Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Grochu1994 w Styczeń 16, 2020, 14:21:13
-
Witam. Od jakiego citroena będzie pasował silnik do C5 mk1 2.0 hdi??
-
Kod silnika i takiego samego szukasz po kodzie nawet od peugeota.
-
A jeśli ja mam silnik o oznaczeniu RHS a silnik który chcę włożyć ma oznaczenie RHZ czy to ma dużą różnicę??
-
Dokładnie to chodzi mi o to, że w mojej c5 padł silnik i mam drugi tylko że od citroena xary i czy to bedzie śmigało.
-
To ten sam silnik, różni się osprzętem.
-
Osprzęt zostawiłbym od c5 tylko ciekawi mnie czy pompowtryski by pasowały??
-
To musisz się zdecydować czy pompa czy wtryski ;) . Takiej technologii, o jakiej piszesz ,to tutaj nie ma.
-
Osprzęt zostawiłbym od c5 tylko ciekawi mnie czy pompowtryski by pasowały??
Bo tak powinieneś zrobić, po VIN trzeba by sprawdzić czy są takie same.
-
Najlepiej chyba będzie jak poszukam kompletnego silnika od C5 :D
-
Powiedzcie mi jeszcze Panowie czy po rozbieganiu sie dieselka mogły uszkodzić się też wtryski??
-
Raczej nie, silnik możesz przełożyć z Xary jeśli jest dobry, wtryski swoje, ewentualnie potem dokupić wtryski.
-
A jeśli bym chciał wsadzić silnik 2.2 hdi 136 km to czy spasuje sprzęgło od mojego 2.0 hdi ??
-
moja rada 2.2 bym sobie odpuścił, 2,0 hdi jest bardzo solidnym silnikiem, / w odwrotnej sytuacji czyli gdyby umarło mi 2.2 to od razu pchałbym 2.0 hdi,
-
awaria silnika to już spory problem, jesli ogarniasz trochę mechanikę, masz sporo miejsca, i zamierzasz związać sie z c5 na trochę dłużej rozważ zakup całego dawcy, w takiej sytuacji przełożyć silnik samemu i zostaje sporo części których wiele nie jest już produkowanych, jak ma to robić warsztat to troszkę inaczej
-
2.2 ma inny osprzęt, dodatkowe podciśnienia itp, musiał byś przełożyć osprzęt i wiązki.
-
Najprościej kup anglika i poza deską oraz przekładnia masz wszystko w relatywnie niskiej kwocie.
-
Najprościej kup anglika i poza deską oraz przekładnia masz wszystko w relatywnie niskiej kwocie.
Może i w niskiej... tylko herbaciarze nie dbają o silniki. Są spore szanse że będzie dojechany nawet z niewielkim przebiegiem.
-
A jak myślicie. Jaki jest koszt regeneracji silnika po rozbieganiu się?? Może taniej wyjdzie regeneracja.
-
Najmarniej 2-4 tyś. A pewnie będzie więcej, dolicz jeszcze turbinę nową. Sama wymiana silnika nie pomoże trzeba też "nową" turbinę.
-
zależy od zniszczeń ? zgasiłeś go czy sam zgasł? jest zatarty? w optymistycznym wariancie do wymiany turbo, panewki uszczelki płyny może okolice 2 tys , w pesymistycznym, szlif wału bloku honowanie cylindrów nowe tłoki korby pierścienie - koszt przekroczy wartość całego auta. ale to dopiero mechanik który weźmie się za robotę będzie bardziej mógł policzyć, dlatego jeśli zależy ci na tym egzemplarzu c5 kup sprawnego dawce np po kolizji albo rozważ zmianę egzemplarza. rachunek ekonomiczny
-
Więc szukam dalej
-
Silnik jak się rozbiegał to go udusiłem na 5.
-
Krystian, za następnego posta pod postem w tak krótkim odstępie dostaniesz trzy dni odpoczynku.
Masz opcję "modyfikuj".
-
Silnik jak się rozbiegał to go udusiłem na 5.
Wał się kręci? Olej jest? Może jeszcze jest do odratowania. Jeśli da się obracać wałem i coś oleju w misce zostało rozpinał bym dolot dolał oleju i próbował odpalać. Jeśli odpali wystarczy wyczyścić dolot i zrobić porządek z turbiną.
