Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Paweł Cynamon w Marzec 31, 2018, 22:59:05
-
Czy fabryczny moduł haka wraz z fabryczną wiązką powinien odłączać tylne czujniki parkowania? W gnieździe do przyczepy jest mikrostyk, który podaje sygnał do modułu gdy wpięta jest przyczepa.
-
Czy fabryczny moduł haka wraz z fabryczną wiązką powinien odłączać tylne czujniki parkowania? W gnieździe do przyczepy jest mikrostyk, który podaje sygnał do modułu gdy wpięta jest przyczepa.
Zdaje się odłącza dopiero jak wepniesz wtykę w gniazdo.
Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka
-
Czy fabryczny moduł haka wraz z fabryczną wiązką powinien odłączać tylne czujniki parkowania? W gnieździe do przyczepy jest mikrostyk, który podaje sygnał do modułu gdy wpięta jest przyczepa.
Tak, jeśli zainstalowany moduł jest prawidłowy. Nie każdy moduł umie w danym aucie. Jak miałem moduł dedykowany do innego auta (chyba 408) to mi nie dezaktywował czujników.
-
W gnieździe do przyczepy jest mikrostyk, który podaje sygnał do modułu gdy wpięta jest przyczepa.
Logicznie musi być "wepchnięta" wtyczka aby odłączył....pytanie masz mechaniczny styk czy kontaktron. Jak kontaktron to wtyk ma mieć "magnesik"....
Do sprawdzenia działanie styku w DB...
-
Moduł pochodzi z samochodu 1 rok młodszego (mój 2008, dawca modułu 2009). Nie wiem czy to istotne ale ta sama wersja silnikowa i wyposażeniowa.
To, że czujniki powinien odłączyć po wpięci wtyczki przyczepy to jest oczywiste. Czujnik jest mechaniczny, elektrycznie jest sprawny (sprawdzałem ohmomierzem na samym początku, bo on był najbardziej podejrzany).
-
Czujnik jest mechaniczny, elektrycznie jest sprawny (sprawdzałem ohmomierzem na samym początku, bo on był najbardziej podejrzany).
A teraz sprawdzić "jak widoczny jest w systemie auta" Db-oxem. Obwód tego styku jest zabezpieczony osobnym bezpiecznikiem, o ile dobrze pamiętam...
-
A teraz sprawdzić "jak widoczny jest w systemie auta" Db-oxem. Obwód tego styku jest zabezpieczony osobnym bezpiecznikiem, o ile dobrze pamiętam...
Jak widoczny jest moduł? Jest status "obecny"
Jest jakiś bezpiecznik na kablu przy module i chyba 3 inne na module. Wszystkie sprawne.
-
Moduł haka "przyjmuje" fizycznie stan styku i przekazuje po sieci "dalej'.... więc 'stanu' szukać musisz w module haka (ewentualnie szukaj w BSI lub module pdc, bo tu ma się końcowo pokazać).
Ty podajesz parametr "obecny" moduł z parametru BSI (konfiguracja auta)?
-
Ty podajesz parametr "obecny" moduł z parametru BSI (konfiguracja auta)?
Nie pamiętam, sprawdzę to jeszcze
-
Zacznijmy od podstaw... rozumiem, że hak i moduł działały, auto było skonfigurowane do "haka".
Moduł haka musi widzieć zmianę styku....szukaj DB -oxem takiego sygnału w systemie auta...jak pisałem , w module haka, BSI, module parkowania. Dokładnie nie znam gdzie producent wystawił ten sygnał w oprogramowaniu diagnostycznym.
-
Cześć :)
Zamontowałem hak z demontażu Brink 4462 do tego moduł B 0300 i wiązka 9428F7 ( zestaw niby z C5 X7 1.6HDI) światła w przyczepce śmigają jednak auto nie rozłącza czujników parkowania po wpięciu przyczepki, obejrzałem gniazdo jest 13 pinowe, 10 pinow aktywnych ( fizycznie widać że są) szukałem jakiegoś mikrostyku ale go nie znalazłem chodź słaby ze mnie elektryk...a może wtyczka z przyczepki też musi być z odpowiednim "bajerem"? Jakie Panowie mają doświadczenia? Dodam że nie aktywowałem nic komputerem bo nawet jeszcze nie wiem gdzie w Siedlcach szukać człowieka z takowym.
