018, 13:15:26
Co do ASO.
Siostra ma firmowego forda - 3 miesiące po końcu gwarancji,  nie gaśnie panel klimatronika po wyjęciu kluczyka, pod maską coś pyrkało do rana aż aku padł. Auto firmowe nie bite, nie naprawiane tylko km robione. Naprawa w ASO - wymiana wiązki elektrycznej - 2500zł - 4 dni w serwisie.

Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 12, 2018, 14:12:44
Co do ASO.
Siostra ma firmowego forda - 3 miesiące po końcu gwarancji,  nie gaśnie panel klimatronika po wyjęciu kluczyka, pod maską coś pyrkało do rana aż aku padł. Auto firmowe nie bite, nie naprawiane tylko km robione. Naprawa w ASO - wymiana wiązki elektrycznej - 2500zł - 4 dni w serwisie.
Dziękuję,  wszystko w temacie  :P
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Styczeń 12, 2018, 15:08:38
U kolegi C5 zaczął głupieć, wyłączona stacyjka i po np 1 godzinie pokazuje się Service, potrafił włączyć światła, na początku wyglądało na stacyjkę (nie rozłącza), potem BSM, ale po kilku dniach szukania i eliminowania obwodów, wypinania kostek i bezpieczników znaleźliśmy winowajcę którym była wiązka między BSM a ABS, zaczęła się przecierać, przewód zasilający był w połowie przepiłowany, drugi sygnałowy też trochę, ten miedziany pył przewodził nieduży prąd. Podczas sprawdzania napięcie wyglądało normalnie, po uśpieniu BSI nagle wzrastało do 9-10V co powodowało wybudzenie BSI i BSM.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Janusz Jarosz w Styczeń 12, 2018, 16:39:17
W jakim stanie jest akumulator?
ogólnie aku jest w dobrym stanie, ma trzy lata, mam go od nowości, z innego auta. Parametry też odpowiadają Cytrynie,  jakiś miesiąc temu byłem na badaniu ładowania, wszystko było ok, jedynie stwierdzili że napięcie ładowania wychodzące na alternatorze było o 0,2 V mniejsze, jednak nie było powodów by się czegoś czepiać

To "napięcie ładowania wychodzące na alternatorze o 0,2 V mniejsze" może wskazywać na uszkodzony akumulator. Jeżeli masz możliwość podstawić na kilka dni nowy akumulator to spróbuj. Jeżeli nie, to zmierz napięcie akumulatora rano, przed rozruchem i wkrótce po uruchomieniu, czyli wtedy, kiedy wyskakują błędy. Weź kogoś do pomocy i zmierz napięcie pod obciążeniem w czasie rozruchu, kiedy kręci rozrusznik.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 12, 2018, 19:07:55
Dziś na przykład na krótkim odcinku przetestowałem sygnał dźwiękowy.  Podczas jazdy pogineły błędy od oleju i wiatrak chodził i światła dało się wyłączyć,  w tym czasie gdy wszystko było ok trzy razy użyłem celowo sygnału dźwiękowego i za każdym razem po użyciu klaksonu na moment zapalał się błąd olejowy i to trzy razy za każdym razem. Wcześniej gdy palił się błąd olejowy nie miałem klaksonu, dlatego postanowiłem użyć klaksonu jak nie było błędu olejowego i podczas użycia błąd na chwilę wyskakiwał.  Chyba jednak zacznę od komputera komfortu , oddam elektrykowi do sprawdzenia, skoro chętny i też go podejrzewa niech robi - od czegoś trzeba zacząć,  a może akurat
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 12, 2018, 23:43:24
W jakim stanie jest akumulator?
ogólnie aku jest w dobrym stanie, ma trzy lata, mam go od nowości, z innego auta. Parametry też odpowiadają Cytrynie,  jakiś miesiąc temu byłem na badaniu ładowania, wszystko było ok, jedynie stwierdzili że napięcie ładowania wychodzące na alternatorze było o 0,2 V mniejsze, jednak nie było powodów by się czegoś czepiać

To "napięcie ładowania wychodzące na alternatorze o 0,2 V mniejsze" może wskazywać na uszkodzony akumulator. Jeżeli masz możliwość podstawić na kilka dni nowy akumulator to spróbuj. Jeżeli nie, to zmierz napięcie akumulatora rano, przed rozruchem i wkrótce po uruchomieniu, czyli wtedy, kiedy wyskakują błędy. Weź kogoś do pomocy i zmierz napięcie pod obciążeniem w czasie rozruchu, kiedy kręci rozrusznik.
przed uruchomieniem zmierzyć może być problem bo tylko po otwarciu drzwi z pilota włączają się światła mijania, no chyba że się nie załączą i będzie normalnie to wtedy ok, uda się. W normalnych warunkach mam tak ustawione światła mijania że palą się cały czas, mogę jedynie wyłączyć na pozycje do zmierzenia bez obciążenia.  Po próbuje różnych pomiarów i dam znać o wynikach
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 13, 2018, 19:44:10
O to co udało się pomierzyć: Akumulator po 8 godzinach postoju przy temperaturze ok -5 stopni.
Napięcie na aku 12,44V.  Niestety po otwarciu drzwi od kierowcy zaraz zapaliły się światła mijania więc na zgaszonym silniku napięcie na aku ze światłami mijania 11,44V natomiast podczas odpalania ze światłami mijania 10V. Podczas pracy silnika i ze światłami tylko pozycyjnymi ( nie mogę na zero wyłączyć świateł, tak ustawione)  na aku 14,2V a na alternatorze 14,25V. Na mijania i z błędami i z dmuchawą wewnątrz na maxa na aku 13,95V a na alternatorze 14,12V.  Natomiast bez błędów na mijania i dmuchawie alternator 14,25 V a akumulator 14.20V Podczas zalączenia pompy hydro napięcie na aku spadło chwilowo nawet do 12,30V i  nie wiele więcej na alternatorze. Oczywiście zaraz szybko wzrastało.  Tak to by się przedstawiało.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 13, 2018, 19:49:16
Jak to ustawiłeś, że nie ma możliwości wyłączenia świateł pozycyjnych?
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 13, 2018, 19:58:53
Jak to ustawiłeś, że nie ma możliwości wyłączenia świateł pozycyjnych?
szczerze?  Nie ustawiałem, jeżdżę na pozycji 0 i wtedy zapalają się auto po odpaleniu na pozycjach są pozycje a w pozycji mijania palą się nawet na zgaszonym silniku.  Mam ciągle problemy z autem że nawet szczerze ta drobnostka mi nie przeszkadzała. Chciałem nawet któregoś razu uporządkować to wszystko w komputerze ale jak Widzisz ciągle coś :-(
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 13, 2018, 20:01:02
Z tego co pamiętam, to da się ustawić "z automatu" mijania,
ale pozycyjne pierwsze słyszę.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 13, 2018, 20:06:12
Z tego co pamiętam, to da się ustawić "z automatu" mijania,
ale pozycyjne pierwsze słyszę.
To mówię jak jest u mnie: mam cały czas manetke w pozycji 0 i gdy włączę silnik to palą mi się mijania.  Gdy przełącze na środek to palą się tylko pozycje czy to na odpalonym czy na zgaszonym,  a jak wezmę przełącznik na dół to zapalą się mijania i będą świecić i na odpalonym i na zgaszonym silniku.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 13, 2018, 20:08:27
Moją opinię znasz.
Ciekawi mnie, jak długo jeszcze pojeździsz, zanim wieloryb stanie.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 13, 2018, 20:11:34
Moją opinię znasz.
Ciekawi mnie, jak długo jeszcze pojeździsz, zanim wieloryb stanie.
odstawie go do elektryka tylko jeszcze kilka dni musi poczekać, bo potrzebny bardzo.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: tomasz jakubczak w Styczeń 13, 2018, 21:49:29
Co do manetki to pewnie jest  włącznik wyrobiny i zwiera na stałe. mam tak u siebie, jak lutowalem styki na manetce i źle dopasowalem styki.. Rozbiesz manetke zmiany świateł to zobaczysz wytarte styki, jest opis z fotkami na forum

