Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Marek Paruzel w Czerwiec 13, 2019, 00:07:05
-
Od jakiegoś czasu klimatyzacja w moim aucie słabo chłodzi.
Możecie podpowiedzieć co mogę sprawdzić sam.
Co można sprawdzić interfejsem.
Na pewno sprężarka i wentylator się załącza.
Ciśnienie w aplikacji FAPLite pokazuje 8-10bar
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
A nie lepiej byłoby poddać klimę serwisowania, według wszystkich znaków na niebie powinno robić się to co roku
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
A nie lepiej byłoby poddać klimę serwisowania, według wszystkich znaków na niebie powinno robić się to co roku
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Bez przesady. ;) Dwa, trzy lata w zależności od przebiegów. Mam sprzęt w którym do klimatyzacji od 2010 roku nikt nie zaglądał... W tamtym roku działała, w tym silnik jeszcze nie był uruchamiany. Zmienia się tam tylko filtry kabinowe, maszyna pracuje w dużym zapyleniu.
Co roku to w klimie grzebie mój wujek, i efekt jest taki że w upały mu nigdy nie działa. :D
Jednak w tym przypadku polecam wizytę w warsztacie zajmujący się klimatyzacją. Sam możesz najwyżej zmienić filtr kabinowy.
-
Z tego co wiem to nie tylko jest uzupełniany czynnik chłodzący ale także olej który smaruje sprężarkę, a poza tym jak można porównywać maszynę która stoi z samochodem poruszajacym się po różnej jakości drogach, a takie podejście że póki chodzi to się nie zagląda jest krótkowzroczne i śmieszne oraz świadczy o użytkowniku
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Z tego co wiem to nie tylko jest uzupełniany czynnik chłodzący ale także olej który smaruje sprężarkę, a poza tym jak można porównywać maszynę która stoi z samochodem poruszajacym się po różnej jakości drogach, a takie podejście że póki chodzi to się nie zagląda jest krótkowzroczne i śmieszne oraz świadczy o użytkowniku
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
A co tam olejowi się stanie? Jest szczelnie zamknięty, wilgoci nie złapie bo nie ma jak. A oleje stosowane w tych układach są dużo wyższej jakości. Owszem raz na kilka lat wypada sprawdzić. Swoją drogą myślisz że serwisy klimatyzacji zmieniają olej w tych układach? :D To co ściągną może i zmienią, ale nic ponadto. I uwierz że układ w maszynie która pracuje sezonowo ma dużo gorsze warunki pracy jak w aucie.
-
Od jakiegoś czasu klimatyzacja w moim aucie słabo chłodzi.
Możecie podpowiedzieć co mogę sprawdzić sam.
Co można sprawdzić interfejsem.
Na pewno sprężarka i wentylator się załącza.
Ciśnienie w aplikacji FAPLite pokazuje 8-10bar
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
Więc ciśnienie masz ok, czynnik jest i zamiast jechać do serwisu i wydać 500zł, jak sugeruje powyżej kolega, sprawdź i wymień filtr kabinowy, zobaczysz jaka będzie różnica, też miałem taką przypadłość, wyciągnąłem filtr nie wyglądał na specjalnie zalepiony, ale już miałem zakupiony nowy, wymieniłem i mróz dmuchnął z nawiewów.:)
-
A nie lepiej byłoby poddać klimę serwisowania, według wszystkich znaków na niebie powinno robić się to co roku
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Czy kolega sam serwisuje klimę co roku ?. Takie rady każdy zna bez wchodzenia na forum, a forum jest po to, żeby uniknąć zbędnych kosztów.
-
A nie lepiej byłoby poddać klimę serwisowania, według wszystkich znaków na niebie powinno robić się to co roku
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Czy kolega sam serwisuje klimę co roku ?. Takie rady każdy zna bez wchodzenia na forum, a forum jest po to, żeby uniknąć zbędnych kosztów.