Przy okazji chciałem rozwiać moją obawę i podejrzenie...wszystkie C5 X7 Sedan widzą hak jako przeszkodę w dwóch środkowych czujnikach czy są typy haka gdzie kula nie wchodzi w zasięg?
-
Zamontowałem hak ...jednak auto nie rozłącza czujników parkowania po wpięciu przyczepki, Dodam że nie aktywowałem nic komputerem ...
Nie dziwota, że działasz jak ślepiec....zamontuj prawidłowo , aktywuj moduł w aucie i dopiero oczekuj rezultatów.
-
Zamontowany jest, światła działają...sądziłem że jeśli moduł jest nieaktywowany to nawet światła nie będą działać dlatego dopytuje.
-
Nie odniosę się merytorycznie....nie "widzę" Twojego samochodu.
Sprawdzić należy "podawanie plusa do modułu" z rzeczonego styku....może brak bezpiecznika ?? może brak odpowiedniej wtyczki z magnesem?? może styk uszkodzony??
-
Dlatego dopytuje z nadzieją że ktoś mnie na coś nakieruje bo nie do końca wiem na jakiej zasadzie to działa, wszyscy wszędzie napominają o styku a ja oglądałem to gniazdo i nie do końca wiem gdzie ten styk miałby się znajdować dla mnie to wygląda jak goły plastik nie widzę tam nigdzie elementu który odpowiadałby za jakikolwiek kontakt, dopóki się tym nie zainteresowałem byłem przekonany że sygnał pochodzi z któregoś z PINów po prostu.
-
Sprawdź w Swoim gnieździe obecność szarego elementu z załączonego zdjęcia....
Element ten (mechaniczny styk lub kontaktron) zwiera się po włożeniu wtyczki przyczepy i podaje +12V na odpowiednie wejście modułu haka.
Gniazdo jest 13pinowe? Chyba tylko takie są wyposażone w styk przyczepy...
-
Tak, w 13 PINowym gnieździe są wyłączniki. Ale to musi być gniazdo z wyłącznikiem. W normalnych gniazdach 13 pin standardowo tego nie ma.
-
Aktywowałeś już moduł haka Diagboxem, tak jak już się pytał Grzegorz?
-
Gniazdo jest 13 pinowe, sygnowane logiem citroena, hak pochodzi z demontażu rozkręcę je i sprawdzę czy jest ten element.
Nie aktywowałem bo nie mam jeszcze żadnego namiaru w moim mieście na kogoś z odpowiednim sprzętem, popytałem znajomych mi mechaników ale wszyscy albo mają jakieś ogólne komputery diagnostyczne albo sprzęty do VW/AUDI.
Byłem jednak przekonany że bez aktywacji nie będzie nawet świateł a światła działają więc sądziłem że może i odłączanie czujników przyczepki zadziała.
Ponawiam też dodatkowe zapytanie czy pozostałym czujniki widzą kule haka jako przeszkodę?
EDIT:
Tak wygląda moje gniazdo, rozumiem że ten element seledynowy/niebieskie/zielony jak by go tam zwał to odpowiednik tego szarego i on odpowiada za "kontakt" tylko na jakiej zasadzie? bo nie na zasadzie że coś go od środka naciska bo obudowa jest pełna, czyli magnes? jak magnes to musi byc i we wtyczce a po rozebraniu wtyczki przyczepki ( oczywiście też 13 pinowa nie żadna tam przejściówka) nie widzę takowego elementu...chyba tu leży mój problem
(http://i67.tinypic.com/2942mfp.jpg)
(http://i67.tinypic.com/2u9qtn8.jpg)
-
Tak, masz ten "seledynowy" element jako styk wpięcia...jest to kontaktron, stąd nie widać nic z zewnątrz. Działa na zasadzie zbliżenia magnesika, zatopionego w plastiku wtyku...a Ty nie masz odpowiedniej wtyczki.... :D
Jeśli w samochodzie nie było nigdy haka (zdemontowanego) to nie sądzę aby był moduł haka "uruchomiony" w systemie auta. Bardziej chodzi tu o załączenie przesyłania informacji po szynie CAN, pomiędzy modułem, BSI, kalkulatorem partronika. Zauważ, że jak spali Ci się żarówka w przyczepie to auto zasygnalizuje kierowcy.
