Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Wojciech Dudziak w Luty 09, 2018, 21:01:21

Tytuł: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Dudziak w Luty 09, 2018, 21:01:21
Witam.


Jako że jestem od paru dni posiadaczem C5 2.0 140km z 2009r ,to chciałbym zakupić parę drobiazgów.
Jaki polecacie olej do silnika ? Chodzi bardziej o markę , ma być dobry nie musi być tani.
I jednocześnie olej skrzyni biegów ( 4 biegowy automat )




Dzięki za rady z góry :)


Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Jacek Wielebski w Luty 09, 2018, 21:15:15
Ja polecam olej Motul 5w30 a do skrzyni revanol ATF 5/4 HP 
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Ozga w Luty 09, 2018, 21:33:17
Ja leje do tego auta 5w40 Totala i nie narzekam, w sumie poza Castrolem to ten silnik zadowoli się wszystkim...
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Olczak w Luty 09, 2018, 21:58:52
Te skrzynie automatyczne są warte polecenia w MK3?
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Michał Rutkowski w Luty 09, 2018, 22:20:02
Wygląda że masz tą samą konfigurację co ja, u siebie mam:

silnik: Total Quartz 9000 5W40
skrzynia: mobil esso lt 71141




Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Henryk Guzicki w Luty 09, 2018, 23:55:55
Miałem kiedyś 407-ke w benzynie i silnik dużo lepiej pracował na Valvoline aniżeli na Totalu,mniej klepal i duuużo mniej palił oliwy.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Luty 10, 2018, 09:03:23
Zakładam, że jak AL4 to 2.0pb, on chyba ma 134KM, a nie 140 czy 136, które wskazuje na HDi :).
W kazdym razie - jeżeli pb, to raczej bardziej 5W40 niż 5W30.
Jest gęstszy i lapiej smaruje ten silnik, jeżeli do tego dodać apetyt tego silnika na olej - niebagatelny parametr to różnica w cenie. ;)
Taki też lalem do tego silnika w moim mk2.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Michał Citkowski w Luty 10, 2018, 09:27:12
Zakładam, że jak AL4 to 2.0pb, on chyba ma 134KM, a nie 140 czy 136, które wskazuje na HDi :).
W kazdym razie - jeżeli pb, to raczej bardziej 5W40 niż 5W30.
Jest gęstszy i lapiej smaruje ten silnik, jeżeli do tego dodać apetyt tego silnika na olej - niebagatelny parametr to różnica w cenie. ;)
Taki też lalem do tego silnika w moim mk2.

Pleciesz głupoty. 2.0 benzyna ma 103kw czyli 140KM. Żadne 134 (?!)
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Dudziak w Luty 10, 2018, 11:51:21
Co osoba to opinia  ;D


No nic olej do skrzyni zakupiony ,do silnika zakup pozostawię już mechanikowi
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Lech Sulikowski w Luty 10, 2018, 13:24:32
 Wg tabel i instrukcji obsługi, Citroen do tego silnika przewiduje tylko jeden olej: 5W40. Marka oleju to juz wg uznania i zaufania. Ja leję Shell Helix Ultra ACEA A3/B3/B4 akurat z tego powodu, że kupuję na stacji shella i mam pewność, że oryginał, a do tego mam niewielki przebieg 120 tys. i silnik praktycznie nie bierze oleju - nie wymaga dolewki, przy wymianie co 20 tys.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Dudziak w Luty 10, 2018, 15:08:43
Wg tabel i instrukcji obsługi, Citroen do tego silnika przewiduje tylko jeden olej: 5W40. Marka oleju to juz wg uznania i zaufania. Ja leję Shell Helix Ultra ACEA A3/B3/B4 akurat z tego powodu, że kupuję na stacji shella i mam pewność, że oryginał, a do tego mam niewielki przebieg 120 tys. i silnik praktycznie nie bierze oleju - nie wymaga dolewki, przy wymianie co 20 tys.