Dokładnie kolego o to chodzi. Zawsze wolę zrobić coś samemu przy aucie o ile mam odpowiednie narzędzia i wiedzę. Zanim się wybiorę to wolałbym to co jest możliwe sprawdzić samemu.
Z moich informacji to ok rok temu poprzedni właściciel wymieniał przewód od klimy bo była nieszczelność. Filtr kabinowy wymieniłem w tamtym roku zimą ale oczywiście za sugestia kolegi sprawdzę to.
Czy diagboxem można przeprowadzić jakieś testy elementow klimatyzacji?
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Oczywiście że serwisuję bo koszt jest nieporównywalny do zakupu sprężarki, filtry wymieniam zawsze po zimie, za przegląd klimy zapłaciłem 170 zł i wiem że mam spokój na rok, a co do diagnozy za pomocą programu to nie umiem powiedzieć bo go jeszcze nie mam
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Oczywiście że serwisuję bo koszt jest nieporównywalny do zakupu sprężarki, filtry wymieniam zawsze po zimie, za przegląd klimy zapłaciłem 170 zł i wiem że mam spokój na rok, a co do diagnozy za pomocą programu to nie umiem powiedzieć bo go jeszcze nie mam
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
170zl co roku przez 10 lat.... Kupiłbyś kompresor. ;) Inna sprawa że "chłodnica" klimatyzacji nie wytrzyma tyle czasu raczej. A sam kompresor też wytrzyma więcej niż 10 lat raczej. Chyba że dostaną się jakieś zanieczyszczenia do układu, a o to łatwo gdy co roku ktoś się tam wpina.
Co do ciśnienia jakie podaje DiagBox trzeba uważać, bo sam czujnik może okazać się uszkodzony.
-
A ja powiem tak. po co rozszczelniać układ który jest sprawny - jeśli klimatyzacja jest wydajna to nie ma najmniejszego sensu płacić za tzw serwis. Czasami może przynieść to więcej strat niż zysku. Nigdy nie wiesz co zostanie tak naprawdę ponownie załadowane - przy obecnej cenie czynnika słyszy się o zastępowaniu go np. propan-butanem, możesz także mieć załadowany czynnik używany odessany z kilku aut - pomysłowość naszych rodaków nie zna granic. Ponadto często jest problem z olejem, nie wszyscy go poprawnie dodają (ilość) i możesz mieć np. 2 razy stan. A już nie mówię ile czasami kontrastu potrafią dodać. Dla mnie te zalecenia co do corocznych przeglądów to wygląda na dodatkowe źródło dochodu. Często zdarza się , że właśnie takie częste serwisowanie powoduje rozszczelnienie portów przyłączeniowych i czynnik ucieka. Miałem auto które od nowości przez prawie 8 lat nigdy nie miało serwisu o którym tu piszemy i klimatyzacja działała jak należy, nic się nie działo.
Wystarczy zakupić sobie np. https://www.coolstore.pl/product-pol-4152-Termometr-elektroniczny-TP3001-z-protokolem-wzorcowania.html i kontrolować temperaturę w kratkach nawiewu.
Ale jak to woli.
To jest układ zamknięty, utrata czynnika powoduje zmniejszenie wydajności układu i dla mnie to jest wskazanie do tego aby ingerować w ten układ Ciekawe ilu z Was co roku odciąga czynnik chłodzący z w lodówce w domu i ją serwisuje? Oczywiście odgrzybianie, dezynfekcja , wymiana filtra itd. jak najbardziej a nawet koniecznie
-
To jest układ zamknięty, utrata czynnika powoduje zmniejszenie wydajności układu i dla mnie to jest wskazanie do tego aby ingerować w ten układ Ciekawe ilu z Was co roku odciąga czynnik chłodzący z w lodówce w domu i ją serwisuje? Oczywiście odgrzybianie, dezynfekcja , wymiana filtra itd. jak najbardziej a nawet koniecznie
Masz i nie masz racji. Układ lodówki nie ma oringów (wszystkie połączenia są lutowane), wykonany jest z miedzi i to jest podstawowa różnica w stosunku do układów w autach. W samochodowych układach klimatyzacji ubytek czynnika do 15-20% rocznie jest normą przewidzianą przez producentów. Ubytki są na uszczelnieniach i przez materiał (porowata struktura aluminium). Im więcej używamy klimatyzacji tym szybciej będzie potrzeba jej serwisowania a wynika to z pracy ciśnień.
