Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Grochu1994 w Styczeń 16, 2020, 14:21:13

Tytuł: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 16, 2020, 14:21:13
Witam. Od jakiego citroena będzie pasował silnik do C5 mk1 2.0 hdi??
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Sebastian Osowski w Styczeń 16, 2020, 15:47:49
Kod silnika i takiego samego szukasz po kodzie nawet od peugeota.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 16, 2020, 16:15:31
A jeśli ja mam silnik o oznaczeniu RHS a silnik który chcę włożyć ma oznaczenie RHZ czy to ma dużą różnicę??
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 16, 2020, 16:41:06
Dokładnie to chodzi mi o to, że w mojej c5 padł silnik i mam drugi tylko że od citroena xary i czy to bedzie śmigało.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Styczeń 17, 2020, 01:30:42
To ten sam silnik, różni się osprzętem.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 17, 2020, 09:32:36
Osprzęt zostawiłbym od c5 tylko ciekawi mnie czy pompowtryski by pasowały??
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Krukowski w Styczeń 17, 2020, 09:39:57
To musisz się zdecydować czy pompa czy wtryski ;) . Takiej technologii, o jakiej piszesz ,to tutaj nie ma.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Styczeń 17, 2020, 10:31:52
Osprzęt zostawiłbym od c5 tylko ciekawi mnie czy pompowtryski by pasowały??

Bo tak powinieneś zrobić, po VIN trzeba by sprawdzić czy są takie same.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 17, 2020, 12:42:08
Najlepiej chyba będzie jak poszukam kompletnego silnika od C5 :D
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 17, 2020, 22:29:31
Powiedzcie mi jeszcze Panowie czy po rozbieganiu sie dieselka mogły uszkodzić się też wtryski??
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Styczeń 18, 2020, 01:19:43
Raczej nie, silnik możesz przełożyć z Xary jeśli jest dobry, wtryski swoje, ewentualnie potem dokupić wtryski.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 18, 2020, 09:12:09
A jeśli bym chciał wsadzić silnik 2.2 hdi 136 km to czy spasuje sprzęgło od mojego 2.0 hdi ??
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Fusek w Styczeń 18, 2020, 09:19:45
 moja rada 2.2 bym sobie odpuścił,  2,0 hdi jest bardzo solidnym silnikiem, / w odwrotnej sytuacji  czyli  gdyby umarło mi 2.2 to od razu pchałbym 2.0 hdi,
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Fusek w Styczeń 18, 2020, 09:28:59
awaria silnika to już spory problem, jesli ogarniasz trochę mechanikę, masz sporo miejsca, i zamierzasz związać sie z c5 na trochę dłużej  rozważ zakup  całego dawcy,  w takiej sytuacji przełożyć silnik  samemu i zostaje sporo części których wiele nie jest już produkowanych,  jak ma to robić warsztat to troszkę inaczej
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Styczeń 19, 2020, 01:01:26
2.2 ma inny osprzęt, dodatkowe podciśnienia itp, musiał byś przełożyć osprzęt i wiązki.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Sebastian Osowski w Styczeń 19, 2020, 18:59:52
Najprościej kup anglika i poza deską oraz przekładnia masz wszystko w relatywnie niskiej kwocie.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Styczeń 19, 2020, 20:34:21
Najprościej kup anglika i poza deską oraz przekładnia masz wszystko w relatywnie niskiej kwocie.
Może i w niskiej... tylko herbaciarze nie dbają o silniki. Są spore szanse że będzie dojechany nawet z niewielkim przebiegiem.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 20, 2020, 19:51:34
A jak myślicie. Jaki jest koszt regeneracji silnika po rozbieganiu się?? Może taniej wyjdzie regeneracja.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Styczeń 20, 2020, 20:50:04
Najmarniej 2-4 tyś. A pewnie będzie więcej, dolicz jeszcze turbinę nową.  Sama wymiana silnika nie pomoże trzeba też "nową" turbinę.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Fusek w Styczeń 20, 2020, 20:58:35
zależy od zniszczeń ? zgasiłeś go  czy sam zgasł? jest zatarty?  w optymistycznym wariancie do wymiany turbo, panewki uszczelki płyny  może okolice 2 tys , w pesymistycznym, szlif wału bloku  honowanie cylindrów nowe tłoki korby pierścienie  - koszt przekroczy wartość całego auta. ale to dopiero mechanik który weźmie się za robotę będzie bardziej mógł policzyć,   dlatego jeśli zależy ci na tym egzemplarzu c5  kup sprawnego dawce np po kolizji  albo rozważ zmianę egzemplarza. rachunek ekonomiczny
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 20, 2020, 21:45:02
Więc szukam dalej
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 20, 2020, 21:46:00
Silnik jak się rozbiegał to go udusiłem na 5.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 20, 2020, 23:19:06
Krystian, za następnego posta pod postem w tak krótkim odstępie dostaniesz trzy dni odpoczynku.
Masz opcję "modyfikuj".
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Styczeń 21, 2020, 02:30:26
Silnik jak się rozbiegał to go udusiłem na 5.
Wał się kręci? Olej jest? Może jeszcze jest do odratowania. Jeśli da się obracać wałem i coś oleju w misce zostało rozpinał bym dolot dolał oleju i próbował odpalać. Jeśli odpali wystarczy wyczyścić dolot i zrobić porządek z turbiną.

