Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Robert Słomczewski w Październik 04, 2018, 17:21:17

Tytuł: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Robert Słomczewski w Październik 04, 2018, 17:21:17
Witam.
Zrobiłem sobie test przelewowy i wyszło że pierwszy od strony kierowcy przelewa, i to dość dobrze, zapełnienie pojemnika zakupionego w aptece zajeło niespełna 50s. gdzie pozostałe cały czas puste. I jak wygląda regeneracja, bądź wymiana. Czy jak wezmę inny to muszę coś diagboxem kodować, wprowadzać nowy numer wtrysku, czy coś? Może lepiej tylko tego zregenerować.
Dziękuję.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Kornek w Październik 04, 2018, 18:58:06
Jak kupisz używkę to musisz wpisać kod wtryskiwacza, jak zregenerujesz swój, to firma która go zregeneruje nada mu nowy kod który też będziesz musiał wpisać, jak zakupisz nowy fabrycznie też będziesz musiał wpisać do  komputera nowy kod.  ;D
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Robert Słomczewski w Październik 04, 2018, 19:29:36
Jest ktoś w stanie napisać gdzie dokładnie trzeba będzie wpisać numer, czy tylko w jednym polu czy może tak jak z czujnikami kół w dwóch miejscach.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Marcin Drozdowski w Październik 05, 2018, 21:49:24
Spróbuj na kilka zbiorników zalać olej 2 t do paliwa


Możesz coś więcej napisać o tej metodzie? :)
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: gienas w Październik 05, 2018, 22:28:54
Spróbuj na kilka zbiorników zalać olej 2 t do paliwa


Możesz coś więcej napisać o tej metodzie? :)
Na pełny zbiornik dolewa się około 200 ml oleju 2T.
 Tutaj więcej o tym http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=98299.0 (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=98299.0) Chodzi i to że ten wtrysk przelewający się może zaciera i olej 2T na tyle go przesmaruje ze ruszy...
 
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Idzior w Październik 07, 2018, 15:14:28
Nie napisałeś jaki masz silnik, więc zakładam, że 2.0 HDi RHR, a więc wtryski Delphi EJBR 06001D. W tych wtryskach nagminnie padają zaworki zwrotne. Nic nie jest zatarte, po prostu wyrobił się i przepuszcza paliwo. Dolewanie mixolu spowoduje tylko powstawanie nagaru na wtryskiwaczach, ten olej nie nadaje sie do tych celów. A na pewni nie pomoże to na uszkodzony zaworek zwrotny, ktory wymaga po prostu wymiany, bo za jakiś czas zaświeci sie kontrolka silnika, auto zacznie więcej palić i straci moc.

Na przytarte wtryski może pomóc środek Stanadyne Performance Formula, stosują to mechanicy, ale nie licz na to, że jakikolwiek uszkodzony wtrysk naprawi się w cudowny sposób od środka dolanego do paliwa.

Przez bardzo długi czas dolewałem do paliwa olej Liqui Moly 1052, który jest podobno do tego najlepszy, potem kilka innych renomowanych dodatków Protec i Liqui Moly. Nic to nie pomoglo, wtryski i tak trzeba było wymienić.
I jak będziesz się brał za naprawę tego lejącego wtrysku, to kup nowy, a nie daj się nabrac na regenerację. U mnie takie regenerowane wtryski (wymieniany zaworek zwrotny) wytrzymały całe 20 kkm i się znowu posypały te zaworki. Zaworki były podobno oryginalne Delphi, a nie jakieś podróbki. W drugim aucie kupiony komplet nowych wtrysków nie sprawia najmniejszych problemów.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Idzior w Październik 07, 2018, 23:45:14
Nie powielam bzdur, tylko jak sam piszesz, powołuję się na wyniki testów, które zrobili koledzy z forum Peugeot. Ilość popiołu pozostałego po spaleniu mixola jest większa prawie o 100% w porównaniu do LM 1052 (0,7% dla Liqui Moly, a 1,1 % dla Mixol). Ja u ciebie było dobrze po Mixolu to tylko się cieszyć.

Powiem tylko, że w moim starym 406 HDi przy sprzedaży było ponad 400 tysi na liczniku, sam przejechałem tym autem 250 tysi przez 11 lat. W układzie wszystko było w oryginale, a lałem tylko ON z dystrybutora, nigdy żadnych dodatków :-)
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Październik 08, 2018, 07:27:58
A jest jakiś dodatek smarujący zalecany do wtrysków Bosch Piezo?
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Październik 13, 2018, 17:07:15
Paweł zapodaj jakiś link do tego Mixola bo widzę, że kilka rodzajów chyba jest..
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Robert Słomczewski w Październik 15, 2018, 09:04:23
Dziękuję za wszelkie sugestie. Wymieniłem wtrysk na nowy i jest wszystko ok. Z programowaniem nie było żadnych problemów jak i z wymianą, 1 godzina roboty.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Październik 19, 2018, 07:37:12
Na elektrodzie jeszcze polecają półsyntetyczny olej 2T VALVOLINE DURABLEND SCOOTER 2T
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Październik 21, 2018, 13:46:45
Dziękuję za wszelkie sugestie. Wymieniłem wtrysk na nowy i jest wszystko ok. Z programowaniem nie było żadnych problemów jak i z wymianą, 1 godzina roboty.

