Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Piotr Bartosiuk w Maj 04, 2018, 14:41:18

Tytuł: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Piotr Bartosiuk w Maj 04, 2018, 14:41:18
Witam.


Zastanawiam się nad kupnem C5-ki w wersji kombi. Mam do wyboru dwie opcje: albo zachować dotychczasowy samochód i kupić coś do 20 tys zł albo sprzedać swój i kupić coś do 30 tys zł. Wiadomo im droższy to pewnie i lepszy, ale czy moje wymagania (o których napiszę niżej) rzeczywiście wymagałyby wysokiej ceny...?


Moje wymagania minimum:
- kombi
- bez rdzy
- klima
- tempomat
- czujniki parkowania
- skrzynia biegów: 60% - automat vs 40% - manual
- benzyna max 2.0 lub diesel (nigdy nie miałem diesla)


Mam kilka pytań:
1. Czy ten model - MK3 ma bolączki z rdzą?
2. Jeżdżę głównie w mieście, a trasy na poziomie 200 km robię raz w miesiącu. Pewnie dlatego, że moje aktualne auto sporo pali, a tak to w trasy jeździłbym częściej. Nigdy nie miałem diesla i zastanawiam się czy diesel w mieście jest jakimś utrudnieniem?
3. Jeśli diesel to czy częste są usterki dwumasy filtrów itp?
4. Ile muszę (mniej więcej) doliczyć do ceny auta serwując mu pakiet startowy: rozrząd, oleje, filtry itp?
5. Czy po tylu latach od produkcji MK3 plastiki i inne elementy trzeszczą?
6. Wracając do diesla... uwielbiamy z rodziną zwiedzać kraje jeżdżąc autem. Dzisiaj przy benzynie 2.0 BMW E34 Touring średnie spalanie na trasie (3500 km, góry, autostrady) to 8,5 litra. Natomiast w mieście spalanie sięga nawet 15 l. Czego realnie mogę spodziewać się po dieslu max 2.0? Jeżdżę jak dziadek ;)
7. Czy Tourery były częstymi autami flotowymi? Czy przebiegi na poziomie 250 tys w autach z 2009 roku są bardzo zaniżone?
8. Czy bać się aut sprowadzanych z zachodu?


Nie będę ukrywał, że obecnie mam dylemat pomiędzy Citroenem C5 MK3 Tourer a odpowiednikiem Cytrynki spod szyldu Peugeota. Wygląd Cytrynki bardziej mi odpowiada, ale biorę pod uwagę te dwa auta.


Dziękuję i jeśli temat jest w złym dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 04, 2018, 15:59:23
Zgadzam się z moim przedmówcą, ja mam Cytrynkę 2.0 HDI z fabrycznie podniesioną mocą do 163 KM i na start wymiana wszystkiego z robocizną kosztowało około 1000 zł, nie wiem skąd kolega wziął tak niskie ceny, ale np. kompletny rozrząd z pompą wody za same części wyniósł mnie 450 zł,  filtr paliwa to jest wkład także cena też nie jest wygórowana,  wyciszenie jest dobre, ale nie wszystkie exclusive-y miały podwójne szyby  (ja nie mam, spalanie trasa około 300 km w cyklu mieszanym to około 6 litrów, miasto jak wyjdzie 9 to nie będzie źle, z tego co się orientowałem sprzęgło z dwumasą to wydatek rzędu 1500 - 2000 zł(np. do Laguny II ja dałem 2500 zł po okazji), do miasta ten diesel dobrze się nadaje,  z rdzą tez nie ma problemu, silniki 2.0 HDI wytrzymują przy dobrym traktowaniu (tzn. wymiana oleju co 15 tys. ) ponad 400 tys. km na spokojnie, ja jeżdżę manualem, bo z automatem mogą być przy dużym przebiegu problemy i trzeba będzie remontować, we flotach na pewno jeździły w białym kolorze

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Henryk Guzicki w Maj 04, 2018, 17:02:01
W danii stoi oferta na diesla 2.0 140 km.z przebiegiem lekko ponad 200 tys.km. za ok.13.tys.zl.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Dominik Kierzek w Maj 04, 2018, 18:02:25
5 u mnie przy ugniataniu trzeszczały schowki w tunelu środkowym,jest to kwestia 2 godz roboty i jest cichutko, podczas jazdy nic nie trzeszczy, jest bardzo cicho, szczególnie w wersji Exclusive gdzie masz podwójne szyby boczne w drzwiach i podobno dodatkowe wyciszenie,


Mogę poprosić o instrukcję albo link do tematu jak to zrobić? ;)
Trzeszczenie jest trochę wkurzające. Nie jestem pedantem auto też nie jest nowe ale jak można to zrobić to czemu nie. Do trzeszczącego tunelu środkowego dodałbym uchwyty drzwiowe.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Walc w Maj 05, 2018, 08:10:57
Wszyscy tutaj zachwalają diesla, a ja też zachwalę 2.0 Pb ;)  Jak już wyżej kolega napisał, że jeśli chodzi o minus tej jednostki to brak 6 biegu i trochę głośniej się robi przy jeździe autostradowej, ale nie jest tragicznie. Plusem niewątpliwie prosta konstrukcja umożliwiająca montaż LPG, co znacznie obniży koszty jazdy. Co do osiągów to jest to auto nastawione na komfort niż sportowe doznania. Jak już się bujnie to nawet ładnie idzie, ale masa auta jest spora i zapomnij o wyścigach spod świateł :)  Tutaj odniosę się do spalania, ponieważ kolega Mariusz Malicki podał jak to u Niego wygląda. Róznice między moim spalaniem są niewielkie. Na trasie średnio 7L (można zejść jeszcze mniej), w mieście robiąc po parę km do pracy i z powrotem wychodzi 10L, więc jeśli chodzi o ten aspekt to nie ma kolosalnych róznic między 2.0 Pb a 2.0 ON (163 KM) poza oczywiście mocą i momentem obrotowym. Zawsze byłem zwolennikiem benzyny z racji małej ilości pokonywanych km, i pomimo że może diesle w Cytrynie lepiej znoszą krótsze odcinki, to uważam że jeżeli w 80% bujamy się po mieście to benzyna. Diesel nawet by mi nie złapał temperatury i już bym pod zakładem pracy musial gasić. Do tego wiadomo, zawsze większe prawdopodobieństwo awarii turbiny, DPF, wrtyskiwaczy, dwumasy.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Henryk Guzicki w Maj 05, 2018, 08:55:09
Miałem kiedyś 407-kę 1.8 tą słabszą i dało się tym jeździć przynajmniej ja nie narzekałem,spalanie mnie nie interesowało.Co do wad i zalet to poczytaj sobie forum peuegota bo tam jest zdecydowanie więcej info na ten temat.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Machoński Tomasz w Maj 05, 2018, 08:55:39
W benzynie też masz wtryski,  pompę,  w tej 2.0 nie ma dwumasy ale są świece i cewki, 
Tylko to jest wieczne i się nie psuje. Świece? 40 pln komplet raz na 60 tyś km.Przy lpg może częściej.
Nie ma jeszcze przepływki i EGR.
Pamiętajcie,że tam gdzie diesel kończy to Pb dopiero zaczyna  :D
Jazda z 5 tyś.obr/min nie szkodzi silnikowi.Może trochę uszom  :D
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 05, 2018, 09:51:37
No właśnie tak jak koledzy pisali wyżej, ja jak byłem w trakcie zakupu Cytrynki też brałem pod uwagę benzynę ale ofert było  bardzo mało  (nie ważne czy kombi czy sedan) , rzadko która miała hydro zawieszenie  (na którym mi zależało podczas zakupu, bo można kupić diesla bez hydro młodszego rocznikowo też ) , także stanęło na HDI

