Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Jacek Barlik w Listopad 01, 2018, 10:23:30
-
Witam Panowie mam taki problem z moja cytryna na zimnym silnik chodzi bez zarzutu do momentu az zlapie delikatnie temperature traci wtedy moc i auto ciezko sie zbiera jakby stracilo polowe mocy, przy probie odkrecenia korka oleju na chodzacym silniku ciezko go odkrecic jest strasznie zasysany to samo z bagnetem oleju ,lexia nie pokazuje zadnych bledow wymienilem nowa pokrywe zaworow z odma po tej wymianie zaczely sie dziwne piski jak upuszcze korkiem wlewu oleju znikaja potem pojawiaja sie spowrotem, spalanie jest bardzo duze gdy odkrecilem swiece sa czarne i zalane paliwem dodam ze mam lpg i to samo jest na lpg, wymienilem swiece, czujnik temperatury ,sondy sprawdzone juz niewiem za co sie zabrac ...
-
Piszesz,że pokrywa nowa z odmą, ale objawy jakby odma była niedrożna. Ja bym sprawdził.
Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka
-
A przy niedroznej odmie beda takie objawy ze na zimnym normalnie chodzi a na cieplym juz nie ? i to spalanie bardzo duze a mocy brak
-
jak odpale po tym jak stoi cala noc to jedzie normalnie wiem ze to nie rakieta ale jakos jedzie alej jak sie nagrzeje to juz niema takiej mocy jak zimny silnik ciezko wyprzedzic tym samochodem pod gorke nie moge wyjechac tak jest na semej PB na gazie to juz nie wspominam
-
jak odkrecilem swiece to byly czarne i mokre z paliwa czyli tak jakby nie spalalo mi paliwa
-
jak odkrecilem swiece to byly czarne i mokre z paliwa czyli tak jakby nie spalalo mi paliwa
A powietrze dochodzi?
Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka
-
filtry nowe wymienialem wszystkie uszczelki kolektora przepustnicy czyszczona przepustnica itp
-
A Panowie te 2 przewody to do czego sa moze w nich tkwi przyczyna tego nie ruszalem moze one sa niedrozne
-
A Panowie te 2 przewody to do czego sa moze w nich tkwi przyczyna tego nie ruszalem moze one sa niedrozne
To są chyba przewody do pochłaniacza.
Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka
-
Z tym korkiem oleju w Pb tak ma być.Po odkręceniu auto może zgasnąć i wywali kilka błedów.
-
z tym korkiem to bylem u kolegi on ma c5 z 2009r tylko silnik 2.0 po otwarciu korka nie bylo zadnego zasysania silnik pracowal rowno
-
po otwarciu korka nie bylo zadnego zasysania silnik pracowal rowno
Bo odma zatkana....ma zasysać korkiem.
-
przerabiałem to: http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=100697.0
-
Wyczyść mapsensor. No i pytanie co mówi Lexia?
-
mapsensor wymienilem na nowy bosch bo myslalem ze to jest przyczyna, bo na poczatku mialem takie objawy ze po odkreceniu korka wywalalo bledy wentylatory sie wlaczaly i choinka na liczniku po wymienaie odmy zniknelo to ale korek dalej zasysany i zaczelo piszczec jak odkrece korek piszczenie ustaje. moze ta odma u mnie niema nic wspolnego tylko ze auto nie jedzie wogole a zadnego bledu nie wywala no i to spalanie paliwa masakra
-
mapsensor ....
Jak byś był łaskaw używać znaków interpunkcyjnych....
Udaj się na diagnozę parametrów pracy silnika. Na dziś to "strzelasz", czyż nie?
-
Korek ma zasysać.Pozostaje kwestia sprawdzenia odczytów sondy lambda. Błędu nie będzie, a sonda może nie pracować.
-
Jacek weź odkręć korek oleju i zobacz czy bagnet normalnie wyciągniesz bez zasysania.