Dzięki za jakąś konkretną odpowiedź:)


wybór padł na : liqui moly 5w40 synthoil high-tech


 ;D
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Luty 10, 2018, 15:40:12

Pleciesz głupoty. 2.0 benzyna ma 103kw czyli 140KM. Żadne 134 (?!)
Dlatego napisalem "chyba". Jestem niemal pewien że tak miałem w mk2, co pewnie jest błędem w dokumentacji.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Luty 10, 2018, 22:04:24
W Twoim byłym C5 FL był ten sam silnik RFJ EW10A 140 KM  :) , także coś miałeś namieszane w papierach.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Cyprys w Luty 11, 2018, 21:35:07
... jeżeli do tego dodać apetyt tego silnika na olej - niebagatelny parametr to różnica w cenie. ;)
Taki też lalem do tego silnika w moim mk2.

Z tym apetytem na to chyba przesadzasz... Moje C5 z tym silnikiem bierze może ze 100 ml (nie do oceny na bagnecie, cały czas praktycznie taki sam stan) od wymiany do wymiany. Poprzednio miałe Xantię z praktycznie tym samym silnikiem (też EW10a), najechane prawie 300 tys. i też nie ubywało więcej od zmiany do zmiany.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Luty 11, 2018, 22:03:14
Sławek, a jaki olej lejesz?
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Luty 12, 2018, 15:32:11
... jeżeli do tego dodać apetyt tego silnika na olej - niebagatelny parametr to różnica w cenie. ;)
Taki też lalem do tego silnika w moim mk2.

Z tym apetytem na to chyba przesadzasz... Moje C5 z tym silnikiem bierze może ze 100 ml (nie do oceny na bagnecie, cały czas praktycznie taki sam stan) od wymiany do wymiany. Poprzednio miałe Xantię z praktycznie tym samym silnikiem (też EW10a), najechane prawie 300 tys. i też nie ubywało więcej od zmiany do zmiany.
Nie przesadzam. Mój EW10A w mk2 brał 1L na 2000km, co daje 7,5L na zmianę (!!!). Na początku kopałem bo byłem tym przerażony, ale wynalazłem wiele innych takich przypadków. Wiem więc, że nie byłem wyjątkiem. żona miała EW10J4 i tam było z tym dużo mniej, różni się tylko brakiem zmiennych faz.


Nie twierdzę że u Ciebie musi tak też być, bo silnik silnikowi nierówny. Gdyby Ci brał dużo więcej, to też byś szukał i znalazł, że tak z tym silnikiem bywa.
Może też coś poprawili w późniejszych latach produkcji(mój 2004)r., ale że model silnika ma to samo oznaczenie, to nie sądzę.







Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Damian Prysak w Luty 12, 2018, 16:37:48
Mój EW10A z 2006r też żłopie "trochę" oleju. Szacunkowo będzie to około 400ml na 1000km. Też mi się wydawało sporo (nawet go nazywam czasem małym dieselkiem), ale wyczytałem, że nie jestem jedyny. Jeszcze (ponoć) przy zasilaniu LPG pije więcej. Nie wiem. Na pewno jakaś część z tego płynie po troszku spód dekli zaworów. Też klasyka, jeszcze nieopanowana (na razie nie ma dramatu).

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Marek Armata w Luty 12, 2018, 18:13:50
Mój nowy nabytek C5 mk2 EW10A zagazowany po zrobieniu 2500 km nie wziął ani grama oleju (liqui moly high tech 5w40). Nalatane ma 130000km.

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Damian Prysak w Luty 12, 2018, 18:43:38
Mój nowy nabytek C5 mk2 EW10A zagazowany po zrobieniu 2500 km nie wziął ani grama oleju (liqui moly high tech 5w40). Nalatane ma 130000km.