Miałem przypadek rozbiegania BMW w automacie. Zregenerowana turbina puściła olej w dolot na pierwszej jeździe testowej... Udało się zdusić silnik i wystarczyło czyszczenie dolotu i wymiana turbiny. Na szczęście silnik dużo oleju nie zdążył zassać i nawet jeszcze bagnet się maczał w oleju.
-
Tak wał się kręci, turbina nowa, bagnet się maczał ale dolot nie był czyszczony przy pubie odpalania samochód chodził tak jakby na dwa cylindry.
-
Próbowałbym reanimować... Pytanie nasuwa się dlaczego tak dziwnie pracował, wtryski?
-
No właśnie najbardziej chodzi mi o te wtryski bo mam możliwość kupienia silnika od xanti lub xsary 2.0 hdi 110 Km oznaczenie RHZ, tylko nie wiem jakie tem są wtryski czy mój komputer z c5 będzie je obsługiwał. Podam link do silnika.
-
Nie podpowiem w takich sprawach nic... Diessle nie są moją mocną stroną. Ogólnie to ich nienawidzę :D
-
https://m.olx.pl/oferta/silnik-rhz-2-0-hdi-109km-citroen-c5-xantia-berlingo-406-partner-CID5-IDCVo9D.html#position=1&page=1
-
no to wygląda że tragedii nie ma, trzeba by kompresje jeszcze sprawdzić, mogło tłok stopic, / przedmuchy? ciśnienie oleju?
-
tylko nie wiem jakie tem są wtryski czy mój komputer z c5 będzie je obsługiwał.
Kupisz silnik z C5, i też może ich nie obsługiwać. Były Boscha i Siemensa.
-
Jak udusiłeś i daje się odpalić to możne nie jest źle i sam remont głowicy i zmiana rozrządu rozwiąże temat.
Pokrywa zaworów w gore i trzeba ocenić jak wygląda temat dźwigienek zaworowych czy są cale czy do wymiany.
-
W C5 mam boscha i w xsarze też boscha.
-
Może mi ktoś jeszcze podpowiedzieć czym różni się silnik RHZ od RHS ??
-
Z tego co doszukałem się w necie, to silnik RHS był wyposażony w filtr FAP. A silnik RHZ był pozbawiony tegoż filtra. Obydwa silniki są identyczne, różnica występuje w sterowniku silnika EDC15C2, oraz osprzęcie.Sam też posiadam silnik RHS z 2003 roku i byłem zainteresowany tą różnicą.Obydwa silniki są na wtryskach BOSCH, różnią się tyko selekcją: 1,2,3, lub XYZ. Nie powinno się ich mieszać.Wszystkie cztery jednej selekcji. Parametry te trzeba przestawić w sterowniku silnika,czyli ECU, tzn selekcja wszystkich czterech, za pomocą znanego programu LEX. Sterownik silnika ECU w silniku RHS dodatkowo obsługuje domieszkowanie płynu EOLYS do paliwa oraz wypalanie filtra cząstek stałych.Różnica w osprzęcie to miedzy innymi dodatkowe klapy w intercooler, które się zamykają podczas wypalania filtra FAP oraz czujnik różnicy ciśnień filtra. Myślę że jasno to wyjaśniłem.
-
Różnica występuje w sterowniku silnika EDC15C2
Sterownik jest ten sam, różnica jest w oprogramowaniu, ale zmieniając chyba jeden bit wyłączamy obsługę FAPa.
-
Ja to zielony jestem w tych sprawach ale musze wymienić ten silnik bo autko potrzebne. Ciężko mi znaleźć kompletny silnik RHS, czy mogę wymienić sam słupek na RHZ a osprzęt zostawić ze swojego RHS??
-
Moja rada jest taka. Czy sam będziesz wymieniał ten silnik? Jeżeli z kolegą mechanikiem to daj mu do poczytania ten temat, a on powinien już wiedzieć co zrobić. Tylko proszę, czytajcie ze zrozumieniem.
-
No właśnie mechanik od którego kupiłem silnik twierdzi że nie ma rónicy, twierdzi że różni się tylko osprzętem.
-
Do starszego Jumpy z 2.0 HDi 90 KM znajomy wkładał silnik z Xsary Picasso, też 90 KM.
