Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Łukasz Szot w Maj 06, 2019, 20:48:15
-
Witam Pacjent Citroen C5 X7 2.0hdi automat.
Ostatnio miałem problem z szarpaniem przy dodawaniu i odejmowaniu gazu została wymieniona dolna poduszka skrzyni ( ta co przez nią półoś przechodzi) ale sam wkład. Objawy szarpnięć znikły. Natomiast pojawiły się delikatne drgania na postoju i zwiększenie buczenie przy przyspieszaniu. I teraz pytanie czy istnieje taki sam wkład ale oryginał czy tylko cała poduszka do wymiana i co się z tym wiąże kupa roboty. Bo wydaje mi się że to dalej wina tej poduszki.
-
Gdzieś na yt widziałem test scenica gdzie wymieniali poduszki na zamienniki. Rezultat był taki, że tylko oryginały dawały święty spokój.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Nie koniecznie,wszystko zależy jakiej jakości jest guma i cała poduszka.
-
Dlatego chcę ją wymienić na oryginalną tylko pytanie czy występuje sam wkład oryginalny który się wymienia ściągaczem czy trzeba kupić cała i rozbierać pół auta. Bo wszędzie widzę tylko zamienniki tego wkładu.
-
Oryginalna chyba jest olejowa, a wkłady jako zamienniki zwykłe, gumowe.
-
Jak mówisz o tej dolnej przy półosi, takiej małej okrągłej tulei, to tak, jest. Też przerabialem 2 zamienniki i dopiero na oryginalnej nastał błogi spokój. Cena coś ok 90zł ale warto! Olejowa jest od góry, obok takiej podłużnej - lizaka. A pod samą skrzynią jest czwarta taka wielka i najdroższa. Ale to właśnie ta najmniejsza najbardziej daje po dupie jak chodzi o drgania przenoszone na karoserię.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
I teraz pytanie czy istnieje taki sam wkład ale oryginał czy tylko cała poduszka do wymiana i co się z tym wiąże kupa roboty. Bo wydaje mi się że to dalej wina tej poduszki.
Co kolega ma na myśli mówiąc "wkład" lub "cała poduszka" ?
Chodzi o 24 i 25 ?
Wg PSA (25) jest to normalnie część wymienna...
Nawet nie za bardzo widać na schemacie, aby 24 i 25 dało się kupić jako komplet.
(https://images91.fotosik.pl/177/5147feb40d7985e1med.jpg)
-
Która to ta dolna poduszka co przechodzi przez półoś?
-
24 uchwyt/obejma/wspornik razem z poduszką i 25 sama poduszka
-
24 uchwyt/obejma/wspornik razem z poduszką i 25 sama poduszka
25 To jest ta poduszka która przechodzi przez półoś?
-
Półoś przechodzi przez aluminiowy wspornik, w którym jest ona zamontowana a nie przez samą poduszkę bo to by było bez sensu. 25 to jest sama tuleja metalowo-gumowa a 24 to jest cały zestaw poduszka+wspornik (przez który przechodzi półoś)
Nawet nie za bardzo widać na schemacie, aby 24 i 25 dało się kupić jako komplet.
Jak pewnie możesz zauważyć na tym rysunku 24 odnosi się dwoma kreskami do wspornika i tulei (25) więc jest to do kupienia jako zestaw a tylko 25 jest osobną częścią. Sam wspornik bez tulei nie ma osobnego numeru
-
A, OK. Tak to by się zgadzało...
-
Jak mówisz o tej dolnej przy półosi, takiej małej okrągłej tulei, to tak, jest. Cena coś ok 90zł ale warto! Ale to właśnie ta najmniejsza najbardziej daje po dupie jak chodzi o drgania przenoszone na karoserię.
Podrzuć proszę jakiś link do oferty, ew schematu która to jest. Ciężka wymiana? Też chętnie pozbędę się tego szarpania.
-
Olejowa jest od góry, obok takiej podłużnej - lizaka.
Lizak to ta druga na dole przy półosi. :P Numer 1 na rysunku.
25 da się łatwo wymienić o ile dysponujesz
- kanał/najazd/kobyłki
- śruba M10 z drobnozwojowym gwintem + nakrętka (może być też zestaw na zwykły gwint, ale wtedy fajnie jakby była twardości 10.9, bo się może zerwać gwint - no i ciężej jest wtedy też kręcić), długość 18-20cm
- nasadki 27 i 34 (chyba, wymieniałem miesiąc temu i już nie pamiętam ;) )
Wtedy standardowo wyprasowujesz - wprasowujesz skręcając śrubę. Dobrze jest zdjąć plastikową rurę od turbo pod silnikiem, bo wtedy robi się więcej miejsca na operowanie śrubą.
-
Olejowa jest od góry, obok takiej podłużnej - lizaka.
Lizak to ta druga na dole przy półosi. Numer 1 na rysunku.
