Klub Cytrynki
Okołomotoryzacyjne => Fabryczne nawigacje, systemy audio i multimedialne => Citroen Connect Navi => Wątek zaczęty przez: Wojtek Olszewski w Marzec 20, 2019, 10:43:55
-
Koledzy proszę o wyjaśnienie jak to jest x usługami mobilnymi...
Posiadam C4 '18 z systemem Connect Nav i nawigacją.
W zainstalowanej aplikacji My Citroen do niedana miałem jeszcze info o usługach mobilnych w Connect Nav w trakcie aktywacji.
Dziś nie widzę tej informacji ani w zakładce "ekran dotykowy twojego samochodu" - mam tylko:
1) aktualizowanie Twojej NAV Map
2) Aktualizacja ekranu jazdy...
W usługach towarzyszących jedynie usługi Bluetooth...
Na ekranie auta w menu "sieci" - "zarządzanie połączeniem" stan połączonych usług i dostępność podłączonych usług - brak abonamentu i niedostępne...
W rozwinięciu mapy nawigacji widzę na dolnej belce ikonki pogody, dystrybutora, parkingi czy natężenie ruchu i strefy niebezpieczne...
Po kliknięciu w:
- dystrybutor - wyświetlają mi się okoliczne stacje (ale bez ceny paliwa),
- parkingi w okolicy,
- pogoda - nic...
- ruch - brak danych...
https://drive.google.com/drive/folders/1-1quej3GBkBFcS8C_9L2OsKjjViWXBTP
Czy w związku z tym opcja:- jest jeszcze nie aktywowana,
- nie ma jej fizycznie,
- robię coś nie tak?
-
Mozesz sie jeszcze upewnić w aplikacji my citroen, zaklładka po prawej (widok samochodu z przodu) i tam masz usługi towarzyszące. Jak tego nie ma to trzeba do aso uderzać z tego co czytałem na forum.
-
Dziś nie widzę tej informacji ani w zakładce "ekran dotykowy twojego samochodu" - mam tylko:
1) aktualizowanie Twojej NAV Map
2) Aktualizacja ekranu jazdy...
W usługach towarzyszących jedynie usługi Bluetooth...
Tu ma być na zielono: Usługi Connect Nav, nad tym co wypisałeś, można sobie rozwinąć tą opcję i tam jest m.in. data aktywacji i wygaśnięcia.
Nic o tym nie napisałeś, więc wspomnę... upewnij się, że auto ma dostęp do internetu i minęła jakaś dłuższa chwila.
-
Tu ma być na zielono: Usługi Connect Nav, nad tym co wypisałeś, można sobie rozwinąć tą opcję i tam jest m.in. data aktywacji i wygaśnięcia.
Problem w tym, że do wczoraj miałem opcję i info "usługa w trakcie aktywacji" i coś w kwestii usług dodatkowo płatnych (miejsca niebezpieczne i cena 99 euro, a dziś nie mam tego w ogóle (ani, że w trakcie aktywacji, ani tym bardziej tego co piszesz)
Nic o tym nie napisałeś, więc wspomnę... upewnij się, że auto ma dostęp do internetu i minęła jakaś dłuższa chwila.
Udostępniam dla autka neta via smartfon (widzę, że połączenie jest dostępne), ale w menu "połączenie danych i usług":
stan podłączonych usług: brak abonamentu;
dostępność podłączonych usług: niedostępny. :(
-
Udostępniam dla autka neta via smartfon (widzę, że połączenie jest dostępne), ale w menu "połączenie danych i usług":
stan podłączonych usług: brak abonamentu;
dostępność podłączonych usług: niedostępny. :(
nie ma potrzeby udostępniać, dostęp do usług jest po karcie sim, która jest w aucie.
w nawigacji po paru sekundach od odpalenia auta w dolnym prawym roku powinna się pojawić informacja o trafficu.
Jak tego nie ma to do aso - nie uaktywnili usług po zakupie.
-
nie ma potrzeby udostępniać, dostęp do usług jest po karcie sim, która jest w aucie.
w nawigacji po paru sekundach od odpalenia auta w dolnym prawym roku powinna się pojawić informacja o trafficu.
