Klub Cytrynki
Samochody => Xsara => Moja Xsara => Wątek zaczęty przez: Sylwester Matusiak w Marzec 07, 2019, 22:14:17
-
Witam forumowiczów Cytrynek : )
Nabyłem niedawno Xsarę II 1.6 16v Chrono, a pozbyłem się Volkswagen'a Lupo 1.0, które było dobre na chwilkę na okres po zdaniu prawka. Początkowo nie mogłem się przyzwyczaić do skrzyni biegów, ale teraz mi się super podoba. Auto jedzie jak po szynach, trafił mi się zadbany egzemplarz, który miał tylko jednego własciciela. Środek już wyodkurzałem, zamierzam w poniedziałek wymienić rozrząd, pompę wody, olej, etc. Na obecną chwilę nie odbija mi prawy kierunkowskaz, ciężko działa regulacja lewego ręcznego lusterka, oraz nie mogę znaleźć wentyla od przedniej lewej opony. Planuję ustawić aby radio wyłączało się wraz z wyjęciem kluczyka, jak to miałem w Lupo :] Obecnie tylko dokupiłem ramki na tablice w srebrnym kolorze.
Oto kilka fotek:
-
Dzisiaj mi się zaświeciła kontrolka silnika, mam nadzieję, że to nic poważnego ::)
-
Wszystko naprawione, kontrolka zniknęła po wymianie sondy lambda. Teraz planuję zamontować alufelgi, czy podejdą rozmiarowo o oznaczeniu:
6,5JX15CH ET12 4X108X65 BBS 7251254 ? Pozdrawiam
(https://i.ibb.co/pfGXcTd/Opera-Zdj-cie-2019-05-15-181739-allegro-pl.png) (https://ibb.co/pfGXcTd)
(https://i.ibb.co/6ZHk7w4/Opera-Zdj-cie-2019-05-15-182129-allegro-pl.png) (https://ibb.co/6ZHk7w4)
(https://i.ibb.co/jRQ0vr2/Opera-Zdj-cie-2019-05-15-182157-allegro-pl.png) (https://ibb.co/jRQ0vr2)
-
Standardowo były 15-tki o szerokości 6J i ET18. Jeśli założysz 6,5J z ET12 to od wewnątrz nic się nie zmieni, a koła wyjdą na zewnątrz o 12,5 mm. Podejdź do auta i zobacz czy masz tyle wolnego miejsca pomiędzy brzegiem opony i rantem błotnika. Zwłaszcza sprawdź to z przodu na maksymalnie skręconych kołach czy w którymś miejscu Ci nie obetrze rantu błotnika jak auto przysiądzie np. po wjechaniu na nierówność.
Jeśli wszystko będzie OK to auto wizualnie baaaaardzo zyska! Xsara ma fabrycznie za bardzo zapadnięte koła do środka nadkoli co psuje wygląd tego auta.
Korzystałem z tego kalkulatora: https://xfelgi.pl/info/kalkulator-ET-felg (https://xfelgi.pl/info/kalkulator-ET-felg)
-
Jedyny problem to brak dekielków, można tam dokupić jakieś uniwersalne?
-
felgi z peugeota, nie masz do nich dekielków, ?
-
Sprzedawca ich nie ma właśnie. Bez dekielków to tak średnio one wyglądają.
-
za jaka cena te felgi?
-
320zł
-
https://www.olx.pl/oferta/felgi-aluminiowe-citroen-okazja-4x108-15-CID5-IDzHCSx.html#51eb317776 a te
-
Hmm, maja jakiś dziwny wzór, ale się zastanowię jak nie znajdę innych.
Kupiłem te felgi, na żywo się lepiej prezentują. Zmienię opony na swoje (tam są 196/65), później zamierzam je pomalować na czarno tą gumą Flexem.
-
Witam, wreszcie pogoda wczoraj dopisała i udało mi się pomalować zakupione alufelgi gumą Flex w kolorze czarnym. Jak mi się znudzi to sobie ją zerwę : d W najbliższą środę jadę z belką do Antałexu, planuję też wymianę żarówek w panelu nawiewu oraz nasmarowanie dmuchawy silnika.
(https://i.ibb.co/4P54WZ1/IMG-20190526-113924520.jpg) (https://ibb.co/nz5QrsP)
(https://i.ibb.co/wQhCTKQ/IMG-20190526-114023262.jpg) (https://ibb.co/WzvFQcz)
(https://i.ibb.co/1zCg5nv/IMG-20190526-114031797.jpg) (https://ibb.co/8YyCpBK)
-
o gustach się nie dyskutuje, jeśli tobie się podoba to ok, ja tam wole białe :) ps mam nadzieje ze śruby są właściwe? stożek czy płaskie tam były ?