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Walc w Maj 05, 2018, 10:35:38
To wszystko zależy co się chce i oczekuje od pojazdu, dlatego nie ma prostej odpowiedzi co wybrać. EGR też czytałem że te silniki nie mają. Przepływki też nie zauważyłem w swoim, bo na ogół jest w widocznym miejscu między filtrem powietrza a przepustnicą. Co do mocy, to jest to pojecie względne bo dla jednego 100 KM to duzo a dla innego 300 KM to mało. Ja przesiadając się z innego auta o mocy ok. 150 KM i trochę lżejszego na początku też mi brakowało tego "odejścia", ale zauważyłem że na autostradzie już ten silnik nie ustępuje dynamiką bo jak już bujniemy tą masę to można w miarę sprawnie wyprzedzać. W tym roku już 190 km/h jechałem i bez większego problemu rozpędzając na 5 biegu bez żyłowania silnika, a zapas jeszcze był. Fakt, z tym silnikiem fajnego auta trzeba trochę poszukać, bo ja jechałem po swoje ponad 300 km. Nie jest tego duzo i rozrzucone po kraju, ale da się wyrwać z dobrym wyposażeniem i stanie. Jeśli chodzi o awaryjność Pb vs ON, to ja zawsze posiadałem wolnossaki i tak jak napisał Machoński Tomasz w tych silnikach wystąpienie poważnej awarii jest znikome. Ja nie pamiętam żeby mi kiedyś cewka padła, a silnik też nie przestanie chodzić jeśli nawet świece będą miały lata świetności za sobą lub kable przebicie. Sprzęgło? W benzynce firm LUK, Sechs, Valeo to koszt 450zł - 700zł plus robocizna niech wyniesie z 1000 zł, a w dieslu dwumasa ze sprzęgłem to koszt ponad 3 tys zł. Może niech autor tematu powie ile kilometrów rocznie robi i jak wygląda ta jazda po mieście, bo można jeździć po parę km a można i 30 km przez miasto jechać? ;)
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Budzisz w Maj 05, 2018, 12:48:12
Jeżeli nigdy nie miałeś diesla to C5 jest warte tej próby ;)  Jako przeciwnik dieslów twierdziłem, że jeżeli diesel to tylko taki mający 6 cylindrów (po korzystaniu z BMW F10 530d i e90 320d) Pierwsza jazda C5 w 2.0hdi była dla mnie szokiem. Pzy normalnej jeździe jeżeli chodzi o wyciszenie - brak klekotu podobnie jak w f10 z 3 litrowym dieslem. Różnice słychać dopiero po wkręceniu na obroty lecz jest o niebo lepiej niż w traktorowatym dwulitrowym dieslu od bmw. Trzeba liczyć się z tym, że w silniku na ON jest trochę więcej rzeczy do ewentualnego popsucia, ale z reguły najczęściej i tak robi się rzeczy, które występują i w dieslu i w benzynie np. tarcze, klocki itp.  Powiem tylko tyle: dopóki nie spróbujesz to się nie przekonasz, a auto to nie żona łatwiej sprzedać niż wziąć rozwód :-X
PS u mnie w środku jedyne dźwięki, które słychać to  lekkie chrobotanie w lewym słupku (nie dzieje sie to zawsze) i słychać tylne uchwyty drzwi pod naciskiem, ale nic nie skrzypi jak w BMW, które jest wykonane fatalnie i nie wiem co tam kosztuje dwa razy więcej ???
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Maj 06, 2018, 10:29:49
Moja C5 MK2 z 2.0pb brała w cyklu mieszanym 12l/100km. Jak czytam 10l/100km w mieście przy kilku kilometrach przejazdu i w MK3 który jest cięższy - zwyczajnie mie wierzę, nawet jak się depcze jak dziadek w gaz, to pozostaje kwestia zimnego silnika. Potencjalny nabywca raczej niech zakłada wyższe spalanie.
W mk2 dynamika była ok, nie wiem jak w mk3, ale jak komuś odpowiada i znajdzie dobry egzemplarz - osobiście uważam że to najlepsza opcja.
Diesel ma szereg zalet, a ponieważ dla mnie komfort to też duża dynamika - musiałem zdecydować się na diesla.
Autorowi radzę przejechać się 2.0pb, jak się spodoba, warto pójść w tę stronę i zagazować - nawet jak się dużo nie jeździ to amortyzacja jest bardzo szybka.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Machoński Tomasz w Maj 06, 2018, 12:04:49
Poza miastem można osiągnąć taki wynik:
LPG doliczamy 15%
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Walc w Maj 06, 2018, 17:38:49
Moja C5 MK2 z 2.0pb brała w cyklu mieszanym 12l/100km. Jak czytam 10l/100km w mieście przy kilku kilometrach przejazdu i w MK3 który jest cięższy - zwyczajnie mie wierzę, nawet jak się depcze jak dziadek w gaz, to pozostaje kwestia zimnego silnika. Potencjalny nabywca raczej niech zakłada wyższe spalanie.
Pisze tak jak jest.  Zimą miałem ok.  10.5l. Jeżdżę raczej spokojnie i w większości bez klimy,  bo na takich odcinkach się nie opłaca.  Może wyrobiłem u siebie nawyk ekonomicznej jazdy,  bo nawet po wyliczeniu z dystrybutora mi podobnie wychodziło.  12l nigdy nie osiagnalem :D
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Beniamin Maliszewski w Maj 06, 2018, 21:23:59
Nie jestem pewien  na ile reprezentatywna jest  nasza sytuacja ale małżonka,  powożąc C5  X7  2.0 Pb  2009   wylącznie  po mieście  na odcinkach 20-30 km dziennie  NIGDY  nie przekroczyła  spalania 10 l/100 km. Nawet w zimie. Wiem że to kobieta i typowo  kobiecy czyli zachowawczy styl jazdy ale z drugiej strony  termin  ecodrivingu  jest jej obcy  zupełnie.
Do dyskusji na temat  wyzszości  PB nad Dieslem  dodam  jeden argument na temat  PB -  nasz egzemplarz zadziwiająco  szybko  się  w zimie nagrzewa  do optymalnej temperatury pracy.  Co z jednej strony  wpływa na  zmniejszenie  różnicy w spalaniu  zima-lato,   a z drugiej  strony korzystnie  wpływa na komfort - szybko się  robi ciepło we wnętrzu.
I  w pełni się zgadzam z opiniami na temat  braku 6-go biegu w  egzemplarzach z  2.0 PB - to chyba największa wada tego modelu. Zupełnie nie rozumiem  jak można do takiego samochodu,  nowoczesnego i raczej  dedykowanego  do  tras i autostrad montować  skrzynie 5-biegową  . Żal.  Podobno  można  stosunkowo niedużym nakładem  czasu i środków  "wydłużyć"  5-ty bieg  czyli założyć  inną zębatkę  co powinno  zmniejszyć   problem  ( nie rozwiązać) .Ale  ten temat dopiero przede mną. 
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 06, 2018, 22:04:24
Ja w swoim dieslu też nie mogę narzekać na nagrzewanie się samochodu zimą, jest zadziwiająco szybkie, mając porównanie z moim drugim wozem którym jest Laguna II w dieslu

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Maj 07, 2018, 14:41:12
Pisze tak jak jest.  Zimą miałem ok.  10.5l. Jeżdżę raczej spokojnie i w większości bez klimy,  bo na takich odcinkach się nie opłaca.  Może wyrobiłem u siebie nawyk ekonomicznej jazdy,  bo nawet po wyliczeniu z dystrybutora mi podobnie wychodziło.  12l nigdy nie osiagnalem :D
Nie jestem pewien  na ile reprezentatywna jest  nasza sytuacja ale małżonka,  powożąc C5  X7  2.0 Pb  2009   wylącznie  po mieście  na odcinkach 20-30 km dziennie  NIGDY  nie przekroczyła  spalania 10 l/100 km. Nawet w zimie. Wiem że to kobieta i typowo  kobiecy czyli zachowawczy styl jazdy ale z drugiej strony  termin  ecodrivingu  jest jej obcy  zupełnie.
Do dyskusji na temat  wyzszości  PB nad Dieslem  dodam  jeden argument na temat  PB -  nasz egzemplarz zadziwiająco  szybko  się  w zimie nagrzewa  do optymalnej temperatury pracy.  Co z jednej strony  wpływa na  zmniejszenie  różnicy w spalaniu  zima-lato,   a z drugiej  strony korzystnie  wpływa na komfort - szybko się  robi ciepło we wnętrzu.
I  w pełni się zgadzam z opiniami na temat  braku 6-go biegu w  egzemplarzach z  2.0 PB - to chyba największa wada tego modelu. Zupełnie nie rozumiem  jak można do takiego samochodu,  nowoczesnego i raczej  dedykowanego  do  tras i autostrad montować  skrzynie 5-biegową  . Żal.  Podobno  można  stosunkowo niedużym nakładem  czasu i środków  "wydłużyć"  5-ty bieg  czyli założyć  inną zębatkę  co powinno  zmniejszyć   problem  ( nie rozwiązać) .Ale  ten temat dopiero przede mną. 
Może zależy to od nogi, może od konkretnego modelu... Miałem na gaz forda taunusa, lagunę 2.0 i BIG F125(ale to pominę :) ). Wszędzie powyżej 11L/100km.
W każdym przypadku mniej paliło w zimie... czyli po pierwsze więcej zapewne benzyny bo później się przełączał(nie dotyczy taunusa, tam na gazie było nonstop), ale też gaz w sezonie zimowym jest lepszy.
Ale poniżej 10L/100km nigdy nie było. Czytam i podziwiam. Na kompie w mk2 pokazywało 10l/100km, jak sprawdziłem benzynę pokrywało się to niemal 1:1. Ale gazu od 12L.
Zużycie benzyny na uruchomienie było około 1,1L/100km - ale rozrzut był od 05.L/100km do 2L/100km.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Piotr Bartosiuk w Maj 08, 2018, 14:08:19
Dziękuję wszystkim za  odpowiedzi. Poniżej odniosię się do kilku z Was. Najpierw jednak chciałbym podkreślić, że mówimy o wadach i zaletach auta używanego. A wiele z Waszych opinii o furce odbieram jako te zachwalające po prostu auto i jego części. A istotne jest to z czym moge mieć problem kupując dzisiaj auto używane? Czy kupując brykę z 2010 roku powinienem martwić się o pilną wymianą czegokolwiek czy mam jechać w trasę ze stresem, że coś padnie (i diesel i PB)? Nie szukam auta idealnego, ale posiadając już kilka samochodów i użytkując je przez wiele lat mogę powiedzieć nowym nabywcom co w następnej kolejności może paść i na co zwrócić uwagę.