Jak tego nie ma to do aso - nie uaktywnili usług po zakupie.
OK. Na razie odczekam pełne 30 dni i będę działał.
Choć swoją drogą niezbyt to profesjonalne, że usługa za którą notabene płacisz, jest aktywna z takim opóźnieniem.
Dzięki.
-
nie ma potrzeby udostępniać, dostęp do usług jest po karcie sim, która jest w aucie.
Karta sim jest w aucie, pod warunkiem, że auto wyposażone jest w system e-call (ma Connect Boxa). W innym wypadku internet trzeba samemu udostępniać.
-
U mnie usługi po zakupie auta ruszyły po tygodniu lub dwóch. Ale nie wiem czy udostępniając net ze smartfona lub innego urządzenia wszystkie usługi działają jak z karty sim Citroena. Czy ktoś to sprawdzał?
-
Koledzy,
Posiadam Connect Box'a i usługę e-call.
Problem polegał na tym, że w aplikacji zniknęło info o aktywacji usług.
Dziś znów się pojawiło...
Więc albo problem w aplikacji, albo coś grzebią;)
Czekam spokojnie jeszcze te 5 dni, a później cisnę dealera... (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190320/fd4bd51e25b100aa8ced53bb374203ea.jpg)
-
Najlepiej poczytać tematy w dziale o Nawigacjach, gdzie Citroen Connect Navi ma swoje specjalne miejsce. Z tymi usługami bywały problemy (w zasadzie z aktywacją, nie usługami).
Ten temat też pozwolę sobie tam przenieść, żeby wszystko w jednym worze leżało.
-
nie ma potrzeby udostępniać, dostęp do usług jest po karcie sim, która jest w aucie.
Karta sim jest w aucie, pod warunkiem, że auto wyposażone jest w system e-call (ma Connect Boxa). W innym wypadku internet trzeba samemu udostępniać.
podał auto, wersję i rocznik. Nie ma możliwości aby nie miał.
-
Problemów z działaniem usług online ciąg dalszy...
Po upływie 30 dni zgłaszam brak aktywnych usług do Citroen Polska...
Otrzymuję wskazówki by zresetować moduł odpowiedzialny za w/w usługi...
Operacja ma polegać na dezaktywowaniu wszystkich usług online w zakładce: Menu nawigacji -> Ustawienia -> Mapa;
i pozostawienie pojazdu z wyłączonym zapłonem na kilka godzin.
Po wykonaniu operacji nic się niestety nie dzieje :(
Citroen obiecał wygenerować nowy kontrakt dla usług online. Czekam zatem...
-
Miałem tak samo, o czym można poczytać w innym wątku. Dealer po prostu nie aktywował tej usługi, Citroen Polska teraz na szybko to robi, u nie działało po 2 dniach od interwencji (bo resetowanie modułu NAC nic nie dało). Większość ludzi nawet nie wie, że czegoś im nie aktywowali, dealerzy ogólnie to olewają.
-
Dziś mija 37 dni dzień od kiedy odebrałem auto z salonu i usługi nie działają...
- dział obsługi klienta Citroen Polska (zgłoszenie poprzez formularz) skutecznie milczy od 28 marca 2019;
- problem zgłoszony via messenger do CP - sugerują kontakt tel. z DOK,
- Dział Obsługi Klienta CP w rozmowie telefonicznej sugeruje, że oni nie mogą w zasadzie nic zrobić, więc proszę o kontakt z najbliższym serwisem..
- Najbliższy serwis - nie jest w stanie pomóc...
Normalnie opadają wszystkie członki razem i z osobna...Żenada jakaś :(
-
U mnie kontakt przez formularz zgłoszeniowy z Citroen Polska ten sam problem rozwiązał w ciągu 3 dni. Chyba miałem szczęście...
-
Norbert, CP przez formularz nakazali mi reset modułu poprzez wyłączenie i ponowne włączenie usług online w zakładce "mapa" nawigacji.
Nie pomogło.