Tak, kula jest wykrywana przez czujniki...aby jeździć na działającym parktroniku trzeba zdejmować kulę...
-
.
Tak, kula jest wykrywana przez czujniki...aby jeździć na działającym parktroniku trzeba zdejmować kulę...
Czujniki nie powinny wykrywać kuli.
-
Gniazdo jest 13 pinowe, sygnowane logiem citroena, hak pochodzi z demontażu rozkręcę je i sprawdzę czy jest ten element.
Nie aktywowałem bo nie mam jeszcze żadnego namiaru w moim mieście na kogoś z odpowiednim sprzętem, popytałem znajomych mi mechaników ale wszyscy albo mają jakieś ogólne komputery diagnostyczne albo sprzęty do VW/AUDI.
Byłem jednak przekonany że bez aktywacji nie będzie nawet świateł a światła działają więc sądziłem że może i odłączanie czujników przyczepki zadziała.
Ponawiam też dodatkowe zapytanie czy pozostałym czujniki widzą kule haka jako przeszkodę?
EDIT:
Tak wygląda moje gniazdo, rozumiem że ten element seledynowy/niebieskie/zielony jak by go tam zwał to odpowiednik tego szarego i on odpowiada za "kontakt" tylko na jakiej zasadzie? bo nie na zasadzie że coś go od środka naciska bo obudowa jest pełna, czyli magnes? jak magnes to musi byc i we wtyczce a po rozebraniu wtyczki przyczepki ( oczywiście też 13 pinowa nie żadna tam przejściówka) nie widzę takowego elementu...chyba tu leży mój problem
(http://i67.tinypic.com/2942mfp.jpg)
(http://i67.tinypic.com/2u9qtn8.jpg)
Możesz wymienić gniazdo na takie z mikrostykiem. Wtedy każdy wtyk wyłączy Ci czujniki
-
.
Tak, kula jest wykrywana przez czujniki...aby jeździć na działającym parktroniku trzeba zdejmować kulę...
Czujniki nie powinny wykrywać kuli.
W poprzedniej C5 miałem fabryczny moduł przyczepy oraz hak montowany przez ASO i czujniki niestety wykrywały kulę oczywiście było to na zasadzie "jak w kalejdoskopie". Dobrze, że haczysko miałem na zawiasie chowane pod zderzak, więc pewnego ładnego dnia tak mnie zaczęło to wkurzać, że go tam schowałem i bez potrzeby nie wyciągałem.
-
Jak moduł haka nie jest aktywowany w BSI to bym się nie zabierał za rozkręcanie wtyczek. Jest duże prawdopodobieństwo, że wystarczy aktywować i wszystko będzie ok.
-
.
Tak, kula jest wykrywana przez czujniki...aby jeździć na działającym parktroniku trzeba zdejmować kulę...
Czujniki nie powinny wykrywać kuli.
W poprzedniej C5 miałem fabryczny moduł przyczepy oraz hak montowany przez ASO i czujniki niestety wykrywały kulę oczywiście było to na zasadzie "jak w kalejdoskopie". Dobrze, że haczysko miałem na zawiasie chowane pod zderzak, więc pewnego ładnego dnia tak mnie zaczęło to wkurzać, że go tam schowałem i bez potrzeby nie wyciągałem.
Ale mówimy jednak o C4P Mam oryginalny hak stały Brink dla Citroena. Czujniki normalnie działają.
-
Paweł oraz Krzysztof posiadają C5 X7 i w ich temacie walczą z hakiem, zatem C4 Picasso nie mieszajmy w to :) .
Jak moduł haka nie jest aktywowany w BSI to bym się nie zabierał za rozkręcanie wtyczek. Jest duże prawdopodobieństwo, że wystarczy aktywować i wszystko będzie ok.
Mój moduł haka był aktywny w BSI, a i tak wykrywał przeszkodę. Oczywiście jak wcześniej wspomniałem czasami tak, czasami nie.
-
Dopytałem wczoraj wśród znajomych jeszcze i znalazłem kogoś z odpowiednim komputerem także " na tygodniu" coś zadziałam, ewentualnie rozważę tą wymianę gniazda lub po prostu wtyczke w przyczepce nie jest to temat dla mnie gardłowy chodź fajnie jakby działało skoro jest.
Co do kuli mój hak to także Brink model 4462 bynajmniej tak podaje tabliczka a kula jest w zasięgu non stop także ten...nie sądzę aby jakiekolwiek aktywacje to zmieniły dlatego się dopytuje bo może bym sobie jeszcze na spokojnie poszukał innego modelu haka i gdyby się trafił w dobrej cenie zrobiłbym podmiankę bo ogółem da się z tym żyć ale ale ale... :)
Co do spalonych żarówek ostatnio mi nie pokazał spalonego całego podświetlenia tablicy rejestracyjnej także już na te spalone żarówki w przyczepce to nie liczę ;D
Dzięki za wszystkie sugestię, będę się dalej chwalił lub skarżył jak zrobimy tą aktywację o ile posiadacz komputera umie go jeszcze obsługiwać :)
-
Gniazdo proponuję zostawić tak jak jest, domontować dodatkowy wyłącznik w bagaźniku, równolegle do tego kontaktronu we wtyczce. Będziesz "ręcznie" sygnalizował dopięcie przyczepki...
Spalona żarówka oświetlenia "nie jest ważna", ale spalona kierunkowskazu , stopu to już tak...powinno ostrzegać kierowcę.
Mając "komputer" zrobisz test styku we wtyczce, czy zmiana stanu jest widoczna w systemie auta....
-
Witam
Mam C4P z 2008 roku. Zamontowałem hak, kupiłem BSC B03 o nr S180085003E, bo taki z kocówką 3F wyłaczał mi skrzynie automatyczną.
Wiązkę sam wylutowałem na podstawie naszego forum. Aktywowałem u lokalnego elektryka. Mam problem, moduł nie reaguje wogóle na styk z gniazda. Przypuszczam, że jest problem z moją wiązką. Proszę o podanie ile przewodów jest w wtyczce z wiązki którą podłączam do wtyczki AA3 w samochodzie. Oznaczenie według instrukcji
https://drive.google.com/file/d/0B0lvJQsNKNQdejdic1dUWUY0N1U/view
I czy we wtyczce AA3 podłączam się do różowego przewodu.
Jeśli ktoś może, to poprosze o dokłądne rozpisanie wiązki, znaczy nr pinu w gnieżdzie i nr pinu we wtyczkach.
Co do sytuacji, gdzie czujniki parkowania widzą kulę, jak akurat sobie poradziłem, a mianowicie, czujniki w zderzaku są na zatrzaskach, wystarczy delikatnie palec od zewnątrz, nacisnąć na czujnik i spróbować minimalnie skierować go do zewnątrz. Ja dwa środkowe czujniki delikatnie skierowałem na zewnątrz i już nie widzą kuli, a czujniki prawidłowo działają. Dosłowanie o ułamek milimetra.
-
7 czy 13 pin?
-
Masz na rysunku ze schematu C5 X7, wiązkę do modułu.....zaznaczone gniazdo 13pinowe i 7pinowe haka. Kombinuj...
Czy na styku wtyczki masz "plusa", czy po wpięciu (zwarciu styku) masz plusa na module? Pomierzyć....
-
Witam
Dziękuję za schemacik. Na schemacie widać, że z pinu 1 wtyczki modułu przewód idzie na mikro styk gniazda i gdzieś jeszcze, nie widać. Bo rysunek jest uciety.
Poproszę jeszcze raz o schemat, tylko cały. Tak aby było widać gdzie jeszcze idzie ten przewód.
Oczywiście gniazdo mam 13 pin.
-
Prosze,....pytanie było o połączenia do modułu...
-
Dziękuję bardzo :)
I przewód ten idzie do zasilania jakiegoś przekaźnika. Później postaram się rozgrysc co to za przekaźnik.
Jeszcze raz dziękuję
-
A to nie jest przekaźnik zasilania dodatkowych odbiorników na pokładzie przyczepy?