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka
Mój ma coś między 234 a 237 chyba. Nie spoglądałem od 3 tygodni, bo bujam się X7. ;) Przebieg gdzie nie sprawdzałem to wyglądał zbieżnie, więc raczej nie skręcony.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Cyprys w Luty 12, 2018, 21:49:00
Sławek, a jaki olej lejesz?

W Xantii (a zrobiłem nią ponad 150 tys. i to również w LPG) lałem nomen omen, tak nielubianego Castrola Magnateca 5W40, później oddałem samochód synowi, już zalany Total Quarz 9000 i on dobił do ponad 330 tys. i lał też Totala. I cały czas, od zmiany do zmiany, praktycznie niezauważalne zmiany poziomu na bagnecie - tak na oko z 5-7 mm różnicy po 15-17 tysiącach, bo tak były robione wymiany.
Aktualnie jeżdżę niewiele, ok. 15-16 tys. rocznie i tak raz na rok, mniej więcej o tej samej porze wymieniam olej i filtry. I dalej jeżdżę na Total Quarz 9000....
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Luty 12, 2018, 22:27:18
A to tak jak ja, też zalewam Total-em Quarz 9000 i muszę przyznać, że też trochę pije tego oleju, ale przy prędkościach autostradowych. Poprzedni mój RFJ też brał olej. Dolewam i się nie przejmuję. Na ostatnim przeglądzie były badane spaliny i wszystko jest w porządku :) .
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Walc w Luty 16, 2018, 19:33:43
Mój pierwszy post, więc na początku pragnę się ze wszystkimi serdecznie przywitać ;) Do tej pory byłem fanem japońskiej myśli technicznej, ale w tamtym roku skusiłem się na C5 i nie żałuję. Wracając do tematu. Olej jak czytałem tylko 5W40. Trochę siedziałem swojego czasu w tematach olejowych z racji tego, że poprzednie auto Mazda 6 piła mi oliwy nawet do 1,5L/1000 km i też wielu uważało że to "normalne". Nie, Panowie to nie jest normalne i nie ma czegoś takiego jak "ten typ tak ma". Jeżeli tak się dzieje, to albo mamy już wyeksplatowany silnik, zapieczone pierścienie poprzez niewłaściwe użytkowanie auta lub często ktoś dał ciała na etapie produkcji. Tak jak w silnikach FSI/TFSI wystarczy poszerzyć rowki i dać grubsze pierścienie, tak w przypadku poprzedniej Mazdy 6 pierścienie były zbyt cienkie i szybko się zużywały. Ja C5 zrobiłem ok. 5 tys km i stan oleju nadal jest jaki był, a przynajmniej wzrokowo nie widzę róznicy. Auto było testowane i na autostradzie przy prędkości 170 km/h i przy typowej jeździe miejskiej, więc nie można twierdzić że te silniki biorą olej. Mam teraz przebieg 132 tys i leję olej Valvoline Maxlife 5W40. Mam zaufanie do Valvoline, ponieważ jest olejem nie rozlewanym w PL tylko w Holandii, więc ryzyko trafienia podróbki jest trochę mniejsze niż w przypadku bardziej znanych producentów.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Luty 16, 2018, 20:18:12
Valvoline Maxlife 5W40, muszę też zalać tym olejem następnym razem, czytałem wiele fajnych opini na tamat tegoż oleju.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Walc w Luty 16, 2018, 20:36:50
Testowałem w poprzednim aucie oleje Elf SXR 5W30, Penrite HPR 5W40 i właśnie Valvoline Maxlife 5W40. Pomiędzy ELF'em a Penrite róznica w spalaniu oliwy wyniosła ok. 200 ml, ale to pewnie też spowodowane wyższą lepkością letnią. Miedzy Penrite który kosztuje prawie 170 zł/5L a Valvoline 120zł/5L nie zauważyłem już żadnej różnicy, więc pozostałem przy tym oleju. Ma on niby właściwości poprawiające uszczelnienia i bardziej dba o silniki z przebiegiem powyżej 100 tys km, ale jak to jest w rzeczywistości... Ogólnie czy to Maxlife czy seria Synpower nie spotkałem się