Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Robert Zglinicki w Styczeń 24, 2018, 20:04:12
-
Dobry wieczór
Panowie pytanie konkretne, otóż, który zestaw będzie ok Waszym zdaniem:
1. http://allegro.pl/brembo-tarcze-klocki-przod-citroen-c5-iii-304mm-i6196196730.html (http://allegro.pl/brembo-tarcze-klocki-przod-citroen-c5-iii-304mm-i6196196730.html)
2. http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-citroen-c5-iii-rd-304mm-i6989604606.html (http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-citroen-c5-iii-rd-304mm-i6989604606.html)
3. http://allegro.pl/klocki-tarcze-textar-przod-citroen-c5-iii-304mm-i5546277889.html (http://allegro.pl/klocki-tarcze-textar-przod-citroen-c5-iii-304mm-i5546277889.html)
4. http://allegro.pl/bosch-tarcze-klocki-przod-citroen-c5-iii-304mm-i6451520447.html (http://allegro.pl/bosch-tarcze-klocki-przod-citroen-c5-iii-304mm-i6451520447.html)
5. http://allegro.pl/trw-tarcze-klocki-przod-citroen-c5-iii-304mm-i5987222482.html (http://allegro.pl/trw-tarcze-klocki-przod-citroen-c5-iii-304mm-i5987222482.html)
6. http://allegro.pl/zimmermann-tarcze-klocki-citroen-c5-iii-304-od-08r-i6863453210.html (http://allegro.pl/zimmermann-tarcze-klocki-citroen-c5-iii-304-od-08r-i6863453210.html)
7. http://allegro.pl/tarcze-klocki-przod-citroen-c5-iii-scudo-expert-i6859064869.html (http://allegro.pl/tarcze-klocki-przod-citroen-c5-iii-scudo-expert-i6859064869.html),
A może macie jakieś inne wypróbowane?
-
Z tego co proponujesz zastanowił bym się nad ATE lub TRW. Jako, że też mam podobny dylemat, zastanawiam się nad takim zestawem:
ATE 24.0128-0269.1
ATE 13.0470-7252.2
Lub
BREMBO 09.C133.11
BREMBO P 61 106
Co rusz to inna opinia.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
ja w sierpniu kupowałem w motostacji zestaw ATE z klockami ceramicznymi i brak zastrzeżeń co do hamowania, a felgi czyściutkie :-)
Stworzone w biegu na XT1254
-
ja w sierpniu kupowałem w motostacji zestaw ATE
Piszesz o tym zestawie?
http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-citroen-c5-iii-rd-304mm-i6989604606.html
-
ja w sierpniu kupowałem w motostacji zestaw ATE
Piszesz o tym zestawie?
http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-citroen-c5-iii-rd-304mm-i6989604606.html
To są normalne klocki w tym zestawieniu, ceramiczne masz pod nr. ATE 13.0470-7252.2
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
Witam kolegów.
Tarcze hamulcowe produkują stalownie o nazwach : Brembo, Jurid, Ferodo, Zimmermann.
Wszyscy inni to są pakowacze. I tak np. firma Bosch nigdy nie wyprodukowała ani jednej tarczy ale to co zapakowała mogło być wyprodukowane przez w/w ale też przez zakład w Chinch. Dlatego jeden będzie zadowolony z tarcz Bosch a ktoś inny nie.
Polecam wszystkie tarcze z w/w a zwłaszcza Zimmermann gdyż posiada zabezpieczenie antykorozyjne przestrzeni wentylowanej, jest pomalowana jakąś farbą cynkową.
Sam posiadam zestaw: Tarcze Zimmermann, klocki Jurid White , spisują się dobrze i jeszcz nie brudzą..
-
U mnie tarcze ATE i klocki Jurid white , cicho i bez pyłu
-
Czy ktoś zna konkretny model klocków ceramicznych do 2.2HDi? Do 2.0HDi jest łatwiej, do 2.2 nie mogę wynaleźć, jest duźo, ale nie ceramiczne.
Podajcie model albo podlinkujcie coś markowego, może ATE?
-
Ja polecam i nie polecam ATE.
+ 25 tysięcy km przejechane i póki co wszystko z tarczami w porządku, hamują bez zastrzeżeń.
- korozja czyli pojawiająca się ruda na tylnych tarczach, a dokładnie na "piaście tarcz".
Ruda się pojawiła, wizualnie bardzo mi to zaczęło przeszkadzać, więc szybka akcja zdejmowanie kół, piasty wyczyszczone, uszykowane do malowania..
Pomalowałem lakierem żaroodpornym te piasty i przez jakiś czas było wszystko w porządku, lecz po 2 miesiącach ruda zaczyna się pojawiać od nowa..
Nie ma to nic wspólnego z hamowaniem, lecz tylko z wizualnym wyglądem, mi to mimo wszystko przeszkadza, jak się patrzy na samochód a tam ruda :/
-
Pomalowałem lakierem żaroodpornym te piasty i przez jakiś czas było wszystko w porządku, lecz po 2 miesiącach ruda zaczyna się pojawiać od nowa..
Taki urok stali wysokowęglowej.
PS
Z tym nazwiskiem to trochę przegiąłeś...
-
Czy ktoś zna konkretny model klocków ceramicznych do 2.2HDi? Do 2.0HDi jest łatwiej, do 2.2 nie mogę wynaleźć, jest duźo, ale nie ceramiczne.
Podajcie model albo podlinkujcie coś markowego, może ATE?
Zerknij na ATE 13.0470-2892.2
Ps. Jaki masz motor?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
Ja decyduję się na Zimmermann-y.
-
Witam,
Panowie muszę dobrać klocki na przód. Po vinie wyszło mi coś takiego, jak na obrazku.
O co chodzi z dopiskiem "wiek >=3"?
Skoro mój jest z 2010r., to szukać numeru 1609253180?
-
Witam,
Panowie muszę dobrać klocki na przód. Po vinie wyszło mi coś takiego, jak na obrazku.
O co chodzi z dopiskiem "wiek >=3"?
Skoro mój jest z 2010r., to szukać numeru 1609253180?
Citroen ma w ofercie oryginalne klocki pod tym krótkim numerem a do starszych aut montują zamienniki z gamy Eurorepar.
-
Czy ktoś zna konkretny model klocków ceramicznych do 2.2HDi? Do 2.0HDi jest łatwiej, do 2.2 nie mogę wynaleźć, jest duźo, ale nie ceramiczne.
Podajcie model albo podlinkujcie coś markowego, może ATE?
Nikt mi nie odpowiedział, gdyby ktoś szukał, to ceramiczne produkuje Jurid 573338JC.
ATE nie ma ceramicznych.
Takie same są do 3.0HDi.
-
Witam,
Panowie muszę dobrać klocki na przód. Po vinie wyszło mi coś takiego, jak na obrazku.
O co chodzi z dopiskiem "wiek >=3"?
Skoro mój jest z 2010r., to szukać numeru 1609253180?
Citroen ma w ofercie oryginalne klocki pod tym krótkim numerem a do starszych aut montują zamienniki z gamy Eurorepar.
Ok. Tylko te dwa dłuższe numery są dwa. Który wybrać?
-
bo jeden został zastąpiony drugim.Lepiej klocków szukaj po tym krótkim numerze.Raczej on będzie występował w katalogach.