Jeśli to sprawa odmy to może jest zatkany jakiś zawór zwrotny lub rurka i ciśnienie ze skrzyni idzie w jedną stronę, stąd po odpaleniu jest ok ale z czasem zasysa się jeszcze bardziej, do momentu aż nie zgasisz.
Zobacz odrazu czy po zgaszeniu silnika jak będziesz odkrecał korek jest jeszcze chociaż reszta podciśnienia, dodatkowo jak się auto nagrzeje i straci moc to zobacz czy po odkreceniu korka nie jest lepiej.
sprawdził bym jeszcze ciśnienie na cylindrach
Masz jakieś schematy tego odpowietrzenia skrzyni korbowej?
Tam nie trzeba schematów. Jest to banalnie proste. Zasysa bo odma jest podłączona do kolektora ssącego już za przepustnicą. Odma to krótka rurka od pokrywy wałka ssącego do kolektora w okolicach przepustnicy (Widać ją prawie całą na zdjęciu które tu kolega już pokazał). Separator odmy jest w pokrywie wałka ssącego wbudowany która podobno jest nowa... Dla sprawdzenia bym tylko spróbował starą założyć, ale jak dla mnie tu nie ma problemu. Ciśnienie w cylindrach ma raczej OK bo zasysa. ;) W tym roczniku w odmie już nawet grzałka jest bo widać że jakiś kabelek tam idzie. Tu chyba trzeba od wydechu strony szukać przyczyn.
-
Właśnie po zdjęciu tej rurki nie powinno już zasysać, wtedy będzie można ustalić co dalej, sprawdzić zawór czy membrana przepuszcza podciśnienie z kolektora dolotowego, stąd też pytanie o hamulce
Rozumiem masz trochę racji, warto sprawdzić z jednym ale... Jak zdejmiesz ten wąż z pokrywy zaworów trzeba i zaślepić. Inaczej nie ma mowy o pracy silnika.
-
No o tym mówię :D
Tylko trzeba zdjąć przy odmie i przy kolektorze, dodatkowo kolektor na chwilę zaślepić w tym miejscu
Szybkie edytowanie. ;) Swoją drogą ciekawi mnie ta grzałka w odmie... U mnie tego jeszcze nie ma.
-
no w x7 mam na tym wezu grzalke
-
A pedal gazu ma jakies znaczenie bo ja zapodalem od 1.6 hdi wszystkiego juz szukalem...
-
https://youtu.be/glroZl5FEgA (https://youtu.be/glroZl5FEgA)
-
Paweł sprawdze jutro i napisze co sie dzieje.
-
kupilem go takiego dzialo sie tak od poczatku powymienialem wszystko rozrzad swiece czujniki odme i dalej to samo...
-
Jeszcze mam odczucie ze glosno chodzi troszke czy pekniety kolektor wydechowy mogl by miec cos z tym wspolnego ? to znaczy ze spadkiem mocy na cieplym i duzym spalaniem ?
-
ten lacznik elastyczny na nowy zmienilem ;]
-
Z odmą jest wszystko OK. U mnie identycznie zasysa.Uszczelka może pod kolektorem przedmuchana? A może ktoś "zajumał" sobie katalizator i go tam nie ma. Rozrząd zmieniałeś jak? Po starym ustawieniu czy na nowo łapałeś z punktów. Jakoś bym się nie zdziwił jak by źle ustawiony był.
-
Jest... Aż zaraz pójdę zobaczę jak u mnie jak teraz. Bo u mnie identycznie zasysało kiedyś.
Sprawdzałem zasysa. Fakt że nie aż tak mocno. Rozrząd do sprawdzenia moim zdaniem.
-
Dajcie pokój odmie, bo już nie można czytać! Uczepiliście się....
Autorze weź się za diagnozę auta , powtórzę się .... nie masz pomysłu , chcesz to "daj mi szansę się wykazać" ;D
Poszukaj mechanika , bo w ten deseń to nie wróżę sukcesów.
