Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Artur baranski w Grudzień 09, 2018, 20:44:59
-
Witam
Z uwagi na montaż zakupionego hak do kombi próśb czy ma ktoś instrukcje jak ściągnąć zderzak tylni ? Jak by ktoś dysponował instrukcja montazu haka w kombi to też bym chętnie przeczytał. Jeżeli gdzie były powyższe informacje to chyba przegapiłem więc z góry przepraszam.
-
Jest na forum manual dotyczący dokończy demontażu zderzaka i obszerny temato montażu haka, poszukaj a znajdziesz wszystkie Indiankk info. Masz oryginał czy nowy?
-
Używkę ale oryginał kupiłem z modułem i cała wiązka tzn. komplet
-
Prawdopodobnie będziesz potrzebować adapter do podłączenia z samochodem, do kupienia w aso za ok pół stówki. Wyjmij lewy schowekz bagażnika i odkryjesz wiązkę do haka, sprawdź czy da się to podłączyć do twojej wiązki. Były przypadki że nie trzeba dodatkowej wiązki ale to chybaw przypadku haków montowanych posprzedażnie. Jeśli dasz radę podłączyć to co masz w bagażu i tym co kupiłeś to wystarczy włączyć lexią. Jeśli nie to musisz dokupić adapter, jest ich minimum dwa rodzaje w zależności od numeru modułu haka który kupiłeś.
-
Instrukcje demontażu zderzaka ogarnąłem, wiązki też a montaż samego haka przysparza problemów bez instrukcji czy trzeba szukać ?
-
Jest prosty, otwory mocujące boczne masz zaślepione nalepkami. Jeśli masz hak z belką to odkręca swoją i w to miejsce zakręcasz to co kupiłeś, plus dodatkowoz boku uszy
-
Hak zamontowałem wiązkę przeciagnalem ale mam takie pytanie czy moduł to ma jakieś konkretne miejsce we wnęce żeby go przykręcić i przy wiązce są dwa przewody które trzeba przykręcić do masy ( jeden z bezpiecznikiem) i czy one te przykręca się w konkretne miejsce ?
-
Standardowo do punktów masy nadwozia bo zapewne są zakończone "oczkami". Może się mylę ale nie pasuje mi trochę ten bezpiecznik na masie
-
A gdzie te punkty są w lewym nadkolu. No właśnie dwa są zakończone oczkiem i na jednym z tych
przewodów jest bezpiecznik 30.
-
W załączniku masy nadwozia kombi. Tylko MC60 jest używana do haka. Za Andrzejem...żaden bezpiecznik przy module haka nie może być "masowany"... bo z zasady służy do zabezpieczenia "plusa".
-
Hak kupiłem wraz z wiązka i modułem kompletny. Tak jak pisałem sprawdzałem i we wiązce są dwa przewody zakończone oczkiem dlatego zasugerowałem się że to masa. Wiązka zakończona jest trzema wtykami które były podpięta do modułu i jedno gniazdo które pasuje do mojego gniazda w nadkolu. Jutro mogę zrobić zdjecie. Dzięki za punkty będę szukał tego mc60.
-
Dobra już wiem dodatkową masa w wiązce ta z bezpiecznikiem jest do silnika V6 przynajmniej tak wynika z instrukcji i ona jest z bezpiecznikiem a do mojego wykorzystuje tą drugą a wiązka to 9428F8
-
Podaj numerację z izolacji tych "nieznanych" przewodów.
A czy dostałeś z kompletem "osobne bezpieczniki"?
Jak na dziś to nie masz co szukać MC60, bo nie wiesz co zrobić z przewodami....
PS: masz wątek "z hakiem"...http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=111265.msg1125076#msg1125076, czytaj...
EDIT:
jest do silnika V6
A co silnik "z przodu" ma do haka "w tyle"???
-
Nie wiem o jakie bezpieczniki dodatkowe chodzi. Z instrukcji która załączyłem wynika że v6 HDi ma chyba akumulator z tyłu i tam w skrzynkę trzeba się wpiać. Na razie podpiąłem wszystko zgodnie z instrukcją ale nie sprawdzałem jeszczecze czy dział bo przyczepka na rowery ma 7 a hak jest na 13 i muszę przejściówkę zakupić jutro.
-
Pewnie ten przewód z oczkiem i bezpiecznikiem, to nie masa, tylko "plus" z akumulatora w V6.Widać to na ostatnich zdjęciach z instrukcji montażu.
A tak z innej beczki, ile za taki kompletny hak z wiązką trzeba dać ? Kupiony na znanym portalu aukcyjnym, czy gdzieś indziej ?
-
Wspominam o bezpiecznikach (pod tapicerką boczka , przy module) 8802 i PFPR ze schematu (masz go w linku-mojej porady). Jeden zabezpiecza swiatła stop drugi zabezpiecza obwód styku wpięcia haka.
A o HDi V6 nie pomyśłałem....
-
Na module są dwa i na wiązce jeszcze jeden jest wpięty innych nie było. 650 z przesyłką za komplet dałem na olx. A jeszcze jak by mnie ktoś oświecił do czego jest to wolne gniazdo na module i gdzie ten moduł powinien być przykręcony bo nie nie widzę na niego miejsca -instrukcja do sedana i tam chyba trochę inaczej jest z miejscem. Jak ktoś potrzebuje to znalazłem też instrukcje do haka.
