Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Robi1984 w Luty 05, 2018, 13:28:47
-
Witam,
wymieniłem ostatnio komplet poduszek silnika i skrzyni biegów ponieważ miałem odczuwalne wibracje na siedzeniu kierowcy co było dość drażniące
ale po wymianie jest tak samo a na moje oko silnik ma za duże wibracje :-X wcześniej miałem 1.9 dci scenica i tak nie było czy może 2.0 Hdi ma gorszą kulturę pracy ?
Tutaj link do nagrania https://www.youtube.com/watch?v=nqCpAVKOy14
Może ktoś posiada ten sam model i silnik co mój jestem ciekawy waszej opini.
Dziękuje za info.
-
Wibracje w pełnym zakresie pracy silnika czy tylko przy określonych obrotach? Sprawdź czy nie masz pęcherzyków powietrza w paliwie.
-
Świece żarowe służą do odpalania, więc to nie to.
-
Akurat w HDI przy odpalaniu mają najmniej roboty, bo sprawne HDI bez świec powinien odpalić do -20C. Świece dogrzewają silnik do momentu osiągnięcia określonej temperatury oraz wspomagają wypalanie fapa. Przy uszkodzonych świecach nie jest możliwe serwisowe wypalenie filtra.
-
Hmmm proponuje kupić oryginalne poduszki i wymienić na oryginały.
Pozdrawiam
-
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=108314.0 (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=108314.0) poczytaj sobie tutaj, ten sam silnik RHR ja mam podobnie, u mnie najwieksze drgania ok 1200 obr/min, na luzie prawie nic, wyżej też nic. Wymienione poduszki, wymienione sprzegło z dwumasa a drgania zostały - pomijając filtr paliwa - drgań prawie nie ma. Resztę można sobie dopowiedzieć.
-
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=108314.0 (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=108314.0) poczytaj sobie tutaj, ten sam silnik RHR ja mam podobnie, u mnie najwieksze drgania ok 1200 obr/min, na luzie prawie nic, wyżej też nic. Wymienione poduszki, wymienione sprzegło z dwumasa a drgania zostały - pomijając filtr paliwa - drgań prawie nie ma. Resztę można sobie dopowiedzieć.
Ja miałem takie drgania jak założyłem nieoryginalną dolną poduszkę silnika. Te najmniejszą, okrągłą. Po wymianie na oryginał drgania ustąpiły. Może poprzedni właściciel też zmienił tę poduszkę, a Ty powtórzyłeś zabieg? Ja przerabialem 2 inne chyba sasic i lemforder, obie do dupy.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
U wielu tak jest. Podpompij gruszkę do twardości a potem za kilka minut zobacz czy jest twarda czy nie. Szybki bezbolesny test. Nie mówię , że to jest przyczyną u Ciebie, ale jeśli masz RHR to to sprawdź w pierwszej kolejności za nim wydasz majątek na mechaników.
-
Mam nadzieje że to będzie to powietrze w przewodzie paliwowym bo jak ja teraz mam powiedzieć żonie że muszę zrobić jeszcze raz to samo co właśnie już zrobiłem ;D przecież ona tego nie będzie w stanie zrozumieć do końca naszego małżeństwa :P a ile będzie gadania o ja je..bie ???
Nie ciesz się z tym powietrzem w paliwie, bo to jest dopiero ********** ciężkie do wyeliminowania.
-
w każdym modelu jest ciężkie do usunięcia powietrze z układu paliwowego ? chodzi o 2.0 HDI
-
Mam nadzieje że to będzie to powietrze w przewodzie paliwowym bo jak ja teraz mam powiedzieć żonie że muszę zrobić jeszcze raz to samo co właśnie już zrobiłem ;D przecież ona tego nie będzie w stanie zrozumieć do końca naszego małżeństwa :P a ile będzie gadania o ja je..bie ???
Nie ciesz się z tym powietrzem w paliwie, bo to jest dopiero ********** ciężkie do wyeliminowania.
To jest chyba kwestia obudowy filtra paliwa? nowe oringi, lub obudowa z używki
Nie kolego. Ludzie cudują z nowymi obudowami, oringami, wężami i co? Nic - powietrze jak było, tak jest. Jak wywalisz obudowę z filtrem i zepniesz na krótko, to tadam! Powietrza nie ma ;)
-
Czyli jak wyeliminować obudowę to problem znika, więc gdzieś tu jest nieszczelność? Może być jeszcze kwestia połączeń na pompie w zbiorniku i odpowietrznik samego zbiornika.
Na początek jak są bąble to właśnie warto pominąć filtr
No ale co dalej? Jeździć bez filtra paliwa? Owszem, wtedy ani grama powietrza w wężach paliwowych, tylko jak syf pójdzie na wtryskiwacze, to będzie koniec. Wszelkie próby dokręcania, ściskania, montowania zamienników, czarowania, itp. nie przynoszą efektów - obudowa wpięta między króciec gruszki a wąż idący do pompy wysokiego ciśnienia powoduje powstawanie bąbli powietrza. Wyeliminowanie tej obudowy uzdrawia sytuację...
-
Czyli ta przypadłość z powietrzem występuje tylko w 2.0 hdi czyli wszyscy posiadacze tych silników mają ten sam problem ?
-
Czyli ta przypadłość z powietrzem występuje tylko w 2.0 hdi czyli wszyscy posiadacze tych silników mają ten sam problem ?
Raczej tylko w 2.0 HDI RHR... aczkolwiek problem jest także w Peugeotach 308 (albo 307) i 407. Tam też jest 2.0 HDI ale który model, tego nie wiem.
-
Czyli wynika z tego że będe musiał to zaakceptować ale z dugiej strony jak mu delikatnie depne gazu tak na 1000 obr/min to wibracje sa dużo mniejsze myślałem też żeby sprawdzić czujnik wałka rozrządu.
Musze sobie tutaj ogarnąć jakiegoś kumatego mechanika może coś wymyśli.
-
Dobra jutro oblukam.
-
Czyli jak wyeliminować obudowę to problem znika, więc gdzieś tu jest nieszczelność? Może być jeszcze kwestia połączeń na pompie w zbiorniku i odpowietrznik samego zbiornika.
Na początek jak są bąble to właśnie warto pominąć filtr
No ale co dalej? Jeździć bez filtra paliwa? Owszem, wtedy ani grama powietrza w wężach paliwowych, tylko jak syf pójdzie na wtryskiwacze, to będzie koniec. Wszelkie próby dokręcania, ściskania, montowania zamienników, czarowania, itp. nie przynoszą efektów - obudowa wpięta między króciec gruszki a wąż idący do pompy wysokiego ciśnienia powoduje powstawanie bąbli powietrza. Wyeliminowanie tej obudowy uzdrawia sytuację...
A może to kwestia budowy układu paliwowego i wystepuje zjawisko kawitacji?
Bo w sumie to można zdemontować obudowę filtra i zatkać jeden króciec np wejście z drugiego wyprowadzić przewód , do przewodu podłączyć pompę podcisnienia, wytworzyć podciśnienie i zobaczyć czy się utrzymuje - można obudowę zanurzyć w wiaderku z ropą - będziemy wiedzieć czy sam filtr jest szczelny. Można pójść dalej, na szrocie kupić kawałki przewodów do i z filtra z koncówkami i sprawdzić szczelność takiego układu (ale podciśnieniem czyli tak jak jest to w normalnych warunkach pracy). Bo sprawdzając poprzez wytworzenie cisnienia wszystko może grać.
Pompę podciśnienia mam - jesli ktoś z okolic ma wolną obudowę i przewody to możemy pobawić się w sprawdzenie.
-
Paweł raczej wtryski są od nowości tak sądzę bo na wszystko mam rachunki ktoś wszystko kolekcjonował, dziś rano było -10 odpalił normalnie.
Mam do was pytanko obecnie mam przejechane 182500 czy coś takiego auto jest zalane DPF 5w30 czy mogę zacząć już lać 10w40 czy zostać przy tym oleju który był wcześniej lany bo niby pisali że 2.0 hdi to pancerny silnik jak sławny 1.9 tdi ale wole spytać.
Test gruszki
Pompowanie na sucho bez odpalenia silnika gruszka robi się twarda po 8-10 naciśnięciach ale nie trzyma nawet 2 minuty i robi się o połowę miększa
Pompowanie na odpalonym silniku jest całkowicie miękka nie wiem czy tak powinno być ?
Dodam jeszcze że ta cała obudowa od filtra paliwa to troche sobie tak lata jak się nią porusza na boki.
Jak już wcześniej pisałem gdy dodam lekko gazu tak pomiędzy 1000 a 1200 obr/min wszelkie wibracje na siedzeniu kierowcy jak i w kabinie praktycznie ustają do poziomu jaki powinny mieć na wolnych obrotach.
Co myślicie o tym płynie ERC System do czyszczenia systemu paliwowego i wtryskiwaczy w Niemczech kupowany jest w dużych ilościach i ludzie piszą że działa
-
Chyba jedynym sposobem żeby sprawdzić czy wibracje w kabinie są winą powietrza w układzie paliwowym będzie podłączenie na krótko z pominięciem puszki ze wcześniejszym odpowietrzeniem układu.
Ale sam nie wiem czy to będzie to bo wcześniej w golfie V z silnikiem 1.9 tdi czy scenicu 1.9 dci też było widać że jest powietrze w układzie paliwowym a mimo tego takich wibracji na fotelu kierowcy nie miałem.