Na pewno sprężarka i wentylator się załącza.
Ciśnienie w aplikacji FAPLite pokazuje 8-10bar
Za niskie na obecne temperatury zewnętrzne bo przy +20 stopniach powinno być około 11 Barów, poza tym ważniejsze jest niskie ciśnienie.
Praca ciśnienia w C5 x7 przy temperaturze zewnętrznej +20 stopni https://www.youtube.com/watch?v=p0kr3YaJubI (https://www.youtube.com/watch?v=p0kr3YaJubI)
-
To po 8 latach nie powinienem mieć czynnika w ogóle - a był i klimatyzacja działała wydajnie . Zapewne dużo znajdzie się tutaj osób, które również latami nie wymieniają/serwisują czynnika i klimatyzacja ma się bardzo dobrze. Moim zdaniem jeśli układ jest sprawny, po ewentualnych naprawach zastosowano odpowiednie materiały ( np. oringi) to nie ma prawa nic złego się dziać. Normatywy producentów coraz bardziej zakładają takie normy aby potencjalny klient mógł jak najmniej reklamować. Ubytek czynnika 20% spowoduje że niestety ale układ nie będzie już wydajny.
Różnica w budowie tych dwóch układów jest oczywista - bardziej mi chodziło o to, że nikt nie odciąga czynnika aby go wymienić po roku. Wskazaniem jest spadek wydajności klimatyzacji a nie pseudo zalecenia stacji serwisujących klimatyzacje.
-
Niby w jaki sposób układ zostaje rozszczelniony jeśli pracuje z maszyną do serwisu w układzie zamkniętym. Po 8 latach olej bez wymiany jest jak woda, w końcu klima pracuje cały rok. To żal tego samochodu przy takim kierowcy.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Przecież oleju Ci nikt nie wymienia. tyle ile Ci odzyska maszyna tyle z powrotem Ci dodadzą - część serwisów dodaje + ileś tam procent. Żeby usunąć cały olej z układu należy praktycznie wypłukać cały układ. Byli też swego czasu fachowcy, którzy serwisowali klimatyzację dając tyle czynnika co pisze w instrukcji + tyle oleju co pisze w instrukcji ( nie biorąc pod uwagę, że nie odzyskuje się całośći oleju. Mam znajomych co zajmują się klimatyzacjami i często gdy wymieniają kompresor lub jakieś podzespoły i często okazuje się że w układzie jest stan oleju x2.
Właśnie rozszczelnienie następuje przy porcie, nieszczelność na zaworze portu HP czy też LP poprzez przyłączanie do stacji serwisowej - często właśnie tam jest nieszczelność - tak miałem np. w Citroenie C4 - po tym czynnik uciekał mi w ciągu 2-3 miesięcy - dopiero wymiana zaworu załatwiła sprawę.
-
To po 8 latach nie powinienem mieć czynnika w ogóle - a był i klimatyzacja działała wydajnie ...Ubytek czynnika 20% spowoduje że niestety ale układ nie będzie już wydajny.
Napisałem przecież do 15-20% a nie, że tyle na pewno ucieknie. Poza tym nawet nie odczujesz ubytku 20% czynnika.
-
Z moich informacji to ok rok temu poprzedni właściciel wymieniał przewód od klimy bo była nieszczelność. Filtr kabinowy wymieniłem w tamtym roku zimą ale oczywiście za sugestia kolegi sprawdzę to.