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 13, 2018, 22:46:27
Co do manetki to pewnie jest  włącznik wyrobiny i zwiera na stałe. mam tak u siebie, jak lutowalem styki na manetce i źle dopasowalem styki.. Rozbiesz manetke zmiany świateł to zobaczysz wytarte styki, jest opis z fotkami na forum

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
a jak są śwatla automatyczne ustawione to na pozycji 0 nie będą się palić?
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 13, 2018, 23:23:54
Gdy manetka jest na "0", to po uruchomieniu silnika zapalają się mijania, gasną po jego wyłączeniu.
Jak dobrze pamiętam, przy manetce na "0" nie ma podświetlenia zegarów/paneli, pomimo włączonych świateł.
Ja przy ksenonach miałem i tak zamontowane dzienne, szkoda mi było palników.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 13, 2018, 23:31:20
Gdy manetka jest na "0", to po uruchomieniu silnika zapalają się mijania, gasną po jego wyłączeniu.
Jak dobrze pamiętam, przy manetce na "0" nie ma podświetlenia zegarów/paneli, pomimo włączonych świateł.
Ja przy ksenonach miałem i tak zamontowane dzienne, szkoda mi było palników.
No właśnie a jak wtedy zrobić aby się nic nie paliło jak np zatrzymasz się nie gasząc silnika a chcesz światła wyłączyć?
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 13, 2018, 23:38:25
Się nie da :)
Stąd nazwa "skandynawskie". Tam jest "przepisowo" brak możliwości wyłączenia świateł mijania
podczas pracy silnika (nie pamiętam jak to się ma do dziennych, ale chyba też muszą się z nimi
świecić pozycyjne). Można tą opcję dezaktywować lexią.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Styczeń 14, 2018, 02:22:58
Jak dobrze pamiętam, przy manetce na "0" nie ma podświetlenia zegarów/paneli, pomimo włączonych świateł.

U mnie włącza się podświetlenie, ale mam z 2002r, u kolegi z 2004 działa tak jak piszesz.

Się nie da :)
Stąd nazwa "skandynawskie". Tam jest "przepisowo" brak możliwości wyłączenia świateł mijania
podczas pracy silnika (nie pamiętam jak to się ma do dziennych, ale chyba też muszą się z nimi
świecić pozycyjne). Można tą opcję dezaktywować lexią.

