Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Przemysław Wiśniewski w Czerwiec 14, 2019, 22:02:01
-
Na początku chciałem się ładnie przywitać na forum! Od ponad roku jestem użytkownikiem C5 I 2003r. 2.0hdi w liftbacku. Fajne auto ale ma swoją historię (splamioną głównie przez różnych mechaników poprzedniego właściciela jak i mojego pierwszego ;)
Chciałem zapytać czy wiecie od czego jest ta zawracająca pod komorą silnika (lewa strona tj. kierowcy) w górę. Dwa razy już musiałem ją ponownie mocowac wspomagając się taśmą i trytkami gdyż cokolwiek tam miało trzymać, trzyma za słabo
PS Tak, wcześniej zgubiłem gdzieś niestety osłonę silnika, tak ją majstrzy zamontowali :(
-
Witaj. To rura od dolotu. Wypada Ci zapewne z obudowy filtra :) Cały dolot poprowadzony jest nad lewe nadkole. Mocowanie do obudowy filtra jest dość specyficzne, najlepiej wyjąć filtr i raczej łatwo dojść jak to ogarnąć. Zawsze można uszczelnić jakąś dobrą taśmą jeśli oryginalne zamocowanie jakiś partacz zniszczył.
-
Dzięki za odzew. Czyli bez niej kiepsko szło powietrze do silnika czy szło powietrze spoza filtra ?
-
Nie, do silnika szło filtrowane powietrze. Ta rura to głównie eliminacja rezonansu - "buczenia" kiedy mocniej wciskasz gaz, oraz zanieczyszczeń, pyłu, żeby przedłużyć żywotność filtra - dlatego wlot jest schowany w błotniku, nad nadkolem.
-
bez tej rury silnik bierze powietrze z komory silnika gdzie jest dość gorąco, niestety skutkiem tego mniej koników napędza auto.
-
Dzięki za rozjaśnienia. Przekonany byłem, że spadek mocy i świst to wina turbiny (puszcza olej mechanik twierdził, przebieg 330tys). Ale skoro rurkę podpiąłem i nie zauważyłem różnicy to pewnie jednak turbo.
-
puszcza olej
Jeśli tak jest faktycznie to lepiej zaplanuj, żeby coś z tym zrobić... - czytaj: wysokie ryzyko rozbiegania silnika.
-
jesteś pewny że to turbo puszcza olej? kopci ci ? jaki kolor dymu? 330 tys... u mnie pokazuje mniej więcej tak samo, tyle że mil ... turbo działa, mechanik czy wymieniacz? bo to różnica jest :P