1.  Sprawa PB i gazu  - wszystkie moje dotychczasowe auta to PB 2.0 i zawsze bez gazu. Każda furka miała średnie spalanie na poziomie ok. 6,8-8l/100km trasa i około 10-11/100km miasto. Dzisiejszy mój dyliżans E34 Touring 2.0 ma spalanie od 7,5-8,5/100km trasa aż do 11-15/100km miasto. A zaznaczam, że potrafię i często jeżdżę jak dziadek, bardzo eko. Generalnie wynik 7 l na trasie byłby ok, ale róznica z miastem jest już bardzo duża. Poza tym lubię jeździć w trasy a tu też chciałbym oszczędzić. Dlatego myślałem o dieslu. Generalnie (może to zaboleć nnych), ale nienawidzę ludzi którzy bez żadnych powodów cisną na trasie lub w mieście. Ja jeżdżę spokojnie, zgodnie z przepisami i zazwyczaj 10km wolniej niż ograniczenia.

2. Hydro, wodotryski itp - szukam auta prostego. Im mniej skomplikowanych elementów tym lepiej. Wolę się skupić na ładnej sylwetce, dobrych właściwościach jezdnych, niezawodności elementów potrzebynych do jazdy niż na awaryjności podzespołów.

3. diesel... gaz - Chociaż nigdy nie miałem diesla i gazu (bo zawsze mi się wydawało, że jak ktoś ma taką furkę to znaczy, że przebiegi będą ogromne) to kuszą trochę niższe wydatki na paliwo i kusi wizja dłuższych przyjemniejszych częstszych wypraw poza miasto.

Podsumowując... Średnie spalanie PB (autocentrum) jest tym co akceptuję. Lubię PB. Ale kusi mnie bardzo niskie spalanie na ON. Dlatego biorę to pod uwagę, chętniej jeździłbym w trasy. Szukam auta maksymalnie prostego i konstrukcyjnie mało awaryjnego. Więc biedafurki mnie nie odstraszają. Pytanie do Was na co trzeba zwrócić uwagę przy autach z przebiegiem 200-300 tys. Czy elementy dieslowskiego napędu warto wymienić po zakupie? Czy w PB też warto się czymś zając poza rozrzadem?

Takie kwestie mnie interesują. Dzękuję.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Walc w Maj 08, 2018, 16:27:30
Auto 10 letnie, jak i auto 5 letnie może być w bdb. stania albo zapuszczone. Wszystko zależy jak dbał poprzedni właściciel. Ja kupiłem swoje we wrześniu i na razie filtry, świece, opony, tarcze z klockami i olej. Po kolei sukcesywnie będę wymieniał jeszcze inne płyny eksploatacyjne, ale to nie piekarnia bo wszystko ładnie wygląda i nic się nie dzieje. Hydro nie jest gorsze od standardowego zawieszenia lub bardziej awaryjne, to taki mit rozsiewany przez ludzi którzy nigdy tego nie doświadczyli. Podobnie jak opinie że nie kupuje się aut na F  ;) Nie mam żadnych zapoceń i wycieków. Jak czytałeś wcześniej, mocny diesel już nie pali tak mało żeby ta różnica była jakoś szczególnie odczuwalna, tym bardziej przy niewielkich przebiegach. Musisz po prostu trafić na dobry egzemplarz i przemysleć ile w roku będziesz robił km?
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 08, 2018, 17:22:59
Moim zdaniem C5 MK III kupuje się właśnie ze względu na jej HYDRO zawieszenie
Ale prawda jest taka że ze zwykłym dostaniesz około 2 lata młodsze w tych samej kasie
A co do awaryjności to zależy jak trafisz, bo na ten przykład moim w sumie teraz jest Renault Laguna II z 2003 roku, która ma lub miała opinię królowej lawet, a ja ją posiadam 7 lat i jeszcze nigdy ani latem czy zimą mnie nie zawiodła i do każdego miejsca dowiozła
Tak jak mówią jak dbasz tak masz, wszystko zależy w jakim stanie i kto poprzednio miał samochód
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Piotr Bartosiuk w Maj 08, 2018, 17:38:43
Generalnie nie mam obaw co do Hydro. Sam mam Nivo w swoim BMW. Ale jeśli miałbym do wyboru dwa identyczne auta z różnicą w zawieszeniu - wziąłbym na zwykłym. :)
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Maj 08, 2018, 19:22:19
Generalnie (może to zaboleć nnych), ale nienawidzę ludzi którzy bez żadnych powodów cisną na trasie lub w mieście. Ja jeżdżę spokojnie, zgodnie z przepisami i zazwyczaj 10km wolniej niż ograniczenia.
He, no cóż, należę zatem do osób, które nienawidzisz... ale jak jeździsz jak piszesz, tj. zawsze 10km/h mniej jak wolno, to chociaż Twoje uczucia są objęte wzajemnością  :)

Wracając do tematu:.
- zdecydowanie hydro, odpuść sprężyny. Zawieszenie aktywne w BMW jest zupełnie nieporównywalne jakościowo do C5, zarówno w kwestii jakości wykonania jak skuteczności.
- wymiany wszelkich komponentów silnika czy innych materiałów eksploatacyjnych - ocenisz to na solidnym przeglądzie konkretnego egzemplarza. Nie ma sensu z góry robić listy klamotów do wymiany, bo mija się z celem wymiana powyższych dla zasady. Wrażliwy temat to rozrząd - zależnie od uwierzytelnienia przebiegu. No i w 1.6HDi rurka z sitkiem do turbiny - obowiązkowa natychmiastowa wymiana.
- za dieslem przemawia duży zasięg, i relatywnie niskie koszty paliwa
- lpg to najtańsza jazda, największy mankament to mały zasięg(300-370km), zwłaszcza jak jeździsz za granicą.
- pb to rozwiązanie dla ceniących spokój,  ktorych nie denerwuje płacenie na stacji ;) Nie mam tu na mysli bezpośredniej szprycy oczywiście.

Za C5 x7 z pewnością przemawia poziom wyposażenia, jedne z najlepszych silników diesla( w wersji 2.0 zwłaszcza), dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Mechanicznie jest ok, jak kupujesz 10'cio letnie auto to jest to pewnie bezpieczniejsze od seatow czy opli.

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Maj 08, 2018, 19:53:54
Generalnie (może to zaboleć nnych), ale nienawidzę ludzi którzy bez żadnych powodów cisną na trasie lub w mieście. Ja jeżdżę spokojnie, zgodnie z przepisami i zazwyczaj 10km wolniej niż ograniczenia.
He, no cóż, należę zatem do osób, które nienawidzisz... ale jak jeździsz jak piszesz, tj. zawsze 10km/h mniej jak wolno, to chociaż Twoje uczucia są objęte wzajemnością  :)
Dobre  :D :D :D :D :D :D :D   Mamy podobne uczucia  ;D
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Maj 08, 2018, 20:10:42
Ale do kogo podobne?
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Maj 08, 2018, 20:16:23
No przecież, że do Ciebie :D
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Maj 08, 2018, 20:26:07
He, to dobrze, bo mamy duże szanse na siebie trafić :)
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Piotr Bartosiuk w Maj 09, 2018, 12:04:39
Ponza tym, ze mam lekka noge to jezdze z zona i corka. Kazde bezpieczenstwo, nawet wolniejsza jazda jest dla mnie istotne. Ale jak widze floty lub cb na dachu i jeszcze nie daj boze z dzieckiem na tylnym, ktory sie zawsze spieszy lub siedza na ogonie to mną szarpie.

Od 14 lat mam prawko i jeszcze nigdy mandatu nie dostalem i nie mialem wypadku, nawet stluczki. O czyms to swiadczy.

Wracajac do tematu. Dziekuje za spory opis. To bardzo przydatne. Doszedlem chyba jednak do wniosku, ze ze wzgledu na krecone liczniki przebiegi diesli beda na bank slabe. A to moze skutkowac wymianami osprzetu silnika i na wstepie pewnie kilkanascie tys dodatkowo.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Maj 09, 2018, 13:20:34
Poza tym kluczowy jest stan auta, przebieg to 6 cyferek w określonej kolejności, jest mało ważny. Jak auto będzie w dobrym stanie technicznym to po co wymieniać osprzęt? Dla zasady?
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 09, 2018, 15:25:05
Zawsze można samochód sprawdzić na AutoDNA lub innej stronie, ale właśnie jak koledzy mówią, jeśli poprzedni właściciel dbał to diesel nie jest straszny w użytkowaniu a zwłaszcza ten silnik.
Ja mam prawo jazdy 28 lat kilometry na liczniku i tylko jeden mandat za złe parkowanie (załapany na wyjeździe wakacyjnym) , to nie rozumiem wywodu kolegi zakładającego temat, a poza tym jeśli ktoś chce się przesiać z samochodu klasy Golfa do większego i mieć zużycie na poziomie tamtego wozu to zakrawa trochę na ironię  ( C5 w końcu waży prawie 1600 kg)