-
Hmm, nie wiem jakie śruby, ale kiedyś czytałem że do Xsary płaskie pasuję do obu rodzajów kół pod warunkiem że alufelgi są dedykowane do Citroen.
-
Też uwielbiam czarne koła, ale mają one jedną wadę - czarny wyszczupla! Optycznie takie koła wydają się mniejsze.
W mojej byłej już X2 srebrne alusy pomalowałem na ciemny szary matowy grafit, bo miały pasować do szarych grafitowych listew bocznych i zderzakowych. Żałowałem, że pociągnąłem te koła lakierem, a nie gumą ;)
-
Dlatego użyłem tej gumy, mam nadzieję że w razie czego to łatwo zejdzie :D Na czarnych niestety bardziej widać kurz i syf z drogi.
-
Wczoraj wreszcie pojechałem z belką, wybór padł na AZ Cars w Przeginia Duchowna, montaż niecałe 2 godziny i 900zł z 2 latami gwarancji, na razie auto się prowadzi o wiele lepiej, tamta belka praktycznie nie miała już łożysk. Jednak nadal jak przyciskam tył auta, słyszę jakiś dźwięk ale inny rodzaj. Może to być z tego kosza w którym siedzi zapasówka? Dziś oddałem Xsarkę aby mi wymienili łożysko w przednim lewym kole, mam nadzieję że to będzie powód przez które było słychać buczenie a nie coś gorszego.
-
Łożysko wymienione, teraz jest o wiele ciszej bez porównanie do tego co było wcześniej, łożysko było całe pordzewiane, tak to można jeździć :D
-
Zerwałem jednak tą czarną folię, oryginalne srebrne fajnie się błyszczą :D Dziś wyjąłem koło zapasowe oraz ten kosz ze śrubą, wyczyściłem i odmalowałem. Jak kiedyś na gaz przerobię to mi w sumie będzie on zbędny 8)
-
mi się zawsze podobały białe koła :) w c2 mam takie fabrycznie, do czarnego fajnie wygląda ale i przy srebrnym też powinno ? ile cię kosztował ten specyfik na felgi? ile go poszło i ile warstw kładłeś?
-
Za puszkę K2 color flex poszło 26,99zł (cena z allegro). Nałożyłem chyba z 3 warstwy i zużyłem 2 puszki, ale chyba zbyt cienkie bo mi trudno było później ją zdejmować, nie poszło to tak fajnie jak na youtube pokazane.
W piątek Xsara miała czyszczoną wentylację oraz nagrzewnicę silnika, zmieniłem też spalone żarówki panelu nawiewu.
Byłem zmuszony do wymiany głośnika, ponieważ jeden już charczał. Przy okazji odkryłem rozcięcie niektórych kabli we wiązce i teraz mi centralny zamek nie świruje. Wpakowałem głośniki Alpine sxe-1750s, pasują idealnie do Xsara bez żądnych adapterów, dwa basowe w drzwiach przednich 165mm i te małe tweetery zamontowałem po szybą, nie miałem tam żadnych fabrycznych, ale były poprowadzone kable.
Planuję coś pod maskę dać, myślałem o oblepienu matą butylową i pianką, ale wychodzi to wtedy koło 200zł więc nie wiem czy lepiej nie kupić fabrycznego wygłuszenia maski silnika.
-
Jeśli mieszkasz w miejscu, gdzie nie ma gryzoni rozpruwających wygłuszenie maski to możesz szukać fabrycznego używanego wygłuszenia. Ja odpuściłem i jeżdżę z gołą blachą ;)
-
Nie mogę znaleźć właśnie nigdzie fabrycznego, jest pełno ale do Xsary Picasso >:(
-
Zaszło kilka zmian w Cytrynce:
- wymiana przedniego łożyska,
- wymiana przednich łączników stablizatora,
- przednie owiewki HEKO,
- odmalowanie podwozia pod kołem zapasowym,
- zmiana radia na Pioneer MVH-S110UBG oraz głośniki Alpine 1750s,
- wyciszenie drzwi oraz maski matą bitumiczną.
(https://imgbbb.com/images/2019/08/23/15d62cd66a1931dcd.jpg)
(https://imgbbb.com/images/2019/08/23/204a48367f8d6488c.jpg)
(https://imgbbb.com/images/2019/08/23/3cb882ce8c3af6194.jpg)
Niestety obecnie jeżdżę autem zastępczym Astra G 1.6 16v jako że pewna pani się zagapiła i uszkodziła tył Xsary...