Telefonicznie miły Pan z CP polecił kontakt osobisty z najbliższym dealerem, bo i tu cytat "wiem że jakie usługi działają, inne nie dzialają, ale nie wiem czy coś robią..."
Kiedy dziś skontaktowałem się z jednym z lokalnych dealerów, zostałem wypytany o dane osobowe, vin auta, datę zakupu, etc. po czym otrzymałem tel. zwrotny z informacją, że niestety muszę kontaktować się ze sprzedawcą auta (autoryzowany dealer Citroen na drugim końcu Polski :)
Zadzwoniłem. Oni zdziwieni, że problem jest, stwierdzają, że w systemie usługi są aktywne od 25 marca br. Wysyłają również instrukcję aktywacji usług, obejmującą procedurę resetu BTA (przyciski assistance i SOS w podsufitce).
Procedura nie przynosi skutku.
W międzyczasie kontaktuję się z drugim lokalnym dealerem (mam to szczęście, że u mnie w mieście są dwaj).
Ci sprawdzają i twierdzą, że w systemie widzą, iż usługi nadal nie są aktywne, ale proszą o przyjazd w dniu jutrzejszym do serwisu. Podobno są w stanie je aktywować w 5-10 minut...
To jakiś obłęd jest #japrdl :(
-
Witam. Mam C3 Aircross w wersji Shine i mam problem z mycitroen jak chce się połączyć to na panelu wyskakuje komunikat jak w załącznikach. Co mam z tym zrobić?
-
Jest napisane, że masz ją zainstalować na telefonie.
-
Witam. Mam C3 Aircross w wersji Shine i mam problem z mycitroen jak chce się połączyć to na panelu wyskakuje komunikat jak w załącznikach. Co mam z tym zrobić?
Nie klikasz nic na tablecie samochodu. Wystarczy sparować telefon po Bluetooth i tyle. Jeśli aplikacja jest zainstalowana na telefonie, jesteś zalogowany i wpisany jest VIN samochodu to samo będzie synchronizować trasy za każdym razem jak przejedziesz się kawałek i wyłączysz silnik.
Norbert, CP przez formularz nakazali mi...
(...)To jakiś obłęd jest #japrdl :(
Zawinił dealer u którego kupowałeś. Po jakimś miesiącu Citroen będzie prosił o opinię w sprawie sprzedawcy i samochodu. Wystaw temu sprzedawcy odpowiednią opinię ;). Zasłużyli na to.
-
Aplikację mam na telefonie i telefon jest podłączony prze BT więc jak mam poznać że połączył się z autem?
-
Pytanie mam do posiadaczy aut z Connect Box.
Czy u Was dioda w przycisku SOS świeci się w czasie jazdy, czy też gaśnie?
-
Aplikację mam na telefonie i telefon jest podłączony prze BT więc jak mam poznać że połączył się z autem?
Na stronie głównej programu nad obrazkiem Twojego samochodu pisze, kiedy ostatnio się połączył, podobnie na ostatniej zakładce z "ikonką autka" przy Usługach Towarzyszących masz datę ostatniego połączenia. No i oczywista oczywistość, otrzymujesz raporty o przejechanych trasach, możesz też zlokalizować własne auto na stronie głównej aplikacji...
Pytanie mam do posiadaczy aut z Connect Box.
Czy u Was dioda w przycisku SOS świeci się w czasie jazdy, czy też gaśnie?
Zależy od koloru. Ogólnie, jeśli wszystko jest ok, przy włączeniu zapłonu powinna się zapalić zielona na 3 sekundy. Jeśli miga pomarańczowa/czerwona system nie działa. Jeśli świeci ciągle pomarańczowa/czerwona - należy wymienić baterię.
Zielona świeci ciągle podczas nawiązanego połączenia.
-
Byłem w serwisie i problem istnieje nadal.
Po włączeniu zasilania w aucie, dioda zapala się na pomarańczowo, po czym non stop świeci na czerwono... Reset modułu (przytrzymanie przycisków assistance i SOS) nie przynosi żadnych efektów, czy też zmian. Moduł nie synchronizuje usług :(
Twierdzą, że autko trzeba podpiąć pod diagboxa...