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Piotr Bartosiuk w Maj 09, 2018, 17:45:12
Zawsze można samochód sprawdzić na AutoDNA lub innej stronie, ale właśnie jak koledzy mówią, jeśli poprzedni właściciel dbał to diesel nie jest straszny w użytkowaniu a zwłaszcza ten silnik.
Ja mam prawo jazdy 28 lat kilometry na liczniku i tylko jeden mandat za złe parkowanie (załapany na wyjeździe wakacyjnym) , to nie rozumiem wywodu kolegi zakładającego temat, a poza tym jeśli ktoś chce się przesiać z samochodu klasy Golfa do większego i mieć zużycie na poziomie tamtego wozu to zakrawa trochę na ironię  ( C5 w końcu waży prawie 1600 kg)

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


A jakie auto wspomniane tu w temacie jest "klasy golfa"?
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Maj 09, 2018, 18:06:03
A czemu się dziwisz reakcji jak piszesz, że nienawidzisz tych jeżdżących szybciej? Ja jeżdżę szybko i bardzo szybko, o ile warunki pozwalają i wcale nie uważam się za większe zagrożeniem od zawalidrogi, a wręcz przeciwnie. Wolno też jeżdżę, kwestia warunków. Też mam pasażerów. Prawko mam 27 lat, bez stłuczki. Bezpieczna jazda polega na myśleniu, a nie na jechaniu 10km wolniej. Czasem szybciej znaczy bezpieczniej. Koniec OT.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Piotr Bartosiuk w Maj 09, 2018, 18:20:54
A czemu się dziwisz reakcji jak piszesz, że nienawidzisz tych jeżdżących szybciej? Ja jeżdżę szybko i bardzo szybko, o ile warunki pozwalają i wcale nie uważam się za większe zagrożeniem od zawalidrogi, a wręcz przeciwnie. Wolno też jeżdżę, kwestia warunków. Też mam pasażerów. Prawko mam 27 lat, bez stłuczki. Bezpieczna jazda polega na myśleniu, a nie na jechaniu 10km wolniej. Czasem szybciej znaczy bezpieczniej. Koniec OT.

A kto powiedział, że się dziwię? Kazdy robi jak chce, a moja opinia o takich kierowcach to moja opinia. Mój sposób jazdy jest wystarczający i tyle. Zazwyczaj każdy kto mnie wyprzedza (gdy jadę przepisowo) to znaczy, że łamie prawo. Poza tym napisałem, że wkurza mnie taka jazda bez powodu, doczytaj.

Skoro na autostradzie wyprzedzam z regulaminową prędkością, a za mną ktoś mruga światłami i siedzi mi na ogonie to kto ma nasrane w bańce? Osoby, które zazwyczaj zakładają CB nie robią tego po to by sobie pogadać z kumplem, a często po to żeby wiedzieć gdzie na trasie stoją pały. A jak wiedzą że nie stoją to cisną łamiąc przepisy.

Nie oceniam jazdy dynamicznej zgodnie z przepisami. A jeśli Twoim zdaniem wysoka prędkość nie jest większym zagrożeniem niż niższa... to chyba nie mamy o czym rozmawiać.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Budzisz w Maj 09, 2018, 18:48:24
Moja ważona w zeszłym tygodniu z połową baku na wadzę z błędem pomiarowym +/- 20kg (w dowodzie mam 1796kg)
(https://images81.fotosik.pl/1066/3aa53614813b4859med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/3aa53614813b4859)
Może nie róbmy OT odnośnie stylu jazdy. Każdy jeździ tak jak uważa. Ja powiem tylko tyle: czym szybciej jadę tym szybciej dojeżdżam do celu zmniejszając prawdopodobieństwo tego, że ktoś we mnie wjedzie ;D
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 09, 2018, 18:51:21
Zawsze można samochód sprawdzić na AutoDNA lub innej stronie, ale właśnie jak koledzy mówią, jeśli poprzedni właściciel dbał to diesel nie jest straszny w użytkowaniu a zwłaszcza ten silnik.
Ja mam prawo jazdy 28 lat kilometry na liczniku i tylko jeden mandat za złe parkowanie (załapany na wyjeździe wakacyjnym) , to nie rozumiem wywodu kolegi zakładającego temat, a poza tym jeśli ktoś chce się przesiać z samochodu klasy Golfa do większego i mieć zużycie na poziomie tamtego wozu to zakrawa trochę na ironię  ( C5 w końcu waży prawie 1600 kg)

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


A jakie auto wspomniane tu w temacie jest "klasy golfa"?
Sorki, źle odczytałem oznaczenie kodowe Twojej "Bumy"

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 09, 2018, 18:58:37
A co do Peugeot-a to w tej kasie czyli około 30 tys. zł  i klasy C5 to zostaje tylko 508, ale tego jest mało i z opinii posiadaczy tych samochodów mało jest miejsca w drugim rzędzie foteli

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Budzisz w Maj 09, 2018, 19:17:41
Zawsze można samochód sprawdzić na AutoDNA lub innej stronie, ale właśnie jak koledzy mówią, jeśli poprzedni właściciel dbał to diesel nie jest straszny w użytkowaniu a zwłaszcza ten silnik.
Ja mam prawo jazdy 28 lat kilometry na liczniku i tylko jeden mandat za złe parkowanie (załapany na wyjeździe wakacyjnym(https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png)) , to nie rozumiem wywodu kolegi zakładającego temat, a poza tym jeśli ktoś chce się przesiać z samochodu klasy Golfa do większego i mieć zużycie na poziomie tamtego wozu to zakrawa trochę na ironię  ( C5 w końcu waży prawie 1600 kg)

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


A jakie auto wspomniane tu w temacie jest "klasy golfa"?
Sorki, źle odczytałem oznaczenie kodowe Twojej "Bumy" (https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3.png)(https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png)(https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji41.png)

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Nie masz za co przepraszać autora tematu. Nie zapominajmy, że auta "rosną" i taki golf VII variant jest rozmiarów e34 (szczególnie we wnętrzu)  ;)
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Maj 09, 2018, 23:41:50
A co do Peugeot-a to w tej kasie czyli około 30 tys. zł  i klasy C5 to zostaje tylko 508, ale tego jest mało i z opinii posiadaczy tych samochodów mało jest miejsca w drugim rzędzie foteli
Na pewno w 508 nie jest mniej miejsca w drugim rzędzie niż w C5
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Piotr Bartosiuk w Maj 10, 2018, 09:23:22
Do 30 tys jest tego troche: insignia, 508, mondeo, passat, jakas mazda, avensis, accord... Jednak ciagnie mnie do C5ki. Peżota wybralbym tylko jesli walory praktyczne (miejsce wewnatrz, jakosc, wyposazenie itp) byly by lepsze. Wyglad robi jednak roznice. Na korzysc C5ki oczywiscie.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Walc w Maj 10, 2018, 09:38:01
Powiem szczerze że gdybym teraz na coś się decydował poza C5, to chyba bym rozważał 508, Kia Optima lub Hyundai i40. Zauważyłem że nie ma sensu przepłacać za VW czy Audi mając dużo lepiej wyposażone i nowsze auta. Kusi mnie jeszcze nowa Mazda 6, ale na razie to nie mój budżet :D  Czytałem że w starszych 508 zawieszenie jest dość twarde, ale ogólnie to bardzo ładne auto. Insignia jest ciasna w środku pomimo dość sporych zewnętrznych gabarytów. Avensis to dla mnie auto bez polotu i do bólu nudne.  Accord jest śliczny, ale chyba najdroższy w zakupie w swojej klasie. Passat może z dieslem, bo benzyny TSI, TFSI to porażka. Może Mondeo jeszcze by wchodziło w grę...
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Machoński Tomasz w Maj 10, 2018, 09:45:58
508 RXH 4x4 jest ładne.Poza tym to hybryda.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Budzisz w Maj 10, 2018, 09:54:29
Powiem szczerze że gdybym teraz na coś się decydował poza C5, to chyba bym rozważał 508, Kia Optima lub Hyundai i40. Zauważyłem że nie ma sensu przepłacać za VW czy Audi mając dużo lepiej wyposażone i nowsze auta. Kusi mnie jeszcze nowa Mazda 6, ale na razie to nie mój budżet :D  Czytałem że w starszych 508 zawieszenie jest dość twarde, ale ogólnie to bardzo ładne auto. Insignia jest ciasna w środku pomimo dość sporych zewnętrznych gabarytów. Avensis to dla mnie auto bez polotu i do bólu nudne.  Accord jest śliczny, ale chyba najdroższy w zakupie w swojej klasie. Passat może z dieslem, bo benzyny TSI, TFSI to porażka. Może Mondeo jeszcze by wchodziło w grę...
Przerabiałem temat w tej klasie i C5 wygrał po cięzkim boju z 508. Insignia ma wadliwe silniki diesla, Mazda 6 mniejsze niż w poprzedniku, ale nadal problemy z korozją, Passat drogi, Avensis nudny, Honda najmniejsza w środku, Mondeo niezbyt nowoczesne we wnętrzu, Laguna słabe jakościowo wnętrze. Koreańska dwójka też trzyma wysokie ceny nieadekwatne do tego co oferuje.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Nowakowski w Maj 10, 2018, 10:45:33
C5 X7 ma według mnie jedną poważną wadę - jest bardzo ciężki, no ale większość samochodów z tych lat jest ciężkich, zwłaszcza z takim wyposażeniem. Waga wpływa na spalanie i dynamikę. Miałem wcześniej focusa z 2.0 tdci po chipsie i palił 1L mniej, przyspieszał 1s szybciej. No ale ważył 300kg mniej. I nigdy bym się nie zamienił za moją C5, komfort który oferuje, wyposażenie, bezawaryjność, wyciszenie są dla mnie bezcenne. A jak to otrzymujesz za 30 tys, uważam że to niezły deal. Sporo ludzi narzeka na automat AM6, ja nie. Jak ktoś poczyta skąd biorą się problemy z automatem to będzie miał jasność jak kupować i na co zwracać uwagę (generalnie ciężki temat wśród C5 używanych, sprowadzanych, bo tutaj PSA dało ciała i według mnie z premedytacją) Nie zamieniłbym się za manuala i już pewnie nigdy nie będę miał manula, mimo to że musiałem remontować skrzynię. Wcześniej bylem zadeklarowanym przeciwnikiem automatów, pewnie dlatego że jeździłem tymi niewłaściwymi.
Reasumując, gdybym przy tej wiedzy, którą mam po 3 latach z C5 i po 50 tys km przejechanych nią wybrałbym dokładnie tę samą opcję, czyli 2.0hdi, AM6. Gdybym miał budżet większy, pewnie wybrałbym mocniejszego diesla, ale zdecydowanie diesla i tylko z Am6
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 10, 2018, 13:39:54
I Michał wie co mówi

