Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Tomasz Maćkowiak w Kwiecień 15, 2018, 18:34:48
-
Koledzy siadł(chyba) wentylator chłodnicy test leksią pokazujej przy niskich obrotach układ rozwarty a przy wysokich zwarcie do masy. Ściągnąłem zderzak i pokolei sprawdzsm napięcia w kostkach, stycznik ok zasilanie grubymi do wentylatora dochodzi tylko są jeszcze 2 cienkie pewnie od sterowania obrotami ale ni diabła nie wiem co na nich powinno być.
-
Tu kliknij (http://autoelectric.pro/FanPSA_CheckNoAuto.html) i masz wszystko ładni opisane
Pobierz też sobie instrukcję Tu kliknij (http://autoelectric.pro/Instructions_ru/Instructions_PSA_Type3.docx) , która zresztą jest też na tych stronach.
-
Doszedłem do tego że coś nie tak ze sterowaniem(sygnałem) na wiatrak ubo jak rozłaczę tylko ten przewód to wentylator załączy sie na max obroty a jak złaczę to sie wyłączy ale jak to rozgryźć to nie wiem acha no i nawracający błąd P0691 sterowanie przekaźnika zespołu motowentylators(GMV1) DUŻA PRĘDKOŚĆ
-
Robiłem dzisiaj ten sam test wentylatora i przy teście niskich obrotów też pokazuje mi układ rozwarty, test obrotów wysokich przechodzi pomyślnie. A test robiłem, bo nie załącza mi się sprężarka klimatyzacji. Czy w tym przypadku przekaźnik 6545XF jest ok?
-
Ten przekaźnik jest stale "zapięty" po przekluczeniu kluczyka jest załączany i napięcie jest na wentylatorze przynajmniej u mnie tak jest to jest przekaźnik dużej mocy załącza główne napięcie
-
Cytat z podanej wcześniej strony (po goglowym przetłumaczeniu ):
Wprowadzenie:
Zapomnij o fanach z elektroniczną jednostką sterującą (ECU) takimi pojęciami, jak:
pierwsza, druga, trzecia prędkość. Chociaż jest to wskazane w programach diagnostycznych.
W wentylatorach z komputerami do kontroli prędkości może być ich ponad 100, ponieważ prędkość jest ustawiana bezpośrednio proporcjonalnie do impulsowego sygnału PWM na przewodzie sterowania, który może mieć wiele wartości.
Poprzez płynną zmianę sygnału sterującego PWM możliwa jest płynna zmiana prędkości wentylatora, tak jak regulacja głośności stopniowo zmienia głośność dźwięku. Nie mówisz, że masz 2 lub 3 głośności w radiu. Taka koncepcja, jak pierwsza, druga, trzecia prędkość, może być stosowana tylko dla wentylatorów bez ECU, w których prędkość jest ograniczona przez użycie silnych rezystorów ograniczających połączonych szeregowo z silnikiem elektrycznym za pomocą przekaźnika.
Lub zamiast rezystorów można użyć wielu silników szczotkowych, w których przekaźnik jest również odpowiedzialny za przełączanie różnych szczotek.
Załóżmy, że mamy wentylator bez elektronicznej jednostki sterującej z jednym rezystorem i dwoma przekaźnikami. O tym wentylatorze można powiedzieć, że ma dwie prędkości, ponieważ każda prędkość odpowiada osobnemu przekaźnikowi. W przypadku pierwszej prędkości włącza przekaźnik, który łączy silnik szeregowo rezystora i, na przykład, z pierwszą prędkością wentylatora zasysa 15 A z wirnika przy 12 V, po aktywacji drugiego przełącznika z drugą prędkością, która dostarcza napięcia zasilania bezpośrednio z silnika, a to tworzy maksymalną prędkość włącza , na przykład 30 amperów z wirnikiem przy 12 woltach. Jeśli w wentylatorze bez ECU są 2 rezystory i 3 przekaźniki, to możemy powiedzieć, że ten wentylator ma 3 prędkości.
W każdym razie nie można powiedzieć, że wentylator z komputerem ma 2 lub 3 prędkości. Fakt, że programy diagnostyczne wskazują różne prędkości, to "echa przeszłości", błędnie zinterpretowane przez diagnostów.
Jeśli na przykład uruchomimy program diagnostyczny, "Prędkość wentylatora 2" i podłącz oscyloskop do przewodu sterującego, widzimy, że sygnał sterujący zmienia się bardzo płynnie, a prędkość wentylatora stopniowo wzrasta od minimalnej do maksymalnej prędkości bez żadnych gwałtownych skoków.
Tam też pisze że w oprogramowaniach np. Lexia jest błąd, dlatego że test wentylatora jest dla starszych modeli z przekaźnikami.
W sumie nie wiem czy tak jest naprawdę z tym testem.