Z osprzętem musiał mieszać, były delikatne różnice w blokach "słupków".
-
W 307 jak kupiłem to był wstawiony słupek RHZ w miejsce RHS. Później zatarł mi się dół i założyłem słupek RHY i wszystko pasowało
-
Też się oczytałem w internecie o tych silnikach i wydaje mi sie że nie powinno być problemów z przełożeniem ale to okaże się dopiero w poniedziałek
-
Wszystko pasuje, ewentualnie jakiś osprzęt jak by był zamontowany np filtr paliwa to może mieć inne wejścia, więc przekładasz z twojego.
-
W 307 jak kupiłem to był wstawiony słupek RHZ w miejsce RHS. Później zatarł mi się dół i założyłem słupek RHY i wszystko pasowało
Czy na słupku były jakieś oznaczenia? Czy wynikało to tylko z numeru VIN?
Oczekujesz informacji i pomocy od nas. A sam nie pomagasz. Czy rozebrałeś ten silnik? Jakie konkretnie uszkodzenia? Też jesteśmy ciekawi na przyszłość rozbiegania. Może jakieś fotki? To tylko chwilka.
-
Na słupku są nabite oznaczenia.
-
Nie rozbierałem silnika nie mam na to czasu też chodzę do pracy a będę się za to brał w poniedziałek więc bedzie wszystko wiadomo, patrząc gołym okiem to silnik wydaje mi się różnić tylko filtrem paliwa i turbinką. Jeśli wymiana pójdzie ładnie gładko wtedy rozbiorę stary uszkodzony silnik i opiszę, porobię zdjęcia. Auto potrzebne więc trzeba szybko działać.
-
Panowie rozebrałem cały przód, wyciągnąłem silnik, samochód jest wyposażony w filtr cząstek stałych ale żadnego zbiorniczka na płyn Eolys nie widzę. Czy to jest możliwe??
-
Po podwoziem na wysokości tylnej kanapy
-
Bo silnik RHS był wyposażony w filtr FAP. Upewnij się czy aby on jeszcze jest fizycznie,wiele jest aut z tego rocznika już po modyfikacji.Mógł ktoś już go usunąć i może być usunięty ze sterownika.
-
Silnik wymieniony a raczej sam słupek bo osprzęt zostawiłem swój oprócz wtrysków. Problem tkwi w tym że nie chce odpalić, na plaku silnik chodzi do póki mu się nie skończy. W czym może być problem w źle podpiętych kostkach ?? Kolega zrobi zdjęcia i jak mi podeśle to wstawię.
-
A Lexią coś w sterowniku zmieniałeś?
-
Nie nic nie było zmieniane.
-
Co to za wtyczki ?? Gdzie je podłączyć ??
https://zapodaj.net/a8db572fe680d.jpg.html
-
Nie nic nie było zmieniane.
A powinno...
Czytasz, co ludzie piszą, czy czasu nie masz?
...Obydwa silniki są identycze, różnica występuje w sterowniku silnika EDC15C2, oraz osprzęcie. Obydwa silniki są na wtryskach BOSCH, różnią się tyko selekcją: 1,2,3, lub XYZ. Nie powinno się ich mieszać.Wszystkie cztery jednej selekcji. Parametry te trzeba przestawić w sterowniku silnika,czyli ECU, tzn selekcja wszystkich czterech, za pomocą znanego programu LEX.
Myślę że jasno to wyjaśniłem.
-
Nic nie zmieniałem bo po co jak był wymieniany tylko sam słupek. Silnik już pali normalnie wina była w pompie paliwa. Nie wiem od czego są te dwie nie wpięte zaznaczone na czerwono kostki??
-
Słupek to blok silnika z wałem, układem korbowo-tłokowym, misą olejową, pompą oleju.
Bez "czapki, czyli głowicy. Napisałeś, że wtryski swoje zostawiłeś, a w tej kwestii Tomasz
jasno opisał różnicę pomiędzy RHS a RHZ.
-
Z tego co ja się doczytałem, to wtryski są obce. Skoro osprzęt jest Twój, to co z tą turbiną? Też Twoja? Co do tych wtyczek, jedna może być od sondy przed katem a druga może gdzieś od skrzyni biegów. Skoro silnik odpalony to czy świecą kontrolki silnika i service?