-
Panowie co myślicie o klockach TEXSTAR, na tarcze się zdecydowałem Zimmerman, a teraz muszę dokupić klocki.
-
Miałem cały zestaw w 206, nie polecam, oryginalny hamował znacznie lepiej. Teraz mam ATE, różnica in plus.
-
Czyli jednak zainwestować w klocki ATE?
-
Czy ktoś zna konkretny model klocków ceramicznych do 2.2HDi? Do 2.0HDi jest łatwiej, do 2.2 nie mogę wynaleźć, jest duźo, ale nie ceramiczne.
Podajcie model albo podlinkujcie coś markowego, może ATE?
Nikt mi nie odpowiedział, gdyby ktoś szukał, to ceramiczne produkuje Jurid 573338JC.
ATE nie ma ceramicznych.
Takie same są do 3.0HDi.
Z ceramicznych do 2.2 i 3.0 HDI jest:
Jurid White: 573338JC (przód), 573186JC (tył)
Ate Ceramic: 13.0470-7279.2 (przód)
TRW DTEC COTEC: GDB1621DTE (tył)
W tych modelach trzeba uważać, bo tylne klocki występuję w dwóch wersjach: do pojazdów z oraz bez elektronicznego hamulca postojowego.
A z tego co się orientuję w tych dwóch wersjach silnikowych chyba zawsze był elektroniczny hamulec postojowy.
Wszystko sobie można wyszukać w katalogach online producenta. Jurida tylko nie mogę znaleźć.
Ktoś stosuje ceramiczne klocki?
Jak się spisują, czy siła hamowania jest gorsza w porównaniu do zwykłych? Bo często można się spotkać z taką opinią.
A nawet jeden gość straszne żale na nie wylał: https://www.hajes-racing.com/en/cars/egarage/skoda-octavia-hr-i/jurid-white-brake-pads-failure/ (https://www.hajes-racing.com/en/cars/egarage/skoda-octavia-hr-i/jurid-white-brake-pads-failure/)
Myślę o takim zestawie ceramików + tarcze Zimmermann.
Ewnentualnie zwykłe Brembo + Ferodo.
-
Witam.
Mam założone na przód tarcze Ferodo i klocki ceramiczne Jurid Withe.
Tył tarcze Zimmermann i klocki ATE ceramiczne ( Jurid nie robi na tył więc musiały być ATE).
Jeżdżę już tak od pół roku i jest normalnie czyli tak jak było przed wymianą ani lepiej ani gorzej a z czystością felg to rewelacja.
Klocki ceramiczne zakładamy tylko z nowymi tarczami i nie stosujemy tarcz nawiercanych.
Jeszcze mała uwaga dla niezdecydowanych, tarcze produkują stalownie czyli: Bremboo, Jurid, Ferodo, Zimmermann, reszta to pakowacze.
-
Klocki ceramiczne zakładamy tylko z nowymi tarczami i nie stosujemy tarcz nawiercanych.
A ja założyłem na stare tarcze i nie widzę żadnych negatywnych objawów. od ich montażu upłynęło 16kkm.
Pozostałe spostrzeżenia potwierdzam, warto mieć ceramiczne ze względu na dużo czystsze felgi :). Poza tym że z tyłu mam zwykłe klocki, i z tyłu problemu z pyleniem nie mam.
-
Ja polecam i nie polecam ATE.
+ 25 tysięcy km przejechane i póki co wszystko z tarczami w porządku, hamują bez zastrzeżeń.
- korozja czyli pojawiająca się ruda na tylnych tarczach, a dokładnie na "piaście tarcz".
Ruda się pojawiła, wizualnie bardzo mi to zaczęło przeszkadzać, więc szybka akcja zdejmowanie kół, piasty wyczyszczone, uszykowane do malowania..
Pomalowałem lakierem żaroodpornym te piasty i przez jakiś czas było wszystko w porządku, lecz po 2 miesiącach ruda zaczyna się pojawiać od nowa..
Nie ma to nic wspólnego z hamowaniem, lecz tylko z wizualnym wyglądem, mi to mimo wszystko przeszkadza, jak się patrzy na samochód a tam ruda :/
Ja w poprzedniej C5 kupowałem tarcze ATE na przód i tył i ja akurat kupiłem farbę taką antykorozyjną Hammerite w takiej małej puszce. Jest ona w różnych kolorach. Po malowaniu te "piasty" tarcz ładnie wyglądały i się to trzymało dobrze, nie jestem w stanie powiedzieć jak długo, bo sprzedałem to autko, ale myślę, że warto spróbować. Taka mała puszka to chyba z 25-30 zł kosztowała.
-
Jutro chcę zamówić komplet na przednią oś w takim zestawieniu (motor 2.0 HDI):
zastanawiam się nad takim zestawem :
ATE 24.0128-0216.1 tarcze
Jurid White 573311JC klocki ceramiczne
koszt ok. 600 PLN
czy jednak wziąść pod uwagę jakąś inną konfigurację?.
Te co obecnie mam to gdy są jeszcze nie rozgrzane jest ok ale gdy troszkę pojeżdzę to niestety przy hamowaniu występuje bicie i widać też , że nie hamują równomiernie - ściąga na jedną stronę przy mocnym hamowaniu.
-
Jurid White 573311JC klocki ceramiczne - syf
Było pisane nie dawno o tym.
Co z tego, że nie brudzi felg jak nie hamuje. Kup zwykłe ATE i bedziesz zadowolony.
-
U mnie są ceramiczne Jurida(tylko pod silnik 2.2) i wszystko jest ok, od ponad 25kkm. Nie wymienię na nic innego, i pierwsze słyszę że nie hamują - chyba że jest problem z modelem pod silnik 2.0, ale raczej dziwne by to było.
-
2.2 ma wieksze tarcze a co za tym idzie większe klocki i to sporo większe tak więc mogą sobie lepiej radzić.W przyszłości pójdę w zaciski i tarcze od 508-ki gt gdzie tarcza jest 340 i może dam jeszcze raz szanse klockom cer.na chwilę obecną mam praktycznie nowy zestaw jurida ale jak zjade klocki cer.to kupię Zimmemanna bo miałem przedtem i hamowały bdb i tak bardzo nie pyliły.
-
Nie zdecydowany jestem a to najgorsze co może być. Przez chwilę rozważałem nawet Brembo. Poczytam jeszcze i obym nie żałował
-
Od tygodnia mam na aucie z tyłu klocki Jurid White i od 2 dni ATE Ceramic z przodu. Nie zauważyłem pogorszenia hamowania względem zestawu co wyjechał z fabryki. Jedno co mogę powiedzieć to to, że może trzeba ciut mocniej docisnąć pedał hamulca, aby uzyskać tę samą siłę hamowania (ale może mi się tylko tak wydaje).
-
Ja mam na przodzie Jurid White i zdecydowanie mocniej trzeba przycisnąć hamulec żeby hamował z tą samą skutecznością, co na klasycznych klockach. Juridów na pewno drugi raz nie kupię, nie wiem, czy nie spróbuję ewentualnie ATE ceramic.
