Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Sebastian Osowski w Sierpień 07, 2019, 14:31:08

Tytuł: Problem z cofajacym się paliwem..
Wiadomość wysłana przez: Sebastian Osowski w Sierpień 07, 2019, 14:31:08
Mam szybkie pytanie do posiadaczy głównie 3.0. Czy mógłby ktoś z Was sprawdzić czy pompa paliwa po każdorazowym przekręceniu na zapłon podbija paliwo?

Mam u siebie  problem natury takiej, że jak przekrece zapłon to się załączy, i jak zrobię to ponownie to już nie. I teraz nie wiem czy tylko raz ma podbić, czy za każdym razem. Mam jeszcze 206 1.4 w benzynie i tam z każdym razem pompa się załącza.

Będę wdzięczny jak ktoś to sprawdzi. Bo to, że paliwo schodzi z układu to wiem i najprawdopodobniej po czyszczeniu baku się tak zrobiło. Tylko męczy mnie ta pompa :p


Tytuł: Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Sierpień 07, 2019, 17:11:09
Pompa załącza się zawsze na 2-3 sekundy po przekręceniu stacyjki, bez uruchomienia silnika.
Tytuł: Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
Wiadomość wysłana przez: Radosław Misztal w Sierpień 07, 2019, 18:11:03
Na 99% nie dobija ponownie. Ciężko mi określić po u mnie za każdym przekręceniem kluczyka testuje poziomowanie lamp, co zagłusza nieco pompę. Ale wydaje mi się, że paliwo pompuje tylko za pierwszym razem - nawet w Lanosie tak miałem.
Tytuł: Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
Wiadomość wysłana przez: Sebastian Osowski w Sierpień 07, 2019, 21:18:27
No ja z podłączoną kontrolką zauważyłem, że tylko raz podbija. Co mi trochę nie pasuje, bo na moje jak w większości aut powinno za każdym razem.
Tytuł: Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Sierpień 09, 2019, 16:49:51
Masz czujnik ciśnienia paliwa. Jeśli ciśnienie jest wystarczające, pompa nie startuje po włączeniu zapłonu,
tylko w momencie uruchomienia wtryskiwaczy.
Tytuł: Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Sierpień 09, 2019, 20:45:22
Masz czujnik ciśnienia paliwa.
Benzyna nie ma tego co byś chciał....dla Swojej teorii.
Tytuł: Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
Wiadomość wysłana przez: rafał kaśkiewicz w Sierpień 10, 2019, 08:16:20
W c4 nie zawsze się włącza pompa. Tylko tam ją słychać już po otwarciu drzwi.
Być może bsm ci pada.
U mnie prawie nie słychać pompy więc nie wiem czy się włącza za każdym razem.
P307 cc też nie zawsze się włącza.
Tytuł: Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Sierpień 10, 2019, 14:10:42
A jaki jest problem? Długie kręcenie rozrusznika zanim odpali czy coś innego?
To, co mi przychodzi do głowy w takim przypadku to reduktor puszczający gaz podciśnieniem, ale to jeśli masz LPG. A nie wiem czy masz?
Tytuł: Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
Wiadomość wysłana przez: Sebastian Osowski w Sierpień 11, 2019, 00:39:16
Tak lpg mam. Ale to nie jest tego wina. Nawet ostatnio jeździłem tylko na benzynie i auto po nocy tak samo się zachowało. Czyli długo kręci i strasznie potrafi się przydławić po rozruchu. Nigdy wcześniej się tak nie działo, aż do momentu jak zdejmowałem bak do wymiany przewodu hydraulicznego i przy okazji wyciągnąłem pompę paliwa celem wyczyszczenia baku. Muszę iść tą drogą, ale to dam znać bo ostatnio czas znalazłem na wygłuszenie drzwi.
Tytuł: Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
Wiadomość wysłana przez: rafał kaśkiewicz w Sierpień 11, 2019, 22:41:40
Miałem podobnie przy Mitsubishi Sigma 3.0. Po wymianie filtra paliwa rano ciężko odpalała.
Po wyjechaniu zbiornika benzyny przeszło.Spróbuj punktami pomiarowymi upuścić po 5 l do bańki.
Tytuł: Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
Wiadomość wysłana przez: Sebastian Osowski w Sierpień 19, 2019, 08:40:52
No to teraz tak.


Pompa paliwa raz jeszcze była wyciągnięta, sprawdziłem wszystkie oringi w miejscach, gdzie mogłem je uszkodzić są całe.
Gdzieś w internecie widziałem jak w nowszym bsm można było zrobić zworkę, aby sprawdzić czy to wina bms. Niestety z racji generacji instalacji mam starszy moduł i teraz pytanko czy w nim też można zrobić taki zabieg jak tutaj:
(https://www.fotosik.pl/zdjecie/32a11be442ff747d)https://www.fotosik.pl/zdjecie/32a11be442ff747d (https://www.fotosik.pl/zdjecie/32a11be442ff747d)


Niestety mam bsm a6 jak tutaj i niezbyt wiem z którego przewodu dać zasilanie na bezpiecznik.
(https://www.eurofrance.pl/environment/cache/images/500_500_productGfx_69e8386b1a61ae25c07a16b4132a3bb3.jpg)
Tytuł: Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
Wiadomość wysłana przez: rafał kaśkiewicz w Sierpień 20, 2019, 08:19:03
W c4 jak padło bsm, to wywalał jeszcze błędy od wtrysków i cewek i chyba czegoś jeszcze.
Jak wyjmiesz bezpiecznik od pompy, to zobaczysz.


Ja zrobiłem zestaw z przekaźnikiem I sterowanie poszło z grubego kabla z podwójnej kostki.
Jeden ma zasilanie po odpaleniu silnika, a drugi zaraz po zapłonie.
A + z śrubki od bezpieczników MAX.
Tytuł: Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
Wiadomość wysłana przez: Sebastian Osowski w Wrzesień 02, 2019, 18:37:34
Na chwilę obecną problem dużo rzadziej się pojawia. Także nie ruszam póki jest lepiej :p
Tytuł: Odp: Problem z cofajacym się paliwem..
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tokarczyk w Wrzesień 04, 2019, 23:34:00

Typowe objawy zapowietrzenia układu.
Sprawdź czy nadal jest powietrze. Prawa strona auta bliżej kabiny na wężu jest odpowietrznik, na włączonym zapłonie jak poleci paliwo to ok.


(https://i.imgur.com/7yWbvAc.jpg/img](zdjęcie pożyczyłem z internetu))
(zdjęcie pożyczyłem z internetu)