Może wtryski żle podaja paliwo albo któryś jest wadliwy i na wolnych obrotach trzepie a po dodaniu gazu mniej bo dostaje wiecej paliwa ?
-
Skoro producent zalecił 5W30 to taki lej dalej. Tylko trzeba pamietac przy Fapie aby był niskopopiołowy czyli do aut z filtrem cząstek stałych> Miałem też cytrynkę z 330 tkm i nadal lany był pełen syntetyk zgodnie z zaleceniem producenta. Ja bym nie zmieniał oleju na półsyntetyk, zostałbym przy tym zalecanym przez producenta - zgodnie z normami.
Poczytałeś opinie i testy jakie przeprowadził jeden z klubowiczów walcząc z tym powietrzem, nawet xenony mu drgały , gdy pominął układ filtra cisza.
-
Teraz jest pytanie czy takie pominięcie może spowodować jakieś problemy ? Bo przestanie mi wibrować a zaraz będą problemy z wtryskami ;D
-
No u mnie xenony też dostają drgawek 8) i trochę żle świecą w nocy więc kolejny wydatek się szykuje....
-
Wczoraj znalazłem sobie w mojej okolicy takiego magika mechanika co ponoć syrenki na porsche przerabia 8) ;D podjadę podpytam może mi coś podpowie.
-
Ten co teraz znalazłem to Polak wiesz Niemcy są jak roboty ale też moja wina że najpierw wymieniłem a póżniej tutaj spytałem ale pomyślałem że to musi być właśnie poduszka....
-
Oglądam teraz Miłośnicy czterech kółek -zrób to sam (https://www.youtube.com/channel/UC9SoogoWnlKeUEfvBS4rzrw) Jak wygląda układ wtryskowy w Dieslu po latach, i jak go wyczyścić https://www.youtube.com/watch?v=DzVIHgrw99U (https://www.youtube.com/watch?v=DzVIHgrw99U)Może to wtryski ?
-
Paweł jest jakiś dobry program do odczytywania błędów za pomocą komórki i OBD Bluetooth bo mam takie coś ale nie wiem jakim programem najlepiej sczytać ewentualne błędy. Spokojnie nie mam zamiaru już nic robić do przodu jedynie pytam żeby ewentualnie wiedzieć bo jak sam wiesz mechanicy naciągają na różne wymiany.
-
Interfejs Chińczyk to teraz 134zł w tym darmowa wysyłka.
-
Byłem syna odebrać ze szkoły i tak się trochę bawiłem skrzynią
Na biegu P czuć wibracje pożniej na D i R również ale jak przełączę na N wibracje są ale minimalne gdyby takie były na innych biegach to bym nic w nim nie szukał...
Coś czuje że sprzedawca od którego kupiłem będzie miał zaraz dodatkowe koszta bo jeśli sprzedali mi auto z wadą ukrytą to mają problem.
-
Sprawdziłem ile samochód ma dokładnie obrotów na minute pokazało że 820 obr/min na każdym biegu ale jedynie na biegu N nie mam wibracji takiej jak na innych biegach.
-
Paweł u mnie jest identycznie jak na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=xBbqqFbNfv0
Jadę spokojnie to właśnie przy 2000 obr/min delikatnie szarpie jakby nie mógł włączyć biegu można to porównać gdy nam brakuje paliwa wtedy samochód też tak szarpie...
Ale jak jeżdżę agresywnie to wtedy tego nie ma identycznie jak u tego kolesia od BMW.
-
Coś czuje że sprzedawca od którego kupiłem będzie miał zaraz dodatkowe koszta bo jeśli sprzedali mi auto z wadą ukrytą to mają problem.
Wibracje nie powstały z dnia na dzień, zapewne w umowie masz wpisane, że stan auta jest Ci znany, więc ciężko będzie mówić tu o wadzie ukrytej. Mało tego, wymieniłeś poduszki, sprzedawca może Ci powiedzieć, że dokonałeś ingerencji w stan auta z dnia sprzedaży a wtedy było ok.
Nie szedłbym tą trudną i nerwową drogą tylko spokojnie próbował od najtańszych rozwiązań, które to koledzy Ci tu proponują.
-
To obojętne bo tutaj jest 12 mieś tzw Gewährleistung /Gwarancja i jeśli skrzynia była padnięta to musi zrobić na swój koszt .
U mnie wygląda to tak https://www.youtube.com/watch?v=mr5k2LF5iGg
-
Sprawdź jeszcze sprzęgiełko na ośce alternatora. U mnie powodowało spore wibracje. Po wymianie jak ręką odjął.
-
cześć, mam dokładnie to samo co ty - wibracje przy małych obrotach i taka praca skrzyni. Co do wibracji to też wymieniałem poduszki, ale tylko tą górną i tą małą od strony półosi, od skrzyni nie ruszałem - efektów brak, później tą małą po przeczytaniu forum zmieniłem na oryginał - efektów brak. zastosowałem dodatek do układu wtryskowego (ten ori UNIK+) i na tym się niestety poddałem. co do pracy skrzyni to konsultowałem to w serwisach z "prostą" odpowiedzią że te skrzynie tak mają. oba tematy podobnie jak u ciebie mnie drażnią i mam plan do tego kiedyś wrócić, a jak na razie w takim stanie przejechałem ok 60tys. km.
-
A myślałem już że jestem wariatem ;D chwała Bogu za twój komentarz hahaha ::) czyli Citroen z silnikiem 2.0 Hdi i tą skrzynia wypuścił gniota >:(
W trasie jak jadę to jeszcze ujdzie no ale miasto to mnie dobija najgorsze jest to że widząc światło pomarańczowe twoja podświadomość wysyła Ci sygnał że zaraz będziesz wibrować bo staniesz na czerwonym haha 8)
-
A myślałem już że jestem wariatem ;D chwała Bogu za twój komentarz hahaha ::) czyli Citroen z silnikiem 2.0 Hdi i tą skrzynia wypuścił gniota >:(
W trasie jak jadę to jeszcze ujdzie no ale miasto to mnie dobija najgorsze jest to że widząc światło pomarańczowe twoja podświadomość wysyła Ci sygnał że zaraz będziesz wibrować bo staniesz na czerwonym haha 8)
Nie, citroen 2.0 hdi tak nie powinien pracować. Mam takie auto z przebiegiem 210k i nic nie drży. Nie wydawaj opinii o samochodzie na podstawie 2 przypadków. Sprawdź co Ci ludzie wyżej napisali, doprowadź go do ładu i ciesz się ciszą jaką oferuje sprawny 2.0 hdi
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
A myślałem już że jestem wariatem ;D chwała Bogu za twój komentarz hahaha ::) czyli Citroen z silnikiem 2.0 Hdi i tą skrzynia wypuścił gniota >:(
W trasie jak jadę to jeszcze ujdzie no ale miasto to mnie dobija najgorsze jest to że widząc światło pomarańczowe twoja podświadomość wysyła Ci sygnał że zaraz będziesz wibrować bo staniesz na czerwonym haha 8)
Nie do końca o to chodziło mi we wpisie, tak jak pisze Michał nie tak to powinno pracować, ja po prosto dalej tematu nie pociągnąłem i jeżdżę z takim dyskomfortem. Liczę że te jako nowy nabywca nie odpuścisz tak łatwo i rozwiążesz temat drgań) - wydaje mi się że mamy dokładnie to samo, wibruje na niskich obrotach, a przy postoju na N jest trochę lepiej niż na P lub D, nie wydaje mi się żeby to było związane z układem paliwowym, bo np w moim przypadku stojąc na światłach pod wzniesieniem w pozycji D wibruje, odpuszczam delikatnie hamulec, auto popełźnie dosłownie parę centymetrów i drgania tak jakby zmieniają częstotliwość. Dalej w planie mam zamiar jednak wymienić poduchę od skrzyni.
-
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=108314.0
Przeczytajcie uważnie co pisze Krzysiek, też ma automat i silnik RHR - zrobił dużo juz w temacie tego powietrza - po co kombinować to jest najtańsze do sprawdzenia. Z jego doświadczeń wynika, że pominąwszy filtr paliwa (odpowiedź nr 11) dużo z opisywanych tu objawów znikneło. Chyba lepiej zacząć od doświadczeń kogoś kto troszkę przećwiczył ten temat - bo chyba rwanie wtrysków i ich wymiana/regeneracja to bardziej skomplikowane oraz dużo droższa czynnosć.
-
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=108314.0
Przeczytajcie uważnie co pisze Krzysiek, też ma automat i silnik RHR - zrobił dużo juz w temacie tego powietrza - po co kombinować to jest najtańsze do sprawdzenia. Z jego doświadczeń wynika, że pominąwszy filtr paliwa (odpowiedź nr 11) dużo z opisywanych tu objawów znikneło. Chyba lepiej zacząć od doświadczeń kogoś kto troszkę przećwiczył ten temat - bo chyba rwanie wtrysków i ich wymiana/regeneracja to bardziej skomplikowane oraz dużo droższa czynnosć.
