Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Adam Trojanek w Marzec 20, 2019, 16:04:28
-
Witam.
Jako nowy forumowicz witam wszystkich, pozdrawiam i z góry dziękuję za porady. Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem C5 x7 tourer exlusive z 2010r. Jest to moja pierwsza cytryna więc się jej dopiero uczę. Z racji tego, że nie znalazłem na forum odpowiedzi na dręczący mnie problem ( albo przeoczyłem lub nie potrafię jeszcze szukać) postanowiłem rozpocząć nowy wątek.
Wczoraj nagle bez ostrzeżenia przestały działać w moim aucie wszystkie przyciski znajdujące się na kierownicy ( sterowanie radiem, komputerem, tempomatem - wszystko umarło). Nic nie działa poza klaksonem. Z pozycji radia wszystkimi funkcjami można sterować bez problemu. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są ok. Zauważyłem, że przestał również działać brzęczek sygnalizujący niezapięte pasy i niezaciągnięty ręczny przy otwartych drzwiach kierowcy oraz nie słychać "cykania" kierunkowskazów. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem lub ma doświadczenie co może być przyczyną? Chciałbym nadmienić, że byłem dzisiaj u mechanika, który podłączył cytrynkę do kompa i nic. Żadnych błędów. Mechanik podrapał się po głowie i odprawił mnie z kwitkiem. Autko mam od miesiąca więc jestem świeżakiem jeżeli chodzi o citroena. Proszę pomóżcie lub podeślijcie linka jeżeli temat był już poruszany. Z góry dziękuję za wszystkie porady.
-
Kolego - to duża szansa, że poduszka była wystrzelona i ktoś kompletną kierownicę wymienił... To czarny scenariusz.
Żaden przycisk na kierownicy nie działa?
Może BSI było wymieniane?
-
Czym się ten mechanik wpinał? Jakimś uniwersalnym interfejsem, czy też dedykowanym do aut z grupy PSA? Mi to wygląda na problemy z siecią CAN pomiędzy przełącznikiem zespolonym a wieńcem. Możliwe, że jest uszkodzony przełącznik zespolony (bo to on "klika" przy włączeniu kierunkowskazów). Niemniej jednak Jan może mieć rację pisząc, że auto miało jakieś zda(e)żenie...
-
Zaraz po zakupie zrobiłem wszystkie wymiany olej, filrty, rozrząd oraz m.in. odwiedziłem elektryka samochodowego, który specjalizuje się w Citroenach oraz Peugeotach. Gość miał komputer dedykowany do citroena. Opowiedział mi praktycznie całą historię auta zapisaną w komputerze nawet to że lusterko wsteczne od strony kierowcy było kiedyś demontowane. Jedną rzecz która utkwiła mi w głowie między innymi to to, że powiedział, że poduszki są całe i że nie było grzebane w kierownicy ani przy radiu. Nie mówił też nic jakoby BSI miało być wymieniane. Niestety facet ma roboty na 1 miesiąc i kazał się przypomnieć pod koniec kwietnia to może mnie wciśnie. Mechanik u którego byłem dzisiaj miał jakiś uniwersalny komputer więc może dlatego niewiele a w zasadzie nic nie mógł zrobić.Przy kierownicy nie działa żaden przycisk ani rolki. Trochę mnie to zdenerwowało ale najgorsze jest gderanie żony nad głową że musi patrzeć na zegary aby sprawdzić czy kierunek wyrzuciła.
-
Nie straszcie kolegi.
Poduszki nie musiały być ruszone, a nawet jeśli? To jeśli są zrobione jak należy, nie ma się czego bać.
Otwórz maskę, poczekaj z 5 minut, nie dotykaj drzwi auta.
Odłącz akumulator, poczekaj 10 minut.
Podłącz akumulator. Poczekaj z 5 minut. Sprawdź czy wróciły te wszystkie funkcje do życia.
Jeśli nie wróciły: Powtórz procedurę odłączania akumulatora, dobierz się i zdemontuj plastik pod przełącznikiem zespolonym (kierunkowskazy, wycieraczki). Posprawdzaj wszystkie kostki które do niego dochodzą, najlepiej odpinając i podpinając. Podłącz akumulator i sprawdź. Są duże szanse że pomoże, albo nie odpalisz już auta. :D To chyba lepiej jak wydarzy się pod domem niż gdzieś w drodze.
-
Ok. Dzięki za info. Zrobię jak piszesz ale z tym nie odpaleniem auta to trochę mnie przeraziłeś :o
-
Przez przełącznik zespolony przechodzi sygnał z pętli immo. Jeśli przełącznik zespolony raczy zastrajkować na amen, może się zdarzyć że nie odpali. Ale to mocno skrajny przypadek.
-
Pomysł Piotrka z akumulatorem, może zadziałać. A ja tak sobie myślę, że skoro wszystkie przyciski są sterowane masą, to jeśli jej zabraknie, to żaden przycisk działać nie będzie. Więc jak pierwsza próba z odłączeniem się nie powiedzie, to sprawdzając kostki zmierz, czy na (zazwyczaj) żółtozielonym przewodzie z oznaczeniem (nadrukowanym) zaczynającym się od M (zawsze jest to oznaczenie masy) jest do niej przejście.
