Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Daniel Gryglas w Maj 19, 2020, 14:38:12

Tytuł: Turbo? EGR? lub coś innego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel Gryglas w Maj 19, 2020, 14:38:12
Witam szanownych forumowiczów :) kilka dni temu pojawił się problem w mojej cytrynie. Podczas gwałtownego dodawania gazu słychać taki pisk,świst tak jak na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=tOArfVD--So
Ale w moim przypadku dodatkowo wydobywają się spaliny gdzieś między silnikiem z prawej strony (od rozrzadu) i grodzią oraz pojawił się wyciek mały płynu chłodniczego (ta sama strona). Nadmieniam że nie zauważyłem spadku mocy oraz ubytku oleju silnikowego oraz dzieje się to tylko przy nagłym wciśnięciu gazu. Czy ktoś z was miał taki lub podobny problem?
Tytuł: Odp: Turbo? EGR? lub coś innego?
Wiadomość wysłana przez: Adam Wojciechowicz w Maj 23, 2020, 23:33:24
Witam
W moim rhh problem ten sam(trzeci raz,mniej więcej ,co 50 tys . km).winna uszczelka kolektora.
Z moich obserwacji wynika,że probem pojawia sie na ciepłym silniku i jest to wynik ciskania cytrynki (gaz decha)powyżej 200km/h przez dłuższy czas(100-200kilometrów).Nie wiem temperatura ,ciśnienie....czy coś takiego......Gwiżdże przy wciśnięciu gazu do mniej więcej połowy i tak do około 2500 obr.Póżniej spokój.Mój też zaczipowany.....
 Pozdrawiam
Adam
Tytuł: Odp: Turbo? EGR? lub coś innego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel Gryglas w Maj 24, 2020, 21:58:53
Dzięki za podpowiedź, kurczę szczrze mówiąc a raczej pisząc to już dawno takich prędkości nie rozwijałem ale fakt bywało że na autostradzie był gaz do dechy ( max z wiatrem 232 ) tylko że ostatnio tak było z rok temu. Taraz to raczej spokój. Mój nie jest zachipowany. Wracając do tematu to jesli jest to uszczelka o której piszesz to skąd wyciek tego płynu chłodzącego ( dużo tego nie cieknie ale jednak jest to niepokojące).
Tytuł: Odp: Turbo? EGR? lub coś innego?
Wiadomość wysłana przez: Daniel Gryglas w Lipiec 02, 2020, 12:49:07
Witam, po długim pobycie w warsztacie problem rozwiązany a raczej problemy. Jeśli chodzi o wyciek płynu chłodniczego to wina była mechanika który miesiąc prędzej wymieniał mi rozrząd, po prostu spierdzielił uszczelkę przy pompie wody. Jeśli chodzi o piski i spaliny to winowajcą była uszczelka przy kolektorze wydechowym oraz sam kolektor który musiał iść do planowania ponieważ miał urwaną szpilkę i od temperatur panujących w tamtym miejscu po prostu się lekko wygiął co powodowało nieszczelność i własnie dźwięk jak z filmiku powyżej.