No ok, ale co ma powietrze w układzie do położenia skrzyni N lub D ew. P? Czytając powyższe rozumiem że drgania ustępują mniej lub więcej w zależności od tego? Jeżeli tak, to dla mnie logiczne jest, że problem leży właśnie w poduszkach silnika lub ich niewłaściwym zamontowaniu, skręcenu. U mnie właśnie ciulowa poduszka powodowała drgania i nie była to poduszka skrzyni. Tę podmieniłem na nową i nic to nie dało. Tak jak i obie górne, obie wymienione a efekt niewielki. U mnie winowajcą była mała poduszka przy półosi i tak jak napisałem wcześniej, dopiero trzecia z rzędu, oryginalna zmieniła wszystko. Popuszczenie hamulca zmienia naprężenia na poduszkach i stąd niewielka poprawa. Taka jest moja teoria, ale ja się nie znam.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=108314.0
Przeczytajcie uważnie co pisze Krzysiek, też ma automat i silnik RHR - zrobił dużo juz w temacie tego powietrza - po co kombinować to jest najtańsze do sprawdzenia. Z jego doświadczeń wynika, że pominąwszy filtr paliwa (odpowiedź nr 11) dużo z opisywanych tu objawów znikneło. Chyba lepiej zacząć od doświadczeń kogoś kto troszkę przećwiczył ten temat - bo chyba rwanie wtrysków i ich wymiana/regeneracja to bardziej skomplikowane oraz dużo droższa czynnosć.
No ok, ale co ma powietrze w układzie do położenia skrzyni N lub D ew. P? Czytając powyższe rozumiem że drgania ustępują mniej lub więcej w zależności od tego? Jeżeli tak, to dla mnie logiczne jest, że problem leży właśnie w poduszkach silnika lub ich niewłaściwym zamontowaniu, skręcenu. U mnie właśnie ciulowa poduszka powodowała drgania i nie była to poduszka skrzyni. Tę podmieniłem na nową i nic to nie dało. Tak jak i obie górne, obie wymienione a efekt niewielki. U mnie winowajcą była mała poduszka przy półosi i tak jak napisałem wcześniej, dopiero trzecia z rzędu, oryginalna zmieniła wszystko. Popuszczenie hamulca zmienia naprężenia na poduszkach i stąd niewielka poprawa. Taka jest moja teoria, ale ja się nie znam.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Jeżeli ta poduszka na podporze półosi przynosiła takie wibracje na postoju, to poduszki które wymienił auto wątku mogą ostro namieszać. Powietrze w układzie też spowoduje drgania i niespokojną pracę silnika.
Jedno jest pewne Robert już ma tyle informacji, że tylko działać, bo silnik prosty, niezawodny i znany i powinno być to łatwe i w miarę tanie do ogarnięcia
Trzeba dokładnie określić rodzaj drgań. Czy jest to bardziej nieregularne przerywanie, czy może regularne drżenie całej budy, jak by silnik był ma sztywno przykrecony do nadwozia?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
Podepnę się pod temat aby nie zakładać nowego wątku.
A propos szarpania. U mnie szarpie, ale w określonej sytuacji. Zaczynam jazdę i zanim silnik zacznie się nagrzewać jest OK. Tuż przed pojawieniem się 1 kreski dotyczącej nagrzania płynu uk. chłodzenia i oleju (raczej równocześnie) zaczyna szarpać samochodem ale przy jeździe ze stałą prędkością. Zazwyczaj najbardziej odczuwalne przy 50km/h (4 bieg) i delikatnym trzymaniu nogi na gazie. Każde dodanie gazu lub odpuszczenie, nawet niewielkie powoduje zanik szarpania. Na postoju nie szarpie, niezależnie od położenia lewarka skrzyni. Po nagrzaniu płynów i oleju (6 kreska) problem ustępuje, ale ostatnio nawet po dłuższej 2-3h jeździe na autostradzie i wjechaniu w miasto krótko szarpał przy 100/h (obrzeża miasta). Później się uspokoił. Ponadto po odpaleniu zimnego silnika samochód zupełnie inaczej pracuje. Strasznie twardo, a przyspieszanie też jest jakbym wielkim "traktorem" jechał. Po nagrzaniu zmienia się jego charakterystyka zupełnie. Nie dymi na postoju ani przy dodawaniu gazu... W zeszłą zimę pracował bardziej "aksamitnie" nawet stojąc na mrozie.
Jeżdżę tak prawie 2 miesiące. Wczoraj sprawdziłem filtr paliwa i wymieniłem, było OK. Zakupiłem dodatek do HDI, ten UNIK+ ale chwilę muszę jeszcze poczekać aby go zalać na prawie pusty zbiornik. Mechanicy nakierowali mnie na uk. wtryskowy aby zacząć od tego płynu i próby czyszczenia, jak nie pomoże badać sprawę dalej pod względem wtrysków. Zasugerowali, że jak tylko na zimnym szarpie to cpś z układem wtryskowym....
Dodam, że trochę mnie to zaczyna przerażać...i szukam Waszych podpowiedzi. Niestety w mechanice jestem.... :( :( :( :(
Odnośnie gruszki do odpowietrzania: ja naciskając ją na odpalonym aucie nie mogłem doprowadzić jej do stanu bardzo twardej. Cały czas dawała się pompować. Podobnie było przy wymianie wczoraj filtra paliwa na zgaszonym samochodzie. Mimo pompowania kilkanaście minut nadal była bardziej miękka niż twarda, a samochód odpalił od razu (więc moim zdaniem paliwo było dostarczone bez powietrza).
Niedawno wymieniłem górną poduszkę silnika bo była trochę sparciała i sądziłem, że może mieć wpływ na szarpania. Ale to nie ona. Dolne podobno są sprawdzone i nie ma na nich luzów. I co tu dalej robić, jak dodatek do paliwa nie usunie szarpania (a znając moje szczęście to k...a nie...)???
Podzielę się jeszcze swoimi spostrzeżeniami co do drgań odczuwalnych na siedzeniu kierowcy na postoju. Chyba u mnie mam to samo, choć nie zawsze. Czasem czuć lekkie drgania i zauważałem, że wskazówka obrotomierza wówczas bardzo delikatnie drga. Piszę bardzo bo moja żona tego np. w ogóle ie zauważa, a ja tak....
Najgorsze jest to, że odnośnie szarpania u mnie na razie mechanicy nie są w stanie powiedzieć o co chodzi, błędów żadnych w komputerze nie ma. Luzów w zawieszeniu raczej też nie...I co tu teraz zrobić. Od czego zacząć aby nie wymienić od razu połowy?Sam podejrzewałem też skrzynie bo nie pracuje tak jak powinna ale czyżby miała wpływ na szarpanie przy zimnym oleju, a później nie???
-
Będzie cieplej to robię ten temat z ominięciem puszki z filtrem paliwa.
Mam takie pytanie ? Czy nie można dopasować puszki i filtra paliwa z innego citroena np od 3.0 hdi lub 2.2 hdi bo jeśli problemy z powietrzem występują tylko w 2.0 hdi to może można to jakoś dosztukować ?
No dziś zgłupiałem rano ??? Było -13 postawiłem go wczoraj w innej pozycji czyli pod górkę i dziś rano zaraz po zapaleniu nie było żadnych WIBRACJI ale po zapaleniu trzymał jakieś 1000 obr/min gdy temperatura poszła do góry obroty spadły na 820 obr/min i wibracje wróciły...
Normalnie stawiam go jak na zdjęciu czyli dziobem w dół jutro go odpalę w tej pozycji i zobaczę czy wibracje będą od samego początku czy nie.
Żonę można zapytać co będzie na obiad a nie czy czuje jakieś tam wibracje ;D z moją miałem to samo a wyglądało to mniej więcej tak https://www.youtube.com/watch?v=YxobYlQ_rm4
Ja czuję ona nie czuję 8)
-
Marcin co do twardej pracy ma zimnym silniku to może pomyśl o innym oleju i wymianą przed zimą, sprawdź świece żarowe. Masz może zaślepiony egr?Wskazujesz też że są problemy z automatem, może to jest to bo ty masz inny silnik.
Raczej nie olej..Zalewam Totala 5W30 odkąd go kupiłem w zeszłym roku i nic się nie działo...Odpala od strzału, nawet na mrozie.EGR nie jest zaślepiony. Automat..to temat rzeka...
-
Dzwoniłem do mechanika co mi montował poduszki twierdzi że muszą się ułożyć bo są nowe i twarde.
-
Marcin co do twardej pracy ma zimnym silniku to może pomyśl o innym oleju i wymianą przed zimą, sprawdź świece żarowe. Masz może zaślepiony egr?Wskazujesz też że są problemy z automatem, może to jest to bo ty masz inny silnik.
Podepnę się pod temat aby nie zakładać nowego wątku.
A propos szarpania. U mnie szarpie, ale w określonej sytuacji. Zaczynam jazdę i zanim silnik zacznie się nagrzewać jest OK. Tuż przed pojawieniem się 1 kreski dotyczącej nagrzania płynu uk. chłodzenia i oleju (raczej równocześnie) zaczyna szarpać samochodem ale przy jeździe ze stałą prędkością. Zazwyczaj najbardziej odczuwalne przy 50km/h (4 bieg) i delikatnym trzymaniu nogi na gazie. Każde dodanie gazu lub odpuszczenie, nawet niewielkie powoduje zanik szarpania. Na postoju nie szarpie, niezależnie od położenia lewarka skrzyni. Po nagrzaniu płynów i oleju (6 kreska) problem ustępuje, ale ostatnio nawet po dłuższej 2-3h jeździe na autostradzie i wjechaniu w miasto krótko szarpał przy 100/h (obrzeża miasta). Później się uspokoił. Ponadto po odpaleniu zimnego silnika samochód zupełnie inaczej pracuje. Strasznie twardo, a przyspieszanie też jest jakbym wielkim "traktorem" jechał. Po nagrzaniu zmienia się jego charakterystyka zupełnie. Nie dymi na postoju ani przy dodawaniu gazu... W zeszłą zimę pracował bardziej "aksamitnie" nawet stojąc na mrozie.
