Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: MATEUSZ LEPIARZ w Styczeń 13, 2020, 15:42:28

Tytuł: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: MATEUSZ LEPIARZ w Styczeń 13, 2020, 15:42:28
Witam,mam problem ze swoją cytryną c5 x7 1.6 hdi,płyn eolys jest ,wyskoczył mi komunikat RISK OF PARTICLE FILTER CLOGGING po zatankowaniu i przejechaniu 3 km
we wtorek podpiołem go pod kompa i pokazał 37 procent zatkany fap zero innego błędu przejechałem może 50 km i pokazuje że 56 procent już jest zatkany fap,przejechałem kolejne 30 km i wczoraj pokazuje mi już 85 procent zatkania fap dodam jeszcze że na lexi jest komunikat,W RUBRYCE DEFEKT SYSTEMU DOMIESZKOWANIA- INFORMACJA JEST ŻE DOMIESZKOWANIE PALIWA NIE MOŻLIWE,proszę moze ktoś miał taki problem i sie znim uporał
ps:płyn jest fizycznie na 100 procent
Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: Gruszecki Michal w Styczeń 13, 2020, 15:50:19


Witam,mam problem ze swoją cytryną c5 x7 1.6 hdi,płyn eolys jest ,wyskoczył mi komunikat RISK OF PARTICLE FILTER CLOGGING po zatankowaniu i przejechaniu 3 km
we wtorek podpiołem go pod kompa i pokazał 37 procent zatkany fap zero innego błędu przejechałem może 50 km i pokazuje że 56 procent już jest zatkany fap,przejechałem kolejne 30 km i wczoraj pokazuje mi już 85 procent zatkania fap dodam jeszcze że na lexi jest komunikat,W RUBRYCE DEFEKT SYSTEMU DOMIESZKOWANIA- INFORMACJA JEST ŻE DOMIESZKOWANIE PALIWA NIE MOŻLIWE,proszę moze ktoś miał taki problem i sie znim uporał
ps:płyn jest fizycznie na 100 procent

Po tankowania gdy zamykasz korek od wlewu paliwa wtryskiwany jest dodatek do paliwa.
W korku są magnesy które wyłapuje jakiś czujnik. Sąsiad w 2.0 miał błąd z instalacją lub samym korkiem.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: MATEUSZ LEPIARZ w Styczeń 13, 2020, 15:57:43
kolega siedział w środku i mówi ze słychac było pompkę jak otwierałem kub zamykałem zbiornik
Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: Jarosław Kowalkowski w Styczeń 13, 2020, 16:49:37
Odłącz od pompki wężyk, ten co idzie do zbiornika, następnie w DB zrób test tejże pompki i zobacz czy ulała się na podłogę porcja eloys.
Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: MATEUSZ LEPIARZ w Styczeń 13, 2020, 18:04:57
pompka podała porcje czyli pompka działa
Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: Gruszecki Michal w Styczeń 13, 2020, 18:34:54
A jakie wartości masz w db w zakładce gdzie są podane wartości związane z fap.
Jakie są ciśnienia, częstość wypalania.
Gdy podłączysz db podczas jazdy gdzieś tam jest wartość czy auto gotowe do wypalania. Czy zmienia się ten tryb?

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: MATEUSZ LEPIARZ w Styczeń 15, 2020, 16:16:40
różnica ciśnienia wejście wyjście filtra cząstek przy obr silnika 1060obr/min 7,8mbar
średni przebieg pomiędzy wypalaniem 180 km

Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: Gruszecki Michal w Styczeń 15, 2020, 23:37:37
różnica ciśnienia wejście wyjście filtra cząstek przy obr silnika 1060obr/min 7,8mbar
średni przebieg pomiędzy wypalaniem 180 km
Ciśnienie niby niskie ale wypalanie zbyt często.
Ojciec jeździ głównie po mieście i ma co 400 km.
Podłącz kompa i w drogę na fotelu pasażera.
Obserwuj czy silnik się nagrzewa do temperatury roboczej oraz w zakładce fapa temperaturę spalin. Normalnie jest do 400 stopni, przy wypalaniu będzie dużo więcej (nie pamiętam dokładnej temperatury ). Jest tam również parametr czy samochód jest gotowy do wypalania. Podczas wypalania również jest odpowiedni komunikat i zeruje się przebyta droga od ostatniego wypalania.


Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: MATEUSZ LEPIARZ w Styczeń 16, 2020, 16:48:00
jechaliśmy dziś i nie da sie wypalić manualnie,wypala się ale na koniec wywala procedura zakończona ale jest problem,tak jakby sie wypalił trochę ale nie dokończył wypalania bo w db jest komunikat o km od ostatniego wypalanie teraz pokazuje ze fap jest zatkany w 4 procentach tylko ale komunikat na desce jest dalej uwaga ryzyko zapchania filtra fap
Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: Jarosław Kowalkowski w Styczeń 16, 2020, 20:57:15
W 1.6 hdi łatwo to zrobić. Wymontuj  samego FAP a następnie wymyj go, o ile masz.warunki to przy pomocy węża ogrodowego, przydaje się też sprężone powietrze do wydmuchania, w DB wpisz wymianę na nowy i będzie ok, tak zrobiłem rok temu i tego komunikatu już nie ujżałem do dziś.
Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: Gruszecki Michal w Styczeń 16, 2020, 21:07:11
jechaliśmy dziś i nie da sie wypalić manualnie,wypala się ale na koniec wywala procedura zakończona ale jest problem,tak jakby sie wypalił trochę ale nie dokończył wypalania bo w db jest komunikat o km od ostatniego wypalanie teraz pokazuje ze fap jest zatkany w 4 procentach tylko ale komunikat na desce jest dalej uwaga ryzyko zapchania filtra fap
Nie pisałem o ręczny wypalaniu.
Jaki wogóle przebieg ma auto.
Dziwne są te zmieniające się wartości.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Styczeń 17, 2020, 01:55:09
w X7 jest wbity kilometraż do wymiany filtra, po przekroczeniu 200 tyś wywala komunikat o konieczności wymiany.
Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Styczeń 17, 2020, 09:15:31
Obserwuj ... w zakładce fapa temperaturę spalin. Normalnie jest do 400 stopni, przy wypalaniu będzie dużo więcej (nie pamiętam dokładnej temperatury )
Jak wypalałem ostatnio filtr na postoju to temperatura na koniec wypalania wynosiła 240 stopni, po wszystkim na wolnych spadła znacznie poniżej 200 stopni.
Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: Rafał Białasz w Styczeń 17, 2020, 19:57:00
w X7 jest wbity kilometraż do wymiany filtra, po przekroczeniu 200 tyś wywala komunikat o konieczności wymiany.

U mnie tak właśnie się zrobiło. Ale wg parametrów filtr nie jest zapchany i nie wiem czy wystarczy tylko mu wpisać że został filtr wymieniony żeby błąd zniknął czy trzeba go wymyc calkowicie
Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Styczeń 18, 2020, 01:29:09
w X7 jest wbity kilometraż do wymiany filtra, po przekroczeniu 200 tyś wywala komunikat o konieczności wymiany.

U mnie tak właśnie się zrobiło. Ale wg parametrów filtr nie jest zapchany i nie wiem czy wystarczy tylko mu wpisać że został filtr wymieniony żeby błąd zniknął czy trzeba go wymyc calkowicie


Jeśli parametry są ok, to wbij wymianę.
Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Styczeń 19, 2020, 22:30:27
w X7 jest wbity kilometraż do wymiany filtra, po przekroczeniu 200 tyś wywala komunikat o konieczności wymiany.
Nie wywala komunikatu po 200tkm, a przynajmniej nie z zasady przekroczenia kilometrażu tylko raczej po przeanalizowaniu parametrów filtra. U mnie nic nie "wywala" a już mam w jednym przekroczone 200 tkm
Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: Rafał Białasz w Styczeń 20, 2020, 06:32:26
A skąd pewność że przebieg masz oryginalny i że nie robił nikt wymiany już?
Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: Radosław Szewczyk w Styczeń 20, 2020, 07:33:55
Ja mam 280kkm, cinder na 100%, FAP lifetime 0km, ostatnia regeneracja zrobiona po 1000km a średnia z ostatnich 10 to ok. 500km i też bez komunikatu. Więc też obstawał bym że komunikat pojawia się po analizie różnicy ciśnień. Silnik co prawda inny ale zasada powinna być taka sama.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: problem z fap c5 x7 1.6 hdi
Wiadomość wysłana przez: Damian Prysak w Styczeń 21, 2020, 12:22:03
U mnie (RHH z 2013 roku) wypalanie przy jeździe miejskiej w zimę oscyluje wokół 230-270km, do 300km czasem. W trasie (ostatnio Czestochowa-Zakopane i powrót) wyszło 400km. Procent zapchania 81 bodajże, temperatura normalna tak do 200°C dochodzi z tego, co pamiętam. Przy wypalaniu idzie ponad 400°C a max (ciągnąłem go na wyższych obrotach żeby szybciej się nagrzał filtr) w okolice 590°C dochodzi. Wypala się wtedy bardzo sprawnie, w parę minut.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka