Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Michał Szymura w Październik 12, 2019, 19:42:49
-
Ponieważ trochę mi się za mocno grzeje silnik zabieram się za wymianę płynu i płukanie układu ale jeszcze przed tym uruchomiłem lexię żeby sprawdzić wentylator i test pierwszego biegu nie uruchamia wentylatora. Poczytałem na forach i jedni piszą że to wina lexii inni że wentylatora. Klima załącza wentylator. Jak uruchamiam test pierwszego biegu to coś tam buczy ale tak jakby pompa paliwa pracowała... Jak to w końcu jest z tym testem ?
-
W MKI test wentylatora działa poprawnie w Lexi (przynajmniej ja się nie spotkałem aby mi nie zadziałał), więc najprawdopodobniej opornik padł, może być jeszcze sterowanie, przekaźnik lub wiązka, ale to ostateczność.
-
Problem rozwiązany. Przerwany kabel przy przekaźniku. Przy okazji - w skrzynce przekaźników jest nie podłaczony 2 pinowy kabelek. O czego on miał być ?
-
A jednak ... po naprawieniu kabelka padł wentylator. Nie ma to jak powrót do domu w słoneczną pogodę z ogrzewaniem na maksimum.Po rozebraniu silnika widać, że szczotki się skończyły. Ktoś wie jaki dokładnie rozmiar ? Chyba 7x8 po zmierzeniu ale długość na czuja 12 mm ?
-
Używany wentylator to koszt około 50zł, jeśli mówimy o tym samym to ten kabelek jest do czujnika otwarcia maski.
-
Używany też pewnie padnie w niedługim czasie dlatego wolę wsadzić nowe szczotki.
-
Otóż szczotki wymienione. W pewnym zakładzie w Katowicach specjalizującym się w tym temacie (którego nazwy nie wspomnę, a ktoś kto potrzebuje znajdzie w wyszukiwarce po hasłach "szczotki Katowice" ) dobraliśmy takie o rozmiarze 6.8/7.9/17mm. Jak się okazuje są z silnika dmuchawy Fiat Ducato. Potrzebne 2 komplety czyli 4 sztuki. Koszt 27 zł.