Tak z ciekawości ile, za jakie i gdzie płaciłeś za wtryski?
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Robert Słomczewski w Październik 21, 2018, 22:13:07
Kupiłem na aledrogo za 505 pln. Z przesyłką. Nowy, polecony przez forumowicza, wszystko ładnie i pięknie puki co.
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7600446965
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Październik 22, 2018, 11:17:56
No to niedrogo...
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Kornek w Październik 22, 2018, 19:49:53
Czy aby na pewno nowy ? 500 to ja płaciłem za regenerację, nowy to koszt od 1000 do 1300, zależnie od sklepu  ::)
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Październik 22, 2018, 20:49:42
Czy aby na pewno nowy ? 500 to ja płaciłem za regenerację, nowy to koszt od 1000 do 1300, zależnie od sklepu  ::)
Też się zdziwiłem...ale nic nie mówię.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Październik 22, 2018, 21:37:45
Nieoryginalny, więc to że nowy nie dziwi. Popularny silniķ to i nie dziwne że jest tani zamiennik.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Kornek w Październik 22, 2018, 21:48:13
Hm nigdy nie spotkałem się z zaminnikiem, jaka firma produkuje i gdzie można kupić ?
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Październik 22, 2018, 21:57:12
Masz zamiennik w podanej wyżej aukcji.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Październik 22, 2018, 21:59:55
Hm nigdy nie spotkałem się z zaminnikiem, jaka firma produkuje i gdzie można kupić ?
To jest do wersji 163KM
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Idzior w Październik 22, 2018, 22:26:08
To nie są żadne zamienniki, tylko oryginalne wtryskiwacze. A że cena za nowy niższa niż za częściową regenerację starego? Kto bogatemu zabroni ...
Żeby nie było tak pięknie, nigdzie nie można kupić w tak dobrej cenie wtryskiwaczy do RHR, sa tylko do RHH, kolega miał farta, że akurat w tej wersji silnika miał awarię wtryskiwacza.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Październik 22, 2018, 23:02:07
W 163KM są Delphi a nie jakiś twór "Injector-Pro". Co to w ogóle za marka?
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Paweł Glibowski w Październik 22, 2018, 23:21:45
Przecież na aukcji jest napisane, że producent to delphi.