Jeżdżę tak prawie 2 miesiące. Wczoraj sprawdziłem filtr paliwa i wymieniłem, było OK. Zakupiłem dodatek do HDI, ten UNIK+ ale chwilę muszę jeszcze poczekać aby go zalać na prawie pusty zbiornik. Mechanicy nakierowali mnie na uk. wtryskowy aby zacząć od tego płynu i próby czyszczenia, jak nie pomoże badać sprawę dalej pod względem wtrysków. Zasugerowali, że jak tylko na zimnym szarpie to cpś z układem wtryskowym....
Dodam, że trochę mnie to zaczyna przerażać...i szukam Waszych podpowiedzi. Niestety w mechanice jestem.... :( :( :( :(
Odnośnie gruszki do odpowietrzania: ja naciskając ją na odpalonym aucie nie mogłem doprowadzić jej do stanu bardzo twardej. Cały czas dawała się pompować. Podobnie było przy wymianie wczoraj filtra paliwa na zgaszonym samochodzie. Mimo pompowania kilkanaście minut nadal była bardziej miękka niż twarda, a samochód odpalił od razu (więc moim zdaniem paliwo było dostarczone bez powietrza).
Niedawno wymieniłem górną poduszkę silnika bo była trochę sparciała i sądziłem, że może mieć wpływ na szarpania. Ale to nie ona. Dolne podobno są sprawdzone i nie ma na nich luzów. I co tu dalej robić, jak dodatek do paliwa nie usunie szarpania (a znając moje szczęście to k...a nie...) ???
Podzielę się jeszcze swoimi spostrzeżeniami co do drgań odczuwalnych na siedzeniu kierowcy na postoju. Chyba u mnie mam to samo, choć nie zawsze. Czasem czuć lekkie drgania i zauważałem, że wskazówka obrotomierza wówczas bardzo delikatnie drga. Piszę bardzo bo moja żona tego np. w ogóle ie zauważa, a ja tak....
Najgorsze jest to, że odnośnie szarpania u mnie na razie mechanicy nie są w stanie powiedzieć o co chodzi, błędów żadnych w komputerze nie ma. Luzów w zawieszeniu raczej też nie...I co tu teraz zrobić. Od czego zacząć aby nie wymienić od razu połowy?Sam podejrzewałem też skrzynie bo nie pracuje tak jak powinna ale czyżby miała wpływ na szarpanie przy zimnym oleju, a później nie???
U mnie to też występuje na zimnym silniku, myślę, że w momencie szarpania zaczyna wypalać FAP ...
-
Marcin u mnie automat też dziwnie zmienia biegi nie wiem czy tak powinno to być czy jest coś nie tak czasami strasznie miesza w biegach i jak dobrze pamiętam pomiędzy 4 a 5 biegiem tak na 2000 obr/min czuje lekkie szarpnięcia jakby nie mógł włączyć biegu tak samo jest między 3 a 4 biegiem ogólnie ma duże problemy przy spokojnej jeżdzie ale jak mu depnę lub jade na trybie sport to wszystko jest oki.
Może te skrzynie tak mają :-X
-
Marcin u mnie automat też dziwnie zmienia biegi nie wiem czy tak powinno to być czy jest coś nie tak czasami strasznie miesza w biegach i jak dobrze pamiętam pomiędzy 4 a 5 biegiem tak na 2000 obr/min czuje lekkie szarpnięcia jakby nie mógł włączyć biegu tak samo jest między 3 a 4 biegiem ogólnie ma duże problemy przy spokojnej jeżdzie ale jak mu depnę lub jade na trybie sport to wszystko jest oki.
Może te skrzynie tak mają :-X
Te skrzynie na pewno tak nie mają...Muszę Cie zmartwić. Jeździłem kolegi C5, jakiś czas po remoncie. Fajnie się jeździło. Żadnych szarpnięć czy ślizgania. Z 2 na 3 też tylko czasami i to sporadycznie.....ALe z drugiej strony to nie jest skrzynia, w której kompletnie nie czuć zmian. Nie oszukujmy się. Jak "tylko" to CI dokucza w niej to nie brnij w koszty....A już na pewno nie w wymianę dynamiczna oleju...Ale to temat szarpania, a nie oleju..
FAP nie ma nic do szarpania. Przecież go nie wypala 5 razy dziennie.
-
Właściciele Peugeotów 407 2.0 Hdi automat mają ten sam problem z wibracjami.
Jadę w tym tygodniu na zmianę opon bo nowe zamówiłem do innego warsztatu co wymieniałem poduszki i zapytam niech mi sprawdzą te wibracje i skrzynie biegów.
-
Dzwoniłem do mechanika co mi montował poduszki twierdzi że muszą się ułożyć bo są nowe i twarde.
Jakby tak było to każde nowe auto musiałoby sie ulożyć bo ma wszystko nowe .
-
LR i jaguar mają specjalne tory tortur, przez który przejeżdża każde auto schodzące z taśmy montażowej. :)
-
Dzwoniłem do mechanika co mi montował poduszki twierdzi że muszą się ułożyć bo są nowe i twarde.
Jakby tak było to każde nowe auto musiałoby sie ulożyć bo ma wszystko nowe .
Dokładnie, pier...enie o Szopenie. Po wymianie na oryginalną jakoś nic mi się nie układało i od razu nastała cisza i zero drgań. Na wcześniejszych jeździłem po kilkaset km i cały czas chodził jak zetor...
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
Michał Nowakowski (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?action=profile;u=47433) masz może numer OEM tej poduszki żebym wiedział którą mam szukać bo wspominałeś że to środkowa?
-
Obecnie nic nie zrobię z tym powietrzem bo piżdzi jak na Syberii.
-
Niedersachsen
-
Michał Nowakowski (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?action=profile;u=47433) masz może numer OEM tej poduszki żebym wiedział którą mam szukać bo wspominałeś że to środkowa?
Z tego co pamietam 1809.21 ja płaciłem ok 150zl a np Lemforder kosztuje 40zl a Sasic 20zl.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
Czyli takie małe gówno a tyle problemów
-
Jak wymienisz to się przekonasz, albo trafisz albo szukasz dalej.
-
Czyli takie małe gówno a tyle problemów
Tak, też w to mi było ciężko uwierzyć, ale to gówno było powodem moich problemów z wibracjami.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
http://salko.pl/poduszki-silnika/44498-poduszka-silnika-citroen-peugeot-xu-dw8-wklad-podppolosi-oryginal-peugeot.html
To jest to? Drogie...a zamienniki sporo tańsze choć g*o warte z tego co piszecie. Tak myślę co może być przyczyną wpadania w drgania przy ruszaniu, muszę lekko auto na sprzęgle przytrzymać i dać więcej gazu by płynnie ruszyć, inaczej zaczyna telepać, dwumas i sprzęgło kpl. wymienione rok temu.
-
No ja mam akurat tą poduszkę od Febi Bilstein 15880 (https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwipz_-_rJjZAhUCYVAKHazuCO0QFgh6MAA&url=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fp%2FFebi-BILSTEIN-Motorlager-15880-hinten-vorne%2F1504221679%3Fiid%3D263149244317&usg=AOvVaw3SeL-KQ4GBfuigB2IQiDT5)
Nie rozumiem na ch..ja robią takie gówna ! To powinno być k....wa karalne >:(
Jeśli robią zamienniki to powinni trzymać jakąś norme....
-
No wlasnie nie mam pojęcia, chyba że coś zostało źle poskładane po wymianie. Ja auto kupiłem już z nową dwumasa i sprzęgłem, na początku jakbym nie zwracał uwagi na ten problem, może był mniej odczuwalny. Teraz stojąc w korkach daje mi się to we znaki, chcąc ruszyć bez gazu na jedynce muszę wolno puszczać sprzęgło i lekko je przytrzymać bo albo zatelepie albo zgaśnie.
Chcę to na wiosnę ogarnąć.
-
Teraz sobie szukam oryginał czy to będzie taka ?
Bo Łukasz wstawił link ale wygląda inaczej
od tej którą znalazłem
https://www.myparto.com/de/getriebe-motorlager/ORIGINAL-Citroen-Peugeot-Motorlager-Buchse-C5-C8-Xsara-206-306-hinten-1809-21_PE003Y013E
-
Sugerowałem się tym co napisał
Michał że też walczył a jak wymienił to przestało.
-
No wlasnie nie mam pojęcia, chyba że coś zostało źle poskładane po wymianie. Ja auto kupiłem już z nową dwumasa i sprzęgłem, na początku jakbym nie zwracał uwagi na ten problem, może był mniej odczuwalny. Teraz stojąc w korkach daje mi się to we znaki, chcąc ruszyć bez gazu na jedynce muszę wolno puszczać sprzęgło i lekko je przytrzymać bo albo zatelepie albo zgaśnie.
Chcę to na wiosnę ogarnąć.