To, że nie pylą to ich jedyna zaleta. Tarcze mam również nowe, Brembo. Silnik 2.0 RHH (163KM). Jak przed wymianą wydawało mi się, że Mk2 z 2006r hamuje słabo, tak teraz wydaje mi się, że hamuje mocno. Taka różnica jest na tych Juridach.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
zastanawiam się nad takim zestawem :
ATE 24.0128-0216.1 tarcze
Jurid White 573311JC klocki ceramiczne
O tarczach Zimmermana stosunkowo rzadko są niepochlebne opinie więc rozważ tą opcję. Ja nie polecam ATE bo coś u mnie kiepsko się zachowują, przejechałem na nich dopiero 40tkm a hałasują jak tarcze nacinane przy mocniejszym dociśnięciu. Wiosną zmieniam na 340mm
-
A czy wie ktoś czy można wrzucić na tyl zaciski z jarzmami od 508-ki? bo wydaje mi się że są większe a przez to też skuteczniejsze niż C5-piątce.
-
Tylne są takie same w c5 i 508, wszystkie mają fi290 co i tak jest duża tarcza jak na tył. Nie sądzę aby większa tarcza z tyłu coś poprawiła.
-
Z tego co widziałem na zdjęciach w 508 sa ATE a u nas TRW i z racji tego że moje nie wyglądają dość zacnie(korozja) to pomyślałem żeby wymienić przód i tył od GT.
-
zastanawiam się nad takim zestawem :
ATE 24.0128-0216.1 tarcze
Jurid White 573311JC klocki ceramiczne
[...] Wiosną zmieniam na 340mm
Co potrzeba do takiej wymiany? Zacisk z jarzmem i osłony tarcz?
-
Z tego co widziałem na zdjęciach w 508 sa ATE a u nas TRW i z racji tego że moje nie wyglądają dość zacnie(korozja) to pomyślałem żeby wymienić przód i tył od GT.
Nie wiem jak 3.0 HDI ale mój 2.2 HDI ma takie same hamulce jak 508 GT. Przód 340 mm tył 290 mm ATE.
-
2.0 ma TRW i po zdjęciach widać że są inne i mniejsze,mam źródełko na graty od 508-ki więc najwyżej zaryzykuję i kupię na tył od GT i jak się uda to zrobię transplantację a jak nie to najwyżej będę parę złoty w plecy.
-
Dzisiaj nie zamówiłem bo nie mogę się zdecydować. W sumie zastanawiam się na Zimmermann, ATE lub Brembo i chyba zestaw z tej trójki
-
Byłem przed tym samym dylematem i po przewertowaniu opinii postawiłem na zestaw od Zimmermanna ;)
-
Zimmermann bdb.wybór miałem takie w 308-ce i wiercone w Cuprze R i zero problemów w dodatku tak bardzo nie pyliły.
-
Z tego co widziałem na zdjęciach w 508 sa ATE a u nas TRW i z racji tego że moje nie wyglądają dość zacnie(korozja) to pomyślałem żeby wymienić przód i tył od GT.
pewności nie mam ale może to być różnica z elektrycznym ręcznym i manualnym. Mariusz, kupujesz same zaciski kompletne, osłona zostaje- przy 304mm jest większa osłona i pomieści duża tarcze.
-
A jak z osłoną na tarcze 340?
-
Będę zdejmował dziś koło to się przyjrzę dokładnie i zmierzę, osłona jest sporo większa w tej chwili od tarczy więc powinna zakryć większą.
-
ok.dzięki :)
-
Co potrzeba do takiej wymiany? Zacisk z jarzmem i osłony tarcz?
A jak z osłoną na tarcze 340?
Osłona tarcz pozostaje bez zmian. Przy 304 wystaje o ok 2 cm na promieniu a przy 340 będzie na styk lub minimalnie będzie wystawała
-
Chciałbym aby tak było, osłona sprawdzi się przy tarczy max 330mm, niestety do tarcz 340 potrzebna jest większa osłona. Przy hamulcach 304mm osłona jest większa o 13-14mm od tarczy.
-
Jak ma coś wpaść to i tak wpadnie bo osłona głównie zabezpiecza przed rozpryskiem wody. Nie będę się upierał ale wystaje więcej niż to co napisałeś. Aż zerknę jak nie zapomnę
-
Wiesz, ja też się nie upieram, może występowały różnej wielkości. U mnie osłona ma 330mm mierzyłem i dziele się spostrzeżeniami. Byłem przed chwilą w motoryzacyjnym- niestety osłon do tego modelu jeszcze nikt nie produkuje. Czy któryś z szanownych posiadaczy 3.0hdi mógłby zaglądnąć u siebie jak to wygląda, czy osłona tarczy pokrywa się z ze średnicą tarczy hamulcowej.
-
Jeśli faktycznie do hebli 340 jest większa osłona niż do reszty do od 508-ki nie podejdzie skoro reszta gratów pasuje.
-
Raczej powinna podejść, 100% pewności nie mam bo 508 ma konwencjonalne zawieszenie i może to mieć jakieś znaczenie, chodź wątpię.
Alternatywą jednak jest c5 3.0hdi- z tą nie powinno być problemu, tylko gdyby ktoś zechciał w takowym zwrócić u siebie uwagę czy osłona dorasta do tarczy.
-
Ja mam zawiechę na sprężynie ale dzwoniłem przed chwilą u siebie w DK do aso i gostek mówił że do tarcz 340 są większe osłony niż do reszty wersji silnikowych.
-
A o cenę spytałeś? Chyba tzreba po złomowcach podzwonić i poszukać od c5 3.0 hdi.
A wracając do karcz i klocków to chyba się zdecydowałem na komplet textar.
-
Ze zdjęć zwrotnic od 508GT w internecie widać, że osłona jest minimalnie mniejsza od tarczy więc też ma pewnie 330mm. Mam całe zawieszenie przednie z 508GT (wziąłem całość dla samych hamulców a przy okazji są zdrowe zwrotnice identyczne z tymi z C5) więc mogę sprawdzić ale to potrwa bo jest w garażu, który rzadko odwiedzam a mam do niego 13km
-
Może minimalnie lub równa jest tarczy, trudno to precyzyjnie określić ale niestety nie wygląda mi to na różnicę rzędu 0,5cm. Jeśli będziesz w garażu przyjrzyj się temu dokładnie albo zmierz średnicę osłony to będzie najpewniej.
-
U mnie w 2.2 osłona nie wystaje poza tarcze 340 mm
-
Ja mam zawiechę na sprężynie ale dzwoniłem przed chwilą u siebie w DK do aso i gostek mówił że do tarcz 340 są większe osłony niż do reszty wersji silnikowych.
To ciekawe, bo na service citroen pokazuje, że osłony są takie same.
-
i to samo wynika z SB.edit. zdublowałem :P
-
Ale gościu sprawdzał jak to jest w peuegocie i takie podał mi info,gdyby nawet trzeba było kupić nową osłonę to koszt ok.170 zeta więc albo poszukam używki albo kupię nowe.
-
Henryku wkleiłem też zestawienie z 508'ki i również te same numery osłony. Ja już zgłupiałem, dzwoniłem do kilku szrotowni ale nikt nie miał ochoty sprzedać...tylko w całości z piastą.
U mnie w 2.2 osłona nie wystaje poza tarcze 340 mm
Jest równa z tarczą czy mniejsza? Z SB wynikało by, że osłona jest o 0,5cm mniejsza od tarczy- przeglądając używki w allegro mam wrażenie że jest równa tarczy, czyli jej fi musi być jednak o 1cm większe od "podstawowej"
-
Ciężko to ocenić. Na pewno nie wystaje poza tarczę.