-
No to nie działa spróbuję jeszcze trochę się pomęczyć A jak nie to jadę do serwisu. Niech kombinują.
-
Coś się ruszyło tylko jest jeden mały problem że wszystko jest po Francusku. Nie wiem czy jak zmienię na Polski to wszystko będzie dalej działać czy znowu będę musiał wrócić na FR.
-
Byłem w serwisie i problem istnieje nadal.
Po włączeniu zasilania w aucie, dioda zapala się na pomarańczowo, po czym non stop świeci na czerwono... Reset modułu (przytrzymanie przycisków assistance i SOS) nie przynosi żadnych efektów, czy też zmian. Moduł nie synchronizuje usług :(
Twierdzą, że autko trzeba podpiąć pod diagboxa...
Trochę mi w pracy się źle napisało, powinno być "pomarańczowa/czerwona" (bo są 2 wersje z pomarańczową albo czerwoną diodą). Jak świeci ciągle to wg. instrukcji należy wymienić jakąś baterię.
-
Norbert, w instrukcji papierowej jest: "czerwona kontrolka miga należy wymienić baterię zapasową".
W aplikacji natomiast: " jeśli czerwona kontrolka świeci w sposób ciągły, należy wymienić baterię zapasową"
Wiesz może czy samemu można ją wymienić a jeśli tak, to w jaki sposób?
-
W mojej instrukcji z Aircrossa pisze, że jak świeci ciągle to trzeba wymienić "baterię zapasową" ;). Nie mam pojęcia gdzie ona jest i jak się do niej dostać.
-
A w mojej papierowej jest inaczej niż w aplikacji :P(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190405/1d6d01ab99d0d743f348c071521de506.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190405/3b99d78ab9855512f3501dce2eb09eb3.jpg)
-
Jestem po serwisie...
Sytuacja wygląda tak:
- Walczyli 2 godziny i bez pomocy help desku z Francji się nie obeszło (podobno). Auto nie komunikowało się z serwerem i usługami online ponieważ w bazie francuskiej posiadało błędny numer VIN. Numer poprawiony, na nawigacji pojawiła się ikonka TomTom Traffic i usługi online hulają. Niestety w apce My Citroen nadal widzę (usługi w trakcie aktywacji :)
- Dioda przycisku SOS nadal świeci na czerwono (i tu się poddali na razie) mimo, iż można połączyć się zarówno z assistance i połączeniem alarmowym.
Sugestia jest taka, aby znowu czekać 30 dni aż zgaśnie...
Jeśli nie zgaśnie - Francuzi mają pochylić się mocniej nad problemem 8)
Zobaczymy więc jak się sprawy potoczą...
-
Fajne przygody.
U mnie Connect Box działał od razu, nie musiałem czekać 30 dni na cokolwiek... czekałem tylko na usługi online do TomToma.
-
Ja wiem czy fajne?
Trochę to męczące.
Najciekawsze, że jak odbierałem auto z ASO usłyszałem, że takiego problemu ich serwisant nie miał w swojej 20 letniej karierze.
A na dokładkę, że połączenie z assistance jest, ale usługi online będą działały dopiero za 30 dni...
Po 2-3 minutach od włączenia stacyjki pojawiło się logo tomtom traffic
-
Myślę, że nawet w trzyletniej karierze mógłby nie mieć tego problemu bo e-call to raczej od niedawna :)
Zresztą jak zacznie działać, to jeszcze nie będzie koniec problemów - u mnie to ta aplikacja raz na jakiś czas się synchronizuje, niezależnie czy inernet po BT, czy z tomtom lub wifi.
-
Myślę, że nawet w trzyletniej karierze mógłby nie mieć tego problemu bo e-call to raczej od niedawna :)
Zresztą jak zacznie działać, to jeszcze nie będzie koniec problemów - u mnie to ta aplikacja raz na jakiś czas się synchronizuje, niezależnie czy inernet po BT, czy z tomtom lub wifi.
Ta aplikacja działa łączy się z autem przez Bluetooth. Auto nie musi być podpięte do internetu w żaden sposób.
-
No to działa losowo - raz na kilka dni. Przynajmniej z android bo na ajfonie nie chciało mi się tego ustawiać.
-
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów i naturalnie wszystkie forumowiczki ;) Zawitałem do Was, ponieważ stałem się szęśliwym nabywcą Citroena SpaceTourera ;)
Chciałbym się też dopytać, ponieważ po aktywacji usług TomTom Traffic miałem je dwa dni aktywne, po czym zniknęły i już prawie trzy tygodnie cisza... W serwisie(Wojciechowski Zielona Góra) również nie wiedzą o co chodzi i jak zwykle usłyszałem, że to pierwszy taki przypadek heh... Drudzy(tam gdzie kupiłem auto - ASW Wojciula) twierdzą, że mam miesiąc czekać... No ale przecież działało...? Czy ktoś z Was miał już taką sytuację, że działało i zniknęło?
Pozdrawiam, Krzysztof Nowak ;)
-
Zawsze możesz podłączyć telefon po WiFi/BT i też będzie działać :)
-
Znaczy się, że pokazywanie korków itp to nie jest kwestia abonamentu tylko dostepu do internetu? A ten abonament to tylko daje internet?
-
Aktywna usługa daje to, że masz aktywną usługę ;) czyli możesz z niej korzystać.
ALE
Żeby z niej korzystać auto musi mieć dostęp do internetu. Jeśli masz Connect Boxa, auto na stałe, zawsze i wszędzie jest podpięte do internetu i nic więcej Ci nie potrzeba.
Jeśli nie masz Connect Boxa, musisz udostępnić samochodowi internet, po kablu, przez Bluetooth albo WiFi (w zależności od tego co auto obsługuje).
Żeby TomTom Traffic działał muszą być spełnione 2 warunki: musisz mieć aktywną usługę (możesz to sprawdzić w aplikacji My Citroen, albo na tablecie swojego samochodu) i auto musi mieć dostęp do internetu (i musi minąć ok 1-2 minuty od zapłonu, żeby auto zdążyło pobrać wszystkie dane).
-
Ok, czyli jest tak jak myślałem - zgubił mnie na chwilę ten komentarz wyżej :)
-
Witam. Mam C3 Aircross w wersji Shine i mam problem z mycitroen jak chce się połączyć to na panelu wyskakuje komunikat jak w załącznikach. Co mam z tym zrobić?
Czy udalo się połaczyć ja mam ten sam komunikat ,a MyCitroen zainstalowany w telefonie ?
-
Witam. Mam C3 Aircross w wersji Shine i mam problem z mycitroen jak chce się połączyć to na panelu wyskakuje komunikat jak w załącznikach. Co mam z tym zrobić?
Musisz mieć aktywowane konto my citroen. Najprawdopodobniej tylko je założyłeś ale nie zalogowałeś się przez stronę www (które to logowanie potwierdzi twój email i aktywuje konto).
Skorzystaj z jednego z linkow z tego wątku http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=119725.msg1192234#msg1192234 (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=119725.msg1192234#msg1192234) i zaloguj się na swoje konto i wtedy powinno udać Ci się połączyć samochód z aplikacją my citroen.
-
Czy do NAC można wgrać pliki mużyczne z pena tak jak w SMEG - JBOX ?
-
Będzie odtwarzać pliki muzyczne z nośnika, który wetkniesz w port USB. Nic się do niego nie "wgrywa". Korzysta z nośników zewnętrznych.