z negatywnymi opiniami, więc pewnie warto przetestować. Są świetne oliwy, ale to już dość wysoki koszt np. AMSoil ( prawdziwy pełny syntetyk), tylko nie wiem czy jest sens stosowania takiego oleju w 8-10 letnim aucie w którym regularnie wymieniamy olej co 12-15 tys km? Gdyby to było auto salonowe, to pewnie tak, ale jak kupujemy z drugiej ręki nigdy nie wiadomo jak ktoś je eksploatował. Wyżej padło stwierdzenie po co lać 5W40 jak można 10W40 dla silnika który już łyka olej. Po pierwsze jak silnik już trochę cierpi, to gorsza oliwa szybciej go dobije i właśnie taki motor zasługuje na większą dbałość jeśli chcemy jeszcze trochę pojeździć. Druga kwestia, to że 10W40 będzie tak samo szybko znikał, bo ma identyczną letnią lepkość jak 5W40, a jedynie jest bardziej gęsty przy niskich temperaturach co utrudnia zimą odpalanie i olej dłużej dociera do elementów smarowania. Pomijam już jakość olejów 10W40, które w większości to półsyntetyki a w praktyce podchodzą pod minerały.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Luty 16, 2018, 20:42:10
Nie no oczywiście 10W40 to w ogóle odpada, ale faktycznie zrobię taki myk i wymienię na Valvoline Maxlife 5W40.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Walc w Luty 17, 2018, 07:45:10
Częściowo się zgadzam, że wybierając olej nie kierujemy się marką, a normami narzucanymi przez producenta. Piszesz że lepiej kierować się etykietą niż samemu testować i tutaj już nie do końca bym się przychylił, ponieważ papier przyjmie wszystko. Ja osobiście wolę poczytać opinie mechaników i porównać karty charakterystyki niż sugerować się etykietą. Np. na każdym forum Ci napiszą że Castrol to syf, bo pozostawia depozyty w silniku, pomimo że na papierze dane nie ma gorsze od innych producentów. Co do oleju 10W40 poza paroma wyjątkami, to przeważnie oleje półsyntetyczne i wystarczy spojrzeć z czego jest wyprodukowany, jaka baza i jakie dodatki. Ja osobiście nie widzę zastosowania dla takiej lepkości i nie widzę plusów takiego oleju. Nie ulega wątpliwości że w tym samym silniku olej 0W40 czy 5W40 jest szybciej rozprowadzony po elementach smarowania niż 10W40. Wystarczy przy minusowej temp. zobaczyć jak leci jeden i drugi. Na pewno nawet stara pompa będzie miała łatwiej zaciągnąc olej 0W czy 5W niż 10W. To jak podłączysz starą pompę i będzie miała zassać wodę a później szlam, to będzie miała tak samo ciężko? :D  Ja Ci napiszę na własnym doświadczeniu. Na zimnym silniku oleju mi praktycznie nie znikało, bo olej zostaje przepalany w temp. roboczej jak robi się bardziej płynny, czyli gdybym odpalał silnik i po 5 minutach jazdy go gasił, to ubytki by były znikome, ale najwięcej oleju znikało po rozgrzaniu silnika i jeździe z większą prędkością obrotową. Mój kumpel miał też Mazdę 6 ale II generacji i też testował różne lepkości ( w tym 10W40) i pomiędzy 10W40 a 5W40 nie było żadnej różnicy, więc jaki jest sens lania oleju o gorszych parametrach? Ludzie kiedyś mysleli, że jak auto ma ponad 100 tys to lać półsyntetyk, a jak ponad 200 tys to minerał, a to błąd. Teraz jeździ się do końca na syntetyku, bo są  to lepsze oleje i silniki już też są przystosowane do takich lepkości. Jasne, w C5 2.0 to silnik starszej konstrukcji i pociągnie na jednym i drugim oleju, ale jaki to ma cel? Gorsze smarowanie zimą, zawory klepią, cięższe odpalanie, gorsze parametry oleju a cenowo nie ma jakieś przepaści.
To że sprawdziłeś kilka rodzajów oleju to się chwali, ale narazie to tylko twoje obiektywne odczucia, które nic nie wnoszą
 


No to są właśnie moje subiektywne odczucia, podobnie jak 99% ludzi na forum, bo nie jestem chemikiem i producentem olejów żeby widzieć z czego jest zrobiony i jak się sprawdzi w silniku na dystansie 300 tys km. Każdy z  Nas opisuje swoje doświadczenia, więdzę nabytą lub zasłyszaną. Na tym opierają się fora internetowe ;)
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Grzesiak w Styczeń 14, 2019, 11:52:56
Przyłącze się do dyskusji i zapytam otóż moja c5 z 2,0 16v 140km chodziła na 10w40 według poprzedniego właściciela czy mogę przejśc na np  5w30?  lub 5W40 ? Przebieg chyba 215 tys rok 2005r.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Povagowany w Styczeń 14, 2019, 16:14:18
Możesz przejść na każdy olej spełniający wymagania tzn. normę.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Walc w Styczeń 14, 2019, 18:13:30

Do tego silnika zalecaną lepkością jest z tego co wyczytałem 5W40 i bym się tego oleju trzymał. Olej 10W40 nie chroni lepiej silnika i jest przeważnie gorszej jakości od 5W40. Przed przejściem na 5W40 możesz poprzedzić wymianę płukanką, bo nie wiadomo ile syfu pozostawił po sobie 10W40.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Walc w Styczeń 14, 2019, 21:06:13
Kupisz dobre 10W40 i kichę, ale nie ulega wątpliwości że 5W40 są lepszymi olejami zarówno jeśli chodzi o bazę i dodatki, jak i same parametry. Nie można Paweł też generalizować, bo współczesne auta trochę róznią się od tych sprzed 10,20 czy 30 lat. Dawniej mogłeś lać mineralny i silniki robiły po 500 tys beż żadnego problemu, a dzisiaj lejemy Full Syntetyki 5W30 czy 0W20 i po 300 tys silnik kwalifikuje się do remontu. Nie zmienia to faktu, że w dzisiejszych czasach silniki są nowocześniejsze, ciaśniej spasowane i wymagają konkretnych parametrów które zaleca producent auta. Pamiętam że jak jeszcze nie wnikałem w kwestie olejowe, to moja Mazda 626 na wolnossącym silniku 1.8 lubiła sobie na zimnym poklekotać ( Mobil 10W40), a podejrzewam że gdybym co jakiś czas zrobił płukankę i lał dobry 5W40 to by tego zjawiska nie było. Na dzień dzisiejszy nie znajduję żadnych argumentów przemawiającym za stosowaniem 10W40 zamiast 5W40. Film olejowy taki sam w obu przypadkach, z czego 5W40 ma lepsze parametry, które dłużej zachowuje, szybciej na zimnym silniku dociera do elementów smarowania i sam rozruch w minusowych temp, jest duuuużo łatwiejszy i mniejsze obciążenie dla rozrusznika.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Szpak w Styczeń 15, 2019, 07:04:15
Jest jedno "ale". EW10A posiada koło zmiennych faz rozrządu. Jazda na 10w40 może skrócić radykalnie jego żywot.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Damian Prysak w Styczeń 15, 2019, 13:11:17
A ja nie wiem, po co iść w 10W40 zamiast w 5W40 skoro taki producent zaleca. Bo tańszy? Z ciekawości pytam...

