Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Marcin Bąkowski w Styczeń 05, 2019, 18:28:54

Tytuł: Dziwne zachowanie skrzyni Tf80sc w C5 x7 2.0 hdi
Wiadomość wysłana przez: Marcin Bąkowski w Styczeń 05, 2019, 18:28:54
Jadąc na zimnym na 3 i 4 biegu w okolicach 1.5 obr czuć szarpanie, które można porównać do uczucia gdy w manualu wbijemy za wysoki bieg. Po kolejnej statyczne wymianie jest lepiej i na ciepłym praktycznie nie występuje.

To co jeszcze dręczy moje auto to dziwne wibracje na 6 biegu, które występują w zakresie prędkości 82-94

A ostatnio będąc w górach na dość sporym podjeździe redukcja z 3 bna 4 i z 2 na 1 (różne sytuacje, różne podjazdy) byli czuć mocne szarpniecie. Na równej drodze takich szarpniec brak. Ktoś miał podobne przypadki. Proszę o pomoc.
Tytuł: Odp: Dziwne zachowanie skrzyni Tf80sc w C5 x7 2.0 hdi
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Styczeń 05, 2019, 19:35:36
Tak, ja miałem podobnie. W ub. roku na lokalny h ostrych górski pojazdach miałem takie objawy jakby  czkawki przy zapinaniu 3 lub 4, już nie pamiętam. Wtedy byłem po dynamicznej wymianie i to był początek kłopotów które rozwiązałem dopiero po kilku statycznych. Nie. miałem jednak objawów o których piszesz na prostej drodze.  Na tak ostrych pojazdach od ub. roku nie byłem więc do końca nie wiem jak teraz by to wyglądało. Swego czasu podejrzewałem konwerter lub zawory w bloku, które nim steruja ale z tego co pamiętam masz nowy blok z zaworami.



Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Dziwne zachowanie skrzyni Tf80sc w C5 x7 2.0 hdi
Wiadomość wysłana przez: Marcin Bąkowski w Styczeń 05, 2019, 20:22:28
Dokładnie. Podobno dali nowy blok. Problem w tym, że w Amatic wlali olej do 3309 i w Dlugolece to samo. Dopiero później miałem 3 wymiany a ostatnia w zeszły piątek bez korekty licznika. Dziwne jest to, że jak jestem w trybie manualnym jest ok
Tytuł: Odp: Dziwne zachowanie skrzyni Tf80sc w C5 x7 2.0 hdi
Wiadomość wysłana przez: Piotr Chromiński w Styczeń 07, 2019, 23:41:48
Rozumiem że to występuje już na zapiętym biegu? Masz inne objawy związane z  nieprawidłową pracą skrzyni? Jakieś szarpnięcia przy zmianie biegów?
Ja mam podobne objawy, z tym że na trójce problem nie występuje ale na 4 i 6 biegu jest to samo. Na 6 biegu jest to bardzo uciążliwe, bo często poruszam się w tym zakresie prędkości, a wtedy automat zapina 6 i cały czas jadę z uczuciem lekkich drgań. Zarówno tutaj na forum jak i mój mechanik typował, że może to być przegub wewnętrzny albo poduszki silnika. Niestety nie miałem jeszcze czasu żeby się tym zająć. Z tym że dziwi mnie trochę, że problem nie występuje np. na 5 biegu i tak się właśnie zastanawiam czy to by nie wskazywało raczej na skrzynię. Daj znać jak się coś wyjaśni, bo bardzo jestem ciekawy rozwiązania.



Tytuł: Odp: Dziwne zachowanie skrzyni Tf80sc w C5 x7 2.0 hdi
Wiadomość wysłana przez: Paweł Podolak w Styczeń 08, 2019, 16:49:57
Kolego Piotr, moim zdaniem masz uszkodzony blok hydrauliczny, albo same zawory.
Tytuł: Odp: Dziwne zachowanie skrzyni Tf80sc w C5 x7 2.0 hdi
Wiadomość wysłana przez: Piotr Chromiński w Styczeń 08, 2019, 21:47:27
Coś w tym jest. Od jakiegoś czasu borykam sie z szarpnięciem przy zmianie biegu 2-3 i redukcji 2-1. To by wskazywało na blok. Teraz jeszcze pojawiło się to drganie już na zapiętym biegu. Czy takie objawy również daje uszkodzony blok? Myślałem że uszkodzenia sterownika  obajwiają się tylko przy zmianie biegów...
Tytuł: Odp: Dziwne zachowanie skrzyni Tf80sc w C5 x7 2.0 hdi
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Hudy w Styczeń 09, 2019, 04:49:13
Coś w tym jest. Od jakiegoś czasu borykam sie z szarpnięciem przy zmianie biegu 2-3 i redukcji 2-1. To by wskazywało na blok. Teraz jeszcze pojawiło się to drganie już na zapiętym biegu. Czy takie objawy również daje uszkodzony blok? Myślałem że uszkodzenia sterownika  obajwiają się tylko przy zmianie biegów...
Jeżeli drgania pojawiają się przy jeździe na zimnej skrzyni przy w miarę stałej prędkości to raczej konwerter.
Tytuł: Odp: Dziwne zachowanie skrzyni Tf80sc w C5 x7 2.0 hdi
Wiadomość wysłana przez: Piotr Chromiński w Styczeń 09, 2019, 07:48:06
Raczej na ciepłej. Gdy skrzynia ma jeszcze tendencje do przeciągania biegów aby rozgrzać olej to nie ma tego problemu. Dopiero po około 3km w lekkim korku zaczyna się coś takiego dziać. Przy równiutkiej stałej prędkości raczej efektu nie ma ale przy lekkim muśnięciu gazu aby przyspieszyć to już czuć. Mocniejsze depnięcie jak wiadomo kończy się redukcja biegu i wtedy też nie trzęsie.