Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Dawid Skrzyniecki w Luty 16, 2020, 17:11:41

Tytuł: Ciśnienie turbo - problem.
Wiadomość wysłana przez: Dawid Skrzyniecki w Luty 16, 2020, 17:11:41
Witam.

Citroen C5 2011 Kombi 2.0 HDi RHF 140KM
Przebieg 266k, turbo od nowości

Mam problem z szarpaniem auta. Wymieniłem EGR, przepływomierz + regeneracja FAP.

Teraz tak. Dodanie i odejmowanie gazu wahania jakby chciał jeszcze dalej "jechać". Na postoju parametry ok. Przyspieszanie raczej ok bo sie pokrywają mniej więcej.
Ew. Czasem różnica 200-300.

Natomiast podczas stałej jazdy mam to co na zrzucie z DiagBox. Turbo dmucha mimo, że nie powinno. 1500 zamiast 1000 co przeklada się na zmierzony wydatek powietrza na wtrysk.

 Jak wcisne sprzęgło podczas jazdy, zmierzone spada do tych 1000 w około 4-5 sekund (chociaz powinno być takie cały czas wtedy)... Kiedyś wyskakiwał mi błąd P11AA. Od dłuższego czasu nic, ale jadąc 70km/h przykładowo jak tu mam takie wskazania powietrza.

Czy to wskazuje na uszkodzone turbo? Czy da sie to na szybko inaczej sprawdzić? Rozkładam trochę ręce bo i tak wydałem 2.7k na to powyżej (+tuleja), a auto dalej daje tyłka. Będzie mus to go odstawie za tydzień.

Może ktos doradzi jakie kroki podjąć? Dysponuje DiagBoxem 7.02. Ewentualnie moge postawić 7.57 jak zainstaluje winde od nowa.

Pozdrawiam i proszę o pomoc ewentualnie interpretację.
Tytuł: Odp: Ciśnienie turbo - problem.
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Luty 16, 2020, 21:36:15
Masz podfora da poszczególnych generacji danego modelu,
i proszę tego się trzymać.
Tytuł: Odp: Ciśnienie turbo - problem.
Wiadomość wysłana przez: Marek Paruzel w Luty 17, 2020, 05:26:30
Mam podobny problem ale w silniku 2.0 HDi 138 FAP RHR.
Czasami jest ok i parametry sie pokrywaja a czasami jest różnica w ilosci powietrza i ciśnienia turbo.
W innym temacie polecili żeby na dzień dobry sprawdzic podcisnienia i zaworki.
Tutaj temat
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=http%3A%2F%2Fklubcytrynki%2Epl%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D118254%2E0&share_tid=118254&share_fid=1006330&share_type=t&link_source=app

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Ciśnienie turbo - problem.
Wiadomość wysłana przez: Adam Jacek w Luty 17, 2020, 06:35:01
Przy błędzie P11AA proponuję sprawdzić, wyczyścić lub wymienić zaworek sterowania geometrią turbiny. Teoretycznie jest nierozbieralny ale są filmiki jak to zrobić, wystarczy wpisać N75. Mi wyskoczył dwa razy ten błąd i już się przymierzałem do czyszczenia geometrii ale zacząłem od tego zaworka i to był strzał w 10. Niesamowite jak to wpłynęło na pracę silnika i skrzyni, choć nie był jakoś bardzo zabrudzony. Zaworek w RHR jest tutaj zaznaczony na zielono.
Tytuł: Odp: Ciśnienie turbo - problem.
Wiadomość wysłana przez: Dawid Skrzyniecki w Luty 17, 2020, 07:36:41
Dokładnie od tego zaczynam co mówicie Panowie bo w nocy spać nie mogłem, to szukałem ich z lampką w telefonie, żeby numery spisać :D ... Zamówiłem elektrozawór turbo o numerze 9661960380 (taki numer teraz na moim widnieje) który jest po lewej stronie za silnikiem zgodnie ze zdjęciem powyżej oraz dodatkowo elektrozawór egr/turbo 9660693180 (analogicznie) który jest obok paska/alternatora.

Wczoraj dałem wymianę przepływomierza w diagbox + coś poruszałem i po odpaleniu wyskoczył mi błąd elektrozaworu turbo właśnie (zwarcie z masą lub ciśnienie za duże). Postanowiłem przed skasowaniem błędu kawałek się przejechać. Auto dostało fajnego kopa, jechało równo, bez szarpań, zmiany biegów również gładziutkie - jak miałem pedał gazu wciśnięty na tyle ile chciałem to tak jechał, a nie jakby ciągle lekko przyśpieszał (czujnik położenia pedału gazu jest ok jakby co :P ).


Mam nadzieję, że to pomoże. Zawory nowe od początku auta z tego co wiem, czyli 9 lat i 266k km za sobą.

300 zł za te 2 oryginały to bez tragedii. Wolę zacząć od tego zanim pójdzie wyrok na turbinę (która jak sypnie błąd zaworu działa znakomicie, a auto jedzie jak nowe).
Tytuł: Odp: Ciśnienie turbo - problem.
Wiadomość wysłana przez: Krystian Paduch w Luty 17, 2020, 10:04:18
U mnie zaobserwowałem podobne zjawisko z turbo. Wymieniłem zawór regulacji ciśnienia turbo, podciśnienia i dwa zaworki. Ten ze zdjęcia wyżej (na zielono) oraz drugi z przodu silnika. Akumulator podciśnienia trzyma.


P11AA wyskakuje raz na kilka miesięcy, ale przy szybkim starcie z dwójki, prawie do odcięcia. Wtedy ten błąd zazwyczaj wyskakuje.

U mnie wartości zadania ciśnienia są niższe, a ciśnienie zmierzone wyższe. O około 20%
Tytuł: Odp: Ciśnienie turbo - problem.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Czarny w Luty 17, 2020, 19:51:20
U mnie przez ostatnie 2 lata pojawiał się błąd P11AA, wymiana zaworka podciśnienia nic nie pomogła i tak jeździłem, myślałem że może przewody już puszczają ale wszystko się uspokoiło po... regeneracji turbo ☹️ Ktoś kiedyś zasugerował że to może być turbina, ta się ok miesiąc temu zaczęła odzywać - gwizdać, zdecydowałem się na regenerację, po zabiegu żaden błąd nie wyskakuje.