U mnie był wlany (i ja też tak na początku zalałem) 5W30 Total Ineo ECS. Ale od kolejnej wymiany już leję tylko 5W40 Total Energy 9000.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Walc w Styczeń 15, 2019, 17:24:30
Co wymianę oleju płuczę silnik markowymi preparatami w dwóch autach i nic mi się nie rozszczelniło. To trochę taki mit powielany przez mechaników. Nie wiem jaki by musiał być zasyfiony silnik żeby płukanka np. zatkała kanały olejowe. Teraz płukanki są nautralne dla uszczelnień i poza tym pozwalają usunąc te depozyty z którymi olej sobie nie poradził, a dodatkowo w niektórych sytuacjach odblokować zapieczone pierścienie. Na początku też się bałem, ale teraz stosuję i zachęcam innych. Jeżeli silnik przepala olej, to nawet 10W40 mu nie pomoże, bo jak napisałem w temperaturze roboczej olej 10W40 i 5W40 będą miały taką samą lepkośc. Olej jest na ogół przepalany jak już silnik się rozgrzeje. Jeżeli bym chciał żeby oleju mniej mi silnik przepalał i oczywiście miał bym możliwość zastosowania takiej lepkości to bym brał 5W50 czy 5W60. Mój kolega ma japońca gdzie olej mu znika i raz zalał 10W40 zamiast 5W40 żeby przetestować, po czym stwierdził że nie było absolutnie żadnej poprawy, więc nie ma sensu stosowania gorszego oleju. Co do pieniędzy, to bez przesady bo teraz można kupić dobry olej 5W40 za 100 zł/5L lub taniej, więc oszczędnośc przy zakupie półsyntetyka praktycznie żadna a większa pewność że silnik nam się odwdzięczy dłuższą bezproblemową eksploatacją. Spróbujcie odpalić silnik przy np. -10 stC na 10W40 i na 5W40, to można usłyszeć róznicę:)
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Damian Prysak w Styczeń 15, 2019, 17:32:11
Też o płukankach słyszałem dużo pozytywnego, Michu z M4K Garage też gdzieś robił test jak się zachowa silnik z dużym przebiegiem po takim zabiegu. I co? Poprawiła i wyrównała się kompresja na cylindrach. :)

Mój to 2006r i nalot coś między 240 a 250kkm. Olej 5W40 i na takim zamierzam jeździć dalej. :)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Styczeń 15, 2019, 17:45:59
Jest jedno "ale". EW10A posiada koło zmiennych faz rozrządu. Jazda na 10w40 może skrócić radykalnie jego żywot.
Które dodatkowo jest drogie, a czasami nawet nieosiągalne...No i jest to też proszeniem się o problem ze szklankami... Które jak wszyscy może widzą, lub nie wiedzą nie były nigdy mocną stroną tych silników. Konstrukcja może i stara, ale zmiany w niej poczynione od czasów silników XU są duże. Silnik sporo "schudł" między innymi. Z płukanką co wymianę oleju to też trochę przesada chyba... Wszystko jest dla "silnika" ale bez popadania w paranoję. Już chyba lepiej skrócić interwał wymiany oleju.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Walc w Styczeń 15, 2019, 19:17:13
Czy przesada? W 90% płukanka to nafta plus dodatki, więc nie ma strachu. Przede wszystkim pomaga dokładniej zlać stary olej, gdzie jak za pierwszym razem wymieniałem bez płukania to zalałem  o 0,5L mniej niż po płukance. Zanim się przekonałem przeczytałem mnóstwo opinii i artykułów w internecie oraz kontaktowałem się z ludźmi siedzącymi w temacie. Zawsze kupuję firm jak Liqui Moly, Penrite, Valvoline czy Millers, w zależności co ma sprzedawca i w jakiej cenie. Niektórzy stosują co wymianę, inni co drugą wymianę, więc każdy dba o silnik jak uważa za stosowne. Ja wolę raz w roku poczekać te 10 min mając pewność że silnik utrzymuję w czystości, niż ryzykować że w pewnym momencie mi się pierścienie pozapiekają lub nazbiera syfu. Żeby nie było, nie jestem zwolennikiem żadnych uszczelniaczy lub czyścików do chłodnic, klimatyzacji, wtrysków czy ceramizerów, ale do płukanek silnika się jakoś przekonałem. Widzicie, to podobnie jak z olejem w skrzyni biegów, gdzie jak się spytacie starych mechaników o wymianę to pukają się w głowę, a wielu pomogło czy uchroniło przed kosztownym remontem skrzyni.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Szpak w Styczeń 16, 2019, 05:52:34
Jest jedno "ale". EW10A posiada koło zmiennych faz rozrządu. Jazda na 10w40 może skrócić radykalnie jego żywot.
Które dodatkowo jest drogie, a czasami nawet nieosiągalne...No i jest to też proszeniem się o problem ze szklankami... Które jak wszyscy może widzą, lub nie wiedzą nie były nigdy mocną stroną tych silników. Konstrukcja może i stara, ale zmiany w niej poczynione od czasów silników XU są duże. Silnik sporo "schudł" między innymi. Z płukanką co wymianę oleju to też trochę przesada chyba... Wszystko jest dla "silnika" ale bez popadania w paranoję. Już chyba lepiej skrócić interwał wymiany oleju.