-
W 3.0Hdi tez minimalnie mniejsza od tarczy
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
Praktycznie zdecydowany jestem na te Zimmermanny. Jakie klucze będę potrzebował do przeprowadzenia operacji wymiany tarcz i klocków (chcę się przygotować, aby w czasie pracy nie biegać za kluczami)
-
Z przodu potrzebny torx bodajże 34 ale pewny nie jestem no i bez pneumata lub grzania może się nie obejść.
-
cytryna nie rdzewieje więc może nie będzie tak źle.
https://www.youtube.com/watch?v=69DTwoTiJ_o
Dokup jeszcze smar do tłoczków i będzie gitarka ;)
-
Znalazłem, że potrzebujemy:
1. Do odkręcenia tarczy TORX 30 ( dwie śrubki )
2. Do odkręcenia zacisku klucz 13
3. Do odkręcenia jarzma klucz TORX 55 ( dwie śruby ).
Tobiasz dzięki za link - na pewno się przyda.
Mam nadzieję, ze obejdzie się bez grzania czy też innych przygód. Klucz udarowy w pogotowiu też będzie:)
-
Zależy jaką masz wersję hamulców. U mnie do odkręcenia zacisku potrzebny był imbus 7mm.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Imbus 7 jest do odkręcania prowadnic zacisku, przy wymianie klocków czy tarczy nie ma potrzeby tego robić.
-
T55 to trzeba mieć dobrej jakości. Kiedyś próbowałem odkręcić kluczem z walizki za 100zl to nawet jedna nie puściła a klucz się ukręcił. Przy większych tarczach zaciski są przykrecone na klucz 13 a w prowadnicy 15 żeby się nie obracala
-
Robiłem przymiarkę zestawu dziś, nie miałem pomocnika do odpowietrzenia wiec nie założyłem na stałe. Co mogę powiedzieć- zestaw na pewno pasuje, tarcza i zacisk są wielkie :o w porównaniu do 304mm (w wolnej chwili podeślę fotki). Zostaje kwestia osłony- jest o 4mm niższa od tarczy ale porównując zdjęcia z internetu chyba tak ma być, serwisówka też podobnie twierdzi...Co do mechanicznej wymiany klocków i tarczy bo była dyskusja wcześniej.. niezbędny jest klucz 17 do odkręcenia koła, torx 30 do odkręcenia tarczy i torx 55 do odkręcenia zacisku. U mnie wszystko odkręciło się bez problemu, do zacisku użyłem zamiast grzechotki cięgna 50cm i puściło lekko, z dobrym podejściem do klucza myślę że i grzechotką poszło by bez problemu- ja się nie siłowałem bo na lewarku miałem auto i kiepskie dojście by przyłożyć energię do klucza dlatego od razu użyłem dłuższego.
Jeszcze mam pytanie co do skręcania, czy aby na pewno trzeba użyć kleju do gwintów? Nic takiego na śrubie nie zauważyłem i wcześniej w poprzednich samochodach również nie stosowałem i było dobrze.
-
Co do kleju jeśli użyjesz to daj niebieski troszkę na gwint i będzie git.
-
obiecane zdjęcia ;)
-
Porządnie ten zestaw wygląda! Mam tylko nadzieję, że Cię Textar nie zawiedzie. Pamiętam z forum BMW, że chłopaki na nim strasznie psy wieszali, bo tarcze krzywiły się tuż po montażu, a w razie reklamacji było trzeba się kilka razy odwoływać. Oby Tobie się taka nieciekawa sytuacja nie przytrafiła. Ja od siebie mogę dodać, że zmieniałem ostatnio w moim C5 kompletne hamulce z przodu i z braku pomysłów (ATE, Zimmerman i właśnie Textar mają kiepskie opinie), kupiłem cały komplet od TRW i póki co kilka tysiecy kilometrów za mną, a hamulce są jak brzytwa. Bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie też zabezpieczenie antykorozyjne tarcz, bo nie są pokryte szarą farbą z cynkiem, tylko czarną, połyskującą warstwą lakieru, który, przynajmniej na pierwszy rzut oka, wydaje się być jeszcze lepszym zabezpieczeniem. Czas pokaże.
-
A no widzisz Łukaszu, ja podobnych opinii doczytałem się o ATE gdy przenieśli część produkcji do PRC, mam na tyle textar już ok rok i ani grama rdzy i chyba to było głównym czynnikiem czemu skusiłem się akurat na nie, chociaż mocno zastanawiałem się nad trw ale właśnie przez czarne malowanie odrzuciłem- nie komponowało by się z tyłem
-
No zaciski konkret ;D ja oprócz przodu zastanawiam się czy jeszcze nie wrzucić na tył od 508 GT tak do kompletu,po wymianie znowu kupię tarczę Jurida bo póki co spisują się dobrze i nierdzewieją.
-
oprócz przodu zastanawiam się czy jeszcze nie wrzucić na tył od 508 GT tak do kompletu
Ale co chcesz wrzucać skoro tarcza od 508 GT ma 290mm czyli tyle samo co w C5?
-
A to tego nie wiedziałem bo zaciski wyglądają na jakieś takie większe?
-
Gt ma identyczne zaciski, inne są w hybrydzie
-
C6 ma 302 i wentylowane tarcze
-
prześledziłem chyba wszystkie wersje 508 w servisboxie i mało interesująco to wygląda, chyba ze czegoś brakuje w zestawieniu.Pierwsza 508 (również hybryda i rxh) w każdej wersji ma tarcze 290 i do tego trzy rodzaje zacisków, w 508 r8 występują dwie tarcze- jak wcześniej 290 i 268 :o .Alternatywą pozostaje chyba tylko
C6 ma 302 i wentylowane tarcze
tylko czy będą pasować?
edit: odpowiem sam, powinny pasować ponieważ zwrotnica jest ta sama. jeszcze kwestia ręcznego a tam są juz miany ale może chodzi o długość linek itd :P
-
...Alternatywą pozostaje chyba tylko C6 ma 302 i wentylowane tarcze
tylko czy będą pasować?
Tylko po co skoro obecne są wystarczające i skuteczne bo 290mm to i tak dużo w porównaniu z innymi producentami aut, poza tym 75% hamowania wykonuje przód. W Mondeo miałem 330 (przeszczep z Foki ST bo oryginalnie były 300mm) z przodu i 280 tył i nie było żadnych problemów. A oryginalnie w Focusie III ST z tyłu były 270mm przy 250KM i nie było również żadnych problemów. A z przykładów PSA to Peugeot 308 t9 GT o mocy 272KM z tyłu też ma 290mm
-
Tylko po co
z ciekawości ;) hamulce dopasowuje się nie tylko pod moc samochodu ale bardziej pod jego wage
-
Wziąłem się w końcu za przełożenie zacisków i lipa >:( mam zbyt krótki przewód hamulcowy- brakuje 1,5-2cm.Sprawdzałem w servisbox i faktycznie w mojej wersji występują dwa rodzaje przewodu (przykład dla lewej strony) 4806J3 dla OPR 12998 i 4806K4 OPR12999. U mnie zapewne jest ten pierwszy ponieważ w 3.0hdi występuje tylko ten drugi. Pytanie do ekspertów ;) jak mam odczytać ten OPR co on oznacza, ewentualnie w którym roku była zmiana.
-
To jest data produkcji samochodu opr 12998 to 10 czerwiec 2012r
-
dzięki, tak jak podejrzewałem- zapewne to jest lift kiedy były zmienione znaczki na zaokrąglone. Cholernie drogie to ustrojstwo, nowe Delphi po 220zł/szt ???
-
Ja od gościa z All.kupiłem praktycznie nówki zaciski razem z jarzmami i przewodami ham.za 220 zeta,komplet od Peuegota 2.2 gt.
-
no to udało ci się z tymi przewodami bo cena nowych zabija ???
-
Gościu ma tego towaru na tyle że ceny podaje od czapy albo nie wie ile to tak naprawdę może być warte.
-
Zapodaj jakiś link
-
Sprzedaje to gościu pod nickiem mistrz508-DS5
-
masz może foto tych przewodów bo w gt też są dwa rodzaje :'( , jeden właściwy a drugi o jeszcze innym numerze niż w c5.
-
Mam je w kanciapie po obiedzie zrobię i je wkleję.
-
Oto zdjęcia
-
Do hydro przewody są zupełnie inne :'( , ty z tego co pamiętam masz sprężynowca to nie będzie problemu.
-
Zestaw 340mm u mnie założony, w sprawie przewodów hamulcowych to zaadoptowałem z 508gt- ale uwaga bo występują dwa rodzaje. Wizualnie mają być takie same jak w c5 ale część giętka pomiędzy zaciskiem w pierwszym mocowaniem jest ok 2,5cm dłuższa od standardowych od c5 (do rocznika 2012, od 2013+ prawdopodobnie już nie trzeba zmienić przewodów bo w standardzie są dłuższe) będą też pasowały od c5 2.2 i 3.0 i dowolny silnik po 2013 roku, ale łatwiej jest dostać jednak od 508. Jak się dotrą i ułożą to dam znać coś o wrażeniach z jazdy.
-
Jakie felgi masz teraz? 17-tki wchodzą?
-
Mam dwa komplety 18" więc nie sprawdzę na mniejszej ale sporo miejsca zostaje do felgi, przyglądnë się jutro i dam znać. Zestaw jest jak w 3.0 hdi a jak mi się kojarzy to chyba bez trudu można w nich 17
-
Że też Wam się chce i macie czas na takie zabawy. Ja chyba wolałbym spędzić ten czas z żoną i dziećmi niż kombinować jak zmienić coś co i tak przyzwoicie hamuje.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Sory ale wole marnować swój czas na poprawę bezpieczeństwa dla siebie i rodziny niż tracić go na klepanie nic niewnoszących postów.
-
Że też Wam się chce i macie czas na takie zabawy. Ja chyba wolałbym spędzić ten czas z żoną i dziećmi niż kombinować jak zmienić coś co i tak przyzwoicie hamuje.
Widocznie miałeś auta, które nie hamowały jeśli według ciebie C5 dobrze hamuje na 304mm. Hamowanie tak na prawdę sprawdza się przy sytuacjach awaryjnych i dużych prędkościach. Poza tym takie nic nie wnoszące do tematu uwagi zostaw dla siebie.
-
Każdy robi ze swoim autem to co mu się podoba, ale C5 ma jeden z najskuteczniejszych układów hamulcowych w tej klasie aut, tylko "feeling" ma słaby ;D Zastanawia mnie jak będzie wyglądała różnica w 2.0hdi z większymi tarczami. Według testów najlepiej hamuje 2.0 HDi. Wiadomo jest lżejsze od 3.0 HDi i 2.2HDi. Duży wpływ mają też opony, gdyż stosując wielosezonowe stracimy zapewne dużo więcej niż zakładając większe tarcze :D Pewnie będą to niewielkie różnice odczuwalne dopiero przy ekstremalnych sytuacjach, ale jednak odczuwalne ;)
-
U mnie pierwsze wrażenia są pozytywne, hamulec jest bardziej czuły i do zwalniania wyczuwalnie lżej trzeba naciskać. Żeby wykorzystać ich całkowity potencjał trzeba sprawić idealne warunki co do przyczepności, na mokrej czy śliskiej nawierzchni różnicy nie będzie bo i tak szybciej ABS zadziała. Sprawdzą się na pewno przy jeździe autostradowej lub w górach.
Edit. Próbowałem zaprogramować dziś tarcze na 340 i brak takiej opcji u mnie. Mogę zmienić na dwutłoczkowe 330 lub standard 304. Co ciekawe u mnie były wybrane " zaciski jednotłokowe o średnicy inne"
Co ciekawe silnik jaki widnieje w układzie abs to RHZ (DW10CTED4)- o co chodzi z tym rhz, też tak macie?
-
Co ciekawe silnik jaki widnieje w układzie abs to RHZ (DW10CTED4)- o co chodzi z tym rhz, też tak macie?
Jeśli chodzi o silnik to jego kod masz w nr VIN a DW10CTED4 to 163KM
Przy 140KM u mnie w VINie jest kod silnika RHF a przy 163KM pewnie powinien być RHH (6, 7 i 8 pozycja nr VIN)
-
Jak się przesiadlem na 3.0hdi to na początku parę razy pasażerowie poddani zostali testom na przeciążenie zanim nauczyłem się używać hamulca z umiarem. Generalnie przy 60 dało się zahamować w miejscu;). W stosunku do 2.2hdi z mk1 w manualu gdzie były też większe tarcze niż w innych wersjach to przepaść jeśli chodzi o skuteczność hamowania.
-
I 17-stka felga wchodzi?
-
Tak
-
...wchodzą, w 18" jest ok 17mm zapasu pomiędzy zaciskiem a felgą, zapasu dużego nie będzie ale widuje się 2.2 czy 3.0 na 17'to calowych kołach więc musi pasować.
-
To dobrze bo kupiłem zaciski a nie przemyślałem że felga 17-stka nie wejdzie ;D i szkoda byłoby oddać za grosze nowe opony z idealnymi felgami na zimę.
-
Ehhh, w sobotę miałem awaryjne hamowanie, bo mi kobitka wymusiła przy włączaniu się do ruchu. Szczęśliwie, jak ktoś dojeżdża "z boku", to zawsze gdzieś z tyłu głowy mam "scenariusz", że może wymusić i w końcowej fazie ratowałem się ucieczką na bok, bo by mi zabrakło z metra. Hamowanie z 72km/h (tempomat) i TOTALNA PORAŻKA klocków Jurid White. Auto w takiej sytuacji powinno mi tam dęba stanąć (dobre warunki, sucha nawierzchnia), a nawet ABS nie zareagował. Takie "spowalniacze" tylko poczułem. Tak, że ja klockom Jurid White mówię stanowcze dziękuję.
Szukam czegoś, z czego będę zadowolony, co normalnie będzie chwytało tarczę. Z "ceramicznych" się właśnie wyleczyłem (na co mi czyste felgi, jak by przodu nie było?).
Co w ogóle było zakładane na pierwszy montaż? ATE, TRW, coś innego? Ważne też, żeby mi się nie rozpiszczało po jakimś czasie...
-
Ja byłem zadowolony z ATE,Ferrodo Premier i Zimmermann przy czym te ostatnie najmniej paliły,ja u siebie na wiosnę też mówię Juridom White pa pa i zakładam Zimmermanna.
-
Ja byłem zadowolony z ATE,Ferrodo Premier i Zimmermann przy czym te ostatnie najmniej paliły,ja u siebie na wiosnę też mówię Juridom White pa pa i zakładam Zimmermanna.
Henryku - pytanie, czy te Zimmermanny hamowały równie skutecznie, jak te, które bardziej pyliły, bo ja zaczynam dochodzić do (być może oczywistego) wniosku, że bez pylenia nie ma hamowania. No chyba, że może jest jeszcze jakaś kalibracja hamulców/pompy tak, żeby mocniej napierała i skuteczność też się pojawi? Chociaż chyba przekombinowałem z tą myślą. ;)
Wiedziałem z autopsji, jak to hamuje i miałem na to poprawkę. Ale w takich nagłych sytuacjach gucio ta poprawka mi dała. Mk2 by tam "w miejscu" stanęła, a przecież jeszcze przed Juridami w Mk3 wydawało mi się, że Mk2 nie chce hamować. Teraz jak wsiadam w Mk2 to muszę lżej wciskać hamulec.
-
Klocki ceramiczne sprawdzają się w motorsporcie. Na co dzień brak pylenia to ich jedyna zaleta.
Do poprawniej pracy potrzebują dużo wyższej temperatury niż zwykłe klocki.
Gmeranie w pompie nic Ci nie da, fizyki nie oszukasz - w tym przypadku zmniejszonego tarcia.
-
Ferrodo były bardzo skuteczne ale tak jak piszę pyliły za.........cie ;D i nie trzeba było aż tak bardzo cisnąć na pedał hamulca.
-
Gmeranie w pompie nic Ci nie da, fizyki nie oszukasz - w tym przypadku zmniejszonego tarcia.
Darku, dokładnie - zgadzam się z Tobą (zwłaszcza z tym, że fizyki nie oszukam - sam wyznaję tą zasadę). Nie chcę żadnej rzeźby, a kupując te klocki liczyłem, że koła będą czystsze (są), ale że hamowanie też będzie w normie. Ale to, co się dzieje na tych klockach to jakiś kiepski żart. Po tym nagłym hamowaniu na usta cisnęły mi się tylko #$%^&*(! na klocki. Nie polecam, ba, ODRADZAM. Wycofam te słowa, jak się okaże, że na nowych, porządnych (oczywiście po dotarciu) też będzie lipa (wtedy tarcze/pompa?), ale pewnie będzie brzytwa.
A, z ciekawostek - w sezonie zimowym mimo, że mam 4 identyczne, nowe zimówki, to miałem wrażenie, że ABS potrafi złapać wcześniej z przodu, niż z tyłu. Po konsultacji z mechanikiem mieliśmy podobne zdanie - większa siła przyłożona na przód nie była w stanie jeszcze blokować kół, a mniejsza na tył (klasyczne klocki) już je blokowała.
-
Obecnie na przód mam tarcze ATE oraz klocki TRW COTEC.
Przejechane 150 km i hamują jak brzytwa.
-
Ja do Xantii i C5 zakładałem na przód nacinane i nawiercane Zimmermann-y, na tył Zimmermann lub Brembo,
do tego klocki Brembo. Pyliło toto mocno, z przodu klocki leciały bardzo szybko, ale auto dęba stawało.
-
Ja mam na przód Zimmermanny. Hamują pięknie ;) Na tył w zeszłym roku założone Textar i klocki skończyły się po 14 tys. km :o Zakupiłem teraz komplet na tył klocki+tarcze Zimmermanna i już czekają na założenie 8)
-
Właśnie sprawdziłem i tarczki z przodu mam Brembo (09.C133.11)."Paczę i paczę" i trafiłem na Bosh z podkładką wytłumiającą. Nie wiem, co o tym myśleć. ;)
Widzę też Brembo - może by idealnie współgrały z tarczami? :DJak tak chwalicie, to chyba wezmę te Zimmermanny (24332.185.1) albo TRW (GDB1818), tylko żeby mi to brało solidnie i nie piszczało za pół roku! ;) )BTW: tłoczek przy wymianie wciskamy, czy kręcimy (lewy zgodnie ze wskazówkami, prawy przeciwnie)? Bo pewnie sam się za to zabiorę tym razem.
-
Panowie jakieś pomysły na piszczenie klocków przy hamowaniu?
Nie polecam zestawu Textar Pro+ (tarcze i klocki) piszczą jak stary pks ??? rodem z Sanoka, wstyd jeździć. Muszę wymienić klocki bo tak nie przejdzie. Co zaproponowalibyście do tarcz textar pro+? Co ciekawe na tyle mam też komplet textar ale bez pro+ i jest cisza. Ogromnym plusem tego zestawu jest niskie pylenie.
Nagroda przyznana
-
Panowie jakieś pomysły na piszczenie klocków przy hamowaniu?
Usunąć rant z rdzy na tarczy, sprawdzić luz klocków i spręzyny dociskające...
-
Grzegorzu cały zestaw jest nowy łącznie z regeneracją zacisków, tutaj raczej chodzi o twarde klocki
-
Grzegorzu cały zestaw jest nowy łącznie z regeneracją zacisków, tutaj raczej chodzi o twarde klocki
Nie twarde a du*iane, wymienić na inne póki tarcze nie zniszczone. Raz miałem tak, nowe od założenia piszczały. I nic im nie pomogło....może i tak, ale o tym się sam przekonasz po wymianie.
PS: zapewne robota mechanika... ;D poszedł po taniości, a co tam....
-
Grzegorz jak się cofniesz do 3str w tym temacie to zobaczysz jak było robione.
Łukasz, myślałem o tym ale wydaje mi się że od początku tak było, chociaż pewności nie mam bo przy zasuniętych szybach i grającym radiu nie słychać tego wewnątrz ale gdy opuszczę szybę to wiochą zalatuje
-
BTW: tłoczek przy wymianie wciskamy, czy kręcimy (lewy zgodnie ze wskazówkami, prawy przeciwnie)? Bo pewnie sam się za to zabiorę tym razem.
Skoro nie wiesz, że z przodu się nie wkręca jeśli nie ma ręcznego (jak w C5 mk1) więc może sam tego nie rób bo to wiedza podstawowa.
A klocki każde piszczą, nawet te od najlepszych producentów więc nie ma zasady. Nie wiem jak Zimmermany ale ATE potrafią piszczeć koncertowo ale nie należy tego traktować jako zasady bo to jest kwestia przypadku. Podejrzewam, że u innych producentów też to się zdarza bo ekologia robi swoje również w dziedzinie hamulców a co za tym idzie składu kompozytu na okładziny cierne
BTW Brembo to już nie ta jakość od 10 lat, przynajmniej w temacie części aftermarketowych. Osobiście nawet nie biorę ich pod uwagę przy zakupie nowych hamulców
-
Grzegorz jak się cofniesz do 3str w tym temacie to zobaczysz jak było robione.
Dobra, poświęciłem się "i się cofnąłem"....tylko co z tego, że textar, co oznacza regeneracja? Wymienione gumki prowadników zacisków? bo tu widzę "inny punkt zaczepienia". Jak wierzysz w textara to je zostaw a szukaj dalej.