Tak dokładnie to można wyłączyć mijania jeśli manetkę przestawi się na pozycję, ale i tak cały czas będą pozycyjne.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 14, 2018, 09:06:15
Się nie da :)
Stąd nazwa "skandynawskie". Tam jest "przepisowo" brak możliwości wyłączenia świateł mijania
podczas pracy silnika (nie pamiętam jak to się ma do dziennych, ale chyba też muszą się z nimi
świecić pozycyjne). Można tą opcję dezaktywować lexią.
No Widzisz, się nie da więc czemu się pytałeś jak to ustawiłem że się wyłączyć nie da pozycji skoro sam Mówisz że się nie da,  coooooo??  :P
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 14, 2018, 14:32:50
Pisałeś o światłach automatycznych  ;D
A te, czyli włączające się po zmierzchu, da się wyłączyć z poziomu manetki.
O ile jest sprawna   ;)
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 14, 2018, 14:50:36
Automatyczne w moim rozumieniu to te co zapalają się zaraz po uruchomieniu motoru - to się dogadaliśmy ;-) Nie ważne to wszystko, to się da zrobić. Inne problemy są teraz na tapecie :-( rozmawiałem dziś z taksówkarzem co ma C5, zagadalem o elektryce a on się mnie pyta po co chcę to naprawiać? To kosztuje sporo kasy a o tak może nie dać się zrobić, jemu też błędy wyskakują ale auto śmiga i to najważniejsze.  Od razu zrozumiałem że i z nim też się nie dogadam
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 14, 2018, 15:54:17
To zależy, co miał na myśli :)
Są pewne błędy programowe, np. w każdej MKI
pokazuje "błąd czujnika położenia kąta skrętu kierownicy".
Na nic nie ma to wpływu, ale i tak nic z tym nie zrobisz :D
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 14, 2018, 16:11:59
To zależy, co miał na myśli :)
Są pewne błędy programowe, np. w każdej MKI
pokazuje "błąd czujnika położenia kąta skrętu kierownicy".
Na nic nie ma to wpływu, ale i tak nic z tym nie zrobisz :D
U mnie w sumie też błąd olejowy nic nie znaczy - olej w poziomie,  wymieniany co 10 tysi, filtr również tylko że unieruchamia wentylator i powoduje że światła mijania nie gasnął po wyłączeniu silnika ;)
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 14, 2018, 16:15:09
I vice versa,  jak się zapalą światła mijania przy otwarciu z pilota to unieruchomi wiatrak w środku i wyskoczy błąd olejowy
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 14, 2018, 16:36:42
U mnie w sumie też błąd olejowy nic nie znaczy
U Ciebie to akurat znaczy - że jest problem z elektryką, i to spory :)
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 14, 2018, 19:12:07
U mnie w sumie też błąd olejowy nic nie znaczy
U Ciebie to akurat znaczy - że jest problem z elektryką, i to spory :)
mam nadzieję że to będzie wina BSI,  dużo artykułów w necie na to wskazuje. Zobaczymy co orzekanie elektryk/elektronik
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Kudyba Wojciech w Styczeń 15, 2018, 08:20:08
Lexię trzeba podpiąć i może nakieruje cię na konkretny obraz gdzie wogóle szukać usterki. Jak wysypie kilka błędów z jednej wiązki to będzie łatwiej ją namierzyć.
Ja to widzę tak, albo zbiegło ci się kilka usterek na raz i wszystko po kolei się psuje.
Albo faktycznie BSI szwankuje.
Albo nieszczęsna kabelkologia.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 15, 2018, 08:50:49
Lexię trzeba podpiąć i może nakieruje cię na konkretny obraz gdzie wogóle szukać usterki. Jak wysypie kilka błędów z jednej wiązki to będzie łatwiej ją namierzyć.
Ja to widzę tak, albo zbiegło ci się kilka usterek na raz i wszystko po kolei się psuje.
Albo faktycznie BSI szwankuje.
Albo nieszczęsna kabelkologia.
Rozumiem, że Lexia największą prawdę powie?  A gdzie tej Lexii szukać w Lubelskim kolego? Masz może jakieś namiary?
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 15, 2018, 08:55:47
Znalazłem chodźby takie ogłoszenie na OLX z Lublina  " Podlącznie do komputera i sprawdzenie wszystkich sterowników
Zakres
- czytanie / kasowanie błędów
- kasowanie inspekcji serwisowej (po wymianie oleju)
- kasowanie lampki AIR BAG (poduszki powietrzne)
- analiza danych (parametrów silnika itp.)
- sprawdzenie poduszek
- diagnostyka przed zakupem auta
- adaptacja elementów auta

Możliwy dojazd do uszkodzonego auta
Cena 60zl
Dojazd 20zl " tam się np udać?  oczywiście chodzi o Lexię,  tylko Citroën i Peugeot
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 15, 2018, 09:02:11
Na allegro widziałem po 499zł na własność  :P
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 15, 2018, 12:13:33
Lexię trzeba podpiąć i może nakieruje cię na konkretny obraz gdzie wogóle szukać usterki. Jak wysypie kilka błędów z jednej wiązki to będzie łatwiej ją namierzyć.
Ja to widzę tak, albo zbiegło ci się kilka usterek na raz i wszystko po kolei się psuje.
Albo faktycznie BSI szwankuje.
Albo nieszczęsna kabelkologia.
Wojtku dlaczego od razu nie piszesz że Masz Lexię?  Przecież do Kraśnika mam nie daleko... To jak?  Podziałamy?   :P
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Kudyba Wojciech w Styczeń 15, 2018, 17:42:29
Nie pytales to nie pisalem ze mam. Dzwoń 782 673 043, jak bede w domu to przyjezdzaj. Za 10 minut bede jechal przez Niedrzwice.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 15, 2018, 18:27:08
Nie pytales to nie pisalem ze mam. Dzwoń 782 673 043, jak bede w domu to przyjezdzaj. Za 10 minut bede jechal przez Niedrzwice.
No właśnie, nie pytałem  :) codziennie Wracasz o tej samej porze do domu?  Dziś już nie będę Ci przeszkadzał ale jutro bym przyjechał tak aby się razem z Tobą zjechać aby Ci potem odpoczynku nie przerywać.  Jeśli tak może być to jutro zadzwonię tak koło 17.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Kudyba Wojciech w Styczeń 15, 2018, 19:37:29
Bardzo różnie pracuje bo ciężarówką po kraju latam, a dziś mi sie w Lublinie zepsuła i wróciłem busem do domu. Raczej jutro nie naprawią więc będę miał chyba cały dzień wolny, dzwoń jak coś.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 15, 2018, 19:56:02
Bardzo różnie pracuje bo ciężarówką po kraju latam, a dziś mi sie w Lublinie zepsuła i wróciłem busem do domu. Raczej jutro nie naprawią więc będę miał chyba cały dzień wolny, dzwoń jak coś.
No ok, to widzę że kolega też z branży - fajera wciąga ;-)
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 15, 2018, 20:26:37
Mnie już przeszło...  :)
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 15, 2018, 20:42:37
Mnie już przeszło...  :)
hahahahahahaha ;-) widzę że kolega nie był zadowolony ;) Powiem Ci nie jest to robota marzeń ale coś trzeba robić. Jak się trochę pojeździ i widzisz że kasa w miarę sensowna i nie opłaca Ci się iść na magazyn za połowę tego to nie ma wyjścia, trzeba wybrać mniejsze zło
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 16, 2018, 19:24:17
Koledzy chciałbym wstawić z telefonu kilka zdjęć w tym temacie, zrobiłem zdjęcia błędów jakie wykazała Lexia.  Zdjęcia mam na telefonie i piszę z telefonu - jakiś szybki sposób?  Czy będzie komputer potrzebny?
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 16, 2018, 21:25:32
No nic, zdjęcia zdjęciami ale opiszę czego się dowiedziałem: odwiedziłem dziś kolegę Wojta w Kraśniku, podpiął Lexię i co się okazało: jeżeli chodzi o szarpanie podczas jazdy co jest skutkiem wypadania zapłonów pojawiły się następujące błędy :