Jeśłi mówimy o kole zmiennych faz do X7 to nie ma problemu z dostaniem. Niedostępne jest koło do silników montowanych do 2007 roku. Dokładnie do grudnia 2006.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Styczeń 16, 2019, 07:24:01
Czy przesada? W 90% płukanka to nafta plus dodatki, więc nie ma strachu. Przede wszystkim pomaga dokładniej zlać stary olej, gdzie jak za pierwszym razem wymieniałem bez płukania to zalałem  o 0,5L mniej niż po płukance. Zanim się przekonałem przeczytałem mnóstwo opinii i artykułów w internecie oraz kontaktowałem się z ludźmi siedzącymi w temacie. Zawsze kupuję firm jak Liqui Moly, Penrite, Valvoline czy Millers, w zależności co ma sprzedawca i w jakiej cenie. Niektórzy stosują co wymianę, inni co drugą wymianę, więc każdy dba o silnik jak uważa za stosowne. Ja wolę raz w roku poczekać te 10 min mając pewność że silnik utrzymuję w czystości, niż ryzykować że w pewnym momencie mi się pierścienie pozapiekają lub nazbiera syfu. Żeby nie było, nie jestem zwolennikiem żadnych uszczelniaczy lub czyścików do chłodnic, klimatyzacji, wtrysków czy ceramizerów, ale do płukanek silnika się jakoś przekonałem. Widzicie, to podobnie jak z olejem w skrzyni biegów, gdzie jak się spytacie starych mechaników o wymianę to pukają się w głowę, a wielu pomogło czy uchroniło przed kosztownym remontem skrzyni.
U Ciebie to raz w roku, u mnie 3-5 razy. Nie widzę sensu aż tak przesadzać. Każdy zrobi jak uważa.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Walc w Styczeń 16, 2019, 17:24:54
Robisz 30-50 tys na rok? :o  Sporo jeździsz. Nie lepiej było diesla kupić, bo chyba silniki trochę większe przebiegi wytrzymują, chociaż LPG na dzień dzisiejszy wychodzi najtaniej.
Tytuł: Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Styczeń 16, 2019, 17:44:13
Robisz 30-50 tys na rok? :o  Sporo jeździsz. Nie lepiej było diesla kupić, bo chyba silniki trochę większe przebiegi wytrzymują, chociaż LPG na dzień dzisiejszy wychodzi najtaniej.
Jednym samochodem, a używam kilku. Corsą D 1.2 LPG W rok 80 tyś zrobiłem ale to auto do zarabiania, niestety pojawia się na niej korozja. Problem z moimi przebiegami jest w tym że są miesiące że tylko odpalam i gaszę samochód, diessel by wymiękł szybko. Był jeden taki u mnie w pracy co próbował diessla... Skończyło się na Yarisie w benzynie+LPG