-
Przepraszam, mój błąd. "Słupek" i wtryski przełożone.
-
Co to za wtyczki ?? Gdzie je podłączyć ??
https://zapodaj.net/a8db572fe680d.jpg.html
Jedna wygląda jak od czujnika ciśnienia doładowania, jest z przodu na górze intercoolera, druga może być do filtra paliwa.
-
Service sie swieci ale samochód nie jest jeszcze złożony w całość czyli brak chłodnicy intercoolera i nie wiem który przewód powietrzapodpiać do gruszki turbiny ma ktoś pomysł??
-
Panie Administratorze dobrze pan myśli, nie ma za co przepraszać bo tak jak wcześniej napisałem osprzęt zostawiłem swój oprusz wtrysków, wtryski zostały z silnika RHZ od xsary. Problem był tylko w pompie paliwa która nie dawała ciśnienia gdzieś się pogubiła, po jej odłączeniu i podłączeniu auto odpaliło normalnie.
-
Panowie znowu problem, auto dochodzi do 3 tysięcy obrotów i dalej nie ma mocy co może być przyczyną??
-
Tryb serwisowy diagnoza lex... coś na pewno powie co go boli. Sprawdź podciśnienia .
-
Ma ktoś jakiś schemat jak podłączyć te podciśnienia może są źle podpięte
-
Dodam że samochód ma zamontowany DPF/FAP może on jest zapchany i dlatego dławi silnik przez co nie wkręca się na obroty??
-
A nie jest w trybie awaryjnym? Wszystkie wtyczki dobrze podłączone?
-
Wydaje mi się że dobrze podłączone, inaczej nie za bardzo pasują długością później dodam zdjęcie. A jak można inaczej sprawdzić czy jest w trybie awaryjnym?? Nie posiadam lexi. Nie świeci się błąd silnika, po zdiagnozowaniu komputerem wyskakuje ten błąd "sygnał ciśnienia turbodoładowania:zawarcie do plusa lub wartość zbyt wysoka" .
-
A gdzie znajduje się SWIRL w 2.0 hdi??
-
Po zdiagnozowaniu komputerem wyskakuje ten błąd "sygnał ciśnienia turbodoładowania:zawarcie do plusa lub wartość zbyt wysoka" .
Mas gdzieś zwarcie w instalacji, jak dla mnie.
Posprawdzaj dokładnie przewody przy wejściach do wtyczek.
W MKI instalacja ulega ślicznej "biodegradacji". Rozlatuje się izolacja, i robią się zwarcia.
Czas, temperatura, i opary oleju swoje robią. Szukanie pracochłonne, ja przy swojej prułem
wszystkie wiązki w komorze silnika. Błąd na desce się nie wyświetlał.
-
A gdzie znajduje się SWIRL w 2.0 hdi??
2,0 HDI nie ma
-
Panowie przyczyna zdiagnozowana, Turbo po regeneracji a i tak walnięte przepuszczało olej. Turbo wymienione i auto bryka jak szalone.
-
https://zapodaj.net/103676c1bf469.jpg.html
https://zapodaj.net/48cb9cba14d23.jpg.html
Co to za błędy Panowie ??
-
Te na pierwszym są chyba w każdej C5, też je mam, albo generuje je sama lexia, ewentualnie jakiś sterownik się usypia i BSI łapie błąd.
Te inne nie pomogę.
-
A wie ktoś jak wyregulować turbo ?? Moim zdaniem trochę późno się załącza, dopiero przy 2300 obrotów lub 2500, a przy obrotach 3200 już je odcina i trzeba zmienić bieg żeby samochód dalej jechał.
-
Może zawór sterujący jest uszkodzony, albo gruszka na turbo, a turbo jest od tego silnika, ten sam model?
-
Te na pierwszym są chyba w każdej C5, też je mam, albo generuje je sama lexia, ewentualnie jakiś sterownik się usypia i BSI łapie błąd.
Te inne nie pomogę.
Te pierwsze mam i ja. Te drugie wydaje mi się że może sterowanie EGR, elektrozawór?Piotrze, Ty masz filtr w swoim aucie?