No ufff, zeszło ze mnie... :-X
-
rozrzad ustawilem tak jak byl po staremu ale ustawilem na znaki wrzucilem blokady i sie zgadzalo. Grzegorz to polec mi w Rzeszowie albo okolicy warsztat ktory by sie tym zajal.
-
katalizator jest patrzylem jak zmienialem ta siatke elastyczna
-
No to pozostaje podłączyć Lexię i patrzeć jakie są odczyty z poszczególnych czujników... Zwłaszcza sond lambda.
-
Grzegorz to polec mi w Rzeszowie albo okolicy warsztat ktory by sie tym zajal.
Podjedź...daj mi się wykazać lub polec. A nuż mi się uda...
Jak polegnę to polecę serwis. :D
-
daj namiary ugadamy sie to podjade
-
daj namiary ugadamy sie to podjade
Poleciało PM....
-
sprawdze jutro na spokojnie Pawel opisze co sie dzialo ;]
-
Ktoś wie jak i kiedy działa ten podgrzewacz odmy?
-
Zapewne włącza się przy minusowych temperaturach , aby zapobiec zamarznięciu odmy, bo niejedna benzyna się rozleciała przez zatkaną odmę a w zimie to lubi tam zamarznąć jak jest dużo mazi z wodą.
-
Ktoś wie jak i kiedy działa ten podgrzewacz odmy?
Oglądałem to już kiedyś u kogoś. Sądzę że wykorzystali piny od elektronicznego termostatu i dali to na grzanie odmy, zmieniając program odpowiednio. Bo Elektroniczny termostat jak widziałem nie występował z grzaną odmą, chyba ze nie trafiłem...
-
Po diagnostyce u Autora....co to jest CMM? W załączniku odczytywane napięcia, "niewłaściwe", czyli jakie, czy chodzi o kalkulator silnika? Ktoś coś wie, może zaglądnąć do swojego wieloryba do ecu/standardowe pomiary parametrów/środowisko silnika.
PS: silnik pracuje, pod obciążeniem nie ma mocy w ogóle , odczyty parametrów z grubsza nic nie wnosi, zadane z pomierzonymi się zgadzaja, a silnik na ucho jest opóźniony...praktycznie nie przyśpiesza.
Właściciel dostał zadanie kontroli rozrządu i czujnika stukowego.
-
Nie widziałem tego w Lexii, Jak będę miał chwilę sprawdzę wchodząc w Diag jako X7
-
moje spalanie to chyba rekord 65 km 22litry gazu ;] to auto to smok spala ile chce a nie jedzie wogole...
-
Filtr powietrza jest OK?
A reset mapy w ECU nic nie pomaga?
-
O masakra. Po kolei do kontroli filtr, cały dolot, mapy gazowe, świece, cewka, sondy lambda auto nie jedzie bo jest dosłownie zalewane paliwem, jeździć tak nawet nie wolno bo ci może wydech rozwalić.
-
Panowie wymienilem wszystko swiece caly dolot nowe uszczelki przepustnica czysczona wszystkie czujniki wymienione nowa odma i auto sondy sprawdzone bylem u paru mechaniorow mowia odma a odma nowa. Grzegorz podlaczyl lexie i wykazalo pedal gazu spojnosc sciezki i 2 blad p0170 wtryski benzynowe. Po wymianie pedalu gazu nie robilem adaptacji moze dlatego tak pokazalo ale chyba przez to by tyle nie palil bo to ze nagazie jest masakra to na benzynie nie jest lepiej swiece mokre i czarne juz niewiem za co sie zabrac. Jutro sprawdze rozrzad niby robilem z blokadami zobaczymy...
-
Adaptację pedału warto wykonać, niech sterownik prawidłowo widzi pedał...będziesz miał następny punkt do odhaczenia. Wykonasz reset map...
P0170....zastanawiam się z jakiego powodu jest zła mieszanka.