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Maj 10, 2018, 18:28:58
Gdybym miał budżet większy, pewnie wybrałbym mocniejszego diesla, ale zdecydowanie diesla i tylko z Am6
Zgadzam się, zwłaszcza z ostatnim zdaniem  ;D
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Maj 10, 2018, 19:11:13
C5 X7 ma według mnie jedną poważną wadę...
Tylko jedną? Jest tego trochę więcej
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 10, 2018, 19:29:34
A który model samochodu nie ma wad, jedne większe jedne mniejsze, wszystko opiera się o to kto jak dbał i na czas naprawiał

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Maj 10, 2018, 21:28:25
Ze wszystkich aut które miałem dotychczas, C5x7 jest zupełnym liderem. To nie do końca fair, bo poprzednie moje auta miały po 10 lat jak je kupowałem, obecne miało 3 lata przy zakupie.
Najbardziej nostalgia mnie ogarnia za Fordem Taunusem... miałem go w 2002 roku, rocznik chyba '82...
Ależ to były  czasy... :)

Wracając do tematu, wymienię wady z własnego wrażenia:
względem MK2:
 - zawieszenie, w mk2 podnosiło znacznie szybciej,  a siłowniki były radykalnie trwalsze. Po części to zasługa cyrkulacji lds,u, której nie ma w MK3.
Reszta:
- z tyłu mogłoby być luźniej dla nóg. W sedanie dach schodzi też dość szybko w dół.
- szybkość ponoszenia zawieszenia - któregoś razu zaryłem o ziemię po myciu auta(opuszczam je całkiem w dół) i odczekałem dość długo, a nie podniósł się w tym czasie w ogóle.
- słaby lakier.
- brak cup-holder'a
- słaba regulacja zagłówka, a w zasadzie jej brak
- brak sensownej benzyny, a także sensownej  "wyczynowej" benzyny w ofercie.

Z powyższych istotny dla mnie problem to ten żenujący czas podnoszenia hydro, ale z tym nic nie zrobię. Reszta to błachostka.

Planuję pojeździć 5 lat, a potem się zobaczy. :)
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 10, 2018, 22:43:49
I to niby są wady, dla mnie wadami samochodu są awarie podzespołów i ih krótka wytrzymałość, jedynie do jednego punktu muszę przyznać rację, brak uchwytu na kubek w konsoli

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Maj 10, 2018, 22:51:14
Jak pisałem,  to moje wrażenia.
Wady wymieniłem w kontekście stricte użytkowania auta, sprawy techniczne owszem ważne, ale funkcjonalność to oddzielny temat.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Maj 10, 2018, 23:02:57
I to niby są wady, .... jedynie do jednego punktu muszę przyznać rację, brak uchwytu na kubek w konsoli

jak dla mnie są dwie podstawowe wady:

1. mały otwór tylnych drzwi, zupełnie jak by to Japończycy robili. Jak mam wieźć teściową to widzę jak się kobieta męczy przy wsiadaniu bo ciężko zmieścić nogi jak już posadzi... na kanapie z tyłu. Przydała by się wersja nadwozia LONG

2. dziwnie usytuowany słupek B co w połączeniu z wysokimi boczkami przednich foteli też utrudnia wsiadanie (dlatego wszystkim przecierają się uszczelki przednich drzwi)

3. mało miejsca z tyłu jeśli z przodu podróżują dwie osoby o wzroście ok. 180cm

Dlatego dla rodziny C5 to trochę porażka Bardziej takie 2+2 - prawie Porsche  ::)
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 10, 2018, 23:20:40
I to niby są wady, .... jedynie do jednego punktu muszę przyznać rację, brak uchwytu na kubek w konsoli

jak dla mnie są dwie podstawowe wady:

1. mały otwór tylnych drzwi, zupełnie jak by to Japończycy robili. Jak mam wieźć teściową to widzę jak się kobieta męczy przy wsiadaniu bo ciężko zmieścić nogi jak już posadzi... na kanapie z tyłu. Przydała by się wersja nadwozia LONG

2. dziwnie usytuowany słupek B co w połączeniu z wysokimi boczkami przednich foteli też utrudnia wsiadanie (dlatego wszystkim przecierają się uszczelki przednich drzwi)

3. mało miejsca z tyłu jeśli z przodu podróżują dwie osoby o wzroście ok. 180cm

Dlatego dla rodziny C5 to trochę porażka Bardziej takie 2+2 - prawie Porsche  ::)
To ja proponuję aby kolega zmienił swoją C5 zamienił na Volvo V70 3 generacji , na pewno wszyscy się spokojnie zmieszczą

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Maj 10, 2018, 23:22:31
Powiem tak: Xantia była niby mniejsza ale jakoś z tyłu miejsca nie brakowało
Albo zapytam inaczej: masz C5 i Lagunę. Do którego auta się wygodniej wsiada? tylko szczerze
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Nowakowski w Maj 10, 2018, 23:48:00
C5 X7 ma według mnie jedną poważną wadę...
Tylko jedną? Jest tego trochę więcej
Jedną poważną. Ma ich więcej ale dla mnie nie są zbyt istotne, lub takie które da się łatwo ogarnąć, jak np wspomniany cupholder. Wagi nie zmniejszysz. A kwestia  miejsca z tyłu oczywiście dla niektórych istotna, dla mnie mniej. Teściowej nie wożę, nie zasłużyła...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Roman Kłosiński w Maj 11, 2018, 01:10:08
Powiem tak: Xantia była niby mniejsza ale jakoś z tyłu miejsca nie brakowało
Albo zapytam inaczej: masz C5 i Lagunę. Do którego auta się wygodniej wsiada? tylko szczerze
do C5 mk II  :)
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 11, 2018, 06:12:50
Powiem tak: Xantia była niby mniejsza ale jakoś z tyłu miejsca nie brakowało
Albo zapytam inaczej: masz C5 i Lagunę. Do którego auta się wygodniej wsiada? tylko szczerze
Przy moim wzroście  (190 cm) ja za bardzo nie widzę różnicy z pozycji kierowcy.
Jak byłem w trakcie zakupu samochodu (tzn. jesienią zeszłego roku ) to w rachubę wchodziły 3 samochody : C5 X7 , Ford Mondeo MK3 i właśnie Volvo V70 MK3 (na wersję XC70 Crosscountry nie było mnie stać  ) i do wszystkich tych samochodów wsiadałem i najlepiej wypadło Volvo, ale powracając do tematu to porównując moje dwa wozy i zajmując miejsce za kierownicą to za sobą nie ma różnicy między jednym a drugim

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Maj 11, 2018, 06:35:30
Jak mam wieźć teściową to widzę jak się kobieta męczy przy wsiadaniu bo ciężko zmieścić nogi jak już posadzi... na kanapie z tyłu.
Najweselej jest jak fotel kierowcy jest na full cofnięty ;). Oddzielny temat to samo rozwiązanie cofania fotela,może to drobiazg i rzadko używany, ale jak się rozłoży tylną kanapę, to fotel ją miażdży.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Maj 11, 2018, 08:48:37
No nie wiem, miałem Mondeo i tam się "wpadało" w otwór drzwiowy a fotel był jedynym "obiektem" z którym miałem kontakt a tutaj słupek jednak stanowi przeszkodę.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Paweł Lessnau w Maj 11, 2018, 12:39:10
No nie wiem, miałem Mondeo i tam się "wpadało" w otwór drzwiowy a fotel był jedynym "obiektem" z którym miałem kontakt a tutaj słupek jednak stanowi przeszkodę.
A u mnie każdy, kto pierwszy raz wsiada do auta z przodu, uderza głową w łuk dachu. Na słupek nikt nie narzeka.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 11, 2018, 14:17:36
W jednym programie "Zakup kontrolowany " właśnie jest porównanie Peugeota 508 , C5 , Hondy Accord i zgadnijcie co wygrało?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Maj 11, 2018, 14:29:35
Myślę że 508. Niezaznajomieni z tematem boja się hydro :) . A Honda jako lider to średnio mi się widzi.
Rozwiązałem rebus :)?
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 11, 2018, 14:51:44
No niestety nie trafiłeś , próbuj dalej
Forum w końcu jest o C5
Myślę że 508. Niezaznajomieni z tematem boja się hydro :) . A Honda jako lider to średnio mi się widzi.
Rozwiązałem rebus :)?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Maj 11, 2018, 15:07:50
Ech, no to C5 :)
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 11, 2018, 15:12:40
Ech, no to C5 :)
No, facet w hodzi na plac komisowy ma oglądać 508 a jego zainteresowanie wzbudza C5 X7 i dzięki temu dostaje się do programu