Pytanie czy zgodnie z zaleceniami przy rozpięciu układu wymienił osuszacz. Z mojego doświadczenia to sprawdziłeś to co można - załączanie kompresora i wiatraków. Sprawdzić możesz jeszcze do jakiej temperatury wylotu powietrza klima daje radę obniżyć (obieg zamknięty najlepiej otwarty jeden wywiew), no i czy klapki mieszacza się nie zablokowały i nie podaje ciepłego.
-
Dziękuję za odpowiedzi ale mam pewne zastrzeżenia. Otóż 85% wypowiedzi nie jest zgodna z tematem.
Ja nie pytałem o częstotliwość serwisu klimatyzacji, tylko o możliwości sprawdzenia co może być powodem spadku jej wydajności.
Później się ludzie dziwią, że nie można nic pożytecznego znaleźć. Nie dziwię się, że nie chce się czytać tematów, które mają po 100 postów jak 80% wypowiedzi nie są związane z tematem.
Wracając do tematu to przy wyłączonej klimatyzacji ciśnienie jakie jest w aplikacji FAPLite to ok 5-6bar. Pa uruchomieniu nie przekracza 8bar. Podczas jazdy nawet spada do 7.4bar a po zatrzymaniu pojazdu wzrasta do 8bar. Jeżeli powinno powyżej 10bar to chyba są dwie opcje? Albo za mało czynnika, albo coś ze sprężarka?
Temperatura węży przy sprezarce to: ten cieńszy jest ciepły, natomiast ten grubszy jest chłodny.
Mam fakturę z lipca tamtego roku, że coś tam w Szwecji z klimatyzacją było robione.
Jak mogę sprawdzić te klapki mieszacza?
-
W tym wątku (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=117663.msg1172205#msg1172205) podawałem wyciągi z serwisówki jak się dostać do motoreduktorów nawiewu. Same klapy możesz sprawdzić jakimś endoskopem albo pośrednio - jeśli po zdjęciu motoreduktora da się klapy swobodnie (czyli bez przesadnego oporu) przestawiać i element odbierający napęd nie jest uszkodzony/wyrobiony, to można założyć, że działają prawidłowo (no chyba, że klapa ma dziurę albo jest złamana i rusza się tylko "pół").
-
Wracając do tematu to przy wyłączonej klimatyzacji ciśnienie jakie jest w aplikacji FAPLite to ok 5-6bar. Pa uruchomieniu nie przekracza 8bar. Podczas jazdy nawet spada do 7.4bar a po zatrzymaniu pojazdu wzrasta do 8bar. Jeżeli powinno powyżej 10bar to chyba są dwie opcje? Albo za mało czynnika, albo coś ze sprężarka?
Temperatura węży przy sprezarce to: ten cieńszy jest ciepły, natomiast ten grubszy jest chłodny.
Mam fakturę z lipca tamtego roku, że coś tam w Szwecji z klimatyzacją było robione.
Jak zwykle większość odpowiedzi nie w temacie, ja ich nazywam nabijacze postów, co prawda mają po kilka tysięcy odpowiedzi, ale większość nie na temat.
Co do ciśnień, to faktycznie ostatnio zerkałem w lexii jak to jest w C3, na wyłączonej 6 barów, a na włączonej ok. 15, 16 barów, w moim obecnym DS5, na wyłączonej ok 7 barów, na włączonej 17 barów. Dobrze by było jak byś podpiął gdzieś pod DiagBoxa, tam podejrzysz więcej parametrów
-
Czyli w moim przypadku do sprawdzenia motoreduktor przepustnicy mieszania?
Jak mogę go sprawdzić? Da radę jakoś włożyć tam łapę i ustawić temperaturę na HI a później LOW, czy jak?
