Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Mirosław Żabiński w Luty 23, 2020, 21:19:27
-
Witam użytkowników,
Proszę pomóżcie mi. Poszukuje osoby, fachowca, który sprawdzi sumiennie i naprawi masaż oraz podgrzewanie fotela kierowcy w Citroenie C5 X7 2009 r 2,0 HDI. Automatyczna skrzynia biegów, hydrauliczne zawieszenie.
Może pokrótce.
Nabyłem samochód który w zestawie miał normalne welurowe fotele. Zakupiłem sobie fotele skórzane. Dałem auto na wymianę tych foteli do elektryka samochodowego. Nowe używane fotele miały mieć opcję full to znaczy regulacja oparcia i siedziska, podgrzewanie foteli oraz masaż. Po odebraniu od elektryka regulacja siedzenia działa ALE masaż nie działa, podgrzewanie działa ale nie w 100% (fotele nie nagrzewają się). Fachowcy stwierdzili, że zepsuty jest moduł dlatego nie działa opcja masażu w fotelu. Znalazłem i kupiłem nowy również używany moduł (wraz z całym okablowaniem) z tym samym numerem seryjnym. Kolejny moduł, kolejny elektryk i dalej nic. Kupując taki samochód i takie fotele z takimi opcjami myślałem, że będę z tego korzystał bez żadnych problemów. Dlatego poszukuje pomocy tutaj. Może ktoś z was to dałby rady zrobić.
-
a w/w funkcje były po montażu nowych foteli aktywowane komputerem?
-
tak twierdzil elektryk
-
Jeśli wszystko było robione w/g schematów to po aktywacji Diagboxem musi zadziałać. Ważne aby był podłączony CAN bo bez tego nie ma zgody na działanie. Rozumiem, że jak masz sterowanie foteli to również i ich pamięć (przyciski w drzwiach) która działa?
-
Nie. Niestety pamięci foteli nie mam w ogóle,
-
Ale to chyba jest tak że bez pamięci fotela nie ma również masażu
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
To jest pewne? Jak nie ma pamięci fotela w samochodzie to też nie będzie masażu? A w takim razie co z podgrzewaniem foteli? Też nie będą dobrze działać?
-
Generalnie podstawą jest zrobienie instalacji do foteli według schematu, reszta to telekodowanie Diagboxem, Sterownik ma połączenie po CAN z BSI, i to BSI wydaje "pozwolenie" do sterownika na działanie funkcji fotela. Bez tego sterowanie elektryczne może chodzić ale reszta funkcji jest niedostępna. Czy podgrzewanie również, tego nie wiem ale masaże i pamięć na pewno.
W załączniku schemat jakie kable i gdzie powinny być podpięte w złączach pod fotelami. Czarną kropką zaznaczyłem przewody, które miałem przed wymianą foteli na pełne skóry z masażami, grzaniem, asystentem pasa ruchu, pełną elektryką z pamięcią foteli. Jedyna niezgodność tłumaczenia jest w przypadku czujników zapiętych pasów bo były opisane jako sterowanie tylnymi szybami - sic?
Całość robiłem sam na oryginalnym fabrycznym schemacie a nie kombinacje elektryków żeby tylko "ruszyło". Oczywiście zasilanie i masy są na odpowiednich przekrojach kabli czyli 4 mm2, reszta działa na 0,75 mm2 (ale dla spokoju można zrobić na 1,0 mm2)
-
Podepne się pod temat, żeby nie tworzyć teraz nowego. Przestał u mnie działać masaż, czy może to być spowodowane jakimś ustawieniem w komputerze? DB wykrywa że przycisk od masażu działa, ale masaz sam w sobie przestał, ręcznie mogę ustawić odcinek lędźwiowy.
I jeszcze pytanie laickie. Czy mogę multimetrem sprawdzić zasilanie w kostce bez obawy o to, że poduszka wystrzeli?
-
Skoro działa regulacja to co chcesz sprawdzić? W złączu nie ma oddzielnego zasilania np. dla regulacji foteli i masażu, zasilanie ze złącza idzie do dużego modułu a z niego jest "rozdzielane" na dalsze odbiorniki. Oddzielne zasilanie mają jedynie maty grzejne.