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Maj 11, 2018, 15:36:53
Mam to nagrane. C5 wygrało wtedy jeszcze z BMW zdaje się. Gość pierwszy raz wsiadł do C5 i uznał, że jest najlepsze dla niego. Auta nie miało być w programie, oglądając w komisie 508 zobaczył kilka aut obok białego C5. Kornacki powiedział, że jak chce to wrócą tu do tego C5. Wrócili i wygrał Citroen C5. Nie dziwię się  :) Uznali też, że ma większy bagażnik niż 508. Beemka była jeszcze ciaśniejsza. Wszystkie auta były kombi.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Maj 11, 2018, 15:44:58
Który sezon i odcinek? Zerknę w wolnej chwili :).
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Budzisz w Maj 11, 2018, 17:25:35
Seria 25, odcinek 348

Jeżeli wam ciasno na tylnej kanapie zapraszam do bmw serii 5 f10. Dla osoby, która zmieści kolana i nie oprze ich o przedni fotel daje czteropak w nagrodę  ;D   Butów pod przednie siedzenie zmieścić się nie da.


Powiem tak: Xantia była niby mniejsza ale jakoś z tyłu miejsca nie brakowało
Albo zapytam inaczej: masz C5 i Lagunę. Do którego auta się wygodniej wsiada? tylko szczerze
W temacie porównywania Xanti z C5:
https://www.youtube.com/watch?v=gO46d6vDVBw (https://www.youtube.com/watch?v=gO46d6vDVBw)
https://www.youtube.com/watch?v=Gt7hQz7RmH8 (https://www.youtube.com/watch?v=Gt7hQz7RmH8)
Świat się zmienia  ;)
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Henryk Guzicki w Maj 11, 2018, 20:00:41
Ja ten odcinek oglądałem ze trzy razy wlasnie ze względu na tą cytrynę
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Maj 11, 2018, 21:28:15
Sezonu 25 nie da się jeszcze obejrzeć na Playerze.
Może wrzuć na YT i zapodaj linka?
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Pastuszak w Maj 12, 2018, 10:13:44
Chętnie i ja obejrzę. ;D
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Maj 12, 2018, 16:48:10
Ja mam nagrane, ale na dekoderze Cyfry.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Maj 12, 2018, 22:04:04
Ostatnio chyba w Auto Świat albo Motor widziałem porównanie C5, 508 i Laguny i o dziwo wygrało C5. Zwykle C5 było przedstawiane raczej w negatywnym świetle, więc mnie to porównanie pozytywnie zaskoczyło.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Maj 12, 2018, 22:29:59
Teraz będą jechać po oplu bo jest PSA
Po Oplu i bez PSA można było jechać
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Maj 12, 2018, 23:53:27
Citroena tak, Opla w życiu. To już wolę Forda od Opla. Poza tym Opel i tak tracił. Mógł by więcej?
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Stromski w Maj 13, 2018, 16:33:53
W ogóle mało jest citroenów w tv, I na YT na kanałach garażowych, a szkoda. Raz tylko widziałem C4GP w zakupie kontrolowanym i to tyle, a na YT raz jedyny Łysy wspomniał o silnikach HDI  w rankingu o niezawodności silników
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Henryk Guzicki w Maj 13, 2018, 22:16:18
Jest też na youtubie porównanie cytrynki x7 do paska i tu też cytrynka nieznacznie ale wygrala z paskiem b6
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Citkowski w Maj 13, 2018, 23:21:19
Citroena tak, Opla w życiu. To już wolę Forda od Opla. Poza tym Opel i tak tracił. Mógł by więcej?

W życiu bo co?
Aktualny model Insignii mnie osobiście urzekł. Grandland X też bardzo mi się podoba.

A C5 zmieniłem na Signuma i jestem mega zadowolony. Takiej ilości miejsca szczególnie z tyłu nie widziałem jeszcze w żadnym aucie. Regulowane niezależne fotele z tyłu to jest to. A sylwetka jest dla mnie mega. C5 X7 to przy Signumie puszka. (nie licząc bagażnika)

Co do C5tek to już od pewnego czasu w prasie motoryzacyjnej C5tki koszą porównania jeżeli chodzi o używki. Najnowsze porównanie z aktualnego wydania MOTORu nie jest pierwszym w którym C5 jest wychwalane i wygrywa.

Z aktualnych modeli Citroena to podoba mi się nowy Cactus i C3- za niedługi czas będę się zastanawiał nad wymianą auta dla żony (obecnie Saxo) i myślę, że moja przygoda z Citroenami będzie trwała nadal. ;)
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Maj 14, 2018, 11:31:47
W życiu bo co?
....A C5 zmieniłem na Signuma i jestem mega zadowolony.
Generalnie Opli i Alfy nie dotykam nawet kijem bo taką mam zasadę - trochę tego naprawiałem. A Signum poza miejscem z tyłu nie ma nic więcej do zaoferowania - taka trochę inna Vectra. Tragiczne silniki (oprócz fiatowskiego 1,9 diesel). Poza tym nie mówimy tutaj tylko o wyglądzie. Pooglądaj sobie zdjęcia rozbitych przodem Insignii. Z zewnątrz umiarkowane zniszczenia w środku masakra - często popękana deska rozdzielcza co świadczy o zniekształceniach podłogi i tunelu środkowego.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Citkowski w Maj 14, 2018, 17:30:35
W życiu bo co?
....A C5 zmieniłem na Signuma i jestem mega zadowolony.
Generalnie Opli i Alfy nie dotykam nawet kijem bo taką mam zasadę - trochę tego naprawiałem. A Signum poza miejscem z tyłu nie ma nic więcej do zaoferowania - taka trochę inna Vectra. Tragiczne silniki (oprócz fiatowskiego 1,9 diesel). Poza tym nie mówimy tutaj tylko o wyglądzie. Pooglądaj sobie zdjęcia rozbitych przodem Insignii. Z zewnątrz umiarkowane zniszczenia w środku masakra - często popękana deska rozdzielcza co świadczy o zniekształceniach podłogi i tunelu środkowego.

Tragiczne silniki? Dobre sobie. Benzyny 1.8, 2.0, 2.0T jedne z prostszych i lepszych benzyn ( nie mówię o przedliftach w postaci 2.2 direct itp).
Na testach zderzeniowych się nie skupiałem to fakt.
W każdym bądź razie co kto lubi. Ja lubię i Cytryny i Ople. Miałem i mam jedno i drugie i jestem zadowolony. A wiele osób to kijem nie tknie ale właśnie cytryny. Znam stety/niestety takich.

Tak czy siak, C5 to godne auto i gdybym znalazł godny egzemplarz to bym kupił. A, że nie znalazłem to kupiłem co innego i też jest super.
Poza tym drażniący jest brak wiedzy mechaników na temat serwisu zawieszenia i u mnie w okolicy jest jeden polecany, ponad 50km ode mnie. A to mnie irytowało jak miałem C5.