Ty podajesz nazwę sprzedawcy. Czy to naprawdę tak trudno przeczytać ?
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Październik 23, 2018, 04:55:08
  :D :D
Nazwę wziąłem z opakowania wtrysku, a sprzedawcy się nie przyjrzałem. Mea culpa ;).
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Kornek w Październik 23, 2018, 12:36:44
No właśnie ale nic nie chciałem gadać, chyba że kolega ma wersje 163 KM. Nie przyznał się albo przeoczyłem. :)
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Październik 24, 2018, 19:47:44
To nie są żadne zamienniki, tylko oryginalne wtryskiwacze. A że cena za nowy niższa niż za częściową regenerację starego? Kto bogatemu zabroni ...
Żeby nie było tak pięknie, nigdzie nie można kupić w tak dobrej cenie wtryskiwaczy do RHR, sa tylko do RHH, kolega miał farta, że akurat w tej wersji silnika miał awarię wtryskiwacza.
To cena korzystna.Ciekawe...Czyli mam rozumieć, że do wersji 163KM są dużo tańsze i bardziej dostępne...?Jestem coraz bardziej zainteresowany bo u mnie też wstępna diagnoza padła na wtryski...... :( :( :(
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Październik 26, 2018, 13:44:41
Jak to jest z tym testem przelewowym? Niedawno w ASO mi zrobili (dawki: I-20 ml, II-21 ml, III-21 ml, IV-20 ml) i padła diagnoza: II i IV wtryskiwacz poniżej norm- około 1,7 ms (cokolwiek to znaczy) oraz falowanie ciśnienia paliwa po powrocie do wolnych obrotów- wadliwy regulator ciśnienia. Koszty w ASO...jak to w ASO. Okazało się, że mój samochód to dopiero 3 taki u nich przypadek, gdy przy braku ewidentnych przesłanek wskazujących na wtryskiwacze, to one są winowajcą (nie dymi, pracuje, odpala).....Do tego zalecają wymianę nie tylko dwóch, a ewentualną regenerację nie swoich tylko kupić inne...Tylko, że dzwoniłem do zakładu, który zajmuje się diagnostyką, regeneracją i usprawnianiem układów paliwowych i wtryskiwaczy Diesel (http://www.wtryskiwaczy.warszawa.pl/ (http://www.wtryskiwaczy.warszawa.pl/)) i tam mi mówią, że ta metoda przelewowa nie do końca potwierdza wszystko. Ich zdaniem trzeba wymontować wtryskiwacze, pomierzyć dawki oraz czas i dopiero stawiać diagnozę bo może się okazać, że to nie tylko one odpowiadają za niewielki spadek mocy i twardą pracę silnika....Rozglądam się za wtryskiwaczami ale wolałbym mieć pewność, że to one i nic więcej lub też, że jeszcze coś więcej. Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym zakresie??? Nie ukrywam, że coraz częściej spoglądam na tą aukcję z All.., gdzie ktoś kupił niby nowe i ory. wtryskiwacze. Zakładam, że nawet jak są regenerowane to cena i tak korzystna, a mają 2 lata gwarancji (i to sprzedającego, a nie producenta), podczas gdy zakłady na regenerowane udzielają tylko rok gwarancji.W service Box wypatrzyłem, że mam wtryskiwacze Delphi 1980 L3,  rozumiem, że to ten numer jest ważny?)
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Październik 27, 2018, 10:40:51
Błędów w kompie brak. EGR, przepływka podobno sprawdzone. Filtry wymieniam sam regularnie, 2 razy w roku. U mnie zdarza się, że szarpie samochodem w bardzo specyficznej sytuacji, przy jeździe ze stałą prędkością ok. 70-90km/h (z minimalnym gazem) i to jak jest zimno, najlepiej mróz....Więc chyba i tak muszę zrobić porządną diagnostykę i dopiero gdybać..Pewnie wybiorę się do innych speców od układów wtryskowych i zobaczymy....Psychicznie już się nastawiłem na większe koszty... :( . Przebieg 206000.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Kornek w Październik 27, 2018, 12:22:09
Czy ktoś może potwierdzić że ciśnienie paliwa na wolnych obrotach stoi u niego jak wryte ? U mnie też są wahania, mniej więcej 5-6 barów góra dół, mimo wymiany regulatora na nowy, wyjątkiem są wahnięcia poniżej nastawy o 30 barów ale w moim przypadku stawiam na pompę, ale na razie się tym nie zajmuje. Co do tych twoich wtryskiwaczy to przecież wyszło równo więc czego się czepiają ?
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Październik 27, 2018, 12:42:10
Czy ktoś może potwierdzić że ciśnienie paliwa na wolnych obrotach stoi u niego jak wryte ? U mnie też są wahania, mniej więcej 5-6 barów góra dół, mimo wymiany regulatora na nowy, wyjątkiem są wahnięcia poniżej nastawy o 30 barów ale w moim przypadku stawiam na pompę, ale na razie się tym nie zajmuje. Co do tych twoich wtryskiwaczy to przecież wyszło równo więc czego się czepiają ?
Pewnie tego opóźnienia dwóch z nich....
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Październik 27, 2018, 17:02:30
około 1,7 ms (cokolwiek to znaczy)
To korekty wtrysków. Świadczy to o poziomie zużycia. Jakie korekty były na dwóch pozostałych wtryskiwaczach?
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Październik 27, 2018, 17:03:28
około 1,7 ms (cokolwiek to znaczy)
To korekty wtrysków. Świadczy to o poziomie zużycia. Jakie korekty były na dwóch pozostałych wtryskiwaczach?
Nie mam zielonego pojęcia...Podobno w normie
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Październik 27, 2018, 17:04:47
Zdrowe wtryski mają w okolicy 0. Jak wszystkie mają taką korektę to można jeździć, zalać oleju 2T do paliwa i może się polepszy.Co się dzieje z autem ?
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Październik 27, 2018, 17:08:01
Zdrowe wtryski mają w okolicy 0. Jak wszystkie mają taką korektę to można jeździć, zalać oleju 2T do paliwa i może się polepszy.Co się dzieje z autem ?
Twarda praca silnika, szczególnie przy przyspieszaniu, pogorszenie osiągów no i...szarpanie między 70-90km/h (czasem, jak jest zimno....nieregularne). Chyba bez porządnej diagnostyki całego układu się nie obejdzie.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Październik 27, 2018, 17:13:44
EGR sprawny, wyczyszczony?
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Październik 27, 2018, 17:20:29
W ASO nie stwierdzili problemów z EGRem...Sam nigdy go nie czyściłem. Mechanika nawet w podstawach to nie moja bajka...
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Kornek w Październik 27, 2018, 18:35:03
Z tego co się orientuję to korekcję wtrysków nie mówią tylko o stanie wtryskiwaczy, duże znaczenie ma np kompresja silnika, korekcję są po to żeby wyrównać pracę silnika, to komputer dobiera czasy korekcji więc temat raczej rozległy. W systemie Delphi korekcję dopiero powyżej 500ms uważane są przez komputer silnika za awarię. Ja mam korekcję na poziomie 40ms czasem i więcej. Mimo to silnik chodzi równo, wtryski regenerowane kompleksowo czyli czyszczenie wymiana zaworków i końcówki wtryskiwacza więc uważam że są jak nowe, mimo to nie mam zerowych korekcji. Tak faktycznie stan wtryskiwaczy można sprawdzić tylko na maszynie sprawdzającej jego parametry, mając wydruk w łapach widać dopiero czy jest sprawny czy nie, korekcję tego nie powiedzą. Ale jak tu kolega pisze, wydzieranie wtrysków to ostateczność, lepiej najpierw sprawdzic/wyczyścić czujniki, zawory itp.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Październik 27, 2018, 18:44:25
Rozrząd był robiony w zeszłym roku...Ok., po niedzieli zacznę próbować coś rozkręcać..Też mi się nie uśmiecha od razu wymieniać wszystkiego ale ktoś musi mi zdiagnozować co i jak. Poszukam w necie może są przykładowe filmiki. Jak jakieś macie to dajcie namiary...Tego oleju mogę zalać, nie ma sprawy tylko wątpię aby pomógł na spadek mocy (co prawda nie drastyczny ale...).W zakładzie, do którego dzwoniłem też mi mówili, że wtryski sprawdzą po ich wyjęciu, potem kompresja i inne elementy.....koszt sumaryczny ok. 1000-1500zł no i reszta co wyjdzie to dopiero zabawa się zaczyna.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Kornek w Październik 27, 2018, 19:21:29
