Klub Cytrynki
Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => XM => XM - Po godzinach => Wątek zaczęty przez: Zbigniew Patelski w Listopad 05, 2018, 18:09:37
-
Dałbym sobie rękę uciąć, że miałem dwa piloty i jeden z samym grotem, podobny do tego z MK1. Nie mogę go znaleźć. Są jedynie piloty. Wydawało mi się nawet, że używałem go do rozruszania skorodowanego zamka. Zgłupiałem już. Pytanie zasadnicze - czy wciąż miałbym rękę?
-
ja mam trzy a może nawet i cztery kluczyki.
nie powiem Ci w jakiej konfiguracji (ale chyba dwa piloty i dwa groty) bo nawet nie wiem gdzie są (na sześciu metrach kwadratowych mam z dwadzieścia pudeł).
jeden grot dodatkowy jest (z tego co pamiętam) z serwisu francuskiego jako jakiś tam dodatek jak był u nich serwisowany.
-
Z tego co się orientuję to sprzedawali z 4 kluczykami. 2 z pilotem i dwa zwykłe z tym, że jeden z nich był przeznaczony dla serwisu i nie mógł otwierać bagażnika. Było to rozwiązane w prosty sposób, mianowicie wkładka bagażnika ma inny kształt otworu, a kluczyk specjalnie wybity ząbek, który nie pozwalał włożyć kluczyka do końca czyli po prostu otworzyć bagażnika i zdaje się, że schowka też.
-
Teraz mi przypomniałeś - ten był serwisowy właśnie. Nie wchodził we wszystkie zamki. Wciąż nie mogę sobie przypomnieć co z nim zrobiłem. Tym dziwniejsze że nie mam w zwyczaju takich rzeczy odkładać gdziekolwiek, a raczej pilnuję żeby były na swoim miejscu.
Swoją drogą jaki sens ma robienie kluczyka nie otwierającego bagażnika, jeśli można się do niego dostać ze środka?
-
Taki sam jak robienie zapalniczki w mk1 z przodu zasilanej na zapłonie, a z tyłu stale ...
-
Prezes jak chce sobie zajarać, to nie będzie czekał aż kirowca z kawą i gazetą wróci :)
-
albo radio działające z kontrolkami ;) To mnie zawsze fascynowało w autach z francji.
-
O ile sobie przypominam, to radio działa po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję,
świeci się wtedy tylko kontrolka z akumulatorem, ale zapłon nie jest włączony. Napięcie jest tylko
na radioodtwarzaczu i gniazdku zapalniczki.
-
W clarionie nie ma przypadkiem przycisku on/off niezależnego od 1-szej pozycji stacyjki?
Nie pamiętam bo tak często od paru lat jeżdżę Xm.
-
no kontrolka stop, ładowania, oleju, do tego wycieraczki, dmuchawa ... Tylko po co ...
Dostawałem wścieklizny jak jeździłem Jumpym z tym samym pomysłem.
-
W clarionie nie ma przypadkiem przycisku on/off niezależnego od 1-szej pozycji stacyjki?
Nie pamiętam bo tak często od paru lat jeżdżę Xm.
U mnie radio działa jak kliknę On/OFF bez kluczyka w stacyjce.
-
W clarionie nie ma przypadkiem przycisku on/off niezależnego od 1-szej pozycji stacyjki?
Nie pamiętam bo tak często od paru lat jeżdżę Xm.
U mnie radio działa jak kliknę On/OFF bez kluczyka w stacyjce.
Takoż mi się zdawało.
-
W clarionie nie ma przypadkiem przycisku on/off niezależnego od 1-szej pozycji stacyjki?
Nie pamiętam bo tak często od paru lat jeżdżę Xm.
U mnie radio działa jak kliknę On/OFF bez kluczyka w stacyjce.
W Mk2 fabrycznie jest Philips.
-
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/original-citroen-xm-y4-clarion-radio/453231418-223-1905
mam ten.
-
A co ma na nalepkach?
-
A co ma na nalepkach?
Ups, będzie ciężko.
Zimuje daleko ode mnie by sprawdzić ale jak sprawdzę to dam znać bo wcale się nie upieram, że nie Philips czy że Clarion.
-
Powinno być coś w rodzaju Philips "22DC594/35X" ;) Głośniki i zmieniarka też są tej firmy.