Szerokości
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 14, 2018, 17:37:19
Mnie zastanawia jedna sprawa,jak można porównywać Signum (które było następcą Omegi) z C5,to nie te klasy samochodów,za chwilę porównacie E klasę z Cytrynką nie mówiąc o innych samochodach luksusowych

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Maj 14, 2018, 17:37:49
Poza tym drażniący jest brak wiedzy mechaników na temat serwisu zawieszenia i u mnie w okolicy jest jeden polecany, ponad 50km ode mnie. A to mnie irytowało jak miałem C5.
Można kupić c5 resoraka
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Citkowski w Maj 14, 2018, 19:38:22
Poza tym drażniący jest brak wiedzy mechaników na temat serwisu zawieszenia i u mnie w okolicy jest jeden polecany, ponad 50km ode mnie. A to mnie irytowało jak miałem C5.
Można kupić c5 resoraka

Troszkę mija się to z celem ale fakt, można.
Myślałem nad taka konfiguracja nawet ale się nie udało.
Aczkolwiek dla wielu osob C5=hydro. 
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Maj 14, 2018, 19:50:36
Osobiście Opel nigdy minie ujął. Może dlatego,  że w latach kiedy wchodziłem w motoryzację, prym wśród Opli wiódł wszędognijący Kadet.
Poza tym to twarde, nieprzyjemne wnętrze...
Co do zasady to każdy swoje chwali, jakbyśmy weszli na forum Opla to pewnie opinie byłyby przeciwne :).
Mój sąsiad ma Zafirę i Vectrę, założę się, że gdyby chciał zmienić auto, to patrzyłby przede wszystkim na Ople.
Mam takie wrażenie że to bida-auto. Wrażenie oczywiście mega-subiektywne.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Budzisz w Maj 14, 2018, 19:57:51
Mnie zastanawia jedna sprawa,jak można porównywać Signum (które było następcą Omegi) z C5,to nie te klasy samochodów,za chwilę porównacie E klasę z Cytrynką (https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3.png) nie mówiąc o innych samochodach luksusowych

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


Ja porównuje C5 X7 do BMW 5 F10 i C5 wcale nie odstaje.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Nowakowski w Maj 14, 2018, 20:01:14
Osobiście Opel nigdy minie ujął. Może dlatego,  że w latach kiedy wchodziłem w motoryzację, prym wśród Opli wiódł wszędognijący Kadet.
Poza tym to twarde, nieprzyjemne wnętrze...
Co do zasady to każdy swoje chwali, jakbyśmy weszli na forum Opla to pewnie opinie byłyby przeciwne :).
Mój sąsiad ma Zafirę i Vectrę, założę się, że gdyby chciał zmienić auto, to patrzyłby przede wszystkim na Ople.
Mam takie wrażenie że to bida-auto. Wrażenie oczywiście mega-subiektywne.
Z Opli miałem vectre B 1.9cdti i saaba 9.3 2.0 turbo. Ani jedno, ani drugie nie przekonało mnie do siebie niczym. Vectra to poprawne ale mega bez charakteru auto, a saab z wyglądu fajny, ale środek tragiczny, chodzi o wykonanie. No i te wieczne awarie, to sonda lambda, to turbo... Oba sprzedane po pół roku użytkowania. Nie było "banana" na pysku jak rano wsiadalem. Tutaj jest w dalszym ciągu, choć nie bardzo umiem powiedzieć dlaczego.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 14, 2018, 20:01:46
Mnie zastanawia jedna sprawa,jak można porównywać Signum (które było następcą Omegi) z C5,to nie te klasy samochodów,za chwilę porównacie E klasę z Cytrynką (https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3.png) nie mówiąc o innych samochodach luksusowych

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


Ja porównuje C5 X7 do BMW 5 F10 i C5 wcale nie odstaje.
Ale akurat to Joe było do Twojego wywodu

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Citkowski w Maj 14, 2018, 20:21:33
Osobiście Opel nigdy minie ujął. Może dlatego,  że w latach kiedy wchodziłem w motoryzację, prym wśród Opli wiódł wszędognijący Kadet.
Poza tym to twarde, nieprzyjemne wnętrze...
Co do zasady to każdy swoje chwali, jakbyśmy weszli na forum Opla to pewnie opinie byłyby przeciwne :).
Mój sąsiad ma Zafirę i Vectrę, założę się, że gdyby chciał zmienić auto, to patrzyłby przede wszystkim na Ople.
Mam takie wrażenie że to bida-auto. Wrażenie oczywiście mega-subiektywne.
Z Opli miałem vectre B 1.9cdti i saaba 9.3 2.0 turbo. Ani jedno, ani drugie nie przekonało mnie do siebie niczym. Vectra to poprawne ale mega bez charakteru auto, a saab z wyglądu fajny, ale środek tragiczny, chodzi o wykonanie. No i te wieczne awarie, to sonda lambda, to turbo... Oba sprzedane po pół roku użytkowania. Nie było "banana" na pysku jak rano wsiadalem. Tutaj jest w dalszym ciągu, choć nie bardzo umiem powiedzieć dlaczego.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



Gwoli ścisłości nie było Vectr B 1.9cdti. chyba, że mowisz o C.
Co kto lubi.
Ale i tak ogarnia mnie śmiech jak na tym forum od zawsze zachwalano C5 x7 nazywając wszystko inne twardymi resorakami dupowozami, na forum Vectry to kazdy uwielbia Vectrę  a wszystko inne to pontony, szczególnie francuzy a z kolei kolega ma Stilo i tam na forum też uwielbiają głównie fiaty nazywając inne marki w przeróżny sposób.

Aktualnie szukam Mondeo dla koleżanki i zgadnijcie co piszą na forach tej marki o konkurencji
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Artur Śmigielski w Maj 14, 2018, 20:40:04
Aktualnie szukam Mondeo dla koleżanki i zgadnijcie co piszą na forach tej marki o konkurencji

Akurat szukając Mondeo kilka osób z forum forda odesłało mnie do C5, chwaląc tą konstrukcję więc chyba nie jest tak źle  ;)
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Henryk Guzicki w Maj 14, 2018, 20:43:01
Ja za nim kupiłem drugą cytrynę to po pierwszej c -piątce i perypetjach z nią powiedzialem sobie że teraz będzie coś innego.Probowalem Insygnię 2013,Nowege Kadjara,Mondka 2013,508- kę, nową Astre 1.5 turbo,Avensis 2012, nową Hondę Civic a i tak wybrałem cytrynę najbardziej podpasowala mi nowa Astra jeśli chodziło a jakość wykonania i silnik raszta to albo za dużo plastików i ich jakość albo mało wygodne fotele jedynie mondek by spełniał jeszcze oczekiwania ale jakość blach to duży problem w tych autach.Następny będzie chyba Talisman.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Maj 14, 2018, 21:40:36
Talismany i Meganki są ładne, niestety mają tylko przesilone silniki od kosiarek. Dlatego ich nigdy nie kupię, a markę lubię, miałem 4 Laguny II w tym wszystkie diesle 100, 107, 120 i po lifcie najlepszy 2.0dci 150KM, złego słowa nie powiem, super auta a nie królowe lawet. Nigdy żadna mnie nie zawiodła. Szkoda, że teraz diesel Renault to tylko 1,6...
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Maj 14, 2018, 21:42:46
Kupiłem pierwszą C5, potem drugą co wcale nie oznacza, że nie dostrzegam plusów i minusów. Obie mam na sprężynach. Czy żałuję? Szczerze to nie bo wprzy jeździe na co dzień po mieście i na prawdę dużej różnicy nie widzę a wyjeżdżając na trasy to też nie ma gdzie tego odczuć. Przy hydro różnice widziałem jak miałem w latach 90-tych XM'a. To samo w Xantii było już o klasę gorsze. Ale i tak wtedy było to czuć na plus dla Cytryn a obecnie te różnice nie są aż tak zaskakujące.
Było wiele testów i najczęściej powtarzająca się opinia ludzi, którzy na to patrzą z boku była taka, że różnice pomiędzy sprężynami a hydro najbardziej czuć do 40km/h, powyżej już tak spektakularnych odczuć w zasadzie brak.

przykład myślę, że obiektywny http://www.blogomotive.pl/index.php/2015/07/27/478-poduszkowy-zwyciezca-usb-2014-czyli-citroen-c5-ktory-mnie-zasmucil-22/ (http://www.blogomotive.pl/index.php/2015/07/27/478-poduszkowy-zwyciezca-usb-2014-czyli-citroen-c5-ktory-mnie-zasmucil-22/)
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Citkowski w Maj 14, 2018, 22:56:11
Osobiście Opel nigdy minie ujął. Może dlatego,  że w latach kiedy wchodziłem w motoryzację, prym wśród Opli wiódł wszędognijący Kadet.
Poza tym to twarde, nieprzyjemne wnętrze...
Co do zasady to każdy swoje chwali, jakbyśmy weszli na forum Opla to pewnie opinie byłyby przeciwne :).
Mój sąsiad ma Zafirę i Vectrę, założę się, że gdyby chciał zmienić auto, to patrzyłby przede wszystkim na Ople.
Mam takie wrażenie że to bida-auto. Wrażenie oczywiście mega-subiektywne.
Z Opli miałem vectre B 1.9cdti i saaba 9.3 2.0 turbo. Ani jedno, ani drugie nie przekonało mnie do siebie niczym. Vectra to poprawne ale mega bez charakteru auto, a saab z wyglądu fajny, ale środek tragiczny, chodzi o wykonanie. No i te wieczne awarie, to sonda lambda, to turbo... Oba sprzedane po pół roku użytkowania. Nie było "banana" na pysku jak rano wsiadalem. Tutaj jest w dalszym ciągu, choć nie bardzo umiem powiedzieć dlaczego.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



Gwoli ścisłości nie było Vectr B 1.9cdti. chyba, że mowisz o C.
Co kto lubi.
Ale i tak ogarnia mnie śmiech jak na tym forum od zawsze zachwalano C5 x7 nazywając wszystko inne twardymi resorakami dupowozami, na forum Vectry to kazdy uwielbia Vectrę  a wszystko inne to pontony, szczególnie francuzy a z kolei kolega ma Stilo i tam na forum też uwielbiają głównie fiaty nazywając inne marki w przeróżny sposób.