(https://imgbbb.com/images/2019/08/23/44691d19a96f28cc3.jpg)
-
Wczoraj wymieniłem wydech środkowy i końcowy, oba były pognite na złączeniu i dziurawe. Teraz auto znowu odżyło, wydechy polskiej firmy Polmo o numerach 04.285 i 04.284. Wszystko pasowało jak oryginalna część.
-
Dziś zdecydowałem się na wymianę wszystkich żarówek w przednich lampach. Niestety nie obyło się bez zdjęcia przedniego zderzaka, przynajmniej jego demontaż jest w miarę prosty. Żarówki kierunkowskazów były w agonalnym stanie. Teraz przynajmniej migają na pomarańczowo :D
-
O, kurteczka z kapturkiem! Które z żarówek wymagały zdjęcia zderzaka? Czytałem sporo na temat słabego dostępu, ale jak na razie te żarówki które musiałem zmienić nie wymagały aż takich zabiegów.
-
Żarówki od świateł mijania H7, żarówki od przeciwmgielnych H3 i żarówki od długich H1 można wymienić spokojnie. Spaliła mi się postojówka W5W, z nimi jest najgorzej... Przy wyciągniętej lampie było mi ją ciężko wyjąć, musiałem użyć obcęgów. Wsadziłem Osram Ultra Life żeby mieć spokój na dłuższy czas. Korzystałem z załączonej instrukcji z czeskiego portalu. Mam w planie także wymianę żarówek lamp tylnich, z nimi ponoć jest dużo prościej.
-
Aha, Ty masz przeciwmgłowe w reflektorze. Ja mam tę nowszą wersję. Tę wzmocnioną! ;)) Tył wymienia się bajecznie prosto, jeden motylek i cała lampa wyłazi. Potem wtyczka, dwa zatrzaski i gotowe.
-
Wymienilem tam żarówki, wyciągnąlem ten wkład na pstryk bez odłączania zasilania. Żarówki od keirunków były białe, najgorsze że z lamp musialem wylać wodę, mnóstwo bylo tam wilgoci... Wymieniałeś żarówki w tym pasku stop? Odkręciłem motylki ale nie chciał wyjść.
-
Trzeciego stopu nie ruszałem jeszcze. Nie było potrzeby. A swoją drogą to martwiłem się o to, że często będę musiał wymieniać żarówki w Xsarci ale jakoś nie chcą się przepalać. W Astrze też bardzo rzadko wymieniałem żarówki odkąd przeszedłem na Philipsa i Osram. Nawet te W5W od pozycyjnych przestały się przepalać co kwartał.
-
Teraz właśnie zamontowałem Osram, wersję Ultra Life dla większej pewności. Żarówki kierunkowskazów były z Osram, dalej świeciły, tyle że farba była zdarta więc je wymieniłem. Najbardziej to się pali podświetlenie panelu pokręteł ; /
-
Dzisiaj zamontowałem nowe tylnie lampy - Sonar Chrono. Lamoy pasują idealnie, jedyne co to musiałem wymontować jedną z dwóch żarówek świateł postojowych (te mają odblask w tym miejscu). Tak to wygląda:
(https://i.ibb.co/gWdXSHF/79319109-531808100707957-5608635957478686720-n.jpg) (https://ibb.co/C96XbNs)
(https://i.ibb.co/yXgPJdK/75540023-562210067890731-4260052072331739136-n.jpg) (https://ibb.co/W6B51G7)
-
Wczoraj zamontowałem lusterko fotochromatyczne z Peugot'a 307 SW, szyny pasowały tak że lusterko można założyć zarówno od dołu jak i od góry. Kabelki podłączyłem do oświetlenia od lampki do czytania mapy, która ma zasilanie dopiero po przekręceniu kluczyka. Zdjęcia dodam wkrótce, takie lusterko to jednak duża wygoda, szczególnie podczas nocnej jazdy.
-
Otworzyłem znowu boczki drzwi aby sprawdzić co tak dziwnie wpada w drgania i rezonans przy niektórych piosenkach, okazało się że to jest silniczek od mechanizmu zamykania szyby. Czy można by go okleić pianką wygłuszającą, którą kleiłem boczki? Pozdrawiam
http://www.imagebam.com/image/2955cc1337544874 (http://www.imagebam.com/image/2955cc1337544874)
-
Mały update :D Do Xsary zostały zakupione pokrowce welurowe, lusterko fotochromatycze Peugota 307 oraz skórzana kierownica, żarówki W5W zostały wymienione na LED (problem z polaryzacją ledów - minus taki, że albo działają przy otwieraniu drzwi, albo przy opcji włączenia podświetlania jak jest zapłon) :
(https://i.ibb.co/r3Q3DPv/IMG-20200403-132629691.jpg) (https://ibb.co/r3Q3DPv)
(https://i.ibb.co/THV8VxH/IMG-20200403-132646515-HDR.jpg) (https://ibb.co/THV8VxH)
-
Daj namiar na te pokrowce. Wyglądają nieźle :)
-
Juz podaję, były też inne kolory, i nawet na tylnie siedzenia. Fajne są, bo mają dużo tej gąbki:
https://allegro.pl/oferta/mata-profilowana-ochronna-welurowa-na-fotel-7829057602 (https://allegro.pl/oferta/mata-profilowana-ochronna-welurowa-na-fotel-7829057602)
-
Myślałem, że to dedykowane pod konkretne auto. Patrzę też po zdjęciach - do Picasso mi nie siądą, bo zablokują stoliki w oparciach przednich foteli. Szkoda, bo te beże wyglądają fajnie :)
-
Dzisiaj zrobiłem renowację reflektorów przednich, bo pomimo dobrych żarówek nie świeciły za dobrze... Myślałem nad kupnem 'Angel Eyes', ale to wydatek koło 700zł :/
Użyłem zestawu brytyjskiego CarPlan T-Cut (pasta, utrwalacz, mikrofibra). Do tego dokupiłem papier wodny 1500, 2000, 2500 oraz taką gąbkę z przejściówką na wiertarkę. Najpierw odtłuściłem światła, potem zabawa z papierami wodnymi, wymycie, polerka gąbką na wkrętarce, usunięcie pasty mikrofibrą, wcieranie utrwalacza mikrofibrą. Pytanie na ile starczy taki zabieg.
(https://i.ibb.co/YR2w1qf/97093405-1129750197392553-4770103512023433216-n.jpg) (https://ibb.co/YR2w1qf) (https://i.ibb.co/Z15DC8W/96424194-570301710281548-5267378197103640576-n.jpg) (https://ibb.co/Z15DC8W) (https://i.ibb.co/CmjKLvW/96857496-722454548494401-37465523709018112-n.jpg) (https://ibb.co/CmjKLvW)
-
Super, też mam ten zestaw, dostępny w Biedronce za 29.99. efekt super. Jaki czas wykonania pracy?
-
Poświeciłem około 1 godziny na jedną lampę, teraz by mi to szybciej poszło :)
-
Dzisiaj wybuliłem 900zł :/ Elementy które zostały naprawione to hamulec ręczny, sworznie i gumy wahaczów przednich , gumy łączników stabilizatora oraz naprawa klimy, która wreszcie działa :)
-
Co w tej klimie robiłeś?
-
Wymienili mi oringi klimatyzacji, oczywiście olej oraz wężyk przy skraplaczu. Napełnili ją czynnikiem z jakimś barwnikiem jakby coś uciekało, na razie trzyma 2 tygodnie i jest ok. Sprężarka i chłodnica była w dobrym stanie. Więcej mnie kosztowało przednie zawieszenie.
Dzisiaj przyszedł mi stycznik tylnej klapy ( działało mi otwieranie bagażnika tylko z pilota), teraz wszystko jest ok, gaszenie auta przy podwożeniu kogoś aby mu otworzyć bagażnik było upierdliwe. ::)
-
Jeden oring? Kompresor wyjmowali do wymiany oleju? (Olej jest w sprężarce). Fajnie, że chłodnica jest ok.
Mi padł ostatnio cały elektrozamek ale udało się go dość sprytnie naprawić bezkosztowo. Jaki koszt takiego przełącznika?
Co robiłeś w zawieszeniu?
-
Tak, jeden oring. Kompresor tez sprawdzali, na razie wszystko działa. Przełącznik na allegro to koło 55zł, oryginalny, numer 6554.F2. Ten sam jest do Xsara Picasso. W przednim zawieszeniu podobno wymienili sworznie, gumy łączników stabilizatora, gumy wahaczy. Mam na oku C4 Coupe i rozważam jej sprzedaż.
-
Szkoda że jeden - mogli wymienić wszystkie bo to nie duży koszt a miałbyś pewność, że będzie działać latami.
Ja mam Xsarkę i nie myślę, żeby się z nią rozstać, robię 30tys kilometrów rocznie i ważna jest dla mnie ekonomika :-)
Nie myślałeś, żeby sobie sam naprawiać?