Tutaj jest sprzęgło z regulowanym dociskiem, zapytaj jakiegoś mechanika czy ma przyrząd do jego montażu :)
A to ciekawe. Pomijając wibracje to ciężko pracuje, w korku po pół godz kolano boli
-
Tutaj kolega od Peugeota 2.0 Hdi miał podobny problem wymienił poduszki złej firmy i wibracje były póżniej wymienił jedną poduszkę i nastała cisza https://www.206club.net/forum/topic/28543-wibracjedrgania-silnika-20-hdi-na-biegu-ja%C5%82owym/ (https://www.206club.net/forum/topic/28543-wibracjedrgania-silnika-20-hdi-na-biegu-ja%C5%82owym/)
-
Koło dwumasowe - objawy Hałas i drgania w okolicach skrzyni biegów, ślizganie się sprzęgła, utrudnione przełączanie biegów, duże drgania przenoszone na skrzynię biegów na biegu jałowym 8)
To jest widzę tak jak z katarem wejdziesz w internet żeby dowiedzieć się co Ci dolega a od kataru dojdziesz do raka mózgu ;D
-
Tak sobie czytam inne fora gdzie ludzie mają problemy z wibracjami silnika i często wymieniają poduszki po 2 razy ::) pierwszy raz żeby zaoszczędzić czyli na zamienniki a póżniej na oryginalne i wtedy zaznają spokoju.
Żonie już zapowiedziałem że w tym roku wakacje odwołane ;D wyprawa na Majorkę będzie się odbywała w naszym ogrodzie 8)
-
Wszystko będę szukać ;D szkoda że zimno jeszcze jest >:(
Plan działania
-Powietrze w układzie paliwowym
-Poduszka silnika wymiana na oryginalną
-Sprawdzenie wtrysków paliwa
-Skrzynia biegów sprawdzić poprawność funkcjonowania
Jeśli to nic nie pomoże to zaproszę do siebie Johniego Walkera przyniesie cole i trochę lodu i tak sobie razem posiedzimy aż do skutku ;D
-
Robert, plus taki ze mamy C5 w najlepszym lakierze :D
-
Też macie czarny kolor?
Czarny to mam ślad na asfalcie jak ostro ruszę hdi-kiem :D
-
Myślałem że sadza z rury :D
-
Faktycznie kolorek jest fajny 8) z tego co słyszałem to te w czarnym są wolniejsze ;D
A wiecie jaki silnik są dla odważnych i szalonych ? Wiem bo miałem to 1.8 benzyna za każdym razem jak wyprzedzasz to może być twoje ostatnie ;D ;D ;D
Pamiętam jak kiedyś jechałem załadowany 5 osób i pełny bagażnik plus włączona klima i wyprzedzałem tira na autostradzie to usłyszałem w szczekawce Ty mnie wyprzedzasz czy się ze mną ścigasz ::) ;D
-
Tak :( kupiłem okazyjnie i tanio ;D jedno co było oki w tym aucie to że nic nie musiałem robić.
-
Wiesz skrzynia 5 tka więc tak powyżej 120 km/h to brakowało już 6 biegu jak znajdę nagrania z trasy to wstawię na mój kanał na youtube to sam zobaczysz.
Akurat C5 z tym silnikiem to auto do miasta.
-
Cytryna to auto do spokojnej jazdy pamiętam swoje Volvo S60 2.3 T5 250 KM 8) jak przyje...ałeś od 0 do 270 km/h leciał jak polny zając na amfetaminie 8) co ciekawe im szybciej tym lepiej jechało :P
-
Tutaj jest sprzęgło z regulowanym dociskiem, zapytaj jakiegoś mechanika czy ma przyrząd do jego montażu :)
Przy nowym docisku przyrząd nie jest potrzebny. O ile mechanik wie co robi.
Konieczny, jeśli zdejmujesz skrzynię i ponownie montujesz docisk, który już jeździł.
-
Jak przyje...ałeś od 0 do 270 km/h leciał jak polny zając na amfetaminie 8)
:D :D :D dobre
-
Sugerowałem się tym co napisał
Michał że też walczył a jak wymienił to przestało.
Chodzi mi o to, że u siebie wymieniałeś więcej jak jednę poduszkę. Pytanie czy nie jest to gdzieś ponapinane za bardzo i czy tamte wymienione wcześniej poduszki też są ok, bo jak tamta nieoryginalna robi taką robotę to co z innymi
Inne nie mają dużego wpływu na drgania. Przynajmniej u mnie nie miały. Ich wymiana na sasic nic nie zmieniła, w każdym razie nie pogorszyło sie. To ta mała franca na podporze półosi najbardziej bruździ.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
Panowie, a jak wyglądają te Wasze drgania i wibracje? U mnie na biegu jałowym czuć na kierownicy wibracje, wibruje chyba fotel pasażera albo jego zagłówek. Czasami coś wpada w rezonans w moich drzwiach i jakby boczek drzwi pasażera. Jak otworzę klapę bagażnika (kombi) to ona drży. Jak odpalam silnik, to mam wrażenie, że podskakują rzeczy w bagażniku (słychać np. metalową skrzynkę z narzędziami). Najbardziej odczuwalny jest mój fotel - mam wrażenie pompowania / falowania / wibrowania pod tyłkiem.
Podczas jazdy słychać rezonans / wibracje z prawej strony samochodu - fotel / drzwi pasażera. Bardzo często skrzypi / trzeszczy mi coś jakby w lewarku automatycznej skrzyni lub bezpośrednio pod nim. Najczęściej jak biorę mocne łuki. Jeśli dotknę bokiem buta pedał hamulca, to czuję jak drży. Minimalnie drżą manetki pod kierownicą. Przy bardzo mocnym depnięciu na gaz słychać jakby turbina wpadała w rezonans.
Przy tych objawach samochód gorzej jeździ. Jak jest lepszy dzień, to silnik+skrzynia pracuje idealnie i większości tych wibracji nie ma. Zostaje tylko to falowanie pod moim tyłkiem na biegu jałowym. Jak wiecie walczę z powietrzem w paliwie i zastanawia mnie czy to jest główny powód tego stanu rzeczy czy doszły do tego poduszki...
-
U mnie wibracje po prawej stronie - szczególnie lusterko zewnetrzne, drgania na kierownicy oraz drgający xenon bardziej lewy, ale tylko na luzie.
-
Krzysztof u mnie jest podobnie... Teraz mi doszedl kolejny problem wymienilem wczoraj kola z 16 zimowki na 17 tki wczesniej na 16 mialem wibracje podczas jazdy ale zimowki byly stare kupilem wiec nowe opony na 17tki i wibracje od opon minely :-\
Teraz czuje dokladnie podczas jazdy gdy dodaje gazu to wibracje jakby od skrzyni biegow takie uczucie jakby cos latalo na boki raz lewa raz prawa do tego jeszcze problemy przy zmianie biegow przy 2000 obr/min przy spokojnej jezdzie jakby brakowalo paliwa mimo tego ze jest... Jak naprawie system windows to postaram sie bardziej to opisac jestem wku...ny na maksa bo na lato musze zrobic 2 tys km na wakacje z moja rodzina a nie mam zamiaru stac w trasie z malymi dziecmi.
-
Robert przy każdej zmianie biegów masz ten objaw?
-
Byłem u jednego mechanika wskazał na skrzynie biegów ale musi to dokładnie sprawdzić >:( jade w tym tygodniu jeszcze do jednego żeby potwierdzić.
-
Zrobił jazde testową stwierdził że skrzynia nie może tak chodzić bo przenosi wibracje na karoserie i szarpie biegami ale potrzebuje więcej czasu żeby postawić konretną diagnoze poprosiłem żeby sprawdził powietrze w układzie jeśli się na niego zdecyduje.Jade jeszcze do zakładu który specjalizuje się w automatach jeśli potwierdzą jego diagnoze to już wiem gdzie szukać :)
Wczoraj jechałem trase 100 km i te wibracje są podczas jazdy i wszsytko jest odczuwalne na fotelu kierowcy i kierownicy jeśli chodzi most w którym umieszczona jest skrzynia to czuje jakby cos latalo na boki raz lewa raz prawa...
-
W czwartek jade do serwisu citroena sprawdzą wszystko za darmo zaproponowali mi dzisiaj że mogą na nowo zaprogramować skrzynie biegów jeśli to nie pomoże to będzie oznaczało że trzeba robić remont skrzyni a wtedy komis który mi sprzedał z wadliwą skrzynią biegów musi sam to naprawić i dać gwarancje.
Dobrze że tutaj jestem chroniony na tego typu wypadki i taki cwaniaczek sprzedawca ma nakaz wszystko zrobić lub będzie musiał przyjąć auto spowrotem.
-
Gdyby w Polsce mieszkało tyle śniadych co tutaj to też takie regulacje prawne musiałyby być wprowadzone ale nie tylko oni kłamią bo niemieckie autokomisy to też kanciarze !
Moja wcześniejsza C5 z silnikiem 1.8 pod względem technicznym to była żyleta ;D ale wcześniej oglądałem chyba 10 albo 15 innych zanim ją kupiłem teraz miałem mniej czasu i musiałem szybko podjąć decyzje a co nagle to po diable...
Dzwoniłem do sprzedawcy i powiedział że zastosuje się do tego co wyjdzie na diagnozie w citroenie ale z tego co czytałem powinna wystarczyć kalibracja skrzyni biegów no i może trzeba pomyśleć nad wymianą oleju bo przez 182 tyś nikt tego nie robił.
Tutaj jest fajnie opisana skrzynia automatyczna w C5 i nie tylko http://www.prnd.pl/tf-80sc-automatyczna-skrzynia-biegow-aisin-inaczej-takze-zwana-af40,4,36.html
A tutaj dość śmieszny przypadek jednego z pośiadaczy Volvo s40 ze skrzynią AW55-50 którą jak twierdzi naprawił sam ! https://www.youtube.com/watch?v=8aruFAhGEfM
Zamówiłem też oryginalną poduszke silnika o której chyba pisał Krzysiek bo mieli ostatnią sztuke z dużym rabatem a normalnie to po 40 euro lataja ja dostałem za 15 euro.