W Cytrynach w wielu sytuacjach nie ma możliwości sprawdzenia napięcia na kablach po odpięciu odbiornika bo napięcie drastycznie spada w tej wiązce jak nie ma obciążenia. Dla przykładu spróbuj odpiąć żarówkę świateł pozycyjnych z tyłu i zmierz napięcie na jej gnieździe - nie będzie tam więcej niż 10V dlatego nie da się tam podłączyć żarówki LED bez CANBUSA bo nie będzie prawidłowo działała.
Generalnie najpierw spróbuj wyregulować podparcie lędźwiowe "po środku" w obu pozycjach (przód/tył i góra/dół), bo w którejś skrajnej pozycji były problemy z brakiem możliwości uruchomienia masażu.
-
Próbowałem niejednokrotnie. Masaż się nie włącza.
-
Witam.
Ostatnio rozgryzłem cała elektrykę sterowania foteli, masaże,podgrzewanie i sterowanie bo wsadziłem je do VW :)
Jak macie pytania to piszcie :)
-
Ja z kolei mam zupełnie inny problem - masaż działa, ręczne ustawienie podparcia lędźwiowego również, ale - masaż działa minutę maksymalnie i się wyłącza. Lexia nie podaje żadnych błędów związanych z elektryką foteli (cała reszta, w tym grzanie działa poprawnie). Skasowanie wszystkich błędów może pomóc?
-
Witam.
Ostatnio rozgryzłem cała elektrykę sterowania foteli, masaże,podgrzewanie i sterowanie bo wsadziłem je do VW :)
Jak macie pytania to piszcie :)
No to powiedz co zrobić jeśli nie działa podgrzewanie obydwóch foteli ;)
-
Ja z kolei mam zupełnie inny problem - masaż działa, ręczne ustawienie podparcia lędźwiowego również, ale - masaż działa minutę maksymalnie i się wyłącza. Lexia nie podaje żadnych błędów związanych z elektryką foteli (cała reszta, w tym grzanie działa poprawnie). Skasowanie wszystkich błędów może pomóc?
U mnie się dzieje podobnie, co ciekawe, zauważyłem, że jadąc autostrada funkcja działa jak należy - pomasuje, kilka minut przerwy i znowu masowanie. Natomiast w przy jeździe w mieście zwykle udaje mi się masowanie włączyć tylko na pierwszy raz, później się odłącza (kontrolka też gaśnie).
-
Witam.
Ostatnio rozgryzłem cała elektrykę sterowania foteli, masaże,podgrzewanie i sterowanie bo wsadziłem je do VW :)
Jak macie pytania to piszcie :)
No to powiedz co zrobić jeśli nie działa podgrzewanie obydwóch foteli ;)
Grzanie foteli jest osobno zasilane, zacznij od bezpieczników, jak nie to najszybciej kupić przełącznik do grzania bo on tak naprawdę robi za opornik i steruję mocą grzania bo mógł się poprostu wypalić - można go spróbować rozebrać ale tego jeszcze nie próbowałem.
-
Ja z kolei mam zupełnie inny problem - masaż działa, ręczne ustawienie podparcia lędźwiowego również, ale - masaż działa minutę maksymalnie i się wyłącza. Lexia nie podaje żadnych błędów związanych z elektryką foteli (cała reszta, w tym grzanie działa poprawnie). Skasowanie wszystkich błędów może pomóc?
U mnie się dzieje podobnie, co ciekawe, zauważyłem, że jadąc autostrada funkcja działa jak należy - pomasuje, kilka minut przerwy i znowu masowanie. Natomiast w przy jeździe w mieście zwykle udaje mi się masowanie włączyć tylko na pierwszy raz, później się odłącza (kontrolka też gaśnie).
Zimne luty w sterowniku pod fotelem lub uszkodzony przekaźnik (jeśli jest osobno pod fotelem - trzeba by sprawdzić reką co klika w momencie włączenia czy przekaźnik czy sterownik ) - niestety przekaźniki nie są opisane pod fotelem sensownie - a raczej opisy się nie zgadzają.
-
Masz może jakieś zdjęcie omawianych elementów? Wolałbym nie robić tego "w ciemno". Ewentualnie - jakiś manual serwisowy, bo ten którym dysponuję, niestety nie ma nic o elektronice w fotelach.
M.