25 da się łatwo wymienić o ile dysponujesz
- kanał/najazd/kobyłki
- śruba M10 z drobnozwojowym gwintem + nakrętka (może być też zestaw na zwykły gwint, ale wtedy fajnie jakby była twardości 10.9, bo się może zerwać gwint - no i ciężej jest wtedy też kręcić), długość 18-20cm
- nasadki 27 i 34 (chyba, wymieniałem miesiąc temu i już nie pamiętam ;) )
Wtedy standardowo wyprasowujesz - wprasowujesz skręcając śrubę. Dobrze jest zdjąć plastikową rurę od turbo pod silnikiem, bo wtedy robi się więcej miejsca na operowanie śrubą.
Sorki, mówiąc lizak miałem na myśli nr 6. A do tej dolnej tulei 25 nie mam linka, kupowana była w ASO
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Ktoś się orientuje czy w 3.0hdi jest taka sama poduszka przy półosi? U mnie nie ma żadnych szarpnięć przy ruszaniu, ale jak kiedyś wracałem "zmęczony" na fotelu pasażera to pod stopami czułem takie lekkie mrowienie jak moja połówka wciskała gaz :) Muszę kiedyś przejrzeć te wszystkie poduszki tylko nie wiem czy bez rozbiórki da się to jakoś sprawdzić czy są dobre.
-
Przy obciążeniu podobny objaw może być również na łożysku podpory prawej półosi z powodu korozji lub zużycia łożyska
-
Ok super czyli poduszka nr 25 (sam wkład) jest wymienny, super jutro jadę do ASO Citroen i kupię. Jak miałem stara ale oryginalną to drgań nie było i auto ciszej przyspieszało za to miałem te szarpnięcia przy dodawaniu i puszczaniu gazu.
A prosiłem kolegę mechanika żeby dać oryginalną to zamówił zamiennik i drugi raz robota.
-
Tak z ciekawości, ile płaciłeś za wymianę?
-
A czy ta tuleja ma też wpływ na kulturę opalania i gaszenia? U mnie dość wyraźnie czuć moment odpalenia i gaszenia silnika, może nie jest to jakoś mocno irytujące ale czuć. W służbowym Polo 1.2tdi z przebiegiem 60tys.km nie czuć w ogóle tego momentu, jedynie terkot 3 cylindrów ;)
-
A czy ta tuleja ma też wpływ na kulturę opalania i gaszenia? U mnie dość wyraźnie czuć moment odpalenia i gaszenia silnika, może nie jest to jakoś mocno irytujące ale czuć. W służbowym Polo 1.2tdi z przebiegiem 60tys.km nie czuć w ogóle tego momentu, jedynie terkot 3 cylindrów ;)
Za zdecydowane tłumienie drgań podczas odpalania i gaszenia silnika ma łącznik elastyczny (nr. 6 na schemacie) no i sama hydropodstawa (nr. 11). Wystarczy postawić kogoś podczas odpalania i niech obserwuje ten łącznik - u mnie cały silnik gonił do przodu i do tyłu - choć łącznik zerwany nie był.
-
dwa miesiące wcześniej miałem wymienione wszystkie poduszki na oryginalne oprócz tej dużej skrzyni i właśnie tej przy podłoże półosi (25) i drgań nie było, wszystko było ok oprócz szarpania przy dodawania i odpuszczaniu gazu. Pojechałem do kolegi i się okazuje że zerwana jest ta nr 25. Więc zamontował zamiennik, szarpania przy dodawaniu gazu zniknęły ale auto zaczęło być głośne i są drgania na postoju.
I związku z tym miał bym prośbę jak ktoś z forumowiczów ma dostęp do garażu czy zrobił by zdjęcie jak ma być zamontowana bo to też bardzo ważna sprawa bo boje się że ta też może być źle zamontowana i żeby nie powielić błędu i mieć spokojną głowę ;)
-
Za wymianę 40 zl
-
A te oryginalne poduszki polecane przez wszystkich to można kupić poza ASO?
-
Mozna, np. tu:
https://salko.pl/poduszki-silnika/67876-poduszka-silnika-citroen-peugeot-20hdi-163km-wklad-podpory-polosi-oryginal-peugeot.html (https://salko.pl/poduszki-silnika/67876-poduszka-silnika-citroen-peugeot-20hdi-163km-wklad-podpory-polosi-oryginal-peugeot.html)
-
Coś tanio ASO Kraków 170 zł. Dobry zamienni lemforder to 60 zł
-
Dziwnie tanio serwis ASO Kraków 170 zł, dobry zamiennik to 60 zł lemforder.
-
Bo może ASO zarabia na częściach i w Peugeocie może być taniej - tak jak np olej do skrzyni w Volvo kosztuje 2x mniej niż w Citroenie
-
Coś tanio ASO Kraków 170 zł. Dobry zamienni lemforder to 60 zł
No, piszą że oryginał. A jak tak piszą - to na 100% tak jest, bo już inne elementy kupowałem i się potwierdziło...
Należy jednak zwrócić uwagę, że do np. 163KM, a 180KM są różne numery.
Ciekawe dlaczego:
180948 - przegub elast. silnika 180KM
180945 - przegub elast. silnika 163KM