 Miałem przypadek rozbiegania BMW w automacie. Zregenerowana turbina puściła olej w dolot na pierwszej jeździe testowej... Udało się zdusić silnik i wystarczyło czyszczenie dolotu i wymiana turbiny. Na szczęście silnik dużo oleju nie zdążył zassać i nawet jeszcze bagnet się maczał w oleju.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 21, 2020, 03:43:03
Tak wał się kręci, turbina nowa, bagnet się maczał ale dolot nie był czyszczony przy pubie odpalania samochód chodził tak jakby na dwa cylindry.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Styczeń 21, 2020, 07:46:57
Próbowałbym reanimować... Pytanie nasuwa się dlaczego tak dziwnie pracował, wtryski?
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 21, 2020, 08:19:31
No właśnie najbardziej chodzi mi o te wtryski bo mam możliwość kupienia silnika od xanti lub xsary 2.0 hdi 110 Km oznaczenie RHZ, tylko nie wiem jakie tem są wtryski czy mój komputer z c5 będzie je obsługiwał. Podam link do silnika.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Styczeń 21, 2020, 08:36:57
Nie podpowiem w takich sprawach nic... Diessle nie są moją mocną stroną. Ogólnie to ich nienawidzę  :D
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 21, 2020, 09:16:01
https://m.olx.pl/oferta/silnik-rhz-2-0-hdi-109km-citroen-c5-xantia-berlingo-406-partner-CID5-IDCVo9D.html#position=1&page=1
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Fusek w Styczeń 21, 2020, 15:21:44
no to wygląda że tragedii  nie ma, trzeba by kompresje jeszcze sprawdzić, mogło tłok stopic, /  przedmuchy? ciśnienie oleju?
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 21, 2020, 19:54:37
tylko nie wiem jakie tem są wtryski czy mój komputer z c5 będzie je obsługiwał.
Kupisz silnik z C5, i też może ich nie obsługiwać. Były Boscha i Siemensa.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Gardynik w Styczeń 21, 2020, 21:55:12
Jak udusiłeś i daje się odpalić to możne nie jest źle i sam remont głowicy i zmiana rozrządu rozwiąże temat.
Pokrywa zaworów w gore i trzeba ocenić jak wygląda temat dźwigienek zaworowych czy są cale czy do wymiany.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 23, 2020, 15:21:21
W C5 mam boscha i w xsarze też boscha.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 24, 2020, 19:26:36
Może mi ktoś jeszcze podpowiedzieć czym różni się silnik RHZ od RHS ??
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Styczeń 24, 2020, 23:05:14
Z tego co doszukałem się w necie, to silnik RHS był wyposażony w filtr FAP. A silnik RHZ był pozbawiony tegoż filtra. Obydwa silniki są identyczne, różnica występuje w sterowniku silnika EDC15C2, oraz osprzęcie.Sam też posiadam silnik RHS z 2003 roku i byłem zainteresowany tą różnicą.Obydwa silniki są na wtryskach BOSCH, różnią się tyko selekcją: 1,2,3, lub XYZ. Nie powinno się ich mieszać.Wszystkie cztery jednej selekcji. Parametry te trzeba przestawić w sterowniku silnika,czyli ECU, tzn selekcja wszystkich czterech, za pomocą znanego programu LEX. Sterownik silnika ECU w silniku RHS dodatkowo obsługuje domieszkowanie płynu EOLYS do paliwa oraz wypalanie filtra cząstek stałych.Różnica w osprzęcie to miedzy innymi dodatkowe klapy w intercooler, które się zamykają podczas wypalania filtra FAP oraz czujnik różnicy ciśnień filtra. Myślę że jasno to wyjaśniłem.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Styczeń 25, 2020, 00:08:54
Różnica występuje w sterowniku silnika EDC15C2