Sonda sprawna, choć trzeba by ją dokładnie zweryfikować, nie tylko, że faluje....
Jak pedał adaptujesz, sprawdź otwieranie (fizycznie, popatrzyć na przepustnicę) ile się otwiera, jaki kąt pokazuje DB. Jakby się nie otwierała w pełni to by był brak powietrza dla mieszanki (bogato).
Wtryski sprawne, przy tym przebiegu....zresztą problem istniał "od zawsze".
Złe fazy otwierania zaworów wylotowych w stosunku do ssania....dałyby złe spalanie. A więc chciałby lecieć z korekcją wtrysku...
Kuknij na korekcje LTFT i STFT...
Liczę, że znajdziesz błąd w ustawieniu rozrządu (czytałeś pocztę?).
-
Jest na forum (czyta ten post) właściciel z silnikiem 1,8i ? Prośba o podejrzenie parametrów pracy silnika....
Mam podejrzenie o wskazania zmiennych faz w tym silniku. Na biegu jałowym pokazuje kąt wałka 9-10 st. po kopnięciu w pedał gazu kąt ten rośnie ??? Może ten sterownik tak to pokazuje? Chcę to zweryfikować.
Jacek B. zrób próbę , odepnij sterowanie elektrozaworu zmiennych faz, niech stoją w skrajnym położeniu. Czy da się jechać tak? Jakaś poprawa?
-
W 2.0 kąt zmiennych faz zachowuje się dość podobnie... Fakt że nie widziałem żeby spadł niżej jak 10 stopni, ale i specjalnie nie patrzyłem się za mocno na to. Po dodaniu gazu rośnie. Na zimnym silniku też jest ciut większy. Błąd wtrysków benzynowych może powodować instalacja LPG.... Osobiście dla testu bym całkiem ją odłączył od wtrysków(sporo pracy w kablach) i dał je bezpośrednio tak jak to było w oryginale. Bo może walić sterownik LPG głupoty. Niby jak się gaz wyłączy nie powinien mieć wpływu na PB, ale spotkałem się kiedyś z przypadkiem że jednak miał...
No i kolejna sprawa, przebieg to jest do ustalenia w tym kraju więc na to nie patrz.
Wejście w kalkulator silnika jako X7 skończyło się u mnie check engine i zgasł. Dalej nie próbowałem. A w Lexii nie znalazłem czegoś takiego jak CMM i napięcie zasilania CMM Może to być jakiś błąd DiagBoxa... Bo te oprogramowanie nie jest idealne. A może słabo szukałem... Samochody nieco inne... Więc to też może mieć znaczenie chociaż nie powinno w tym wypadku.
-
W 2.0 kąt zmiennych faz zachowuje się dość podobnie... Fakt że nie widziałem żeby spadł niżej jak 10 stopni, ale i specjalnie nie patrzyłem się za mocno na to. Po dodaniu gazu rośnie.
To zastanawiam się od jakiego "punktu" jest liczony? bo zmienne fazy "opóźniają wałek dolotowy" od swojego kąta biegu jałowego silnika....
-
Grzesku sprawdzilem rozrzad jest ok wymienilem pedal gazu zaadoptowalem wszystko i dalej brak mocy...
-
Grzesku sprawdzilem rozrzad jest ok
Zwróciłeś uwagę na "prawidłową" dziurę w kole wydechowym?
Czujka detonacyjna zmieniona?
Daj pomyśleć...
-
czujki nie zmienialem jeszcze jutro to zrobie
-
A czujnika spalania stukowego nie da się przypadkiem zobaczyć w Lexii czy wykrywa spalanie detonacyjne? Coś mi się wydaje że takie coś tam kiedyś widziałem. Zastanawiam się czy przypadkiem po odpięciu sond lambda silnik nie pracował by na danych które ma z innych czujników... Nie próbowałem tego z tym sterownikiem silnika... Bo bez sensu kupować wszystko a później i tak nie będzie efektu. Warto chyba spróbować odłączyć je i zobaczyć co się stanie. Błąd wygeneruje, ale może na samych danych z mapsensora będzie lepiej pracował. O ile w ogóle będzie. Odradzam jazdę tak, ale chociaż może naprowadzi to nas na coś.