Na koniec ich filmik jak rozebrać i sprawdzić https://youtu.be/kidJzi_hsRo (https://youtu.be/kidJzi_hsRo)
-
Ten przekaźnik jest stale "zapięty" po przekluczeniu kluczyka jest załączany i napięcie jest na wentylatorze przynajmniej u mnie tak jest to jest przekaźnik dużej mocy załącza główne napięcie
Tak, przekaźnik jest sprawny. Musze szukac przyczyny ze sprezarka nie dziala gdzie indziej.
-
A dgzie jest ten przekaźnik gmv 1 na przewodzie sterującym mam stały minus
-
Chyba znalazłem.. Kostka czujnika temperatury płynu chłodniczego była jakoś tak nie do końca zapięta wentylator załącza sie przy klimie i po nagrzaniu no i test też przechodzi potestuje i się odezwie czy nadal działa dzięki za zainteresowanie
-
No i zonk
-
A czy przypadkiem nie jest tak, że wentylator ma max obroty a pozostałe zależą od obciążenia. tzn nie ma pierwszego biegu bo obroty są zmienne więc w DB nie przejdzie testu bo parametr pierwszy bieg jest nieznany
-
Kumpel podjedzie i zdemontuje od niego i sie wyjśni
-
A wie ktoś może odkąd idzie przewód sygnałowy do wentylatora?
-
schemat i opis w załączniku
ajj to jest od mkII - ale może będzie pasować skoro śmigła są podobne
-
A wie ktoś może odkąd idzie przewód sygnałowy do wentylatora?
Ze sterownika silnika
-
A jak moge sprawdzić tem sygnał ze sterownika bo zwykłą próbówką pokazuje stały minus. Na jakiej zasadzie jest to sterowani zmienia sie tam oporność?
-
Wymieniłem wentylator i po problemie niepotrzebne kilka dni kombinacji. Jednak siadł układ elektroniczny przy silniku. Dzięki pozdro
-
Przy okazji się zapytam,
Przy jakiej temperaturze płynu powinien ruszyć wentylator? U mnie startuje dopiero chyba od 100stC i wydaje mi się to dużo (nie wiem jaki klimat mam ustawiony w BSI).
Oczywiście chodzi jak w temacie o C5 X7 2.0 Pb
-
U mnie włacza się na 8 kresce i zbija temperaturę do 7.
-
dokopałem się, dzięki ;)
Trzy kreski to zdecydowanie za niska temperatura. Prawidłowa temperatura... tak jak pisze Tomek: 7 kresek, w korku pojawi się ósma i jest zbijana przez wentylator.
(http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=108900.0;attach=117589;image)
-
Witam, posiadam C5 X7 2.0 HDI z modułem sterujacym pracą wentylatora obok jego obudowy(do wentylatora idą dwa kable zasilające a do modułu dwa kable zasilające i 4 kable sterownicze). Wentylator spięty na krótko(zwieram dwa kable idące do modułu) działa na maks obrotach. Wymieniłem moduł rezystora na nowy ale niestety nic to nie pomogło, wentylator ani drgnie. Jakieś pomysły co mógłbym jeszcze sprawdzić/wymienić?
-
A może by tak błędy odczytać? Będzie łatwiej i szybciej niż sprawdzanie i wymiana elementów
-
Witam, mam również problem z wentylatorem, a mianowicie brak pierwszego biegu. Wentylator wymieniony na nowy i dalej brak pierwszego biegu. Jak włączę test pierwszego biegu wentylatora to słychać cyknięcie w rezystorze i pisze że test ok. ale wentylator nie ruszą. Drugi bieg działa, klimatyzacja działa, wymienić może rezystor bo cały zardzewiały?
-
Tu nie ma co testować, bo w ten sposób zawsze nie ma pierwszego biegu. Wentylator jest sterowany w "procentach" a nie 1/2 bieg. Odczytaj sobie procent wysterowania wentylatora jak jest uruchomiony silnik i włączona klimatyzacja.
-
Wentylator załącz się na 100%, a faplite pokazuje błąd P0494.
-
wymienić może rezystor bo cały zardzewiały?
Na pewno nie zaszkodzi a może pomóc sądząc po błędzie.
-
Rezystor wymieniony, wentylator działa na wolnych obrotach, dzięki za pomoc.
-
tak dla przypomnienia moich bojów z wentylatorami. Klima mi nie działała a raczej działa tylko na chwilkę, bo zaraz wyłącznik ciśnienia ją wyłączał. Powodem był nie działający wentylator. Test gmv nie wykrywał błędu tegoż mimo, iż wentylator nie działał w ogóle. Uszkodzeniu uległa elektronika sterowania wentylatora ta w obudowie wentylatora. Tu do bani okazał się test diagiem. Wniosek...nie do końca wierzcie diagowi, choć bywa baaardzo przydatny.