1. Defekt stały,  Usterka komunikacji na przewodzie DATAB z modułem sterującym silnika

2. Defekt stały,  przekaźnik pompy powoetrznej w  trybie niesterowanym ( moduł sterujący silnika).

3. Usterka przemijająca, Sterowanie cewki zapłonowej 2. Brak iskry Kod defektu P0353

4. Usterka stała. Sygnał czujnika prędkości pojazdu. CC-  Kod defektu P0502

Dodatkowo po wyczyszczenie wszystkich błędów przemijających po jeździe zapisały się takie :

1.Defekt odległy
Defekt przelotny
Prędkość obrotowa silnika wartość otzymana jest nieprawidłowa

2.Defekt odległy
Defekt przelotny
Temperatura cieczy chłodzącej, wartość otrzymana jest nieprawidłowa

3. Defekt odległy
Defekt przelotny
Prędkość pojszdu, wartość otrzymana jest nieprawidłowa

Jest jeszcze błąd związany z informacją wyświetlaną codziennie na moim ekraniku " AIRBAG FAULT " i pali się żółty napis serwis. Poprzedni właściciel twierdzi że wymieniali majstry nagrzewnice i coś zpaprali i wyskoczył ten błąd. Ja postawiłem do elektryka i wymienił moduł poduszek ale nic to nie dało, pytanie co można jeszcze z tym zrobić bo tak naprawdę chyba nie mam poduszek,  błąd wygląda tak:

Defekt Uster trwała Wewnętrzna usterka kalkulatora (interfejs VAN) Nieokreślone
Kod usterki P1F40
Natomiast nic nie pokazała Lexia na temat błędów olejowych, nic o swiatłach mijania, o błędach z klimy ani sygnału dźwiękowego. A tutaj są największe jaja. Dziś np kolega Wojtek był świadkiem że po uruchomieniu sygnału dźwiękowego jego sygnał trwa ok 3 sekund i mrugają światła mijania i po użyciu sygnału na chwilę wywala błąd olejowy, za jakiś czas sygnał dźwiękowy zadziała tylko w momencie naciśnięcia ( prawidłowo)  i światła nie mrugają. Podsumowując: nie gasnące światła mijania, wiatrak od nawiewu, sygnał dźwiękowy oraz błąd okejowy występują w pakiecie, mieszają się i występują przeważnie wszystko razem albo w różnych miksach.  Dokładając do tego wypadanie zapłonów albo szwankuje BSI, BSM i ECU lub komunikacja między nimi jest zachwiana na wiązkach przewodów. 
Co myślicie o tych wszystkich błędach? 
Dodam że po podpieciu do Lexii wszystkie błędy zostały skasowane i zostały odczytane na nowo po kilku kilometrach jazdy.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 16, 2018, 23:18:36
Piszesz i czytasz, ale nie słuchasz...

Co do poduszek, to chyba nie masz, czy nie masz? Bo to różnica.
Często błąd AIR-bag jest spowodowany uszkodzeniem taśmy w przełączniku zespolonym.
Jeśli były wywalone napinacze pasów, też będzie świecił. I wymiana sterownika nic nie da.
Mogli też coś rozpiąć, lub uszkodzić (przyciąć i spowodować zwarcie) jakiś kabel składając kokpit po wymianie nagrzewnicy. Na odległość nikt Ci nie pomoże. Albo znajdziesz dobrego elektryka, albo nic z tym nie zrobisz.


Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 16, 2018, 23:29:15
Piszesz i czytasz, ale nie słuchasz...

Co do poduszek, to chyba nie masz, czy nie masz? Bo to różnica.
Często błąd AIR-bag jest spowodowany uszkodzeniem taśmy w przełączniku zespolonym.
Jeśli były wywalone napinacze pasów, też będzie świecił. I wymiana sterownika nic nie da.
Mogli też coś rozpiąć, lub uszkodzić (przyciąć i spowodować zwarcie) jakiś kabel składając kokpit po wymianie nagrzewnicy. Na odległość nikt Ci nie pomoże. Albo znajdziesz dobrego elektryka, albo nic z tym nie zrobisz.
czy nie mam czy chyba nie mam to dowiem się jak przydzwonie w coś... Skąd mam wiedzieć Darku, Fizycznie pewnie siedzą tylko czy przez ten błąd są w ogóle gotowe do działania. Auto nie nosi widocznych śladów mocnego dzwona więc poduchy są pewnie, fizycznie siedzą.  Ja wiem że nie pierwszy raz sugerujesz zwarcie, pytam jednak i dokładnie opisuję,  może ktoś miał konkretnie taki przypadek, może ktoś coś przerabiał. Do elektryka i tak stawiam pod koniec stycznia ale jeszcze mimo to szukam,  pytam,  przeglądam internet.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 17, 2018, 00:27:15
Wystarczy że odpalą napinacze pasów (poduszki nie muszą wystrzelić), a będzie błąd.
Światła, klakson, AIR-BAG... stopniujesz ilość problemów jak w brazylijskiej telenoweli...
Akurat te trzy mogą mieć związek z uszkodzeniem przełącznika zespolonego. Cholera wie,
co jeszcze może on mieszać w instalacji. Ja tego zwarcia/zwarć jestem na 95% pewien.
Znam te auta dosyć dobrze. Ale bez oględzin pacjenta wiele nie pomogę.
Poprzedni właściciele traktowali to auto jak traktor. Jedzie? Jedzie. To po co naprawiać. Szkoda kasy.
Teraz to się mści, masz kumulację, i sporo zabawy. Jak się moja krowa obraziła, to mechanicy (kilku)
chcieli wymieniać po kilka rzeczy. Każdy co innego. I żaden nie trafił. A trafił mój dobry kumpel,
nie widząc auta, a mając tylko MMS-y z zrzutami błędów. Mechanik/elektryk musi wiedzieć co szukać.
I to go różni od wymieniacza, dla którego jedynym wyznacznikiem diagnozy są zapisane błędy.
Citroen od lat był specyficzny, mechanik jak go nie znał, to narobił więcej szkód niż dobrego.