Możesz sie bawić w podkładki antywibracyjne ale to tylko próba naprawienia "z innej strony"... eot
-
Poprosiłem cię być cofnął bo stwierdziłeś że mechanik spieprzył robotę ;D
-
Poprosiłem cię być cofnął bo stwierdziłeś że mechanik spieprzył robotę ;D
Jaka by nie była osoba mechanika....każdemu się może "spieprzyć" robota. :P
-
No zgadza się... A co do tekstara, nie chodzi o to że jakoś w niego wierzę, rok wcześniej założyłem na tył komplet i jestem zadowolony, nie puszcza, nadmiernie nie pylą i nie korodują dlatego z przodu postawiłem na to samo. Wybrałem produkt raczej z górnej półki by uniknąć nieprzyjemności, chociaż jeśli się poczyta opinie w internecie to na każdego producenta znajdzie się jakaś wylewna, negatywna opinia.
Jeśli ktoś posiada wiedzę na temat twardości klocków będę wdzięczny- oczywiście interesują mnie klocki które będą bardziej miękkie... Wolę ciszę przy hamowaniu kosztem brudnych felg...
-
BTW: tłoczek przy wymianie wciskamy, czy kręcimy (lewy zgodnie ze wskazówkami, prawy przeciwnie)? Bo pewnie sam się za to zabiorę tym razem.
Skoro nie wiesz, że z przodu się nie wkręca jeśli nie ma ręcznego (jak w C5 mk1) więc może sam tego nie rób bo to wiedza podstawowa.
Andrzeju, nie popadajmy w paranoję. Klocki nie raz wymieniałem tyle, że w Felicii czy Xsarze. W C-piątkach do tej pory robił to mechanik. Nie zastanawiałem się do tej pory (ani nie dociekałem) dlaczego raz się tłoczki wkręca, raz wciska. Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że to kwestia tego, czy jest ręczny na osi, czy nie? Jak czegoś nie jestem pewien, to wolę dopytać, albo będę szukał odpowiedzi. Pracy się nie boję, bardziej zaplecza technicznego i samozaparcia (niekoniecznie lubię się usmarować w oleju na przykład).
Klocki zamówiłem Zimmermanna. Wielu chwali, zobaczymy, jak się sprawdzą u mnie. Mam nadzieję, że po ułożeniu/dotarciu się będzie brzytwa tak, jak było przed "ceramikami". ATE w Mk2 mi też szybko zaczęły piszczeć i mimo, że była ich jeszcze połowa, to wymieniłem na kolejne (nie wiem, czy nie Textar - musiałbym poszukać po fakturach) - nie piszczą. Czytałem, że nie raz to kwestia niedokładnego oczyszczenia gniazd, ewentualnie syfu pod tarczą, ale te klocki były zakładane u mechanika i widziałem jak porządnie wszystko tam czyścili (a, bo przy montażu klocków ATE poszły też nowe tarcze, chyba również ATE).
-
No i ja już po powrocie na klasyczne klocki, czyli z Jurid White na Zimmermann. Jeeeej, witaj dostojne hamowanie!!! Kurde, za nic tamte Juridy. Te Zimmermanny hamowały przy pierwszych dwóch wciśnięciach hamulca trochę słabiej, a po paru kolejnych hamowaniach położyły Juridy na łopatki. Zrobiłem na razie tylko objazd na wstępne ułożenie się klocków (bez mocnego deptania, takie dotarcie), jakieś 15km i raz udało mi się silnik przydusić niechcący. :)) Bo odruchowo wciskałem hamulec jak przy "ceramikach".
Reasumując, jeszcze bardziej nie polecam Jurid White. To, co dzisiaj po wymianie wyszło (jak szybko "przebiły" skuteczność Jurida), to szok. Jak je trochę dotrę, to zobaczę jak się zachowuje na gwałtowniejszym hamowaniu. Ale już wiem, że będzie o niebo lepiej!
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
Ciekawe te Wasze problemy z Jurid White, jak na razie zrobiłem 33kkm na tych klockach, po ich założeniu nie zauważyłem żadnej róźnicy w sile hamowania... zastanawiam się, bo może nie zwróciłem na to uwagi, a z czasem się przyzwyczaiłem... A minął rok od wymiany. Miałem niedawno awaryjne hamowanie, i też wydawało się ok, koła przyblokowywało, tyle ze opony zimówkim Czy ktoś z Was ma doświadczenia z tymi klockami z silnikami 2.2 lub 3.0(tj. z większymi tarczami i klockami)?
-
Ty masz 2.2 czyli większe tarcze a co za tym idzie i klocki,u mnie przy prędkościach autostradowych czyli 130 i więcej i hamowaniu dość gwałtownym hamulce są mało skuteczne.
-
Dlatego chciałem wrażenia użytkowników C5 z 2.2 i 3.0
-
O, właśnie Henryk mnie uprzedził w odpowiedzi.
Może czymś te klocki (poza rozmiarem) w 2.2 różnią się od wersji do 2.0 i dlatego nie odczuwasz różnicy.Po założeniu tych Juridów (a i tarcze wymieniałem) hamowanie bardzo słabe, ale wiadomo - musi się wszystko ułożyć. Ale nigdy nie czekałem w autach tak długo na docieranie się to raz. Dwa, że mimo zrobienia paru tysięcy km całość nie współpracowała tak, żeby to działało jak klasyczne klocki. Sam fakt, że jak dzisiaj wyjechałem z placu, to po 3-4. przyhamowywaniu miałem lepszą skuteczność hamowania, niż na Juridach, chyba o czymś świadczy.
Jeszcze bym pomyślał może, że źle włożone, czy coś, ale i robili to mechanicy z doświadczeniem, i nie ma tam czego zepsuć.
Teraz hamowanie mam jak należy (może się jeszcze nawet lekko poprawi jak się przejedzie więcej), a nie muszę dusić pedału hamulca, żeby skutecznie hamować. Nie chciałem przemęczać niedotartych klocków, ale pewnie jak bym trochę dynamiczniej przyhamował, to bym dęba stanął. Na Juridach gwałtowne hamowanie wyglądało tak, że nawet ABS się nie pofatygował. Nie miał do czego, bo nie byłem w stanie kół zablokować.
-
Czytałem już wcześniej opinie o Jurid White i trafiały się negatywne ale mi zależało na czystych felgach i szczerze mówiąc nie żałuję bo nie odczułem żadnej różnicy, hamuje super nawet przy ostrym depnięciu. Być może zaczęli coś zmieniać w składzie półproduktów i wyszła jakaś wadliwa seria.
-
Arturze, to super, jeżeli u Ciebie jest git. U mnie zdecydowanie (jeszcze teraz, jak jestem świeżo po założeniu Zimmermannów) było słabiutko. Najgorsze chyba w tym wszystkim było to, że przy rozkładzie sił hamowania przód/tył (nie wiem, ile tam jest, 70/30?) jestem przekonany, że kilka razy mi ABS zaczął reagować na tylnej osi zanim przednią ruszył. To było na ośnieżonych drogach i przy czterech identycznych oponach. Natomiast na suchej drodze jak zrobiłem kiedyś próbę (jeszcze przed tym faktycznym awaryjnym hamowaniem), to trzeba było na prawdę gnieść pedał, żeby trafić w okolice granicy blokowania przednich kół. Teraz (np. dzisiaj) jak jeżdżę na klasycznych klockach to muszę trzymać jeszcze w świadomości to, żeby nie wciskać za mocno hamulca, bo na prawdę jest taka różnica.
