Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Michał Nowakowski w Marzec 09, 2018, 13:35:25
-
Cześć! Czy w naszych samochodach jest możliwa regulacja drzwi na bolcu zamka na słupku? Próbowałem to delikatnie stuknąć po odkręceniu, ale nie drgnie. Drzwi trochę odstają i mnie to wkurza... (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180309/77ba04fb2e09e88c7c63c7b3d97bcd58.jpg)
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
Nie ma mozliwości regulacji na bolcu na słupku. Ale odstawanie drzwi można skutecznie skorygować regulacją całego mechanizmu zamka w drzwiach. Odciagnij plastikową osłonę z "tyłu" drzwi w okolicy zamka, a ukaże się śruba na torx. Najlepiej w ciepłym garażu lub po podgrzaniu, bo na zimno plastik może pęknąć. Śruba ma mniejszą śednicę niż otwór w blasze drzwi, w którym siedzi. To wystarcza do regulacji odstawania drzwi. Jak drzwi odstają, to cały mechanizm zamka w drzwiach trzeba przesunąć w kierunku "na zewnątrz".
-
Jest możliwa regulacja, bo moje się odkręciły na tyle, że zaczęły chodzić i drzwi hałasowały podczas jazdy ;D "Bolec" można swobodnie przesuwać o kilka mm w każdą ze stron.
Ktoś wie z jakim momentem obrotowym należy je dokręcić?
-
Może to zmodyfikowano, bo w 2008 roczniku, ucho w słupku było tak osadzone, że nie ma tam możliwości regulacji nawet o milimetr. Przynajmniej tak jest w przednich drzwiach pasażera, bo w innych - nie sprawdzałem.
-
100% jest tylko za mało odkręciłeś. A na śrubach zamka może uda się max o 1 mm przesunąć nie więcej.
-
Może to zmodyfikowano, bo w 2008 roczniku, ucho w słupku było tak osadzone, że nie ma tam możliwości regulacji
Potwierdzam
-
Może to zmodyfikowano, bo w 2008 roczniku, ucho w słupku było tak osadzone, że nie ma tam możliwości regulacji
Potwierdzam
Dzięki Robert, bo po wpisach poprzedników, prawie uznałem, że jestem takim nieudacznikiem, że nie potrafię uchem ruszyć :)
-
Michał, a czy z drugiej strony tak samo odstają?
Pytam, bo w innej marce spotkałem się ze specjalnym ułożeniem karoserii w ten sposób, żeby ograniczyć szumy powietrza.
-
Taki patent na słupku B i C jest praktycznie w każdym aucie od 40 lub więcej lat więc nie sądzę aby nagle pominęli takie podstawy konstrukcji i pasowania nadwozia. Poza tym takie regulacje są potrzebne przy składaniu nadwozia bo nie zawsze idealnie wychodzi w fabryce a druga sprawa to chociażby przy naprawach blacharskich w ASO lub poprawkach jak klient jest upierdliwy
-
Znalazłem 2 śruby torx pod czarnym plastikiem w okolicach zamka, ale po ich odkręceniu nie widzę możliwości przesunięcia zamka, nawet o 1 mm. Auto z końca 2009 roku, bolce za słupku także się nie przesuwają.
Obejrzałem dokładnie zaczep na słupku. Regulacja nie jest możliwa bo między śrubami znajdują się dwa plastikowe kołki, które ustalają pozycję. Gdyby je wyciąc, to pewnie dałoby sie podregulować. Sprawdziłem też w katalogu, nie było modyfikacji tego elementu. Zapewne więc koledzy, którzy mogą u siebie regulować mają już wycięte te kołki ustalające. Regulacja na śrubach zamka to jakąś mikroskopijna zmiana, raczej mniej niż 1mm.