U mnie z tymi korekcjami też jest różnie, czasem mieszczą się w granicach 6-10 ms a czasem dochodzą nawet do 80ms, podejrzewam że nawet temperatura zasysanego powietrza ma na to wpływ jak i temperatura oleju, płynu chłodzącego, na stopniu zapchania filtra cząstek kończąc.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Październik 27, 2018, 19:26:13
Po wymianie rozrządu było normalnie, dopiero jakiś czas później (dłuższy) coś się zaczęło...U mnie FAP zapchany w 91 % (tak w ASO stwierdzili)..Miałem go na względzie aby zrobić ale dopiero na wiosnę...Nie wszystko na raz. Czyli rozumiem, że ta różnica w milisekundach może kompletnie nic nie znaczyć??
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Kornek w Październik 27, 2018, 19:31:13
Według mnie nic na 100% nie powie, nigdy nie widziałem jak wyglądają korekcję w nowych autach, ale na korekcję ma wpływ tyle rzeczy że parametr ten uznał bym za niezbyt wiarygodny żeby stwierdzić konkretnie co jest zepsute, zwłaszcza wtryski. Jeżeli masz tak zapchany FAP to moim zdaniem także i on może mieć wpływ na nierówna pracę silnika przecież może go przyduszać, na moc też będzie miał wpływ, na nieszczęsne korekcje także.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Październik 27, 2018, 19:57:03
Takie czasy korekt na wtryskach to jest nic. To różnica jednej tysięcznej sekundy. Podobnie zapchanie filtra w 91%. Musisz sprawdzić jakie masz ciśnienie różnicowe na FAP-e to będzie wiadomo czy jest zapchany.
Opis który podałeś to wg mnie raczej niedomykanie się EGRa lub coś z ciśnieniem na turbo. Czasem może być błahostka typu nieszczelny przewód za turbo, inter coolerem itp. EGR też może być w Lexii bez błędów a fizycznie może być zacięty.
Z tego co widzę kolega nie ma Lexii więc ciężko będzie coś zdiagnozować na odległość.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Kornek w Październik 27, 2018, 20:30:48
To ja zapytam, jakie ciśnienie różnicowe można uznać za prawidłowe, a jakie za nieprawidłowe, akurat taka informacja by mnie też interesowała bo jestem w trakcie dość drogiego eksperymentu  :P
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Październik 28, 2018, 07:06:00
Takie czasy korekt na wtryskach to jest nic. To różnica jednej tysięcznej sekundy. Podobnie zapchanie filtra w 91%. Musisz sprawdzić jakie masz ciśnienie różnicowe na FAP-e to będzie wiadomo czy jest zapchany.
Opis który podałeś to wg mnie raczej niedomykanie się EGRa lub coś z ciśnieniem na turbo. Czasem może być błahostka typu nieszczelny przewód za turbo, inter coolerem itp. EGR też może być w Lexii bez błędów a fizycznie może być zacięty.
Z tego co widzę kolega nie ma Lexii więc ciężko będzie coś zdiagnozować na odległość.
Tadeusz dobrze mówi, zrób to co Ci gadam od początku,  dodatkowo jak masz problem z fap to załóż diodę, są takie za parę złotych i bez rozbierania tapicerki można to podłączyć w dwie minuty do ogrzewania tylnej szyby.
Jak to wszystko zrobisz i nic nie da to sprawdź ciśnienie sprężania. Zacznij od oleju 2 t bo to możesz zrobić nawet jutro,  wystarczy wlać 250 ml i dolać zbiornik do pelna
Musisz wszystko po kolei sukcesywnie wykluczyć, nie ma tego dużo,  i jest to bardzo proste,  a jak to poznasz to będziesz miał na przyszłość podstawy do diagnostyki każdego dizla, mechanik tego za ciebie nie zrobi,  na to nie licz bo na tym nie można zarobić tak jak na wymianie wtrysków, pompy itp. Na to przyjdzie czas jak będzie to faktycznie potrzebne,  a dodatkowo będziesz miał na tyle wiedzy że żaden mechanik cie nie będzie naciagał na koszty
Ciemność widzę...ciemność... >:( Czyli rozumiem, że, w kolejności: map sensor, EGR, pojeździć z podpiętym programem i sczytać wszystkie parametry...Najpierw muszę namierzyć wszystkie te elementy pod maską, a dopiero później zobaczymy co i jak. Niestety nie mam programu, do tej pory nie był mi zbytnio potrzebny. Pewnie większość elementów znajdę na Citroen Service... Zobaczymy..
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Kornek w Październik 28, 2018, 10:37:40
To ja zapytam, jakie ciśnienie różnicowe można uznać za prawidłowe, a jakie za nieprawidłowe, akurat taka informacja by mnie też interesowała bo jestem w trakcie dość drogiego eksperymentu  :P
Pochwal się co to za eksperyment  :)
Eksperyment nie eksperyment, miałem problem z czarnymi bąkami podczas gwałtownego przyspieszania, sprawdziłem w sumie wszystko, wymieniałem poszczególne elementy na nowe i nic. I coś mnie tknęło, nie ważne w jakim stanie zapełnienia był FAP zawsze ciśnienie różnicowe miałem na poziomie 6 mba na wolnych obrotach, a przecież w miarę zapychania powinno rosnąć. Dlatego też poświęciłem tysiaka i kupiłem nowy filtr. Po montażu z rury żadnego dymu, ciśnienie różnicowe powoli rośnie, zobaczę co ile będzie się wypalał, jeżeli normalnie to znaczy że stary był jakoś uszkodzony mechanicznie, jeżeli zbyt często to będę szukał dalej, a została już tylko turbina  :P
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Kornek w Październik 28, 2018, 12:03:42
Właśnie problem w tym że tamten ich nie wyłapywał, podczas normalnej jazdy nie dymi tylko przy bucie. Skoro przy tym nowym filtrze nie widać dymu to uznałem że tamten był nie sprawny, do tego cały czas takie samo ciśnienie różnicowe, na zdrowy rozum powinno rosnąć w miarę zapychania się filtra, po wypaleniu powinno spaść. Oleju nie ubywa, EGR nowy, przepływka nowa, czujniki w dolocie nowe, wtryski jak już wcześniej pisałem zregenerowane, dolot przy okazji wymiany łańcucha wymyty, kompresja ok chociaż niektórzy piszą że 25 bar to za mało, czy szczelny dolot nie sprawdzałem, ale skoro czujnik ciśnienia doładowania pokazuje ciśnienie bardzo zbliżone do zadanego to chyba szczelny, ale sprawdzić można.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Listopad 09, 2018, 18:31:06
W nawiązaniu do moich poprzednich postów o problemach z mocą informuję co udało się mi (dzięki koledze "kdługołęcki", który jeździł ze mną z podpiętym DB) wyczytać:auto testowane było zarówno na postoju jak i na tasie (ponad 60km) na rożnych obrotach i prędkościach. Faktycznie jest ospałe. Z niskich obrotów w miarę sobie daje rade ale to nie ten "zryw" co kiedyś. Od prędkości 100-120 przyspiesza dużo wolniej mimo wciśniętego gazu do dechy...No i ten głośniejszy warkot (nie mogę tego przeżyć). Ale po kolei:-podczas ostrego startu spod świateł zamulił się totalnie (komunikat- Engine Faulty. Repair Needed )i zaświecił się check.
Po sprawdzeniu o co kaman- BŁĄD P0234- regulacja ciśnienia doładowania oraz P149C- turbo o zmiennej geometrii. To, jak wyczytałem, sugeruje problem albo ze sterowaniem turbiny albo układem podciśnienia albo z samą turbiną..WNIOSEK (moje przemyślenia raczej)- Cytryna sama sobie ograniczyła jakiś czas temu moc aby nie przechodzić w stan awaryjny przy ostrym butowaniu????- podczas ostrego wciskana gazu do dechy diagnoza FAP wchodzi na czerwone pole (podłączone dodatkowe urządzenie pod gniazda w podłokietniku i odczyt na telefonie (taka apka do odczytów parametrów FAP z Amazona),- podczas diagnozy samego EGR nie pokazał żadnych błędów ale cały czas z tego co pamiętał wskazywał pozycję 0 (na wykresie zero jego reakcjo);- porównywaliśmy czay wtrysków i dawek u mnie oraz kolegi w Cytrynie (2.0 140KM) i sa bardzo podobne. Żadnych błędów w systemie wtrysków....WNIOSEK- chyba diagnoza o dwóch wtryskach była błędna (bo nie wiedzieli co zrobić...??)Załączam kilka fotek z jazdy, jeżeli możecie to naprowadźcie mnie na coś.
Tak sobie pomyślałem, że FAP i tak muszę zregenerować, już się wstępnie umówiłem z zakładem (przed blokiem nic sam niestety nie zdziałam, a do piekarnika mi się nie zmieści aby go osuszyć ;) ). Po regeneracji ten element przynajmniej zostanie wykluczony. Zostanie, EGR, MapSensor i Turbo??
Pawle Hrupa- zalałem Mixola S, na razie nie odczuwam żadnej różnicy ale chyba będę go i tak stosował aby smarować wtryski..

Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Listopad 09, 2018, 18:36:00
Jeszcze kilka fotek (mam nadzieję, że moderator przymknie oko).
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Hudy w Listopad 09, 2018, 19:07:57
Skoro mieliście program FAP Citroen/Peugot szkoda że nie włączyliście zapisywanie logów, wtedy masz wszystko w jednym miejscu tak jak na fotce poniżej:
(https://images83.fotosik.pl/971/632aab30e22c8f09med.png) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/632aab30e22c8f09)
Intryguje mnie maksymalna różnica ciśnień jaką miałeś podczas przyśpieszania a nigdzie z tych Twoich załączników znaleźć nie mogę - może go po prostu FAP przytyka
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Listopad 09, 2018, 19:27:37
Chyba te logi w mam, tylko są w formacie csv. Załączę je ale nie wiem czy da radę odtworzyć, a siedzę w pracy z mocno okrojonym programowo komputerem...Mam tych skanów trochę i dopiero je tak na prawdę przeglądam...Chyba, że mi kolega nie podesłał wszystkiego..No ale jest jeszcze kwestia zadanego, a otrzymanego powietrza z turbo. Kolega nawet później specjalnie porównał swoje. U niego była kosmetyczna różnica. Tak czy inaczej FAP będzie zregenerowany aby go wykluczyć jako ewentualnego współwinowajcę.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Listopad 09, 2018, 20:06:27
A ile pokazuje dodatku nagromadzonego w FAP-ie? Masz ponad 300 mbar wiec jeszcze nie ma tragedii.Jaki pokazuje % zapełnienia?
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Patryk Kaniewski w Listopad 09, 2018, 20:22:06
Skoro mieliście program FAP Citroen/Peugot szkoda że nie włączyliście zapisywanie logów, wtedy masz wszystko w jednym miejscu tak jak na fotce poniżej:

W diagboxie też można zapisywać logi?
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Hudy w Listopad 09, 2018, 20:37:29
Chyba te logi w mam, tylko są w formacie csv. Załączę je ale nie wiem czy da radę odtworzyć, a siedzę w pracy z mocno okrojonym programowo komputerem...Mam tych skanów trochę i dopiero je tak na prawdę przeglądam...Chyba, że mi kolega nie podesłał wszystkiego..No ale jest jeszcze kwestia zadanego, a otrzymanego powietrza z turbo. Kolega nawet później specjalnie porównał swoje. U niego była kosmetyczna różnica. Tak czy inaczej FAP będzie zregenerowany aby go wykluczyć jako ewentualnego współwinowajcę.
Paaanie, ale Tobie "turbo stoi" - przynajmniej tak wygląda z logów. Wartość odczytana ciśnienia doładowania stoi w miejscu na poziomie 1012 - czyli ciśnienia atmosferycznego. Ewentualnie czujnik


Wkleiłem Ci wycinek Twoich logów - TurboInstr to ciśnienie odczytane, Turbopress - to ciśnienie oczekiwane
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Hudy w Listopad 09, 2018, 20:44:57
Trzeba by zobaczyć czy podczas gazowania ramię gruszki na turbinie się wogóle porusza
Geometria zmienia się poprawnie - tak wynika z logów. Tak jakby turbina po prostu "stała".
Marcin, powiedz czy ją w ogóle słyszysz podczas przyśpieszania - akurat nasze turbo dość mocno słychać podczas jazdy.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Paweł Glibowski w Listopad 09, 2018, 21:13:34
Chyba te logi w mam, tylko są w formacie csv. Załączę je ale nie wiem czy da radę odtworzyć, a siedzę w pracy z mocno okrojonym programowo komputerem...Mam tych skanów trochę i dopiero je tak na prawdę przeglądam...Chyba, że mi kolega nie podesłał wszystkiego..No ale jest jeszcze kwestia zadanego, a otrzymanego powietrza z turbo. Kolega nawet później specjalnie porównał swoje. U niego była kosmetyczna różnica. Tak czy inaczej FAP będzie zregenerowany aby go wykluczyć jako ewentualnego współwinowajcę.
Paaanie, ale Tobie "turbo stoi" - przynajmniej tak wygląda z logów. Wartość odczytana ciśnienia doładowania stoi w miejscu na poziomie 1012 - czyli ciśnienia atmosferycznego. Ewentualnie czujnik


Wkleiłem Ci wycinek Twoich logów - TurboInstr to ciśnienie odczytane, Turbopress - to ciśnienie oczekiwane
Eeeee

Turbo dmucha. Turbopress uwidacznia,  że daje, dziwne że po stronie zadanego ciśnienia jest zastój.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Hudy w Listopad 09, 2018, 21:19:36
Po rurze od dolotu też powinno się dać poznać jak wcale nie dmucha Co do sterowania geometrią to może ten wykres pokazuje pracę zaworu overbost,  a nie gruszki, ona sama też może się wychylać a będzie uszkodzona w środku
Raczej chodzi o zmienną geometrię, tak czy inaczej, coś jest z turbiną nie tak



Turbo dmucha. Turbopress uwidacznia,  że daje, dziwne że po stronie zadanego ciśnienia jest zastój.
Paweł a jesteś pewien że nie odwrotnie ?
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Hudy w Listopad 09, 2018, 21:28:04
Idę do moich logów rzucić okiem - bo już zgłupiałem
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Listopad 09, 2018, 21:32:16
Dzięki za zainteresowanie...Wiem, że wszystko po kolei..Moim zdaniem turbinę słychać, faktycznie jest charakterystyczna. Na wolnych obrotach reaguje, gorzej jest na górnych...Bardzo powoli. W najbliższym czasie postaram się to sprawdzić.
Do posprawdzana wszystkiego wg. Waszych rad i tak będę potrzebował pomocy kogoś. Nie sztuka wymontować EGR (w końcu jakoś się da...) tylko go później zamontować tak aby części nie zostały :) . Ale, jak to zwykle bywa, czasu mało bo praca przeszkadza ale jakoś się za to zabiorę. Jak ktoś ma jakieś zdjęcia, które mi się przydadzą to poproszę. Paweł Hrupa- z tych linków, które podałeś wyciągnę sobie informacje...
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Listopad 09, 2018, 21:33:44
A ile pokazuje dodatku nagromadzonego w FAP-ie? Masz ponad 300 mbar wiec jeszcze nie ma tragedii.Jaki pokazuje % zapełnienia?
Zapełnienie FAP-a 91%. O jaki dodatek nagromadzony chodzi? Nie bardzo kojarzę.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Hudy w Listopad 09, 2018, 21:38:33
Eeeee

Turbo dmucha. Turbopress uwidacznia,  że daje, dziwne że po stronie zadanego ciśnienia jest zastój.
Faktycznie, po przeglądnięciu moich logów jest tak jak piszesz Turbopress to ciśnienie doładowania odczytane a TurboInstr to ciśnienie zadane - przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Też mam sterownik DCM35v2 jak Marcin i prócz ciśnienia zadanego które u niego stoi, pozycja dozownika i zaworu EGR też bez zmian. U mnie EGR cały czas pracuje a i dozownik również.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Paweł Glibowski w Listopad 09, 2018, 22:27:32
U mnie egr, turbo itd, zmienia się książkowo, ale dozownik jest w większości 0 po stronie zadanej i wykonywanej. Czy tak ma być, nie wiem.