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Ważną rzeczą o której do tej pory tutaj nie powiedziano jest sprawdzenie czystości skraplacza, przy jego znacznym zabrudzeniu też ulegnie zmianie wydajność układu. Czasami skraplacze są tak zabite, że praktycznie nie drożne. To możesz sobie sprawdzić samemu. Dość dobrze można ocenić sprawność poprzez kontrolę ciśnień i ich zachowań w układzie - ale do tego potrzebujesz przynajmniej manometrów oraz przyłączy. Co do ciśnień należy pamiętać , że są zależne od temperatury - nie ma co porównywać pomiarów robionych np przy 15 stopniach i np 30 stopniach.
To ciśnienie jak mniemam masz zmierzone po wysokiej stronie? A po niskiej też jest podgląd?
-
Tak to wyglądało:
-
Nie znam dobrze Lexi - ale czy wentylator startuje? Bo mamy tutaj jakąś wartość zadaną a zmierzona jest 0?
Po za tym dobrze jakbyś zmierzył temperaturę w kratkach wylotowych nawiewu - wtedy możnaby coś powiedzieć.
-
Nie znam dobrze Lexi - ale czy wentylator startuje? Bo mamy tutaj jakąś wartość zadaną a zmierzona jest 0?
Po za tym dobrze jakbyś zmierzył temperaturę w kratkach wylotowych nawiewu - wtedy możnaby coś powiedzieć.
Wentylator może pracować, C5 X7 ma chyba normalnie sterowany wentylator przez rezystor. Ten parametr wtedy tak dziwnie w Lexii wygląda, ale DiagBox powinien to rozpoznać prawidłowo. W C5 (MK1 zwanym MK2) po lifcie te procenty wentylatora się pokrywają. Czy wentylator pracuje jeszcze kolega niech potwierdzi.
Edit... Dopiero zauważyłem że to zdjęcia z C3 kolega dał dla przykładu. ;) Ale zasada jest ta sama, jeśli wentylator jest bez modułu sterującego a na rezystorach to wskazania wentylatorów nie zgadzają się.
-
Wracając do tematu to przy wyłączonej klimatyzacji ciśnienie jakie jest w aplikacji FAPLite to ok 5-6bar. Pa uruchomieniu nie przekracza 8bar. Podczas jazdy nawet spada do 7.4bar a po zatrzymaniu pojazdu wzrasta do 8bar. Jeżeli powinno powyżej 10bar to chyba są dwie opcje? Albo za mało czynnika, albo coś ze sprężarka?
Ciepło. Przy temp. +30 stopni i więcej ciśnienie na wyłączonym układzie powinno wynosić około 7 barów, czyli pewnie trochę za mało czynnika... ale mimo wszystko ciśnienie powinno wzrosnąć znacznie po uruchomieniu układu. Reasumując czynnik to jedno a wysterowanie kompresora to drugie i wydaje mi się, że z tym masz problem. Skraplacz, jak niektórzy sugerują, olej bo dopóki nie masz ciśnienia to on nie ma czego chłodzić i skraplać, bo wysokie ciśnienie to wysoka temperatura, a póki co ciśnienia brak. Idąc dalej osuszacz też olej bo on blokuje układ jeśli jest problemem więc ciśnienie wtedy też powinno wzrastać.
Według mnie pozostają ci trzy rzeczy do weryfikacji i tutaj tego nie zrobimy, bo wymaga to dłuższej chwili i przynajmniej manometrów do obserwacji zachowania układu. Skupił bym się na kompresorze, zaworze sterującym kompresorem i dyszy rozprężnej bo wszystkie te element mogą powodować brak właściwej pracy ciśnień.
-
Nie znam dobrze Lexi - ale czy wentylator startuje? Bo mamy tutaj jakąś wartość zadaną a zmierzona jest 0?
Wentylator pracuje, ale C3 to proste auto i ma dwu prędkościowy wentylator, ta opcja pokazywała by w procentach jego prędkość, jeżeli byłby płynnie regulowany jak np. w C5X7.