-
sprawdze moze masz i racje obejdzie sie bez wymiany
-
Nie da rady podejrzeć czujnika spalania stukowego...on sobie "samoistnie" pracuje. :)
Bez sondy , auto nie pojedzie ...chyba...bo brak informacji zwrotnej. A Jacek już "powymieniał" sporo czujników...nikt do tej pory nie "wpadł na rozwiązanie", auto już tak jeżdzi dłuższy czas. Ja sugeruję te elementy "nieruszane" do dziś.
Pozostało Jackowi zmierzyć ciśnienie paliwa jakie pompa daje.
Jak pracuje przepustnica, otwiera ją max pedał gazu?
Ma być powietrze, paliwo i iskra....
-
Kiedyś jakieś auto mi pracowało bez sond lambda... Bo zapomniałem podłączyć. Przypomniałem sobie jak zobaczyłem w Lexii czego ta kontrolka się świeci...
Powinno wtedy poradzić sobie danymi z samego mapa/przepłyki. Oczywiście nie będzie silnik pracował optymalnie.
-
Jacek zmień pierwsza sondę. 200pln, a zobaczysz że pomoże.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
-
Jutro bede mial sprawna 1 sonde od kumpla wymienie zobaczymy czy sie cos zmieni. Odkrecilem dzis z ciekawosci swiece to 1 i 3 zalana na maxa 2 i 4 troszke mniej.
-
Ty najpierw czep się "rzeczy" niesprawdzonych....zostaw sondę, ew. wykonaj jej badanie "szczegółowe".
Ciśnienie paliwa .... ile pompa daje?
Swiece zalane, bo mieszanka do d... , niepalna/niespalana całkowicie.
Cewka podmieniana?
Ciśnienie sprężania mierzyłeś? Musiałbyś mieć jednakowo 4 cylindry "padnięte".
-
kompresje sprawdzalem jest po rowno na kazdym cylindrze, rozrzad sprawdzony idelnie na blokadach, swiece nowe ,map sensor nowy, egr w tym silniku niema, katalizator mialem na stole jest czysciutki. Tak mam lpg zalozone nowe przejechane 100 km. Przeplywomierza niema jest przepustnica wyczyszczona obroty trzyma rowno
-
Nie ruszalem jeszcze cewki i 1 sondy. Sonde podmienie bo bede mial a cewki narazie niemam skad pozyczyc
-
Przed zalozeniem gazu tak samo sie dzialo takiego kupilem. Na zimnym jedzie ok na cieplym wszystko sie pierdzieli dostanie tylko troche temperatury i takie objawy
-
tematu gazu nie poruszajmy musze zrobic zeby to auto normalnie na benzynie chodzilo i nie zalewalo swiec potem bedzie gaz ustawiany
-
tak odpala od strzala bez problemu
-
nagazie slaby nawet przerywa powyzej 3,5 tys obrotow
-
65 km zrobilem spalil 22 litry gazu
-
Czy ja dobrze rozumiem? Na niesprawne auto założyłeś instalację gazową? :o
-
tematu gazu nie poruszajmy
Rozumię, że zakręciłeś zawór i nic z tej strony "nie ma prawa psuć".... trzymamy się omawiania "tylko Pb"!.
PS: jak się poddasz, szukaj .... liminowicz service Zaczernie tel.606 363 187
-
Tam nie ma przepływomierza. I chwała za to inżynierom. ;) Ja nadal bym czepiał się sond... Może nie wymienić... A odłączyć i zobaczyć co będzie.