-
Może zawór sterujący jest uszkodzony, albo gruszka na turbo, a turbo jest od tego silnika, ten sam model?
Domyślam się że jest inne, pierwsze rozbiegało silnik, drugie puszczało olej, wychodzi na to że jest trzecie. Mam wrażenie że kolega nie uświadamia nas do końca całą prawdą postępów w naprawie.
-
Te na pierwszym są chyba w każdej C5, też je mam, albo generuje je sama lexia, ewentualnie jakiś sterownik się usypia i BSI łapie błąd.
Te inne nie pomogę.
Te pierwsze mam i ja. Te drugie wydaje mi się że może sterowanie EGR, elektrozawór?Piotrze, Ty masz filtr w swoim aucie?
Ale w tym silniku nie ma kontroli EGR, błędy są dziwne. Miałem FAPa.
-
Turbo już drugi raz po regeneracji, pierwsza im się nie udała. Gruszka była sprawdzana, dźwigienka przy gruszce się poruszała. Więc turbo chyba sprawne.
-
Turbo już drugi raz po regeneracji, pierwsza im się nie udała. Gruszka była sprawdzana, dźwigienka przy gruszce się poruszała. Więc turbo chyba sprawne.
Aha, czyli regeneracja nie wymiana.
Może podciśnienia żle podłączone przy elektrozaworach? jest ich tam 4.
-
https://zapodaj.net/53aafb98e37d5.jpg.html
Tutaj macie zdjęcie może wam coś podpowie.
-
https://zapodaj.net/53aafb98e37d5.jpg.html (https://zapodaj.net/53aafb98e37d5.jpg.html)
Tutaj macie zdjęcie może wam coś podpowie.
Tak na odległość nie sprawdzę, sam musisz porównać,według tego rysunku. Widzę tylko że masz by-pas.
-
Nawet nie wiem co to jest ten baypas ;) .
-
Pogoda się polepszy to posprawdzam te podciśnienia. Dzięki za schemat :D
-
Nawet nie wiem co to jest ten baypas ;) .
Podczas wypalania filtra FAP, klapy sterowane podciśnieniem, omijają intrcooler aby podnieść temperaturę wypalania cząstek sadzy.
-
Postaraj się raczej o podpięcie do dedykowanego komputera, błędy lepiej opisane. Dedykowany do aut grupy PSA to DB i Lex..
Może jeszcze to coś Ci rozjaśni sytuacje, str 17.
-
Ok. Postaram się coś pomyśleć :D
-
I jeszcze jedno. Nie zamieniaj przewodów podciśnieniowych przy elektrozaworach, tylko ewentualnie przy osprzęcie. Elektrozawory są uruchamiane przez sterownik silnika w zależności od potrzeby.
-
Te na pierwszym są chyba w każdej C5, też je mam, albo generuje je sama lexia, ewentualnie jakiś sterownik się usypia i BSI łapie błąd.
Te inne nie pomogę.
Te pierwsze mam i ja. Te drugie wydaje mi się że może sterowanie EGR, elektrozawór?Piotrze, Ty masz filtr w swoim aucie?
Ale w tym silniku nie ma kontroli EGR, błędy są dziwne. Miałem FAPa.
Cho.....tyle się naprodukowałem i znikło.Podejrzewam po wyprogramowaniu FAP jakiś powielany błąd.
-
Ja mam cały czas fapa nie był usuwany. A jadąc teraz, samochód zachowuje się normalnie na zimnym silniku, po rozgrzaniu zaczyna wariować jakby tracił moc nie mógł się zebrać.
-
Ja mam cały czas fapa nie był usuwany. A jadąc teraz, samochód zachowuje się normalnie na zimnym silniku, po rozgrzaniu zaczyna wariować jakby tracił moc nie mógł się zebrać.
Auto masz od nowości? Fizycznie widziałeś środek puszki filtra? Ja też tak myślałem, ale po rozkręceniu puszki okazało się że jest pusta. Natomiast katalizator jest, w moim wydechu.
-
Auto sprowadzane było z Niemiec. Nie wiem jak wygląda środek puszki wiem że na katalizatorze jest jakaś siatka ale nie sprawdzałem w jakim jest stanie.
-
Odepnij na próbę podciśnienie od tej przepustnicy z przodu silnika przy rurze od intercoolera.