U kolegi dziwne, że po stronie zadanego ciśnienia turbo jest stała wartość.  Nie wiem o co biega ?
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Listopad 10, 2018, 14:31:30
A ile pokazuje dodatku nagromadzonego w FAP-ie? Masz ponad 300 mbar wiec jeszcze nie ma tragedii.Jaki pokazuje % zapełnienia?
Zapełnienie FAP-a 91%. O jaki dodatek nagromadzony chodzi? Nie bardzo kojarzę.
bedzie podany w mg. Jeżeli jest w okolicy 1200 FAP do płukania
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Listopad 11, 2018, 12:48:27
Twarda praca silnika, szczególnie przy przyspieszaniu, pogorszenie osiągów no i...szarpanie między 70-90km/h (czasem, jak jest zimno....nieregularne). Chyba bez porządnej diagnostyki całego układu się nie obejdzie.
A jak wygląda dolot i ewentualne jego zanieczyszczenie bo to ma bardzo duży wpływ na pracę silnika. U mnie po wyczyszczeniu dolotu silnik znacznie równiej pracuje i równomierniej przyspiesza
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Listopad 13, 2018, 06:45:21
O ilości nagromadzonego dodatku w FAP nie wiem. Może u kolegi w programie jeszcze został ślad...Andrzeju nie wiem jak wygląda dolot bo nie grzebałem jeszcze nic....Na razie brak czasu, może jutro coś się uda...Ale jak już mówiłem, niestety z mechaniki lipa.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Listopad 13, 2018, 18:00:33
Takie czasy korekt na wtryskach to jest nic.  Musisz sprawdzić jakie masz ciśnienie różnicowe na FAP-e to będzie wiadomo czy jest zapchany.
Opis który podałeś to wg mnie raczej niedomykanie się EGRa lub coś z ciśnieniem na turbo. Czasem może być błahostka typu nieszczelny przewód za turbo, inter coolerem itp. EGR też może być w Lexii bez błędów a fizycznie może być zacięty.
Z tego co widzę kolega nie ma Lexii więc ciężko będzie coś zdiagnozować na odległość.
Ciśnienie różnicowe w FAP pokazało 321 mb. Czy to dużo czy mało waszym zdaniem. Wstępnie i tak umówiłem się w przyszłym tygodniu na regeneracje FAP..Paweł Hrupa- poczytałem trochę z tych podanych linków. Postaram się coś porzeźbić....
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Listopad 13, 2018, 18:55:12
Brak różnicy w pracy po zalaniu Mixolu....Diodę założę..
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Listopad 13, 2018, 19:41:26
przy 500 mbar wywala błąd. Także dobry moment na regenerację. Jeszcze ilość zgromadzonego dodatku dużo mówi ale jak na razie tego nie znalazłeś.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Listopad 13, 2018, 19:44:47
przy 500 mbar wywala błąd. Także dobry moment na regenerację. Jeszcze ilość zgromadzonego dodatku dużo mówi ale jak na razie tego nie znalazłeś.
Jutro znów jadę do kolegi forumowicza (kdlugolecki, dzięki za uprzejmość) znów na podpięcie Lexii. Napiszcie mi co jeszcze mam wtedy wyłapać. Będzie mi łatwiej szukać.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Hudy w Listopad 13, 2018, 20:02:48
No mnie cały czas intryguje to oczekiwane/zadane ciśnienie doładowania  ???
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Listopad 14, 2018, 19:48:46
No mnie cały czas intryguje to oczekiwane/zadane ciśnienie doładowania  ???
Po dzisiejszym badaniu Lexią wyszło ilość nagromadzone dodatku w FAP 66g. Wartość oczekiwana i zadana turbo na postoju bardzo podobna, na wolnych. Jak daję gaz do cechy różnica robi się około nawet 1000 momentami. Na wolnych obrotach obserwowaliśmy pracę EGR-zmienia się dość sporo...Nie jest tak, że EGR stoi w miejscu...
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Listopad 14, 2018, 20:11:51
To fizycznie masz około 50% dodatku w filtrze. Przy 1200 mg pokaże filtr do wymiany.Oczywiście jest możliwość, że ktoś grzebał lexią ale jak masz ciśnienie różnicowe na tym poziomie co podałeś to nie jest źle
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Listopad 14, 2018, 20:36:45
Klamka z regeneracją FAP i tak już zapadła...
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Listopad 14, 2018, 21:34:07
W sumie regeneracja to banał. Ale wiem że Ty zrobisz to w jakimś zakładzie
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Listopad 14, 2018, 21:36:46
W sumie regeneracja to banał. Ale wiem że Ty zrobisz to w jakimś zakładzie
No...przed blokiem pod oknami sąsiadów trochę głupio ;)
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Błażej Banisz w Listopad 14, 2018, 22:26:12
bo to trzeba w niehandlową niedzielę pod najbliższą biedrą  :D
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Grudzień 17, 2018, 18:56:58
A więc sprawa z mocą mojej Cytryny trwa nadal. Zregenerowałem FAP, wyczyściłem Map Sensor i oddałem auto do polecanego na forum zakładu w Zielonce....I co? I oni nic nie wykryli, mało tego dla nich auto pracuje i jeździ normalnie. Nie udało im się wymusić błędu podczas jazdy, musiałem im samemu przesyłać kody błędów bo je wcześniej skasowałem...(#========##### i tu lecą moje przekleństwa). Dla nich różnica pomiędzy ciśnieniem zadanym, a otrzymanym jest w normie. Nie udało im się też wychwycić szarpania ani też ,poza podłączeniem komputera i jazdą z nim, chyba nie zrobili nic. Dla nich samochód pracuje raczej normalnie, a dla mnie "klepie" na postoju i jeździ jak mały basowy traktor. Oczywiście nie rozebrali EGR ani nie wyjmowali turbo...no bo przecież nie ma błędów >:(. Miesiąc czekałem na wizytę w tym poleconym zakładzie i....(########). Już mi zaczną wmawiać, że sam sobie słyszę i czuję co chcę odnośnie jazdy samochodem ale....Ciekawe jest to, że inny mechanik który mi wyciął i wstawiał FAP, trochę posłuchał jak ona pracuje, powkręcał ją na obroty i dźwięk, który usłyszał (i który ja też słyszę) to dla niego ewidentnie geometria turbo albo wirnik. Po odpuszczeniu gazu i gwałtownym spadku obrotów słychać jakby gruchotanie w turbo.....A on też naprawia citroeny i inne ale nie jest taki znany.... Od razu wskazał co zrobiłby na początku-sprawdZił czujniki turbo, podmienił na inne i wyjął turbinę. A z szarpaniem przy stałej jeździe mówi, że albo EGR albo...wtryskiwacze...Tylko to trzeba wyjąć, sprawdzić i zrobić pomiary, a nie tylko błędy zobaczyć i dopiero wymieniać....(tak jestem w....######, że aż mnie dziś trzęsie).Wychodzi na to, że teraz muszę jechać do kolejnego mechanika, tego który miał coś więcej do powiedzenia niż tylko odczyt błędów.......???I znów kasę wydać...Chciałbym nie spotykać samych "wymieniaczy" samochodowych.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Radosław Szewczyk w Grudzień 17, 2018, 21:39:42
Paweł coś Ty tak siadł na te V6? Dyskusje na forum pokazują, że bardziej problematyczne są te Wasze R4 niż nasze V6, a o dobrych mechaników to ciężko do jednych i drugich. Jeśli ktoś ma chociaż minimalne pojecie o mechanice i warunki to najlepiej samemu wszystko robić, bo dostępnych informacji jest sporo. Koszty wtedy niższe i satysfakcja wieksza.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Grudzień 17, 2018, 22:51:09
A z szarpaniem przy stałej jeździe mówi, że albo EGR albo...wtryskiwacze...Tylko to trzeba wyjąć, sprawdzić i zrobić pomiary.....Chciałbym nie spotykać samych "wymieniaczy" samochodowych.
To ja mam jedną propozycję zanim wydasz kolejny worek kasy na różne czary mary mechaników. Jeśli masz rocznik 2011 to powinieneś mieć normę EURO5 więc sprawdź DiagBoxem w BSI/naprawa/konfiguracja użytkownika (czy jakoś tak) w opcjach napędu, pozycja "on board diagnostic" czy na pewno masz tak samo ustawione (EURO5) a nie np. EURO4 bo to ustawienie też ma wpływ na działanie silnika. Dla pewności warto sprawdzić w ServiceBoxie z jaką normą wyszło auto z fabryki. Ewentualnie jeszcze można pomieszać normą EURO przy pozycji "przeniesienie momentu skrzyni biegów" a tam do wyboru są EURO4, 5 i 6 - i jak kojarzę w moim odczuciu EURO6 działa najbardziej "płynnie".