-
W lewej wnęce bagażnika masz zamontowany plastikowy "kosz" wokół którego są podpięte różne wtyczki i moduły. Moduł od haka wkładasz w sam środek tego kosza. Może nie być łatwo upchnąć. Z tego co pamiętam to ściągałem cały boczek, by to zrobić porządnie.
Aktywowałeś moduł haka Diagboxem?
Jaki hak kupiłeś? Na stałe, wpinany czy chowany (tzw. łabędzia szyja)?
-
Trochę się dziwię, że kolega Artur nie zabezpieczył się w schematy podłączenia modułu dlatego musi teraz odgadywać i domyślać się co do czego a o błąd łatwo. Dodam jedynie, bo może się przyda, że masy nadwozia w wiązkach fabrycznych to kable zielone z żółtym paskiem reszta wymaga schematów jeśli cokolwiek jest bez wtyczek.
-
Przecież wkleiłem schemat jest w linku a poza tym wiązka była cała podpięta do modułu jak kupowalem masa też była oznaczona. Nie mogłem tylko znaleźć gdzie masę wpiać choć też było na schemacie a jakoś przeoczyłem patrząc przez telefon. Z tym upchani modułu to tak podejrzewałem że tam ale nie bardzo chciał pasować bo już tam jest od parktronica ale będę probowal. Hak wypinamy thula orginalny.
-
Przecież wkleiłem schemat jest w linku
Czy "9428F7.pdf" to Twój "schemat"? To tylko instrukcja montażu....
-
Bez przesady, montowałem dokładnie taki sam hak. Wszystko plug and play wraz z wiązkami. Nie było jak tego źle spiąć.
Chyba właśnie przez moduł parktornica musiałem ściągać boczek. Już teraz nie pamiętam czy wchodził z powrotem do kosza po montażu modułu haka, czy może przestawiałem go na zewnątrz kosza.
Masę masz w lewej wnęce, bliżej lampy.
U mnie było tylko jedno wolne oczko, do masy. Nie potrzebowałem też żadnych przejściówek, montowałem tylko wiązkę haka i moduł.
Masz kwadratową plastikową zaślepkę na mocowanie haka, gdy hak wypięty? Ja dokupowałem w Thule.
-
No masz rację to instrukcja ale byłem pewien że jak wszystko jest kompletne to wystarczy. Schemat zamieściłeś w temacie który podlinkowałeś i będzie jednak potrzebny bo po podłączeniu przyczepki po przejściówce nie działa. Modułu nie aktywowałem bo czekam na lexie ale z tego co pisały inne osoby podłączające hak i bez tego światła powinny działać. Tak mam taką zaślepkę i u mnie też bez przejściówki pasowało do instalacji. A jeszcze do czego jest do wolne gniazdo na module w okolicach bezpieczników.
-
Muszę zajrzeć, ale też mi się kojarzy, że było jakieś nie obsadzone gniazdo na module.
BSI się komunikuje z modułem haka przez CAN. Ja bym wpierw dokończył konfigurację w Diagboxie, zanim bym się zabrał za szukanie czemu nie działa ;)
-
No masz rację to instrukcja ale....
Podłącz, skonfiguruj w BSI, sprawdź i wróć z tym co nie działa....
Tak światła świecą, moduł działa bez konfiguracji w BSI, z tym że BSI "nie rozmawia" z hakiem po CAN. Podejrzewam, że mimo braku skonfigurowania BSI, w sieci CAN są wystawiane komunikaty świateł....
Jest jedno gniazdo "nieobsadzone"...
-
Witam ponownie No i tak moduł przyczepyp aktywowany w lexi. Dodawałem jako wyposażenie i zainstalowalo. W tescie globalnym widzi moduł pokazuje że moduł Simensa i żadnych błędów ale światła przyczepki rowerowej dalej nie działają.
-
Uzupełnione bezpieczniki w samochodzie? jeden (F05)"na akumulatorze", drugi (G40) przy BSI?
-
Bezpieczniki są i są sprawne-sprawdzałem i nie musiałem uzupełniać. Bezpieczniki na module też sprawne i ten dodatkowy na wiązce też sprawny. Sprawdziłem też że napięcie na tej wtyczce co jest w nadkolu też jest.
-
Schemat do ręki i sprawdzać "o co chodzi" w temacie...z daleka nie pomogę.
-
A takie jedno pytanie czy jeżeli by był moduł uszkodzony to nie było by napięcia na gnieździe haka czy moduł nie ma tu nic do rzeczy i nawet gdyby był uszkodzony to światła powinny działać?
-
Zależy co w module nie działa, wszystko leci po CAN, jak tu jest problem to nic nie "idzie dalej". Niestety jak działa wszystko po CAN, to usterka może być po stronie "wyjść" i też nie zaświeci, ale przy diagnostyce powinno przynajmniej jakieś błędy "wywalić".
-
No właśnie nic w poniedziałek miernik i będę próbował cos kombinowac. Myślę że skoro zasilanie dochodzi to i powinno wychodzić więc będę szukał .
-
Panowie tak zaczynam kombinować czy nie jest czasami tak że ta wiązka którą mam czyli 9428f8 nie jest dedykowana do v6 HDi i nie ma zasilania gniazda gdyż zasilanie jest nie podpięte? Może dysponuje ktoś schematem tej powyższej i wiązki i dla porownania 9428F7.
-
Temat do zamknięcia ta wiązka faktycznie jest tylko do v6 HDi i w miejscu gdzie się łączy z instalacją samochodu brakuje jednego połączenia (+). Na razie połączone z pominięciem gniazda jak znajdę takie gniazdo to wymienie. W citroenie powiedzieli że niedostępne.