Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Bartłomiej Gabryel w Wrzesień 08, 2018, 20:00:48

Tytuł: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Gabryel w Wrzesień 08, 2018, 20:00:48
Witam,ostatnimi czasy zainteresowałem się silnikiem 3.0Hdi BiTurbo 241km w C5,auta z tą jednostką są dość tanie a zazwyczaj w całkowitym wypasie ;)


Bardzo ciężko o jakieś konkretne informacje o tym silniku,z tego co widzę większość tematów na forach to odpowiedzi typu "nie bierz bo nie" :(




Także pytanie do samych użytkowników tej jednostki :


Jakie są realne ceny wymiany rozrządu,wtryskiwaczy,egr czy turbo w ASO lub niezależnych warsztatach ? jak wygląda wytrzymałość tych podzespołów ?


Jakie obroty trzyma silnik przy jeździe autostradowej 140km/h ?


Mieliście jakieś konkretne problemy z tym silnikiem ?


Kupiliście drugi raz auto z tym silnikiem ? 
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Piotr Wolfowicz w Wrzesień 08, 2018, 20:09:21
Owszem, ciężko znaleźć konkretne informacje o tym silniku, bo jest ich bardzo mało.
Ale krótko mówiąc, jest to poprawiony 2.7, który owszem lubił padać, natomiast 3.0 zdarza się to tak rzadko, że można powiedzieć, że w zasadzie się nie zdarza :)
Osobiście znam 1 taki przypadek, natomiast przypadków padnięcia 2.7 znam ze 20-25...
Ale znowu, może takie proporcje są dlatego, że 3.0 jest mało a 2.7 dużo :)
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Wrzesień 08, 2018, 21:38:53
Ja mam ponad pół roku, przejechałem 15 tysięcy. Kosztów nie znam, bo nic nie robiłem.Przy 140 obroty ma koło 2 tys. Na nim nie robi wrażenia prędkość 170-200km/h.
Tak, następne C5 też byłoby tylko z tym silnikiem. Dlaczego? Bo jazda stała się przyjemnością.
Nie zgodzę się, że z tym silnikiem auto jest tanie, powinno być droższe od 2,0. Jak nie jest to uważaj. Poczytaj to forum, jest trochę o tym silniku.
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Marek Chalecki w Wrzesień 08, 2018, 22:39:49
Posiadam cytrynkę z tym motorkiem i cóż hmm nie zamienię na żadna inną chociaż dla samego dźwięku silnika... Spalanie trasa 7 miasto 10 do 12 ale ja nie zamulam auta tylko korzystam z tego co mam pod maską... No i tyle o kosztach ciężko mówić bo nic nie robiłem jeszcze przy silniku....
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Radosław Szewczyk w Wrzesień 08, 2018, 22:52:36
Silnik bardzo fajny, ale jest tego mało i informacji na jego temat też jest mało. Mechanicy też nie mają styczności z tym silnikiem więc prawdopodobnie mechanik do którego pojedziesz, będzie pierwszy raz coś przy  nim robił  ;) . Mój mechanik za zrobienie rozrządu z częściami i płynami powiedział 1500zł. Z dostępnością nietypowych części jest tragedia i poza ASO zamienniki prawie w ogóle nie występują, np. szukałem miski olejowej - zamienniki niedostępne w sklepach, w ASO 700zł. W temacie o przepustnicy padła cena nowej 1359zł. Można jeszcze szukać używek i tu nie jest najgorzej tylko nie masz pewności w jakim są stanie.Z problemów to na pewno przepustnica, jest o tym świeży temat na forum. Z tym silnikiem jest dostępna tylko skrzynia AM6, która jest świetna, ale lata i tysiące kilometrów bez serwisu potrafią ją wykończyć. 3.0 Hdi to także trochę zmodyfikowane zawieszenie.Czy kupiłbym kolejną C5 3.0Hdi? Tak gdyby były jeszcze produkowane...  :(
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Gabryel w Wrzesień 09, 2018, 09:14:36
Akurat skrzynie mam "obczytaną" na wylot :)

Zawieszenie różni się względem innych v6 czy tylko względem r4 ?
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Wrzesień 09, 2018, 19:55:13
Różni się. Są 4 korektory zawieszenia na każde koło po jednym do tego prosta wersja komputera AMVAR. Nie jest to tak dobre jak w C6 ale ponoć jeździ najlepiej z gamy C5.
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Piotr Wolfowicz w Wrzesień 10, 2018, 18:39:22
AMVAR w C5 ???
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Wrzesień 10, 2018, 19:25:50
AMVAR w C5 ???
Tak. Tylko jak to ujął "prosta wersja", ale tak jest w istocie.
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Wrzesień 10, 2018, 20:03:05
Moduł jest w prawym schowku w bagaźniku. I nie jest to układ tak doskonały jak w C6.
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Piotr Wolfowicz w Wrzesień 10, 2018, 21:50:34
OK, niby ten AMVAR prosty, ale jednak jest :)
Chętnie bym poczytał coś na ten temat, macie może jakieś linki ?
Czyli to by oznaczało, że są inne siłowniki itd. niż do zwykłych wersji ?no i... czy ... Benzyna V6 też to ma?
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Marek Bor w Wrzesień 10, 2018, 21:51:20
... skrzynia AM6, która jest świetna...