Jestem jednak ciekawy jak będzie się spisywać uniwersalny OBD2 diagnoster do odczytywania błędów który zamówiłem.
-
Za 15euro to i ja chętnie zakupiłbym tą poduszkę
-
Ja kupuje na ebay.de albo szukam w sieci gdzie najtaniej a na ebay sprzedawcy często przeceniają ostatnie przedmioty i można wyrwać coś za 1/3 ceny. Sklepy w Pl mają w swojej ofercie tą poduszke za +- 161 zł-170 zł to bardziej się opłaca kupić w Niemczech z przesyłką do Polski ??? to zostanie jeszcze kilka zł na dobry browarek :P ;D
-
Ok, pomysł nie głupi. Gdybyś niechcący trafił na jakąś ofertę na ebay to podrzuć link ;)
-
Możesz podać numer referencji ?
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Tutaj znalałem za 23 euro i już przeceniona o 36 % http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-Citroen-Peugeot-Motorlager-Buchse-C5-C8-Xsara-206-306-hinten-1809-21/172720216453?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649#shpCntId
Innej akucji nie widze.
Ale przesyłka do Polski to 12 euro a listem wyjdzie jakieś 7-8 euro (Problem w tym że ten sprzedawca nadaje tylko paczki co kosztuje o połowe więcej za przesyłke do Pl)
-
Aj Ty masz chyba 136KM ?
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Mam takie pytanie czy to możliwe że można w naszych skrzyniach robić manualną adaptacje skrzyni biegów zamiast komputerowej ?
Chodzi mi o coś takiego
Uruchom pojazd i ustaw pozycję na D jedź z prędkością około 8 km/h i powoli zatrzymaj pojazd - powtórz około 10 razy
Na biegu jałowym wciśnij hamulec i zmień wybierak z pozycji N na D i przytrzymaj tak przez około 30 sekund, zwilnij hamulec i powtórz około 10 razy
-
Jeśli tutaj zamawiam jakąś cześć to podaje numer HSN TSN czyli u mnie to 3001 AGJ i wtedy wiem czy coś będzie pasować do mojego auta czy nie.
-
Tutaj znalałem za 23 euro i już przeceniona o 36 % http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-Citroen-Peugeot-Motorlager-Buchse-C5-C8-Xsara-206-306-hinten-1809-21/172720216453?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649#shpCntId (http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-Citroen-Peugeot-Motorlager-Buchse-C5-C8-Xsara-206-306-hinten-1809-21/172720216453?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649#shpCntId)
Innej akucji nie widze.
Ale przesyłka do Polski to 12 euro a listem wyjdzie jakieś 7-8 euro (Problem w tym że ten sprzedawca nadaje tylko paczki co kosztuje o połowe więcej za przesyłke do Pl)
czy ta poduszka pasuje do 63 konnej wersji ???
-
Podaj rocznik i rodzaj platformy RC cyz RD i jaki silnik ? Masz Tourer czy inny ?
-
Byłem w serwisie więc skrzynia jest niby oki polecili mi wymienić olej tzn zrobić dynamicznie 4 litry i wykasować błędy i zrobić adaptacje za wszystko musiałbym zapłacić jakieś 1000 zł.
Powiedział że wtedy wszystkie bolączki ustaną.
-
Podaj rocznik i rodzaj platformy RC cyz RD i jaki silnik ? Masz Tourer czy inny ?
tourer 163 km 2010 r listopad vin VF7RWRHHAAL566864 silnik chyba to rhh ... mam auto miesiąc także dopiero zdobywam wiedze tu na forum :)
-
Citroën C5 III Break 2010 TD_ 2.2 HDi 165 2179 ccm, 120 KW, 163 PS. Jeśli masz taki to nie bedyie pasować
-
mam 2.0 hdi fap 163 km
-
Piotr wypełnij sobie dokładnie profil innym będzie Ci łatwiej podpowiadać bo to ważne czy masz hydro zawieszenie czy normalne i takie tam inne duperele 8)
-
mam zwykle bez hydro , już wypełniam dzięki za sugestie
-
U mnie pasuje mam 2.0 hdi 136 KM Tourer na inne pokazuje że nie będzie pasować masz może stary dowód rejestracyjny ale tylko jak auto było sprowadzone z Niemiec ? To wtedy moge Ci poszukać po kluczu u mnie jest 3001 AGJ wtedy tutaj na ich stronach jest łatwiej coś znaleść bo oni nie korzystają z nr Vin jak u nas w kraju.
Tzn chodzi mi o tzw Brief (mały) tam jest ten numer.
-
U mnie pasuje mam 2.0 hdi 136 KM Tourer na inne pokazuje że nie będzie pasować masz może stary dowód rejestracyjny ale tylko jak auto było sprowadzone z Niemiec ? To wtedy moge Ci poszukać po kluczu u mnie jest 3001 AGJ wtedy tutaj na ich stronach jest łatwiej coś znaleść bo oni nie korzystają z nr Vin jak u nas w kraju.
Tzn chodzi mi o tzw Brief (mały) tam jest ten numer.
nie , nie posiadam kupiłem auto już od właściciela w Pl
-
Albo dowiedz się w citroenie jaki dokładnie ma numer OEM twoja poduszka po tym też można szukać dzięki jednemu koledze sam znalazlem tak swoją 8)
-
mam 2.0 hdi fap 163 km
nie będzie - do naszego silnika dolna poduszka jest razem z łapą i w ASO kosztuje 280 PLN :) - wkładów nie ma bo ich nie produkują więc tylko zakup całości pozostaje
na alle.... znajdziesz sporo taniej
-
mam 2.0 hdi fap 163 km
nie będzie - do naszego silnika dolna poduszka jest razem z łapą i w ASO kosztuje 280 PLN :) - wkładów nie ma bo ich nie produkują więc tylko zakup całości pozostaje
na alle.... znajdziesz sporo taniej
podziękować za info . pozdrawiam
-
Tak się zastanawiam bo mam zamiar odpowietrzyć ten układ paliwowy i przy okazji wymienić filtr paliwa ale skoro nasze układy paliwowe często sie zapowietrzają to czy moge ominać naszą puszke i podłączyć taki filtr paliwa ?
-
Tak się zastanawiam bo mam zamiar odpowietrzyć ten układ paliwowy i przy okazji wymienić filtr paliwa ale skoro nasze układy paliwowe często sie zapowietrzają to czy moge ominać naszą puszke i podłączyć taki filtr paliwa ?
Takie filtry w 99% są niestety do benzyny... Filtr do ropy powinien wyłapywać drobniejsze zanieczyszczenia niż do bezołowiowej. Też szukałem przelotowca do prób. Jeśli znajdziesz do ropniaka z wejściem i wyjściem na 10 mm, to daj znać :)
-
Tak się zastanawiam bo mam zamiar odpowietrzyć ten układ paliwowy i przy okazji wymienić filtr paliwa ale skoro nasze układy paliwowe często sie zapowietrzają to czy moge ominać naszą puszke i podłączyć taki filtr paliwa ?
Takie filtry w 99% są niestety do benzyny... Filtr do ropy powinien wyłapywać drobniejsze zanieczyszczenia niż do bezołowiowej. Też szukałem przelotowca do prób. Jeśli znajdziesz do ropniaka z wejściem i wyjściem na 10 mm, to daj znać :)
Jest np. mann WK 842/3 ale ma przyłącza fi8, potrzebujemy te złącza aż 10mm?
-
Tak się zastanawiam bo mam zamiar odpowietrzyć ten układ paliwowy i przy okazji wymienić filtr paliwa ale skoro nasze układy paliwowe często sie zapowietrzają to czy moge ominać naszą puszke i podłączyć taki filtr paliwa ?
Takie filtry w 99% są niestety do benzyny... Filtr do ropy powinien wyłapywać drobniejsze zanieczyszczenia niż do bezołowiowej. Też szukałem przelotowca do prób. Jeśli znajdziesz do ropniaka z wejściem i wyjściem na 10 mm, to daj znać :)
Jest np. mann WK 842/3 ale ma przyłącza fi8, potrzebujemy te złącza aż 10mm?
Ponoć nie powinno się zmniejszać średnicy oryginalnych przewodów. Ponoć.
-
Wdług mnie dla próby moża. Istotne jest przy zasilaniu ON żeby filterek był pionowy, chodzi o separacje wody z oleju.
-
Ja znalazłem takiego smerfa 6/8/10 mm niby do benzyny i diesla ale do testów byłby dobry chyba ?
-
Witam ponownie (http://klubcytrynki.pl/forum/Smileys/akyhne/cool.gif)
dziś odpowietrzyłem układ paliwowy i sytuacja wygląda nastepująco na biegu P i N żadnych wibracji nie czuję że silnik pracuje !!!!
Problem się pojawia gdy włącze D lub R wtedy wibracje wracają choć są mniejsze jak wczesniej.
Wcześniej podczas zatrzymywania na światłach obroty spadały i miałem wrażenie jakby zaraz miał mi zgasnąć obecnie po odpowietrzeniu tego nie ma.
Mam zamiar jeszcze sprawdzić wtryskiwacze jeśli będą lały to czyszczenie albo regeneracja.