-
Czyli na pewno to ciśnienie 8 bar jest za niskie.
Wczoraj jeszcze pod wieczór się pobawilem sterowaniem. Ustawiłem obieg zamknięty i nawiew na środek. Temperature ustawiłem na przemian: kierowcy na HI a pasażera na LO i odwrotnie. Temperatura się zmienia z ciepłego na chłodne. To co udało się zaobserwować to ze strony pasażera powietrze jest ewidentnie chłodniejsze (można powiedzieć, że chłodzi całkiem ok).
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Tak ciśnienie jest za niskie, 5 Barów w spoczynku to temperatura zewnętrzna ok +20 stopni, dla +35 powinno być z grubsza około 7-8 Barów
-
Miałem dziś podłączonego diagboxa i przy okazji sprawdził em wartości u siebie- na wyłączonej 7 bar, na włączonej 12-14 bar (przy ustawieniu najniższej temp.)
-
Przy +30 tak właśnie będzie, w moim filmie dane widoczne są dla +20
-
Ja te wartości sprawdzałem około północy było wtedy 20 może 21 stopni. No ale mniej więcej się to pokrywa z Twoimi.
-
U mnie w temp. Powyzej 30 stopni ciśnienie mam ok 7-7 bar, po włączeniu klimy w korku doszło max do 21.5 bara, a w trasie jest ok 17, klima nabija a w zeszłym roku, czy to prawidłowe wartości? Bo słyszałem że powyżej 21 bar kompresor się odłącza
-
Ostatnio włączyłem aplikacje FAP. Przy temperaturze 34st czujnik pokazywał 16bar, a jak wyłączałem klimę to 12bar.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
Ale zasadnicza różnica jest czy to było w czasie jazdy czy stojąc np w korku, bo jak się jedzie to zawsze jest niższe ciśnienie (spowodowane np. Pędem powietrza które chłodzi dodatkowo chłodnice klimat), u mnie w czasie jazdy również jest w granicy 17
-
Coś wysoko wam bije HP, sprawdźcie stan skraplacza. Zwłaszcza jak ciśnienie przekracza 20 Barów (temp. gazu ok +70 st.), to może oznaczać problemy ze skraplaczem. U mnie wentylator nawet nie włącza drugiego biegu przy temperaturach ok. 35 stopni
Prosty test polewania skraplacza delikatnym strumieniem wody daje odpowiedź na pytanie o stan skraplacza.
Pewnie się powtórzę ale nie używajcie myjki ciśnieniowej do mycia chłodnic i skraplacza bo ona niszczy właśnie skraplacz (załamuje lamelki) silnym strumieniem wody co utrudnia przepływ powietrza przez skraplacz i obniża jego skuteczność.
Zawór bezpieczeństwa otwiera się przy 28-30 Barach
Przy temperaturze 34st czujnik pokazywał 16bar, a jak wyłączałem klimę to 12bar.
Było 12 bo komora silnika była rozgrzana (12 barów r134a to ok +50 stopni C), najlepiej sprawdzać ciśnienie w spoczynku po dłuższym postoju w cieniu, wtedy przy +35 powinno być około 8 Barów. Fizyki nie oszukasz z temperatury otoczenia wynika ciśnienie gazu.