Jemu nic nie brakuje a za dużo daje paliwa... Układ LPG dawki bazuje na dawkach PB więc na obu paliwach będzie to samo.
Rozumiem że przy okazji podłączenia Lexii sprawdziliscie że odczyty z czujników temperatury dolotu i silnika są w miarę realne?
Jeszcze pozostaje kwestia sygnału z przepustnicy... Może być problem z odczytem jej pozycji... I sterownik uważa że jest bardziej otwarta niż jest... Czasami mogą wystąpić na niej zimne luty. Ale ona drogawa... Przydałby się ktoś z okolicy żeby podmienić ją ewentualnie na test.
Chociaż właśnie to że na zimnym jest ok mnie bardziej kieruje na sondy lambda... One na zimnym nie pracują i sterownik ma raczej w nosie ich odczyty, a później bierze je pod uwagę.
-
Jeszcze pozostaje kwestia sygnału z przepustnicy... Może być problem z odczytem jej pozycji... I sterownik uważa że jest bardziej otwarta niż jest...
Już na to zwróciłem uwagę, sprawdzić przepustnicę, Jacek "do roboty".
A sondę przed wymontowaniem, sprawdzić dokładniej aby wiedzieć co dolega. Jacek jakiś scanmaster (ELM) i test parametrów sondy...
-
Popukaj w katalizator i zobacz czy jest na swoim miejscu. Możliwe, że wypadł i zatkał Ci tłumik końcowy. Miałem tak kiedyś w 307. Przyczynę ogarnęliśmy dopiero po wymianie pierścieni :D Po wyczyszczeniu wydechu i wymianie końcowego auto ożyło.
-
sprawdzalem wczoraj grzalki na sondach 1 sonda pomiar 13.3 oma na 2 bialych na 2 sondzie mam 11 omow. Katalizator sprawdzalem wyglada jak nowy. Spalanie na gazie wiem ze bedzie duze bo na benzynie jest zle dlatego gaz zostawiam w spokoju musze naprawic zeby na benzynie bylo ok. Jutro poswiece wiecej czasu bo mam wolne w pracy to zobaczymy jak nie to sie poddaje i oddaje do serwisu...
-
sprawdzalem wczoraj grzalki na sondach 1 sonda pomiar 13.3 oma na 2 bialych na 2 sondzie mam 11 omow. Katalizator sprawdzalem wyglada jak nowy. Spalanie na gazie wiem ze bedzie duze bo na benzynie jest zle dlatego gaz zostawiam w spokoju musze naprawic zeby na benzynie bylo ok. Jutro poswiece wiecej czasu bo mam wolne w pracy to zobaczymy jak nie to sie poddaje i oddaje do serwisu...
Jacek, aby zbadać sondę musisz sprawdzić jej przebieg w V. Zakres jest 0-1V. W żadnym wypadku nie może być poza zakresem. Sugerowałem ci wcześniej abyś wymienił sondę gdyż miałem podobne problemy ze swoją 2.0 16v. Wiem jak bardzo wrażliwe są te silniki na wskazania sondy. Ja jeździłem z dnia podpiętym przez kilka dni zanim upewniłem się że sonda jest do bani. Wcześniej też upierałem się że sonda jest ok a silnik wywalał błędy, dławił się oraz momentami tracił moc. Wymieniłem sondę i wszystkie problemy zniknęły.
Pozdro.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
-
Wiesz z wymiana sondy niema problemu kupuje i zmieniam tylko juz tyle kupilem rzeczy bez sensu ze szkoda mi pieniedzy pchac mam od brata z peugeota sonde zaloze i sprawdze jak bedzie jezdzilo.