-
Piotr Osiński dzięki za poradę odpiąłem podciśnienia od tej przepustnicy i samochód jeździ jak należy :D . Czy mogę jeździć z tym odpiętym podciśnieniem przez jakiś czas??
-
Możesz tak jeździć, może to mieć niewielki wpływ na wypalanie fapa, tylko zaślep ten wężyk aby podciśnienie nie uciekało.
Wygląda że nie otwiera się przepustnica ciepłego powietrza, albo coś z podciśnieniami.
-
Podejżewam, że teraz czeka mnie jeszcze wymiana przepustnicy.
-
Z tyłu za silnikiem jest jeszcze druga, sprawdź podłączenie podciśnienia.
-
Ok, później jadę na garaż to sprawdzę :D . Fajnie że jest teraz czym jechać :D
-
Z tyłu za silnikiem nie widzę żadnej przepustnicy.
-
Podejżewam, że teraz czeka mnie jeszcze wymiana przepustnicy.
Zanim ją wymienisz to najpierw sprawdź, czy membrana siłownika tej przepustnicy jest szczelna i zmienia położenie przepustnicy. Następnie czy dochodzi podciśnienie do tej przepustnicy.
Jak się nie mylę to ta druga przepustnica jest zaznaczona czerwoną strzałką na zdjęciu.
-
Czy jak przekładałeś silnik to rury miałeś swoje czy od dawcy, jak od dawcy to nie będzie tej przepustnicy.
-
Rury i oprzęt został cały mój, z dawcy przełożyłem sam słupek.
-
To sprawdź czy i do którego zaworu jest podpięta ta przepustnica.
-
Jutro sprawdzę ale autko i tak ładniej jeździ na zimnym niż ciepłym. Na czwartym i piątym biegu jakby turbina się nie załączała. Może to wina zapchanego katalizatora albo tego FAPA. Po przejechaniu paru kilometrow wywala "check engine" i komunikat "Błąd z porawną jakością spalin"
-
Pany pomóżcie bo tak grzebię i grzebię z tymi podciśnieniami i ładu dojść nie mogę, załączam zdjęcie https://zapodaj.net/2230b133ba0c4.jpg.html który zawór podciśnienia gdzie podpiąć?? W tych wszystkich schematach nie mogę się odnalęźć a auto raz ma moc a zaraz jej nie ma. Pomocy
-
Dzisiaj już jest późno,niedawno wróciłem z pracy. Jutro postaram się zrobić zdjęcia z mojego auta,też RHS. Podobno w tych elektrozaworach są jakieś filtry z gąbki, wato je też wyczyścić, osobiście nie czyściłem bo u mnie bangla. W lex jest też test wszystkich elektrozaworów i można się zorientować,który od czego,po przewodzie do kłębka.
-
Sprawdź po kolorach wtyczek przy zaworach:
Pomarańczowy - ciepłe powietrze (przepustnica z tyłu za silnikiem)
Czarny - zimne powietrze (przepustnica z przodu)
Jasny szary - turbo
Niebieski - EGR
-
U mnie jest inaczej podpiete bo przewody nie pasowałyby długościami. Do pomarańchowego podpięta przepustnica z tyłu i z przodu, do niebieskiego wspomaganie hamulca i turbina,
-
Tak jak obiecałem, podsyłam fotki od mojego. Może to Ci jakoś pomoże.
-
U mnie jest inaczej podpiete bo przewody nie pasowałyby długościami. Do pomarańchowego podpięta przepustnica z tyłu i z przodu, do niebieskiego wspomaganie hamulca i turbina,
Jak to od pomarańczowego podpięte dwie przepustnice? A gdzie wejście podciśnienia?
A podciśnienie jest brane z pompy podciśnienia idzie najpierw do serwa i do elektrozaworów, w zależności od wersji był dodatkowy akumulator podciśnienia za serwem.
-
Dobra Panowie zamieniłęm wężyki miejscami i kostki bo mechanik coś pomieszał i już jest git, autko chodzi jak powinno
-
Cieszę się z Tobą że autko wróciło do normy, ale nadal nie wiemy,które to przewody i które te kostki?Oby dobrze jeździło. Gratuluję celu.
-
Też się cieszę