Jak znajdę chwilę i temp. przekroczy +30 to nagram jeszcze jeden filmik jak przy tej temp. pracują ciśnienia
A puki co przybliżony wykres jak ciśnienie R134a przekłada się na temperaturę
(https://images90.fotosik.pl/202/b28d9350e90fd03agen.jpg)
-
Dzisiaj przy 21st z włączoną klima i bez . Pomiar podczas jazdy. Dodam, że z klimą żadnych problemów jeszcze nie miałem. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190618/cefc93d9dc31ad4db65511cb80ebe281.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190618/57f81ec4acc41ec22aec668c6c9f4ca4.jpg)
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
Dzisiaj przy 21st z włączoną klima i bez . Pomiar podczas jazdy. Dodam, że z klimą żadnych problemów jeszcze nie miałem. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190618/cefc93d9dc31ad4db65511cb80ebe281.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190618/57f81ec4acc41ec22aec668c6c9f4ca4.jpg)
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
To u mnie dzisiaj było przy 30st z włączona klima ponad 8bar
Jak u Ciebie chodzi klimatyzacja? (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190618/923c94ef170876621b1339a775e7be47.jpg)
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Nie mam zastrzeżeń . Nawet w upalne dni całkiem szybko schładza wnętrze .
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
Istotna jest jeszcze różnica temperatur - pomiędzy temperaturą zewnętrzną a tą ustawioną na panelu klimatyzacji. Być może u mnie również jest jakiś problem ze skraplaczem, ale w upały (rzędu 33-35 stopni na zewnątrz) i ustawieniu temp. na klimatyzacji 22 stopnie wentylator co chwila zbija ciśnienie, bo bardzo szybko rośnie ponad 20 bar'ów. Przy jeździe z prędkością miejską ciśnienie waha się w okolicach 12-14 Bar.
-
U mjie wentylator chodzi non stop po włączeniu klimy.
-
W samochodowych układach klimatyzacji ubytek czynnika do 15-20% rocznie jest normą przewidzianą przez producentów. Ubytki są na uszczelnieniach i przez materiał (porowata struktura aluminium). Im więcej używamy klimatyzacji tym szybciej będzie potrzeba jej serwisowania a wynika to z pracy ciśnień.
Im więcej używamy klimatyzacji tym dłużej będzie sprawna i nie ucieknie czynnik, olej który jednocześnie smaruje cały układ łączenie z oringami zabezpiecza też przed uciekaniem czynnika. Niestety norma przewidziana przez producenta wynika z g*wnianych materiałów i mającego wysoką przenikalność czynnika (ma być eko), na freonie klimatyzacje działały w samochodach po kilkanaście lat.
Największy ubytek czynnika jest w zimie kiedy to właśnie klimatyzacja nie pracuje i nie jest rozprowadzony olej po układzie.
wentylator co chwila zbija ciśnienie, bo bardzo szybko rośnie ponad 20 bar'ów. Przy jeździe z prędkością miejską ciśnienie waha się w okolicach 12-14 Bar.
Ustaw Diagboxem ciągła pracę wentylatora:
https://www.youtube.com/watch?v=p0kr3YaJubI (https://www.youtube.com/watch?v=p0kr3YaJubI)
-
Może źle się wyraziłem wentylator chodzi cały czas, ale na postoju ciśnienie rośnie na tyle że często włącza się na 100% i wtedy ciśnienie spada.
-
Dzisiaj przyszedł magazyn a wnim akurat o ciśnieniach w klimatyzacji.
-
U mnie jest podobnie, auto mam ponad rok, i od początku tak było, chłodzi i działa więc wolę nie grzebać, podobno nie wentylator zbija ciśnienie tylko czujnik ciśnienia przy ok 21 barach wyłącza na chwilę sprężarek, po czym ciśnienie lekko spada i uruchamia ponownie, fakt auta już nie są nowe więc na pewno skraplacz, osuszacz itp. Nie mają już pełnej wydajności, z tego co wiem osuszacz np. Powinno się zmieniać co 5 lat,
Może źle się wyraziłem wentylator chodzi cały czas, ale na postoju ciśnienie rośnie na tyle że często włącza się na 100% i wtedy ciśnienie spada.