Sprawdziłem też błedy skrzyni i silnika nic nie pokazało czy są jakieś błędy.
-
Zrobiłem jak na tym filmie i żadnego powietrza w układzie nie widzę https://www.youtube.com/watch?v=17nsTql1oNg
Ale to i tak nie koniec walki bo jeszcze zmienie poduszke na oryginalną.
-
Nie wiem jak to się stało ale jest lepiej jak już opisałem, nawet co jest cudem nad cudami moja żona zauważyła różnice i już mnie za wariata nie uważa !
Zaznaczyłem Ci na czerwono miejsce z którego odpiąłem rurkę paliwa póżniej podłączyłem metrowa rurkę otworzyłem bak paliwa i powoli zasysałem pompką ręczną.
Od tego momętu nie mam wibracji ani na P ani na N jedynie pozostają na D i R zmalały ale nadal są co ciekawe obroty podczas zatrzymywania nie spadają tak jak miało to miejsce wcześniej.
Na przyszły tydzień będę robił całkowite sprawdzenie auta więc napiszę co zdiagnozowali.
-
Jeszcze coś takiego znalazłem.
-
Nie wiem jak to się stało ale jest lepiej jak już opisałem, nawet co jest cudem nad cudami moja żona zauważyła różnice i już mnie za wariata nie uważa !
Zaznaczyłem Ci na czerwono miejsce z którego odpiąłem rurkę paliwa póżniej podłączyłem metrowa rurkę otworzyłem bak paliwa i powoli zasysałem pompką ręczną.
Od tego momętu nie mam wibracji ani na P ani na N jedynie pozostają na D i R zmalały ale nadal są co ciekawe obroty podczas zatrzymywania nie spadają tak jak miało to miejsce wcześniej.
Na przyszły tydzień będę robił całkowite sprawdzenie auta więc napiszę co zdiagnozowali.
zasysałeś pompką ręczną do rurki powrotnej ?
-
Tak jak jest pokazane na ostatnim zdjęciu można też użyć odkurzacza lub pompe do odpowietrzania hamulców to gdzieś widziałem na innym filmie.
Jeszcze będę robić test przelewowy wtrysków to co mogę zrobie sam bo wystarczą 4 kubeczki rurki i zaślepki i można się dowiedzieć czy wtryski leją czy jest wszsystko ok.
-
Tak jak jest pokazane na ostatnim zdjęciu można też użyć odkurzacza lub pompe do odpowietrzania hamulców to gdzieś widziałem na innym filmie.
Jeszcze będę robić test przelewowy wtrysków to co mogę zrobie sam bo wystarczą 4 kubeczki rurki i zaślepki i można się dowiedzieć czy wtryski leją czy jest wszsystko ok.
pisząc to zastanawiałem się nad sensem tej operacji.
-
Nie wiem nie jestem mechanikiem zrobiłem jak na filmie i mam zmiany.
-
Czy wasze szybkozłączki też tak latają zwłaszcza ta od pompki ???
https://www.youtube.com/watch?v=HdnwSDpFNao
-
Te moje wibracje to coś innego jak powietrze w układzie paliwowym bo już nawet podłączyłem na krótko i te wibracje są nadal.
Sprawdzę jeszcze te wtryski no i poducha pójdzie oryginalna.
Powoli mam dość tego samochodu...
-
Jeśli to nie będą wtryski ani poduszka silnika to pozostaje jeszcze wadliwy konwerter lub brudny elektrozawór...
-
To jakiś kolejny wynalazek 8) nie nie lałem.
Wlałem tylko do baku dodatek do paliwa który ma w magiczny sposób wyczyścić mi wtryski :D
-
Ten 2T coś daje ? A jakiej firmy najlepiej.
-
To ma być pełny syntetyk czy półsyntetyk ?
-
Ile powinienem na pierwszy raz zalać ? 100-250 ml na pełny bak ?
-
Jutro mam termin u jednego mechanika na zmiane poduszki pod silnikiem jeśli wibracje nie przejdą to będę badać skrzynie biegów.
-
nie wiem czy to pomoże ale u mnie za dość mocne wibracje silnika było odpowiedzialne koło pasowe wału korbowego :) koło było już uszkodzone stąd te wibracje, po wymianie nie czuć w środku że to klekot
-
Koło pasowe bym słyszał https://www.youtube.com/watch?v=oAtIaogTd_A wczoraj byłem u mechanika no ale się okazało że nie posiada prasy żeby zmienić poduszke silnika więc w poniedziałek do innego jadę jeśli ten zabig nic nie pomoże to szukam dalej.
-
u mnie akurat koła pasowego nie było słychać :) a znam temat kół pasowych z poprzednich moich samochodów, przy wymianie rozrządu dowiedziałem się że koło pasowe trzeba wymienić od tego momentu cisza
-
W poniedziałek jadę do innego mechanika zmienić poduszke silnika bo po wymianie na Febi bilstein jest gorzej jak na starych oryginalnych poduszkach więc założę oryginalną poduszke jak radził jeden kolega bo miał podobny problem jak u mnie po wymianie na oryginał wszystko ustało więc liczę że u mnie będzie podobnie.
Ale porposze że sprawdzili mi to koło pasowe.
Powoli mam serdecznie dość tego auta >:(
-
To koło pasowe to nie aż taki duży wydatek bo mieści się między 80-130 zł (Corteco lub Febi bilstein) plus wymiana no ale zobaczymy co mi powiedzą.
-
Mariusz możesz mi opisać jakie miałeś objawy tego koła pasowego ?
-
objawy były takie że na postoju strasznie wibracje były, karoseria wpadała w rezonans, nie słyszałem stuków koła pasowego, dopiero mechanik wymieniając rozrząd poinformował mnie że koło pasowe jest do wymiany po wymianie nie ten samochód, karoseria nie wpada w rezonans cisza straszna zero wibracji, też czytałem że może poduszka silnika itp już w sumie miałem brać się za wymianę poduszek ale u mnie problemem było koło pasowe
-
Najpierw w poniedziałek zmienię poduszkę silnika na oryginał jeśli to nie będzie to to chyba wjade tym do stawu ! Bo jest tyle możliwości na te wibracje że aż strach pomyśleć :'(
-
Wymieniłem poduszkę silnika na oryginalną nic to nie zmieniło byłem wczoraj w serwisie i stwierdzono że samochód jest stanie bardzo dobrym sprawdzili mi skrzynie silnik i wszystko co możliwe do sprawdzenia.
Jedyne co wykazała kontrola to wadliwy pedał gazu
Błędy
P1607
P2133
P2131
Muszę jeszcze zmienić opony bo mam całoroczne kiepskiej firmy i wibrują podczas jazdy.
-
Wymieniłem poduszkę silnika na oryginalną nic to nie zmieniło byłem wczoraj w serwisie i stwierdzono że samochód jest stanie bardzo dobrym sprawdzili mi skrzynie silnik i wszystko co możliwe do sprawdzenia.
Jedyne co wykazała kontrola to wadliwy pedał gazu
Błędy
P1607
P2133
P2131
Muszę jeszcze zmienić opony bo mam całoroczne kiepskiej firmy i wibrują podczas jazdy.
czyli tak jak u mnie zmiana poduszki tej małej na oryginał nic nie wniosła, a błedy mam te same, lecz wątpię że rozwiązanie problemu z pedałem będzie miało wpływ na te wibracje.
-
Mógłbym jeszcze szukać ale sądzę że te silniki tak mają bo właściciele Peugeota 407 2.0Hdi z automatem mają ten sam problem...
Tylko jeden czuje to bardziej drugi mniej 8) Każdy mechanik u którego byłem mówił to samo że takie wibracje w kabinie to norma np silniki 2.7 hdi mają już inną kulture pracy to tak samo jak silniki 2.0 cdi czy silniki 1.9 tdi jedne chodzą ciszej a drugie głośniej i nic z tym nie zrobisz.
Jedyne rozwiązanie to kupić benzyniaka i będzie cisza i spokój :P
Tak samo np wszyscy zachwalają zawieszenia w C5 jeśli mam być szczery to mój stary opel omega B 2.0 automat z 1994 roku jeżdziła o niebo lepiej jak C5 omeśka płyneła po dziurach a citroen płynie jedynie jak jest gładki asfalt ;D ;D ;D bo jak są jakieś nierówności to każdą dziurę czujesz...
Miałem już model C5 z silnikiem 1.8 z hydro (Przebieg 44 tys ) i 1.8 bez hydro (Przebieg 110 tys) i muszę powiedzieć że bez hydro lepiej wyłapywał nierówności i był bardziej stabilny przy większych prędkościach.
-
Omega to klasa wyższa niż C5. Przejedź się Vectrą lub Insygnią to docenisz zalety C5. Na co dzień mam porównanie z kilkoma prawie nowymi autami i C5 jest z nich najbardziej komfortowa. Jeśli chodzi o pewność prowadzenia to moje obie C5 nawet przy prędkościach ponad 200km/h można było prowadzić jednym palcem z tym, że w MKI hałas przy tej prędkości był dużo większy. Zawieszenie w MKI pracowało głośniej niż w MKIII, ale również robiło swoją robotę. Moją poprzednią C5 często jeździł kolega, który miał 3 letniego mesia w klasie E i Porsche i jeśli chodzi o komfort jazdy (silnik, zawieszenie, prowadzenie) to bardzo lubił prowadzić moją cytrynę, gdyż auto było bardzo przewidywalne i pewne w prowadzeniu a silnik pozwalał szybko dojść w okolice 200. I żeby było śmieszniej to przy pełnym załadowaniu komfort jazdy był wyższy niż na pusto :) W poprzedniej C5 miałem wersję sport, być może jest lepsza niż zwykłe hydro bez sport. Nie jeździłem nigdy C5 bez hydro, więc się nie wypowiem w tym temacie.