Piszę o tym bo u mnie przy telekodowaniu nowego softu BSI w ASO pozmieniały się ustawienia różnych podzespołów i najbardziej widocznym przykładem bałaganu jaki zrobiło telekodowanie była zmiana opcji dotyczących alternatora bo po 30-40 sekundach po uruchomieniu silnika bez dodawania gazu wywalało mi błąd ładowania. Jak potem zacząłem się przyglądać innym ustawieniom to okazało się, że zmieniła się również norma "on board diagnostic" z EURO5 na EURO4 i mam wrażenie, że silnik wtedy chodził gorzej oraz zaczęło wywalać błąd przepływomierza przy delikatnym operowaniu pedałem gazu podczas jazdy (powód to zaślepiony EGR). Po zmianie na EURO5 błąd już nie powrócił w postaci ikonki CHECK na desce tylko pozostał w sterowniku silnika.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Grudzień 18, 2018, 07:56:26
Paweł daj spokój. Kto chce to kupi V6. Ja szczerze bym jednak szedł w V6. Kultura R4 jest jednak daleka od ideału.
V6 HDi jest jeszcze sprzedawane w nowym Land Roverze z tym,  że o mocy 300 KM 700 Nm.
Tyle OT bo to nic nie wnosi do tematu.
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Grudzień 18, 2018, 11:49:20
Jutro odbieram samochód...Jak zdążę to nagram i wrzucę na forum. Do Nowego Roku raczej nic nie zdziałam więcej bo albo mnie nie ma albo pracuję. Mam wpisane EURO 5 (to akurat pamiętam)
 Ale Panowie..uspokójcie emocje..
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: dziara w Grudzień 27, 2018, 13:18:00
No i kolejną rzecz zauważyłem w moich przypadłościach szarpania. Po pierwsze  dolewanie oleju 2T nieco niweluje to szarpanie (choć  i tak występuje ono w określonych sytuacjach), a po 2 (i to jest  chyba clue), że podczas regeneracji FAP i spokojnej jeździe przy niewielkich prędkościach (jak opisałem w wątku FAP-co  się dzieje...) gdy wzrasta ilość wtryskiwanego paliwa, u mnie znów zaczyna szarpać mimo rozgrzanego dobrze silnika...Wychodzi na to, że może to być wina wtryskiwaczy (albo ich sterowania...?), które źle dawkują paliwo zarówno jak są nierozgrzane oraz gdy komputer sam podnosi ilość wtryskiwanego paliwa.Ale o tym przekonam się jakiś czas po N.Roku....
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Marcin Drozdowski w Maj 11, 2021, 10:54:13
Marcin poradziłeś sobie z objawem szarpania?
Tytuł: Odp: Wtrysk przelewa
Wiadomość wysłana przez: Sebastian Wykrętowicz w Listopad 18, 2022, 17:24:29
Sorry za odkopanie tematu ale mam identyczny problem z szarpaniem i częstym wypalaniem filtra. Czy koledzy Marcin Drozdowski i Marcin Gałek rozwiązali problem?
Podejrzewam że wtryski lecą w kulki ale zanim zacznę je rwać i iść w koszta to chciałbym się upewnić.