Ta skrzynia to jest człowieku tragedia. Przez tę archaiczną skrzynię motor pracuje na max 70% swoich możliwości. Niestety reszta nie wykorzystana. Zobaczcie sobie jakie moce ma ten silnik w Jaguarach oczywiście z inną skrzynią :)
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Wrzesień 10, 2018, 22:08:42
tę archaiczną skrzynię motor pracuje na max 70% swoich możliwości. Niestety reszta nie wykorzystana. Zobaczcie sobie jakie moce ma ten silnik w Jaguarach oczywiście z inną skrzynią :)

Smutne ale prawdziwe... AM6 to relikt. Sympatyczny,  fajnie się jeździ, ale mimo wszystko słaby temat.
 Ciekawe jake EAT6, tylko że w tych latach najmocniejszy silnik to 180KM...
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Wrzesień 11, 2018, 07:34:52
Przejedzcie się 4 biegowym ZF-em to zobaczycie co to znaczy archaiczna skrzynia.
Teraz wyszedł w nowej 508 8 biegowy hydrokinetyk Aisin
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Radosław Szewczyk w Wrzesień 11, 2018, 08:31:55
Dalej uważam, że to bardzo dobra skrzynia. Pasująca do samochodów klasy jaką jest C5, bo nie potrzeba tu nic więcej. Za to łączenie jej z silnikiem 3.0 Hdi  jest nieszczęśliwe bo skrzynia pracuje na limicie, a silnik musiał zostać zdławiony żeby jej nie zmielić. Patrząc na konkurencję z tych samych lat to owszem konstrukcję mamy nowsze ale problemy te same skutkujące jeszcze droższymi remontami.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Wrzesień 11, 2018, 17:45:30
Może określenie archaiczna jest faktycznie niefortunne,  ale faktem jest że nie powinna trafiać do 3.0 i 2.2. Zresztą już 2.0 163KM twierdzę (to moja opinia) chroni delikatną skrzynię, bo nie ma sprintu od razu przy kick down'ie, tak samo jak 2.2 i 3.0.
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Wrzesień 12, 2018, 15:38:38
Ja mialem okazję sprawdzić w GCS ile Nm wytrzyma AM6 i przy 580Nm już nie chce wspólpracować :), ale do 560Nm daje rade. Odnośnie słabego sprintu w 3.0hdi to bym polemizował, kwestia ile przeguby wytrzymają :), bo chyba jeden przy skręcaniu zaczyna mi już lekko chrumkać...Oczywiście ten silnik przy innej skrzyni i napędzie na tył pokazałby na co go stać, ale jak na taki dupowóz jak C5 to jest całkiem nieźle i na pewno lepiej już nie będzie bo PSA raczej nie będzie już miała mocniejszego silnika, więc nie będzie też mocniejszej skrzyni:)
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Wrzesień 12, 2018, 15:55:10
C5 na tę chwilę nie ma(no jest ten crossover ;) ) ale przy końcu produkcji był już tylko 2.0 180KM. Nic nie wskazuje żeby mocne silniki wróciły...
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Wrzesień 12, 2018, 16:13:50
U mnie przy 580Nm też pojawiały się błędy momentu obrotowego. Trochę zmniejszono (nie wiem do ilu) i już jest w pełni ok.

Co ciekawe już w serii miał ponad 500Nm :)

Wychodzi na to, że u mnie AM6 wytrzymała 175kkm przy 500Nm, a dalej 50kkm przy ~560Nm. Jeździ bez problemu dalej, oby jak najdłużej :)
Tytuł: Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
Wiadomość wysłana przez: tomasz sakowski w Maj 23, 2021, 09:51:50
Dzień dobry. Dołączę się do pytania
Jakie są realne ceny wymiany rozrządu znacie mechanika z Krakowa i okolic  specjalizującego się w citroenach? ,
Koszty wtryskiwaczy znalazłem w jakimś arykule że kolo 10 tys czy regenerować można proszę o koszty