-
Mógłbym jeszcze szukać ale sądzę że te silniki tak mają bo właściciele Peugeota 407 2.0Hdi z automatem mają ten sam problem...
Tylko jeden czuje to bardziej drugi mniej 8) Każdy mechanik u którego byłem mówił to samo że takie wibracje w kabinie to norma np silniki 2.7 hdi mają już inną kulture pracy to tak samo jak silniki 2.0 cdi czy silniki 1.9 tdi jedne chodzą ciszej a drugie głośniej i nic z tym nie zrobisz.
Jedyne rozwiązanie to kupić benzyniaka i będzie cisza i spokój :P
Tak samo np wszyscy zachwalają zawieszenia w C5 jeśli mam być szczery to mój stary opel omega B 2.0 automat z 1994 roku jeżdziła o niebo lepiej jak C5 omeśka płyneła po dziurach a citroen płynie jedynie jak jest gładki asfalt ;D ;D ;D bo jak są jakieś nierówności to każdą dziurę czujesz...
Miałem już model C5 z silnikiem 1.8 z hydro (Przebieg 44 tys ) i 1.8 bez hydro (Przebieg 110 tys) i muszę powiedzieć że bez hydro lepiej wyłapywał nierówności i był bardziej stabilny przy większych prędkościach.
Coś kolego musisz mieć nie tak, bo ja naprawdę nie czuję wibracji większych niż w Focusie 2.0 tdci, Altea 1.9 tdi, czy bravo 1.6 multijet, czyli samochodach jakie miałem ostatnimi czasy. Teraz mam 2.0 136km RHR z automatem AM6 i przebiegiem 210k. Mechanik czy serwis jak nie ma pomysłu na rozwiązanie problemu to zawsze stwierdzi że TTTM żebyś mu dupy nie zawracał, bo dojście do takiego problemu jest trudne i dla niego mało opłacalne. Ogarnie w tym czasie kilka innych bardziej intratnych i prostych usterek.
Oczywiście diesel zawsze będzie generował większe drgania od beny, ale bez przesady żeby to czuć na kierownicy czy było słychać drgające plastiki. Nie ma też co porównywać kultury pracy 2.0 z 2.7 czy 3.0 bo tam jest więcej garczków i automatycznie chodzi bardziej aksamitnie. Co do zawieszenia to proponuję dobrze pomierzyć i wyregulować wysokość zawieszenia, to ma ogromny wpływ na wybieranie nierówności i spadanie z progów. Człowiek się szybko przyzwyczaja do dobrego i możesz odnieść wrażenie że jest za twardo, ale wtedy przejedź się resorakiem i zobaczysz różnicę. Jeżeli jednak w resoraku jest wygodniej, to masz coś skopane w ustawieniach. Do mnie do auta kto by nie wsiadł to pierwsze słowa brzmią, kuuuurde, ale on płynie po dziurach... A mam ubytek ciśnienia w sferach na poziomie 25%, więc pewnie może być jeszcze lepiej. To samo się tyczy stabilności w zakrętach, jak zawias działa poprawnie to ciężko znaleźć stabilniejsze duże rodzinne auto w szybkich zakrętach niż C5 X7 w trybie Sport, jak się buja to patrz punkt wcześniej. Też miałem Omegę B kombi 2.0 bena z podtlenkiem LPG, ale to było 20 lat temu, pamiętam że było mega wygodnie, ale na zakrętach szału nie było. Tutaj jest swego rodzaju kompromis pomiędzy wygodą a bezpieczeństwem i mi on bardzo pasuje.
Tak że walcz dalej, nie zniechęcaj się, a Twój upór zostanie nagrodzony...
-
Robert walczy z tym autem od dnia zakupu, a to oznacza, że nie on pierwszy i być może był to również powód sprzedaży przez poprzedniego właściciela. Teraz bądź mądry i doprowadź auto do dobrego stanu jak już tyle osób przy nim grzebało
Robert uzupełnij profil o dokładną lokalizację i może wtedy znajdziesz kogoś z klubu w pobliżu, będziesz mógł porównać samochód z innym klubowiczem
Dokładnie, niech porówna z innym wtedy będzie wiadomo jaka to różnica. Podejrzewam też że inny użytkownik tego samego auta prędzej wpadnie na jakiś pomysł niż mechanik.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
Poprzedni właściciel wpakował w niego dużo pieniędzy bo mam na wszystko rachunki a sprzedał po przejechaniu jakiś 10 tyś a zrobił masę rzeczy jak rozrząd,klocki i tarcze,wymianę płynów i oleju,nowy przegląd,serwis klimatyzacji ogólnie wykosztował się na prawie 2,500 euro jak dobrze pamiętam i po zaledwie 10 tyś sprzedał albo był bogaty i miał to w dupie albo miał czegoś dość i sprzedał.
W poniedziałek zmieniam opony na letnie firmy Fulda które były na nim jak kupowałem bo kupiłem sobie opony całoroczne no i chyba są krzywe bo podczas jazdy czuję dodatkowo wibracje jakby od opon więc muszę zareklamować ale tak to jest jak kupujesz tanioche >:(
Możecie mi powiedzieć gdzie jest w tym silniku wlew oleju od skrzyni biegów ? Bo mam plany wymienić w nim olej ale wcześniej zanim to zrobię chcę dolać mieszanke do skrzyni biegów i zobaczyć czy wibrację zmaleją.
W tym aucie jest coś nie tak
-Wtryski
-Konwerter
-Półosie napędowe
Tutaj tego nie sprawdzę bo to będzie kosztować majątek ! A jakość mechaników jest kiepska...
Teraz jest już ciepło więc mam plan podjechać do salonu gdzie mają C5 z tym samym silnikiem i skrzynią biegów i poprostu przejadę się i sprawdzę czy chodzi tak jak u mnie :P
-
Pytanko bo znalazłem takiego w mojej okolicy silnik 2.0 hdi ale ma 163 KM ale mimo większej mocy silnik chyba jest ten sam ?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=256424634&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&gn=49152%2C+Bad+Essen%2C+Niedersachsen&isSearchRequest=true&ll=52.3404825%2C8.3955076&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=13&pageNumber=1&rd=50&scopeId=C&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&searchId=4c7f242d-c984-e886-5d5e-05090db4702c (https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=256424634&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&gn=49152%2C+Bad+Essen%2C+Niedersachsen&isSearchRequest=true&ll=52.3404825%2C8.3955076&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=13&pageNumber=1&rd=50&scopeId=C&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&searchId=4c7f242d-c984-e886-5d5e-05090db4702c)
-
No, raczej nie :) Wątpię, aby jakieś części pasowały do tego 136KM. I 163km raczej nie miały problemu z odpaleniami, wibracjami, itp...
-
Ja sobie odpuszczam ten samochód 8) pośmigam trochę i pójdzie na sprzedaż ;D już postanowiłem że następcą będzie Audi a6 c6 w benzynie.
Szkoda mi czasu i pieniędzy na szukanie błędów w tym samochodzie.
-
No to Ci powiem że kuzyn ma od nowości takie Audi z silnikiem 2.0turbo benzyna i co jakieś 10tys.km dolewa z 1,5 litra oleju silnikowego. Jak jechaliśmy raz na dwa auta w Bieszczady to przy 210 miał już max prędkość a o dziwo mój Espace 2.0t zrobiony na 200koni szedł dalej
-
Żałuję że odsprzedałem swojego scenica ojcu :'( u mnie to jest taka prawda że żadne inne auto nie może mi dogodzić po oplu omedze ;D sprzedałem swoją rybkę sąsiadowi zrobił już ponad 100 tyś porobił kilka rzeczy i jeżdzi jak nówka 8) żeby tak można było zamawiać w fabryce takie auto jakie chcemy karoseria z tego zawieszenie z tamtego środek z innego :P
Citroen C5 Mk III zrobił chyba najładniejszy model w swojej historii ! Środek i karoseria jest dopracowane do perfekcji ;)
Tego lata sprawdzę jeszcze wtryski ale pewnie wina będzie leżała po stronie konwertera jak Paweł już pisał no trudno zobaczymy ile pojeżdzi ::)
Gdzie jest wlew oleju od skrzyni biegów w tym silniku wiecie może ?
-
Witam, żeby nie zakładać nowego tematu zadam pytanie tutaj.
Mam C5 x7 rhr + am6 i drażni mnie rezonans przenoszony na karoserię głównie przy 1900-2000tyś obrotów i to niezależnie czy na postoju, podczas schodzenia z obrotów lub też podczas jazdy.
Najbardziej wibruje mi obudowa lusterka i podczas gdy silnik ma wyżej wymienione obroty, w lusterku nic nie widać bo tak skacze.
Na filmiku słychać przy jakich obrotach są największe rezonanse. Gdy trzymam lusterko ręką jest cisza Ale czuć dość mocno wibracje.
Kiedyś wymieniłem ta okrągłą poduszkę silnika na dole oraz małą przy łapie silnika od strony rozrządu.
Jakieś porady ?
Filtr paliwa purflux nowy ale na poprzednim Bosch było to samo. Pęcherzyków nie zauważyłem .
https://youtu.be/a2RuPCaQkUM