Aktualnie szukam Mondeo dla koleżanki i zgadnijcie co piszą na forach tej marki o konkurencji
Michał tak mi przykro że nie kupiłeś c5iii z hydro exclusive i nie wiesz o czym mówimy  :)
Akurat większość tych samochodów o których mówisz brałem pod uwagę jako pierwsze, sam uważałem citroena za psujący się i dziwny z wyglądu wynalazek :)
Mam dostęp do samochodów,  jeździłem  insignia,  mondeo,  passat mazda 6, octavia i superb jeździłem też c5iii na sprężynach i mnie nie ujął, dopiero jak wsiadłem do c5x7 exclusive wiedziałem, że to jest to i co najlepsze do dzisiaj podoba mi się jazda tym autem,  a nigdy wcześniej tego nie miałem,  zawsze traktowałem samochód jako środek transportu i nic więcej.


Doczytaj. Signuma pozycjonowali wyżej niż Vectre C i pisali w folderach reklamowych, że to następca Omegi. Jednakże szczerze mówiąc z Omega nie ma nic wspólnego i można mówić, że to taka Viki C z innym żadem. Z tym, że ma zwiększony rozstaw osi i o wiele więcej miejsca z tyłu ;-)

Co do tego, że nie kupiłem x7 w exclusivie.
Wiesz, za kwote która dałem za Siga w perfekt stanie miałbym marna C5 w 1.6hdi na sprezynie bez wyposażenia. Wybór był oczywisty
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Malicki w Maj 15, 2018, 07:17:28
Właśnie przyglądałem się na Otomoto Oplowi Signum, pierwsze wrażenie że z zewnątrz wygląda na dużego hatchbacka, tylne drzwi są jak od stodoły, wcale nie ma wyglądu na kombi, środek też jest toporny,  same manetki kierunkowskazu i wycieraczek są grubo ciosane, konsola jak w Zafirze, i co z tego że tylna kanapa to pojedyńcze fotele, to ja współczuję temu kto miałby siedzieć na środkowym miejscu, także moim skromnym zdaniem porównanie do C5 X7 jest nie na miejscu, to są inne epoki design-u

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Czarny w Maj 15, 2018, 08:28:14
Miałem Signum, on jest 4os. To taka niby limuzyna - vectra, bagażnika nie ma ale miejsca dla pasażerów z tyłu więcej. Kiedys całkiem ok się tym jeździło.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Czarny w Maj 15, 2018, 09:43:34
Bogate wersje mają lodówkę w podłokietniku  :)

Ja nie miałem, za to bardzo udany silnik 2.0T, 6biegow, szybko i cicho się tym jeździło.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Błażej Banisz w Maj 15, 2018, 10:28:25
Signum do tylnej podłogi zupełnie niczym się od Vectry nie różnił (z perspektywy płyty podłogowej). Tylna część Signum-a pomimo, że krótsza od tej z Vectry ważyła o 50% więcej... A co do Vectry C tej po lift-owej to ostatnie (mniej więcej) 2 lata produkcji to było już trochę inne auto. Przy okazji wprowadzania Insigni wprowadzono tam kilka zmian wzmocnień na płycie podłogowej (między innymi inne mocowania foteli), aby obie (a w zasadzie wszystkie 3 bo dochodzi do tego SAAB 9.5) podłogi mogły iść na tej samej linii. Z tego co wiem to testy zderzeniowe "zmienionej" Vectry wypadały gorzej niż wersji pierwotnej. Trochę na różnych zakładach opla siedziałem i jakoś tak rozważając zakup auta nie bardzo chcę na ople patrzeć.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Maj 15, 2018, 10:56:05
Taki silnik powinien być w c5x7
I też był by takim białym krukiem w C5 jak w Signum. Signum 2.0T po lifcie 1 oferta a starsze z 2003-4 roku z dziwnie małym w obecnych czasach przebiegiem 150tkm
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Czarny w Maj 15, 2018, 11:06:37
Bogate wersje mają lodówkę w podłokietniku  :)

Ja nie miałem, za to bardzo udany silnik 2.0T, 6biegow, szybko i cicho się tym jeździło.
Taki silnik powinien być w c5x7

Zdecydowanie! Po dobrych doświadczeniach z Signum po kilku latach wróciłem do Opla Vectry GTS 3.2, pomimo że średnio się prowadziła i miała ciągle problemy ze zbieżnością osi tylnej (kto miał ten wie) to było świetne auto.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Citkowski w Maj 15, 2018, 11:17:11

Wróćmy już do tematu bo to oczywiste, że na forum cytryny siedzą głównie osoby zafascynowane cytrynami a nie oplami czy Fiatami
Michał jak widać były osoby które miały te auta, ja też nim często jeździłem i jest jak najbardziej wporządku.
Dla mnie goły c 5 iii na sprężynach to takie samo auto jak Signum,  różnica jest dopiero widoczna jak c 5 iii ma hydro i wszystkie bajery.

Ależ ja nikogo nie chcę przekonywać, że Signum jest ok. Totalnie nie o to mi chodziło.
Każdy jeździ czym chce, każdy ma inne doświadczenia i opinie, nic mi do tego. Do C5 nic nie mam bo miałem Mk1 i chciałem X7 ale po prostu nie znalazłem (albo i za mało kasy miałem).

Mam też Saxo w którym strefa zgniotu kończy się gdzieś w bagażniku i też sobie chwalę ;)
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Maj 15, 2018, 13:33:01
Trochę się dziwię czemu porównujemy Opla Signum z C5 X7. Generacyjnie, stylem, rocznikowo i cenowo według mnie powinno się porównywać z C5 I po lifcie (2004-2008). Ewentualnie Signum możnaby porównywać z C6.

Z C5 X7 chyba lepiej porównywać dopiero Insignię.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Citkowski w Maj 15, 2018, 13:38:44
Trochę się dziwię czemu porównujemy Opla Signum z C5 X7. Generacyjnie, stylem, rocznikowo i cenowo według mnie powinno się porównywać z C5 I po lifcie (2004-2008). Ewentualnie Signum możnaby porównywać z C6.

Z C5 X7 chyba lepiej porównywać dopiero Insignię.

napisałem parę słów, że zamiast C5 X7 kupiłem Signuma i się zaczęło ;)
Także spokojnie możecie wrócić do tematu bo w kwestii Signuma każdy już powiedział co wiedział ;)
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Roman Kłosiński w Maj 16, 2018, 02:38:47
Jak tak się kłócicie to wam zapodam różnice.
Porównanie
C5mkIII - Opel Signum  http://similarcar.com/pl/Citroen-C5-III-Sedan-2.0-HDi-FAP-163KM-manual-versus-Opel-Signum-1.9-CDTI-ECOTEC-150KM-manual (http://similarcar.com/pl/Citroen-C5-III-Sedan-2.0-HDi-FAP-163KM-manual-versus-Opel-Signum-1.9-CDTI-ECOTEC-150KM-manual)
C5mkII - Opel Signum  http://similarcar.com/pl/Citroen-C5-II-Hatchback-2.0-HDi-136KM-manual-versus-Opel-Signum-1.9-CDTI-ECOTEC-150KM-manual#table (http://similarcar.com/pl/Citroen-C5-II-Hatchback-2.0-HDi-136KM-manual-versus-Opel-Signum-1.9-CDTI-ECOTEC-150KM-manual#table)
tylko tu deko naciągnęli dla C5 te spalanie w mieście - 8L to chyba w dwugodzinnym korku na odcinki 20km.

Te przekonywania są tak jakby jeden mówił że jego żona jest lepsza od innej. Każdy ma swoją z zaletami i wadami i mu taka odpowiada jaką ma. Każdy ma inne gusta - jakby nie odpowiadała to by zmienił na "nowszy model"  :D
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Maj 16, 2018, 09:05:01
Te przekonywania są tak jakby jeden mówił że jego żona jest lepsza od innej. Każdy ma swoją z zaletami i wadami i mu taka odpowiada jaką ma. Każdy ma inne gusta - jakby nie odpowiadała to by zmienił na "nowszy model"  :D
Nie prowokuj. Nowszy model więcej kosztuje.  :P
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Michał Citkowski w Maj 16, 2018, 12:16:32
to ten sam zakres cenowy

No nie ten sam. Signumy z 2008r są tańsze niż porównywalne X7. Wyjątkiem są egzemplarze z 2.0T- te są o wiele droższe od pozostałych wersji silnikowych.
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Maj 16, 2018, 12:46:49
Te przekonywania są tak jakby jeden mówił że jego żona jest lepsza od innej. Każdy ma swoją z zaletami i wadami i mu taka odpowiada jaką ma. Każdy ma inne gusta - jakby nie odpowiadała to by zmienił na "nowszy model"  :D
Nie prowokuj. Nowszy model więcej kosztuje.  :P
Oj, te koszty eksploatacyjne żony są nieokreślone... A sprzedać bardzo ciężko... Argument że nie bita mało wystarczający :)
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Maj 16, 2018, 13:59:05
A nawet może działać na niekorzyść sprzedającego :)
Tytuł: Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
Wiadomość wysłana przez: Błażej Banisz w Maj 16, 2018, 14:26:18
No i przy wymianie trzeba bardzo uważać, bo marudzenie żony jest bardziej irytujące od miauczącej skrzyni biegów... a ten defekt potrafią ukrywać póki nie jest za późno;)