Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Artur Szyjka w Czerwiec 12, 2019, 20:42:28
-
Witam ma ktos pomysl co moze byc, grzeje mi sie sprzezarka od klimy, goracy jest nawet przewód idacy do kabiny i dmucha goracym powietrzem.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
no i dobrze ze sie grzeje znaczy ze działa, przewód tez ma być gorący :)
-
No super ale czemu w środku wieje jak z piekarnika?czyzby czujnik na skraplaczu?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
W lexi pokazalo mi 42stopnie i żadnego błędu
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
Chcesz analizować pracę klimy....podłącz się pod manometry.
-
W lexi pokazalo mi 42stopnie i żadnego błędu
Bo widocznie w środku nie ma czynnika tylko spręża powietrze. Serwis klimatyzacji prawdę ci powie
-
Trzeba bedzie podjechac.Chociaz ostatnio jak sprawdzalem bylo oki.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
klapy motoreduktory działają?
-
Niewiem sprawdze dzisiaj bo bede mial troche czasu po poludniu.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
Sprężarka i przewód wysokiego ma być gorący, ale dalej jest skraplacz (chłodnica) gdzie czynnik jest schładzany, więc na wejściu do kabiny nie powinien być już gorący.
-
Muszę zobaczyć ten przewód dalej, i przy okazji motoreduktor.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
Podepne się pod temat chodź troszkę z innym problemem - podczas używania klimy bardzo szybko wskazówka od temperatury cieczy wchodzi na czerwone pole i muszę klime wyłączyć czyli tak na prawdę nie mogę z niej korzystać, jak ją wyłącze to temperatura ładnie wraca prawie na połowę scali - da się ten problem rozwiązać?
-
A chłodnice czyste? Wentylator pracuje?
-
Wentylator dwa lata temu był nowy bo nawalił na autostradzie i przy klimie wywalilo płyn. Chodzi Ci o chlodnice klimy? Bo jak to jest chłodnica do klimy oddzielna jakaś? Bo się nie znam
-
Tak, klimatyzacja ma osobną chłodnicę.
-
A gdzie ona się znajduje ta chłodnica od klimy?
-
Chłodnica wody i klimatyzacji są jedna przy drugiej:) Chłodzone tym samym wiatrakiem. Tak jak kolega wyżej doradził, zobacz czy nie jest zabita brudem, paprochami.
-
Jak ja to przeoczyłem... Ale lipa :-) dzięki
-
chłodnica klimy jest przed chłodnica wody, klimatyzacja " nagrzewa chodnice wody " co w przypadku gdy jej wydajność jest niska z powodu zanieczyszczeń doprowadza do problemów, oczyść z mechanicznych zanieczyszczeń, jak to nie pomoże chłodnica wody do płukania lub wymiany z powodu niedrożności. sprawdz czy wiatrak chodzi na wszystkich trzech biegach
-
Chłodnica klimatyzacji to trochę niefachowa nazwa. Przyjęło się tak i każdy wie o co chodzi. ;)
Ja bym się zaczął zastanawiać czy przypadkiem ktoś nie zamienił biegunowości wentylatora. W MK1 jest to chyba możliwe. Jeśli podczas jazdy bez klimy chłodnica daje radę, to raczej drożna jest. Przy włączonej klimatyzacji wentylator powinien pracować cały czas, więc sprawdzić dość łatwo wystarczy ją włączyć. Znajdziesz kogoś palącego i będzie widać w którą stronę dym niesie. ;D Ma dmuchać w kierunku silnika.
Chłodnicę można przedmuchać kompresorem, dmuchamy od strony wewnętrznej tj. od strony komory silnika. Nie zalecam myć jej żadnymi myjkami, ma swoje lata i może to szybko jej żywot zakończyć.
-
Przed chwilą patrzyłem, żeby ją przedmuchać trzeba zdjąć chlodnice wody? Tam zaczepy ma dwa od góry. A te trzy prędkości wentylatora jak sprawdzić w łatwy i szybki sposób?
-
Jak masz odpowiednio duże ciśnienie w kompresorze nie trzeba zdejmować chłodnicy "wody" A i ją przy okazji wyczyści. Pomiędzy chłodnicami mogą też zalegać liście z jesieni.
Wentylator najłatwiej sprawdzić Lexią. Swoją drogą nie wiem jak w MK1 ale wydaje mi się że klimę samo powinno wyłączyć jeśli temperatura silnika robi się niebezpieczna.
-
Ogólnie nie jestem zwolennikiem używania klimy, unikam jak tylko mogę i jak sam jeżdżę to szyby w dół ale jak już jadę z rodziną to muszę włączyć ( jakoś jestem wrażliwy na klime i zaraz kichanie i tak dalej) w te upały to wskazówka od temperatury jest lekko powyżej połowy ale jak tylko włączę klime to podchodzi pod czerwone pole, wczoraj już wskazówka zeszła z pola białego i od razu wyłączyłem bo nie chciałem ryzykować i tak za każdym razem a jak tylko wyłączyłem to po chwili wskazanie wracało na połowę. Nie wspominając o pojazdach pod górę, wtedy szybko z klimą na czerwone pole