Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Sebastian Osowski w Sierpień 07, 2019, 14:31:08
-
Mam szybkie pytanie do posiadaczy głównie 3.0. Czy mógłby ktoś z Was sprawdzić czy pompa paliwa po każdorazowym przekręceniu na zapłon podbija paliwo?
Mam u siebie problem natury takiej, że jak przekrece zapłon to się załączy, i jak zrobię to ponownie to już nie. I teraz nie wiem czy tylko raz ma podbić, czy za każdym razem. Mam jeszcze 206 1.4 w benzynie i tam z każdym razem pompa się załącza.
Będę wdzięczny jak ktoś to sprawdzi. Bo to, że paliwo schodzi z układu to wiem i najprawdopodobniej po czyszczeniu baku się tak zrobiło. Tylko męczy mnie ta pompa :p
-
Pompa załącza się zawsze na 2-3 sekundy po przekręceniu stacyjki, bez uruchomienia silnika.
-
Na 99% nie dobija ponownie. Ciężko mi określić po u mnie za każdym przekręceniem kluczyka testuje poziomowanie lamp, co zagłusza nieco pompę. Ale wydaje mi się, że paliwo pompuje tylko za pierwszym razem - nawet w Lanosie tak miałem.
-
No ja z podłączoną kontrolką zauważyłem, że tylko raz podbija. Co mi trochę nie pasuje, bo na moje jak w większości aut powinno za każdym razem.
-
Masz czujnik ciśnienia paliwa. Jeśli ciśnienie jest wystarczające, pompa nie startuje po włączeniu zapłonu,
tylko w momencie uruchomienia wtryskiwaczy.
-
Masz czujnik ciśnienia paliwa.
Benzyna nie ma tego co byś chciał....dla Swojej teorii.
-
W c4 nie zawsze się włącza pompa. Tylko tam ją słychać już po otwarciu drzwi.
Być może bsm ci pada.
U mnie prawie nie słychać pompy więc nie wiem czy się włącza za każdym razem.
P307 cc też nie zawsze się włącza.
-
A jaki jest problem? Długie kręcenie rozrusznika zanim odpali czy coś innego?
To, co mi przychodzi do głowy w takim przypadku to reduktor puszczający gaz podciśnieniem, ale to jeśli masz LPG. A nie wiem czy masz?
-
Tak lpg mam. Ale to nie jest tego wina. Nawet ostatnio jeździłem tylko na benzynie i auto po nocy tak samo się zachowało. Czyli długo kręci i strasznie potrafi się przydławić po rozruchu. Nigdy wcześniej się tak nie działo, aż do momentu jak zdejmowałem bak do wymiany przewodu hydraulicznego i przy okazji wyciągnąłem pompę paliwa celem wyczyszczenia baku. Muszę iść tą drogą, ale to dam znać bo ostatnio czas znalazłem na wygłuszenie drzwi.
-
Miałem podobnie przy Mitsubishi Sigma 3.0. Po wymianie filtra paliwa rano ciężko odpalała.
Po wyjechaniu zbiornika benzyny przeszło.Spróbuj punktami pomiarowymi upuścić po 5 l do bańki.
-
No to teraz tak.
Pompa paliwa raz jeszcze była wyciągnięta, sprawdziłem wszystkie oringi w miejscach, gdzie mogłem je uszkodzić są całe.
Gdzieś w internecie widziałem jak w nowszym bsm można było zrobić zworkę, aby sprawdzić czy to wina bms. Niestety z racji generacji instalacji mam starszy moduł i teraz pytanko czy w nim też można zrobić taki zabieg jak tutaj:
(https://www.fotosik.pl/zdjecie/32a11be442ff747d)https://www.fotosik.pl/zdjecie/32a11be442ff747d (https://www.fotosik.pl/zdjecie/32a11be442ff747d)
Niestety mam bsm a6 jak tutaj i niezbyt wiem z którego przewodu dać zasilanie na bezpiecznik.
(https://www.eurofrance.pl/environment/cache/images/500_500_productGfx_69e8386b1a61ae25c07a16b4132a3bb3.jpg)
-
W c4 jak padło bsm, to wywalał jeszcze błędy od wtrysków i cewek i chyba czegoś jeszcze.
Jak wyjmiesz bezpiecznik od pompy, to zobaczysz.
Ja zrobiłem zestaw z przekaźnikiem I sterowanie poszło z grubego kabla z podwójnej kostki.
Jeden ma zasilanie po odpaleniu silnika, a drugi zaraz po zapłonie.
A + z śrubki od bezpieczników MAX.
-
Na chwilę obecną problem dużo rzadziej się pojawia. Także nie ruszam póki jest lepiej :p
-
Typowe objawy zapowietrzenia układu.
Sprawdź czy nadal jest powietrze. Prawa strona auta bliżej kabiny na wężu jest odpowietrznik, na włączonym zapłonie jak poleci paliwo to ok.
(https://i.imgur.com/7yWbvAc.jpg/img](zdjęcie pożyczyłem z internetu))
(zdjęcie pożyczyłem z internetu)