Sterownik jest ten sam, różnica jest w oprogramowaniu, ale zmieniając chyba jeden bit wyłączamy obsługę FAPa.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 25, 2020, 08:53:20
Ja to zielony jestem w tych sprawach ale musze wymienić ten silnik bo autko potrzebne. Ciężko mi znaleźć kompletny silnik RHS, czy mogę wymienić sam słupek na RHZ a osprzęt zostawić ze swojego RHS??
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Styczeń 25, 2020, 15:19:32
Moja rada jest taka. Czy sam będziesz wymieniał ten silnik? Jeżeli z kolegą mechanikiem to daj mu do poczytania ten temat, a on powinien już wiedzieć co zrobić. Tylko proszę, czytajcie ze zrozumieniem.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 25, 2020, 15:44:47
No właśnie mechanik od którego kupiłem silnik twierdzi że nie ma rónicy, twierdzi że różni się tylko osprzętem.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 25, 2020, 16:53:29
Do starszego Jumpy z 2.0 HDi 90 KM znajomy wkładał silnik z Xsary Picasso, też 90 KM.
Z osprzętem musiał mieszać, były delikatne różnice w blokach "słupków".
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Daniel Pytlik w Styczeń 25, 2020, 21:38:43
W 307 jak kupiłem to był wstawiony słupek RHZ w miejsce RHS. Później zatarł mi się dół i założyłem słupek RHY i wszystko pasowało
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 26, 2020, 00:04:03
Też się oczytałem w internecie o tych silnikach i wydaje mi sie że nie powinno być problemów z przełożeniem ale to okaże się dopiero w poniedziałek
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Styczeń 26, 2020, 00:48:20
Wszystko pasuje, ewentualnie jakiś osprzęt jak by był zamontowany np filtr paliwa to może mieć inne wejścia, więc przekładasz z twojego.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Styczeń 26, 2020, 08:15:03
W 307 jak kupiłem to był wstawiony słupek RHZ w miejsce RHS. Później zatarł mi się dół i założyłem słupek RHY i wszystko pasowało

Czy na słupku były jakieś oznaczenia? Czy wynikało to tylko z numeru VIN?


Oczekujesz informacji i pomocy od nas. A sam nie pomagasz. Czy rozebrałeś ten silnik? Jakie konkretnie uszkodzenia? Też jesteśmy ciekawi na przyszłość rozbiegania. Może jakieś fotki? To tylko chwilka.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Daniel Pytlik w Styczeń 26, 2020, 09:26:31
Na słupku są nabite oznaczenia.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 26, 2020, 09:47:01
Nie rozbierałem silnika nie mam na to czasu też chodzę do pracy a będę się za to brał w poniedziałek więc bedzie wszystko wiadomo, patrząc gołym okiem to silnik wydaje mi się różnić tylko filtrem paliwa i turbinką. Jeśli wymiana pójdzie ładnie gładko wtedy rozbiorę stary uszkodzony silnik i opiszę, porobię zdjęcia. Auto potrzebne więc trzeba szybko działać.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 29, 2020, 06:20:16
Panowie rozebrałem cały przód, wyciągnąłem silnik, samochód jest wyposażony w filtr cząstek stałych ale żadnego zbiorniczka na płyn Eolys nie widzę. Czy to jest możliwe??
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Daniel Pytlik w Styczeń 29, 2020, 06:35:02
Po podwoziem na wysokości tylnej kanapy
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Styczeń 29, 2020, 07:07:56
Bo silnik RHS był wyposażony w filtr FAP. Upewnij się czy aby on jeszcze jest fizycznie,wiele jest aut z tego rocznika już po modyfikacji.Mógł ktoś już go usunąć i może być usunięty ze sterownika.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 29, 2020, 19:25:45
Silnik wymieniony a raczej sam słupek bo osprzęt zostawiłem swój oprócz wtrysków. Problem tkwi w tym że nie chce odpalić, na plaku silnik chodzi do póki mu się nie skończy. W czym może być problem w źle podpiętych kostkach ?? Kolega zrobi zdjęcia i jak mi podeśle to wstawię.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 29, 2020, 19:38:09
A Lexią coś w sterowniku zmieniałeś?
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 29, 2020, 19:54:41
Nie nic nie było zmieniane.

Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 29, 2020, 20:36:20
Co to za wtyczki ?? Gdzie je podłączyć ??
https://zapodaj.net/a8db572fe680d.jpg.html
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 29, 2020, 20:44:51
Nie nic nie było zmieniane.
A powinno...
Czytasz, co ludzie piszą, czy czasu nie masz?
...Obydwa silniki są identycze, różnica występuje w sterowniku silnika EDC15C2, oraz osprzęcie. Obydwa silniki są na wtryskach BOSCH, różnią się tyko selekcją: 1,2,3, lub XYZ. Nie powinno się ich mieszać.Wszystkie cztery jednej selekcji. Parametry te trzeba przestawić w sterowniku silnika,czyli ECU, tzn selekcja wszystkich czterech, za pomocą znanego programu LEX.
Myślę że jasno to wyjaśniłem.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 29, 2020, 21:06:12
Nic nie zmieniałem bo po co jak był wymieniany tylko sam słupek. Silnik już pali normalnie wina była w pompie paliwa. Nie wiem od czego są te dwie nie wpięte zaznaczone na czerwono kostki??

Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 29, 2020, 22:10:39
Słupek to blok silnika z wałem, układem korbowo-tłokowym, misą olejową, pompą oleju.
Bez "czapki, czyli głowicy. Napisałeś, że wtryski swoje zostawiłeś, a w tej kwestii Tomasz
jasno opisał różnicę pomiędzy RHS a RHZ.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Styczeń 29, 2020, 22:48:13
Z tego co ja się doczytałem, to wtryski są obce. Skoro osprzęt jest Twój, to co z tą turbiną? Też Twoja? Co do tych wtyczek, jedna może być od sondy przed katem a druga może gdzieś od skrzyni biegów. Skoro silnik odpalony to czy świecą kontrolki silnika i service?
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 29, 2020, 22:52:15
Przepraszam, mój błąd. "Słupek" i wtryski przełożone.

Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Styczeń 30, 2020, 00:13:09
Co to za wtyczki ?? Gdzie je podłączyć ??
https://zapodaj.net/a8db572fe680d.jpg.html

Jedna wygląda jak od czujnika ciśnienia doładowania, jest z przodu na górze intercoolera, druga może być do filtra paliwa.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 30, 2020, 06:09:55
Service sie swieci ale samochód nie jest jeszcze złożony w całość czyli brak chłodnicy intercoolera i nie wiem który przewód powietrzapodpiać do gruszki turbiny ma ktoś pomysł??
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 30, 2020, 06:40:51
Panie Administratorze dobrze pan myśli, nie ma za co przepraszać bo tak jak wcześniej napisałem osprzęt zostawiłem swój oprusz wtrysków, wtryski zostały z silnika RHZ od xsary. Problem był tylko w pompie paliwa która nie dawała ciśnienia gdzieś się pogubiła, po jej odłączeniu i podłączeniu auto odpaliło normalnie.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 31, 2020, 13:34:42
Panowie znowu problem, auto dochodzi do 3 tysięcy obrotów i dalej nie ma mocy co może być przyczyną??
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Gabriel Pisklak w Styczeń 31, 2020, 13:50:36
Tryb serwisowy diagnoza lex... coś na pewno powie co go boli. Sprawdź podciśnienia .
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 31, 2020, 14:20:17
Ma ktoś jakiś schemat jak podłączyć te podciśnienia może są źle podpięte
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Styczeń 31, 2020, 19:22:09
Dodam że samochód ma zamontowany DPF/FAP może on jest zapchany i dlatego dławi silnik przez co nie wkręca się na obroty??
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Luty 01, 2020, 00:51:07
A nie jest w trybie awaryjnym? Wszystkie wtyczki dobrze podłączone?
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 01, 2020, 09:26:26
Wydaje mi się że dobrze podłączone, inaczej nie za bardzo pasują długością później dodam zdjęcie. A jak można inaczej sprawdzić czy jest w trybie awaryjnym?? Nie posiadam lexi. Nie świeci się błąd silnika, po zdiagnozowaniu komputerem wyskakuje ten błąd "sygnał ciśnienia turbodoładowania:zawarcie do plusa lub wartość zbyt wysoka" .

Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 01, 2020, 12:17:58
A gdzie znajduje się SWIRL w 2.0 hdi??
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Luty 01, 2020, 12:29:42
Po zdiagnozowaniu komputerem wyskakuje ten błąd "sygnał ciśnienia turbodoładowania:zawarcie do plusa lub wartość zbyt wysoka" .
Mas gdzieś zwarcie w instalacji, jak dla mnie.
Posprawdzaj dokładnie przewody przy wejściach do wtyczek.
W MKI instalacja ulega ślicznej "biodegradacji". Rozlatuje się izolacja, i robią się zwarcia.
Czas, temperatura, i opary oleju swoje robią. Szukanie pracochłonne, ja przy swojej prułem
wszystkie wiązki w komorze silnika. Błąd na desce się nie wyświetlał.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Luty 02, 2020, 07:21:31
A gdzie znajduje się SWIRL w 2.0 hdi??
2,0 HDI nie ma
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 02, 2020, 13:13:29
Panowie przyczyna zdiagnozowana, Turbo po regeneracji a i tak walnięte przepuszczało olej. Turbo wymienione i auto bryka jak szalone.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 03, 2020, 11:06:26
https://zapodaj.net/103676c1bf469.jpg.html
https://zapodaj.net/48cb9cba14d23.jpg.html


Co to za błędy Panowie ??
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Luty 04, 2020, 00:47:48
Te na pierwszym są chyba w każdej C5, też je mam, albo generuje je sama lexia, ewentualnie jakiś sterownik się usypia i BSI łapie błąd.

Te inne nie pomogę.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 04, 2020, 09:54:16
A wie ktoś jak wyregulować turbo ?? Moim zdaniem trochę późno się załącza, dopiero przy 2300 obrotów lub 2500, a przy obrotach 3200 już je odcina i trzeba zmienić bieg żeby samochód dalej jechał.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Luty 04, 2020, 09:58:52
Może zawór sterujący jest uszkodzony, albo gruszka na turbo, a turbo jest od tego silnika, ten sam model?
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Luty 04, 2020, 10:01:16
Te na pierwszym są chyba w każdej C5, też je mam, albo generuje je sama lexia, ewentualnie jakiś sterownik się usypia i BSI łapie błąd.

Te inne nie pomogę.
Te pierwsze mam i ja. Te drugie wydaje mi się że może sterowanie EGR, elektrozawór?Piotrze, Ty masz filtr w swoim aucie?
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Luty 04, 2020, 10:05:26
Może zawór sterujący jest uszkodzony, albo gruszka na turbo, a turbo jest od tego silnika, ten sam model?
Domyślam się że jest inne, pierwsze rozbiegało silnik, drugie puszczało olej, wychodzi na to że jest trzecie. Mam wrażenie że kolega nie uświadamia nas do końca całą prawdą postępów w naprawie.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Luty 04, 2020, 10:10:24
Te na pierwszym są chyba w każdej C5, też je mam, albo generuje je sama lexia, ewentualnie jakiś sterownik się usypia i BSI łapie błąd.

Te inne nie pomogę.
Te pierwsze mam i ja. Te drugie wydaje mi się że może sterowanie EGR, elektrozawór?Piotrze, Ty masz filtr w swoim aucie?