I nie, nikt nie miał/nie będzie mieć identycznego przypadku. Cytryny są niepowtarzalne.
Każda wkurza właściciela na swój specyficzny sposób.
I dzięki wysoce zaawansowanej elektronice po C5 podziękowałem współczesnej motoryzacji.
Porównując ją do Xantii, których miałem kilka, rozczarowała mnie bardzo.
Świadomie wybieram samochody 20+. Kupuję je zazwyczaj z usterkami, z którymi wymieniacze
też nie mogą sobie poradzić... Nie mam problemów, jeżdżę, nie denerwuję się, mam w środku prawdziwy
plastik, a nie jakieś klejące się eko-fekalia. I co najważniejsze, wszystko DZIAŁA. 
Płacę niby spory roczny podatek ekologiczny, ale tyle to bym kwartalnie na części i mechanika wydawał.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 17, 2018, 18:14:54
To mnie właśnie opierniczyłeś, dostałem od Ciebie lanie kolego Darku, właśnie liczyłem na kilka słów otuchy  :P a co do tego podatku podatku rocznego ekologicznego,  to Ty mieszkasz w Polsce? Bo ja mam jeszcze Opla z 95 roku i jeszcze nic nie płaciłem dlatego pytam. A co do tych napinaczy,  to poduszkami może się zająć jakiś dobry elektryk czy serwis tylko pozostaje?  Stopniuje problemy jak to Mówisz,  ponieważ codziennie zauważam coś nowego czego nie mogłem zauważyć od razu ale już nie będę o tym pisać bo widzę że chyba już nikt tego nie czyta...tylko Ty  :)
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 17, 2018, 21:37:56
Nie, mieszkam w drugim mieście z podpisu.
Mój kumpel-mechanik w Polsce bez problemu sobie radzi i z poduszkami, i z napinaczami.
Generalnie radzi sobie ze wszystkim. Cuda od ręki, niemożliwe w 24 godziny.
Problem, za to duży, ma z wolnymi terminami. :D
Masz problem z poduszkami, światłami, klaksonem. To może być COM, czyli
przełączniki zespolone pod kierownicą. Ten element lubił szwankować w C5.
Wycierały si styki manetek, pękała taśma od kierownicy.
Dziwne, że Twój spec chce grzebać w "module komfortu", raczej nie zna cytryn.
Skoro nie boi się grzebania w elektronice, to sprawdzenie COM-a powinno dla niego być drobiazgiem.
Serwis, o ile sobie poradzi, to skasuje Cię jak młody BMW...

Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 18, 2018, 07:53:41
Nie, mieszkam w drugim mieście z podpisu.
Mój kumpel-mechanik w Polsce bez problemu sobie radzi i z poduszkami, i z napinaczami.
Generalnie radzi sobie ze wszystkim. Cuda od ręki, niemożliwe w 24 godziny.
Problem, za to duży, ma z wolnymi terminami. :D
Masz problem z poduszkami, światłami, klaksonem. To może być COM, czyli
przełączniki zespolone pod kierownicą. Ten element lubił szwankować w C5.
Wycierały si styki manetek, pękała taśma od kierownicy.
Dziwne, że Twój spec chce grzebać w "module komfortu", raczej nie zna cytryn.
Skoro nie boi się grzebania w elektronice, to sprawdzenie COM-a powinno dla niego być drobiazgiem.
Serwis, o ile sobie poradzi, to skasuje Cię jak młody BMW...
Darku jak dobry mechanik to warto poczekać, a gdzie mieszka Twój kolega? W Trzebini?  Ja nie wnikałem w kompetencje swojego elektryka, pracuje w serwisie, wiem że jest dobry, dobre ma opinie ale robi wszystkie,  nie ma konkretnej specjalizacji,  a wiadomo do noe których samochodów trzeba doświadczenia i zajmowania się konkretnie danym autem. Skoro się podejmował to miałem przeświadczenie że coś wie. Napisz coś więcej o swoim koledze, może jakieś namiary jeżeli to możliwe.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 18, 2018, 21:19:50
Jeszcze kawałek za. Ze 400 km będzie z Lublina.
No i na miejscu Ci raczej tego auta nie zrobi.
Mogę spytać, w przyszłym tygodniu będę z nim rozmawiał.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 18, 2018, 21:44:44
No raczej nie spodziewam się naprawy od reki;) Wiesz, chodzi mi bardziej o coś innego, mam zrzuty ekranów z błędami z Lexii,  nawet na maila wysłać, opisać co się jeszcze dzieje, może ma jakiś pomysł skoro potrafi wyczytać nawet coś z samego zrzutu.  Teraz np zaobserwowałem że światła mijania zapalają się nie tylko po otworzeniu z kluczyka,  ale też przy każdym otwarciu drzwi ręcznie, ale ale za każdym razem gasnął po upływie dwóch minut, zachowują się jak światła powitalne i na pożegnanie,  tylko że za często. Wiem natomiast że zespolony do wymiany,  trochę go wnikliwej zaobserwowałem i wiem że wystarczy nie wielki delikatny ruch i potrafi rozlączyć światła drogowe. Tylko jak sobie pomyślę że mam kupić używany za 200-300 zł i też nie wiadomo w jakim stanie i z jaką przeszłością to mi się odechciewa a cena nowego tez zabójcza.  Ale mniejsza z tym, wymienić trzeba ale jeszcze pozostają dodatkowe czary mary które się dzieją. Gdyby nie ten rozłączający się wentylator od nawiewu i zaraz parujące szyby to można powiedzieć że by to w jeździe nie przeszkadzało.  Darku, jak Będziesz z nom rozmawiał to wspomnij o moich problemach, może akurat znalazł by chwilę chodźby na spojrzenie na maila,  może akurat coś by mu do głowy przyszło.
Zresztą,  tak czy siak wizyta u elektryka nie unikniona - tylko żeby jeszcze trafna
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 18, 2018, 22:07:44
Jeszcze drogowe rozłącza...
Ech, nie chce mi się już pisać...
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 18, 2018, 22:22:35
Jeszcze drogowe rozłącza...
Ech, nie chce mi się już pisać...
hehehe,  no cóż nie mam już chyba nic do dodania :-)
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 23, 2018, 21:21:43
Od kilku dni jakoś spokój, ale dziś przez przypadek na postoju z wyłączonym zapłonem użyłem sygnału dźwiękowego który się zaciął i trąbiił przez ok 3 sekundy i zapaliły się światła mijania :-) jak nic zespolony do wywalenia
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Krzemiński w Styczeń 26, 2018, 20:56:49
Miedzy alternatorem a aku. jest metr kabla rużnica napięcia 0,05 jest ok. ale przy błedach 0.3v oznacza że płynie duży prąd. hipoteza wiązki jest tu najbardziej prawdopodobna. i jako elektromechanik radzę ci rub to szybko albo kup dużą gaśnice.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Janusz Jarosz w Styczeń 26, 2018, 22:15:10
Płynie duży prąd albo styki są skorodowane a masy do czyszczenia. 
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 26, 2018, 22:26:28
Miedzy alternatorem a aku. jest metr kabla rużnica napięcia 0,05 jest ok. ale przy błedach 0.3v oznacza że płynie duży prąd. hipoteza wiązki jest tu najbardziej prawdopodobna. i jako elektromechanik radzę ci rub to szybko albo kup dużą gaśnice.
nie bardzo rozumiem co mam szybko zrobić i o którą wiązkę chodzi, o tą co ma metr długości między aku a alternatorem?  Nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź kolego.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 26, 2018, 22:52:50
Nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź kolego.
Jak my wszyscy.

Domyślam się, że chodzi o skorodowane połączenia/utleniony przewód (ten gruby).
W specyficznych przypadkach robi się z niego "grzałka elektryczna", jak w starych kuchenkach "na prund",
i auto może się "puścić z dymem".
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Krzemiński w Styczeń 26, 2018, 22:59:53
Już ci tłumaczę,jak otworzysz maske samochodu to po lewej ujżysz alternator potem w prawo kolektor ssący pod którym jest rozrusznik potem filtr powietrza i akumulator.Pomiedzy aku. a alternatorem jest ok. 1m długości kabla dość grubego który ma swoją rezystywność jak każdy przewód miedziany. i biorąc pod uwagę różnice napięć miedzy alternatorem a akumulatorem i współczynnik rezystywności miedzi wnioskuje że instalacja samochodu w momencie tych anomalji bierze duży prąd,i dlatego skłaniam się do hipotezy innych kolegów z forum że to problem z kablami a nie bsi bo logika podpowiada że uszkodzone bsi po 10 kilometrach sie samo nie naprawi,bo jest uszkodzone,a jeżeli to kable są uszkodzone to codziennie będą coraz bardziej się podtapiać aż sądnego dnia popłynie taki prąd że polwinit czyli izlacja przewodów dostanie samozapłonu,i wtedy mała gaśnica nie pomoże.mam nadzieje żę ci to z obrazowałem w miarę cztelnie.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Krzemiński w Styczeń 26, 2018, 23:06:25
I jeszcze taki drobiazg temperatura palącego sie polwinitu - 1000st. dla poruwnania wegiel -700st.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 26, 2018, 23:09:23
To co prawda nie HDi z przecierającą się wiązką zasilania świec żarowych, która nie jest zabezpieczona
żadnym bezpiecznikiem (niejedna się z tego powodu zjarała), ale tak samo Creative Technology.
Rafał nadal czeka, aż ktoś mu palcem wskaże który przewód jest uszkodzony :)
Jeszcze jedno - pierwsze wieloryby miały wadę, przecierała się wiązka od zasilania pompy BHI
pod (chyba) prawą lampą. Ja bym tam na miejscu Rafała zajrzał...
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Krzemiński w Styczeń 26, 2018, 23:30:11
I to jest chyba słuszna słuszna droga boiorąc pod uwagę związek przyczynowo-skutkowy tch wszystkich wypowiedzi. Ale pamietaj rafał my cię naprowadzamy, nie ma gotowych odpowiedzi.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 26, 2018, 23:32:26
Ja wskazałem precyzyjnie rejon usterki.
Zawęziłem pole poszukiwań do promienia jednego metra. :D
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 26, 2018, 23:37:49
Wolę średnicę  :P
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Krzemiński w Styczeń 26, 2018, 23:42:44
Śmiejcie się chłopcy, potem zdiagnozujcie a potem pogadamy.ok.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 26, 2018, 23:44:08
Biorąc Wasze wypowiedzi to można by wnioskować że powinny być problemy z ładowaniem akumulatora ( gruby przewód)  albo problemy z pompą ( wiązka od pompy)  a tu jest problem powiązany z sygnałem dźwiękowym i światłami za co odpowiada zespolony, tajemnicą jest tylko ten błąd olejowy zmyślony i brak nadmuchu w środku, a wszystko dzieje się źle po naciśnięciu sygnału.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 26, 2018, 23:48:05
Śmiejcie się chłopcy, potem zdiagnozujcie a potem pogadamy.ok.
daleki jestem od lekceważenia Twoich uwag, szczególnie w temacie w którym akurat mogę się nie znać.  Zaryzykowałbym zakupem nowego zespolonego ale to kasa większą niż 6 nowych gruszek do wersji sport. Wiem bo w sierpniu wymieniałem wszystkie 6
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Krzemiński w Styczeń 27, 2018, 00:10:54
Po twojej ostatniej wypowiedzi stwierdzam że niepotrafię ci pomóc,przykro mi zagłupi jestem żeby tłumaczyć,nie wiem co mi się wydawało.Przepraszam że zmarnowałem twój czas.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 27, 2018, 00:15:56
Po twojej ostatniej wypowiedzi stwierdzam że niepotrafię ci pomóc,przykro mi zagłupi jestem żeby tłumaczyć,nie wiem co mi się wydawało.Przepraszam że zmarnowałem twój czas.
To zabrzmiało jak foch  :D teraz to chyba ja już nie rozumiem co tu się wokół mnie dzieje. Nie zrozumiałem pierwszej Twojej wypowiedzi ale tej też nie pojmuje ;)
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Styczeń 27, 2018, 02:06:47
Biorąc Wasze wypowiedzi to można by wnioskować że powinny być problemy z ładowaniem akumulatora ( gruby przewód)  albo problemy z pompą ( wiązka od pompy)  a tu jest problem powiązany z sygnałem dźwiękowym i światłami za co odpowiada zespolony, tajemnicą jest tylko ten błąd olejowy zmyślony i brak nadmuchu w środku, a wszystko dzieje się źle po naciśnięciu sygnału.

Zespolony tylko odpowiada za wysłanie sygnału do BSI,
naciśnięcie klaksonu powoduje wysłanie sygnału do BSI które każe BSM włączyć klakson.

Wcale nie musi to być problem z zespolonym, może to być uszkodzone BSM, albo np z przetartą wiązką.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Julian Gonet w Styczeń 27, 2018, 19:34:46
Dokładnie tak jak wyżej kolega napisał. Teraz powinno się wziąć lex... test el. wykonawczych i sprawdzić czy uruchamianie światel klaksonu powoduje dodatkowe "atrakcje" , a jak  podejrzewasz com2000 to też masz opcję podglądu stanu. Widzę ze temat się ciągnie a spalonych (dosłownie) Bsi,bsm oraz instalacji nie brakuje więc elektryk/elektronik powinien tym się zająć.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Styczeń 27, 2018, 21:10:17
Dokładnie tak jak wyżej kolega napisał. Teraz powinno się wziąć lex... test el. wykonawczych i sprawdzić czy uruchamianie światel klaksonu powoduje dodatkowe "atrakcje" , a jak  podejrzewasz com2000 to też masz opcję podglądu stanu. Widzę ze temat się ciągnie a spalonych (dosłownie) Bsi,bsm oraz instalacji nie brakuje więc elektryk/elektronik powinien tym się zająć.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Kolego było badanie Lexią i zero odzewu w tym temacie. Podczas badania Lexią pojawiały się problemy ale ani słowa o błędzie olejowym, o nie działającym nadmuchu ani o swiatłach,  błąd bierze się nagle i nagle znika.  Sam kolego możesz zaobserwować co pisałem i jakie mam odpowiedzi.  Żadnej z niej nie neguje. Nie mam jednak na razie czasu go postawić do elektryka dlatego wciąż pytam, drąże, szukam podobnego przykładu.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Styczeń 28, 2018, 03:44:04
A masz miernik aby sprawdzić kilka rzeczy?

Na początek wyjmij bezpiecznik F13 w BSM czyli pod maską, odpowiada za zasilanie klaksonów. Jeśli po wyjęciu bezpiecznika i naciśnięciu klaksonu objawy ustaną to znaczy że problem leży albo w BSM, albo raczej w wiązce między BSM a klaksonami

a jeśli nadal będą załączały się światła to albo jest problem z BSM, ewentualnie BSI lub z przełącznikiem zespolonym.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Jan Witkowski w Luty 05, 2018, 04:00:20
Autor wątku napisał:

"14,25V. Na mijania i z błędami i z dmuchawą wewnątrz na maxa na aku 13,95V a na alternatorze 14,12V.  Natomiast bez błędów na mijania i dmuchawie alternator 14,25 V a akumulator 14.20V "


Oczywiste problemy z nadmierną rezygnacją na głównej magistrali plus lub masy. I to raczej to drugie, bo gruby plus z altka idzie przez rozrusznik do klemy i dopiero od niej osobnym odczepem do BSM. Więc wina plus możliwa tylko przy utlenionej klemie. W momencie gdy z nieznanych mi w tym momencie przyczyn rośnie rezystancja połączeń, pojawiają się błędy spowodowane "dyskoteką alternatorową" (falowania napięcia). Dodatkowo błędy komunikacji Van i innych są obciążające w kierunku masy.

Wyjmij baterię,  szczotka stalowa w ruch i pucuj klemy, przyjrzyj się  dokąd idą  masy z klemy na budę i skrzynię - je też odkręć i wypucuj. Sprawdź wszystkie oczka przykręcone do budy obok aku.
Auto już zdążyło tylu właścicieli zmienić - aż dziw że żaden nie zrobił tej prostej czynności.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Luty 06, 2018, 18:24:07
Szukamy głęboko a wina może być prosta...no spróbuję chodz szczerze wątpię, za proste by to było. ;-) ale nie neguje. Ale biorąc pod uwagę że przykładowo problem masowy jest od dłuższego czasu to czy jej brak mógł na stałe uszkodzić BSM I BSI? bo jeżeli tak to pewnie naprawa braku masy nie spowoduje likwidacji błędów od ręki.  Skoro przy każdym otwarciu drzwi i ich zamknięciu ( fizycznym ich otwarciu i zamknięciu)  zapalają się światła mijania i palą się przez 2 minuty do tego jeszcze inne głupoty z elektryką to może świadczyć o stałym uszkodzeniu któregoś z modułów - którego to uszkodzeniem mógł być brak masy. Ale fakt, od masy trzeba zacząć. 
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Luty 06, 2018, 18:28:25
Dziś mi już padł akumulator,  wczoraj kilka razy otwierałem auto i zamykałem bez włączonego silnika i za każdym razem światła się włączyły na 2 minuty, kilka takich dwuminutowych sesji i dziękuję.  Już za tydzień auto idzie do elektryka - niech działa
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Luty 06, 2018, 18:39:28
Koledzy a teraz z innej beczki, nie chcę zakładać nowego tematu ale mam pytanie o Renault Espace III z silnikiem 2.0 V8 115 KM z roku 1998 jakie to były silniki, czy pojazdy awaryjnej czy też miały już klopotliwą elektronikę?  Niech kolega Darek Admin też się wypowie,  bo widzę że interesuje się starszymi modelami. No mam faktyczny problem,  C5 swiruje,  rodzina mi się powiększyła i miejsca zaczyna brakować... a wypatrzyłem coś takiego    https://www.olx.pl/oferta/renault-espace-98r-2-0i-8v-klima-abs-7foteli-opony-zimowe-polecam-CID5-IDrSynj.html może to i za tanio ale czego się można po tej jednostce napędowej i co cała reszta tej budy jest warta?
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Luty 06, 2018, 18:45:31
Chyba 2.0 8V :D
Dla mnie za młode. Jak już, to Espace MKI :D
Nie poszalejesz tym, ale jako auto rodzinne sprawdzi się dobrze.
Trzeba by sprawdzić silnik, lubiły brać olej, czasami przepalała się uszczelka pod głowicą.
Sam motor to stara, względnie pancerna konstrukcja. Mało elektroniki. Ten egzemplarz mocno zarzygany olejem.
Elektryka bajerów lubi szwankować. Typu klimatyzacja automatyczna, Zamki drzwi. Ma kilka
dziwnych rozwiązań. Jak padnie AKU, to kluczykiem też nie otworzysz :D  Delikatna łapa napinacza
paska osprzętu. Do wnętrza trzeba się przyzwyczaić. Prowadzi się fajnie.
Trochę krótka skrzynia, brakuje 6 biegu, w trasie głośno. Dookoła komina wystarcza.
Buda z kompozytów, więc wiele warta na kilogramy nie jest. Za to nie gnije.
Jak wyjmiesz dwa ostatnie fotele, to wózek wpakujesz bez składania :D

Fabrycznie była chyba 6-osobowa, jeden fotel nie z tego kompletu (od MKII). Trochę zmęczone wnętrze.
Połamane kratki wentylacyjne, potargany fotel pasażera z przodu.
Nie wygląda na picowany do sprzedaży.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Luty 06, 2018, 21:12:07
No właśnie, przejechać sie można, nic nie kosztuje. Ale znając życie po takim przebiegu czyli powyżej 300 tysi będzie się kłaniało sprzęgło - nie wspomnę o rozrządzie,  wyciekach a brania oleju i tak na miejscu się nie zweryfikuje. No cóż,  czas pokaże,  może Chrysler starszej wersji...te drzwi suwane są praktyczne tylko znów ustawienie foteli z tyłu,  wolę ustawienie z Espace.  Dzięki Darku
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Luty 06, 2018, 21:35:31
Sprzęgło w tym Espace już na pewno wymienione ze sto tysi temu. Rozrząd to kilka stów.
Wycieki - trzeba by sprawdzić. Mnie się wydaje, że o-ring pod korkiem oleju do wymiany,
może też uszczelka pokrywy. No i spalanie około 12 litrów będzie, to aerodynamicznie kredens.
Ta sztuka nie wygląda mi na specjalnie zadbaną, przynajmniej wizualnie.
Przy trójce szkrabów C5 trochę ciasna.

Nissan Quest miał ciekawy układ. 2+2 i 3-osobowa kanapa. Po wyjęciu dwóch foteli
w drugim rzędzie można było na ich miejsce przesunąć kanapę.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Luty 06, 2018, 22:31:14
Darku a co myślisz o tych modelach? 
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Luty 06, 2018, 22:37:15
Moja opinia może nie być miarodajna, jestem dziwny, jeśli chodzi o samochody :D
Przejdźmy na PW, aby tutaj nie śmiecić. OK?
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Luty 06, 2018, 22:46:21
Ok ok  ;D
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Luty 23, 2018, 18:41:41
Dawno mnie nie było  :P awaria usunięta,  problem był na wiązce wychodzącej z BSI.  Ktoś kiedyś dokonywał naprawy bardzo prymitywny sposobem, jednym słowem było zwarcie. Został jednak inny stary problem,  AF i wypadanie zapłonu. Podpinałem dziś Lexię u elektryka bo chciałem sprawdzić czy zapisały się wypadania zapłonu i ciągle są. Zaczął zagłębiać się w te błędy i zwrócił uwagę na kąt przesunięcia zapłonu,  na jałowych obrotach jest to -6.2 stopnia,  twierdzi że jest problem z rozrządem.  Wartości wychodzące z ECU niby są bardzo dobre i jednakowe dla cewki 1 i cewki 2 wynoszą 2.808 ( nie wiem jaka jednostka)  pokazuje ciągle jednak brak iskry 1 i brak iskry 2. Mechanik podejrzewa że może nie jest problem ze sterowaniem a jedynie z zanikaniem chwilowym napięcia. Jutro podłączymy napięcie na stałe z aku i zobaczymy jak będzie. Jak to nie pomoże to będę szukał w sterowniku. Elektryk również podejrzewa przegrzanie cewki czyli do wymiany. 
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Luty 23, 2018, 20:24:36
Aż mi się chce napisać "a nie mówiłem"... :)

Możliwe, że masz rozrząd przestawiony.
Doświadczony mechanik przy wymianie paska robi własne znaki.
To co jest na kole pasowym dwumasowym może być "przeciągnięte" o ząbek lub dwa.
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Luty 23, 2018, 21:38:58
Aż mi się chce napisać "a nie mówiłem"... :)

Możliwe, że masz rozrząd przestawiony.
Doświadczony mechanik przy wymianie paska robi własne znaki.
To co jest na kole pasowym dwumasowym może być "przeciągnięte" o ząbek lub dwa.
dobra, mówiłeś  :P kij mi w ucho,  niech Ci będzie hahahahahahaha a czy ten przestawiony rozrząd może fizycznie sprawić brak iskry co jakiś czas?
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Luty 23, 2018, 22:29:18
Pytanie jest proste, jezeli na wolnych obrotach kąt wyprzedzania zapłonu wynosi -6 czyli wartość ujemną to czy mam rozbierać rozrząd i ustawiać od nowa czy jest ok? Jaka powinna być wartość dla 2.0 benzyna? 
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Luty 24, 2018, 22:54:42
Aż mi się chce napisać "a nie mówiłem"... :)

Możliwe, że masz rozrząd przestawiony.
Doświadczony mechanik przy wymianie paska robi własne znaki.
To co jest na kole pasowym dwumasowym może być "przeciągnięte" o ząbek lub dwa.
w środę mechanik będzie sprawdzał rozrząd czy dobrze ustawił,  trochę go przycisnąłem z tym tematem
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Marzec 03, 2018, 22:58:27
Rozrząd ustawiony był dobrze od samego początku. Elektrykowi nie podoba się kąt zapłonu -6 stopni, mechanik znów nie widzi problemu a mi się już nie chce walczyć i wiercić dziur w tym temacie
Tytuł: Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Październik 27, 2018, 23:47:42
Po długich męczarniach z wypadaniem zapłonu i szarpaniem podczas jazdy okazało się że prosta wymiana cewki okazała się zbawienna,  a musiałem to zrobić bo stara cewka po prostu padła.  Wreszcie mam święty spokój.