Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: mariusz walak w Kwiecień 28, 2019, 18:45:57
-
Aby klimatyzacja mi zadziałała muszę wymienić czujnik wilgotności,ponoć jest on za radyjkiem.Może ktoś podpowie co i jak żeby =go zlokalizować i wymienić ??? Muszę też sprawdzić co jest nie tak z wentylatorem chłodnicy,ponieważ nie mam wolnego biegu.
-
Dostęp zapewne od spodu?
-
to trzeba bedzie chyba zdejmować zderzak.
-
wentylator, w pasie przednim opornice 1 i 2 biegu, i przekaźniki,
W MK2 nie ma opornic. Jest moduł sterujący wentylatora, wbudowany w ów wentylator. Cena trochę przesadzona. Nie ma też biegów, tylko płynną regulację. Możliwe że wentylator działa, tylko nie słyszysz go nawet. Tak zderzak trzeba zdemontować.
Do czujnika wilgotności jest lepszy dostęp po zdjęciu schowka. Od radia dostać się do niego ciężko. Ale chyba z obu stron warto próbować.
-
testowany był komputerem,,otworzyłem maskę i nie widziałem żeby się kręcił,ale przy jednym z testów siedząc w aucie słyszałem jak się wentylator rozpędza.Być może przez ten wentylator klima nie startuje. A ten wilgotnościowy za radiem jak wyglada ?Jak go rozpoznam ?
-
Jak już obok radia... Masz takie jak by dziurki w desce po stronie pasażera... On się skrywa za nimi.
Co do wentylatora, jak poznasz cenę... Czujnik wilgotności zrobisz w pierwszej kolejności. ;)
-
już poznałewm niestety,i zabiorę się jednak za czujnik,mam nadzieję że to jego wina ale jeszcze wcześniej podjade na sprawdzenie gazu w układzie klimatyzacji.A co najlepsze to szukam tego czujnika i nigdzie go nie ma,może on ma inną nazwę ?
-
Słabo szukałeś. Ludzie nie wiedzą co to jest, wystawiają pod różnymi nazwami. Znalezienie pierwszego trwało 5 sekund https://allegro.pl/oferta/czujnik-temparatury-407-c5-9647527180-citroen-7875942574 (https://allegro.pl/oferta/czujnik-temparatury-407-c5-9647527180-citroen-7875942574)
Na pocieszenie powiem że: Jeśli wentylator działa, a mówiłeś że słyszałeś go, są duże szanse że jednak jest sprawny.
-
Dla wentylatora tu masz ciekawą stronkę
Klik moduł wentylatora (http://peugeot-citroen.by/phpbb3/viewtopic.php?f=553&t=69902&p=925542&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0.html) i Wentylatory (http://autoelectric.pro/index_gb.html)
-
Słyszałem i widziałem :) No ale ponoć nie ma wolnych obrotów.Podłączyłem tez na krutko czujnik ciśnienia klimatyzacji na 1 i 2 pinie,wentylator sie kręcił szybko.
-
Te wentylatory ze zmienną prędkością nigdy nie mają wolnych obrotów według Lexii/DB. Tylko gdy są 2 prędkości masz prawidłowe odczyty w teście.
-
Jak robiliśmy test ,to słychać było jak wentylator sie rozpędza.
-
Chyba zacznie regenerować bo to proste
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Jak sie wie jak wygląda i zna zasade działania,to pewnie i proste.Dobra rozebrałem ale czy na pewno to ?? Czujnik to taki czarny kwadratowy,w środku ma taki jak by wiatraczek,i oporniczek,od góry pod pokryweczka jest elektronika ?? Wiatraczek się kręci,czy on w takiej sytuacji jest sprawny ??
-
Wiatraczek tłoczy powietrze na drucik (cienki jak włos) i to jest ten czujnik. Podobnie działa przepływomierz pow. do przepustnicy. Ja u siebie to przedmuchałem powietrzem, ale szału to nie zrobiło.
-
Element raczej nie naprawiany, u siebie przylutowałem wszystko aby wyeliminować zimne luty ale to nic nie dało.
Pojedynczych elementów nie mierzyłem i układu scalonego nie podmieniałem na inny ale to pewnie i tak nie pomoże.