Ale w tym silniku nie ma kontroli EGR, błędy są dziwne. Miałem FAPa.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 04, 2020, 10:10:55
Turbo już drugi raz po regeneracji, pierwsza im się nie udała. Gruszka była sprawdzana, dźwigienka przy gruszce się poruszała. Więc turbo chyba sprawne.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Luty 04, 2020, 10:12:24
Turbo już drugi raz po regeneracji, pierwsza im się nie udała. Gruszka była sprawdzana, dźwigienka przy gruszce się poruszała. Więc turbo chyba sprawne.
Aha, czyli regeneracja nie wymiana.
Może podciśnienia żle podłączone przy elektrozaworach? jest ich tam 4.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 04, 2020, 10:24:46
https://zapodaj.net/53aafb98e37d5.jpg.html

Tutaj macie zdjęcie może wam coś podpowie.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Luty 04, 2020, 10:48:14
https://zapodaj.net/53aafb98e37d5.jpg.html (https://zapodaj.net/53aafb98e37d5.jpg.html)

Tutaj macie zdjęcie może wam coś podpowie.
Tak na odległość nie sprawdzę, sam musisz porównać,według tego rysunku. Widzę tylko że masz by-pas.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 04, 2020, 10:51:39
Nawet nie wiem co to jest ten baypas ;) .
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 04, 2020, 10:57:41
Pogoda się polepszy to posprawdzam te podciśnienia. Dzięki za schemat :D

Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Luty 04, 2020, 11:00:30
Nawet nie wiem co to jest ten baypas ;) .
Podczas wypalania filtra FAP, klapy sterowane podciśnieniem, omijają intrcooler aby podnieść temperaturę wypalania cząstek sadzy.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Luty 04, 2020, 11:03:18
Postaraj się raczej o podpięcie do dedykowanego komputera, błędy lepiej opisane. Dedykowany do aut grupy PSA to DB i Lex..
Może jeszcze to coś Ci rozjaśni sytuacje, str 17.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 04, 2020, 11:08:44
Ok. Postaram się coś pomyśleć :D

Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Luty 04, 2020, 11:47:50
I jeszcze jedno. Nie zamieniaj przewodów podciśnieniowych przy elektrozaworach, tylko ewentualnie przy osprzęcie. Elektrozawory są uruchamiane przez sterownik silnika w zależności od potrzeby.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Luty 04, 2020, 12:04:13
Te na pierwszym są chyba w każdej C5, też je mam, albo generuje je sama lexia, ewentualnie jakiś sterownik się usypia i BSI łapie błąd.

Te inne nie pomogę.
Te pierwsze mam i ja. Te drugie wydaje mi się że może sterowanie EGR, elektrozawór?Piotrze, Ty masz filtr w swoim aucie?

Ale w tym silniku nie ma kontroli EGR, błędy są dziwne. Miałem FAPa.
Cho.....tyle się naprodukowałem i znikło.Podejrzewam po wyprogramowaniu FAP jakiś powielany błąd.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 04, 2020, 15:02:15
Ja mam cały czas fapa nie był usuwany. A jadąc teraz, samochód zachowuje się normalnie na zimnym silniku, po rozgrzaniu zaczyna wariować jakby tracił moc nie mógł się zebrać.

Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Luty 04, 2020, 15:25:29
Ja mam cały czas fapa nie był usuwany. A jadąc teraz, samochód zachowuje się normalnie na zimnym silniku, po rozgrzaniu zaczyna wariować jakby tracił moc nie mógł się zebrać.
Auto masz od nowości? Fizycznie widziałeś środek puszki filtra? Ja też tak myślałem, ale po rozkręceniu puszki okazało się że jest pusta. Natomiast katalizator jest, w moim wydechu.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 04, 2020, 16:00:20
Auto sprowadzane było z Niemiec. Nie wiem jak wygląda środek puszki wiem że na katalizatorze jest jakaś siatka ale nie sprawdzałem w jakim jest stanie.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Luty 05, 2020, 00:22:47
Odepnij na próbę podciśnienie od tej przepustnicy z przodu silnika przy rurze od intercoolera.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 05, 2020, 17:57:09
Piotr Osiński dzięki za poradę odpiąłem podciśnienia od tej przepustnicy i samochód jeździ jak należy :D . Czy mogę jeździć z tym odpiętym podciśnieniem przez jakiś czas??
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Luty 06, 2020, 00:20:47
Możesz tak jeździć, może to mieć niewielki wpływ na wypalanie fapa, tylko zaślep ten wężyk aby podciśnienie nie uciekało.