-
Czy w NAC wyświetla- informuje o prawidłowym ciśnieniu w oponach ?W SMEG to mialem
-
Czy ktoś jest w stanie pomoc w prawidlowym telekodowaniu NAC w C4II po zamianie ze SMEG+IV2.Byłem w ASO po wielkiej łasce podpieli pod komputer , coś tam wiedzą ,ale podejscie jak do jeża .Probowali tylko zrobić ręczne telekodowanie ,bo twierdzili jak się połączą automatycznie ,to moze się "namieszać " w ustawieniach BSI itp .Przykladowo w SMEG mialem opceje pokazywania ciśnienia w oponach teraz w NAC nie mam .W ASO próbował to aktywować ręcznie ,ale bezskutecznie nie było opcji "kół zębatych " ,aby coś mozna było aktywować .Podejrzewam ,że to musi być telekodowanie automatyczne po połaczeniu z serwerem PSA ,ale oni twierdzili ,że to ryzykowna [/size]W ASO to najlepiej wymieniać "pióra wycieraczek" i serwisować za bagatela niezłe pieniadze ,a jak coś trzeba ulepszyć poprawić to dramat .[/color]
-
Aktywna usługa daje to, że masz aktywną usługę ;) czyli możesz z niej korzystać.
ALE
Żeby z niej korzystać auto musi mieć dostęp do internetu. Jeśli masz Connect Boxa, auto na stałe, zawsze i wszędzie jest podpięte do internetu i nic więcej Ci nie potrzeba.
Jeśli nie masz Connect Boxa, musisz udostępnić samochodowi internet, po kablu, przez Bluetooth albo WiFi (w zależności od tego co auto obsługuje).
Żeby TomTom Traffic działał muszą być spełnione 2 warunki: musisz mieć aktywną usługę (możesz to sprawdzić w aplikacji My Citroen, albo na tablecie swojego samochodu) i auto musi mieć dostęp do internetu (i musi minąć ok 1-2 minuty od zapłonu, żeby auto zdążyło pobrać wszystkie dane).
Panie i panowie jak sprawdzić czy mam connectboxa , wybaczcie dziś kupiłem auto :)
Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka
-
Tu masz wszystko https://www.youtube.com/watch?v=kIFP3_FJ1Q4
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
-
Dzięki ale jedyne co wywnioskowałem to że jak ma dwa knefle to mam box tak mam to rozumiec ?
Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka
-
Wszystko masz w instrukcji ;)
-
Ewentualnie, jeśli nie będziesz udostępniał samochodowi internetu, masz nawigację i będzie działała w trybie online, to też masz connect boxa. Ale myślę, że czerwony przycisk SOS, jest na tyle widocznym elementem, że w ten sposób łatwiej rozpoznać.
-
Dziękuję, mam i czerwony przycisk i traffic, pytanie do czego to można wykorzystać, poza SOS?
-
Możesz wezwać pomoc wciskając czerwony przycisk SOS (lub serwis wciskając czarny z logiem Citroen), lub auto samo wezwie pomoc podając swoje współrzędne i ilość pasażerów jeśli wybuchną poduszki powietrzne i nikt ręcznie nie anuluje wezwania.
Małym dodatkiem jest ciągły dostęp do internetu, z którego korzysta np. nawigacja pobierając różne dane (korki, prognoza pogody, ceny paliw na stacjach...). Auto potrafi też potajemnie ściągać jakieś podejrzane aktualizacje, raz swojego przyłapałem gdy stał sobie zaparkowany i zamknięty, nagle tablet zaświecił na niebiesko i pojawił się jakiś pasek postępu, ale zanim zdążyłem wejść do środka i przyjrzeć się temu, to skończył i wyłączył tableta. Co to było, nie wiem, bo na pewno nie mapy ani firmware.
-
To inaczej, a gdzie te korki czy ceny paliw zobaczyć?
Pytanie z innej beczki, czy ktoś toposarzał swoje auto w np. automagiczne zapalanie świateł drogowych, myślę że mam wszystkie potrzebne guziki, z których to korzysta, pytanie czy ktoś się w to bawił, może guziora tylko brakuje i aktywacji DB?
-
Im nowsze auto, tym mniej zrobisz DB bez połączenia z serwerami PSA.
-
A ja mam pytanie co do samej aplikacji, korzystam teraz z IOS i za każdym razem jak odpalam samochód to telefon się mnie pyta czy zezwolić aplikacji na połączenie.
Dawniej tego nie było, chyba od IOS13 się pojawiło.
Ktoś ma pomysł jak to przeskoczyć?