-
Błażeju pewnie sam wiesz, że nie wszystkie przewody masowe mają przejście na nadwozie, więc nie koniecznie będzie to dobry test. Tylko te zielono-żółte to są masy bezpośrednio do nadwozia
-
Dlaczego podejrzewacie przełącznik zespolony (pająk), jak nie działają rolki i przyciski na kierownicy ?
Raczej umarł moduł VFM znajdujący się na kierownicy, dookoła poduszki powietrznej.
Trzeba zdemontować poduszkę (oczywiście po odpięciu akumulatora), odkręcić go (nie trzeba demontować kierownicy) i spróbować podmienić na inny (można taki moduł zakupić nawet za kilkadziesiąt złotych). Głośnik jest w tym module.
-
Dlaczego podejrzewacie przełącznik zespolony (pająk), jak nie działają rolki i przyciski na kierownicy ?
Raczej umarł moduł VFM znajdujący się na kierownicy, dookoła poduszki powietrznej.
Trzeba zdemontować poduszkę (oczywiście po odpięciu akumulatora), odkręcić go (nie trzeba demontować kierownicy) i spróbować podmienić na inny (można taki moduł zakupić nawet za kilkadziesiąt złotych). Głośnik jest w tym module.
Przenieśli głośnik w C5 X7, czy zrobili dwa? Zawsze był w "pająku" I to właśnie brak dźwięków głównie mi mówił, że to jego sprawka.
-
Przenieśli głośnik w C5 X7, czy zrobili dwa? Zawsze był w "pająku"...
No akurat w C5 x7 zawsze był w module przełączników pod kierownicą więc pewnie to moduł przełączników nie "przepuszcza" sygnału dalej bo sterowanie w kierownicy jest podłączone do niego a dopiero z niego idą kable dalej do instalacji auta
-
Głośnik jest w panelu środkowym na kierownicy.Nie w przełacznikach pod kierownicą.
-
Ok, niech będzie ale wszystkim zawiaduje moduł z manetkami
-
zostaje rozebrać i sprawdzić połączenia i wtyczki.Jak to rozebrać można podejrzeć na filmach na YT.
-
Błażeju pewnie sam wiesz, że nie wszystkie przewody masowe mają przejście na nadwozie, więc nie koniecznie będzie to dobry test. Tylko te zielono-żółte to są masy bezpośrednio do nadwozia
Ostatnio wrzucałem schemat z przełącznika w dziale DS5 (fakt w C5 nie sprawdzałem tego jeszcze) i tam jest połączenie z nadwoziem, założyłem więc, że i tu będzie. Swoją drogą ciekawa modyfikacja została tam popełniona - zamiast guzika do powtarzania komend nawigacji - pilot do bramy/garażu...
-
Dziękuję koledzy za wszystkie porady i sugestię. Piotr. Odłączyłem aku wg Twoich wytycznych. Kostki porozpinałem i złożyłem. Niestety sterowanie w kierownicy nie ożyło :( . Kurcze boję się trochę grzebać przy tym module żeby czegoś gorzej nie spie...yć. Popatrzę na filmiki na YT. Jak się sam nie zdecyduję tam zajrzeć pozostaje zlecić zadanie dobremu magikowi. Tak czy inaczej chcę to zrobić na dniach. Dam znać jaki jest stan sytuacji. Jak by coś kolegom jeszcze przyszło do głowy proszę o info. Dzięki za wszystko.
-
Witam wszystkich. Udało mi się pożyczyć od kolegi ( handluje częściami do aut ) moduł sterowania i pełen entuzjazmu zabrałem się wczoraj za podmiankę. Niestety nadal sterowanie nie działa :( Kumpel twierdzi że panel jest na 100% sprawny. No nic. Z dwojga złego udało mi się umówić do dobrego elektryka samochodowego na przyszły tydzień. Napiszę jak będę po zabiegu. Pozdrawiam
-
Sterowanie idzie po sieci can więc tu podejrzewam problem albo w zasilaniu can. Schemat w ręce i pomiary. Sam byś to lepiej zrobił od elektryka. Postaram się dzisiaj lub jutro podrzucić schemat.
Podmieniałeś moduł z manetkami czy same przełączniki w kierownicy?
-
Podmieniłem same przełączniki w kierownicy. Modułu z manetkami niestety nie mam skąd ogarnąć. Super jak byś podrzucił te schematy. Może nic gorzej nie spiernicze. Z góry dzięki.
-
Witam. Jest sukces. Sterowanie wróciło do życia ;D Właśnie wróciłem od umówionego elektryka. Jak się jednak okazało kierownica musiała być kiedyś demontowana. Ktoś montując ją ponownie nie ułożył przewodów we właściwym miejscu i jak twierdzi elektryk przycisną je gdzieś pod kierą aż z upływem czasu się przetarły osłonki i gołe przewody dotykały do metalowych elementów układu kierowniczego. Teraz już wszystko działa jak należy. Dzięki za wszystkie sugestię.
-
Tego się nie przewidzi niestety, ale najważniejsze jest skuteczne rozwiązanie problemu. Szerokości