Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: andy krawczyk w Październik 18, 2018, 16:37:27
-
Czy zdarza Wam się na postoju przelaczac z D na N na np dluzszych światłach , wszak wiadomo że wtedy silnik działa bez obciążania?
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
Zdarza się, wtedy mniej trzęsie budą - w szczególności w dizlu
-
Na N to chyba niekoniecznie, bardziej na P.
Wrzucam czasami P jak widzę że postoję np. z 90 sekund ( licznik, sekundnik na skrzyżowaniach )
lub więcej , bo zatwardzenie.
Minuta lub mniej trzymam na D.
-
Czy zdarza Wam się na postoju przelaczac z D na N na np dluzszych światłach , wszak wiadomo że wtedy silnik działa bez obciążania?
Nie widzę potrzeby. Przynajmniej nie zużywa się skrzynia od ciągłej zmiany.
Zdarza się, wtedy mniej trzęsie budą - w szczególności w dizlu (https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png)
To ja Ci współczuję auta. 3.0 w "dizlu" i nic nie trzęsie.
-
Ja też nigdy nie zmieniam z D na P lub N.. Tak jak kolega Michał napisał skrzynia się mniej zużywa..
-
Na N to się nawet nie powinno. A na P ma sens, jeśli nie chcemy trzymać ciągle hamulca wciśnietego. Przy większym korku/postoju czemu nie.
-
No ale zgodzicie się chyba że silnik działa pod obciążeniem i miesza olej w wiskozie czy tam jakimś innym sprzęgle..niepotrzebnie
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
Moim zdaniem to przełączając na N lub P nie ma większego sensu..I tak spala paliwo na postoju i i tak (niezależnie od wyboru N lub P, a jak chcesz szybko włączyć się do ruchu to musisz znów włączać D. I tak na marginesie uważacie, że przedłużycie żywotność motoru lub skrzyni tak robiąc? Mocno wątpliwe. Jakiś czas temu czytałem w gazecie (bodajże "Motor"), że przełączając na P lub N skrzynie nie ma smarowania bo "uważa", że nie będzie jazdy. Tylko na D jest cały czas w trybie pracy. Ale wiadomo, co użytkowników i opinii przybywa. Gdyby producent skrzyni uważał, że to normalne "wachlować" skrzynią na światłach to opisałby inny sposób jazdy i dodatkowo zachowanie na światłach.
-
Na N nie ma smarowania a jest tylko po to, żeby auto można było i holować albo wciągnac na lawete. Holowanie też zresztą na N do 5 lub 15 km.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
-
Wszystko się rozchodzi ile więcej spala na P
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
Na N nie ma smarowania
Jak nie ma jak "trybiki" skrzyni są w oleju? a wszystkie sprzegła są zwolnione. planetarki kręca się "wolno"....
Dla mnie jedyne uzasadnienie zwolnienia "D", to boląca prawa stopa/noga...
-
Wszystko się rozchodzi ile więcej spala na P
Stań sobie "pod domem" na D i obserwuj średnie spalanie....jak szybko rośnie.
-
Wszystko się rozchodzi ile więcej spala na P
Stań sobie "pod domem" na D i obserwuj średnie spalanie....jak szybko rośnie.
Nic nie zaobserwuje bo spalania nie pokazuje do prędkości chyba 20km/h, więc na postoju "spala 2 kreski" :).
Osobiście uważam(coś mi świta że dawno temu czytałem) że na N w żadnym razie, ewentualnie na P przy dłuższym postoju.
-
Myślę że różnica w spalaniu będzie tak znikoma że nie zauważalna a i dla skrzyni nie zdrowo jest takie mieszanie.
Jeśli kogoś to bardzo interesuje to różnice w obciążeniu silnika wyglądają następująco :
D 14Nm
N 6Nm
R 26Nm
Pomiar był robiony po zmianie oleju i teraz mam wrażenie że skrzynia się zaadaptowała i jest równo D i R .
-
Dzięki Adam w końcu jakieś konkrety
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
Nic nie zaobserwuje bo spalania nie pokazuje do prędkości chyba 20km/h
Mówię o wielkości średniej, nie użyjesz do tego experymentu chwilowej.
-
Nie zmieniam na P ani N. Jak jest dłuższy postój np na światłach to zaciągam elektryczny ręczny zostawiając na D