-
Zalozylem dzis sonde u mnie byla delphi a zapodalem bosch mialem uzywke no i jest lepiej autko sie zbiera lepiej jak bylo zobacze pojezdze czy teraz swiece nie sa zalewane. Odezwe sie wkrotce czy to byl trafiony punkt ;)
-
Zalozylem dzis sonde u mnie byla delphi a zapodalem bosch mialem uzywke no i jest lepiej autko sie zbiera lepiej jak bylo zobacze pojezdze czy teraz swiece nie sa zalewane. Odezwe sie wkrotce czy to byl trafiony punkt ;)
No i jak Jacku pojeździłeś trochę? Podziel się spostrzeżeniami.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
-
Kupilem nowa sonde dzis wymienilem. Powiem tak zrobilem z 20km jest lepiej, odkrecilem swiece nie zalewa ich teraz. Ustawie na dniach gaz zobaczymy jak bedzie jezdzilo. Chociaz chcial bym sie przejechac taka C5 jak moja zeby porownac.
-
Kupilem nowa sonde dzis wymienilem.
Jakaś znaczna różnica pomiędzy sondą używaną a nową? (zrozumiałem, że dwie wkręcałeś)
Jak nie to "pudło"...
EDIT: ja to bym chciał zdiagnozować dotychczasową starą sondę i ocenić o co jej chodziło...bo to dalej wymiana w ciemno
-
Kupilem nowa sonde dzis wymienilem. Powiem tak zrobilem z 20km jest lepiej, odkrecilem swiece nie zalewa ich teraz. Ustawie na dniach gaz zobaczymy jak bedzie jezdzilo. Chociaz chcial bym sie przejechac taka C5 jak moja zeby porownac.
Nieprecyzyjne to trochę. Czytelnik nie będzie wiedział czy sonda pomogła czy nie a już mieszasz w to gaz.
Ocen, opisz czy na pb auto jeździ jak powinno. Ewentualnie jakie masz zastrzeżenia.
A no i jeżeli wcześniej gazowników nie zauważył padniętej sondy, to wniosek jest jeden..., zmień gazownika.
-
Kupilem nowa sonde dzis wymienilem. Powiem tak zrobilem z 20km jest lepiej, odkrecilem swiece nie zalewa ich teraz. Ustawie na dniach gaz zobaczymy jak bedzie jezdzilo. Chociaz chcial bym sie przejechac taka C5 jak moja zeby porownac.
Nieprecyzyjne to trochę. Czytelnik nie będzie wiedział czy sonda pomogła czy nie a już mieszasz w to gaz.
Ocen, opisz czy na pb auto jeździ jak powinno. Ewentualnie jakie masz zastrzeżenia.
A no i jeżeli wcześniej gazowników nie zauważył padniętej sondy, to wniosek jest jeden..., zmień gazownika.
Nie miał jak zauważyć padniętej sondy... Zmienił jej się "zakres pracy" i pewnie falowała... A że trzeba było do tego dużo więcej paliwa... to już inna sprawa. Takie usterki są trudne do ustalenia. Niby działa... a jednak nie tak jak powinna.
-
Powiem tak jedzie lepiej ale dalej jest roznica na zimnym jedzie duzo lepiej pozniej jak sie nagrzeje to jakby traci troche tej mocy. Nie mialem okazji jechac taka C5 z tym silnikiem wiec niemam do czego porownac. Moja zona ma Lagune z silnikiem 1.8 120 koni to czuc reakcje na gaz i jakos to jedzie a tu jakby sie strasznie pomalu wkrecalo sie na obroty.
-
Mam dosc juz tego auta potrzebuje osoby ktora by sie zajela moim autem i naprawila go a nie tak jak ja wymienilem juz prawie wszystko i dalej problem istnieje
-
A co jeszcze zostało do wymiany? :D Z tego co wiem, przepustnica, wtryskiwacze, pompa paliwa....
Potrzebujesz "świeżego" podejscia do problemu. Sam jesteś już zmęczony.
Dałem w jednym z postów "namiar", spróbuj się tam dogadać.
-
A podobno benzyny takie bezproblemowe...
-
A podobno benzyny takie bezproblemowe...
Bo są.....ramen. Problemem są mechanicy....