-
Dzisiaj przy +30 sprawdzałem ciśnienia i stoją na sztywno, LP na 2.1-2.2 a HP (w zależności od tego czy klima jest na AUTO czy ustawiona w manualu na LOW) to jest 16 Barów w auto i 15 Barów w manualu. Ciśnienie wysokie nie skacze i nawet nie zbliża się w okolice 20 Barów jak układ po załączeniu klimy się stabilizuje przez kilka minut, po załączeniu wysokie leci w okolicę 17 Barów ale po kilku minutach HP spada w okolice 15 Barów i tak potem stoi bez żadnych większych skoków ciśnienia, co najwyżej powoli +/- 0,5-0,7 Bara.
Gdy jest wysokie ciśnienie najprostszą rzeczą do zrobienia samemu jest weryfikacja powierzchni skraplacza, głównie jego zanieczyszczenia np. przez owady i drobne kamienie. Dobrze jest skropić go chemią do owadów i umyć a potem ponownie np. chemią do silnika i ponownie umyć. Powinno się trochę poprawić oddawanie ciepła przez skraplacz a co za tym idzie powinno obniżyć się ciśnienie HP
Dzisiaj przyszedł magazyn a wnim akurat o ciśnieniach w klimatyzacji.
Trochę stara ta instrukcja bo "oczka" w filtrze-osuszaczu już się nie stosuje a szkoda bo się przydawało
Twój załącznik obróciłem żeby wygodnie się czytało
-
Panowie , a jakie powinny być nominalne wartości w układzie klimy po stronie wysokie / niskie
Ja mam tak:
przed włączeniem sprężarki
(https://images89.fotosik.pl/302/2fdb80b00dd3b626med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/2fdb80b00dd3b626)
po załączeniu sprężarki
(https://images89.fotosik.pl/302/ad09cfc950255a79med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/ad09cfc950255a79)
Temperatura zewnętrzna - 8 st.C
-
Sprawdź manometr LO bo na obu zdjęciach jest około 2 Barów a przy wyłączonym silniku powinno na obu manometrach być to samo czyli około 5-6 Barów
W linku poniżej ciśnienie wysokie mierzone przy +20 stopniach jest minimalnie wyższe niż twoje przy +8 więc twoje wydaje się być ok. Niskie zawsze powinno być w okolicy 2,0-2,5 Bara. Poza tym ciśnienie to raz a jego praca to dwa. Z samego zdjęcia ciężko diagnozować
https://www.youtube.com/watch?v=p0kr3YaJubI
-
Manometry sprawne, obydwa legalizowane.
W czasie pomiaru, silnik oczywiście pracował.
Filmik mi znany, u mnie ustawienie jest na "NIE".
Na wyłączonym nie sprawdzałem, ale po weekendzie sprawdzę........
-
Manometry sprawne, obydwa legalizowane.
W czasie pomiaru, silnik oczywiście pracował.
Na wyłączonym nie sprawdzałem, ale po weekendzie sprawdzę........
Jeśli silnik pracuje ale nie jest załączona klimatyzacja to ciśnienie po obu stronach (Hi/Lo) powinno być takie samo.
-
No i sprawdziłem manometrami- mam po 4 bar HI/LO- czy nie za mało ciut??? Temp.zewn. +8 st.
-
Jak na wyłączoną to jest dobrze. Przy załączeniu strona wysoka powinna być ok. 4-5x wyższa. Taką mniej więcej sprawność ma sprężarka.
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Powinno być 5-6 Barów na wyłączonym, a na załączonym układzie 11-13 Barów.
-
Nie działa mi klima. Ciśnienie na wyłączonym silniki 5 bar. Czy to jest wartość odpowiednia ?
-
Nie działa mi klima. Ciśnienie na wyłączonym silniki 5 bar. Czy to jest wartość odpowiednia ?
Jaka była temperatura zewnętrzna?
-
+5
-
+5
To jeszcze nie włączy się.Sprawdź w cieplejsze dni.
-
Od jakiej temp klimatyzacja jest uruchamiana ?
-
Zależy tez od ciśnienia ale u mnie startuje od +6.