Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Dariusz Janda w Marzec 17, 2019, 08:58:51
-
Cześć,
proszę o jakąś wskazówkę - co może być źródłem takiego popiskiwania w silniku.popiskiwanie:https://www.youtube.com/watch?v=uE7ggbYyV40 (https://www.youtube.com/watch?v=uE7ggbYyV40)
Rolka napinacza paska i sam pasek są nowe.
samemu zapłonowi towarzyszy w pierwszych dwóch sekundach/samego zapłonu taki specyficzny dźwięk jakby coś tarło:https://youtu.be/3lQY8t0xry8 (https://youtu.be/3lQY8t0xry8)
-
Ja tam popiskiwania nie słyszę,.. Raczej stuki...
Popychacze???
-
Popychacze???
Hm, brzmi groźnie.Gdyby to był problem z popychaczami to: 1. jaka może być przyczyna - dla ew. potwierdzenia diagnozy szukałbym czegoś w przeszłości, 2. co należy z tym zrobić? jakaś wymiana, zdjęcie głowicy, szacowany koszt?
Ps. to popiskiwanie ma charakter taki niemal ciągły.
-
Jak dla mnie to brzmi jak nieszczelność w dolocie, albo układzie wydechowym. Nie słyszę popychaczy- one klikają charakterystycznie.
Co do kosztu to jeśli robić to sensownie to powinno się wymienić hydopopychacz i "konik". Sam zaworek 30 zł, konik też 30 zł. Czyli komplet masz 60 zł na 1 zawór. Jak dobrze pamiętam 2.0 HDI ma 16 zaworów. Przychodzą do tego nowe uszczelnienia na dolot, bo to warto zrobić przy tym rozbieraniu i to koszt 50 zł. Nowa uszczelka pod pokrywę zaworów 30 zł. Nowe podkładki miedziane pod wtryski 10 zł + nowe podkładki polimerowe 20 zł. Co do samych popychaczy polecam zestawy z INA. Robiłem to kiedyś u siebie. Trzeba temu poświęcić jakieś 5-6 h. Cenę końcową już możesz policzyć sam :) oczywiście niektóre uszczelki możesz pominąć- ja Ci piszę jak ja bym zrobił- bo skoro już tyle rozpinania jest to szkoda tego nie zrobić po prostu :)
-
Telefonem można namierzyć źródło klekotu mniej lub bardziej.. Nagrywają filmik przejdź telefonem nad pokrywa zaworów powoli później P otrzymaj nad łańcuszkiem wałków. Możesz też włożyć bliżej rolek i dołu silnika tylko uwaga na rekawy i palce. Wtedy jak sobie otworzysz na kompie to zauważysz gdzie klekot był najbardziej wyrazny.
-
Zdejmij pasek osprzętu i odpal, jeżeli się uciszy, to stawiam na sprzęgiełko alternatora. Popatrz na napinacz czy nie drży.