Wygląda że nie otwiera się przepustnica ciepłego powietrza, albo coś z podciśnieniami.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 06, 2020, 02:40:03
Podejżewam, że teraz czeka mnie jeszcze wymiana przepustnicy.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Luty 06, 2020, 11:02:26
Z tyłu za silnikiem jest jeszcze druga, sprawdź podłączenie podciśnienia.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 06, 2020, 14:34:21
Ok, później jadę na garaż to sprawdzę :D . Fajnie że jest teraz czym jechać :D



Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 06, 2020, 21:41:56
Z tyłu za silnikiem nie widzę żadnej przepustnicy.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Luty 06, 2020, 22:21:01
Podejżewam, że teraz czeka mnie jeszcze wymiana przepustnicy.
Zanim ją wymienisz to najpierw sprawdź, czy membrana siłownika tej przepustnicy jest szczelna i zmienia położenie przepustnicy. Następnie czy dochodzi podciśnienie do tej przepustnicy.
Jak się nie mylę to ta druga przepustnica jest zaznaczona czerwoną strzałką na zdjęciu.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Luty 06, 2020, 23:56:26
Czy jak przekładałeś silnik to rury miałeś swoje czy od dawcy, jak od dawcy to nie będzie tej przepustnicy.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 07, 2020, 09:50:08
Rury i oprzęt został cały mój, z dawcy przełożyłem sam słupek.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Luty 07, 2020, 11:33:46
To sprawdź czy i do którego zaworu jest podpięta ta przepustnica.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 07, 2020, 21:05:28
Jutro sprawdzę ale autko i tak ładniej jeździ na zimnym niż ciepłym. Na czwartym i piątym biegu jakby turbina się nie załączała. Może to wina zapchanego katalizatora albo tego FAPA. Po przejechaniu paru kilometrow wywala "check engine" i komunikat "Błąd z porawną jakością spalin"
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 17, 2020, 17:11:50
Pany pomóżcie bo tak grzebię i grzebię z tymi podciśnieniami i ładu dojść nie mogę, załączam zdjęcie https://zapodaj.net/2230b133ba0c4.jpg.html który zawór podciśnienia gdzie podpiąć?? W tych wszystkich schematach nie mogę się odnalęźć a auto raz ma moc a zaraz jej nie ma. Pomocy
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Luty 17, 2020, 22:48:34
Dzisiaj już jest późno,niedawno wróciłem z pracy. Jutro postaram się zrobić zdjęcia z mojego auta,też RHS. Podobno w tych elektrozaworach są jakieś filtry z gąbki, wato je też wyczyścić, osobiście nie czyściłem bo u mnie bangla. W lex jest też test wszystkich elektrozaworów i można się zorientować,który od czego,po przewodzie do kłębka.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Luty 17, 2020, 23:53:23
Sprawdź po kolorach wtyczek przy zaworach:

Pomarańczowy - ciepłe powietrze (przepustnica z tyłu za silnikiem)
Czarny - zimne powietrze (przepustnica z przodu)
Jasny szary - turbo
Niebieski - EGR
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 18, 2020, 11:03:03
U mnie jest inaczej podpiete bo przewody nie pasowałyby długościami. Do pomarańchowego podpięta przepustnica z tyłu i z przodu, do niebieskiego wspomaganie hamulca i turbina,
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Luty 18, 2020, 11:22:32
Tak jak obiecałem, podsyłam fotki od mojego. Może to Ci jakoś pomoże.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Luty 19, 2020, 01:48:49
U mnie jest inaczej podpiete bo przewody nie pasowałyby długościami. Do pomarańchowego podpięta przepustnica z tyłu i z przodu, do niebieskiego wspomaganie hamulca i turbina,

Jak to od pomarańczowego podpięte dwie przepustnice? A gdzie wejście podciśnienia?

A podciśnienie jest brane z pompy podciśnienia idzie najpierw do serwa i do elektrozaworów, w zależności od wersji był dodatkowy akumulator podciśnienia za serwem.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 20, 2020, 10:54:20
Dobra Panowie zamieniłęm wężyki miejscami i kostki bo mechanik coś pomieszał i już jest git, autko chodzi jak powinno
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Tomaszek w Luty 20, 2020, 11:09:18
Cieszę się z Tobą że autko wróciło do normy, ale nadal nie wiemy,które to przewody i które te kostki?Oby dobrze jeździło. Gratuluję celu.
Tytuł: Odp: Silnik do Cytryny
Wiadomość wysłana przez: Grochu1994 w Luty 20, 2020, 21:46:44
Też się cieszę