Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Michał Szymura w Kwiecień 07, 2018, 22:32:23
-
Witam, zadałem pytanie na grupie FB ale ponowię tutaj.
Mam problem z adaptacją Lexią. Robię tak:
1. Połączenie wiadomo, test ogólny, kalkulator wtrysku, inicjowanie urządzeń samodostosowujących się.
2. Silnik zimny, itd wszystkie warunki spełnione.
3. Lexia prosi o wyłączanie zapłonu itp, koniecznie wpisuje rekord serwisowy, potem pokazuje się okno z poleceniem uruchomienia silnika i poczekanie na włączenie wentylatora.
4. Uruchamiam silnik, wentylator się włącza - daje enter - potwierdzam.
5. Lexia prosi o jazdę na 3,4 lub 5 biegu do 5000 obr i puszczenie gazu. No to jadę się przejechać, ne 3biegu do 5tys puszczam gaz, hamuje trochę silnikiem potem na luz i zeby obroty spadły na jałowy.
6. Zatrzymuje się - potwierdzam enter i mam komunikat "przerwane połączenie z kalkulatorem wtrysku kliknij enter aby ponowić lub coś tam aby zrezygnować" po ponowieniu "adaptacja nie udana" Co robię nie tak ?
Silnik 2.0 Pb RFN. Lexia samoczynnie nie rozpoznaje kalkulatora wtrysku, wybieram ręcznie RFN MM6LP.
-
Część klonów Lexii od skośnookich "majfriendów" tak działa. Niestety.
Z jednym autem się łączą, z innym nie.
-
Problem nie z połaczeniem tylko z adaptacją.
-
Interfejs nie rozpoznaje sam kalkulatora wtrysku, a powinien.
Prawdopodobnie to jest problemem.
Sprawdzić, czy inny rozpozna. Wtedy będziesz wiedział, czy
problem jest z Lexią, czy z kablologią w aucie.
-
Pewnie masz auto z 2004 roku. Temat wałkowany na wielu forach citroena.
Też mam MM6LP - test globalny -> wtrysk komunikacja "?", jak wybiorę to muszę ręcznie wybrać jaki kalkulator i wtedy coś odczytam.
Miałem kiedyś chińczyka FULLChips na gwarancji wymienili na inny i już nie jest full chips - nie wiem czy ma to wpływ czy nie. Ogólnie to powinien się połączyć każdy skaner EOBD na linii 7 (K line) i pogadać z tym sterownikiem. Mogę sprawdzić na oryginalnym KTS Bosha czy pójdzie gładko.
Moje przemyślenia - ten sterownik występował po lifcie i w nowszych modelach z szyną CAN. Linia K występuje, ale być może nikt nie poprawiał błędów jak po kilku miechach zrobili ewolucje w sterowaniu.
-
Pewnie masz auto z 2004 roku. Temat wałkowany na wielu forach citroena.
Też mam MM6LP - test globalny -> wtrysk komunikacja "?", jak wybiorę to muszę ręcznie wybrać jaki kalkulator i wtedy coś odczytam.
Miałem kiedyś chińczyka FULLChips na gwarancji wymienili na inny i już nie jest full chips - nie wiem czy ma to wpływ czy nie. Ogólnie to powinien się połączyć każdy skaner EOBD na linii 7 (K line) i pogadać z tym sterownikiem. Mogę sprawdzić na oryginalnym KTS Bosha czy pójdzie gładko.
Moje przemyślenia - ten sterownik występował po lifcie i w nowszych modelach z szyną CAN. Linia K występuje, ale być może nikt nie poprawiał błędów jak po kilku miechach zrobili ewolucje w sterowaniu.
Nie z 2004 ale z 2003 roku. Temat ten owszem znalazłem na innych forach - ale tylko w kwestii komunikacji z kalkulatorem wtrysku. I jest trochę inaczej niż piszesz bo w teście globalnym w linii kalkulatora wtrysku jest: komunikacja "TAK", błąd "?".
Przypominam sedno pytania - problemy z adaptacją.
-
Zgadza się też mam: komunikacja TAK, defekt ?. Jutro sprawdzę adaptację na chinczyku.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
-
Jak chcesz to podjedz dam ci ori kabel i sobie zobaczysz
-
Jak chcesz to podjedz dam ci ori kabel i sobie zobaczysz
Dziękuję, już załatwione. Na innym kablu też tak samo się zachowywało. Co dziwnego po odłączeniu akumulatora adaptacja przeszła.