Jacek ma problem wpaść na właściwe rozwiązanie....
-
Pawel musze dorobic jakies korki zeby to zatkac i sprawdzic bo to zasysanie jest dalej i to mnie tylko teraz nurtuje. Moj ojciec powiedzial zebym zdejmowal glowice i szukal problemu moze ktorys zawor albo pierscienie
-
Pawel musze dorobic jakies korki zeby to zatkac i sprawdzic bo to zasysanie jest dalej i to mnie tylko teraz nurtuje. Moj ojciec powiedzial zebym zdejmowal glowice i szukal problemu moze ktorys zawor albo pierscienie
U mnie też zasysa, a silnik chodzi jak wściekły. Ja tu nie widzę problemu. Ten typ tak ma. No ale sprawdzić nie zaszkodzi.
-
Piotr a widziales filmik jak u mnie zasysa tak ze ciezko korek odkrecic a jak sie zagrzeje to slychac taki pisk upuszczam bagnetem oleju i piszczenie znika
-
Moj ojciec powiedzial zebym zdejmowal glowice i szukal problemu moze ktorys zawor albo pierscienie
Do takiej czynności to trzeba mieć "zdiagnozowane" podejrzenie, nic na hop...
Na dziś odetnij odme od dolotu i sprawdź pracę silnika.
-
Piotr a widziales filmik jak u mnie zasysa tak ze ciezko korek odkrecic a jak sie zagrzeje to slychac taki pisk upuszczam bagnetem oleju i piszczenie znika
Piszczy zaworek w korku oleju. Tak tam jest zaworek który ma ciśnienie upuszczać. U mnie akurat nie piszczy...
Korek i u mnie ciężko odkręcić.Sprawdzić to na pewno nie zaszkodzi. Sam się zastanawiam czy przez te podciśnienie te silniki nie biorą oleju... Niby nie mam z tym problemów... Ale krążą takie opinie że te silniki to olej lubią. Może właśnie tędy potrafią go wyciągać. Bo też te podciśnienie wydaje mi się dyskusyjne.Więc popieram pomysł z odłączeniem odmy i puszczeniem jej w atmosferę dla testu. Niby to jest niezgodne z przepisami... Ale akurat testy tego wymagają. Zatkać tylko trzeba czymś dziurę powstałą w dolocie tym sposobem.
Jednak uważam że w Twoim wypadku to nie pomoże. Mogę nie mieć racji ;)
-
O tym zasysaniu korka, profesor Chris cos tam opowiadał. Moze w tym silniku jest cos takiego jak ten zawór ?
Od 5:58 min
https://m.youtube.com/watch?v=Jp6PVh9OMRI (https://m.youtube.com/watch?v=Jp6PVh9OMRI)
-
O tym zasysaniu korka, profesor Chris cos tam opowiadał. Moze w tym silniku jest cos takiego jak ten zawór ?
Od 5:58 min
https://m.youtube.com/watch?v=Jp6PVh9OMRI (https://m.youtube.com/watch?v=Jp6PVh9OMRI)
Jest wbudowany w pokrywę zaworów. Która jest rzekomo nowa u autora tematu.Chyba że naprawdę nowy wadliwy.... Może być że ze starym będzie lepiej.
-
Panowie wracam do mojego tematu odpialem ostatnio wtyczke od zaworu zmiennych faz i jezdzilem tak bez niego i nie bylo zadnych roznic w mocy moze to byc moja przyczyna ?
-
Twój samchód to "zbiera się" gorzej od malucha.... nie sądzę, bo po odpięciu oczekiwałbym spadku mocy na niskich obrotach", czyli byłoby jeszcze gorzej. Podglądnij zmiany kąta wałka....
-
Witam doszedlem z autem po wielu trudach i wymianie wszystkiego czego sie dalo przyczyna ktos grzebal w sterowniku silnika wymienilem na inny i auto jezdzi normalnie zamykam temat pozdrawiam