Jak próbowałem dzisiaj przed światłami, to wystarczy trochę mocniej docisnąć hamulec i natychmiast mocno wzrasta siła hamowania. Na Juridach było tak, że o ile pierwszy kontakt klocków z tarczami był chyba spoko (nie było takiego dramatu), to dalsze dociskanie hamulca nie bardzo przekładało się na równe zwiększanie siły hamowania. Tak, jakby nie dociskało mocniej klocków (Ty wciskasz hamulec co raz mocniej, a siła hamowania już za bardzo nie rośnie). Teraz mam wrażenie, że mogę palcem wcisnąć pedał hamulca tak, że ABS zareaguje. Wcześniej (np. w tym nagłym hamowaniu) przygniecenie nogą nie przyblokowało kół. No tyle ode mnie. :)
-
Niedługo będę wymieniał tarcze i klocki na przód (a być może pomyślę też o komplecie na tył).
Jakie tarcze i klocki byście polecali? Wiem, że temat rzeka widząc chociażby o liczebności postów w tym wątku, ale wolę oprzeć się na czyichś doświadczeniach, szczególnie w C5 niż kupować w ciemno.
Myślę w sumie o dwóch typach, mianowicie komplet ATE (tarcze i klocki, ale nie ceramiczne). Miałem ceramiczne w poprzednim C5, ale przy ostrzejszym hamowaniu wydaje mi się, że nie były aż tak skuteczne jak zwykłe, pylenie było mniejsze, ale wolę jednak postawić na skuteczność.
Biorę też pod uwagę oryginały. Różnica w cenie pomiędzy kompletem ATE a oryginałami to ok. 150-200 zł. Tylko pytanie czy warto brać oryginały, czy rzeczywiście byłyby skuteczniejsze, wytrzymalsze itd. Klocki oryginalne robi Galfer (ponoć właścicielem Galfera jest ATE, ale nie wiem czy te oryginały Galfer różnią się od klocków ATE?). Tarcze być może też Galfer. Tarcze i klocki oryginalne są już ponoć nieco starte jako nowe tak, że juz nie ma konieczności docierania tylko są od razu gotowe do pracy, ale to szczegół, który nie biorę pod uwagę.
Kiedyś do Citroena brałem tarcze Brembo i było ok, teraz się ponoć popsuły, klocki zwykle Valeo (teraz ciężko dostać, ale były ok), czasem klocki TRW, pyliły dość mocno, miałem też przypadek, że prawdopodobnie odpadła okleina trąca i darło żelazem o tarczę, więc musiałem zmieniać też tarcze, stąd trochę mnie od TRW odrzuciło.
Teraz zawodnik jest cięższy z mocniejszym silnikiem 3.0 Hdi, więc szukam czegoś skutecznego, co mnie nie zawiedzie. Nie wiem czy idę w dobrym kierunku, jeśli chodzi o komplet ATE czy rozejrzeć się za czymś innym jeśli chodzi o zamienniki. A może jednak warto dopłacić do oryginałów? Czy byłaby jakaś znacząca różnica? Jeśli tak to myślę, że warto dopłacić. Jeśli nie to po co przepłacać.
Z firmą Zimmeramann, Textar nie miałem do czynienia, więc nie wiem jakiej są jakości, gdzie są produkowane, gdzieś czytałem, że ATE, które nie idą na pierwszy montaż częśc produkcji jest w Chinach, więc już sam nie wiem co wybrać.
-
Cześć
Dziś miałem wymieniane tarcze i klocki P+T na komplet ATE. Pierwszy test trasa ~120km, nic nie zapiszczało więc jest super. Na pewno lepiej hamują od byle jakich co miałem wcześniej. Mogę zaoferować samochód do testów i samemu się przekonasz jak hamuje taki świeży zestaw, jeśli miałbyś ochotę przyjechać do Płocka : ). Jak bardzo brudzą felgi dopiero będę mógł powiedzieć jak wymyje wszystko na glanc i wtedy pojeżdżę.
-
Jak myślicie ? Taki zestaw podejdzie z 407 2.2 do C5x7 2.0 hdi 2011 ?https://allegro.pl/oferta/407-tarcze-klocki-zaciski-jarzma-2-2hdi-swap-2-0hd-7801602510
-
C5 to moje pierwsze auto, w którym hamulce są z zapasem do masy i mocy.
Do tej pory jeździłem japończykami, gdzie hamulcom bliżej do spowalniaczy...
Przetestowałem do tej pory różnych producentów i mogę stwierdzić, że w sile hamowania i skuteczności większe znaczenie mają klocki. Natomiast tarcze mają znaczenie jeśli chodzi o gięcie itd.
Jeśli chodzi o popularnych producentów klocków:
- ATE pylą dość mocno ale hamują ok
- Textar - pylą jak wyżej, ale hamują według mnie lepiej
- TRW - nie hamują i pylą, a do tego potrafią hałasować. Do tego potrafią korodować tak, że po 2 latach odparza się okładzina. Tylne koła miałem brudniejsze niż przednie z Ferodo
- Ferodo premier- hamują najlepiej ze wszystkich, pylą najmniej, nigdy nie zapiszczały - zostawiają na tarczy charakterystyczny nalot, który nie ma wpływu na hamowanie ani na tarczę - zawsze w kompletnym zestawem - z blaszkami antywibracyjnymi itd. Hamują lepiej niż OEM klocki Lexusa i pylą zdecydowanie mniej
Jeśli chodzi o tarcze to do obu aut nie miałem wielkeigo wyboru. W mitsubishi mam tarcze 276mm, więc łatwo je pogiąć. Testowałem różne, ale najdłużej jeżdżę na textarach. Przy ostrej jeździe przeżyły u mnie 6 lat i około 80kkm. Wymieniłem bo się zużyły. Poza rdzą nie widzę wad.
Ale inna ciekawostka. Auto stało się budowozem, jeździ wokół domu i postanowiłem zrobić cebule i kupiłem tarcze ABE, którymi się przydziłem i nie brałem nigdy pod uwagę. Do tego klocki Ferodo. Nie mam litości dla tych tarcz, ostre dohamowania tuż przed zatrzymaniem, gaz hamulec i cały czas nic się z nimi nie dzieje :D
W C5 wymiana pewnie za rok - będę brał ATE malowane fabrycznie i do tego klocki Ferodo. Tarcza 340mm (większa niż w 2t LS430) nie powinna mieć problemów niezależnie od producenta.
-
Przeczytaj to co wcześniej pisałem o textar, dodam tylko że problem nie ustąpił a nawet się nasilił. Teraz nie pisząca jak pojazd pks, bardziej przypomina pojazd pkp
-
Ja co prawda nie używałem pro, ale poza pyleniem byla cisza.
Na Twoim miejscu wymienilbym klocki na ferodo premier.
-
Przymierzam się do wymiany bo wstyd tak jeździć, niestety dręczy mnie wieczny brak czasu. Na tyle mam zwykłe textar i nie piszczą.
-
Mialem to samo z TRW na tyle.
Zwykly textar spisywał się u mnie bardzo dobrze przez lata.
Ale jednak Ferodo hamują lepiej. Jakiś miesiac temu mialem awaryjne hamowanie z 210 do 110. Mimo tarcz 314mm i masy 2t abs miał co robic. Nawet fotelik obrotowy sie obrocil z pozycji bocznej:)